Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    614 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το πρώτο αμαξοστάσιο παγκοσμίως το οποίο διαμορφώνεται σε δύο επίπεδα διαφορετικού υψόμετρου μεταξύ τους.
      Δείτε την τεχνική και αρχιτεκτονική παρουσίαση του αμαξοστασίου του μετρό Θεσσαλονίκης.
      Η παρουσίαση έγινε στην εκδήλωση "Ποιοτικά Έργα στη Θεσσαλονίκη", από το περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ.
      Ομιλητές: 
      - Πολυξένη Αντωνίου, Αρχιτέκτων Μηχ. Αττικό Μετρό
      - Λεωνίδας Κωτούλας, Πολιτικός Μηχ. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ
       
    2. webTV

      Engineer

      Θερμοπύλες, Αλαμάνα, Γοργοπόταμος, κομβικό σημείο διαχρονικής συνάντησης αγώνων των Ελλήνων κατά την εξέλιξη των αιώνων.
      Ιστορικές τοποθεσίες με γεγονότα που επηρέασαν ξεχωριστά το καθένα την Ελληνική και παγκόσμια ιστορία, συμβάλλοντας καθοριστικά στο ιδεώδες της ελευθερίας.
      Τη φετινή χρονιά που η Ελλάδα μας, γιορτάζει την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, ο Δήμος Λαμιέων, σε συνεργασία με τη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας,  ανταποκρινόμενος στην ιστορική του ευθύνη να κρατήσει αναλλοίωτη τη μνήμη του παρελθόντος αποτίει ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες Αθανάσιο Διάκο, Πανουργιά, Δυοβουνιώτη και τα παλικάρια τους που πολέμησαν ηρωικά στην Αλαμάνα.
      Επιλέγει την ανάδειξη του τόπου της τελευταίας μάχης του Αθανασίου Διάκου στην Αλαμάνα με την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας και τη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου ιστορικής ενημέρωσης, αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
      Σ’ αυτό το πλαίσιο ο Δήμος μας, κινούμενος ταχύτατα, προετοίμασε τεχνική μελέτη: α) για την ανακατασκευή της ιστορικής εμβληματικής γέφυρας της Αλαμάνας, β) τη δημιουργία ενός κτιρίου ιστορικής ενημέρωσης που θα φιλοξενεί την ψηφιακή τεκμηρίωση των γεγονότων της μάχης καθώς και γ) την διαμόρφωση και ανάπλαση του ευρύτερου χώρου με ταυτόχρονη μεταφορά της υφιστάμενης προτομής του Αθανασίου Διάκου σε περίοπτη και προβεβλημένη θέση. Στη συνέχεια έχει διασφαλίσει αφενός την χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και αφετέρου την σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής 2021, προκειμένου το έργο να ενταχθεί στο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» του  Υπουργείου Εσωτερικών, με τίτλο «Ελλάδα 1821 – Ελλάδα 2021», για την έναρξη των εργασιών.
      Στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο ορίστηκαν οι εκτιμητές, έτσι ώστε ο δήμος να προχωρήσει άμεσα στην αγορά της αναγκαίας έκτασης και άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι μιας ιδιαίτερα μεγάλης παρέμβασης στη συγκεκριμένη περιοχή, η οποία προβλέπει την ανακατασκευή της γέφυρας της Αλαμάνας έτσι όπως υπήρχε στο παρελθόν, ενώ παράλληλα ανακατασκευάζουμε  το Χάνι της Αλαμάνας, από το οποίο βεβαίως δεν έχει απομείνει τίποτα.
      Με  βάση τη μελέτη δημιουργείται η γέφυρα έτσι όπως υπήρχε στο παρελθόν, κατασκευάζονται οι προσβάσεις μαζί με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις φιλοξενίας, όπως επίσης και Κέντρο ενημέρωσης στη θέση, όπου στο παρελθόν υπήρχε το παλιό Χάνι.
      Ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραΐσκος, δήλωσε σχετικά :
      «……Η Λαμία, η πρωτεύουσα της Ρούμελης αποτέλεσε το θέατρο μεγάλων ιστορικών γεγονότων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Γι’ αυτό και αποτελεί χρέος μας, με  αφορμή τις επετειακές εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την εθνική παλιγγενεσία, να αναδείξουμε την ιστορία της, μέσα από ένα εμβληματικό έργο, που θα  μείνει παρακαταθήκη για το αύριο και ως  την ελάχιστη συμμετοχή μας για να μπορούν οι επόμενες γενιές να διατηρήσουν άσβεστη την ιστορική μνήμη.
      Γιατί ασφαλώς ηρωικές μάχες έγιναν παντού, ήρωες πολλοί, έριδες και ανταγωνισμοί περισσότεροι, όμως εδώ στη Λαμία θυσιάστηκε και καθόρισε με το θάνατο του, αυτό που λέμε «ηθική της επανάστασης του 1821», ο Αθανάσιος Διάκος. Ο αγνός πατριώτης, ο πιστός χριστιανός, που έκανε πράξη το σύνθημα για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την ελευθερία, ο Ατρόμητος πολεμιστής, που με το θάνατο του έγινε σύμβολο και εμψύχωσε τους χιλιάδες των αγωνιστών.
      Τον Αθανάσιο Διάκο που η Λαμία έχει τιμήσει από παλιά με τον μοναδικό ανδριάντα και το κενοτάφιο του, αποφάσισε ο Δήμος μας να έχει ως κεντρικό θέμα στην συμμετοχή του στις εκδηλώσεις του Ελλάδα 2021, αναδεικνύοντας τον τόπο της τελευταίας του μάχης, στην γέφυρα της Αλαμάνας.
      Έτσι  εκπληρώνουμε ένα εθνικό καθήκον προς τον πρωτομάρτυρα της επανάστασης και δημιουργούμε μία ακόμα γωνία στο ιστορικό τρίγωνο Αλαμάνα -Θερμοπύλες -Γοργοπόταμος.
      Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, αλλά το χρέος απέναντι σε αυτούς που μας χάρισαν την ελευθερία, είναι πολύ μεγαλύτερο.
       Αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί το Δημοτικό μας Συμβούλιο με τη σημερινή του απόφαση για την αγορά των οικοπέδων στην περιοχή της Αλαμάνας, έβαλε το πρώτο λιθαράκι για την εκπλήρωση ενός εθνικού καθήκοντος, στους ήρωες της επανάστασης του 1821.
      Ευχαριστώ θερμά τον Περιφερειάρχη μας Φάνη Σπανό για τη συνεργασία και  άμεση  και ουσιαστική  στήριξη του αιτήματος μας, για την υλοποίηση του ιστορικού και εμβληματικού αυτού έργου……»
      lamianow.gr
       
