Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Σύλλογος εργαζομένων Εγνατίας: Επιθεώρηση και ενίσχυση των παλαιών γεφυρών

    Sign in to follow this  

    Το πρόσφατο τραγικό περιστατικό της κατάρρευσης της αστικής γέφυρας του αυτοκινητόδρομου Α10 στη Γένοβα της Ιταλίας, ανέδειξε τις υψηλές ανάγκες παρακολούθησης και συντήρησης των κρίσιμων υποδομών.

    O Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αναφέρει σε ανακοίνωσή του:

    Παρεμπιπτόντως, ξαναέφερε στην Ευρωπαϊκή επικαιρότητα τα σημαντικότατα προβλήματα που ανακύπτουν με τις εκτεταμένες -στις χώρες της νότιας Ευρώπης- ιδιωτικοποιήσεις και παραχωρήσεις των υποδομών, υπό τεχνικά και νομικά περίπλοκο και ασαφές πλαίσιο όσον αφορά στις αρμοδιότητες, στις υποχρεώσεις και στην κατανομή των κινδύνων, αφήνοντας εν τέλει απροστάτευτους τους χρήστες αλλά και έκθετο το κράτος.

    Όπως συνήθως συμβαίνει στη χώρα μας, με αφορμή την τραγωδία στη Γένοβα άνοιξε η συζήτηση για την κατάσταση των δικών μας παλαιών γεφυρών και την επιθεώρηση και συντήρησή τους.

    Θεωρούμε απαραίτητο να γνωστοποιηθεί ότι το 2014 η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», στο πλαίσιο του προγράμματος βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο όλης της χώρας και βάσει προδιαγραφών και οδηγιών που έχει αναπτύξει και εφαρμόσει η ίδια από την πολύχρονη σχετική εμπειρία της, είχε δημοπρατήσει 4 διαγωνισμούς με αντικείμενο την Επιθεώρηση, Αξιολόγηση και Μελέτη Επεμβάσεων Λειτουργικής και Δομικής Αναβάθμισης των Γεφυρών και Τεχνικών στο σύνολο σχεδόν της χώρας. Το αντικείμενο των διαγωνισμών αφορούσε στην οπτική επιθεώρηση, στους ελέγχους υλικών, στην αξιολόγηση και στην πρόταση επεμβάσεων δομικής και λειτουργικής αναβάθμισης μεγάλου τμήματος των παλαιών γεφυρών που είχαν κατασκευαστεί στις δεκαετίες ’60 και ’70, με ηλικία σήμερα 40-50 ετών.

    Το 2015 ολοκληρώθηκε η διεξαγωγή των υπόψη Διαγωνισμών και ο τελικός συνολικός προϋπολογισμός διαμορφώθηκε περίπου στα 1.000.000 €.  Δυστυχώς, παρά την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, η ανάθεση και υλοποίηση των έργων ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν για διαδικαστικούς λόγους.

    Θεωρούμε ότι στην παρούσα φάση είναι ακόμα πιο επιτακτική και αναγκαία η άμεση συνέχιση και υλοποίηση των παραπάνω δράσεων αναφορικά με τις παλιές γέφυρες του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας. Η χρηματοδότησή τους μπορεί πλέον να εξασφαλιστεί από τους ίδιους πόρους της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κατόπιν σχετικής συνεννόησης με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

    Καλούμε τη Διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να ενεργοποιηθεί άμεσα προς αυτήν την κατεύθυνση.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    "Επιθεώρηση, Αξιολόγηση και Μελέτη Επεμβάσεων Λειτουργικής και Δομικής Αναβάθμισης των Γεφυρών και Τεχνικών στο σύνολο σχεδόν της χώρας" με 1.000.000€?

    Δηλαδή αν έχει 100 γέφυρες η χώρα σημαίνει ότι δίνουν 10000€ ανά γέφυρα για "Επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων λειτουργικής και δομικής αναβάθμισης".....

    Κάτι δεν μου κολλάει...Καταρχήν η χώρα δεν έχει μόνο 100 γεφύρια και τεχνικά, έχει πολύ περισσότερα και κατά δεύτερον μόνο η επιθεώρηση και αξιολόγηση κάθε γέφυρας απαιτεί ένα σεβαστό κόστος σε εξειδικευμένο προσωπικό, ειδικά μηχανήματα, λογισμικό και εργατοώρες εξειδικευμένων επιθεωρητών γεφυρών....Και επειδή αυτό το εκατομμύριο αναφέρεται ως "τελικός συνολικός προϋπολογισμός" σημαινει ότι αφαιρούμε ΦΠΑ και άλλους φόρους και κρατήσεις....

