Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Νέος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Δυσκολίες στο Γνωστικό Αντικέιμενο


Panos_21

Recommended Posts

Η ερώτηση του 1.000.000 ευρώ είναι η εξής: αν επαρκεί το προσωπικό διάβασμα για να αποκτήσει κανείς τις κατάλληλες γνώσεις, ώστε να ασκήσει το επάγγελμα του ΗΜ, όπως πρότεινε ο «συνάδελφος», τότε για ποιον λόγο ακριβώς χρειαζόμαστε το ΤΕΕ; Απλά για να εισπράττει λεφτά και να «πιστοποιεί» τέτοιου είδους περιπτώσεις;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 63
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Είναι γνωστό ότι οι εξετάσεις του ΤΕΕ είναι τυπικές. όποιος αποκτήσει δίπλωμα αποκτάει και άδεια άσκησης επαγγελμάτος. ΜΑκάρι να εφαρμοστεί ξανά το παλιό σύστημα (το οποίο ακουστά έχω μόνο). Φοβάμαι όμως ότι θα εκθέσει πολλούς και πολλά αφού είμαι σίγουρος ότι το ποσοστό αποτυχίας θα είναι σεβαστό (ομολογώ ότι ο πρώτος που θα κοβόμουνα θα ήμουν εγώ). ¨εχω και προσωπική εμπειρία ως εξεταστής (αν και μικρό το δείγμα) οπότε ακούω εξετάσεις ΤΕΕ  και γελάω και κλαίω μαζί.

Θεωρείς ωστόσο ότι αν κάποιος αρχίσει το διάβασμα (και με πρακτική εξάσκηση) μπορεί ή δεν μπορεί να μάθει (ας πούμε για την προκειμένη περίπτωση) ηλεκτρολγικά?

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, cna said:

Κανένα απωθημένο «συνάδελφε». ..

Εχει λάβει ποινή και για αρκετές μέρες δεν θα μπορεί να απαντήσει και να ήθελε. 

Εγινε και ιδιώτης αφου δεν θέλει να κάνει ότι ορίζουν οι κανόνες.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

11 ώρες πριν, maneni said:

Είναι γνωστό ότι οι εξετάσεις του ΤΕΕ είναι τυπικές. όποιος αποκτήσει δίπλωμα αποκτάει και άδεια άσκησης επαγγελμάτος. ΜΑκάρι να εφαρμοστεί ξανά το παλιό σύστημα (το οποίο ακουστά έχω μόνο). Φοβάμαι όμως ότι θα εκθέσει πολλούς και πολλά αφού είμαι σίγουρος ότι το ποσοστό αποτυχίας θα είναι σεβαστό (ομολογώ ότι ο πρώτος που θα κοβόμουνα θα ήμουν εγώ). ¨εχω και προσωπική εμπειρία ως εξεταστής (αν και μικρό το δείγμα) οπότε ακούω εξετάσεις ΤΕΕ  και γελάω και κλαίω μαζί.

Θεωρείς ωστόσο ότι αν κάποιος αρχίσει το διάβασμα (και με πρακτική εξάσκηση) μπορεί ή δεν μπορεί να μάθει (ας πούμε για την προκειμένη περίπτωση) ηλεκτρολγικά?

Σαφώς και μπορεί να μάθει. Είναι, όμως, δίκαιο να ζητείται τεχνική ευθύνη από αυτόν που έχει μάθει μόνος του; Είναι σωστό να αποδέχεται ο ίδιος μια τέτοια τεχνική ευθύνη, όταν η εκπαίδευσή του είναι ανόμοια από αυτήν ενός ΗΜ αποφοίτου ΤΕΙ ή Πολυτεχνείου; 

Edited by cna
Διόρθωση σύνταξης
Link to comment
Share on other sites

η πολιτεία θεωρεί εδώ και δεκαετίες πολλές ειδικότητες μη ηλεκτρολόγων μηχανικών να έχουν αποκτήσει επαρκή εκπαίδευση ηλεκτρολόγου με 1-2 ηλεκτρολογικά μαθήματα και γιαυτό τους αποδίδει απεριόριστα δικαιώματα σε ηλεκτρολογικές μελέτες και εγκαταστάσεις. Τώρα απλώς προστίθεται άλλη μια ειδικότητα σε αυτούς που θεωρούνται επαρκείς ηλεκτρολόγοι.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ανοίγουμε μεγάλη κουβέντα τώρα. Είναι σωστό να αποδέχεται κάποιος μηχ/γος μηχανικός μια τέτοια τεχνικ'ή ευθύνη, όταν η εκπαίδευση του (πολυτεχνείο) δεν είναι αρκετή (δε μιλάμε για βασικά πράγματα)?

Mitsos νομίζεις ότι ένας Μηχ/γος βγαίνοντας από το Πολυτεχνείο έχει μάθει όλο το φάσμα των ηλεκτρολογικών? Φαντάζομαι ότι οποιασδήποτε ειδικότητας μηχανικός έχει μάθει όλο το φάσμα της ειδικότητάς του?  

Βάση της προσωπικής μου εμπειρέιας (δεν μπορεί να είμαι ο μοναδικός), εγω είχα μάυρα μεσάνυχτα όταν χρειάσθηκε να κάνω ηλεκτρολογικές μελέτες (*1). Το ίδιο βλέπω τώρα σε πολλούς νέους (και όχχι μόνο) μηχανικούς.  Η μελέτη (*2) σε συνδυασμό με την κατασκευή είναι αυτό που με έχει κάνει να φθάσω σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. 