    3. webTV

      Engineer

      Στα ορεινά της Δράμας, εκεί που η φύση έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στον επισκέπτη τις αυθεντικότερες εικόνες ενός ισχυρά παρθένου χαρακτήρα, η παρέμβαση του ανθρώπου, ίσως και για μια από τις ελάχιστες φορές της, έχει καταφέρει να συνυπάρξει ορμονικά με αυτήν και να εντυπωσιάσει με το αποτέλεσμα το οποίο έχει δημιουργήσει.
      Ξεκινώντας από το Παρανέστι και οδεύοντας βορειοδυτικά, ακολουθώντας την αντίθετη πορεία της ροής του ποταμού Νέστου, σε μια από τις προσφορότερες οδικές προσβάσεις, ο επισκέπτης θα συναντήσει δύο μοναδικά φράγματα, όπου το καθένα από αυτά κατέχει και από μια πρωτιά.
      Το πρώτο από τα δύο, το επονομαζόμενο “Φράγμα της Πλατανόβρυσης” αποτελεί το πρώτο φράγμα από κυλινδρούμενο σκυρόδεμα για την παρασκευή του οποίου χρησιμοποιήθηκε ως βασικό υλικό η ιπτάμενη τέφρα των θερμοηλεκτρικών σταθμών της Πτολεμαΐδας, επιτυγχάνοντας έτσι μεγάλα οικονομικά οφέλη στη ΔΕΗ και σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη στο φυσικό τοπίο της περιοχής, ενώ η πρωτοποριακή αυτή κατασκευή, συγκρατεί στην τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε μια ποσότητα νερού της τάξης των 90.000.000 κυβικών μέτρων.
      Περί τα 7,5 χιλιόμετρα σε ευθεία γραμμή (12 οδικά χιλιόμετρα) βορειοδυτικά, το δεύτερο φράγμα, αυτό του Θησαυρού, κλέβει την παράσταση με τη δική του πρωτιά, όντας το μεγαλύτερο λιθόρριπτο φράγμα των Βαλκανίων και ένα από τα ψηλότερα γεωφράγματα της Ευρώπης.
      Πρόκειται για ένα ψηλό χωμάτινο φράγμα ύψους 175 μέτρων με αδιαπέραστο αργιλικό πυρήνα, το οποίο άρχισε να λειτουργεί το 1997. Η παλιά-ώριμη κοιλάδα του Νέστου, μέσα στην οποία ο ποταμός έχει “εγκιβωτιστεί” και έχει διανοίξει μια νέα βαθύτερη και απότομη κοιλάδα, αποτέλεσε την προσφορότερη λύση για την κατασκευή του φράγματος. Η τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε εισχωρεί σε αυτές τις κοιλάδες του ποταμού, ανάντη του φράγματος, έως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, συγκρατώντας μία ποσότητα νερού της τάξης των 700.000.000 κυβικών μέτρων. Το βάθος της λίμνης φτάνει τα 147 μέτρα στη λεκάνη του φράγματος και έχει έκταση 16 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
      Στη λεκάνη του φράγματος και σε υψόμετρο από 310 ως 330 μέτρα, βρίσκεται ο πύργος υδροληψίας μέσω του οποίου το νερό οδηγείται στον υπόγειο ΥΗΣ Θησαυρού και εξέρχεται στη διώρυγα φυγής στην κοίτη του Νέστου, κατάντη αυτού, σε υψόμετρο 220 μέτρα, καταλήγοντας στο φράγμα της Πλατανόβρυσης.
      Τα δύο αυτά φράγματα συμπληρώνουν το ένα το άλλο, όπου πέρα από τη δυνατότητα επανάχρησης των υδάτων που απελευθερώνονται από το φράγμα Θησαυρού, υπάρχει και η ταυτόχρονη δυνατότητα άντλησης του νερού από την τεχνητή λίμνη της Πλατανόβρυσης. Αυτό βέβαια φέρει σαν αποτέλεσμα ένα παράδοξο φαινόμενο, όπου η θερμοκρασία της επιφάνειας του νερού της λίμνης της Πλατανόβρυσης σε περιόδους του έτους (Θέρος) να έχει τις ψυχρότερες θερμοκρασίες (6.7°C), μιας και οι εισροές γίνονται από ένα ενδιάμεσο βάθος του ανάντη ταμιευτήρα του Θησαυρού και οι εκροές επίσης από ένα ενδιάμεσο βάθος από την Πλατανόβρυση, όπως αναφέρει το travel inspiration.
      Η κατάσταση αυτή βαθμιαία ίσως επηρεάσει το μικροκλίμα της παραλίμνιας ζώνης στην δελταϊκή πεδιάδα, όμως μια νέα κατασκευή και λειτουργία κατάντη της Πλατανόβρυσης αναμένεται να εξομαλύνει τα προβλήματα αυτά.
      Ότι και να συμβεί όμως, το αποτέλεσμα της κατασκευής των δύο αυτών φραγμάτων, αποτελεί από μόνο του ένα υπέροχο θέαμα το οποίο πλαισιώνεται από τη μαγεία της φύσης. Και σαν η παλέτα των εποχών διαφοροποιεί τα χρώματα αυτά, οι εντυπωσιακές εικόνες που αποτυπώνονται στο βλέμμα του επισκέπτη, αν μη τι άλλο, μένουν πραγματικά αξέχαστες.
    4. webTV

      GTnews

      Ανάμεσα στους θεόρατους βράχους των Μετεώρων βρίσκεται φωλιασμένο ένα μικρό γραφικό χωριό που αποτελεί σημείο συνάντησης των αναρριχητών ολόκληρης της Ευρώπης, κάθε Σαββατοκύριακο, κάθε εποχή του χρόνου, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών ή θερμοκρασίας.
      Στην δυτική πλευρά των Μετεώρων, λοιπόν, θα βρεις το πανέμορφο Καστράκι, έναν παραδοσιακό οικισμό των Τρικάλων που αποτελεί ιδανική επιλογή για χαλαρωτικές εξορμήσεις στη φύση. Το χωριό -το οποίο ζει από τον τουρισμό- επιλέγεται από παραθεριστές κυρίως για διαμονή κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στα Μετέωρα και την Καλαμπάκα.
      Το Καστράκι θεωρείται το πιο ιδιαίτερο χωριό του νομού, με τη θέα στα επιβλητικά Μετέωρα να το ανεβάζει κατευθείαν επίπεδο στον τουριστικό χάρτη της χώρας κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έχει την τιμητική του και στην καρδιά του καλοκαιριού.
      Φτάνοντας στο Καστράκι και αφήνοντας το αυτοκίνητο, θα συναντήσεις ένα τοπίο που κόβει την ανάσα: ένα μέρος που μοιάζει να είναι αποκομμένο, γεμάτο χαράδρες, πλατώματα και τη φύση στην πιο άγρια εκδοχή της. Το χωριό σκεπάζεται κυριολεκτικά από τη σκιά των τεράστιων βράχων, τα οποία χαρίζουν μια πιο απόκοσμη αίσθηση στην ήδη κινηματογραφική ατμόσφαιρα.
      Το σκηνικό ολοκληρώνεται από σπιτάκια με κόκκινες κεραμοσκεπές, μικρά μονοπάτια που οδηγούν στην κεντρική πλατεία, ξωκλήσια και πολλά γραφικά δρομάκια. Αν και πολύ μικρό, το χωριό είναι απόλυτα ενημερωμένο και εξοπλισμένο και αν το επιλέξεις για τις ολιγοήμερες εξορμήσεις σου δεν πρόκειται να σου λείψει τίποτα. Στο Καστράκι θα βρεις πολλά φτηνά ταβερνάκια, για κάθε γούστο, όμορφα cafe, παραδοσιακούς ξενώνες, πολυτελή ξενοδοχεία και πολλά μαγαζάκια με τοπικά, παραδοσιακά προϊόντα.
      Αξιοθέατα
      Η επίσκεψη στο Καστράκι είναι εμπειρία από μόνη της, όμως υπάρχουν κάποια αξιοθέατα που δεν πρέπει να παραλείψεις να εντάξεις στη λίστα των δραστηριοτήτων σου. Η επίσκεψη στον Ναό της Παναγιάς της Δούπιανης, κέντρο λατρείας των ασκητών του 11ου αιώνα, θα σου χαρίσει γνώση για πολλά ιστορικά στοιχεία της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, η Δρακοσπηλιά, τα ερείπια του Αρχαίου Κάστρου και φυσικά τα Μετέωρα αξίζουν και με το παραπάνω μια επίσκεψη (και πολλές φωτογραφίες) κατά την παραμονή σου στο δημοφιλές Καστράκι.
      Τα τελευταία χρόνια στην περιοχή λειτουργούν τα εξαιρετικά μουσεία Ψηφιακής Απεικόνισης (Καλαμπάκα) και Γεωλογίας (Καστράκι). Και ναι, επιβάλλεται να τα επισκεφτείς κι αυτά! Αξίζει να σημειωθεί πως το Καστράκι, μαζί με τη γύρω περιοχή των Μετεώρων είναι ανακηρυγμένα ως Μνημεία της Φύσης και Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO. Προσοχή όμως! Αν σκοπεύεις να το επισκεφτείς άμεσα, δεν πρέπει να αργήσεις να κάνεις την κράτησή σου, καθώς ο Μάρτιος και ο Απρίλιος είναι η εποχή που η πληρότητα αγγίζει το 100%!
    5. webTV