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    3 ώρες πριν, Γιάννης said:

    ...Δηλαδή αν έχει 100 γέφυρες η χώρα σημαίνει ότι δίνουν 10000€ ανά γέφυρα ...

    ή μήπως 10000 γέφυρες και τεχνικά έργα με 100 € καλύτερα ????

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η 26η Ιουνίου 2020 -από τις 21 Φεβρουαρίου που ήταν αρχικά προγραμματισμένη,- ορίζεται ως η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μετά από συνεννόηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ .
      Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, που αφορούν  στην λειτουργία των διοδίων έλεγχο και αδειοδότηση για τις 33 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου ολοκλήρωση των ααραίτητων απαλλοτριώσεων για τα τμήματα που θα αναβαθμιστούν αλλά και σε θέματα που αφορούν στο προσωπικό.
      Σημειώνεται επίσης, ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των  παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου. 
      Τα επτά επενδυτικά σχήματα που καλούνται να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές είναι τα εξής:
       
      1. ANAS International Enterprise S.p.A.
      2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
      3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
      4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD - DAMCO ENERGY S.A.
      5. VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESSIONS S.A.S - MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
      6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - EGIS PROJECTS S.A.
      7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η 26η Ιουνίου 2020 -από τις 21 Φεβρουαρίου που ήταν αρχικά προγραμματισμένη,- ορίζεται ως η νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μετά από συνεννόηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ .
      Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, που αφορούν  στην λειτουργία των διοδίων έλεγχο και αδειοδότηση για τις 33 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου ολοκλήρωση των ααραίτητων απαλλοτριώσεων για τα τμήματα που θα αναβαθμιστούν αλλά και σε θέματα που αφορούν στο προσωπικό.
      Σημειώνεται επίσης, ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των  παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου. 
      Τα επτά επενδυτικά σχήματα που καλούνται να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές είναι τα εξής:
       
      1. ANAS International Enterprise S.p.A.
      2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
      3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
      4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD - DAMCO ENERGY S.A.
      5. VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESSIONS S.A.S - MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
      6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - EGIS PROJECTS S.A.
      7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.
    • By Engineer
      Μια μεγάλη επιχείρηση μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννητριών από το Λαύριο προς την Θήβα βρίσκεται σε εξέλιξη, κατά τις νυχτερινές ώρες, την τρέχουσα και την επόμενη εβδομάδα, μέσω της Ολυμπίας Οδού.
      Συγκεκριμένα, τα ξημερώματα της 10ης Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αναστροφή των 2 πρώτων υπερμεγεθών οχημάτων μεταφοράς πτερυγίων ανεμογεννήτριας, μήκους 75 μέτρων έκαστο, στην περιοχή των διοδίων Ελευσίνας.

      Ήταν η πρώτη από συνολικά 7 διελεύσεις (2 ή 3 οχημάτων κάθε φορά) που προβλέπεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου, με στόχο τη μεταφορά των πτερυγίων στο υπό κατασκευή αιολικό πάρκο στη θέση Κορομπίλι, του νομού Βοιωτίας.
      Η αναστροφή στην περιοχή της Ελευσίνας ήταν αναγκαία, καθώς δεν ήταν δυνατή λόγω του ιδιαίτερα μεγάλου μήκους, η εκτέλεση της δεξιάς στροφής στον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.
      Για την επιχείρηση αυτή,  το προσωπικό της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού χρειάστηκε να αποκλείσει τη δεξιά και μεσαία λωρίδα στην περιοχή πριν από το Σταθμό Διοδίων Ελευσίνας, όπου τα υπερμεγέθη οχήματα στάθμευσαν προσωρινά και να αφαιρέσει το διαχωριστή των διοδίων.

      Εν συνεχεία, με τη συνδρομή της Τροχαίας, έγινε ολιγόλεπτος αποκλεισμός της κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων, προκειμένου να εκτελεστεί με ασφάλεια η αναστροφή των υπερμεγεθών οχημάτων στο χώρο της χοάνης των διοδίων.

       
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.