Επίσης υπάρχει εδώ μέσα κάποιος που δηλώνει ΠΜ αλλά οι γνω΄σεις του στα μηχανολογικά ξεπερνάνε τις δικές μου. 

Το δίπλωμα και τι πτυχίο είναι ένα χαρτί δεν είναι το Α και το Ω. Καλώς ή κακώς είναι απαραίτητα  για να πιστοποιήσουν ένα επίπεδο.

Για να μην παρεξηγηθώ δε λέω ότι τα σχολεία ή τα πανεπισ΄τημια είναι άχρηστα ή αχρείαστα. Απλά θεψρώ ότι κάποιος που έχει την όρεξη (και την ικανότητα) μπορεί να μάθει τα πάντα. Όμως η μελέτη μόνο δεν είναι αρκετή. Θα χρειασθεί και η πρακτική για να μπορέσει να αποκτήσει ολοκληρωμένο επίπεδο.

 

*1) ΝΑ διευκρινήσω ότι άρχισα να εργάζομαι από το δεύτερο έτος. Οπότε η επαφή μου με το πανεπιστήμιο ήταν περιορισμένη (κυρίως εργαστήρια, ελάχιστα αμφιθέατρα και φυσικά εξετάσεις). ¨οταν χρειάσθηκα ηλεκτρολογικά (περί τα 12 χρόνια επό την εισαγωγή μου στο πολυτεχνείο) οι γνώσεις μου ήταν λίγο πάνω από επίπεδο λυκείου.

*2) όποιος είπε ότι 1 μήνας διάβασμα είναι είναι αρκετό ή είναι αυθεντία ή λυπάμαι για την εκτίμηση που έχει στο επάγγελμά του....

Edited by maneni
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Maneni πιάνουμε μεγάλη κουβέντα εχεις δικιο. ΔΕΝ θεωρώ κανενα οτι ξερει ολο το πληρες φάσμα των ειδικοτητων ειδικά Η-Μ γιατι ειναι ΑΠΕΙΡΕΣ. Συνεχεια διαβάζουμε και δεν καθόμαστε. 

Αν θεωρήσουμε οτι μας νοιάζει το πρόγραμμα σπουδων και μονο  στη προκειμένη περίπτωση Ο nvel εχει δικιο και νομιζω σε αυτο δεν υπάρχει αντίρρηση. 

Στο θέμα ηλεκτρολόγου -μηχανολόγου ειναι πολυ συγγενείς ειδικότητες. ΔΕΝ μπορω να κατηγορήσω ενα pure μηχανολόγο που ασχολείται με ηλεκτρολογικά και αυτη ειναι προσωπική μου άποψη. Και γω στην εργασία μου αλλα σε μεγάλο κομμάτι πλεον του phd με μηχανολογικά ασχολούμαι. 

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ok. Να το θέσω λίγο διαφορετικά το θέμα, μιας και με τις Σχολές τα πράγματα περιπλέκονται, ελέω της ανικανότητας της Πολιτείας να λύσει βασικά θέματα: μπορεί ένας απόφοιτος Λυκείου να αποκτήσει επαρκείς γνώσεις απολύτως μόνος του ώστε να του εμπιστευτεί ένα Τεχνικό Γραφείο την σύνταξη οποιασδήποτε μελέτης;

Από εκεί και πέρα: προφανώς η θεωρία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία και τανάπαλιν. Είναι φύσει αδύνατο να καλυφθούν σε ένα εύρος τεσσάρων ή πέντε ετών όλες οι περιπτώσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει κανείς στην διάρκεια ενός εργασιακού βίου 35 ή 40 ετών. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να σημαίνει ότι στον εργασιακό στίβο δεν μετράει η καλή γνώση της θεωρίας, καθώς κάποιος που είναι πολύ καλά καταρτισμένος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει ανετότατα το 80-90% των προβλημάτων, χωρίς ουδεμία καθυστέρηση (ο χρόνος είναι χρήμα), ενώ ένα 9% θα μπορέσει να το λύσει χωρίς να καταφύγει στην βοήθεια του προϊσταμένου του. Μένει το 1% που θα χρειαστεί ειδική αντιμετώπιση. Αυτά αναφορικά με τον ρόλο που έχει, είτε μιλάμε για ομάδες εργασίας είτε όχι. 
Των ανωτέρω λεχθέντων, στο εξωτερικό μπορεί κανείς να ανελιχθεί και να εξελιχθεί σε θέσεις μεγαλύτερης τεχνικής ευθύνης βασιζόμενος σχεδόν αποκλειστικά στην εμπειρία του αλλά σαφέστατα αυτή η διαδικασία είναι αφενός πολύ πιο χρονοβόρα από το να έχει ήδη τίτλο και περιεχόμενο σπουδών που να αφορά το γνωστικό πεδίο και αφετέρου απαιτεί μετεκπαιδεύσεις, ελέγχους, εργασία σε ομάδες, άψογα references και πάει λέγοντας. Πχ μπορεί κάποιος να λάβει άδεια ασκήσεων επαγγέλματος Αρχιτέκτονα Μηχανικού χωρίς να έχει αντίστοιχο τίτλο σπουδών αλλά θα πρέπει να προσκομίσει τεράστια εμπειρία, νίκες σε διαγωνισμούς Αρχιτεκτονικής κλπ. Γι' αυτό μέχρι τώρα δεν έκανα αναφορά.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.