      Engineer

      Η μήκους 2,4 χιλιομέτρων γέφυρα ενώνει δύο τμήματα της κροατικής ακτογραμμής που χωρίζονται από ένα μικρό τμήμα του εδάφους της Βοσνίας Ερζεγοβίνης.
      Περατώθηκαν οι κατασκευαστικές εργασίες στην οδική γεφυρα Peljesac η οποία θα ενώσει δύο μέρη της Κροατίας που «χωρίστηκαν» από τον «διάδρομο» της πόλης Νέουμ, ο οποίος αποτελεί και τη μοναδική δίοδο της Βοσνίας προς τη θάλασσα.
      Η ολοκλήρωση των εργασιών εορτάστηκε παρουσία του πρωθυπουργού της Κροατίας, ενώ πρόκειται για ένα επενδυτικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που χρηματοδοτεί 357 εκατομμύρια ευρώ από το συνολικό κόστος των 550 εκατομμυρίων ευρώ.
      Η γέφυρα θα έχει μήκος 2,4 χιλιόμετρα και 55 μέτρα ύψος με τέσσερις λωρίδες για οχήματα, με τα χερσαία τούνελ και τους συνδετικούς δρόμους να μην έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Η κατασκευή ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018, με την κινεζική εταιρεία China Road and Bridge Corporation (CRBC) να κερδίζει τον διεθνή διαγωνισμό.
      Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα οι ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν ορισμένους από τους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς της Κροατίας, όπως το τμήμα της Παλιάς Πόλης του Ντουμπρόβνικ, έπρεπε να περάσουν από δύο συνοριακά σημεία ελέγχου μεταξύ Βοσνίας και Κροατίας στο βοσνιακό παραθαλάσσιο λιμάνι Νέουμ που αποτελεί τουριστικό θέρετρο.
      Η γέφυρα θα ενώνει τους δύο λαούς
      Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός της Κροατίας, Andrej Plenkovic, η γέφυρα «δεν θα χωρίζει αλλά θα ενώνει τους λαούς».
      Πάντως, το όλο έργο έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στη Βοσνιακή πλευρά, η οποία υποστηρίζει πως η γέφυρα παραβιάζει την κυρίαρχη πρόσβαση του κράτους σε ανοιχτές θάλασσες στην Αδριατική. Η Κροατία από τη δική της μεριά έχει αποσαφηνίσει πως η θηριώδης γέφυρα δεν θα παρεμποδίζει τη πρόσβαση των μεγάλων πλοίων προς το λιμάνι Νέουμ, το μοναδικό της Βοσνίας.
      Για το θέμα η Βοσνία είχε καταθέσει διάβημα διαμαρτυρίας προς την ΕΕ το 2018. Σε τελευταίες δηλώσεις τους, Βόσνιοι αξιωματούχοι έκαναν λόγο για «μεγάλη αδικία» κατά της χώρας τους, ωστόσο οι κροατικής καταγωγής, πολιτικοί της χώρας, στήριξαν εξ αρχής το έργο που αρχικά ανακοινώθηκε το 2007. Σημειώνεται πως η Βοσνία έχει μόλις 24 χιλιόμετρα ακτών στον κόλπο Pelješac προς την Αδριατική.
       
    6. webTV

      Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο αποκαλύπτει τα μυστικά της ύδρευσης όλου του βόρειου μετώπου της Ανατολικής Κρήτης από το φράγμα του Αποσελέμη. Ο μηχανολόγος και ηλεκτρολόγος μηχανικός, Ευάγγελος Μπικάκης, εξηγεί λεπτομερώς το ταξίδι του νερού από τις πηγές του μέχρι τις βρύσες των σπιτιών και βέβαια των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, αφού από το φράγμα του Αποσελέμη εξυπηρετούνται πάνω από 300.000 άνθρωποι.
      Όπως αναφέρει ο ίδιος, “σε αυτό το βίντεο παρουσιάζεται η εκπληκτική εγκατάσταση επεξεργασίας νερού του Φράγματος Αποσελέμη. Το έργο είναι εξαιρετικό τόσο στον σχεδιασμό και μελέτη του, στην υλοποίηση του, αλλά κυρίως στην λειτουργία του. Η δουλειά που γίνεται από όλη την ομάδα που εργάζεται εκεί είναι εξαιρετική και το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικής ποιότητας νερό ανθρώπινης κατανάλωσης. Δείτε το video και ξεναγηθείτε στις εγκαταστάσεις του“.
       
