Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σε διαβούλευση ο νόμος για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος (αυθαίρετα)


armenopoulos

Recommended Posts

...................

 

Όλοι περιμέναμε το νέο νόμο, όλοι περιμέναμε ένα νόμο ευέλικτο, με πρωτοτυπία, με κοινωνική πολιτική, με κίνητρα κ.ο.κ. ικανό να προσελκύσει την πλειονότητα των αυθαιρετούχων (περίπου 6.000.000 πανελλαδικά), με απώτερο στόχο την επιτυχία εφαρμογής του. Κι αντ' αυτού τί βλέπουμε;;;;;

 

Ένα μπερδεμένο σχέδιο νόμου, με συνολικά 5-6 διαφορετικά θέματα, που θα μπορούσαν να είναι αντικείμενα άλλων διαφορετικών νόμων (το καθένα στην ώρα του) και κάπου εκεί μέσα ένα "κεφάλαιο" για το νέο νόμο αυθαιρέτων, αντιγραφή των προηγούμενων νόμων, με τα ίδια λάθη, τις ίδιες ασάφειες, την ίδια κοινωνική πολιτική (σε χώρα με 7ετή συνεχιζόμενη οικονομική και κοινωνική κρίση) και χωρίς απολύτως καμία, μα καμία, "πρωτοτυπία"!!! Βεβαίως σε ορισμένες (λίγες) περιπτώσεις έχει και μικρότερα πρόστιμα. Είναι επίσης βέβαιο ότι, οι περιπτώσεις που τα πρόστιμα είναι μεγαλύτερα είναι περισσότερες!!!! Και μην μου πει κάποιος ότι, σχετικά θέματα είναι, παρεμφερή, "κολλάνε" μεταξύ τους, έχουν συνέχεια κ.ο.κ., απλώς όταν δεν υπάρχει ικανότητα και θέληση για κάτι νέο, σωστό, ευέλικτο, πρωτότυπο και αποτελεσματικό, "κρύβουμε τα ντοματάκια μέσα σε μια ωραιότατη σαλάτα"...το γεμίζουμε και με "φοβέρες" ή "άστοχες και ανέφικτες πρωτοτυπίες" (κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε)....

.........................................................

 

Πράγματι περιμέναμε έναν ευέλικτο νόμο. Το θέμα είναι τί εννοεί ο καθένας μας με τον όρο «ευέλικτο».

Για μένα ευέλικτος νόμος είναι εκείνος που:

·         Περιορίζει τον όρο αυθαιρεσία σε συγκεκριμμένο μέγεθος και ο υπολογισμός του προστίμου  δεν περικλείει δεκάδες πολεοδομικές παραμέτρους.

·         Να έχει κύριο στόχο την καταγραφή των αυθαιρέτων σε βάθος χρόνου και όχι την άμεση είσπραξη υπέρογκων προστίμων με απειλή  την απαγόρευση των μεταβιβάσεων που μόνο       τροχοπέδη στην ανάπτυξη θα επιφέρει.

 

 Για παράδειγμα στο νόμο Τρίτση το πρόστιμο ήταν συνάρτηση μόνο του αυθαίρετου όγκου, της χρήσης και της τιμής ζώνης. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να ανταποκριθούν πολλοί πολίτες και το έργο των μηχανικών περιοριζόταν στην ακριβή αποτύπωση και μέσω του υπολογισμού του αυθαίρετου όγκου μπορούσαν εύκολα και με ακρίβεια να υπολογίσουν το πρόστιμο.

Στους 2 τελευταίους νόμους υπεισέρχονται τόσοι άλλοι παράγοντες στον υπολογισμό (κάλυψη, ΣΔ, ύψος, πλάγιες αποστάσεις, χρόνος κατασκευής,…… )και με τρόπο  που ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει διαφορετικά και να εκθέσει ή να εκτεθεί ( αν δεν το κάνει εσκεμμένα).

Εδώ έφθασαν να θεωρούν αυθαίρετα κατασκευές που δεν απαιτούσαν αδειοδότηση το χρόνο υλοποίησής τους ή να αναιρούν πρόσφατες διατάξεις πολύ δε περισσότερες παλαιότερες διατάξεις (π.χ. διαμερισμάτωση).Ή ακόμη και τις κατασκευές της κατ. 3 που θεωρούνται αυθαιρεσίες. Λες και τα κτίρια δεν είναι ζωντανοί οργανισμοί που  ακολουθούν την εξέλιξη μαζί με τους κατοίκους  που φιλοξενούν.

