Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    946 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα φορτηγό πλοίο, εξοπλισμένο με γιγαντιαία, βρετανικής σχεδίασης ανεμοκίνητα ιστία ξεκίνησε για το παρθενικό του ταξίδι.
      Η ναυτιλιακή εταιρεία Cargill, η οποία έχει ναυλώσει το πλοίο, ελπίζει ότι αυτή η τεχνολογία θα βοηθήσει τη βιομηχανία να κινηθεί προς ένα πιο πράσινο μέλλον, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
      Το πρώτο ταξίδι του Pyxis Ocean θα πραγματοποιηθεί από την Κίνα στη Βραζιλία, παρέχοντας την πρώτη δοκιμή της τεχνολογίας των ανεμοπτερύγων σε πραγματικές συνθήκες. Τα άκαμπτα αυτά ιστία έχουν ύψος 37,5 μέτρα και είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό με τις ανεμογεννήτριες, ώστε να είναι ανθεκτικά. Επιτρέποντας σε ένα πλοίο να παρασύρεται από τον άνεμο αντί να βασίζεται αποκλειστικά στη μηχανή του, εκτιμάται ότι αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε τελικά να μειώσει τις εκπομπές ενός φορτηγού πλοίου κατά 30% κατά τη διάρκεια της ζωής του.
      Ο Jan Dieleman, πρόεδρος της Cargill Ocean transportation, δήλωσε ότι ο κλάδος βρίσκεται σε ένα "ταξίδι για την απαλλαγή από τον άνθρακα" και ότι η τεχνολογία αυτή δείχνει πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγματα. Παραδέχτηκε πάντως ότι δεν υπάρχει "καμία μαγική λύση” για το συγκεκριμένο πρόβλημα, αλλά δήλωσε ότι ως ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στο χώρο, η Cargill δοκιμάζει νέα πράγματα για να προχωρήσει ο κλάδος προς τα εμπρός, αναλαμβάνοντας το αντίστοιχο ρίσκο.

      Η τεχνολογία των ανεμοπτερύγων αναπτύχθηκε από τη βρετανική εταιρεία BAR Technologies, η οποία προέκυψε από την ομάδα του Sir Ben Ainslie για το Κύπελλο Αμερικής του 2017. Ο John Cooper, επικεφαλής της BAR Technologies και πρώην υπάλληλος της ομάδας Formula 1 της McLaren, πιστεύει ότι αυτό το ταξίδι θα αποτελέσει σημείο καμπής για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Προβλέπει ότι μέχρι το 2025 τα μισά από τα νεότευκτα πλοία θα παραγγέλνονται με αιολική πρόωση.
      Οι ειδικοί λένε ότι η αιολική ενέργεια είναι ένας πολλά υποσχόμενος τομέας προς διερεύνηση, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο δρ Simon Bullock, ερευνητής ναυτιλίας στο Κέντρο Tyndall του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, δήλωσε ότι ενώ τα νέα καθαρότερα καύσιμα θα χρειαστούν χρόνο για να εμφανιστούν, λειτουργικά μέτρα όπως ο εκ των υστέρων εξοπλισμός των πλοίων με ιστία και ρότορες μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στο μεταξύ.
      Πρόκειται για μια συναρπαστική εξέλιξη στις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και να κινηθεί προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αποδώσει αυτή η τεχνολογία στο παρθενικό της ταξίδι και πώς θα υιοθετηθεί από άλλους φορείς του κλάδου.
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Havelar, μια νεοπαγής πορτογαλική εταιρία, με έδρα το Πόρτο, η οποία ιδρύθηκε από ανθρώπους με εμπειρία στις κατασκευές, αρχιτέκτονες αλλά και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, μόλις ολοκλήρωσε το πρώτο σπίτι που δημιουργήθηκε μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης στην Πορτογαλία. Το σπίτι, που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Πόρτο, έχει εμβαδόν 80 τετραγωνικών μέτρων, διαθέτει δύο υπνοδωμάτια και ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 18 ώρες. Ο χρόνος εκτέλεσης της τρισδιάστατης εκτύπωσης έρχεται να υπογραμμίσει την αποδοτικότητα και τις ταχύτητες που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία των τρισδιάστατων εκτυπώσεων στην οικοδομική βιομηχανία.
      Ο Πάτρικ Έιχινερ, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Havelar, δήλωσε: "Δεν περιοριζόμαστε στο να συστηθούμε ως μια εκτυπωτική ή οικοδομική εταιρία, προωθούμε την Οικοδομή 2.0, που μας επιτρέπει να παραδίδουμε νέα, ολοκληρωμένα σπίτια μέσα σε λιγότερο από 2 μήνες, με κόστος πολύ μικρότερο των τρεχουσών τιμών της αγοράς. Μπορούμε να παραδώσουμε σπίτια σχεδιασμένα για τη μέση αγορά με κόστος μόλις 1.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο".

      H τιμή που προσφέρει η Havelar είναι εντυπωσιακά χαμηλότερη από το μέσο κόστος στο Πόρτο, που κυμαίνεται στα 3.104 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, όπως προκύπτει από την πρόσφατη έκθεση του Εθνικού Ινστιτούτου Στατιστικών της Πορτογαλίας. Η οικονομία αυτή αποδίδεται κυρίως στη βελτιστοποιημένη αποδοτικότητα και την ταχεία εκτέλεση του έργου, που καθίσταται εφικτή χάρη στην καινοτόμο τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης.
      Ο Ροδρίγο Βίλας Μπόας, συνιδρυτής της Havelar, στάθηκε ιδιαίτερα στο μεταμορφωτικό χαρακτήρα της επιχειρηματικής τους προσέγγισης: "Θέλουμε να συνεργαστούμε με εταίρους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην οικοδόμηση βιώσιμων και προσβάσιμων κοινοτήτων. Με 150.000 ευρώ, είναι εφικτό ένα νέο ζευγάρι να αποκτήσει το σπίτι που πάντοτε ονειρευόταν, σε μια περιοχή που προσφέρει καλή πρόσβαση και υπηρεσίες".
      Οι φιλοδοξίες της Havelar δεν περιορίζονται μόνο στην παράδοση κατοικιών με σύγχρονο σχεδιασμό, γρήγορα και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Χάρη στην τεχνολογικά των οικοδομικών τρισδιάστατων εκτυπώσεων ήδη η σπατάλη περιορίζεται σημαντικά, όμως μέχρι το 2030 η Havelar ευελπιστεί να έχει επιτύχει ουδέτερο ενεργειακό αποτύπωμα στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, μέσω της χρήσης εναλλακτικών οικοδομικών υλικών, όπως χώμα, λάσπη, σκωρία, άχυρο και άλλα βιολογικά υλικά.
      Ο Χένρικ Λουντ Νίλσεν, ιδρυτής και γενικός διευθυντής της COBOD, αναφερόμενος στα φιλόδοξα σχέδια της Havelar δήλωσε τα εξής: "Όταν θέτεις ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους, υπάρχει πάντοτε ένας κίνδυνος αυτοί οι στόχοι να μην πραγματωθούν, όμως αν δεν στοχεύεις ψηλά δεν πρόκειται να πας πουθενά. Με υπερηφάνεια στηρίζουμε τη Havelar στα φιλόδοξα εγχειρήματά της, οι εκτυπωτές μας είναι ιδιαίτερα ευέλικτοι ως προς τα υλικά που μπορούν να αξιοποιήσουν και μπορούν να εκτυπώσουν πολλούς διαφορετικούς τύπους".