    7. webTV

      Engineer

      Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα που θα συνδέει τη Δανία με τη Γερμανία βρίσκεται 40 μέτρα κάτω από τη Βαλτική θάλασσα και αναμένεται να ανοίξει το 2029. Το 2020, μετά από περισσότερο από μια δεκαετία σχεδιασμού, ξεκίνησε η κατασκευή της σήραγγας Fehmarnbelt και ενός προσωρινού λιμανιού στην πλευρά της Δανίας. Στο λιμάνι αυτό θα βρίσκεται το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει τα 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα που θα αποτελούν τη σήραγγα.
      «Η προσδοκία είναι ότι η πρώτη γραμμή παραγωγής θα είναι έτοιμη γύρω στο τέλος αυτού του έτους ή στις αρχές του επόμενου», δήλωσε ο Χένρικ Βίντσεντσεν, διευθύνων σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής δανέζικης εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το έργο.
      «Μέχρι τις αρχές του 2024 θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βυθίσουμε το πρώτο κομμάτι της σήραγγας», πρόσθεσε.
      Η σήραγγα, μήκους 18 χιλιομέτρων, είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ευρώπη, με προϋπολογισμό άνω των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Συγκριτικά, η σήραγγα της Μάγχης μήκους 50 χιλιομέτρων που συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία, κόστισε το ισοδύναμο των 12 δισεκατομμυρίων λιρών σε σημερινά χρήματα.
      Η νέα σήραγγα θα κατασκευαστεί κατά μήκος του Fehmarn Belt, ενός στενού μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του δανέζικου νησιού Lolland, και έχει σχεδιαστεί σαν εναλλακτική λύση για την τρέχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία από το Rødby και το Puttgarden, η οποία μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Σήμερα, η διαδρομή αυτή διαρκεί  45 λεπτά με το πλοίο, αλλά μόλις ανοίξει η νέα σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκεί μόλις επτά λεπτά με το τρένο και 10 λεπτά με το αυτοκίνητο.
      Η σήραγγα, της οποίας η επίσημη ονομασία είναι Fehmarnbelt Fixed Link, θα είναι επίσης η μεγαλύτερη οδική και σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο. Θα αποτελείται από δύο αυτοκινητόδρομους διπλής λωρίδας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.
      «Σήμερα, αν ταξιδεύετε με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, θα σας πάρει περίπου τεσσεράμισι ώρες», δήλωσε στο CNN ο Γιένς Κάσλουντ, τεχνικός διευθυντής της Femern A/S.
      «Όταν ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκεί δυόμισι ώρες», πρόσθεσε.
      Εκτός από τα οφέλη για τα επιβατικά τρένα και τα αυτοκίνητα, η σήραγγα θα έχει θετικό αντίκτυπο στα φορτηγά και τα τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, σύμφωνα με τον Κάσλουντ, επειδή δημιουργεί μια χερσαία διαδρομή μεταξύ της Σουηδίας και της Κεντρικής Ευρώπης που θα είναι 160 χιλιόμετρα συντομότερη από ό,τι είναι σήμερα.
      Το έργο χρονολογείται από το 2008, όταν η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν συνθήκη για την κατασκευή της σήραγγας. Στη συνέχεια, χρειάστηκε πάνω από μια δεκαετία για να ψηφιστεί η απαραίτητη νομοθεσία και από τις δύο χώρες και για να διεξαχθούν γεωτεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες.
      (Femern A/S) Ενώ η διαδικασία ολοκληρώθηκε ομαλά από την πλευρά της Δανίας, στη Γερμανία ένας αριθμός οργανώσεων – μεταξύ των οποίων ακτοπλοϊκές εταιρείες, περιβαλλοντικές ομάδες και τοπικοί δήμοι – άσκησαν έφεση κατά της έγκρισης του έργου λόγω ισχυρισμών περί αθέμιτου ανταγωνισμού ενώ ταυτόχρονα εξέφρασαν ανησυχίες για το περιβάλλον και τον θόρυβο. Τον Νοέμβριο του 2020 ομοσπονδιακό δικαστήριο της Γερμανίας απέρριψε αυτές τις προσφυγές.
      «Η απόφαση ήρθε με μια σειρά από όρους, τους οποίους κατά κάποιον τρόπο περιμέναμε και για τους οποίους ήμασταν προετοιμασμένοι σχετικά με τον τρόπο παρακολούθησης του περιβάλλοντος κατά την κατασκευή της σήραγγας, και με ζητήματα που είχαν να κάνουν με τον θόρυβο και τη διαρροή ιζημάτων. Πιστεύω ότι πρέπει πραγματικά να βεβαιωθούμε ότι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι όσο το δυνατόν μικρότερες», είπε ο Βίνσεντσεν.
      Τώρα που η κατασκευή του προσωρινού λιμανιού στην περιοχή της Δανίας έχει ολοκληρωθεί, βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες άλλες φάσεις του έργου, συμπεριλαμβανομένης της εκσκαφής της πραγματικής τάφρου που θα φιλοξενήσει τη σήραγγα, καθώς και της κατασκευής του εργοστασίου που θα κατασκευάσει τα τμήματα της σήραγγας. Κάθε τμήμα θα έχει μήκος 217 μέτρα, πλάτος 42 μέτρα, ύψος 9 μέτρα και θα ζυγίζει 73.000 μετρικούς τόνους.
      «Θα έχουμε έξι γραμμές παραγωγής και το εργοστάσιο θα αποτελείται από τρεις αίθουσες, με την πρώτη να έχει ήδη ολοκληρωθεί κατά 95%», είπε ο Βίνσεντσεν. Τα τμήματα θα τοποθετηθούν ακριβώς κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας, περίπου 40 μέτρα κάτω από τη στάθμη της στο βαθύτερο σημείο, και θα μετακινηθούν στη θέση τους με φορτηγίδες και γερανούς. Η τοποθέτηση των τμημάτων θα διαρκέσει περίπου τρία χρόνια.
      (Femern A/S) Ευρύτερος αντίκτυπος
      Έως και 2.500 άτομα θα εργαστούν άμεσα στο κατασκευαστικό έργο, το οποίο έχει επηρεαστεί από τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
      «Η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί πρόκληση αυτή τη στιγμή, επειδή η τιμή του χάλυβα και άλλων πρώτων υλών έχει αυξηθεί. Παίρνουμε τα υλικά που χρειαζόμαστε, αλλά είναι δύσκολο και οι εργολάβοι μας αναγκάστηκαν να αυξήσουν τον αριθμό των προμηθευτών για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να αγοράσουν αυτό που χρειάζονται. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που παρακολουθούμε πραγματικά αυτή τη στιγμή, επειδή η σταθερή προμήθεια πρώτων υλών είναι ζωτικής σημασίας», είπε ο Βίνσεντσεν.
      Ο Μάικλ Σβέιν της Συνομοσπονδίας της Βιομηχανίας της Δανίας, μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές οργανώσεις της χώρας, πιστεύει ότι η σήραγγα θα είναι επωφελής για τις επιχειρήσεις πέρα από την ίδια τη Δανία.
      «Η σήραγγα Fehmarnbelt θα δημιουργήσει έναν στρατηγικό διάδρομο μεταξύ της Σκανδιναβίας και της Κεντρικής Ευρώπης. Η αναβαθμισμένη σιδηροδρομική μεταφορά σημαίνει ότι περισσότερα φορτία θα μετακινούνται με τρένα που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Θεωρούμε τις διασυνοριακές συνδέσεις ένα σημαντικό εργαλείο για τη δημιουργία θέσεων εργασίας όχι μόνο σε τοπικό, αλλά και σε εθνικό επίπεδο», δήλωσε στο CNN.
      Ενώ ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες έχουν εκφράσει ανησυχίες για τις επιπτώσεις της σήραγγας στις φώκιες που ζουν στη ζώνη του Φέμαρν, ο Μάικλ Λόβενταλ Κρουζ της Εταιρείας Προστασίας της Φύσης της Δανίας πιστεύει ότι το έργο θα έχει περιβαλλοντικά οφέλη.
      «Στο πλαίσιο της σήραγγας Fehmarnbelt θα δημιουργηθούν νέες φυσικές περιοχές και πέτρινοι ύφαλοι στη δανέζικη και τη γερμανική πλευρά», πρόσθεσε.
      «Αλλά το μεγαλύτερο πλεονέκτημα θα είναι το όφελος για το κλίμα. Η ταχύτερη διέλευση θα καταστήσει τα τρένα ισχυρό ανταγωνιστή της αεροπορικής κυκλοφορίας, ενώ τα φορτία που θα μεταφέρονται με ηλεκτρικά τρένα είναι μακράν η καλύτερη λύση για το περιβάλλον», τόνισε ο Κρουζ.
      Εικόνες από CNN:





    8. webTV

      Engineer

      Ένα εξαθέσιο αεροπλάνο κυψελών καυσίμου υδρογόνου πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση την προηγούμενη εβδομάδα στη Μ. Βρετανία.
      Το Piper M-class της ZeroAvia, που είναι εξοπλισμένο με συσκευή που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποίησε πτήση γύρω από το αεροδρόμιο Cranfield της Αγγλίας, 80 χιλιόμετρα από το Λονδίνο, και στη συνέχεια προσγειώθηκε με ασφάλεια.
      Η πρώτη δοκιμαστική πτήση για ένα επιβατικό αεροπλάνο που τροφοδοτείται από υδρογόνο έγινε το 2016, όταν Γερμανοί μηχανικοί πέταξαν το τετραθέσιο αεροσκάφος HY4 πάνω από το Αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης.
      Ωστόσο, η Βρετανική εταιρεία ZeroAvia δήλωσε στο CNBC ότι αυτή η δοκιμαστική πτήση ήταν «η πρώτη στον κόσμο» αφού το αεροσκάφος της είναι μεγαλύτερο και μοιάζει περισσότερο με εμπορικό αεροπλάνο.
      «Ενώ ορισμένα πειραματικά αεροσκάφη έχουν πετάξει χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ισχύος, το μέγεθος αυτού του εμπορικά διαθέσιμου αεροσκάφους δείχνει ότι οι επιβάτες που πληρώνουν θα μπορούσαν να επιβιβαστούν σε μια πτήση μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Val Miftakhov, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroAvia.
      Η ZeroAvia στοχεύει αρχικά σε μια εμβέλεια 500 μιλίων σε αεροσκάφη 10-20 θέσεων που χρησιμοποιούνται για μεταφορά επιβατών, παράδοση δεμάτων, γεωργία και άλλα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει πειραματικά πιστοποιητικά για τα δύο πρωτότυπα αεροσκάφη της και ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων το 2023.
      Παράλληλα, η εταιρεία διευθύνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer και συνεργάζεται με το Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).
      Το επόμενο βήμα του HyFlyer και της ZeroAvia θα είναι η πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας.
      Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία πιστεύει ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας θα είναι έτοιμα και τα αεροσκάφη H2 για 50 έως 100 επιβάτες. «Τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επί του παρόντος περίπου τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια από τις καλύτερες διαθέσιμες μπαταρίες, ακόμη και με αποθήκευση πεπιεσμένου αερίου H2. Σε πέντε χρόνια, πιστεύουμε ότι η αποθήκευση υγρού υδρογόνου σε αεροσκάφη θα είναι ασφαλής, γεγονός που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε εμβέλεια 1.000+ μιλίων σε ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη», δήλωσε ο Miftakhov.
      https://www.electrive.com/2020/09/30/zeroavia-completes-maidenflight-with-hydrogen-aircraft/
    9. webTV

      Engineer

      Ένα τετράτροχο ρομποτικό όχημα σχεδιασμένο για να μεταφέρει κατάλληλο εξοπλισμό εφαρμογής απολυμαντικών σκευασμάτων μέσω ψεκασμού, ανέλαβε να σχεδιάσει και να αναπτύξει το Εργαστήριο Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.
      Το όχημα, θα μπορεί να αξιοποιηθεί στην υποβοήθηση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας απολύμανσης εσωτερικών ή/και εξωτερικών χώρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τεχνολογίες που ενσωματώνει το συγκεκριμένο πρωτότυπο μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και σε ψεκασμούς φυτοπροστασίας υπαίθριων ή θερμοκηπιακών καλλιεργειών, για την πληρέστερη κάλυψη των ιδιαίτερα αυξημένων, στις περιπτώσεις αυτές, απαιτήσεων προστασίας των εργαζομένων αλλά και επακριβούς δοσομέτρησης των εφαρμοζόμενων σκευασμάτων.
      Ειδικότερα:
      Μία από τις πολύπλευρες συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού είναι η κατακόρυφη αύξηση που σημειώνεται παγκοσμίως στη ζήτηση υπηρεσιών υγειονομικής απολύμανσης, καθώς εντείνονται και επεκτείνονται σημαντικά οι σχετικές απαιτήσεις σε δημόσιους, επαγγελματικούς, και ιδιωτικούς χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος, μαζικής συνάθροισης πολιτών, ή υποδομών που αφορούν στην παραγωγή, αποθήκευση και διανομή αγαθών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στο πεδίο αυτό με την εξέλιξη αποδοτικών και αξιόπιστων μεθόδων και εργαλείων, καθώς ένας σημαντικός αριθμός εταιριών και φορέων έρευνας και ανάπτυξης κινούνται ήδη προς την κατεύθυνση αυτή.
      Στο πλαίσιο αυτό, το Εργαστήριο Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου ανέλαβε την πρωτοβουλία για την ανάπτυξη ενός ρομποτικού συστήματος που θα μπορεί να αξιοποιηθεί στην υποβοήθηση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας απολύμανσης εσωτερικών ή/και εξωτερικών χώρων.
      Πρόκειται για ένα τετράτροχο ρομποτικό όχημα σχεδιασμένο για να μεταφέρει κατάλληλο εξοπλισμό εφαρμογής απολυμαντικών σκευασμάτων μέσω ψεκασμού. Οι συμπαγείς διαστάσεις και το σύστημα διαφορικής οδήγησης του οχήματος επιτρέπουν την κίνησή του εντός εσωτερικών και εξωτερικών χώρων με υψηλό βαθμό ευελιξίας. Το αρχικό πρωτότυπο φέρει σύστημα ηλεκτρικού ψεκαστήρα με μονάδα εκνέφωσης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ρύθμιση ροής. Το ακροφύσιο ψεκασμού εδράζεται σε ρομποτικό βραχίονα δύο περιστροφικών βαθμών ελευθερίας που επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της κατεύθυνσης του νέφους, με δυνατότητα προγραμματισμού των εκτελούμενων κινήσεων σάρωσης κατά τον ψεκασμό. Στη βασική του έκδοση, ο έλεγχος του ρομπότ γίνεται με σύστημα τηλεχειρισμού που περιλαμβάνει την ασύρματη μετάδοση εικόνας από κάμερα προσαρτημένη στην πλατφόρμα. Η μακριά εμβέλεια του συστήματος τηλεχειρισμού συντελεί στον σημαντικό περιορισμό της έκθεσης του χειριστή, αφενός στους δυνητικά επιβαρυμένους από παθογόνους παράγοντες χώρους, και αφετέρου στα εφαρμοζόμενα σκευάσματα απολύμανσης. Στις δυνατότητες του συστήματος περιλαμβάνεται επίσης η αυτόματη ρύθμιση της ροής του ψεκαστικού μίγματος σε συσχέτιση με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος, προκειμένου για τη βελτιστοποίηση της κάλυψης και της χρησιμοποίησης των σκευασμάτων.
      Πέραν του τηλεχειρισμού, η επεκτάσιμη αρχιτεκτονική ελέγχου του οχήματος υποστηρίζει τον περαιτέρω εξοπλισμό του με σειρά αισθητήρων που επιτρέπουν την (μερικώς ή πλήρως) αυτόνομη κίνηση και λειτουργία του. Η δυνατότητα αυτή καθιστά εφικτή την ενσωμάτωση του ρομπότ σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των σχετικών διαδικασιών σε χώρους και υποδομές όπου απαιτείται τακτική και ιχνηλατίσιμη απολύμανση.
      Τέλος, επισημαίνεται ότι οι τεχνολογίες που ενσωματώνει το συγκεκριμένο πρωτότυπο μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και σε ψεκασμούς φυτοπροστασίας υπαίθριων ή θερμοκηπιακών καλλιεργειών, για την πληρέστερη κάλυψη των ιδιαίτερα αυξημένων, στις περιπτώσεις αυτές, απαιτήσεων προστασίας των εργαζομένων αλλά και επακριβούς δοσομέτρησης των εφαρμοζόμενων σκευασμάτων.
      Το Διατμηματικό Εργαστήριο Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής του ΕΛΜΕΠΑ αποτελεί σύμπραξη των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών και Μηχανολόγων Μηχανικών της Σχολής Μηχανικών. Το Εργαστήριο διαθέτει πολυετή τεχνογνωσία δραστηριοποιούμενο στους εξής τομείς: (α) Σχεδίαση και ανάπτυξη ρομποτικών και μηχατρονικών συστημάτων με έμφαση σε εφαρμογές στη βιομηχανική, αγροτική και μεταποιητική παραγωγή, (β) Θεωρητική μελέτη και πρακτική υλοποίηση συστημάτων αυτόματου ελέγχου, (γ) Σχεδίαση συστημάτων βιομηχανικού αυτοματισμού, απομακρυσμένου ελέγχου και τηλεμετρίας, και (δ) Έρευνα και ανάπτυξη προηγμένων και νοήμονων ρομποτικών συστημάτων σε τομείς όπως τα αυτόνομα επίγεια και εναέρια οχήματα, τα υποβρύχια ρομπότ, η γεωργία ακριβείας, τα ρομποτικά προσθετικά μέλη και οι μηχατρονικές διατάξεις για ιατρικές εφαρμογές. Το Εργαστήριο αποτελεί επίσης τον βασικό πυλώνα διοργάνωσης του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προηγμένα Συστήματα Παραγωγής, Αυτοματισμού και Ρομποτικής» του ΕΛΜΕΠΑ.
      Tης Κατερίνας Πολύζου


