Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κλείνει την πόρτα στην Uber σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών


Engineer

Recommended Posts

Αυστηρότατα πρόστιμα σε όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικά οχήματα για μεταφορά επιβατών και συγκεκριμένες απαιτήσεις για αδειοδότηση εταιρειών όπως η Uber και η πρώην Taxibeat, προβλέπει σ/ν που θα ψηφιστεί το Σεπτέμβριο. Τι αλλάζει στις άδειες ταξί.

 

Μόνο με άδεια, μόνο με ταξί και μόνο αφού έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς θα μπορούν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβρη εταιρείες όπως η Uber.

 

Σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το υπουργικό συμβούλιο και θα ψηφιστεί εντός διμήνου, βάζει τέλος στο σημερινό καθεστώς λειτουργίας εταιρειών όπως η Uber, που ανταγωνίζονται τα ταξί με χρήση τεχνολογικών εφαρμογών και με ιδιώτες οδηγούς.

 

Σημεία του σχεδίου νόμου παρουσίασε χθες ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί (Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α.) Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος επιτέθηκε με βαρύτατους χαρακτηρισμούς τόσο κατά της Uber, όσο και της ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας που θεωρεί πως τη στηρίζει. Ο κ. Λυμπερόπουλος μίλησε για μια ακόμα φορά για «διαπλοκή» και για «τεράστια φοροδιαφυγή» μέσω της λειτουργίας εταιρειών όπως η Uber.

 

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί υποστήριξε πως ο γενικός εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με πρόσφατη εισήγησή του, κλείνει «τα παράθυρα» στη λειτουργία της Uber. Κατά τον γενικό εισαγγελέα, η πλατφόρμα Uber δεν διέπεται από την αρχή της ελεύθερης παροχής ψηφιακών υπηρεσιών (της Κοινωνίας της Πληροφορίας), αλλά η δραστηριότητά της εμπίπτει στις δεσμεύσεις τομέα των μεταφορών, όπου η κατοχή αδείας μεταφοράς είναι υποχρεωτική. Σήμερα η εταιρεία παρέχει και στην Ελλάδα υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών χωρίς τις σχετικές άδειες, χωρίς πιστοποιημένους οδηγούς και χωρίς να εκδίδει άμεσα παραστατικά.

 

Το σχέδιο νόμου εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το υπουργικό συμβούλιο και θα ψηφιστεί μέσα στον Σεπτέμβριο. Προβλέπει, μεταξύ άλλων, πως υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μπορούν να παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρείες και μόνο με δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα (δηλαδή μόνο με ταξί). Μάλιστα οι εταιρείες πρέπει να έχουν συγκεκριμένους οδηγούς, με τους οποίους έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια.

 

Σημειώνεται πως οι προβλέψεις του σχεδίου νόμου δεν επηρεάζουν μόνο την Uber αλλά και εταιρείες όπως η Beat (πρώην Taxibeat, που εξαγοράστηκε από τη γερμανική MyTaxi), καθώς θα πρέπει και αυτές να υπογράψουν τριετή συμβόλαια με τους οδηγούς. Σε αντίθεση με την Uber, η Beat χρησιμοποίησε από την αρχή μόνο επαγγελματίες οδηγούς ταξί, αλλά τώρα θα κληθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του νόμου προκειμένου να αδειοδοτηθεί.

 

Το σχέδιο νόμου προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα τόσο για τις εταιρείες, τους οδηγούς Ι.Χ. και τους πελάτες που χρησιμοποιούν μη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις. Ετσι, την πρώτη φορά που θα εντοπιστεί μια τέτοια εταιρεία να παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς με Ι.Χ. θα πληρώνει πρόστιμο 50.000 ευρώ (ο πελάτης 5.000 ευρώ), τη δεύτερη φορά 100.000 ευρώ και την τρίτη φορά οι διαδικτυακοί πάροχοι θα μπλοκάρουν την ηλεκτρονική της διεύθυνση, ώστε να μην μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία.

 

Η διοίκηση της ομοσπονδίας υποστηρίζει πως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης είτε υπάρχουν δικαστικές προσφυγές και αποφάσεις ή προωθούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες κατά της Uber, είτε έχει ήδη εκδιωχθεί. Η εταιρεία βρίσκεται εκτός και από μεγάλες αγορές όπως ο Καναδάς, η Κίνα, η Ινδία κ.λπ.

 

Τα επεισόδια μεταξύ οδηγών ταξί και Uber είναι, πάντως, πολύ συχνά. Πρόσφατα η ομοσπονδία χρησιμοποίησε για δόλωμα δύο υπαλλήλους της και έστειλε στο αυτόφωρο οδηγό της Uber. Προ ημερών στο Σύνταγμα είχε κλείσει για αρκετή ώρα η Οθωνος καθώς οδηγός της Uber εντοπίστηκε να φορτώνει τουρίστες λίγα μέτρα πριν την πιάτσα των ταξί.

 

Τέλος, οδηγός ταξί καταδικάστηκε προ μηνών σε εξάμηνη φυλάκιση γιατί ξυλοκόπησε οδηγό της Uber, ο οποίος επιχείρησε να πάρει επιβάτη (που τον είχε καλέσει μέσω της εφαρμογής) από την πιάτσα στον Κεραμεικό.

