Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επαγγελματικά δικαιώματα


Recommended Posts

 Δεν γινεται ομως ενας διπλ. Μηχανολογος ή whatever με 5-8 μαθηματα ηλεκτρολογικα να χει απεριοριστα εδ και ηλεκτρολογος μηχανικος τε με μαστερ να εχει περιορισμο στα 250 kw

 

5-8? Υπάρχουν ΜΜ με μόνο μάθημα την ηλεκτροτεχνία...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αν δεν θελει το ΤΕ θα επρεπε να γραψει ευκρινως "Πτυχιουχος Πολιτικος Μηχανικος π.χ Δομικων εργων " και οχι σκετο "Πολιτικος Μηχανικος "  που οδηγει στο "Διπλωματουχος Πολιτικος Μηχανικος " .Ειναι σαφης η διακριση και αν δεν υπαρχει οδηγει σε πιθανη παραπλανηση .

 

Ο τίτλος του τμήματος είναι Πολιτικών Μηχανικών. Άρα είναι πολιτικός μηχανικός.  Όσο πρέπει να γράφει την ειδικότητα του ο ΠΕ τόσο πρέπει και ο ΤΕ. Επίσης θεωρώ μεγαλύτερη παραπλάνηση να σου "κάνει" στατική/υδραυλική/κτλ μελέτη ένας συγκοινωνιολόγος μηχανικός.

 

 

 

....

1 Σχετικά με το τίτλο. Οι σχολές στα χρόνια τα δικά μου λέγονταν: τεί δομικών έργων,έργων υποδομής,

ηλεκτρολογίας, μηχανολογίας. Πλέον λέγονται μετά τις τελευταίες αλλαγές, Πολιτικών μηχανικών ΤΕ 

Μηχανολογων μηχανικών ΤΕ κλπ. Αρα ο τίτλος τεχνολόγος ή μαλλον τεχνολογικής εκπαίδευσης υφίσταται. 

Και δε καταλαβαίνω για πιό λογο εκλαμβάνεται ώς υποτιμητικός από μερίδα συναδέρφων. Ελπίζω ολοι

κατανοούμε το τι σημαίνει τεχνολογία ενός επαγγέλματος. Και στο κάτω κάτω, όπως ορθά αναφέρει ο Παύλος,

ο εισερχόμενος εξαρχής ήξερε στο που εισέρχεται και ποια ήταν η επιλογή του όταν την έπαιρνε..

 

....

 

2 Σχετικά με το επίπεδο ή μάλλον τον βαθμό δυσκολίας των σπουδών. Προσωπική εμπειρία: Το καλοκαίρι έτυχε να κάνω καποια

βοηθητικά μαθήματα σε φίλο τελειόφοιτο περιφερειακού ΤΕΙ δομικών έργων στο μάθημα  της εφαρμοσμένης υδραυλικής το οποίο είχε 

τελευταίο μάθημα για πτυχίο.Σε ολες τις συναντήσεις του επισήμαινα  τα ίδια πράγματα (εξισωση συνέχειας, bernoulli κλπ). Μπηκε 

να δώσει και με πήρε χαρούμενος οτι οκ το πήρε το μάθημα-πτυχίο έχοντας στην παροχή  υψώσει το εμβαδόν στο τετράγωνο πράγμα το οποίο

θεωρούσε ασήμαντο λάθος. Προφανώς κόπηκε αλλα το θέμα είναι οτι μιλάμε για τελειόφοιτο-πτυχιούχο μηχανικό με μηδενικές γνώσεις μαθηματικών.

Τις οποίες προφανώς δέν είχε αφού μπήκε γράφοντας 3-5 μαθηματικά, αλλά ούτε και απέκτησε στην πορεία, καθότι δυστυχώς ή ευτυχώς

το εκάστοτε ίδρυμα-σχολή προσαρμόζεται στο επίπεδο των εισαχθέντων. Εδώ μπαίνουν οι κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις που ανέφερα

και στο προηγούμενο μύνημα.

