Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Ηλεκτροφόρτιση εν κινήσει στη Σουηδία

    Sign in to follow this  

    Η SmartRoad Gotland, η κοινοπραξία E-road με την Electreon AB, θυγατρική της Electreon Wireless, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής δρόμου στη Σουηδία, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος ενώ κινείται.

    Η συνολική απόσταση του συγκεκριμένου δρόμου θα είναι 1,6 χιλιόμετρα, μέρος των 4,1 χιλιομέτρων της συνολικής απόστασης μεταξύ του αεροδρομίου και του κέντρου της πόλης του Visby στο ειδυλλιακό νησί Gotland, που βρίσκεται στη Βαλτική Θάλασσα.

    Αυτή η πρωτοβουλία θα είναι η πρώτη στον κόσμο που θα φορτίζει επαγωγικά τόσο ηλεκτρικό φορτηγό, όσο και λεωφορείο, ενώ αυτό θα βρίσκεται σε πλήρη κίνηση.

    Το ηλεκτρικό όχημα θα δοκιμαστεί από επαγγελματίες του χώρου κάτω από διαφορετικές κλιματικές συνθήκες για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα είναι έτοιμο και λειτουργικό σε όλη του την κλίμακα.

     

    electric-wireless.jpgΟι επικεφαλής των εταιρειών που ενεπλάκησαν στην πρωτοβουλία επέλεξαν σε πρώτη φάση βαριά οχήματα προκειμένου να απαλλαχθούν τα οχήματα από βαριές και δαπανηρές μπαταρίες, οι οποίες όμως λόγω των μεγάλων αναγκών θέλουν συχνές φορτίσεις.

    Το έργο χρηματοδοτείται από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών (Trafikverket) ως μέρος του προγράμματος που υιοθετεί η σουηδική κυβέρνηση για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τις βαριές μεταφορές.

    Μετά τα δοκιμαστικά που θα γίνουν, οι επικεφαλής θα βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και θα μπορέσουν να αξιολογήσουν εκ νέου τις δυνατότητες για επενδύσεις σε ηλεκτροκίνητες οδούς μεγαλύτερης κλίμακας, οι οποίες όμως θα μπορούν να απευθύνονται και σε μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα.

    Η τεχνολογία εγκαθίσταται κάτω από τον δρόμο και επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της διαδρομής του, ακόμη και όταν το όχημα βρεθεί στο πάρκινγκ, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί να υποστηρίξει οποιοδήποτε τύπο EV λεωφορείων, φορτηγών και αυτοκινήτων.

    Ουσιαστικά, το όλο εγχείρημα είναι σχεδόν παρόμοιο, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα, με αυτό που εφαρμόζεται σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου υπάρχει φόρτιση του κινητού τηλεφώνου όταν αυτό είναι ακουμπισμένο σε ειδική θέση στην κονσόλα.

    Οι εργασίες του δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν από τρεις μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους, ενώ το ηλεκτρικό λεωφορείο θα τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020. Τα πηνία που θα χρησιμοποιηθούν κάτω από τον δρόμο θα προέρχονται από ανακυκλώσιμα υλικά και θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.

    Μία μεγάλη πρόκληση, επίσης, είναι ο δρόμος να μη δημιουργεί καμία ακτινοβολία. Αυτός είναι και ένας λόγος που επιλέχθηκε διαδρομή κοντά σε αεροδρόμιο, όπου υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας, ενώ απαιτείται ελάχιστη ακτινοβολία, η οποία θα είναι τέτοια που να μην παρεμβαίνει στη ραδιοεπικοινωνία του αεροδρομίου και στα άλλα τεχνικά συστήματα.

    Επίσης, η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι οικονομικά αποδοτική τόσο για μεγαλύτερες, όσο και για μικρότερες κλίμακες. Το κόστος ανά ένα χιλιόμετρο ανέρχεται περίπου στα 500.000 δολάρια και το σύστημα βασίζεται σε μια μέθοδο «σχεδιασμού με κόστος», η οποία το μειώνει με την πάροδο του χρόνου.

    Η μέγιστη μετάδοση ισχύος ανά δέκτη σε ένα όχημα είναι 25 kW. Ωστόσο, ένα βαρύ όχημα θα μπορεί να έχει περισσότερους δέκτες, ώστε στη συγκεκριμένη διαδρομή να φορτίζει περισσότερο τις μπαταρίες του.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By KF
      Δώδεκα άνθρωποι τραυματίστηκαν σήμερα όταν μια γέφυρα υπό κατασκευή στην κεντρική Σουηδία κατέρρευσε. Όπως έγινε γνωστό από τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών, εργάτες που δούλευαν στην κατασκευή της παγιδεύτηκαν με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους.
       
