Μετάβαση στο περιεχόμενο

Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master


sundance

Recommended Posts

Νομίζω οτι έχουμε ξεφύγει λίγο απο το θέμα μας και ασχολούμαστε με το ποιός έχει τελειώσει το καλύτερο Πολυτεχνείο.

Η άποψη μου έίναι οτι στους διπλωματούχους Μηχανικούς θα πρέπει να αναγνωρίζεται και Master πολύ απλά γιατί οι σπουδές μας είναι 5ετούς φοίτησης, ενώ όλες οι υπόλοιπες σχολές Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι 4ετούς φοίτησης. Δε νομίζω οτι χρειάζεται περαιτέρω αιτιολόγηση.

Όσον αφορά τους πτυχιούχους Αγγλικών Πανεπιστημίων αναφέρθηκε κάπου εσφαλμένα οτι τους αναγνωρίζεται και Master και επομένως έχουν περισσότερα μόρια για το δημόσιο. Αυτό είναι εντελώς λάθος. Ο πτυχιούχος απο Αγγλία με Bachelor και Master περνάει απο ΔΟΑΤΑΠ το οποίο προκειμένου να του αναγνωρίσει το Πτυχίο του ορίζει προς εξέταση κάποια μαθήματα σε ελληνικό Πολυτεχνείο και σε κανονική εξεταστική περίοδο. Συνήθως τα μαθήματα αυτά είναι 4-9 ανάλογα απο ποιό Πανεπιστήμιο προέρχεται ο καθένας και εφόσον εξεταστεί επιτυχώς του αναγνωρίζεται Πτυχίο ισότιμο με την αντίστοιχη ελληνική σχολή. Δεν του αναγνωρίζεται κανένα Master και επομένως δεν έχει επιπλέον μόρια για το δημόσιο.

Νομίζω οτι είναι πιο βάσιμο ενωμένοι να διεκδικήσουμε την αναγνώριση Master μιας και η φοίτηση μας είναι 5ετής και όχι να τρωγόμαστε μεταξύ μας συνάδελφοι για το ποιός έχει τελειώσει το καλύτερο Πολυτεχνείο.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 403
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Μακάρι,φίλε Μάριε,να είσαι στο Imperial,αν και διατηρώ επιφυλάξεις,γιατί ένας φοιτητής διδακτορικού σ΄ένα απο τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου δεν έχει αλαζονική κουλτούρα,ούτε αναχρονιστικές ιδέες σχετικά με την εκπαίδευση και το επάγγελμα.Θα γνώριζε κάποιες σύγχρονες βασικές αρχές.1]Το επίπεδο και η γνώση δεν είναι στατικά ,δεν αποκτώνται εφ' άπαξ να σ'ακολουθούν δια βίου χωρίς παραπέρα προσπάθειες.Ούτε μια χαμηλότερη επίδοση κάποιου που δεν επέλεξε να θυσιάσει την εφηβία του στο βωμό ενός παράλογου συστήματος[2 ή 3 μονάδες λιγότερες που δεν του επιτρέπουν να πάρει τη σφραγίδα της δωρεάς του ελληνικού πολυτεχνείου]είναι δυνατόν να τον καταδικάζει εφ΄όρου ζωής σε κατώτερη κάστα ,όσα πτυχία κι αν πάρει,όπως επιθυμούν οι πολυτεχνίτες.2]Υπάρχει διάκριση ανάμεσα στα επαγγελματικά και τα ακαδημαϊκά προσόντα.Η σύγχρονη αντίληψη που είναι αποδεκτή σ' όλη την Ευρώπη,είναι να χορηγούνται επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το ελάχιστο της ακαδημαϊκής κατάστασης που καθορίστηκε στην 3ετή τουλάχιστο φοίτηση.Τα επίπλέον ακαδημαϊκά προσόντα είτε περισσότερα χρόνια είτε μάστερ αφορούν την ακαδημαϊκή εξέλιξη,την έρευνα,το διδακτορικό κλπ.΄Ολοι ανεξάρτητα από τα ακαδημαϊκά προσόντα εφ' όσον είναι κάτοχοι του πρώτου τίτλου ανώτατης εκπαίδευσης δικαιούνται επί ίσοις όροις να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.Η απόκτηση εμπειρίας στη συνέχεια είναι αυτή που θα τούς διευρύνει τα επαγγελματικά δικαιώματα.Η αγορά είναι εκείνη που θα κάνει τις επιλογές της μεταξύ του ενός ή του άλλου συνεκτιμώντας όχι μόνο χρόνια σπουδών ή τίτλους αλλά προσωπικότητα,εμπειρία και άλλα κριτήρια.3]Η σύγχρονη δημοκρατική εκπαίδευση οφείλει να είναι ανοικτή,δυναμική,ευέλικτη,να δίνει ευκαιρίες χωρίς αποκλεισμούς οριζόντιας και κάθετης κινητικότητας.Δεν μπορεί ούτε η αποστήθιση τυποποιημένων γνώσεων ούτε το ακριβό ιδιαίτερο να καθορίζει αμετάκλητα το μέλλον ενός εφήβου.Ούτε αυτός που πέρασε με 18 να θεωρείται δια βίου ανώτερος απ' αυτόν του 15.Ο δάσκαλος πριν 5 χρόνια έμπαινε με 12.5 και σήμερα με 18,το αντίστροφο συμβαίνει με τους καθηγητές.Οι βάσεις αλλάζουν ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση.Αν δοθούν ισότιμα δικαιώματα στα ΑΤΕΙ,όπως είναι απόλυτα λογικό,η βάση τους θα εκτοξευθεί,όπως έγινε και με άλλες σχολές.΄Οσον αφορά το μάστερ των πολυτεχνείων δεν μπορεί να δοθεί ,αν δεν ληφθεί πρώτα στα 3 ή 4 χρόνια ο πρώτος τίτλος όπως προβλέπουν όλες οι ευρωπαικές συνθήκες τις οποίες έχει υπογράψει και η χώρα μας.Εναι καλά τα κονδύλια που απολαμβάνουν οι μεγαλοεργολάβοι του ΤΕΕ και το Μετσόβιο από την ευρωπαϊκή ένωση και είναι κακές οι αποφάσεις για την εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα?