......

 

3 εδιτ για οικονομία δημοσιεύσεων. Στο εξωτερικό υπάρχει διαβάθμιση- διαφορετικά κριτήρια εισαγωγής από πανεπιστήμιο 

σε πανεπιστήμιο. Πχ δε νομίζω αυτός που  γράφει 1-2 μαθηματικά εδώ να μπορεί να πάει στο imperial για bachelor...και αν πάει

να το πάρει κιόλας. Τωρα στα των βάσεων, επειδή προφανώς υπάρχει σχέση προσφοράς-ζήτησης, πιστεύω κατανοούμε οτι δε νοείται

ο γραφων κάτω απο τη βάση μαθηματικά να έχει έχει την απαίτηση, γιατί περί τέτοιας πρόκειται, να βγάλει πολυτεχνείο. Και εκεί φταίει η πολιτεία

που δε θέτει όρια....Γιατί προκειμένου να πάρει αυτός πτυχίο, αν πάρει,  ενδεχομένως να υπάρξει εξίσωση προς τα κάτω με πολλαπλές συνέπειες...

 

1. Ο τίτλος πτυχιούχος πολιτικός μηχανικός ΤΕ δόθηκε με το σχέδιο Αθηνά, άρα είναι σχετικά πρόσφατος. Οι τίτλοι όμως "πτυχιούχος ηλεκτρολόγος/μηχανολόγος/ναυπηγός κτλ μηχανικός  ΤΕ" ισχύουν από το 1989.

 

2.Οι προσωπικές εμπειρίες του καθένα είναι παντελώς άσχετες, γιατί και εγώ έχω να πω διάφορα για απόφοιτους ΠΕ, και μάλιστα από το ΕΜΠ, αλλά δεν έχει σημασία. Οι σπουδές στα ΑΕΙ κρίνονται από την ΑΔΙΠ και όχι από τον laxanos ή τον stayros. Η ΑΔΙΠ έχει βγάλει μερικά ΤΕΙ άριστα, μερικά αρκετά καλά και μερικά μέτρια. Τα πανεπιστήμια και πολυτεχνικές σχολές το ίδιο. Έχουν λοιπόν αξιολογηθεί αρκετά ΤΕΙ καλύτερα από αρκετά Πανεπιστήμια, και το ανάποδο φυσικά. Αυτή είναι η πραγματικότητα και σε όποιον αρέσει.

 

3. Το Imperial College διαλέγει ποιος σπουδάζει σε αυτό. Το θέμα είναι το ΚΡΑΤΟΣ αποκλείει τον απόφοιτο ενός ιδρύματος με χαμηλότερο ranking από το να ασκήσει το επάγγελμα; Όχι. Όλοι οι απόφοιτοι higher education έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα. Μόνο στην Ελλάδα γίνονται τέτοιες διακρίσεις και έχουμε το παράδοξο Μηχανικός ΤΕ στην Βρετανία να έχει επαγγελματικά δικαιώματα και στην Ελλάδα να μην έχει.

Edited by stayros
  • Upvote 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Το ΤΕ δειχνει εκτος των αλλων και τα επαγγελματικα δικαιωματα και οχι το ιδρυμα . Αν εκ του λογου τουτου επωφεληθει καποιος (π.χ γιατι αλλο νομιζε ο πελατης και αλλο ηταν η πραγματικοτητα ) υπαρχει ποινικο αδικημα.
 
Αλλη η χρηση  ΠΕ και ΤΕ που αναφερονται στους κωδικες του δημοσιου ( π.χ για προσληψη ) .Αν δεν θελει το ΤΕ θα επρεπε να γραψει ευκρινως "Πτυχιουχος Πολιτικος Μηχανικος π.χ Δομικων εργων " και οχι σκετο "Πολιτικος Μηχανικος "  που οδηγει στο "Διπλωματουχος Πολιτικος Μηχανικος " .Ειναι σαφης η διακριση και αν δεν υπαρχει οδηγει σε πιθανη παραπλανηση .