    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Κίνα βρίσκεται κοντά στο να ολοκληρώσει το δικό της παγκόσμιο σύστημα πλοήγησης BeiDou 3 (Navigation Satellite System), τον άμεσο αντίπαλο δηλαδή του συστήματος GPS (Global Positioning System) των ΗΠΑ.
      Ο Ran Chengqi, εκπρόσωπος του κινέζικου συστήματος, έκανε γνωστές τις προθέσεις της Κίνας για το σύστημα πλοήγησης, την περασμένη Παρασκευή, σε ένα σπάνιο για τα δεδομένα event, σύμφωνα με την ειδησεογραφική Associated Press της Νέας Υόρκης. Ο Ran είπε στους δημοσιογράφους πως αυτό το μήνα η Κίνα εκτόξευσε δορυφόρους που αποτελούσαν τον πυρήνα του συστήματος πλοήγησης, επιτρέποντας στο δίκτυο να παρέχει παγκόσμιες υπηρεσίες.
      Με τους νέους δορυφόρους, το σύστημα αποτελείται πλέον από 24 στο σύνολο, πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο προς την ολοκλήρωση του δικτύου. Αυτή θα ολοκληρωθεί πριν τον Ιούνιο του 2020, με ακόμη δύο δορυφόρους που θα βρίσκονται σε γεωστατική τροχιά.
      Το BeiDou 3, όπως φανερώνει και το όνομά του είναι η τρίτη έκδοση του συστήματος. Το BeiDou 1 αποτελείται από τρεις δορυφόρους και άρχισε να παρέχει περιορισμένες υπηρεσίες πλοήγησης το 2000 ενώ παροπλίστηκε το 2012. Την ίδια χρονιά, ξεκίνησε η λειτουργία του BeiDou 2 το οποίο αποτελείται από δέκα δορυφόρους, παρέχοντας υπηρεσίες πλοήγησης εντός και γύρω από την Ασία.
      Την τρίτη έκδοση του BeiDou η Κίνα την σκέφτεται από το 2015 όπου και ήθελε να προσφέρει παγκόσμια κάλυψη πλοήγησης. Το BeiDou πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά παγκόσμιο σύστημα πλοήγησης. Το GPS λειτουργεί πλήρως από το 1993, το GLONASS της Ρωσίας από το 2011 ενώ το Galileo της Ευρωπαϊκής Ένωσης λειτουργεί από το 2016.
      Ο Ran δήλωσε στα ΜΜΕ ότι με το λανσάρισμα των τελευταίων δορυφόρων του BeiDou, το δίκτυο θα έχει ακρίβεια πέντε μέτρων στην Ασία και τον Ειρηνικό και ακρίβεια δέκα μέτρων οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.
      Gizmodo
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της πανδημίας, οι τάσεις και ο τρόπος λειτουργίας του πληθυσμού κάθε χώρας έχει αλλάξει έντονα. Έτσι και στην Ελλάδα, παρατηρήθηκε μεγάλη ανάπτυξη του κοινού που πλέον στράφηκε στις online πληρωμές του μέσω τραπεζών. Συγκεκριμένα, πριν την έναρξη της πανδημίας μόλις το 28% χρησιμοποιούσε τις διαθέσιμες online υπηρεσίες τραπεζών, ενώ τώρα το ποσοστό ανέβηκε στο 66%.
      Παρόμοια αύξηση της τάξης των 17% παρατηρήθηκε και στις online συναλλαγές που γίνονται με υπηρεσίες Δημοσίου, με το σχετικό ποσοστό σύμφωνα με τα στατιστικά Νοεμβρίου να ανέρχεται στο 42%. Άλλες υπηρεσίες που βλέπουν αύξηση είναι οι ψηφιακές δραστηριότητες, καθώς η παρακολούθηση WebTV ανέβηκε κατά 20%, που αντιστοιχεί στο 47% των Ελλήνων που έχουν αλλάξει τη καθημερινότητά τους.
      Δεν προκαλεί εντύπωση που και τα online games αυξήθηκαν κατά 30%, με το 44% των online χρηστών να παίζει παιχνίδια, ενώ μεγάλη αύξηση (32%) παρατηρήθηκε στον αριθμό πολιτών που παρακολουθούν webinars, συνολικά απασχολώντας το 23% των Ελλήνων χρηστών internet.

      Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί που και μεγαλύτερες ηλικίες Ελλήνων στράφηκαν στη διέξοδο του internet, με τους χρήστες ηλικίας 55-64 ετών να έχει φτάσει στο 88%, γνωρίζοντας ανάπτυξη κατά 8% την περίοδο της πανδημίας. Ακόμα και μεγαλύτερες ηλικίες (65-74 ετών) καταγράφουν άνοδο, καθώς πλέον το 66% της προαναφερθέντας ομάδας ατόμων έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
      Άλλα στοιχεία του FocusBari αναφέρουν πως 9 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν πλέον το internet, με το ποσοστό να σημειώνει αύξηση κατά 2% στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του περασμένου έτους, φτάνοντας το 92% ηλικιών μεταξύ 16 και 74 ετών. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι Έλληνες είναι χρήστες του internet, κάτι στο οποίο συνέβαλε σημαντικά η πανδημία.

      Οι τάσεις όλων και περισσότερων Ελλήνων να έχουν πρόσβαση στο internet είχε επακόλουθο να αυξηθούν οι χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και ο συνολικός χρόνος που ξοδεύει κανείς στις κοινωνικές πλατφόρμες, με το 75% των Ελλήνων να έχουν πλέον τουλάχιστον έναν λογαριασμό στο facebook.
      Ακολουθούν τα YouTube και Instagram, στο 62% και 55% αντίστοιχα. Βέβαια οι αυξημένος χρόνος έκθεσης στα δίκτυα αυτά δεν είναι πάντα θετικός, καθώς σε πρόσφατη έρευνα δύο στους τρεις Έλληνες έχουν αδυναμία στα social media διότι τους κρατούν σε επαφή με φίλους και την κοινωνία γενικότερα και τους κάνουν να νιώθουν πιο συνδεδεμένοι με τον "'έξω κόσμο". Επίσης, δύο στους πέντε Έλληνες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για προώθηση επαγγελματικών υπηρεσιών.
      Ενδιαφέρον έχει και η αυτογνωσία μερικών χρηστών, καθώς τρεις στους πέντε χρήστες παραδέχονται πως ξοδεύουν περισσότερο χρόνο απ' ότι θα ήθελαν, αμελώντας άλλες δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν (διάβασμα, άθληση κλπ). Δύο στους πέντε μάλιστα προσπαθούν να μειώσουν την ώρα που περνούν στα social media, χωρίς όμως να το καταφέρνουν. Τέλος, ένας στους τρεις ομολογεί πως κοινοποιήσεις φίλων στα κοινωνικά δίκτυα τους κάνουν να νιώθουν μοναξιά ή και κατάθλιψη.


