Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»: Αποκατάσταση τεχνικού προβλήματος

    Sign in to follow this  

    Σχετική ανακοίνωση στον ιστότοπο του προγράμματος αναφέρει: 

    Σας γνωρίζουμε ότι έχει αποκατασταθεί το πρόσφατο τεχνικό πρόβλημα που προέκυψε στη σύνδεση της βάσης δεδομένων της ΑΑΔΕ με το  πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος.

    Επισημαίνεται παράλληλα ότι  η δυνατότητα για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες θα ενεργοποιηθεί εκ νέου για τους υφιστάμενους χρήστες του συστήματος από τη Δευτέρα 7/5/2018 (και για διάστημα που θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση).

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Εκδόθηκαν οι δύο νέες Αποφάσεις Υπαγωγής Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» για τον Α' και το Β' Κύκλο.
      Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τον Α' κύκλο, υπάγονται 29 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων 487.119,44 € ενώ σε ότι αφορά την απόφαση του Β' κύκλου, υπάγονται 8.728 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων 146.650.078,87 €.
      Οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής για την υπαγωγή της αίτησης από το Δικαιούχο και αποδέχονται ηλεκτρονικά την απόφαση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στο κεφ. 6.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος. Στη συνέχεια προσέρχονται στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης (όπου απαιτείται), κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4. Η ανωτέρω διαδικασία (ηλεκτρονική αποδοχή απόφασης, υπογραφή της σύμβασης όπου απαιτείται) ολοκληρώνεται έως και πέντε (5) ημέρες πριν από την λήξη του αρχικού συμβατικού χρόνου υλοποίησης του έργου.
      Επισημαίνεται ότι οι Ωφελούμενοι θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιστολής έγκρισης της αίτησής τους πριν αποδεχθούν ηλεκτρονικά την Απόφαση Υπαγωγής, καθώς ο Δικαιούχος, βάσει των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί/ αναρτηθεί από τους Ωφελούμενους, θα διενεργήσει σε επόμενο στάδιο (και σε κάθε περίπτωση πριν την καταβολή των ωφελημάτων) τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαπίστωση της τήρησης του συνόλου των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος. Σε περίπτωση που κατά την ανωτέρω διαδικασία προκύψει ότι δεν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος, όπως αυτός ισχύει, ο Δικαιούχος προβαίνει σε ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, της παραγράφου 6.2, κατά το μέρος που αφορά στις εν λόγω αιτήσεις και ενημερώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων τους ενδιαφερόμενους.
      Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 2, είναι 13 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Υπαγωγής (συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου).
      Μπορείτε να δείτε τις δύο αποφάσεις στους παρακάτω σύνδεσμους:
      Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» Α΄ Κύκλος Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» Β’ Κύκλος
    • By Engineer
      Εκδόθηκαν οι δύο νέες Αποφάσεις Υπαγωγής Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» για τον Α' και το Β' Κύκλο.
      Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τον Α' κύκλο, υπάγονται 29 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων 487.119,44 € ενώ σε ότι αφορά την απόφαση του Β' κύκλου, υπάγονται 8.728 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων 146.650.078,87 €.
      Οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής για την υπαγωγή της αίτησης από το Δικαιούχο και αποδέχονται ηλεκτρονικά την απόφαση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στο κεφ. 6.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος. Στη συνέχεια προσέρχονται στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης (όπου απαιτείται), κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4. Η ανωτέρω διαδικασία (ηλεκτρονική αποδοχή απόφασης, υπογραφή της σύμβασης όπου απαιτείται) ολοκληρώνεται έως και πέντε (5) ημέρες πριν από την λήξη του αρχικού συμβατικού χρόνου υλοποίησης του έργου.
      Επισημαίνεται ότι οι Ωφελούμενοι θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιστολής έγκρισης της αίτησής τους πριν αποδεχθούν ηλεκτρονικά την Απόφαση Υπαγωγής, καθώς ο Δικαιούχος, βάσει των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί/ αναρτηθεί από τους Ωφελούμενους, θα διενεργήσει σε επόμενο στάδιο (και σε κάθε περίπτωση πριν την καταβολή των ωφελημάτων) τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαπίστωση της τήρησης του συνόλου των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος. Σε περίπτωση που κατά την ανωτέρω διαδικασία προκύψει ότι δεν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος, όπως αυτός ισχύει, ο Δικαιούχος προβαίνει σε ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, της παραγράφου 6.2, κατά το μέρος που αφορά στις εν λόγω αιτήσεις και ενημερώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων τους ενδιαφερόμενους.
      Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 2, είναι 13 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Υπαγωγής (συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου).
      Μπορείτε να δείτε τις δύο αποφάσεις στους παρακάτω σύνδεσμους:
      Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» Α΄ Κύκλος Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων στο Πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» Β’ Κύκλος
      View full είδηση
    • By Engineer
      Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες χρησιμοποίησαν από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της την νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων διόρθωσης των δηλωθέντων τετραγωνικών για όσα ακίνητα κατά το παρελθόν είχαν δηλωθεί πλημμελώς στους δήμους. Από αυτούς, 59.600 υπέβαλαν αιτήσεις με διορθωτικές δηλώσεις και είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσά τους βρίσκονται 1.230 κάτοικοι εξωτερικού.
      Από τις 59.600 δηλώσεις οι 50.414 αφορούν ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα και οι 9.187 μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Από τις 59.600 αιτήσεις έχουν προκύψει 1.585.717 τετραγωνικά μέτρα επιπλέον προς τους Δήμους της χώρας. Πρόκειται για ποσοστό 36,48% σε σχέση με τα τετραγωνικά που είχαν δηλώσει στο Ε9 και αυτών που είχαν υποβάλει στο Δήμο τους, προκειμένου να υπολογιστούν τα δημοτικά τέλη.

      Ποιους αφορά η ρύθμιση των ξεχασμένων τετραγωνικών;
      Ιδιοκτήτες, επικαρπωτές ακινήτων εντός σχεδίου ή κτισμάτων εκτός σχεδίου (νόμιμα ή αυθαίρετα), οι οποίοι:
      Δεν έχουν δηλώσει το ακίνητό τους στον δήμο (μη υποβολή αρχικής δήλωσης). Εχουν δηλώσει λιγότερα τετραγωνικά μέτρα από την πραγματική κατάσταση (υποβολή ανακριβούς δήλωσης ή τακτοποίηση κ.λπ.). Ποιος υποβάλλει δήλωση σε περίπτωση συνιδιοκτησίας;
      Δεν χρειάζεται να δηλώσουν όλοι οι ιδιοκτήτες την πραγματική επιφάνεια του ακινήτου στο οποίο έχουν δικαιώματα (πλήρης κυριότητα, ψιλή κυριότητα ή επικαρπία). Αρκεί να δηλωθεί από έναν ιδιοκτήτη.
      Θα πρέπει να δηλωθούν και τα οικόπεδα που βρίσκονται εντός σχεδίου και εντός οικισμού;
      Οι ιδιοκτήτες οικοπέδων εντός σχεδίου και εντός οικισμού θα πρέπει να δηλώσουν στην πλατφόρμα τα ακίνητα αυτά με τα σωστά εμβαδά τους, ακόμη και αν τα είχαν κάποτε δηλώσει, ώστε αφενός να διαγραφεί κάθε οφειλή τους μέχρι 31/12/2019 και αφετέρου οι δήμοι να μπορούν να τους στέλνουν στο εξής ετήσιες ειδοποιήσεις καταβολής του ΤΑΠ χωρίς το διπλάσιο πρόστιμο.
      Στην πλατφόρμα δηλώνονται και τα εκτός σχεδίου κτίσματα;
      Ναι, θα πρέπει να δηλωθεί η επιφάνεια και των εκτός σχεδίου κτισμάτων.
      Τι ισχύει για τους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, θέσεις πάρκινγκ) που φωτίζονται από την παροχή για τον κοινόχρηστο χώρο πολυκατοικίας;
      Αν πρόκειται για κλειστούς βοηθητικούς χώρους, που συνιστούν διαιρεμένη ιδιοκτησία, οφείλονται τέλη και φόρος, οπότε, κατά γενική αρχή, οφείλει να υποβληθεί δήλωση.
      Ωστόσο, είτε οι επιφάνειες αυτές δεν προσμετρούνται είτε έχουν ήδη προσμετρηθεί στη συνολική επιφάνεια κοινόχρηστων χώρων και καταβάλλονται για αυτές τέλη και φόρος μέσω του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην υπηρεσία του οικείου δήμου για να ρυθμιστούν οι σχετικές χρεώσεις (χαρακτηριστικά, για τις επιφάνειες που θεωρούνται κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών δεν εισπράττεται ΤΑΠ).