      Εικόνες από: https://www.efsyn.gr/efkriti/epistimi/240290_elmepa-dimioyrgise-rompotiko-ohima-psekasmoy-apolymansis
    10. webTV

      Engineer

      Η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στις 21 Νοεμβρίου 2018 ως φωτορεαλιστική απεικόνιση το έργο «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων».
      Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ.Θάνου Βούρδα, επί των ημερών του οποίου προετοιμάστηκε η δημοπράτηση του έργου, και των κ.κ. Χρήστου Δουκάκη και Χρήστου Διονέλη, Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντα Συμβούλου αντίστοιχα, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε το έργο της υπογειοποίησης των Σεπολίων, το οποίο θα αλλάξει την όψη της περιοχής.
      Ο κ.Θάνος Βούρδας επισήμανε «Το έργο γίνεται επιτέλους πραγματικότητα, αφού διασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή του, το έργο ξεκινά».
      Παράλληλα τόνισε ότι «είναι ένα δύσκολο κατασκευαστικά έργο, που γίνεται σε γραμμή, η οποία λειτουργεί και βρίσκεται στον αστικό ιστό και επίσης λόγω του γεγονότος ότι γειτνιάζει με τη γραμμή του Μετρό και αγωγούς της ΕΥΔΑΠ». Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η χωρητικότητα του δικτύου θα αυξηθεί σημαντικά.
      Επίσης ανήγγειλε τη δημοπράτηση της Β΄ φάσης του σταθμού Αθήνας, που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή.
      Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ.Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη. Δίνοντας μερικά στοιχεία για τον διαγωνισμό τόνισε πως ήταν ένας ηλεκτρονικός διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες, καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ έδωσε έκπτωση 45,6%. «Πιστεύω ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του, δηλαδή σε περίπου 52 μήνες από σήμερα», κατέληξε ο κ.Χρήστος Διονέλης.
      Τα στοιχεία του έργου
      Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.
      Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
      Δείτε την παρουσίαση του έργου: https://www.ergose.gr/wp-content/uploads/2018/11/PPT_SEPOL_2507_NOV_18.pptx
    11. webTV

      Engineer

      Από την αρχή της σύγχρονης εκβιομηχάνισης, τα εργοστάσια ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των επιχειρήσεων και της παραγωγής σε όλο τον κόσμο, είτε κατασκευάζουν αυτοκίνητα είτε μικροτσίπ.
      Αλλά, όπως σε όλα τα πράγματα, μερικά είναι μεγαλύτερα από άλλα... πολύ μεγαλύτερο.
      Ας ρίξουμε μια ματιά στα κορυφαία 15 μεγαλύτερα εργοστάσια στη Γη.
       
    12. webTV

      Engineer

      Πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο αυτόματου συρμού χωρίς οδηγό του Μετρό Θεσσαλονίκης, σε υπόγειο τμήμα του δικτύου, με την παρουσία της κάμερας της ΕΡΤ. Το δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε με μικρή ταχύτητα εντός του αμαξοστασίου της Πυλαίας και στα πρώτα μέτρα του υπόγειου δικτύου με το οποίο είναι συνδεδεμένο το αμαξοστάσιο.
      Τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια, που έχουν ξεκινήσει από το περασμένο φθινόπωρο, αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τα τέλη του καλοκαιριού ώστε στη συνέχεια να επεκταθούν και σε άλλα σημεία του δικτύου.
      Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Νίκος Ταχιάς, το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 2023, όσον αφορά τη βασική γραμμή, ενώ η επέκταση προς την Καλαμαριά θα παραδοθεί 6 μήνες αργότερα. Το χρονοδιάγραμμα πάντως που προέβλεπε παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023 έχει πάει πίσω, λόγω της αναμονής για την απόφαση του ΣτΕ για τα αρχαιολογικά ευρύματα στο σταθμό Βενιζέλου και της πανδημίας, ενώ ξεκαθάρισε ότι τα ευρήματα, τα οποία ανακαλύφθηκαν χάρη στα έργα του Μετρό, θα επανατοποθετηθούν εντός του σταθμού πριν την εμπορική του λειτουργία.
      Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα κινούνται 18 συρμοί AnsaldoBreda χωρίς οδηγό ο καθένας από τους οποίους διαθέτει 4 βαγόνια και χωρητικότητα 450 επιβατών. Οι σταθμοί θα διαθέτουν θύρες επί της κεντρικής αποβάθρας για ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών.
       
    13. webTV

      Engineer

      Η Ισπανία και το Μαρόκο σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα τούνελ που θα ενώνει τις δυο χώρες αλλά και για πρώτη φορά τις ηπείρους της Ευρώπης και της Αφρικής. Το κόστος της κατασκευής υπολογίζεται στα 9,8 δις δολλαρίων. 
       