    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι δρόμοι που μπορούν να φορτίσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή λεωφορεία εν κινήσει δεν είναι κάτι νέο, αλλά μέχρι στιγμής η τεχνολογία ήταν σχετικά ακριβή και αναποτελεσματική. Ωστόσο, το Υπουργείο Μεταφορών της Ιντιάνα (INDOT) ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει έναν νέο τύπο τσιμέντου με ενσωματωμένα μαγνητισμένα σωματίδια που θα μπορούσαν να παρέχουν αποτελεσματική, υψηλής ταχύτητας φόρτιση με το κόστος να παραμένει στα ίδια τυπικά επίπεδα κατασκευής ενός κανονικού δρόμου, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Autoblog.
      Με χρηματοδότηση από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών (NSF), το Υπουργείο της Ιντιάνα συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο Purdue και τη γερμανική εταιρεία Magment. Θα πραγματοποιήσουν την έρευνα σε τρεις φάσεις, αρχικά δοκιμάζοντας εάν το μαγνητισμένο τσιμέντο θα λειτουργήσει εργαστηριακά και στη συνέχεια θα δοκιμαστεί σε ένα τμήμα δρόμου απόστασης περίπου 400 μέτρων.
      Σε φυλλάδιο, η Magment αναφέρει ότι το προϊόν της προσφέρει πρωτοποριακή απόδοση ασύρματης φόρτισης που φτάνει το 95%, προσθέτοντας ότι μπορεί να κατασκευαστεί με το τυπικό κόστος κατασκευής ενός δρόμου ενώ είναι ανθεκτικό και παρέχει προστασία από βανδαλισμούς. Η εταιρεία σημειώνει επίσης ότι οι πλάκες με τα ενσωματωμένα σωματίδια φερρίτη θα μπορούσαν να κατασκευαστούν τοπικά, πιθανώς έπειτα λαμβάνοντας την αντίστοιχη άδεια.
      Η τελική φάση ακούγεται φιλόδοξη, με το Υπουργείο της Ιντιάνα να αναφέρει ότι θα δοκιμάσει την ικανότητα του καινοτόμου σκυροδέματος να φορτίζει βαρέα φορτηγά σε υψηλή ισχύ, 200 kilowatts κι άνω. Εάν το τελευταίο κομμάτι της δοκιμής στα 400 μέτρα δρόμου είναι επιτυχές, το Υπουργείο θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να ηλεκτροδοτήσει ένα υποβαθμισμένο τμήμα δημόσιου δρόμου στην Ιντιάνα.
      Η φόρτιση βαρέων φορτηγών απευθείας από το δρόμο χωρίς ρύπανση σε προσιτή τιμή θα ήταν ένα μεγάλο περιβαλλοντικό βήμα μπροστά, αλλά πρέπει να γίνουν πολλές προσπάθειες για να αποδειχθεί ότι λειτουργεί. Πολλές άλλες παρόμοιες προσπάθειες βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο έχει δεσμεύσει περίπου $780 εκατομμύρια για την έρευνα φόρτισης κάτω από το δρόμο. Η Σουηδία έχει επίσης δοκιμάσει τεχνολογία κατά την οποία ο δρόμος διαθέτει μία ηλεκτρισμένη ράγα που θα φορτίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τελευταία προσπάθεια της Magment παρ’ όλα αυτά ακούγεται λιγότερο περίπλοκη, αρκεί να ανταποκρίνεται στους ισχυρισμούς της εταιρείας.
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει από το γερμανικό εργοστάσιο 500.000 ηλεκτρικά οχήματα το χρόνο.
      Η Tesla παρέδωσε τα πρώτα 30 αυτοκίνητα Model Y που κατασκευάστηκαν στο γερμανικό Gigafactory της πόλης Gruenheide, το οποίο μόλις άνοιξε τις πόρτες του και κόστισε στην αμερικανική εταιρεία $5,5 δισεκατομμύρια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δημοσίευσε στο Twitter πως είναι ενθουσιασμένος με την παράδοση των πρώτων EV.
      Στην εκδήλωση των εγκαινίων, η οποία καθυστερούσε από πέρυσι λόγω περιβαλλοντικών κι άλλων καταγγελιών, παρευρίσκονταν και ο γερμανός καγκελάριος Olaf Scholtz. Ο περιφερειακός υπουργός Οικονομικών Joerg Steinbach ανέφερε πως αν και κάποιοι δεν εμπιστεύονταν τη Γερμανία ότι θα μπορούσε να το κάνει αυτό, έδειξε στον κόσμο τελικά ότι μπορεί.
      Η Tesla κόντεψε να χάσει τα συμβόλαια παροχής νερού μετά από καταγγελία τοπικών περιβαλλοντικών οργανώσεων. Η εταιρεία υποσχέθηκε να ελαχιστοποιήσει τη χρήση του νερού και ανέφερε επίσης ότι θα φυτέψει περισσότερα δέντρα από όσα αφαιρέθηκαν κατά την κατασκευή του Gigafactory.
      Η Tesla έλαβε την τελική έγκριση να ξεκινήσει την παραγωγή στις 4 Μαρτίου. Ο Steinbach δήλωσε ότι υπάρχει επί του παρόντος αρκετό νερό για το εργοστάσιο, αλλά πρόσθεσε ότι η Tesla θα πρέπει να αξιοποιήσει επιπλέον πηγές που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση για οποιαδήποτε επέκταση.
      Η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να παράγει από 5.000 έως 10.000 οχήματα την εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2022 και το εργοστάσιο θα έχει τελικά δυνατότητα παραγωγής έως 500.000 οχημάτων ετησίως αλλά και μπαταρίες που θα αγγίζουν τις 50 γιγαβατώρες (GWh), περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο γερμανικό εργοστάσιο. Η Volkswagen παρήγαγε περίπου 450.000 EV παγκοσμίως πέρυσι και σχεδιάζει ένα νέο EV εργοστάσιο αξίας €2 δισεκατομμυρίων στο Wolfsburg το οποίο θα ανοίξει το 2026.
      Τα πρώτα Model Y Performance της Tesla που παράχθηκαν από το γερμανικό Gigafactory κοστίζουν 63.990€ και έχουν αυτονομία 515 χιλιομέτρων.
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Μετά την απόφαση να ανοίξει τις παραγγελίες του Model 3 για την Ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθεί η επιβεβαίωση ότι η Tesla σχεδιάζει να καλύψει όλη την Ευρώπη με ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών που θα κάνουν την κίνηση των πελατών της απρόσκοπτη. 
      Όπως γίνεται συνήθως, το πλάνο της εταιρίας αποκαλύφθηκε μέσω tweet του Elon Musk, ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένα ότι η κάλυψη της γηραιάς ηπείρου θα φτάσει το 100%, ενώ όσες μονάδες φόρτισης υπάρχουν ήδη θα αναβαθμιστούν σε “Superchargers”.
      Η Ευρωπαϊκή έκδοση του Model 3 θα είναι εξοπλισμένη με θύρες CCS (Combined Charging System), οπότε το πρότζεκτ των αναβαθμίσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2019, όταν θα καταφτάσουν και οι πρώτες παραγγελίες του Model 3. 

      Όπως έγραψε χαρακτηριστικά ο Elon Must απαντώντας σε σχετικό ερώτημα άλλου χρήστη: “Η κάλυψη του δικτύου superchargers θα φτάσει το 100% στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Από την Ιρλανδία μέχρι το Κίεβο, και από την Νορβηγία μέχρι την Τουρκία.” Σε πρόσθετη ερώτηση από άλλο χρήστη για την κάλυψη της Ελλάδας, επιβεβαίωσε ότι η χώρα μας βρίσκεται κανονικά στο πλάνο της Tesla.
      Αυτό ήταν κάτι που ήδη γνωρίζαμε, αφού η Tesla απέκτησε επίσημη παρουσία στην Ελλάδα από τον Φεβρουάριο, ενώ το σάιτ της εταιρίας αναφέρει πέντε σταθμούς φόρτισης (ως coming soon/προς εγκατάσταση), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σπάρτη, Λαμία, και Ιωάννινα. 

      Λόγω της συμβατότητας που έχουν οι φορτιστές CCS με αρκετά ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη, αρκετοί αναρωτιούνται αν οι σταθμοί της θα είναι ανοιχτοί και για αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών, αλλά αυτό ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί. Προφανώς, η Tesla θα πρέπει πρώτα να αξιολογήσει θετικά την επάρκεια των σταθμών για τους δικούς της πελάτες και στην συνέχεια θα αποφασίσει τα περιθώρια εκμετάλλευσής τους και από άλλους. 
      https://www.engadget.com/2018/12/27/teslas-supercharger-europe-expansion/
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι, βρίσκονται οι πρώτοι ταχυφορτιστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla.
      Συνολικά έξι ταχυφορτιστές της εταιρείας έχουν εγκατασταθεί στην είσοδο Κύμης του γνωστού εμπορικού κέντρου, σε αντίστοιχα έξι οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης. Όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες μας, για την ώρα η λειτουργία και των 6 ταχυφορτιστών της Tesla είναι απενεργοποιημένη κάτι που αναμένεται να αλλάξει πολύ σύντομα από τη στιγμή που η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla έχει ήδη ξεκινήσει στη χώρα μας. 