Link to comment
Share on other sites

Το έχουμε ξαναπεί ΜΗ γενικεύετε

Πχ το Imperial για το οποίο έγινε λόγος προσφέρει 4 ετη πρόγραμμα για μηχανικούς και δίνεί απευθείας δίπλωμα επιπέδου Master (MEng)

 

Αντιγράφω ενδεικτικά από http://www3.imperial.ac.uk/ugprospectus/facultiesanddepartments/civilengineering/undergraduatecourses

 

Our four-year undergraduate courses provide an in-depth but flexible education for those who aspire to work in the senior levels of the civil engineering profession. The courses aim to build upon the increasingly broad pre-university education of new entrants. They offer a good range of subject choice to suit your individual talents and interests, to appeal to a wider range of potential employers, and to be more closely in line with degree programmes for civil engineers in continental Europe.

 

Lectures are given throughout all four years. These are supported by tutorial and laboratory classes. During the long vacation you are encouraged to obtain practical experience, both in the UK and abroad. The College Careers Service can help with this.

 

Να σε ενημερώσω επίσης οτι ξέρω πλήθος παιδιών που έχουν τελειώσει Ελλάδα και πήγαν για Master στο Imperial όλα αυτά δε τα ξέρω από πρώτο χέρι αφού εκτος του οτι πολλοί είναι γνωστοί μου ο δικός μου supervisor εδώ στην Ελλάδα έχει πάρει διδακτορικό στο Imperial (αν και άπόφοιτος του Α.Π.Θ και αυτός τον δέχθηκαν)

 

Επίσης

Υπάρχει διάκριση ανάμεσα στα επαγγελματικά και τα ακαδημαϊκά προσόντα.Η σύγχρονη αντίληψη που είναι αποδεκτή σ' όλη την Ευρώπη,είναι να χορηγούνται επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το ελάχιστο της ακαδημαϊκής κατάστασης που καθορίστηκε στην 3ετή τουλάχιστο φοίτηση.Τα επίπλέον ακαδημαϊκά προσόντα είτε περισσότερα χρόνια είτε μάστερ αφορούν την ακαδημαϊκή εξέλιξη,την έρευνα,το διδακτορικό κλπ.