 

 

Συνάδελφε, με το ίδιο σκεπτικό θα ήταν υποχρεωτική και η χρήση του ΠΕ στον επαγγελματικό τίτλο. Παρ'όλα αυτά η επαγγελματική διακριτότητα μεταξύ "διπλωματούχου" και "πτυχιούχου" που υπάρχει στην σφραγίδα είναι αρκετή. Ούτως ή άλλως στην υπογραφή μελετών, υπάρχει συνυπογραφή από συναδέλφους ΠΕ όπου απαιτείται, πράγμα το οποίο ο πελάτης το γνωρίζει. Ο πελάτης μπορεί πάντα να ρωτήσει για τον τομέα ΑΕΙ ή και το τμήμα από τον οποίο προέρχεται ο πολιτικός μηχανικός του. Συνήθως όταν η επαφή γίνεται πιο προσωπική ρωτάει.

 

 

Συνάδελφε laxanos, δυστυχώς στον τεχνολογικό τομέα των ΑΕΙ εισήλθαν και άτομα που ποτέ δεν έπρεπε να εισέλθουν. Έχω κι εγώ πολλά παραδείγματα με ανθρώπους οι οποίοι πολλές φορές αγνοούν και βασικά πράγματα της επιστήμης του πολιτικού μηχανικού. Αυτοί είναι που κάνουν και την μεγαλύτερη "ζημιά"και "παίρνουν στον λαιμό τους" και όλους τους υπόλοιπους. Θεωρώ όμως πως πρέπει να καταλάβουμε ότι το "υλικό" των φοιτητών διαμορφώθηκε από την εγκληματική αμέλεια της πολιτείας να εκδώσει επαγγελματικά δικαιώματα, με αποτέλεσμα πολλές σχολές-ιδρύματα (ειδικά τα περιφερειακά) να προσαρμοστούν στο επίπεδο των εισαχθέντων όπως πολύ σωστά αναφέρετε. Αυτό δημιούργησε μια διαδικασία αυτο-τροφοδότησης του φαινομένου απαξίωσης και υποβάθμισης του τεχνολογικού τομέα. Είναι όμως ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε όλα τα ΑΕΙ,ανεξαρτήτως τομέα, ακολουθώντας τον νόμο προσφοράς και ζήτησης, που διαμορφώνουν και τις εισαγωγικές βάσεις. Βέβαια όπως γίνεται κατανοητό, στον τεχνολογικό τομέα υπήρξε μόχλευση της ζήτησης από την πολιτεία με την μη θεσμοθέτηση των ΕΔ, ως όφειλε.

 

Όσον αφορά την ερώτησή σας για το πως ένας συνάδελφος πολιτικός μηχανικός ΤΕ έχει πρόσβαση στα συστήματα του ΤΕΕ, αυτό γίνεται με την "πατέντα" της "τεχνικής επωνυμίας" δεδομένου ότι μέχρι στιγμής οι συνάδελφοι του τεχνολογικού τομέα δεν εγγράφονται σε κάποιο μητρώο του τεχνικού επιμελητηρίου της χώρας. Πράγμα το οποίο αλλάζει με την θεσμοθέτηση των 2 διαφορετικού επιπέδου μητρώων μηχανικών του ΤΕΕ. Όσον αφορά τις υπογραφές, αυτές σήμερα πραγματοποιούνται χρησιμοποιώντας τα καταχρηστικά ΕΔ των υπομηχανικών της δεκαετίας του 70' καθότι δεν υφίστανται επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους ΠΜ του τεχνολογικού τομέα.

 

Πάντως είναι πραγματικά ωραίο που μιλάμε με συναδελφικό αλληλοσεβασμό. Θα παρακαλούσα σε όλους να διατηρήσουμε αυτόν τον τόνο.