      Το σχέδιο εγκατάστασης δικτύου ταχυφορτιστών της Tesla στην Ελλάδα δεν είναι καινούριο αφού γι'αυτό μάθαμε πρώτη φορά πριν 3 χρόνια μέσα από σχετική ανάρτηση της εταιρείας στην επίσημη ιστοσελίδα της. Σ' αυτή εκτός από την Αθήνα αναφέρονται αυτή τη στιγμή άλλες τρεις πόλεις στις οποίες θα επεκταθεί το δίκτυο ταχυφορτιστών και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, τη Λαμία και την Πάτρα. Στην ίδια ιστοσελίδα βλέπουμε ακόμη ότι ένας από τους Superchargers θα βρίσκεται στην Πλατεία Ομονοίας και πρόκειται να ενεργοποιηθεί «μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους».
      Μέχρι σήμερα, η Tesla έχει εγκαταστήσει περισσότερους από 20.000 Superchargers σε περισσότερες από 2106 τοποθεσίες, με τις 589 από αυτές να βρίσκονται στην Ευρώπη. H τρίτη γενιά των φορτιστών υποστηρίζουν μέγιστη ισχύ στα 250 kW, με δυνατότητα φόρτισης ενός Model 3 από το 5% στο 90% σε 37 λεπτά.
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην εκδήλωση AI Day, ο Elon Musk μίλησε για πολλές νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που αναπτύσσει αυτή τη περίοδο η Tesla με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ.
      To ρομπότ έχει ύψος περίπου 1,73 μ. και βάρος σχεδόν 57 κιλών και είναι κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά ενώ διαθέτει εξελιγμένα χέρια στο ανθρώπινο επίπεδο. Υπάρχουν συνολικά 40 ηλεκτρομηχανικοί actuators (12 στα χέρια, 12 στους βραχίονες των χεριών, 2 στον λαιμό, 2 στον κορμό και 12 στα πόδια) που καθιστούν το ρομπότ της Tesla ένα από τα πιο προηγμένα ανθρωπόμορφα ρομπότ στον κόσμο. 
      Στο εσωτερικό του Tesla Bot υπάρχει νέας γενιάς AI μέσω του υπολογιστή FSD (Full-Self Driving) της εταιρείας καθώς και μία σειρά από κάμερες σαν αυτές που χρησιμοποιεί το σύστημα Autopilot, καθιστώντας το Tesla Bot ένα από τα πιο προηγμένα στον κόσμο. Μάλιστα, για να μπορεί να κινηθεί στον κόσμο ή να πραγματοποιεί απλές εργασίες δεν θα είναι απαραίτητη η συνεχής τροφοδότηση του-λόγω του AI και των νευρωνικών δικτύων- με οδηγίες βήμα-προς-βήμα.

      Το ρομπότ θεωρητικά θα μπορεί να πραγματοποιεί επικίνδυνες ή επαναλαμβανόμενες κινήσεις για τους ανθρώπους και θα μπορεί να ακολουθεί οδηγίες βεβαίως. Ο Elon Musk δήλωσε ότι στην Tesla ήθελαν να κατασκευάσουν ένα ρομπότ που θα μπορούσε να κινείται σε έναν κόσμο φτιαγμένο από ανθρώπους αλλά που θα ήταν αρκετά μικρό και αδύναμο ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να το ξεπεράσουν σε δύναμη ή ταχύτητα. Το ρομπότ θα μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως και 8,05 χλμ./ώρα πάντως και το πρωτότυπο του αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2022. Επίσης θα μπορεί να σηκώσει βάρος έως 20 κιλών περίπου.
      Ο CEO της Tesla είπε για το ρομπότ: “… μπορεί ένα ρομπότ να βγει στον κόσμο… να του μιλήσεις, και να του πεις να σηκώσει ένα μπουλόνι και να το τοποθετήσει στο αυτοκίνητο… με αυτό το γαλλικό κλειδί… και θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Θα μπορούσε να του ζητηθεί επίσης να πάει σε ένα κατάστημα για να πάρει αυτά τα ψώνια. Οπότε… ναι, νομίζω ότι θα μπορεί να το κάνει αυτό».
      Το ερώτημα παραμένει πάντως το κατά πόσο έστω και σε πρωτότυπη μορφή, το Tesla Bot θα διαθέτει όλες αυτές τις δυνατότητες που ανακοινώθηκαν, ή θα παραμείνει μία ακόμη υπόσχεση χωρίς πραγματικό αντίκρισμα, όπως άλλες ανακοινώσεις του Musk που δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα (βλ. Πλήρως αυτόνομη οδήγηση).
       
       
       
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Αφού έχασε την πρωτοκαθεδρία από την Ευρώπη το 2020, η Κίνα βρίσκεται και πάλι στην κορυφή πρωτοστατόντας στις παγκόσμιες πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV).
      Σύμφωνα με το κινεζικό μέσο ενημέρωσης EV CnEVPost, η Κίνα πούλησε 3,31 εκατομμύρια NEV (ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, plug-in υβριδικά οχήματα και οχήματα κυψελών καυσίμου) από ένα σύνολο 6,23 εκατομμυρίων παγκοσμίως το 2021. Με βάση τα στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA) , αυτό σημαίνει ότι η Κίνα κατέλαβε μερίδιο 53% της παγκόσμιας αγοράς, ξεπερνώντας το 33% της Ευρώπης και το 11% των ΗΠΑ.
      Αν και η επαλήθευση των δεδομένων αυτών είναι δύσκολη, τα στοιχεία αυτά εναρμονίζονται με τα ευρήματα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), που δημοσιεύθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου. Σύμφωνα με τον IEA, οι παγκόσμιες πωλήσεις NEV ήταν ελαφρώς υψηλότερες, στα 6,6 εκατομμύρια οχήματα. Η Κίνα σημείωσε ολόκληρο το 2021, 3,4 εκατομμύρια πωλήσεις NEV, οι οποίες θα αντιστοιχούσαν σε μερίδιο 51,5% της παγκόσμιας αγοράς, ένα ποσοστό 1,5% μικρότερο από τα στοιχεία που έδωσε το CPCA. 
      Η ανάλυση του CPCA δείχνει ακόμα ότι το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Κίνα, γεγονός που επέτρεψε στην Ευρώπη να πάρει το προβάδισμα στην παγκόσμια αγορά για πρώτη φορά, φτάνοντας το 44% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν. Αντίθετα, το μερίδιο αγοράς της Κίνας μειώθηκε στο 41%, παρόλο που κατείχε δεσπόζουσα θέση μεταξύ το 2016 και το 2019.
      Το CPCA αποδίδει την ύφεση αυτή σε δύο βασικούς λόγους: τις ανανεωμένες περιβαλλοντικές πολιτικές και φυσικά την πανδημία COVID. Συγκεκριμένα, το 2020 η Κίνα μείωσε τον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που ήταν επιλέξιμα για επιδοτήσεις, χωρίς να παρέχει οποιαδήποτε για οχήματα κυψελών καυσίμου (fuel cell). Στην άλλη άκρη του κόσμου, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες προχώρησαν σε σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις και κίνητρα αγορών για να προσελκύσουν τους καταναλωτές στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      ο 2020 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά ακόμη πιο πολύ στην Ευρώπη. Παρόλο που οι δηλώσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν κατά 29% στους πρώτους 9 μήνες του έτους, η Ευρώπη φαίνεται να ετοιμάζεται για μια "ηλεκτρική επανάσταση", κάτι που ενισχύουν οι δηλώσεις οχημάτων του Σεπτέμβρη 2020.
      Όπως μάθαμε από τα στοιχεία της JATO Dynamics που παρακολουθεί όλες τις αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε 27 χώρες της Ευρώπης ο συνολικός αριθμός αδειών που αφορούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (που περιλαμβάνει καθαρά ηλεκτρικά, plug-in υβρίδια, πλήρη υβρίδια και ήπια υβρίδια) ήταν υψηλότερος από αυτός των πετρελαιοκίνητων. Είναι μόλις η πρώτη φορά στην ιστορία του χώρου, όπου οχήματα εναλλακτικής ενέργειας ξεπερνούν σε πωλήσεις οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