      Υπενθυμίζεται ότι έως τις 31/3/2020 υποβάλλεται διορθωτική δήλωση χωρίς πρόστιμα για την μη υποβολή ή την υποβολή προηγούμενης ανακριβούς δήλωσης. Για την υποβολή της διορθωτικής δήλωσης απαιτείται μόνον η ταυτοποίηση με τους κωδικούς που χρησιμοποιούνται για την είσοδο στο Taxis.Η ηλεκτρονική δήλωση των αδήλωτων τετραγωνικών γίνεται στον ιστότοτο https://tetragonika.govapp.gr/ με τους κωδικούς του Taxisnet.
      Η εφαρμογή είναι mobile friendly παρέχει προσβασιμότητα σε όλους και διαθέτει ηλεκτρονικό εγχειρίδιο τόσο για τους πολίτες όσο και για τις υπηρεσίες των δήμων. Είναι κατάλληλη για τα ΑμεΑ και εναρμονισμένη πλήρως με το πρότυπο WCAG 2.0.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες χρησιμοποίησαν από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της την νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων διόρθωσης των δηλωθέντων τετραγωνικών για όσα ακίνητα κατά το παρελθόν είχαν δηλωθεί πλημμελώς στους δήμους. Από αυτούς, 59.600 υπέβαλαν αιτήσεις με διορθωτικές δηλώσεις και είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσά τους βρίσκονται 1.230 κάτοικοι εξωτερικού.
      Από τις 59.600 δηλώσεις οι 50.414 αφορούν ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα και οι 9.187 μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Από τις 59.600 αιτήσεις έχουν προκύψει 1.585.717 τετραγωνικά μέτρα επιπλέον προς τους Δήμους της χώρας. Πρόκειται για ποσοστό 36,48% σε σχέση με τα τετραγωνικά που είχαν δηλώσει στο Ε9 και αυτών που είχαν υποβάλει στο Δήμο τους, προκειμένου να υπολογιστούν τα δημοτικά τέλη.

      Ποιους αφορά η ρύθμιση των ξεχασμένων τετραγωνικών;
      Ιδιοκτήτες, επικαρπωτές ακινήτων εντός σχεδίου ή κτισμάτων εκτός σχεδίου (νόμιμα ή αυθαίρετα), οι οποίοι:
      Δεν έχουν δηλώσει το ακίνητό τους στον δήμο (μη υποβολή αρχικής δήλωσης). Εχουν δηλώσει λιγότερα τετραγωνικά μέτρα από την πραγματική κατάσταση (υποβολή ανακριβούς δήλωσης ή τακτοποίηση κ.λπ.). Ποιος υποβάλλει δήλωση σε περίπτωση συνιδιοκτησίας;
      Δεν χρειάζεται να δηλώσουν όλοι οι ιδιοκτήτες την πραγματική επιφάνεια του ακινήτου στο οποίο έχουν δικαιώματα (πλήρης κυριότητα, ψιλή κυριότητα ή επικαρπία). Αρκεί να δηλωθεί από έναν ιδιοκτήτη.
      Θα πρέπει να δηλωθούν και τα οικόπεδα που βρίσκονται εντός σχεδίου και εντός οικισμού;
      Οι ιδιοκτήτες οικοπέδων εντός σχεδίου και εντός οικισμού θα πρέπει να δηλώσουν στην πλατφόρμα τα ακίνητα αυτά με τα σωστά εμβαδά τους, ακόμη και αν τα είχαν κάποτε δηλώσει, ώστε αφενός να διαγραφεί κάθε οφειλή τους μέχρι 31/12/2019 και αφετέρου οι δήμοι να μπορούν να τους στέλνουν στο εξής ετήσιες ειδοποιήσεις καταβολής του ΤΑΠ χωρίς το διπλάσιο πρόστιμο.
      Στην πλατφόρμα δηλώνονται και τα εκτός σχεδίου κτίσματα;
      Ναι, θα πρέπει να δηλωθεί η επιφάνεια και των εκτός σχεδίου κτισμάτων.
      Τι ισχύει για τους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, θέσεις πάρκινγκ) που φωτίζονται από την παροχή για τον κοινόχρηστο χώρο πολυκατοικίας;
      Αν πρόκειται για κλειστούς βοηθητικούς χώρους, που συνιστούν διαιρεμένη ιδιοκτησία, οφείλονται τέλη και φόρος, οπότε, κατά γενική αρχή, οφείλει να υποβληθεί δήλωση.