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

Στο σημείο αυτό είναι σκόπιμο να αναφέρω λίγα λόγια για το εθνικό πλαίσιο προσόντων, ώστε να μην παραπληροφορηθεί κανένας.

 

Στο εθνικό πλαίσιο προσόντων της Ελλάδας κατατάσσονται οι τίτλοι σπουδών που αποδίδονται από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής. Οι τίτλοι σπουδών που αποδίδονται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής ΔΕΝ κατατάσσονται στο εθνικό πλαίσιο προσόντων της Ελλάδας. Έτσι λοιπόν, οι τίτλοι σπουδών των συναδέλφων που σπούδασαν σε ΑΕΙ του εξωτερικού ΔΕΝ θα καταταχθούν στο εθνικό πλαίσιο προσόντων της Ελλάδας αλλά της χώρας εκείνης, στης οποίας το εκπαιδευτικό σύστημα ανήκουν αυτά τα ιδρύματα. Η ακαδημαϊκή ισοτιμία ή ισοτιμία και αντιστοιχία (ΔΟΑΤΑΠ) ή η επαγγελματική ισοδυναμία (ΣΑΕΠ) δεν έχουν καμία σχέση με το εθνικό πλαίσιο προσόντων.

Edited by geoste
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Πάλι βλέπω το κλασσικό "βάσεις κλπ." και αναρωτιέμαι... Τους αποφοίτους του εξωτερικού που δεν μπήκαν πουθενά και πήγαν έξω, πού τους κατατάσσετε; Επίσης, τους αποφοίτους του πανεπιστημιακού τομέα από σχολές με χαμηλότερη βάση εισαγωγής από τα ΤΕΙ της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, επίσης, πού τους κατατάσσετε;

 

Πραγματικά κι εγώ πλέον μετά από τόσα χρόνια σηκώνω τα χέρια ψηλά, είναι λες και κάνουμε συζήτηση σε forum μαθητών Γυμνασίου & Λυκείου...δε νομίζω ότι έχει κανένα απολύτως νόημα να μπαίνουμε στον κόπο να ξαναγράφουμε πράγματα που εκτός του ότι έχουν χιλιοειπωθεί είναι και οφθαλμοφανή!

Μπράβο στους συναδέλφους που έχουν το κουράγιο, την υπομονή κ.λπ. και συνεχίζουν ακόμη να επιχειρηματολογούν...

Edited by Emporas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5-8? Υπάρχουν ΜΜ με μόνο μάθημα την ηλεκτροτεχνία...

Aχα βλέπε Μ.Π.Δ  .. Μπορούμε να το συνεχίσουμε steve αλλα θα ξεφύγουμε και θα θίξουμε αρκετο κόσμο.

Δεν ξέρω αν το γνωρίζεις αλλα ατομο του ΑΠΘ απο την επιτροπή των Μηχανολόγων ζήτησε να έχουν απεριόριστα μόνο στα μηχανολογικά οι μηχανολόγοι μηχανικοί Τ.Ε χωρίς καθόλου ηλεκτρολογικά. Φυσικά απορρίφθηκε άμεσα

 

Επίσης μπράβο στους συνάδερφους και απο τις 2 μεριές που επιχειρηματολογουν και προτείνουν το δίκαιο.. 

Σημερα είναι η πρώτη συνεδρίασης του επιμελητηρίου.. ( οπως ειπώθηκε σωστα οτι βγάζει η εετεμ ειναι σαν γνώμη απο το σύλλογο κυνηγών) , και θα δούμε τα τεκταινόμενα.

Link to comment
Share on other sites

θεωρώ μεγαλύτερη παραπλάνηση να σου "κάνει" στατική/υδραυλική/κτλ μελέτη ένας συγκοινωνιολόγος μηχανικός.