 Αυτοί δεν είναι ευέλικτοι νόμοι.

Το νέο σχέδιο νόμου τους αντιγράφει και είναι πιο αυστηρός και αποτρεπτικός τόσο για πολίτες όσο και για τους μηχανικούς που έχουν έως τώρα ασχοληθεί με τα αυθαίρετα.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 607
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

,,,,,μακάρι να ενδιαφερθεί κάποιος και τα διαβάσει και να τα λάβει υπόψιν του.,,,

 

Ότι μπει ως κείμενο στη διαβούλευση αν μη τι άλλο θα το διαβάσουν.

 

Αν είναι και καλά τεκμηριωμένο και χωρίς να επικεντρώνει στο κάντε αυτό μη χάσουμε πελάτες ή κάντε εκείνο μπας και βγουν πελάτες (*) νομίζω – ελπίζω (η ελπίδα πεθαίνει τελευταία) να επηρεάσει έστω 1/10.000…. ας είναι λίγο ελάχιστο… κάτι θα είναι.

 

Τεκμηρίωση και ορθότητα και να μη ξεχνάμε ότι εμείς είμαστε οι πιο αρμόδιοι (ως μηχανικοί) να παρέμβουμε και να λύσουμε ζητήματα δόμησης κατασκευής οπότε εμείς οι ίδιοι να μη ευτελίζουμε τον ρόλο μας αλλα ακόμα πιο πολύ τις υποχρεώσεις μας και τις ευθύνες που έχουμε για την υποβάθμιση του δομημένου περιβάλλοντος υποβαθμίζοντας ορισμένες φορές και μόνοι μας τον ρόλο μας. (αμοιβές, έλα δεν είναι και ΝΑΣΑ, όλα τα κάνουμε κλπ)

  • Ότι μένει γραμμένο εδώ κι όχι εκεί βοηθά την προπόνηση μας και επηρεασμός μηδέν…
  • Ότι είναι γενική κουβέντα (κακούργα κοινωνία κλπ) θα επηρεάσει κι εκεί μηδέν. Ότι μπορεί να μπει ως πρόταση – διόρθωση σε άρθρα εκεί έχει μια ελάχιστη (1/10000) να επηρεάσει.
  • Οπότε εδώ κουβέντα ουσίας μεν αλλα θα χαθεί αν δεν γραφτούν εκεί.

Υ.Γ.

(*) βλέπε σχόλια συμβολαιογράφων στο άρθρο 64 που το μόνο που λένε και φωνάζουν είναι ΕΜΕΙΣ χάνουμε ΠΕΛΑΤΕΣ. Και αποκτούν ΠΕΛΑΤΕΣ οι μηχανικοί.

 (άρθρο 64 - σχόλια)

Αντί να απαντήσουν και στο ερώτημα πως τόσες χιλιάδες συμβόλαια για αγοραπωλησίες γηπέδων κλπ σέρνονται εδώ και 100 χρόνια στα δικαστήρια με διεκδικήσεις ορίων και αλλα διότι όλα αυτά τα χρόνια μηχανικός δεν τα είχε δει παρά μόνο συμβολαιογράφος άντε και δικηγόρος από το γραφείο τους.

 

Φυσικά και οι μηχανικοί γκρινιάζουμε εκεί γιατί να μας ελέγξουν και έξοδα και ο πελάτης θα χαθεί. Αντί να απαντηθεί το ερώτημα πώς να κωδικοποιηθεί η νομοθεσία και πώς να υπαρχει ουσιαστικός έλεγχος για να μη μπορούν να γίνουν «τακτοποιήσεις» στο πόδι επειδή μερικές αμοιβές είναι του ποδιού πχ.

(άρθρο 91 σχόλια)

 

Όποιος καλόπιστος τρίτος τα διαβάσει τα σχόλια (τα μεν και τα δε) θα έχει την αίσθηση ότι ο καβγάς είναι για το πάπλωμα και μόνο και η αίσθηση αυτή δεν θα είναι αβάσιμη. Και όπως ξέρουμε δεν υπάρχουν καν πολλοί καλόπιστοι τρίτοι που θα τα διαβάσουν καν.

