Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί επαγγελματικών δικαιωμάτων (γενικά)


Recommended Posts

Το νομοθετικό πλαίσιο είναι έτοιμο. Απλά περιμένουν στο ΥΠΕΠΘ την εγκύκλιο για να ξεκινήσουν να δέχονται αιτήσεις.

 

Επίσης με το πλαίσιο προσόντων, δεν είναι διόλου παράξενο κάποιος από το επίπεδο 4 πχ ΙΕΚ να μεταπηδήσει στο 6 δηλαδή ΑΕΙ. Στην περίπτωση αυτή, ναι θα έχει δικαίωμα σύντακης μελετών...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Για ακόμα μια φορά ο nikoskourtis έχει μπερδέψει τα πράγματα.

 

Πρόσεξε πια είναι η διαφορά. Το να λύνεις διαφορικές εξισώσεις και ολοκληρώματα εμένα δεν μου λέει τίποτα. Όχι ότι είναι κακό. Αλλά εδώ μιλάμε για επαγγελματικά δικαιώματα. Ως ηλεκτρολόγος θα έπρεπε ήδη να ξέρεις αν έχεις δουλέψει στη πιάτσα ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ χρειάστηκε να λύσεις κάτι πέραν απλών εξισώσεων. Στο 95% των δουλειών (κτιριακά έργα, εγκαταστάσεις κλπ). Καθ όσον λοιπόν μιλάμε για επαγγελματικά δικαιώματα και ΟΧΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ, μιλάμε πλέον για τους μηχανικούς εφαρμογής. Διότι αυτή είναι η δουλειά του μηχανικού στην Ελλάδα. Μηχανικός εφαρμογής. Και ξέρεις τι σημαίνει αυτό ? Σημαίνει ότι :

 

1. να κατέχεις την απαραίτητη θεωρία-φιλοσοφία

2. να γνωρίζεις καλά την αγορά, τι κυκλοφορεί, που εφαρμόζεται, τα υλικά κλπ

3. να ξέρεις να δίνεις πρακτικές λύσεις στα προβλήματα της μελέτης - εργοταξίου

4. να ξέρεις να προδιαγράφεις συστήματα και πως λειτουργούν

5. να ξέρεις να κάνεις υπολογισμούς

6. να ξέρεις να κοστολογείς

Προφανως οταν λες "μελετη" εννοεις ενα κειμενο με τα προγραμματα της 4Μ για να περασουν απο την πολεοδομια.

Η λεξη "μελετη" δεν εχει σχεση με αυτο που εννοεις.

 

Η "μελετη" αποχετευσης μιας μονοκατοικιας δεν απαιτει μηχανικο συνηθως. Ομως ενας απο τους λογους που πολλα μεγαλα εργα στην Ελλαδα εμφανιζουν προβληματα στη λειτουργια τους ειναι και η λεγομενη "μελετη" η οποια δεν ηταν μελετη.

 

Και ναι επειδη εχω κανει και πολλα ηλεκτρονικα (λιγοτερες ανοχες) πρεπει να ξερεις οτι σε ακραιες καταστασεις επιστρεφουμε στη χρηση διαφορικων για να λυσουμε ενα προβλημα. Καλη η προσεγγιση αλλα οχι παντα ικανοποιητικη.

Link to comment
Share on other sites

Παντως φανταστειτε να βγει νομος που να περνεις δικαιωματα μελετων μονο απο εμπειρια..... θα υπογραφει και η κουτση Μαρια..... τοτε θα γελασουμεεε....!!!

 

Για κάποιες μικρές κατηγορίες εγκαταστάσεων υπάρχει ήδη τέτοιος νόμος (αποδίδει κάποια δικαιώματα σε εμπειροτέχνες ).

Link to comment
Share on other sites

Πες ένα παράδειγμα για να σε καταλάβω.

Στον τομεα τις ηλεκτρονικης οτιδηποτε περιέχει ημιαγώγιμο στοιχείο υπάρχει περίπτωση να μην δίνει η προσεγγιστικη μέθοδος του μοντέλου.