 

Το μάστερ ΔΕΝ αφορά μόνο την ακαδημαική εξέλιξη και έρευνα στο μοντέλο που ενστερνίζεσαι :

http://en.wikipedia.org/wiki/Chartered_Engineer_(UK)

 

For registration, it is necessary for candidates to demonstrate that they are professionally competent through education, training and professional practice. Although many Chartered Engineers have honours degrees in engineering, science or mathematics, since 1997 it has been necessary to demonstrate masters level knowledge and understanding, most commonly by completion of the 4-year integrated MEng degree, or by gaining an appropriate masters degree following completion of a bachelor degree in engineering or a cognate subject. Candidates are also required to demonstrate an appropriate level of professional competence to practice,

 

Το θέμα με την διάσπαση του κύκλου σπουδών και την απονομή διπλώματος επιπέδου μάστερ απασχολεί και άλλους πχ στην γερμανία υπάρχει η TU9 http://www.tu9.de/en/index.php

The TU9 universities claim that they can add the designation “TU” to the degree they award. They will certify the equivalence of their Master degrees to the traditional Dipl.-Ing. TU.

 

Ενω μερικά παραδείγματα για το τι "κινείται" αυτή την στιγμή στην ευρωπη μπορείτε να δείτε εδώ : http://www.tuc.gr/fileadmin/imerida_epaggelmatika_20080216/Gryspolakis-16-2-08.pdf

παρακαλώ αγνοείστε από την 15η διαφάνεια και μετά καθώς οι νέες ειδικότητες και τα ΤΕΙ δεν είναι ο σκοπός αυτού του θέματος

Link to comment
Share on other sites

καλό είναι να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα και να αποδεχθούμε το γρηγορότερο την πραγματικότητα χωρίς τις φαντασιώσεις του παρελθόντος για να μη στενοχωρηθούμε με τις ραγδαίες εξελίξεις που ήδη έφτασαν

Link to comment
Share on other sites

ZaxoYs αυτά τα 4ετή προγράμματα έχουν ενσωματωμένα 2 κύκλους σπουδών δηλ 1. εκπαίδευση πάνω στο επάγγελμα του μηχανικού 2. Εξειδίκευση σε ένα αντικείμενο ;

Το ελληνικό πολυτεχνείο είναι οργανωμένο αντίστοιχα/μπορεί να ανταποκριθεί στο ίδιο επίπεδο γνώσεων. Αν ΝΑΙ τότε όντως θα πρέπει να παίρνουν master οι απόφοιτοι τους.

Πάντως κ σε αυτή τη περίπτωση δε ξεχωρίζεται ο κάτοχος master από 4 ετή σπουδές ή από 3+1 έτη σπουδών...

Link to comment
Share on other sites

Μου αρέσει που κάποια μέλη έχουν κάνει τα περισσότερα post τους σε αυτό το θέμα. Γιατί ρε παιδία δεν μας βοηθάτε και σε κανα άλλο θέμα;εεεε γιατίιιι;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλησπέρα,

σπουδάζω ηλεκτρολόγος μηχανικός και θα 'θελα να σχολιάσω τα παρακάτω :

 

α πολυτεχνεία ζητούν ισοτίμηση με Master. Ξαφνικά. Γιατί ?

Το ότι ζητούν ισοτίμηση με master το χω ακούσει ως άποψη από τις πρυτανικές αρχές (ΕΜΠ και Πάτρας). Οι ίδιο οι φοιτητές δεν έχουν εκφράσει επίσημα ώς σύλλογοι κάποιοα άποψη.

Τώρα γιατί το ζητούν τώρα. Γιατί τα τελευταία χρόνια άνοιξε για τα καλά το θέμα αυτό, μετά και τις αποφάσεις της ευρωπαϊκής ένωσης για τη δημιουργία ενός ενιαίου "χώρου" ανώτατης εκπαίδευσης. Μην ξεχνάμε και την καταδίκη της Ελλάδας από το ευρωπαϊκό δικαστήριο

Τα ΝΕΑ

Καθημερινή

Το βήμα

 

Αυτή η ισοτίμηση είναι "άδικη" (αφού τόσα χρόνια το 5αετές πρόγραμμα ήταν προπτυχιακό και καμιά σχέση δεν είχε με επίπεδο master) αλλά γίνεται λιγότερο άδικη και τελικά καθίσταται ίσως και "δίκαιη" μπροστά στη νέα Ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τα αιτήματα των ΤΕΙ.

