Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    617 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ονομάζεται Skylon και πρόκειται για ένα φουτουριστικό σκάφος σχεδιασμένο για να μπορεί να λειτουργεί και ως επιβατηγό αλλά και ως εμπορικό αεροσκάφος μεταφέροντας ταχύτατα ανθρώπους και φορτία στον πλανήτη ενώ επίσης θα μπορεί να λειτουργεί και ως διαστημικό σκάφος.
       Οι ειδικοί το ονομάζουν «διαστημοπλάνο» και η αρχική ιδέα για τον σχεδιασμό του προτάθηκε τη δεκαετία του 1980 από τη British Aerospace και τη Rolls Royce. 
      Όμως το Hotol όπως ονομάστηκε το προτεινόμενο σκάφος είχε σημαντικές τεχνικές αδυναμίες και έτσι η κατασκευή του εγκαταλείφθηκε. Όμως ορισμένοι από όσους αρχικά ασχολήθηκαν με αυτή την πρόταση συνέχισαν την εργασία τους και προχώρησαν σε βελτιώσεις. 
      Δημιούργησαν την εταιρία Reaction Engines Limited (REL) και αποφάσισαν να σχεδιάσουν ένα σκάφος με βάση ένα νέο επαναστατικό σύστημα προώθησης, το Sabre. Πριν από λίγο καιρό Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει στη χρηματοδότηση της κατασκευής του Skylon και με χθεσινή της ανακοίνωση η REL έκανε γνωστό ότι η Rolls Royce και η Boeing θα συμμετάσχουν και αυτές με ένα ποσό που θα αγγίξει τα 37 εκατ. δολάρια. 
      Η συμμετοχή των δύο εταιρειών θα επιταχύνει την κατασκευή του Skylon και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αυτή θα ολοκληρωθεί το 2020. Αν πράγματι σε δύο χρόνια το Skylon είναι έτοιμο τότε υπολογίζεται ότι το 2025 θα έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές του και αν όλα έχουν πάει καλά θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει τις πτήσεις.
      Το Skylon θα χρησιμοποιεί ένα υβριδικό κινητήρα που συνδυάζει τις λειτουργίες των πυραυλοκινητήρων αλλά και των κινητήρων τύπου τζετ. Το καύσιμο του είναι μίγμα υδρογόνου-οξυγόνου και όταν το σκάφος θα βρίσκεται σε μικρά ύψη το απαιτούμενο οξυγόνο θα λαμβάνεται από την ατμόσφαιρα. Άλλο σημαντικό
      πλεονέκτημα του Skylon είναι επίσης ότι μπορεί να χρησιμοποιεί κοινά αεροδρόμια για την προσγείωση και απογείωσή του. Το Skylon θα μπορεί να μεταφέρει ανθρώπους και φορτία οπουδήποτε στη Γη μέσα σε διάστημα μάξιμουμ τεσσάρων ωρών! Θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στον τομέα του διαστημικού τουρισμού μεταφέροντας επιβάτες έξω από τη γήινη ατμόσφαιρα αλλά και να μεταφέρει φορτία (π.χ δορυφόρους) στο Διάστημα.
       
    2. webTV

      Engineer

      Ζητήματα όπως η στεγαστική κρίση και η κλιματική αλλαγή ενισχύουν τις τάσεις για δημιουργία μιας νέας γενιάς πόλεων υψηλής τεχνολογίας. Παγκοσμίου φήμης αρχιτεκτονικά στούντιο προτείνουν σχέδια για τη δημιουργία φουτουριστικών αστικών κέντρων, με έμφαση στη βιωσιμότητα.  
      The Line, Σαουδική Αραβία
      Η κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας σχεδιάζει μια γραμμική πόλη μήκους 170 χιλιομέτρων και ύψους 500 μέτρων, που σχεδιάστηκε ως μέρος της μεγα-ανάπτυξης Neom.
      Παρά το μήκος της και τον αναμενόμενο πληθυσμό των εννέα εκατομμυρίων, η The Line θα έχει πλάτος μόλις 200 μέτρα και ένα σύστημα μεταφοράς που αναμένεται να συνδέει τα δύο άκρα της πόλης μέσα σε 20’.
      Η πόλη σχεδιάστηκε ως εναλλακτική στην παραδοσιακή κυκλική αστική διάταξη, με τον διάδοχο της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, να τη διαφημίζει ως «πρότυπο για τη διατήρηση της φύσης και την ενίσχυση της ανθρώπινης βιωσιμότητας».
       