 

Στην ηλεκτρολογία: Αρμονικές, ηλεκτρομαγνητικη συμβατοτητα, με τι μοντελα θα δουλεψεις για να λύσεις το πρόβλημα όταν παρουσιάζεται;

Αν δουλέψεις με εναλλασόμενα ρεύματα διαφορετικών συχνοτήτων τι κάνεις; Με Laplace και τις γνωστές γραμμικές σχέσεις των RLC κυκλωμάτων δε βγαίνει τίποτα. Αν υπολογίσεις και το γεγονός οτι σήμερα χρησιμοποιούνται κατα κόρον ηλεκτρονικά στοιχεία στη μεταφορά και διανομή τοτε και Fourier θα απαιτηθεί.

Αν μιλάς για μελετες οικοδομων παω πασο. Αν πρεπει να μελετησεις μια επεκταση δικτυου της ΔΕΗ ή ενα μεγάλο εργοστάσιο; Πως αποκλειεις την χρηση μαθηματικών; Τυφλοσυρτης ειναι ολες οι μελετες;

Link to comment
Share on other sites

Τελικά συνάντησες πρόβλημα στη δουλειά που το έλυσες με μαθηματικά ναι ή όχι; Συγκεκριμένα να μας πεις ποιο ήταν και πως λύθηκε.

 

Προς το παρών το 99.99% των ηλεκτρολογικών μελετών/εγκαταστάσεων χρησιμοποιεί ρεύμα ίδιας συχνότητας και δεν το βλέπω να αλλάζει σύντομα εδώ που τα λέμε. Και εδώ είναι η διαφοροποίηση ειδικών εγκαταστάσεων και εξειδικευμένων εγκαταστάσεων. Στο 99% που ξέρω γιατί να μην έχω το δικαίωμα να εκπονήσω τη μελετη λοιπόν;

 

@myri δες εδώ: http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=10209:ip-paideias-ptixia-kai-oxi-bebaioseis-tha-xorigoun-ta-kollegia-%E2%80%93-ti-orizei-to-mnimonio-tou-dnt&Itemid=842

 

Η αναγνώριση τελικά δεν θα είναι μόνο επαγγελματική αλλά και ακαδημαϊκή!

Link to comment
Share on other sites

ενδιαφέρον άρθρο

συνεχίζει να τονίζει πως

Ο αιτών να έχει κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα για το αιτούμενο επάγγελμα στο κράτος-μέλος προέλευσης, είτε ως αυτοαπασχολούμενος, είτε ως μισθωτός (άρθ. 2§1, π.δ. 38/2010

Link to comment
Share on other sites

Ο αιτών να έχει κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα για το αιτούμενο επάγγελμα στο κράτος-μέλος προέλευσης, είτε ως αυτοαπασχολούμενος, είτε ως μισθωτός (άρθ. 2§1, π.δ. 38/2010

 

Το οποίο Myri δεν λέει και πολλά πράγματα καθότι οι μηχανικοί πχ στην Αγγλία δεν χρειάζεται να κάνουν καμία ενέργεια προκειμένου να κατοχυρώσουν επαγγελματικά δικαιώματα... και πριν αρχίσει να λέει ο stayros περι Chartership και άλλα ( 8-) ), ο τίτλος Chartered Engineer δεν σου δίνει επαγγελματικά δικαιώματα.-

 

Επαναλαμβάνω: με το που αποφοιτήσεις, την επόμενη μέρα μπορείς να κάνεις ότι θες σαν μηχανικός. Δεν χρειάζεται να γραφτείς σε κανένα επιμελητήριο ή να δώσεις εξετάσεις.

 

Αρά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς σημαίνει αυτό που αναφέρεις... Πως δηλαδή ένας απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Κορνουάλης - Παράρτημα Ελλάδος (πχ) μπορεί να έχει αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα στο κράτος μέλος, αφού:

1. Υπάρχει περίπτωση να μην έχει πάει ποτέ, όχι μόνο στην Κορνουάλη αλλά ούτε καν στην Αγγλία...

2. Τι δικαιώματα να κατοχυρωθούν, την στιγμή που στην Αγγλία με το που αποφοιτήσεις έχεις πλήρη δικαιώματα...

 

Μπέρδεγουεϊ δηλαδής...

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.