Τον τελευταίο καιρό κοιτάω στα πανεπιστήμια του εξωτερικού για κανα μεταπτυχιακό (τελειώνω τον Σεπτέμβρη βλέπεται). Για τις χώρες : Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία και Σουηδία μπορώ να πω ότι έχω κοιτάξει το πρόγραμμα σπουδών μεταπτυχιακών σχετικών με τους ηλεκρολόγους μηχανικούς. Τα μαθήματα των μεταπτυχιακών (Μεταπτυχικά Διπλώματα Ειδίκευσης και όχι διδακτορικά) είναι παρόμοια ή και συμπίπτουν (σαν ύλη πάντοτε) με τα μαθήματα που έχουμε στο πανεπιστήμιο στα δύο τελευταία έτη. Στα έτη δηλαδή που έχεις επιλέξη τομέα (στο πανεπιστήμιο Πατρών) και ροή (στο ΕΜΠ). Άρα την ύλη των μεταπτυχιακών την διδασκόμαστε. Γι' αυτό και είναι σωστό (πάντα κατά τη γνώμη μου) το 5ετές προπτυχιακό πρόγραμμα το δικό μας να είναι τουλάχιστον ισότιμο με Bachelor+Master.

Γιατί λέω τουλάχιστον. Στα μεταπτυχακά προγράμματα η ύλη των μαθημάτων περιορίζεται σε ένα αντικείμενο. Ειδικεύεσαι π.χ. στα δίκτυα Η/Υ ή στα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας κ.ο.θ. Αντίθετα στην Πάτρα (όπου φοιτάω, αλλά και στην Αθήνα απ' όσο ξέρω) επιλέγουμε έναν τομέα από τέσσερις (Τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας της πληροφορίας, Συστημάτων και αυτομάτου ελέγχου, Συστήματα ηλκτρικής ενέργειας, Ηλεκτρονικής και υπολογιστών). Παράλληλα με τα μαθήματα του τομέα μας, πρέπει να επιλέξουμε και μαθήματα από άλλους δύο τουλάχιστον τομείς τα δύο αυτά χρόνια (4ο και 5ο έτος). Συνεπώς λαμβάνουμε γνώσεις σε περισσότερους τομείς από ότι σε ένα μεταπτυχιακό (Master) του εξωτερικού (και του εσωτερικού φυσικά). Άρα εν τέλει μας αδικεί ο χαρακτηρισμός master in telecommunications κ.α.

 

- Θα ήθελα να διαβάσω τις απόψεις σας για Master in Engineering -

- Η τελευταία πρόταση προυποθέτει πάντα ένα προσεκτικώς σχεδιασμένο πρόγραμμα σπουδών και κατάλληλα εργαστήρια (must για έναν μηχανικό που πιστεύω ότι υστερούμε σημαντικά).

 

Αυτά.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι καθόλου έτσι όπως τα λες τα πράγματα αγαπητέ amolofos. Τα μεταπτυχιακά προγράμματα master απαιτούν αφενός μεν παρακολούθηση συγκεκριμένων εξιδεικευμένων μαθημάτων στο αντικείμενο αφετέρου εκπόνηση διατριβής.

 

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ? αν εννοείς ότι διατριβή είναι η Διπλωματική τότε ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ για το πτυχίο σου ? ή μήπως με μια εργασία (που συνήθως δεν είναι επιπέδου master) παίρνεις και δίπλωμα και master ?

 

Το πρόγραμμα μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών περιλαμβάνει επίσης μαθήματα ενός ακαδημαϊκού έτους + εκπόνηση διπλωματικής. Ως γνωστόν τα μαθήματα στα πολυτεχνεία διαρκούν 4.5 έτη καθώτι το τελευταίο εξάμηνο αφιερώνεται για τη διπλωματική. Άρα από που καλύφθηκε ο χρόνος για το master ?

 

Είναι λοιπόν προφανές ότι η ισοτίμηση με master γίνεται μόνο για τους λόγους που ανέφερες στην αρχή. Δηλ. λόγω Ευρωπ. Ένωσης ως αντισταθμιστικό μέτρο. Γιαυτό είπα ότι παρ όλο που είναι "άδικο" τελικά καθίσταται λιγότερο "άδικο" και ίσως "δίκαιο" υπό την προυπόθεση ότι όλα τα ιδρύματα 3.5-4 ετών αναγνωριστούν σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό μοντέλο.

Το να λέμε όμως, να αναγνωριστεί το δίπλωμα του πολυτεχνείο ως ισότιμο με master (χωρίς το σχετικό προγραμμα σπουδών και χωρίς εργασία) αλλά όλοι οι άλλοι να παραμείνουν εκεί που ήταν είναι απαράδεκτο εως προκλητικό.

 

Και να συμπληρώσω ότι καθίσταται "δίκαιο" (πάντα εντός "") για το ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ διάστημα. Καθώτι όταν το Ευρ. μοντέλο εφαρμοστεί, να είσαι σίγουρος ότι ο 5ετής κύκλος των πολυτεχνείων θα τροποποιηθεί αναλόγως.