      Το ατύχημα συνέβη στη Λούντβικα, μια μικρή πόλη σε απόσταση 3 ωρών βορειοδυτικά της Στοκχόλμης. Από τους τραυματίες τέσσερις είναι σοβαρά, σύμφωνα με τις αρχές της περιοχής Νταλάρνα, σε ένα δελτίο τύπου που εξέδωσαν.
       
      «Τα μέλη των ομάδων διάσωσης και η αστυνομία εργάζονται στο σημείο του ατυχήματος, όμως το έργο τους είναι δύσκολο εξαιτίας του όγκου των συντριμμιών. Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί» τόνισε ο εκπρόσωπος τύπου της αστυνομίας Χένρικ Όλαρς.
       
       
      Οι αρχές είπαν πως δεν πιστεύουν ότι υπάρχουν κι άλλοι εργάτες που παραμένουν παγιδευμένοι στα χαλάσματα της γέφυρας, την κατασκευή της οποίας είχε αναλάβει ο σουηδικός όμιλος Skanska.
       

       
      «Λαμβάνουμε αυτό το συμβάν πάρα πολύ σοβαρά. Αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στους τραυματίες στο ατύχημα. Ομάδες κατευθύνονται ήδη στην περιοχή για να προσφέρουν υποστήριξη και να ξεκινήσουν έρευνα για το τι ακριβώς συνέβη» τόνισε ο Έντβαρντ Λιντ, εκπρόσωπος τύπου της Skanska, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων TT.
       
      Πηγή: http://dete.gr/12-νε...-κατάρρευση-γέ/
       
      Click here to view the είδηση
    • By KF
      Δώδεκα άνθρωποι τραυματίστηκαν σήμερα όταν μια γέφυρα υπό κατασκευή στην κεντρική Σουηδία κατέρρευσε. Όπως έγινε γνωστό από τις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών, εργάτες που δούλευαν στην κατασκευή της παγιδεύτηκαν με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους.
       
      Το ατύχημα συνέβη στη Λούντβικα, μια μικρή πόλη σε απόσταση 3 ωρών βορειοδυτικά της Στοκχόλμης. Από τους τραυματίες τέσσερις είναι σοβαρά, σύμφωνα με τις αρχές της περιοχής Νταλάρνα, σε ένα δελτίο τύπου που εξέδωσαν.
       
      «Τα μέλη των ομάδων διάσωσης και η αστυνομία εργάζονται στο σημείο του ατυχήματος, όμως το έργο τους είναι δύσκολο εξαιτίας του όγκου των συντριμμιών. Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί» τόνισε ο εκπρόσωπος τύπου της αστυνομίας Χένρικ Όλαρς.
       
       
      Οι αρχές είπαν πως δεν πιστεύουν ότι υπάρχουν κι άλλοι εργάτες που παραμένουν παγιδευμένοι στα χαλάσματα της γέφυρας, την κατασκευή της οποίας είχε αναλάβει ο σουηδικός όμιλος Skanska.
       

       
      «Λαμβάνουμε αυτό το συμβάν πάρα πολύ σοβαρά. Αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στους τραυματίες στο ατύχημα. Ομάδες κατευθύνονται ήδη στην περιοχή για να προσφέρουν υποστήριξη και να ξεκινήσουν έρευνα για το τι ακριβώς συνέβη» τόνισε ο Έντβαρντ Λιντ, εκπρόσωπος τύπου της Skanska, μιλώντας στο πρακτορείο ειδήσεων TT.
       
      Πηγή: http://dete.gr/12-%ce%bd%ce%b5%ce%ba%cf%81%ce%bf%ce%af-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%b7%ce%b4%ce%af%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%cf%81%cf%81%ce%b5%cf%85%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%ad/
    • By basgoud
      Η παλαιότερη κεντρική τράπεζα του κόσμου, η σουηδική Riksbank, η πρώτη που εξέδωσε χαρτονομίσματα πριν από 350 χρόνια, ενδέχεται να γίνει και η πρώτη κεντρική τράπεζα στον κόσμο που θα εκδώσει δικό της ψηφιακό νόμισμα και θα το διαθέτει σε ιδιώτες. Το νόμισμα θα ονομάζεται ekrona (ηλεκτρονική κορώνα).
       
      Σημειώνεται ότι στη Σουηδία μειώνεται με ραγδαίο ρυθμό η χρήση των μετρητών και η κεντρική τράπεζα της χώρας προσπαθεί να επινοήσει νέα συστήματα πληρωμών που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Ο όγκος των χαρτονομισμάτων και κερμάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40% από το 2009. Ετσι, η Riksbank οφείλει να δράσει ταχύτερα από τις άλλες τράπεζες σε ό,τι αφορά την έκδοση ηλεκτρονικού χρήματος.
       