 

παραπλάνηση είναι όταν ένας πολ/μηχ χαρακτηρίζεται στατικός/υδραυλικός/συγκοινωνιολόγος, επειδή έτυχε να διαλέξει τον εκάστοτε τομέα στη σχολή που σε κάποιες περιπτώσεις δε συμπίπτει και με τα μαθήματα που τελικά παρακολούθησε. πχ στην πάτρα επί συνόλου 58 μαθημάτων τα 8 είναι επιλογής τομέα και επειδή οι τομείς είναι σύνθεση δύο ειδικοτήτων (πχ υδραυλικά + γεωτεχνικά, περιβάλλον + συγκοινωνίες) με σχετικά μικρή ποικιλία και με δικαίωμα 2 μαθημάτων από άλλο τομέα συνήθως η οκτάδα αυτή δε σημαίνει απολύτως τίποτα σε σχέση με μια άλλη οκτάδα.

 

δε ξέρω αν συμβαίνει το ίδιο και στην "ηλεκτρο-μηχανολογική" επιστήμη αλλά μάλλον ο όγκος γνώσης του πολιτικού μηχανικού είναι μικρότερος και πολύ πιο ομογενής από όσο φαίνεται στον έξω κόσμο που διακρίνει μεν τα φράγματα από τις γέφυρες αλλά δε διακρίνει ένα εργοστάσιο τσιμέντου από ένα εργοστάσιο χάλυβα για να πει ότι ούτε κι αυτά δε γίνεται να τα σχεδιάζεις με το ίδιο πτυχίο...

 

 

το θέμα των βάσεων εισαγωγής είναι πολύ σημαντικό γιατί η ελληνική νομοθεσία γενικά δίνει πολύ σημασία στις σειρές προτεραιότητας. μεταρρυθμίσεις που διαταράσσουν μια υφιστάμενη σειρά κατάταξης είναι πολύ δύσκολο να περάσουν. βέβαια μπορούν να γίνουν με παραθυράκι όπως πχ η εξέταση μερικών μαθημάτων σε μια πολυτεχνική που ισχύει για τους αποφοίτους εξωτερικού. μια άλλη λύση που θα ωφελούσε και σε ένα ξεκαθάρισμα μεταξύ των ΑΕΙ είναι το να προσμετριάται κάπως στο βαθμό πτυχίου και ο βαθμός που έπιασες στις πανελλήνιες.

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

παραπλάνηση είναι όταν ένας πολ/μηχ χαρακτηρίζεται στατικός/υδραυλικός/συγκοινωνιολόγος, επειδή έτυχε να διαλέξει τον εκάστοτε τομέα στη σχολή που σε κάποιες περιπτώσεις δε συμπίπτει και με τα μαθήματα που τελικά παρακολούθησε. πχ στην πάτρα επί συνόλου 58 μαθημάτων τα 8 είναι επιλογής τομέα και επειδή οι τομείς είναι σύνθεση δύο ειδικοτήτων (πχ υδραυλικά + γεωτεχνικά, περιβάλλον + συγκοινωνίες) με σχετικά μικρή ποικιλία και με δικαίωμα 2 μαθημάτων από άλλο τομέα συνήθως η οκτάδα αυτή δε σημαίνει απολύτως τίποτα σε σχέση με μια άλλη οκτάδα.

 

Μπορείς να το αναλύσεις λίγο; Ποιος πολιτικός μηχανικός κατά την γνώμη σου χαρακτηρίζεται ως δομοστατικός/γεωτεχνικός/υδραυλικός/συγκοινωνιολόγος;

post-2012-0-11730300-1517669415_thumb.jpg

Edited by geoste
Link to comment
Share on other sites

αυτός που έχει πολυετή μελετητική πείρα ή/και διδακτορικό σ' αυτά τα αντικείμενα. οι τίτλοι αυτοί ούτε με μάστερ δε πρέπει να θεωρούνται κεκτημένοι.

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

αυτός που έχει πολυετή μελετητική πείρα ή/και διδακτορικό σ' αυτά τα αντικείμενα.

 

Σεβαστή η άποψή σου αν και δε με βρίσκει σύμφωνο στο σύνολό της.

Edited by geoste
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.