    14. webTV

      Engineer

      Υπάρχουν 51 κυρίαρχα κράτη με επικράτεια που βρίσκεται εντός του κοινού ορισμού της Ευρώπης ή/και με συμμετοχή σε διεθνείς ευρωπαϊκούς οργανισμούς που είναι σχεδόν παγκοσμίως αναγνωρισμένες. Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει όλες τις οντότητες που εμπίπτουν ακόμη και εν μέρει σε οποιονδήποτε από τους διάφορους κοινούς ορισμούς της Ευρώπης, γεωγραφικούς ή πολιτικούς. Πενήντα αναγνωρισμένα κράτη και το Κοσσυφοπέδιο με περιορισμένη, αλλά ουσιαστική και διεθνή αναγνώριση.   Ο κατάλογος περιλαμβάνει τα ψηλότερα κτίρια σε κάθε χώρα της Ευρώπης για το 2020. Κάθε χώρα αντιπροσωπεύεται από ένα μόνο κτίριο.    Για δεκαετίες, μόνο μερικές μεγάλες πόλεις, όπως η Μόσχα, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη, η Βαρσοβία, η Μαδρίτη, το Μιλάνο και η διηπειρωτική πόλη της Κωνσταντινούπολης περιείχαν ουρανοξύστες. Δείτε το video (ακολουθεί η λίστα):
          1. LAKHTA CENTER Saint Petersburg, RUSSIA Height : 462 m (1,516 ft)  Built in : 2019   2. ABU DHABI PLAZA Nur-Sultan, KAZAKHSTAN 310.8 m (1,020 ft) 2020   3. THE SHARD London, UNITED KINGDOM 306 m (1,004 ft) 2013   4. COMMERZBANK TOWER Frankfurt, GERMANY 300 m (984 ft) 1997   5. SKYLAND İSTANBUL Istanbul , TURKEY 284 m (932 ft) 2017   6. BAKU TOWER Baku, AZERBAIJAN 276 m (906 ft) 2020   7. DC TOWER 1 Vienna, AUSTRIA 250 m (820 ft) 2013   8. TORRE DE CRISTAL Madrid, SPAIN 249 m (817 ft) 2009   9. ALLIANZ TOWER Milan, ITALY 242 m (794 ft) 2015   10. TOUR FIRST Courbevoie, FRANCE 231 m (758 ft) 2011   11. PALACE OF CULTURE AND SCIENCE Warsaw, POLAND 230.7 m (757 ft)  1955   12. BATUMI TECHNOLOGICAL UNIVERSITY TOWER Batumi, GEORGIA 200 m (656 ft) 2012   13. TURNING TORSO Malmö, SWEDEN 190 m (623 ft) 2005   14. ROCHE TOWER Basel, SWITZERLAND 178 m (584 ft) 2015   15. MAASTOREN Rotterdam, NETHERLANDS 177.7 m (583 ft)  2010   16. AVAZ TWIST TOWER  Sarajevo, BOSNIA & HERZEGOVINA 172 m (564 ft) 2008   17. TOUR DU MIDI Brussels, BELGIUM 171 m (561 ft) 1967   18. TOUR ODÉON Monaco, MONACO 170 m (558 ft) 2015   19. KLOVSKI DESCENT 7A Kiev, UKRAINE 168 m (551 ft) 2012   20. EUROPA TOWER Vilnius, LITHUANIA 153 m (502 ft) 2004   21. SKY TOWER Bucharest, ROMANIA 137 m (449 ft) 2012   22. DALMATIA TOWER Split, CROATIA 135 m (443 ft) 2020   23. 360 NICOSIA Nicosia, CYPRUS 135 m (443 ft) 2020   24. WESTERN CITY GATE Belgrade, SERBIA 135 m (443 ft) 1980   25. PARUS Minsk, BELARUS 133 m (436 ft) 2014   26. ST. PETER'S BASILICA Vatican City, VATICAN CITY 132.5 m (435 ft) 1626   27. MAJAKKA Helsinki, FINLAND 131.7 m (432 ft) 2019   28. CEVAHIR TOWERS Skopje, NORTH MACEDONIA 130 m (427 ft) 2018   29. CAPITAL FORT Sofia, BULGARIA 125.8 m (413 ft) 2015   30. NIVY TOWER Bratislava, SLOVAKIA 125 m (410 ft) 2020   31. COPENHILL Copenhagen, DENMARK 124 m (407 ft) 2017   32.  Z-TOWERS Riga, LATVIA 123 m (404 ft) 2017   33. TORRE DE MONSANTO Oeiras, PORTUGAL 120 m (394 ft) 2001   34. SWISSOTEL TALLINN Tallinn, ESTONIA 117 m (384 ft) 2007   35. RADISSON BLU PLAZA HOTEL Oslo, NORWAY 117 m (384 ft) 1990   36. COUR DE JUSTICE TOWER III Luxembourg, LUXEMBOURG 115 m (377 ft) 2019   37. ARENA CENTER TOWER Tirana, ALBANIA 112 m (367 ft) 2019   38. AZ TOWER Brno, CZECH REPUBLIC 111 m (364 ft) 2013   39. ATHENS TOWER 1 Athens, GREECE 103 m (338 ft) 1971   40. ESZTERGOMI BAZILIKA Esztergom, HUNGARY 100 m (328 ft) 1869   41. PORTOMASO BUSINESS TOWER Saint Julian's, MALTA 97.5 m (320 ft) 2000   42. ROMASHKA TOWER Chișinău, MOLDOVA 91 m (299 ft) 1986   43. KRISTALNA PALAČA Ljubljana, SLOVENIA 89 m (292 ft) 2011   44. RILINDJA TOWER Priština, KOSOVO 87 m (285 ft) 1980   45. ELITE PLAZA BUSINESS CENTER Yerevan, ARMENIA 85 m (278 ft) 2013   46. CENTRE TERMOLÚDIC CALDEA Escaldes-Engordany, ANDORRA 80 m (262 ft) 1994   47. CAPITAL DOCK Dublin, IRELAND 79 m (259 ft) 2018   48. SMÁRATORG OFFICE TOWER Kópavogur, ICELAND 77.6 m (255 ft) 2007   49. BULEVAR MITRA BAKICA TOWERS Podgorica, MONTENEGRO 65 m (213 ft) No data   50. WORLD TRADE CENTER Serravalle, SAN MARINO 39.47 m (130 ft)  2004   51. SCHWEFELSTRASSE 25 Vaduz, LIECHTENSTEIN 39 m (128 ft) No data   Information Source & Images Credit: https://pastebin.com/S4vzL2tg
    15. webTV