      Telosa, ΗΠΑ, από τους BIG
      Ο Δανός αρχιτέκτονας Bjarke Ingels και το στούντιό του BIG σχεδιάζουν την Telosa, μια πόλη πέντε εκατομμυρίων που θα χτιστεί από το μηδέν σε μια άγνωστη μέχρι στιγμής τοποθεσία στην έρημο των ΗΠΑ.
      Το έργο είναι ιδέα του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Marc Lore, ο οποίος ελπίζει ότι θα γίνει «η πιο βιώσιμη πόλη στον κόσμο».
      Μέρος του οράματος του Lore είναι ότι οι αυξήσεις στην αξία της γης θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη της πόλης, με προτεραιότητα την ευημερία των κατοίκων.
       
      BiodiverCity, Μαλαισία, από τους BIG
      Η BIG είναι επίσης ο υπεύθυνος για το σχεδιασμό του BiodiverCity, μια ανάπτυξη έκτασης 18,21 τ.χλμ που θα αποτελείται από τριών τεχνητών νησιών χτισμένα στις ακτές του νησιού Penang της Μαλαισίας.
      Κάθε νησί αναμένεται να φιλοξενήσει 15.000 έως 18.000 κατοίκους και να συνδέεται με ένα αυτόνομο δίκτυο μεταφορών χωρίς αυτοκίνητα.
      Τα κτίρια θα κατασκευαστούν κυρίως χρησιμοποιώντας συνδυασμό μπαμπού, ξυλείας και σκυροδέματος που παράγεται από ανακυκλωμένα υλικά.
       
      Νέα Διοικητική Πρωτεύουσα, Αίγυπτος, από τους SOM
      Η Αίγυπτος χτίζει μια εντελώς νέα πρωτεύουσα για έως και επτά εκατομμύρια ανθρώπους, προκειμένου να ανακουφίσει τη συμφόρηση στο ταχέως αναπτυσσόμενο Κάιρο, τη σημερινή της πρωτεύουσα.
      Η αρχιτεκτονική εταιρεία SOM εκπόνησε ένα γενικό σχέδιο για το έργο που χρηματοδοτήθηκε από ιδιώτες, το οποίο θα καλύπτει 700 τ.χλμ. και θα διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα αστικά πάρκα στον κόσμο.
       

      Amaravati, Ινδία, από τους Foster + Partners
      Στις όχθες του ποταμού Κρίσνα, η πόλη Amaravati θα λειτουργήσει ως η νέα πρωτεύουσα για την πολιτεία Andhra Pradesh στην Ινδία.
      Θα αναπτυχθεί γύρω από ένα κυβερνητικό κτίριο με μυτερή οροφή, ενώ περισσότερο από το 60% της κεντρικής του περιοχής θα καταλαμβάνεται από πράσινο ή νερό.
      «Ο σχεδιασμός συγκεντρώνει την έρευνά μας για δεκαετίες σε βιώσιμες πόλεις, ενσωματώνοντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες που αναπτύσσονται επί του παρόντος στην Ινδία», δήλωσε η Foster + Partners.
       
      Smart Forest City, Μεξικό, από τον Stefano Boeri Architetti
      Ο Ιταλός αρχιτέκτονας Stefano Boeri επεξεργάζεται σχέδια για μια δασική έξυπνη πόλη κοντά στο Κανκούν που θα περιέχει 7,5 εκατ. φυτά και δέντρα που θα απορροφούν άνθρακα, σε μια έκταση 5,57 τ.χλμ.
      Θα σχεδιαστεί για να στεγάσει 130.000 άτομα σε οικονομικά προσιτά, καλυμμένα με φυτά σπίτια και στοχεύει να πρωτοστατήσει σε έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής στην πόλη.
      «Το Smart Forest City Cancun είναι ένας βοτανικός κήπος μέσα σε μια σύγχρονη πόλη, βασισμένος στην κληρονομιά των Μάγια», δήλωσε το στούντιο του Boeri. «Ένα αστικό οικοσύστημα όπου η φύση και η πόλη είναι αλληλένδετες και λειτουργούν ως ένας οργανισμός».
       
      The Orbit, Καναδάς, από τους Partizans
      Η Orbit είναι μια άλλη σχεδιασμένη έξυπνη πόλη, που προορίζεται να μεταμορφώσει μια καναδική αγροτική πόλη μέσω εκτεταμένης χρήσης οπτικών ινών, drones και αυτόνομων οχημάτων, με σχεδιασμό που βασίζεται σε big data.
      Η εταιρεία Partisans του Τορόντο στοχεύει να εξισορροπήσει τις νέες τεχνολογίες με το υπάρχον αγροτικό περιβάλλον, αυξάνοντας παράλληλα τον πληθυσμό της πόλη από 30.000 σε 150.000 κατοίκους.
       