 

Υπό το ίδιο σκεπτικό πρέπει ΑΜΕΣΑ να αναγνωριστούν και όλα τα ΤΕΙ ως ισότιμα με τα αντίστοιχα Ιδρύματα της Ευρ. Ένωσης και να έχουν τα επ. δικαιώματα που προβλέπονται γιαυτά. Αν δεχθούμε το Ευρωπαϊκό μοντέλο δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Αν δεν το δεχθούμε τότε αυτό είναι μια άλλη κουβέντα αλλά υποθετική τελείως.

Link to comment
Share on other sites

Υπενθυμίζω ότι εδώ συζητείται το θέμα της ισοτίμησης του διπλώματος Μηχανικού Πολυτεχνείου με Master και όχι το θέμα των ΤΕΙ.

 

Ανακρίβειες.

1. Τα μαθήματα στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ διαρκούν 10 εξάμηνα, όχι 9. Δείτε το πρόγραμμα σπουδών ΕΔΩ. Όπως βλέπετε στο 10ο εξάμηνο υπάρχουν τρία μαθήματα (στην εποχή μου το 1992 είχαμε τέσσερα). Το 10ο εξάμηνο είναι αφιερωμένο στην εκπόνηση της διπλωματικής και γι αυτό τα μαθήματα είναι τόσα λίγα. Σαν σύνολο είναι 64 και έχει επιβαρυνθεί το πρόγραμμα των άλλων εξαμήνων. Ακόμα και κανένα να μην είχε το 10ο εξάμηνο δε σημαίνει τίποτα. Δείτε το δάσος (64 μαθήματα) και όχι το δέντρο (μαθήματα τελευταίου εξαμήνου).

2. Η διπλωματική είναι αντίστοιχη της εργασίας που κάνουν πχ σε πανεπιστήμια της Αγγλίας* για να πάρουν το master. Όπως και εκεί έτσι και εδώ υπάρχουν διπλωματικές που θέλουν πάρα πολύ κόπο και χρόνο και άλλες που είναι προχειροδουλειές.

Επίσης, στην Αγγλία υπάρχουν πανεπιστήμια που δε δίνουν bachelor αλλά απευθείας master με 4 χρόνια σπουδών και πολύ λιγότερα μαθήματα και ώρες διδασκαλίας και με μία μόνο διπλωματική.

3. Καταθέτω την εμπειρία συμφοιτητή μου που το 1992-93 πήγε με το Erasmus στην Αγγλία, παρακολούθησε το 5ο έτος σπουδών (μεταπτυχιακό το θεωρούσαν εκεί) του πανεπιστημίου έκανε ακριβώς τα ίδια μαθήματα όσο αφορά την ύλη που κάναμε στην Ελλάδα και αν έκανε και τη διπλωματική εκεί θα έπαιρνε πρώτα το master στην Αγγλία και μετά το δίπλωμα του Πολιτικού Μηχανικού στην Ελλάδα από το ΑΠΘ εφόσον αναγνώριζε τα μαθήματα που πέρασε εκεί (τα αναγνώρισε τελικά) και τη διπλωματική που θα έκανε.

Ας αφήσουμε λοιπόν τους ΜΥΘΟΥΣ, η ποιότητα σπουδών των Ελληνικών και Αγγλικών πανεπιστημίων είναι γνωστή. Η διαφορά μας είναι ότι στην Αγγλία μετά 4 χρόνια σπουδών επιστρέφεις με ένα τίτλο που θα γράφει master και στην Ελλάδα μετά από 5 χρόνια θα γράφει δίπλωμα.

 

Λάθος πιστεύω των Ελληνικών πανεπιστημίων που καθιέρωσαν τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ενώ οι πενταετείς σπουδές έπρεπε να θεωρούνται επαρκείς όπως παλιότερα. Όποιος μάλιστα το 1993 και παλιότερα ήθελε και μπορούσε να συνεχίσει για διδακτορικό συνέχιζε απρόσκοπτα. Δυστυχώς τα ίδια τα πολυτεχνεία έπεσαν στην παγίδα και απαξίωσαν τις πενταετείς σπουδές τους. Γιατί; Δείτε λίγο αν υπάρχουν λεφτά στη μέση και θα καταλάβετε. ;)

 

* Η σύγκριση είναι απαραίτητη και ειδικά με τα πανεπιστήμια της Αγγλίας γιατί το δικό τους σύστημα επικράτησε στην Ευρώπη και ο κόσμος έχει πάθει master-λαγνεία.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.