      Engineer

      Σε φάση σημαντικών αλλαγών βρίσκεται το ενεργειακό σύστημα στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία. Η διείσδυση του φυσικού αερίου, η προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν τα νέα δεδομένα του.
      Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, το 2017 στην τελική κατανάλωση ενέργειας τα πετρελαιοειδή προϊόντα είχαν μερίδιο 56%, η ηλεκτρική ενέργεια 28%, οι Ανανεώσιμες Πηγές 8% και τέλος το φυσικό αέριο 7%.
      Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το 2019, καλύφθηκε κατά 35 % από φυσικό αέριο (από 30 % το 2018), 19 % από λιγνίτη (έναντι 30% την προηγούμενη χρονιά) και 23 % από ανανεώσιμες πηγές (έναντι 28 % το 2018).
      «Στο διάστημα το οποίο βρισκόμαστε σήμερα, υπάρχει το λεγόμενο καύσιμο μετάβασης από την παλιά εποχή στην καινούργια και αυτό δεν είναι άλλο από το φυσικό αέριο. Το φυσικό αέριο το οποίο υπάρχει στη χώρα μας θα επεκταθεί σε άλλες 39 πόλεις αποτελώντας τον καταλύτη μετάβασης στη νέα κατάσταση» ανέφερε ο Δημήτρης Κουσκουρίδης – πρόεδρος της μόνιμης επιτροπής ενέργειας ΤΕΕ-ΚΜ
      Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg NEF για το μέλλον του κλάδου της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, την οποία γνωστοποίησε πρόσφατα η ΔΕΗ το ελληνικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας θα αλλάξει με ταχείς ρυθμούς την τρέχουσα δεκαετία, αυξάνοντας το μέγεθός του κατά 55%, από 20GW εγκατεστημένη ισχύ, σε 31GW το 2030. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Ελλάδα θα αποκτήσει 18GW νέας παραγωγικής ισχύος, 67% της οποίας θα είναι αιολική και ηλιακή.
      Ήδη έως το 2025, η εγκατεστημένη ισχύς αιολικής και φωτοβολταϊκής ενέργειας θα είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη σε σχέση με σήμερα. Την τελευταία δεκαετία μάλιστα παρατηρείται μια σταδιακή αποκλιμάκωση της συμμετοχής του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα και σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο της χώρας για την ενέργεια και το κλίμα, μέχρι το 2028, όλες οι μονάδες που παράγουν ενέργεια από λιγνίτη θα κλείσουν. Μάλιστα το 2020 υπήρξε μια εβδομάδα 6-10 Μαϊού, κατά την οποία η χώρα πρακτικά, δεν είχε στο σύστημα ενέργεια από λιγνίτη.
      Η χώρα μας πάντως βρίσκεται πολύ μακριά από το να είναι ενεργειακά αυτάρκης. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 2018 η ενεργειακή εξάρτηση της χώρας μας αγγίζει το 70%. Την ίδια ώρα, ο κτιριακός τομέας απορροφά το 40% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας σε Ελλάδα και Ευρώπη. Έως το 2030, στόχος είναι το 15% των κτιρίων να έχει αναβαθμιστεί και θωρακιστεί ενεργειακά. «Η πληθώρα των κτιρίων έχουν κατασκευαστεί πριν το 1990, μιλάμε για εκατομμύρια σπίτια τα οποία πρέπει να θωρακιστούν. Το φαινόμενο της ενεργειακής φτώχειας αυτό δείχνει, πολλά σπίτια χρειάζονται άμεσα ενίσχυση σε μονώσεις, κουφώματα, καλύτερα συστήματα θέρμανσης, και με καύσιμα πιο φιλικά στο περιβάλλον» σημειώνει ο κ. Κουσκουρίδης.
      Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΤΚΜ Γιώργος Τσακούμης υποστήριξε ότι ο στόχος απεξάρτησης από το λιγνίτη και χρήση καθαρής ενέργειας έως το 2050 είναι εφικτός. Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει να αναπτύξουμε μεθόδους για να αποθηκεύουμε την περίσσεια της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Το Ινστιτούτο Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ επικεντρώνεται στην έρευνα για την καθαρή ενέργεια. Ενας από τους τομείς που μελετά είναι τη τεχνολογία του υδρογόνου, που είναι δύσκολη και ακριβή αλλά μας δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε με καλύτερο τρόπο τις ΑΠΕ, επισήμανε ο διευθυντής του, Δρ. Σπύρος Βουτετάκης. Απαιτούνται αρκετές επενδύσεις, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία αλλά με την αποθήκευση θα περάσουμε σε ένα πιο καθαρό ενεργειακό μοντέλο.
      Πηγή: ΕΡΤ3
      Ρεπορτάζ: ΕΥΤΕΡΠΗ ΜΟΥΖΑΚΙΤΗ
    16. webTV

      Engineer

      Ο Παρθενώνας είναι ένα επίτευγμα της μηχανικής παγκόσμιου βεληνεκούς που ακόμη και σήμερα εντυπωσιάζει τον τεχνικό κόσμο.
      Ο Παρθενώνας είναι ναός, χτισμένος προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Υπήρξε το αποτέλεσμα της συνεργασίας σημαντικών αρχιτεκτόνων και γλυπτών στα μέσα του 5ου π.Χ. αιώνα. Η εποχή της κατασκευής του συνταυτίζεται με τα φιλόδοξα επεκτατικά σχέδια της Αθήνας και της πολιτικής κύρους που ακολούθησε έναντι των συμμάχων της κατά την περίοδο της αθηναϊκής ηγεμονίας στην Αρχαία Ελλάδα.
      Η Ακρόπολη των Αθηνών καταχωρήθηκε το 1987 στα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
      Ακολουθεί το εκπληκτικό αυτο ντοκιμαντέρ του PBS με τίτλο: "Secrets of the Parthenon" που αναλύει τον τρόπο που χτίστηκε ο περίφημος Παρθενώνας και καταγράφει λεπτό προς λεπτό τις προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών για την αναστήλωση του, απο τους καλύτερους επιστήμονες του κόσμου, διεισδύοντας στα βάθη του ιερού αυτού βράχου της Ακροπόλεως. Απολαύστε το εκπληκτικό αυτό ντοκιμαντέρ, διάρκειας μίας ώρας και γνωρίστε "Τα μυστικά του Παρθενώνα":
       
    17. webTV

      Engineer

      Η μηχανική αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα και μας παρουσιάζει μερικά από τα πιο σημαντικά κατασκευαστικά έργα όλων των εποχών. 
      Από τις μεγαλύτερες σήραγγες και τους ψηλότερους ουρανοξύστες έως τις μεγαλύτερες γέφυρες και τα εντυπωσιακότερα κτίρια, νέα έργα πολιτικού μηχανικού διαμορφώνουν τον κόσμο γύρω μας. 
      Μάθετε περισσότερα για τις εκπληκτικές κατασκευές που δημιουργήθηκαν με βάση τις συνεχώς αναπτυσσόμενες μεθόδους πολιτικού μηχανικού. Δείτε ποια είναι τα μεγάλα έργα του σήμερα που ωθούν τη μηχανική στα όριά της;
       
    18. webTV

      Engineer

      Από την εγκατάσταση καλωδίων έως την εγκατάσταση ανεμογεννητριών, αυτό το εξαιρετικά ενημερωτικό βίντεο κινουμένων σχεδίων μας δείχνει πώς κατασκευάζονται τα υπεράκτια αιολικά πάρκα.
       
    19. webTV

      Engineer

      Βρίσκεται στο νοτιότερο σημείο της νορβηγικής ακτογραμμής, εκεί όπου συναντιούνται οι καταιγίδες από το Βορρά και το Νότο. Τα θαλάσσια είδη ευδοκιμούν εδώ τόσο στα αλμυρά όσο και στα υφάλμυρα νερά για να συμβάλουν στη βιοποικιλότητα της περιοχής. Το εστιατόριο που έχει σχεδιαστεί από τους αρχιτέκτονες της Snøhetta λειτουργεί επίσης ως ερευνητικό κέντρο για τη θαλάσσια ζωή, παρουσιάζοντας αφιερώματα στην άγρια πανίδα της θάλασσας και στη βραχώδη ακτή της νότιας άκρης της Νορβηγίας.
          Στα Νορβηγικά, το «under» έχει τη διπλή έννοια του «κάτω» και του «θαύματος». H μονολιθική μορφή 34 μέτρων του κτηρίου, μισή βυθισμένη στη θάλασσα, διαχωρίσει την επιφάνεια του νερού για να ακουμπήσει απευθείας στον βυθό πέντε μέτρα πιο κάτω.

      Η κατασκευή έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται πλήρως στο θαλάσσιο περιβάλλον της με την πάροδο του χρόνου, καθώς η τραχύτητα του κελύφους από σκυρόδεμα θα λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος, φιλοξενώντας τα φύκια και άλλα θαλάσσια στοιχεία.

      Με τα μεγάλα τοιχώματα από μπετόν να κείνται επί της απόκρημνης ακτογραμμής, η κατασκευή είναι κατασκευασμένη για να αντέχει σε μεγάλες πιέσεις από τις δύσκολες συνθήκες της θάλασσας. Όπως ένα βυθισμένο περισκόπιο, το τεράστιο παράθυρο του εστιατορίου προσφέρει θέα στον βυθό καθώς αλλάζει καθ 'όλη τη διάρκεια των εποχών και τις ποικίλες καιρικές συνθήκες.    Το έργο ολοκληρώθηκε το 2019, απολαύστε το και να θέλετε μπορείτε να κλείστε μια θέση...                         Πληροφορίες και εικόνες από snohetta.com    
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.