      Maldives Floating City, Maldives, από την Waterstudio
      Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής σημαίνει ότι μεγάλο μέρος των Μαλδίβων αναμένεται να είναι ακατοίκητο έως το 2050. Σε απάντηση, η κυβέρνηση της χώρας συνεργάστηκε με την αρχιτεκτονική εταιρεία Waterstudio για να σχεδιάσει μια πλωτή πόλη που θα φιλοξενεί 20.000 ανθρώπους σε μια λιμνοθάλασσα κοντά στην πρωτεύουσά της.
      Οι αρχιτέκτονες την χαρακτηρίζουν ως την «πρώτη αληθινή πλωτή νησιωτική πόλη στον κόσμο», θα περιλαμβάνει 5.000 πλωτά σπίτια και θα χτιστεί σε μια σειρά από εξαγωνικές κατασκευές που θα ακολουθούν τη στάθμη της θάλασσας.
       

      Chengdu Future City, Κίνα, από την OMA
      Η ολλανδική εταιρεία αρχιτεκτονικής OMA δημιούργησε ένα masterplan χωρίς αυτοκίνητα για την πρωτεύουσα της επαρχίας Σετσουάν της Κίνας, το οποίο ισχυρίζεται ότι αμφισβητεί τα συμβατικά μοντέλα πολεοδομικού σχεδιασμού που οδηγούνται από οδικά δίκτυα ή μεγιστοποιούν την ακαθάριστη επιφάνεια δαπέδου.
      Το Chengdu Future City, που θα καταλαμβάνει μια τοποθεσία 4,6 τ. χλμ, θα επικεντρωθεί στην κυλιόμενη τοπογραφία της γης, με έξι διακριτές ζώνες σχεδιασμένες για να συνδυάζονται με το γύρω τοπίο.
      Όλα τα κτίρια σε κάθε ζώνη θα είναι προσβάσιμα με τα πόδια μέσα σε 10 λεπτά, ενώ ένα «δίκτυο έξυπνης κινητικότητας» που θα χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα οχήματα, θα συνδέει την πόλη με το υπόλοιπο Τσενγκντού.
       

      Innovation Park, ΗΠΑ, από την Ehrlich Yanai Rhee Chaney Architects και την Tom Wiscombe Architecture
      Ο μεγιστάνας των κρυπτονομισμάτων Τζέφρι Μπερνς σχεδιάζει να αναπτύξει μέρος της ερήμου της Νεβάδα σε μια έξυπνη πόλη που τροφοδοτείται από τεχνολογία blockchain.
      Με τη βοήθεια των αρχιτεκτονικών στούντιο Ehrlich Yanai Rhee Chaney Architects και Tom Wiscombe Architecture, σκοπεύει να μετατρέψει το οικόπεδο έκτασης 27.113 εκταρίων σε μια κοινότητα όπου οι άνθρωποι μπορούν να δραστηριοποιηθούν, να ψηφίζουν και να αποθηκεύουν δεδομένα χωρίς τη συμμετοχή κυβερνήσεων ή τρίτων.
      Πηγή: Dezeen
    3. webTV

      georgegaleos

      Το ΤΕΕ/ΤΚΜ στην προσπάθεια του να βοηθήσει τους συναδέλφους μηχανικούς στην συμπλήρωση των φορολογικών τους δηλώσεων, διοργανώνει για μια ακόμα χρονιά, με ευθύνη του Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων, το καθιερωμένο, ετήσιο ενημερωτικό σεμινάριο με θέμα «Φορολογία Μηχανικών Ε.Ε. -- Δήλωση φόρου εισοδήματος Οικονομικού έτους 2015».
       
      Βασικός ομιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο Μόνιμος συνεργάτης του ΤΕΕ/ΤΚΜ σε φορολογικά θέματα κ. Νίκος Κολυδάς, Οικονομολόγος - Λογιστή.
       
      Ο κ. Κολυδάς θα ενημερώσει τους συναδέλφους για το καθεστώς φορολόγησης των εισοδημάτων των μηχανικών από άσκηση ελευθερίου επαγγέλματος και θα αναφερθεί στον τρόπο συμπλήρωσης των σχετικών εντύπων που πρέπει κατά περίπτωση να συνυποβάλλουν οι μηχανικοί κατά την υποβολή της φορολογικής του δήλωσης.
       