      Παρόλο που συνολικά η αγορά σημείωση μικρή αύξηση μόλις 1,2% τον Σεπτέμβριο, αυτό αντιστοιχεί σε 1.3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με την προτίμηση είδος καυσίμου να σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στους ρυθμούς ανάπτυξης. Πλέον η ζήτηση για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρουσιάζει διψήφια πτώση σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ ο αριθμός ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε κατά 139%, που αντιστοιχεί σε περίπου 328.000 οχήματα. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρασαν σε μηνιαίες πωλήσεις τα 300.000 οχήματα.
      Ταυτόχρονα, το μερίδιο αγοράς πετρελαιοκίνητων σημείωσε χαμηλό ρεκόρ με μόλις 24,8% του Σεπτεμβρίου. Πριν μια δεκαετία, τα πετρελαιοκίνητα αποτελούσαν το 50% νέων δηλώσεων αυτοκινήτων. Αυτή η αλλαγή στον χώρο ευνοεί ορισμένες εταιρείες περισσότερο από άλλες, πχ βλέπουμε την Volkswagen να έχει πλέον ξεπεράσει το diesel-gate σκάνδαλο του 2015 και πλέον να είναι αρκετά μεγάλος πρωταγωνιστής στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τον περασμένο μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε 40.300 νέες δηλώσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη, μόλις μια θέση μετά την Toyota.
      Τον περασμένο μήνα, τα υβρίδια και ήπια υβριδικά αντιπροσώπευαν το 53% των συνολικών νέων εγγραφών, με τον όγκο τους να αυξάνεται κατά 124%. Η Toyota με την Lexus διεκδίκησαν τα πρωτεία, με μερίδιο αγοράς 32%, με έντονη ανάπτυξη να παρατηρείται στις Ford, Suzuki, Fiat και BMW. Εκτός από τα δυνατά αποτελέσματα της Toyota, το Ford Puma φαίνεται επίσης δημοφιλές στις πωλήσεις, καθώς το 69% των συνολικών πωλήσεων αφορά τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις του. Κάτι παρόμοιο είδαμε και στα Fiat 500 και Fiat Panda, με τις υβριδικές εκδόσεις να ανέρχονται στο 59% και 41% αντίστοιχα.
      Παρόλο που η ζήτηση καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε χάρη στην Tesla, με την πάροδο του χρόνου οι πωλήσεις βλέπουν μείωση κατά 5%, με τους ανταγωνιστές όπως Volkswagen και Renault να βλέπουν τρομακτικές αυξήσεις της τάξεως 352% και 211% αντίστοιχα. Λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ο όμιλος Volkswagen παίρνει πρώτη θέση στην Ευρώπη, ξεπερνώντας και την Tesla. Από την άλλη, τον Σεπτέμβριο η Mercedes-Benz ήταν πρώτη σε πωλήσεις plug-in υβριδικών, έχοντας μερίδιο αγοράς 22%, με τις Volvo και BMW να ακολουθούν.
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Car Connectivity Consortium (CCC), ο οργανισμός πίσω από το MirrorLink, δημοσίευσε τις πρώτες προδιαγραφές του Ψηφιακού Κλειδιού (Digital Key).
      Το πρότυπο, θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες και οδηγούς, να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο τους –εφόσον υποστηρίζει το πρότυπο- χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο τους μέσω της τεχνολογίας NFC, αλλά και να εκκινούν τον κινητήρα.
      Οι εργασίες πίσω από την έκδοση 2.0 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με την Apple, Samsung και LG, καθώς και τους σχεδιαστές ημιαγωγών Qualcomm και NXP και αρκετούς κατασκευαστές αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων είναι οι Audi, VW, BMW, GM και Hyundai να υποστηρίζουν το εγχείρημα. Οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρότυπου επόμενης γενιάς αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τους πρώτους τρεις μήνες του επόμενου έτους.
      Το Digital Key, το smartphone ή το smartwatch θα μπορούσαν να κάνουν τα σημερινά συστήματα ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου να μοιάζουν… απαρχαιωμένα, ειδικά αν λάβετε υπόψη σας ότι το Ψηφιακό Κλειδί ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να…κατέβει στον υπολογιστή ή στο κινητό on-demand ή διαμοιραστεί remotely ή peer-to-peer. Φανταστείτε τις δυνατότητες. Θα είστε σε θέση να δανείσετε σε κάποιον το αυτοκίνητό σας, ακόμη και αν βρίσκεστε στο εξωτερικό για διακοπές. Μια εταιρεία μπορεί να αρχίσει να προσφέρει υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων με τίποτα περισσότερο από μια εφαρμογή στο κινητό, καθώς και να περπατήστε μέχρι το αυτοκίνητο για να το "ξεκλειδώσετε" με το κινητό σας.

      GSMArena
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει σχέδια για ιπτάμενα ταξί, ωστόσο η Boeing έκανε ένα ιδιαίτερα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός ολοκληρώνοντας με επιτυχία την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αυτόνομου ηλεκτρικού αεροσκάφους της PAV (Passenger Air Vehicle), επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά ότι μπορεί να απογειωθεί, να αιωρηθεί και να προσγειωθεί κάθετα με ασφάλεια.
      Παρόλα αυτά, το εγχείρημα θέλει ακόμη αρκετή δουλειά, αφού το PAV δεν μπορεί να πετάξει προς τα εμπρός ακόμη ή να πραγματοποιήσει ορισμένες βασικές μανούβρες. Παρόλα αυτά με την πρώτη δοκιμαστική πτήση, έστω και με περιορισμούς, η Boeing δείχνει να βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό λαμβάνοντας υπόψη ότι το αεροσκάφος πριν από ένα χρόνο βρισκόταν ακόμη σε φάση… κόνσεπτ.
      Όταν ολοκληρωθεί, το όχημα θα μπορεί να εξυπηρετεί ως μία λύση «αστικής εναέριας κινητικότητας» που θα μεταφέρει επιβάτες σε περιοχές εντός και εκτός πόλης καλύπτοντας αποστάσεις έως και 80 χιλιομέτρων. Η εταιρεία ετοιμάζει και μία έκδοση για την μεταφορά εμπορευμάτων επίσης, που ονομάζει CAV (Cargo Air Vehicle). Η συγκεκριμένη έκδοση  θα είναι ικανή να μεταφέρει εμπορεύματα βάρους έως και 227 κιλών. Οι δοκιμαστικές πτήσεις για την έκδοση CAV θα ξεκινήσουν εντός του 2019.
      Το αεροσκάφους τύπου eVTOL (electric Vertical Takeoff and Landing) που έχει μήκος εννέα μέτρων διαθέτει εννέα ηλεκτροκινητήρες και ανέπτυξε η θυγατρική της Boeing, Aurora Flight Sciences (την οποία και εξαγόρασε πέρυσι). 
       