      Γι’ αυτό ξεκίνησε χθες Τετάρτη έρευνα για το τι ενδέχεται να σημαίνει αυτή η καινοτομία για το χρηματοπιστωτικό σύστημά της. Ζητούμενο είναι να αποτιμηθούν οι τεχνολογικές και νομικές επιπτώσεις μιας τέτοιας μορφής ηλεκτρονικού χρήματος, καθώς και οι επιπτώσεις σε ζητήματα πολιτικής της τράπεζας. Η Τράπεζα της Σουηδίας ευελπιστεί να έχει διαμορφώσει πλήρη εικόνα και να έχει αποφασίσει μέσα σε δύο χρόνια αν θα υλοποιήσει την εν λόγω καινοτομία της.
       
      Στους κόλπους της Riksbank επικρατεί προβληματισμός για το αν το ψηφιακό νόμισμα πρέπει να πάρει τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας που θα ανατροφοδοτείται ή κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής. Τυχόν κίνδυνοι για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα φαίνεται να απασχολούν έντονα τη Riksbank.
       
      Το σουηδικό κράτος δεν έχει κανένα συμφέρον να διευκολύνει τις παράνομες δραστηριότητες και, επομένως, πρέπει κάπως να καταγράφονται οι συναλλαγές στο ψηφιακό νόμισμα.
       
      Προκύπτουν, λοιπόν, ερωτήματα σχετικά με το εάν τα χρήματα θα πρέπει να διατηρούνται σε λογαριασμό ή σε κάποια μορφή ψηφιακά μεταφερόμενης μονάδας, που δεν θα προϋποθέτει την υποδομή ενός τραπεζικού λογαριασμού – θα είναι κάτι σαν μετρητά.
       
      Ένα άλλο ερώτημα είναι το κατά πόσον θα τοκίζεται ή όχι αυτή η νέα μορφή χρήματος.
       
      Σημειώνεται ότι όσα ψηφιακά νομίσματα υπάρχουν μέχρι στιγμής, όπως το Bitcoin, δεν έχουν εκδοθεί από κεντρικές τράπεζες. Ωστόσο, πολλές κεντρικές τράπεζες ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να εξετάζουν τα ενδεχόμενα προβλήματα, αλλά και το πιθανό όφελος από την έκδοση και χρήση ψηφιακών νομισμάτων. Ανάμεσά τους η Τράπεζα του Καναδά και η Τράπεζα της Αγγλίας.
       
      Πηγή: http://www.madata.gr
       
      Click here to view the είδηση
    • By basgoud
      Η παλαιότερη κεντρική τράπεζα του κόσμου, η σουηδική Riksbank, η πρώτη που εξέδωσε χαρτονομίσματα πριν από 350 χρόνια, ενδέχεται να γίνει και η πρώτη κεντρική τράπεζα στον κόσμο που θα εκδώσει δικό της ψηφιακό νόμισμα και θα το διαθέτει σε ιδιώτες. Το νόμισμα θα ονομάζεται ekrona (ηλεκτρονική κορώνα).
       
      Σημειώνεται ότι στη Σουηδία μειώνεται με ραγδαίο ρυθμό η χρήση των μετρητών και η κεντρική τράπεζα της χώρας προσπαθεί να επινοήσει νέα συστήματα πληρωμών που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Ο όγκος των χαρτονομισμάτων και κερμάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία έχει μειωθεί κατά 40% από το 2009. Ετσι, η Riksbank οφείλει να δράσει ταχύτερα από τις άλλες τράπεζες σε ό,τι αφορά την έκδοση ηλεκτρονικού χρήματος.
       
      Γι’ αυτό ξεκίνησε χθες Τετάρτη έρευνα για το τι ενδέχεται να σημαίνει αυτή η καινοτομία για το χρηματοπιστωτικό σύστημά της. Ζητούμενο είναι να αποτιμηθούν οι τεχνολογικές και νομικές επιπτώσεις μιας τέτοιας μορφής ηλεκτρονικού χρήματος, καθώς και οι επιπτώσεις σε ζητήματα πολιτικής της τράπεζας. Η Τράπεζα της Σουηδίας ευελπιστεί να έχει διαμορφώσει πλήρη εικόνα και να έχει αποφασίσει μέσα σε δύο χρόνια αν θα υλοποιήσει την εν λόγω καινοτομία της.
       
      Στους κόλπους της Riksbank επικρατεί προβληματισμός για το αν το ψηφιακό νόμισμα πρέπει να πάρει τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας που θα ανατροφοδοτείται ή κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής. Τυχόν κίνδυνοι για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα φαίνεται να απασχολούν έντονα τη Riksbank.
       