       

    4. webTV

      Engineer

      Η Google Arts and Culture σε συνεργασία με το Ανάκτορο των Βερσαλλιών  προσφέρουν στους χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας, μια εικονική περιδιάβαση στα διαμερίσματα του Λουδοβίκου 14ου. Χρησιμοποιώντας την επιστήμη μέτρησης από φωτογραφίες (φωτογραμμετρία) ο τεχνολογικός κολοσσός κατάφερε να αναπαραστήσει μοντέλα του παλατιού του «Βασιλιά Ήλιου», σε τρεις διαστάσεις.
      Η αμερικανική εταιρεία συνέλεξε πάνω από 4TB δεδομένων και με 15 δισεκατομμύρια πίξελ δημιούργησε την εφαρμογή Versailles.
      Η εφαρμογή καθοδηγεί τους επισκέπτες στα βασιλικά διαμερίσματα, στο παρεκκλήσιο και στην όπερα. Οι χρήστες του HTC Vive και του Oculus Rift μπορούν να αγγίξουν και να εξερευνήσουν περισσότερους από 100 πίνακες, γλυπτά και άλλα έργα τέχνης.
      Επιπλέον, η εταιρεία παρουσίασε μια online έκθεση με περισσότερα από 398 αντικείμενα (τεχνουργήματα, πίνακες). Σε αυτήν περιλαμβάνονται τρισδιάστατα μοντέλα αντικειμένων όπως το ερμάριο με τα κοσμήματα της Μαρίας Αντουανέτας, η κλίνη του βασιλιά και μια πληθώρα πορτρέτων ιδιαίτερα υψηλής ευκρίνειας της βασιλικής οικογένειας, καθώς και αρχειακών φωτογραφιών των Βερσαλλιών. 
      Το ανάκτορο των Βερσαλλιών βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από το Παρίσι, στις Βερσαλλίες και σήμερα αποτελεί ένα από τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Το ανάκτορο, που είναι αναμφισβήτητα το πιο λαμπρό παλάτι της Ευρώπης, αποτελείται από τρια μέρη: το κύριο όπου έμενε η βασιλική οικογένεια και έχει το σχήμα U και άλλες δυο πτέρυγες δεξιά και αριστερά όπου έμεναν οι ευγενείς, ο κλήρος και οι υπουργοί. Εκτός όμως από τις εκτάσεις και τα δωμάτια, το ανάκτορο είναι δημοφιλές και για τους τεράστιους κήπους μαζί με τα συντριβάνια και τα αγάλματα, στα οποία είναι αποτυπωμένη η ελληνική μυθολογία. Η έκταση φτάνει τα 800 εκτάρια.
       «Ανεβείτε στη σκηνή της βασιλικής Όπερας, πλησιάστε το τέμπλο του βασιλικού παρεκκλησίου, το οποίο δημιούργησε ο Corneil van Clève τον 18ο αιώνα και ανακαλύψτε την Αίθουσα των Κατόπτρων, ένα από τα πιο εμβληματικά μέρη» σημειώνεται στην περιγραφή. 
       
        «Μέσα από την περιήγηση μπορείτε να δείτε από κοντά ταπισερί, πίνακες, ταβάνια, γλυπτά και έπιπλα. Για μια πιο προσωπική εμπειρία, επιλέξτε Night mode και εξερευνήστε το παλάτι υπό το φως των φλογών στα τζάκια» προτείνουν οι δημιουργοί της εφαρμογής.
       