      Ωστόσο, είτε οι επιφάνειες αυτές δεν προσμετρούνται είτε έχουν ήδη προσμετρηθεί στη συνολική επιφάνεια κοινόχρηστων χώρων και καταβάλλονται για αυτές τέλη και φόρος μέσω του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην υπηρεσία του οικείου δήμου για να ρυθμιστούν οι σχετικές χρεώσεις (χαρακτηριστικά, για τις επιφάνειες που θεωρούνται κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών δεν εισπράττεται ΤΑΠ).
      Υπενθυμίζεται ότι έως τις 31/3/2020 υποβάλλεται διορθωτική δήλωση χωρίς πρόστιμα για την μη υποβολή ή την υποβολή προηγούμενης ανακριβούς δήλωσης. Για την υποβολή της διορθωτικής δήλωσης απαιτείται μόνον η ταυτοποίηση με τους κωδικούς που χρησιμοποιούνται για την είσοδο στο Taxis.Η ηλεκτρονική δήλωση των αδήλωτων τετραγωνικών γίνεται στον ιστότοτο https://tetragonika.govapp.gr/ με τους κωδικούς του Taxisnet.
      Η εφαρμογή είναι mobile friendly παρέχει προσβασιμότητα σε όλους και διαθέτει ηλεκτρονικό εγχειρίδιο τόσο για τους πολίτες όσο και για τις υπηρεσίες των δήμων. Είναι κατάλληλη για τα ΑμεΑ και εναρμονισμένη πλήρως με το πρότυπο WCAG 2.0.
    • By Engineer
      Σε λειτουργία τέθηκε η εφαρμογή του ΕΦΚΑ για την Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας.
      Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα https://www.efka.gov.gr/epilego/ και ακολουθώντας τις οδηγίες που δίνονται μπορείτε να υποβάλετε την αίτηση και να επιλέξετε την ασφαλιστική κατηγορία.
      Βήμα πρώτο
      Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο που αφορά στην ιδιότητά σας (αγρότης, ελεύθερος επαγγελματίας - αυτοαπασχολούμενος, νέος ασφαλισμένος, με παράλληλη απασχόληση)
      Βήμα δεύτερο
      Αξιολογήστε τις επιλογές που έχετε, ανάλογα με τις τωρινές δυνατότητές σας αλλά και τους στόχους σας για το μέλλον
      Βήμα τρίτο
      Αποφασίστε σε ποια ασφαλιστική κατηγορία θα καταταχθείτε (Σημ. Εάν δεν επιλέξετε κατηγορία θα καταταχθείτε στην 1η ασφαλιστική κατηγορία)
      Βήμα τέταρτο
      Επιλέξτε εδώ για να κάνετε την ηλεκτρονική αίτηση επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας έως και την Παρασκευή 13/3/2020
      Χρήσιμες Πληροφορίες
      1. Τι αλλάζει από 1/1/2020 ως προς την ασφάλιση μου;
      Αποσυνδέεται ο υπολογισμός των ασφαλιστικών εισφορών από το δηλωθέν εισόδημα και δημιουργούνται ασφαλιστικές κατηγορίες, ανά κλάδο, με συγκεκριμένα ποσά, ως εξής:
      • επτά (7) ασφαλιστικές κατηγορίες για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, εκ των οποίων μία θεωρείται ειδική ασφαλιστική κατηγορία και απευθύνεται σε νέους επαγγελματίες (πρώτα πέντε έτη ασφάλισης)
      • έξι (6) κατηγορίες για αγρότες.
      2. Μπορώ να επιλέξω οποιαδήποτε από τις διαθέσιμες ασφαλιστικές κατηγορίες;
      Φυσικά. Υπάρχουν επτά (7) διαθέσιμες κατηγορίες για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, εκ των οποίων μία θεωρείται ειδική ασφαλιστική κατηγορία και απευθύνεται σε νέους επαγγελματίες, έως 5 έτη ασφάλισης και έξι (6) κατηγορίες για αγρότες.
      3. Είναι υποχρεωτική η επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας.
      Ναι είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που δεν επιλέξετε ασφαλιστική κατηγορία θα καταταχθείτε υποχρεωτικά στην πρώτη (1η) ασφαλιστική κατηγορία. Φυσικά με το νέο σύστημα έχετε την δυνατότητα να επιλέγετε κατηγορία για κάθε χρόνο ασφάλισής σας.