      Το σουηδικό κράτος δεν έχει κανένα συμφέρον να διευκολύνει τις παράνομες δραστηριότητες και, επομένως, πρέπει κάπως να καταγράφονται οι συναλλαγές στο ψηφιακό νόμισμα.
       
      Προκύπτουν, λοιπόν, ερωτήματα σχετικά με το εάν τα χρήματα θα πρέπει να διατηρούνται σε λογαριασμό ή σε κάποια μορφή ψηφιακά μεταφερόμενης μονάδας, που δεν θα προϋποθέτει την υποδομή ενός τραπεζικού λογαριασμού – θα είναι κάτι σαν μετρητά.
       
      Ένα άλλο ερώτημα είναι το κατά πόσον θα τοκίζεται ή όχι αυτή η νέα μορφή χρήματος.
       
      Σημειώνεται ότι όσα ψηφιακά νομίσματα υπάρχουν μέχρι στιγμής, όπως το Bitcoin, δεν έχουν εκδοθεί από κεντρικές τράπεζες. Ωστόσο, πολλές κεντρικές τράπεζες ανά τον κόσμο έχουν αρχίσει να εξετάζουν τα ενδεχόμενα προβλήματα, αλλά και το πιθανό όφελος από την έκδοση και χρήση ψηφιακών νομισμάτων. Ανάμεσά τους η Τράπεζα του Καναδά και η Τράπεζα της Αγγλίας.
       
      Πηγή: http://www.madata.gr
    • By Engineer
      Η Κιρούνα, η βορειότερη πόλη της Σουηδίας, πρωταγωνίστησε στα νέα της σκανδιναβικής χώρας αυτή την εβδομάδα εξαιτίας της ανάγκης να «μετακινηθεί» κατά δυο μίλια.
       
      Γιατί η πόλη πρέπει να μετακινηθεί
       
      Οι αρμόδιες υπηρεσίες επεξεργάζονται το σχέδιο για τη μετακίνηση της πόλης εδώ και μερικά χρόνια. Η πόλη, στην οποία διαμένουν 18.000 άνθρωποι, είναι χτισμένη πάνω σε έναν λόφο ο οποίος κρύβει από κάτω του πλούσια κοιτάσματα σιδήρου. Η πόλη δημιουργήθηκε το 1900 και αποτελεί μια «βιομηχανική» πόλη για περισσότερο από έναν αιώνα.
       
      Εξαιτίας όμως αυτής της βιομηχανίας, της ίδιας βιομηχανίας που την συντηρεί, η πόλη πρέπει να μετακινηθεί. Οι ανασκαφές για το σίδηρο έχουν φθάσει κάτω από τα θεμέλια της πόλης και οι αρμόδιες υπηρεσίες δε θέλουν να ριψοκινδυνεύσουν μια πιθανή κατάρρευση του εδάφους. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατάρρευση είναι αναπόφευκτη μέσα στα επόμενα 50 χρόνια.
       
      Η εταιρεία εξόρυξης LKAB, που είναι η αποκλειστικά υπεύθυνη για την εξόρυξη των κοιτασμάτων της Κιρούνα, έχει διαθέσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την επιτυχή μετακίνηση όλων των κατοίκων.
       
      Πότε θα συμβεί η μετακίνηση
       
      Όπως είναι φυσικό, η μετακίνηση θα πραγματοποιηθεί σταδιακά. Το πρώτο μέρος, το χτίσιμο δηλαδή του νέου δημαρχείου, έχει ήδη ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2015. Η τοπική διοίκηση σε συνδυασμό με την εταιρεία LKAB συντονίζουν τη μετακίνηση αλλά οι κάτοικοι της πόλης δηλώνουν πως έχουν άγνοια για το πότε τελικά θα πραγματοποιηθεί. Σύμφωνα όμως με εκπρόσωπο τύπου της εταιρείας, αρκετές μετακινήσεις αναμένεται να γίνουν μέσα στα επόμενα χρόνια. Περίπου 400 οικογένειες έχουν ήδη μεταφερθεί στη «νέα» πόλη.
       
      Θα μεταφερθεί ολόκληρη η πόλη;
       
      Κάποια από τα κτίρια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η εκκλησία που ψηφίστηκε το 2001 ως το ομορφότερο κτίριο της Σουηδίας καθώς και το ρολόι του δημαρχείου, θα μεταφερθούν ατόφια στη «νέα» πόλη.
       
      Η πλειονότητα των κτιρίων όμως θα κατεδαφιστεί και θα χτιστούν εκ νέου στη νέα τοποθεσία. Η εταιρεία θα αγοράσει τα κτίρια από τους πολίτες, πληρώνοντας μάλιστα το 125% της αντικειμενικής αξίας.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/170729/metakinoyntai-oi-poleis-i-soyidia-deihnei-pos-video
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.