Edited by Didonis
Link to comment
Share on other sites

συμβόλαια για αγοραπωλησίες γηπέδων κλπ σέρνονται εδώ και 100 χρόνια στα δικαστήρια με διεκδικήσεις ορίων και αλλα διότι όλα αυτά τα χρόνια μηχανικός δεν τα είχε δει

 

 

Πώς ακριβώς η παρουσία μηχανικού λύνει το πρόβλημα με τις διεκδικήσεις ορίων;

Link to comment
Share on other sites

...η παρουσία μηχανικού λύνει το πρόβλημα με τις διεκδικήσεις ορίων;

Πολλοί οι συνδυασμοί και οι περιπτώσεις για αυτό και χιλιάδες οι δίκες έως τώρα.

Γήπεδα εκτός σχεδίου

Προ υποχρεωτικής βεβαίωσης μηχανικού για αδόμητο.

Τίτλοι με τοπογραφικά άνευ προσδιορισμού θέσης πολλές φορές άρες μάρες κουκουνάρες, χωρίς υπόβαθρο και τεράστιες ασάφειες. Και σημεία εξάρτησης το πηγάδι του μπάρμπα Μήτσου 200 μέτρα μακριά (αν ήσουν τυχερός και έβρισκες μετά 50 χρόνια το πηγάδι δηλαδή)

Ο συμβολαιογράφος δεν τον απασχολούσε και δεν είχε την ευθύνη για την ταύτιση τίτλων και πραγματικότητας  και προχωρούσε.

Ο μηχανικός για να δώσει βεβαίωση έστω αδόμητου σε πολλές περιπτώσεις θα ζητήσει να γίνει (ακόμα κι από άλλον) τοπογραφικό με εξάρτηση κλπ για να ξέρει σε ποιο ακίνητο βάζει την υπογραφή του.

Χιλιάδες μεταβιβάσεις παλιές που έχουν γίνει είναι ακόμα στα δικαστήρια.

Κτίρια διαμερίσματα κλπ… κι εδώ ανάλογα φαινόμενα διαφορετικής υφής με διεκδικήσεις ορίων ακινήτου, μεσοτοιχίες και πολλά αλλα.

Μη σου πω ότι έχουν γίνει και μεταβιβάσεις με λάθος προσανατολισμό οικοπέδου ή κτιρίου και το λάθος να είναι μεγαλύτερο από 90Ο και να έχουν ακυρότητες κλπ

Έχω πετυχει (πιο παλιά) και περίπτωση που ο άλλος έκτισε στο όμορο οικόπεδο από το δικό του. (Αγία Βαρβάρα υπαρκτή περίπτωση και όχι υποθετική).

Όλα αυτά για να μπορούν να αποφευχθούν είναι να τα βλέπει προ οποιαδήποτε μεταβίβασης μάτι μηχανικού που θα κάνει αυτοψία στο ακίνητο. Δεν επαρκεί το μάτι του νομικού στους τίτλους και στο ΑΦΜ κλπ δεδομένα που έχει αρμοδιότητα για την ακρίβεια τους.

Link to comment
Share on other sites

Μετράς αγροτεμάχιο με υπόδειξη του ιδιοκτήτη.

Ο όμορος, σε άλλο μηχανικό, δείχνει τμήμα του δικού σου αγροτεμαχιου.

 

Συμβόλαια και οι δυο. Και με μηχανικους και εξάρτηση και απ όλα.

Xωρις κτηματολόγιο, όλα ειναι στον αέρα.

Link to comment
Share on other sites

συγνωμην,

αλλα διαβουλευομαστε για την..... διαβουλευση του νομου

και  οχι για το τι και ποσα λαθη  μπορει να κανει ενας μηχανικος  κατα την τοπογραφηση ενος ακινητου...

 

Και βεβαια μπορει να εχουμε λαθος υποδειξη οριων απο τον ιδιοκτητη

και ναι, σωστα λεει ο διδονης

και εδω εχουνε ερωτηθει επανειλημενα  για οικοπεδα που πηγαν αλλου ντ'αλλού

και κτισματα που χτισθηκαν στο  ενδιαμεσο δυο οικοπεδω ή και στο διπλανο κλπκλπ

 

το θεμα νομιζω οτι εχει αρχισει να ξεφευγει, και θα χασουμε την ουσια της συζητησης

που αφορα την κριτικη για εναν νόμο που, του οποίου το περιεχομενο περιγραφει πληρως ο ιασονας

 