 

Αλλαγές και στις άδειες ταξί

Το σχέδιο νόμου του υπουργείο Υποδομών περιλαμβάνει και αλλαγές στο πλαίσιο αδειοδότησης των ταξί όπως είχε ψηφιστεί επί θητείας Μάκη Βορίδη στο υπουργείο Υποδομών.

 

Μεταξύ άλλων ανατρέπεται η πρόβλεψη με βάση την οποία ένας ιδιοκτήτης μπορούσε να κατέχει μέχρι και το 5% των αδειών σε μια περιοχή (δηλαδή θα μπορούσε να έχει 700 άδειες ταξί στην Αττική, που υπάρχουν 14.000 άδειες).

 

Όπως είπε χθες ο κ. Λυμπερόπουλος, θα προβλέπεται πως ένας ιδιοκτήτης μπορεί να κατέχει μέχρι και 14 άδειες. Τόσες έχει σήμερα ο μεγαλύτερος εκ των ιδιοκτητών αδειών ταξί στην Αττική, κατά τον πρόεδρο της ομοσπονδίας. Επίσης αυξάνεται το όριο ηλικίας των οχημάτων από τα 18 στα 22 χρόνια.

 

Πηγή: http://www.euro2day....-toy-ypoyr.html

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

ok, ξεκαθαρίζουν τα πράγματα και κλείνει μια εκκρεμότητα.
Προτίμησε να κλείσει την πόρτα από το να φορολογήσει την Uber (και όποια uber προκύψει στο μέλλον, εγχώρια ή ξένη) και να υποχρεώσει τους ιδιώτες οδηγούς σε εργόσημο, just my two cents.
Ισως διότι ο έλεγχος (μπορεί να) είναι δύσκολος ή ακριβός, ή ενδιαφέρονται για την ασφάλειά μας.
link

Edited by AMHxaNos
Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω πως θα γίνει ότι και σε όλα τα αντίστοιχα θέματα. Θα έρθει το uber, υπάρχει συμφωνία αλλά κάνουν αυτές τις γελοιότητες για να μένει σε κάποιο συγκεκριμένο κοινό πως πάλεψαν αλλά δε μπόρεσαν. 1982 με σύνθημα ξεμπερδευουμε με το παλιό. 

Link to comment
Share on other sites

Άποψή μου ότι το νομοσχέδιο, όπως και πολλά άλλα, ξεκινάει λάθος ....

 

Δεν χρειάζονται άλλοι νόμοι για ταξί, άλλοι για uber, άλλοι για under κλπ. κλπ.

 

Ένας νόμος για όλους, που θα λέει :

 

  • το αυτοκίνητο με οδηγό, που θα μεταφέρει ανθρώπους με πληρωμή, πρέπει να : 1, 2, 3, ......
  • Ο οδηγός του ανωτέρου αυτοκινήτου πρέπει να : 1, 2, 3, ...
  • Η φορολόγηση των ανωτέρω γίνεται : 1, 2, 3, .....
  • η ασφάλιση των ανωτέρω γίνεται : 1, 2, 3, ....
  • Οι παραβάτες των ανωτέρω τιμωρούνται με : 1, 2, 3, ....
Link to comment
Share on other sites

εδω δεν μπορουν να βρουν 30 χρονια τωρα τα ανασφαλιστα οχηματα.

πως θα βρουν τους uber οδηγους να κανουν 1,2,3?

Link to comment
Share on other sites

....κάποτε, που θα γίνουμε κράτος....

 

Ακόμα και μέχρι τότε όμως, δεν είναι πιό απλό να έχουμε ένα νόμο για όλους, και όχι ένα για κάθε "καροτσέρη"....

 

 

(ρητορικόν ερώτημα)

Edited by antloukidis
Link to comment
Share on other sites

''Επίσης αυξάνεται το όριο ηλικίας των οχημάτων από τα 18 στα 22 χρόνια.''

 

Αυτό το τελευταίο η Κυβέρνηση που έχει στις τάξεις τις και αρκετούς ''οικολόγους'' το έχει για κερασάκι στην τούρτα!

Την ώρα που σε όλο τον κόσμο έχει ανοίξει η κουβέντα για τα diesel κι όχι μόνο, η κυβέρνηση δίνει ''δωράκι'' στους επαγγελματίες άλλα 4 χρόνια να κρατήσουν τα σάπια ρυπογόνα αυτοκίνητα...  Αυτοκίνητο του 1995 θα κυκλοφορεί ελεύθερα και καθημερινά στην Αθήνα / Θεσσαλονίκη την ώρα που ο πολίτης πληρώνει ένα κάρο λεφτά λόγω ρύπων με ένα 1400cc που το κινεί αραιά και πού.

Η υποκρισία στο μεγαλείο της.

Όσον αφορά Uber και λοιπά μαγαζιά, θεωρώ ότι το να αρπάζει κάποιος μια εφαρμογή και να γίνεται επαγγελματίας οδηγός είναι εγκληματικό. Επίσης, τεράστιο θέμα υπάρχει με την ασφάλιση όλων αυτών των οδηγών, εννοώ την επαγγελματική όχι του αυτοκινήτου.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.