      4. Τι πρέπει να κάνω και έως πότε για να επιλέξω ασφαλιστική κατηγορία;
      Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο που αφορά στην ιδιότητά σας (Αγρότης, Ελεύθερος επαγγελματίας-Αυτοαπασχολούμενος, νέος ασφαλισμένος, παράλληλα απασχολούμενος) και ενημερωθείτε για τις επιλογές που έχετε, ανάλογα με τις τωρινές δυνατότητές σας, αλλά και με την σύνταξη που επιθυμείτε να λάβετε.
      Αφού αποφασίσετε σε ποια ασφαλιστική κατηγορία θα ενταχθείτε πατήστε εδώ για την Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας. Η προθεσμία υποβολής λήγει το βράδυ της Παρασκευής 13/3/2020.
      5. Τι ισχύει για τους νέους επαγγελματίες;
      Οι νέοι επαγγελματίες (ελεύθεροι επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενοι) μπορείτε να επιλέξετε την ειδική ασφαλιστική κατηγορία για νέους ασφαλισμένους και να παραμείνετε σε αυτήν για τα πέντε πρώτα έτη ασφάλισής σας. Έχετε επίσης την δυνατότητα επιλογής κατηγορίας ανώτερης από την ειδική.
      6. Τι προβλέπεται για Μη Μισθωτούς με παράλληλη ασφάλιση;
      Με το νέο ασφαλιστικό ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες πληρώνουν μία μόνο εισφορά ακόμα και στην περίπτωση της παράλληλης ασφάλισης. Ο υπολογισμός της εισφοράς διαφοροποιείται ανάλογα με τέσσερεις (4) ειδικές περιπτώσεις, λεπτομέρειες για τις οποίες μπορείτε να δείτε εδώ.
      7. Κάθε πότε και με ποιο τρόπο πληρώνονται οι εισφορές;
      Οι εισφορές είναι μηνιαίες και καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα. Οι πληρωμές εξακολουθούν να πραγματοποιούνται σε όλες τις Τράπεζες και στα ΕΛΤΑ, μέσω του Διατραπεζικού Συστήματος (ΔΙΑΣ), με εντολές πληρωμής ή με άμεση χρέωση λογαριασμού (πάγια εντολή).
      Νέο σύστημα ασφαλιστικών εισφορών
      Οι νέοι κανόνες για νέους και παλαιούς ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες διαμορφώνουν ένα διαφορετικό πλαίσιο στον χώρο της ασφάλισης. Τώρα οι μη μισθωτοί διαμορφώνετε το μέλλον σας και μπορείτε να προγραμματίσετε και να διαμορφώσετε τις συντάξιμες αποδοχές σας!
      Μέσω του νέου εισφοροδοτικού συστήματος:
      Αποσυνδέεται ο υπολογισμός των ασφαλιστικών εισφορών από το δηλωθέν εισόδημα. Από 01/01/2020 δημιουργούνται ασφαλιστικές κατηγορίες, ανά κλάδο, με συγκεκριμένα ποσά: Πιο συγκεκριμένα δημιουργούνται:
      - επτά (7) ασφαλιστικές κατηγορίες για ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, εκ των οποίων μία θεωρείται ειδική ασφαλιστική κατηγορία και απευθύνεται σε νέους επαγγελματίες (πρώτα πέντε έτη ασφάλισης)
      - έξι (6) κατηγορίες για αγρότες. Η κατάταξη σας σε μία από τις κατηγορίες αυτές γίνεται με ελεύθερη επιλογή μετά από υποβολή σχετικής αίτησης. Σας προσφέρεται ευελιξία μέσω της δυνατότητας ετήσιας αλλαγής ασφαλιστικής κατηγορίας. Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για αγρότες και νέους επαγγελματίες-ελεύθερους επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενους. Υπάρχει νέα προσέγγιση της παράλληλης ασφάλισης μέσω του προσδιορισμού ελάχιστου ύψους εισφορών που προκύπτει από το άθροισμα εισφορών μισθωτής και μη μισθωτής απασχόλησης και δυνατότητα καταβολής προαιρετικά υψηλότερων εισφορών. Διαμορφώνεται νέο ανώτατο όριο εισφορών. Εισάγεται η έννοια του ασφαλιστικού προγραμματισμού μέσω της διαμόρφωσης των συντάξιμων αποδοχών. Επισημάνσεις
      - Η κατάταξή σας σε ασφαλιστική κατηγορία είναι υποχρεωτική
      - Η προθεσμία για υποβολή της αίτησής σας είναι έως και Παρασκευή 13/3/2020. Επιλέξτε τον κλάδο που ανήκετε και διαβάστε περισσότερα
      Είμαι νέος ελεύθερος επαγγελματίας - αυτοαπασχολούμενος Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας - αυτοαπασχολούμενος Είμαι αγρότης Διατηρώ Μη Μισθωτή δραστηριότητα αλλά παράλληλα έχω και Μισθωτή απασχόληση Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με το νέο σύστημα ασφαλιστικών εισφορών
      1. Που κάνω την αίτηση για την επιλογή ασφαλιστική κατηγορίας;
      Επισκεφθείτε την ειδική υπηρεσία στον ιστότοπο του ΕΦΚΑ για να επιλέξετε εύκολα την ασφαλιστική κατηγορία που επιθυμείτε.