"Όλοι περιμέναμε το νέο νόμο, όλοι περιμέναμε ένα νόμο ευέλικτο, με πρωτοτυπία, με κοινωνική πολιτική, με κίνητρα κ.ο.κ. ικανό να προσελκύσει την πλειονότητα των αυθαιρετούχων (περίπου 6.000.000 πανελλαδικά), με απώτερο στόχο την επιτυχία εφαρμογής του. Κι αντ' αυτού τί βλέπουμε;;;;;

 

Ένα μπερδεμένο σχέδιο νόμου, με συνολικά 5-6 διαφορετικά θέματα, που θα μπορούσαν να είναι αντικείμενα άλλων διαφορετικών νόμων (το καθένα στην ώρα του) και κάπου εκεί μέσα ένα "κεφάλαιο" για το νέο νόμο αυθαιρέτων, αντιγραφή των προηγούμενων νόμων, με τα ίδια λάθη, τις ίδιες ασάφειες, την ίδια κοινωνική πολιτική (σε χώρα με 7ετή συνεχιζόμενη οικονομική και κοινωνική κρίση) και χωρίς απολύτως καμία, μα καμία, "πρωτοτυπία"!!! Βεβαίως σε ορισμένες (λίγες) περιπτώσεις έχει και μικρότερα πρόστιμα. Είναι επίσης βέβαιο ότι, οι περιπτώσεις που τα πρόστιμα είναι μεγαλύτερα είναι περισσότερες!!!! Και μην μου πει κάποιος ότι, σχετικά θέματα είναι, παρεμφερή, "κολλάνε" μεταξύ τους, έχουν συνέχεια κ.ο.κ., απλώς όταν δεν υπάρχει ικανότητα και θέληση για κάτι νέο, σωστό, ευέλικτο, πρωτότυπο και αποτελεσματικό, "κρύβουμε τα ντοματάκια μέσα σε μια ωραιότατη σαλάτα"...το γεμίζουμε και με "φοβέρες" ή "άστοχες και ανέφικτες πρωτοτυπίες" (κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε)....

 

 

υγ

και οσον αφορα το κτηματολογιο

νταξ' μπορει να λυνει καποια θεματα

αλλα δεν ειναι και δια πασαν νοσον και πασαν τοπογραφιαν

 

αν δεν εχουμε δει λαθη... :sad: :sad: :sad:

Link to comment
Share on other sites

και  οχι για το τι και ποσα λαθη  μπορει να κανει ενας μηχανικος  κατα την τοπογραφηση ενος ακινητου...

 

 

Απορω πώς σου ήρθε η ιδέα οτι μιλούσα για κάτι τέτοιο! Δεν θα μπορούσα να φανταστώ πιο άσχετο σχόλιο.

Link to comment
Share on other sites

Μετράς αγροτεμάχιο με υπόδειξη του ιδιοκτήτη.

Ο όμορος, σε άλλο μηχανικό, δείχνει τμήμα του δικού σου αγροτεμαχιου.

 

Συμβόλαια και οι δυο. Και με μηχανικους και εξάρτηση και απ όλα.

Xωρις κτηματολόγιο, όλα ειναι στον αέρα.

 

 

τοτε, εξηγησε μου

πόσο  σχετικο με το θεμα που συζηταμε

ειναι το παραπανω σχολιο...???

Link to comment
Share on other sites

Αντί να απαντήσουν και στο ερώτημα πως τόσες χιλιάδες συμβόλαια για αγοραπωλησίες γηπέδων κλπ σέρνονται εδώ και 100 χρόνια στα δικαστήρια με διεκδικήσεις ορίων και αλλα διότι όλα αυτά τα χρόνια μηχανικός δεν τα είχε δει παρά μόνο συμβολαιογράφος άντε και δικηγόρος από το γραφείο τους.

 

 

Απάντησα σε αυτό το σχόλιο.

Εσυ φυσικά δεν χρειάζεται να μου απαντήσεις που στο καλο γραφω  για το "ποσα λαθη  μπορει να κανει ενας μηχανικος  κατα την τοπογραφηση ενος ακινητου".

 

Δεν θέλω να σε φέρω σε δύσκολη θέση.

Link to comment
Share on other sites

το "μπορει" αναφερθηκε με την εννοια του "πιθανον"

 

ανεξαρτητα απο αυτο η παρεμβαση μου ειχε σχεση με την  "εκτροπη" της συζητησης

 

και βεβαια, παντοτε ισχυει το "ουδεις αλανθαστος"

 

και το σταματω εδω μια και ηδη ειμαστε οφ τοπικ...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.