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο ΟΑΣΑ λανσάρει σήμερα το ATH.ENA GO, μια νέα ψηφιακή εφαρμογή που επιτρέπει στους επιβάτες να χρησιμοποιούν μόνο το κινητό τους για να εκδίδουν και να επικυρώνουν εισιτήρια, χωρίς πλαστική κάρτα ή χάρτινο εισιτήριο.
      Η πιλοτική λειτουργία ξεκινά το Σάββατο 15 Νοεμβρίου σε τμήμα του δικτύου, προτού επεκταθεί σταδιακά σε όλα τα μέσα μεταφοράς της Αττικής.
      Η χρήση είναι απλή: ο χρήστης κατεβάζει την εφαρμογή, δημιουργεί λογαριασμό, αγοράζει το εισιτήριό του και πλησιάζει το κινητό στον επικυρωτή (NFC), όπως έκανε με την ATH.ENA Card. 
      Όλα τα εισιτήρια αποθηκεύονται ψηφιακά και η εφαρμογή υποστηρίζει όλους τους τύπους, από απλά 90 λεπτών μέχρι ημερήσια, πενθήμερα, μηνιαία και ετήσια. Η εφαρμογή έρχεται να προστεθεί στο σύστημα ανέπαφων πληρωμών που εγκαινιάστηκε στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής στις αρχές του χρόνου, χωρίς έκδοση εισιτηρίου και με την επικύρωση να γίνεται στην πύλη απλά με τη χρήση τραπεζικής κάρτας.

      Μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες είναι η κάλυψη όλων των δικαιούχων μειωμένων εισιτηρίων. Άτομα άνω των 65 ετών, φοιτητές, παιδιά 7-12 ετών, πολύτεκνοι και άτομα με αναπηρία 67% και πάνω δεν θα χρειάζεται πια να πάνε σε εκδοτήριο. Η εφαρμογή αναγνωρίζει αυτόματα την κατηγορία τους και εκδίδει το αντίστοιχο εισιτήριο χωρίς έγγραφα και διαδικασίες. 
      Το νέο σύστημα φέρνει πρακτικές αλλαγές στην καθημερινότητα των επιβατών. Δεν υπάρχει πια ανησυχία για χαμένες ή κατεστραμμένες κάρτες, καθώς όλα βρίσκονται αποθηκευμένα ψηφιακά. Αν χαθεί το κινητό, το ψηφιακό εισιτήριο μεταφέρεται άμεσα σε άλλη συσκευή χωρίς να χαθούν χρήματα. Οι ανανεώσεις γίνονται από οπουδήποτε, χωρίς ουρές σε εκδοτήρια και χωρίς μετρητά.
      Η εφαρμογή προσφέρει πλήρη εικόνα των διαδρομών, του υπολοίπου και των χρεώσεων, δίνοντας άμεσο ιστορικό σε κάθε χρήστη για έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Οι ελεγκτές θα πραγματοποιούν έλεγχο με ηλεκτρονικές φορητές συσκευές, πιο γρήγορα από σήμερα, περιορίζοντας τις περιπτώσεις λαθρεπιβίβασης.
      Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι η διαχείριση πολλαπλών καρτών από τον ίδιο λογαριασμό. Ένας χρήστης μπορεί να διαχειρίζεται πολλές "ψηφιακές κάρτες" από το ίδιο κινητό, ενώ για οικογένειες με παιδιά, ο γονιός μπορεί να φορτίζει την κάρτα του παιδιού απευθείας από το δικό του κινητό.
      Η χρήση της άυλης κάρτας αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κόστος παραγωγής χάρτινων εισιτηρίων. Υπολογίζεται ότι το 2024 κυκλοφόρησαν περίπου 50 εκατομμύρια χάρτινα εισιτήρια, με κόστος 10 λεπτά το καθένα. Η σταδιακή κατάργησή τους μπορεί να εξοικονομήσει γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως — χρήματα που μπορούν να αξιοποιηθούν για την αγορά νέων λεωφορείων, την ενίσχυση δρομολογίων ή τη βελτίωση της συχνότητάς τους.
      Όπως ξεκαθαρίζεται, το χάρτινο εισιτήριο δεν καταργείται άμεσα, αλλά η νέα κατεύθυνση στοχεύει σε ψηφιακή μετάβαση. Η Αθήνα αφήνει πίσω το χαρτί και το πλαστικό και περνά σε εποχή όπου το κινητό αναλαμβάνει τον ρόλο του "έξυπνου εισιτηρίου".
      Το ζητούμενο είναι η εφαρμογή να λειτουργήσει ομαλά, να εξασφαλιστεί επαρκής κάλυψη δικτύου κινητής τηλεφωνίας σε όλες τις γραμμές και να τηρούνται αυστηρά πρωτόκολλα για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Ο ΟΑΣΑ διαβεβαιώνει ότι όλα τα στοιχεία των μετακινήσεων θα κρυπτογραφούνται πλήρως και δεν θα χρησιμοποιούνται για ατομική παρακολούθηση, παρά μόνο συνολικά για τη βελτίωση των δρομολογίων και της απόδοσης του συστήματος.
      Download: ATH.ENA Go app για Android | και για iPhone (διαθέσιμο τις επόμενες ημέρες)
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Την επιτάχυνση στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών ανακοίνωσε σήμερα ο Όμιλος ΟΤΕ, προχωρόντας σε δωρεάν διπλασιασμό της ταχύτητας του Internet που διαθέτει κάθε συνδρομητής σταθερής της Cosmote.
      Έτσι ο Όμιλος ΟΤΕ, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αναβαθμίσει εντελώς δωρεάν τις ταχύτητες του σταθερού ευρυζωνικού internet που απολαμβάνουν σήμερα οι συνδρομητές της Cosmote όπου αυτό είναι τεχνολογικά εφικτό. Αυτό σημαίνει ότι οι συνδρομητές ευρυζωνικής σύνδεσης ADSL θα μετακινηθούν σε σύνδεση VDSL 50, ενώ όλοι όσοι διαθέτουν σύνδεση 50 και 100Mbps (FTTH ή μη), θα μετακινηθούν στα προγράμματα 100 και 200Mbps αντίστοιχα, χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. 
      Με την κίνηση αυτή, ο ΟΤΕ επιθυμεί την ενίσχυση της διείσδυσης των υψηλών ταχυτήτων internet και την αξιοποίηση των σημερινών δυνατοτήτων των δικτύων σταθερής από μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, με το όλο πρόγραμμα να αναμένεται να ξεκινήσει το Α' τρίμηνο του 2022 και να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά. Απαραίτητη προυπόθεση είναι η έγκριση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κάτι που μόλις ολοκληρωθεί, η Cosmote θα προχωρήσει σε νέα εμπορικά νέα προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας για δυνητικούς και νέους συνδρομητές.
      Η ανακοίνωση αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Ομίλου για επιτάχυνση στην ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών (FTTH), με στόχο αυτό να φτάσει σε 3 εκατ. σπίτια και επιχειρήσεις, αυξάνοντας σημαντικά το επενδυτικό πλάνο του ΟΤΕ σε πάνω από 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2027. Αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, ένα έργο που αναμένεται να αλλάξει καθοριστικά τις ψηφιακές υποδομές της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες και θα την οδηγήσει «στην Κοινωνία των Gigabit». Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, το σύνολο των γραμμών στη χώρα σήμερα είναι περίπου 4,8 εκατ. (νοικοκυριά και επιχειρήσεις), με τον ΟΤΕ να έχει στόχο να καλύψει τα 3 εκατ., δηλαδή περίπου τα 2/3 της χώρας. Σε συνδυασμό με τις ανακοινωμένες επενδύσεις των άλλων παρόχων σε αστικές περιοχές και στο UFBB, εκτιμάται ότι η χώρα θα καλυφθεί με FTTH σχεδόν στο σύνολό της.
      Μέχρι σήμερα, το δίκτυο FTTH του Ομίλου ΟΤΕ έχει παρουσία σε 560.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις, προσφέροντας ταχύτητες έως 200Mbps.
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Χωρίς εκπλήξεις και παρουσία κάποιου «4ου παίκτη», έληξε σήμερα η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τη δημοπρασία που αφορά το 5G, με το πρώτο σημαντικό βήμα να ολοκληρώνεται με επιτυχία.
      Όπως ανακοίνωσε η ΕΕΤΤ, οι εταιρίες COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Ανώνυμη Ελληνική Εταιρία Τηλεπικοινωνιών και WIND Ελλάς Τηλεπικοινωνίες Α.Ε.Β.Ε. κατέθεσαν αίτηση συμμετοχής για όλες τις φασματικές περιοχές (ήτοι 700 MHz, 2 GHz, 3400-3800 MHz και 26 GHz) στη διαγωνιστική διαδικασία που θα διεξαχθεί με σκοπό τη χορήγηση φάσματος για την ανάπτυξη δικτύων κινητών επικοινωνιών 5ης γενιάς (5G).
      Στο επόμενο βήμα η ΕΕΤΤ θα ελέγξει τους φακέλους συμμετοχής, θα ανακοινώσει τους προεπιλεγέντες συμμετέχοντες μέχρι της 11 Νοεμβρίου και στη συνέχεια, θα εξετάσει τη δέσμευση τμημάτων ραδιοσυχνοτήτων για τους προεπιλεγέντες. Τέλος, θα ακολουθήσει διαγωνιστική διαδικασία μέσω δημοπρασίας πολλαπλών γύρων με αυξανόμενο τίμημα και χρήση ειδικού λογισμικού που έχει αναπτυχθεί για αυτό το σκοπό από την ΕΕΤΤ. 
      Το 25% των εσόδων της δημοπρασίας όπως γνωρίζουμε θα διατεθούν για την ίδρυση του επενδυτικού κεφαλαίου "Φαιστός". Σκοπός του "Φαιστός" είναι η δημιουργία και χρηματοδότηση ενός οικοσυστήματος εταιρειών με αποκλειστικό αντικείμενο υπηρεσίες και εφαρμογές που θα βασίζονται στα 5G δίκτυα. Με βάση εκτιμήσεις, τα πρώτα εμπορικά δίκτυα 5G θα κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Νέες μειωμένες τιμές μισθωμένων γραμμών χονδρικής ενέκρινε η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο του 3ου κύκλου ανάλυσης των συγκεκριμένων αγορών για τον ορισμό, την ανάλυση του επιπέδου ανταγωνισμού και τις προτεινόμενες κανονιστικές υποχρεώσεις.
      Οι τιμές μισθωμένων γραμμών χονδρικής μειώνονται στην περίπτωση των αστικών κυκλωμάτων έως και 39% και των υπεραστικών έως και 30%. Για πρώτη φορά ορίζονται τιμές για ασύρματα κυκλώματα μισθωμένων γραμμών χονδρικής και ενσύρματα κυκλώματα μεγάλης χωρητικότητας. Επίσης, οι προσφορές λιανικής του ΟΤΕ -ο οποίος διατηρεί θέση Σημαντικής Ισχύος στις συγκεκριμένες αγορές- υπόκεινται πλέον σε έλεγχο, προκειμένου να αποφεύγονται τυχόν φαινόμενα συμπίεσης περιθωρίου κέρδους. Οι νέες τιμές θα ισχύουν μέχρι τη δημιουργία ενδεδειγμένου τεχνοοικονομικού μοντέλου Bottom-up από την ΕΕΤΤ.
      Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτήθηκαν 3 δημόσιες διαβουλεύσεις με τους φορείς της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Επίσης, ακολούθησε στενή συνεργασία της ΕΕΤΤ με τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG for Communications Networks, Content and Technology και DG for Competition, προκειμένου να αντιμετωπιστούν, με ρυθμιστικά εργαλεία, προβλήματα στη λειτουργία του ανταγωνισμού που είχαν εντοπισθεί στην ελληνική αγορά μισθωμένων γραμμών. Οι τιμές καθορίστηκαν στο πλαίσιο λήψης προσωρινών μέτρων από την ΕΕΤΤ και επόμενο στάδιο αποτελεί η οριστικοποίησή τους, μετά τη διεξαγωγή εθνικής δημόσιας διαβούλευσης και σχετική κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Το πλαίσιο εφαρμογής των παραπάνω τιμών αναμένεται να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό και ευνοώντας τις επενδύσεις, προς όφελος των χρηστών.
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Κόντρα φαίνεται να έχει ξεσπάσει μεταξύ της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και της Επιτροπής Ανταγωνισμού μετά από τη δημοσίευση έρευνας-καταπέλτη της Φινλανδικής συμβουλευτικής εταιρείας Rewheel για λογαριασμό της δεύτερης.
      Η έρευνα σχετίζεται με την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς κινητών επικοινωνιών, και πιο συγκεκριμένα της ελληνικής αγοράς δεδομένων κινητής τηλεφωνίας (mobile data). Η Rewheel είναι μια ανεξάρτητη ερευνητική και συμβουλευτική εταιρεία από την Φινλανδία που ειδικεύεται στις διεθνείς  συγκρίσεις συνδεσιμότητας κινητών επικοινωνιών, στoν ανταγωνισμό και στην οικονομική ανάλυση του δικτύου.
      Σύμφωνα με την ανατεθείσα μελέτη από την Ελληνική Επιτροπή ανταγωνισμού της εταιρείας Rewheel -και λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέταξε την Ελλάδα ως το λιγότερο ανταγωνιστικό κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σταθερή και κινητή ευρυζωνική σύνδεση την τελευταία πενταετία:
      Στην μελέτη, η εταιρεία Rewheel συνέκρινε τις υφιστάμενες, κατά τον Μάρτιο του 2020, τιμές στην Ελλάδα που αφορούν προγράμματα κινητής  τηλεφωνίας με φωνητική  σύνδεση και σύνδεση δεδομένων, καθώς και προγράμματα παροχής συνδεσιμότητας σε κινητά ευρυζωνικά δίκτυα (μόνο για δεδομένα) με τις αντίστοιχες τιμές επτά άλλων ευρωπαϊκών αγορών και ανάμεσα στα ευρήματα εντοπίστηκε ότι:
      Σύμφωνα με την εταιρεία Rewheel επίσης, οι τελευταίες αλλαγές τιμών που έγιναν και οι εκπτώσεις που προσέφεραν οι τρεις πάροχοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μετά από τη συνάντηση των Διευθυνόντων Συμβούλων τους με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Δεκέμβριο του 2019, δεν βελτίωσαν την ανταγωνιστικότητα της συνδεσιμότητας δεδομένων κινητού δικτύου στην Ελλάδα, καθώς η χώρα μας εξακολουθεί να κατατάσσεται ως η λιγότερο ανταγωνιστική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών και των χωρών του ΟΟΣΑ.
      Μάλιστα, οι τιμές σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, όπως υποστηρίζεται στην έρευνα δεν είναι ακριβές λόγω του φόρου κινητής τηλεφωνίας, καθώς παραμένουν πολύ υψηλές ακόμα και αν εξαιρεθούν οι φόροι. Επομένως, όσον αφορά στην φορολόγηση, δεν τίθεται ζήτημα υψηλής φορολογίας σύμφωνα με την εταιρεία Rewheel:
      Στην μελέτη επίσης γίνεται προσπάθεια να βγουν συμπεράσματα για το αν η Ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας αποτελεί μία κλειστή ολιγοπωλιακή αγορά με τρεις παρόχους κινητής τηλεφωνίας με την εταιρεία Rewheel να υποστηρίζει ότι σε δύο μελέτες που είχε πραγματοποιήσει τα έτη 2015 και 2016:
      Η απουσία τέταρτου παίκτη επηρεάζει σύμφωνα με την Rewheel την ανταγωνιστικότητα, όπως είχε συμπεράνει σε άλλη μελέτη της για τα τις τιμές προγραμμάτων κινητής, η οποία απέσπασε την προσοχή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από την μελέτη της βγαίνει το συμπέρασμα ότι η παρουσία ενός τέταρτου φορέα εκμετάλλευσης δικτύου κινητής τηλεφωνίας οδηγεί σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές στην αγορά:
      Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία δηλώνει ότι «η συσχέτιση  του  επίπεδου  τιμών  κινητής  τηλεφωνίας με τον αριθμό των παρόχων που δραστηριοποιούνται στην αγορά είναι σημαντική, ακόμη και εάν εξαιρεθούν οι ανταγωνιστές που βρίσκονται στην τέταρτη θέση εξ απόψεως μεριδίου αγοράς στις αγορές με τέσσερις παρόχους. Η μέση τιμή των υπολοίπων τριών ανταγωνιστών σε αυτές τις αγορές (25 ευρώ) είναι πολύ μικρότερη από τη μέση τιμή των ανταγωνιστών σε αγορές με τρεις παρόχους (€44). Παρόλα αυτά, εξέφρασε την απαισιοδοξία της ότι όπως έχουν τα πράγματα θα μπορούσε να εμφανιστεί ένας αξιόπιστος τέταρτος ανταγωνιστής στην χώρα μας (όσον αφορά την δημοπράτηση του φάσματος 5G για παράδειγμα).
      Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα της, η Rewheel λέει για τους τρεις παρόχους που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας:
      Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η Φινλανδική εταιρεία επικεντρώνεται στην σχέση της Vodafone με την Wind λέγοντας ότι:
      Η δημοσίευση της μελέτης, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ, προκάλεσε την αντίδραση παρόχων, όπως της Vodafone, όσο και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
      Μετά την δημοσίευση της μελέτης, ακολούθησε μία ανακοίνωση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, που την χαρακτήρισε «αμφιβόλου αξιοπιστίας» και με «πολλά αντιφατικά στοιχεία». Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση της EETT διαβάζουμε:
      Η Vodafone εξέφρασε την δυσαρέσκεια της για την δημοσίευση της μελέτης καθώς σύμφωνα με στελέχη της ήταν:
      Μετά την απάντηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, έγιναν δύο ανακοινώσεις, μία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και μία από την εταιρεία Rewheel με την πρώτη να επισημαίνει:
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, δεσμεύτηκε να δαπανήσει 42 δισεκατομμύρια δολάρια για να φέρει ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας σε κάθε αμερικανικό νοικοκυριό μέσα στα επόμενα επτά χρόνια.
      Η χρηματοδότηση κατέστη δυνατή χάρη στο πρόγραμμα BEAD (Broadband Equity Access and Deployment) ως μέρος του Δικομματικού Νόμου για τις Υποδομές ύψους 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που τέθηκε σε ισχύ πριν από δύο χρόνια.
      Το σχέδιο προβλέπει ότι κάθε πολιτεία θα λάβει τουλάχιστον 107 εκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ 19 πολιτείες θα λάβουν περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Το Τέξας θα λάβει το μεγαλύτερο ποσό χρηματοδότησης με 3,3 δισ. δολάρια, ακολουθούμενο από την Καλιφόρνια με 1,9 δισ. δολάρια, το Μιζούρι (1,7 δισ. δολάρια) και το Μίσιγκαν (1,6 δισ. δολάρια).
      Περισσότερο από το 7% των ΗΠΑ, ή περισσότερα από 8,5 εκατομμύρια σπίτια και μικρές επιχειρήσεις, δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο υψηλής ταχύτητας, η οποία ορίζεται από την κυβέρνηση ως πάνω από 25 mbps ανά δευτερόλεπτο για download και 3 mbps για upload.
      Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου συνέκριναν το ευρυζωνικό έργο με την προσπάθεια του Φραγκλίνου Ρούσβελτ να φέρει ηλεκτρικό ρεύμα στην αγροτική Αμερική τη δεκαετία του 1930. Η υπουργός Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο, δήλωσε ότι οι επενδύσεις θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα και θα τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη σε ολόκληρη τη χώρα για τα επόμενα χρόνια.
      Το πρόγραμμα BEAD αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης Μπάιντεν για τη βελτίωση των υποδομών και της συνδεσιμότητας σε ολόκληρη τη χώρα. Ο Δικομματικός Νόμος για τις Υποδομές περιλαμβάνει χρηματοδότηση για δρόμους, γέφυρες, δημόσιες συγκοινωνίες, αεροδρόμια, λιμάνια και πλωτές οδούς, καθώς και επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια και την ανθεκτικότητα στο κλίμα.
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Με ένα θέμα που απασχολεί αρκετούς χρήστες θα ασχοληθεί άμεσα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
      Αυτή αφορά τη δυνατότητα των καταναλωτών να επιλέγουν αυτοί το router που επιθυμούν για την ευρυζωνική σύνδεση του σπιτιού τους τους και όχι ο πάροχος όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων.  Η δημόσια διαβούλευση για το θέμα θα διαρκέσει έως τις 17 Ιουνίου και «σκοπός της ΕΕΤΤ είναι να προσδιορίσει το όριο, μεταξύ του δημόσιου σταθερού δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών και του ιδιωτικού δικτύου του τελικού χρήστη, να αποσαφηνίσει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που φέρουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη -τελικοί χρήστες, πάροχοι δικτύων ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, κατασκευαστές τερματικού εξοπλισμού-  και να δώσει στους τελικούς χρήστες τη δυνατότητα χρήσης τερματικού εξοπλισμού (π.χ router) της επιλογής τους».
      Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι τα routers που συνοδεύουν πολλοί πάροχοι κάθε νέα ευρυζωνική σύνδεση στερούνται δυνατοτήτων, χωρίς να δίνεται η επιλογή στον χρήστη να επιλέξει κάποιο άλλο ακόμα και με δική του χρέωση, κάτι που ισχύει και στις συνδέσεις οπτικών ινών. Εξαίρεση αποτελεί ο ΟΤΕ  ο οποίος δίνει SIP Credentials για όποιον θέλει να βάλει δικό του modem/router με VoIP δυνατότητα. Η ΕΕΤΤ υπενθυμίζει ακόμα ότι το 2021 είχε προβεί σε δημόσια διαβούλευση για το θέμα παρουσιάζοντας την ευρωπαϊκή πρακτική και θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με το θέμα, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που είχε εκδώσει το Σώμα Ευρωπαίων Ρυθμιστών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC).
      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν επωνύμως τις απόψεις τους σε ηλεκτρονική μορφή όχι αργότερα από τις 17 Ιουνίου 2022, ημέρα Παρασκευή στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected]. Ανώνυμες απόψεις δεν θα γίνονται δεκτές ενώ περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      s και η Βουλγαρία με 120,44Mbps.

      Αντιθέτως, στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Βενεζουέλα με ταχύτητα μόλις 7,61Mbps και το Αφγανιστάν με 6,71Mbps.
      Όσον αφορά τις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις, το Μονακό είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής με την εντυπωσιακή επίδοση των 256,70Mbps, δεύτερη η Σιγκαπούρη με 256,03Mbps, τρίτο το Χονγκ Κονγκ με 248,59Mbps, τέταρτη η Ταϊλάνδη με 216,16Mbps και πέμπτη στον κόσμο η Ρουμανία με 215,30Mbps. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Κούβα και το Τουρκμενιστάν με ταχύτητα 4,61Mbps.

      Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2017 η αύξηση στις ταχύτητες mobile internet αγγίζει το 194% ενώ ακόμη και σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019 οι ταχύτητες φέτος είναι αυξημένες κατά 141,4%. Μάλιστα, τα τελευταία δύο χρόνια, υπήρξαν μόνο δύο μήνες κατά τους οποίους η παγκόσμια μέση ταχύτητα mobile internet δεν παρουσίασε ανοδική τάση, κάτι που οφείλεται σαφώς με το ξέσπασμα της COVID-19 και την εκτόξευση της ζήτησης για σύνδεση στο Internet.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.