      Στην οθόνη που θα εμφανιστεί πληκτρολογήστε του κωδικούς του TAXIS και το ΑΜΚΑ για να γίνει η ταυτοποίηση των στοιχείων σας. Στην συνέχεια ακολουθήστε τις οδηγίες που υπάρχουν στην εφαρμογή.
      2. Ποια είναι τα βήματα για να κάνω την αίτηση και να επιλέξω ασφαλιστική κατηγορία;
      Επισκεφθείτε την ειδική υπηρεσία στον ιστότοπο του ΕΦΚΑ για να επιλέξετε εύκολα την ασφαλιστική κατηγορία που επιθυμείτε.
      ΒΗΜΑ 1 - Στην οθόνη που θα εμφανιστεί πληκτρολογήστε του κωδικούς του TAXIS και το ΑΜΚΑ για να γίνει η ταυτοποίηση των στοιχείων σας. Στην συνέχεια ακολουθήστε τις οδηγίες που υπάρχουν στην εφαρμογή.
      ΒΗΜΑ 2 - Εμφανίζεται η φόρμα της Αίτησης όπου είναι προ - συμπληρωμένα τα στοιχεία σας
      ΒΗΜΑ 3 - Στην ίδια φόρμα εμφανίζεται πίνακας για να επιλέξετε ασφαλιστική κατηγορία σύμφωνα με την ιδιότητα ασφάλισης: Α. Ελεύθεροι επαγγελματίες & Αυτοαπασχολούμενοι, Β. Αγρότες. Σημ. Στην κατηγορία (Α) υπάρχει επιλογή Ειδικής Ασφαλιστικής κατηγορίας και σε αυτή την περίπτωση το σύστημα θα διενεργήσει έλεγχο σχετικά με το εάν έχετε τις προϋποθέσεις ένταξης στην κατηγορία
      ΒΗΜΑ 4 - Δήλωση παράλληλης μισθωτής απασχόλησης. Θα πατήσετε στο κουτάκι συμφωνίας εάν έχετε παράλληλη μισθωτή εργασία
      ΒΗΜΑ 5 - Ελέγξτε τα στοιχεία σας και πατήστε Υποβολή αίτησης. Ακολουθεί μήνυμα με το οποίο ενημερώνεστε για τις επιλογές σας.
      Έχετε επιλέξει την …………….. ασφαλιστική κατηγορία και δηλώσατε ότι είστε/δεν είστε παράλληλα μισθωτός. Οριστικοποιείστε τις επιλογές σας.
      ΒΗΜΑ 6 – Στην συνέχεια εμφανίζεται επιλογή οριστικοποίησης της υποβολής της αίτησης και δημιουργείται αποδεικτικό υποβολής της αίτησης στο οποίο περιλαμβάνεται αριθμός αίτησης και οι επιλογές σας.
      Η υποβολή της αίτησή σας ολοκληρώθηκε επιτυχώς και έλαβε αριθμό συστήματος ….……./….-…..-20…… Έχετε επιλέξει την …….. ασφαλιστική κατηγορία και έχετε δηλώσει ότι απασχολείστε/δεν απασχολείστε παράλληλα ως μισθωτός.
      3. Μέχρι πότε πρέπει να υποβάλλω την αίτηση για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας;
      Η αίτηση επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας μπορεί να υποβληθεί έως την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020.
      4. Εάν κάνω κάποιο λάθος ή εάν αποφασίσω να αλλάξω κατηγορία έχω την δυνατότητα να αλλάξω την αίτησή μου;
      Έχετε την δυνατότητα να κάνετε αλλαγή στην αρχική σας επιλογή έως την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής δηλ. έως και την Παρασκευή 13/3/2020.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.