    5. webTV

      Engineer

      Ένα σχέδιο ανακαίνισης του εμβληματικού Κολοσσαίου ενέκρινε η ιταλική κυβέρνηση, κάτι που θα προσθέσει στην ρωμαϊκή αρένα ένα νέο επίπεδο, προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να στέκονται εκεί που κάποτε πολεμούσαν οι μονομάχοι.
      Ο υπουργός Πολιτισμού της χώρας Ντάριο Φραντσεσκίνι ανακοίνωσε το σχέδιο ανέγερσης του ξύλινου, συρόμενου πατώματος την Κυριακή.
      Η Milan Ingegneria, εταιρεία δομικών μηχανικών και αρχιτεκτονικής, υπέγραψε συμβόλαιο ύψους 18,5 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και εγκατάσταση ενός συρόμενου πατώματος για την αρένα, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να «δουν το μεγαλείο του μνημείου» από το κέντρο του.
      «Το 2023 θα έχουμε το μεγαλείο του Κολοσσαίου με την αρένα του ξανά» πρόσθεσε ο Φραντσεσκίνι.
      Αυτή τη στιγμή, το 2.000 χρόνων ζωής μνημείο δεν έχει καθόλου πάτωμα. Κάποτε όμως το Κολοσσαίο, που χτίστηκε επί του αυτοκράτορα Τίτου, το 80 μ.Χ, είχε ξύλινο πάτωμα, καλυμμένο με άμμο, περασμένο πάνω από ένα δίκτυο διαδρόμων και δωματίων όπου περίμεναν οι μονομάχοι πριν μπουν στην αρένα. Ωστόσο αφαιρέθηκε στα τέλη του 17ου αιώνα, όταν αρχαιολόγοι άρχισαν τις ανασκαφές στα υπόγεια επίπεδα του μνημείου.
      Το υπόγειο τμήμα άνοιξε για το κοινό το 2010, και οι επισκέπτες μπορούν επίσης να δουν τους διαδρόμους όταν κοιτούν από τις σειρές των καθισμάτων.
      Η νέα, υψηλής τεχνολογίας σκηνή θα μπορεί να καλύπτει και να αποκαλύπτει γρήγορα τα υπόγεια δίκτυα που βρίσκονται από κάτω, προστατεύοντάς τα παράλληλα από τη βροχή και επιτρέποντας τον εξαερισμό τους. Επίσης ο Φραντσεσκίνι είπε ότι θα μπορεί να αφαιρεθεί εάν αλλάξουν στο μέλλον τα σχέδια για το Kολοσσαίο- και θα μπορεί επίσης να φιλοξενεί πολιτιστικά δρώμενα.
      Η ιδέα της ανακατασκευής της αρένας του Κολοσσαίου είχε παρουσιαστεί πρώτα το 2014. Ο Φραντσεσκίνι την έχει υποστηρίξει, λέγοντας πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για αναπαραστάσεις αναμετρήσεων μεταξύ μονομάχων.
      Το 2014 έγινε στο μνημείο μια ανακαίνιση 25 εκατ. ευρώ, για την οποία πλήρωσε η Tod's.
    6. webTV

      Engineer

      Ο Μαρίνος Χαρμπούρης, Κεφαλονίτης στην καταγωγή, ήταν τεχνικός σύμβουλος της Μεγάλης Αικατερίνης της Ρωσίας, ο οποίος κατάφερε να μεταφέρει το 1770 ολόσωμο βράχο βάρους 2.000 τόνων σε απόσταση 20 χιλιομέτρων, από ένα έλος της Φινλανδίας στην Αγία Πετρούπολη.
       
      Σ αυτό το βράχο τοποθετήθηκε το γιγαντιαίο άγαλμα του μεγάλου Πέτρου, έργο του γλύπτη Στέφανου Φαλκονέ.
       
      Το κατόρθωμα του Χαρμπούρη θεωρήθηκε άθλος της εποχής, τεχνικό θαύμα που
      ξεπερνούσε τις τεχνολογικές δυνατότητες του καιρού του.
       
      Δείτε ένα video με γραφικά υπολογιστή (animation) στo οποίo παρουσιάζεται το μεγάλο επίτευγμα του Μαρίνου Χαρμπούρη, βήμα προς βήμα. Tο ιστορικό και τις φάσεις του επιτεύγματος αφηγείται ο Καθηγητής Θ. Π. Τάσιος.
       

       
      Διαβάστε επίσης μια παρουσίαση του Ομότιμου Καθηγητή ΕΜΠ Θ. Π. Τάσιου στο πλαίσιο της έκθεσης που διοργανώθηκε από το ΤΕΕ και την Εταιρεία Μελέτης Ελληνικής Ιστορίας στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων τον Φεβρουάριο - Μάρτιο 2003, με θέμα:
       
      "Βράχος 2000 τόνων ταξιδεύει 20 χιλιόμετρα. Μαρίνος Χαρμπούρης, ένας μεγάλος Ελληνας Μηχανικός στην Ρωσία του 1770"
       
      Πηγή: http://e-archimedes.gr/component/k2/item/5761-
    7. webTV

      Engineer

      Το 2020, το νορβηγικό αρχιτεκτονικό γραφείο Helen & Hard ολοκλήρωσε δύο δενδρόσπιτα Woodnest, καταλύματα αγκιστρωμένα σε πεύκα στους απότομους λόφους της πόλης Όντα.

      Τα μικροσκοπικά καταλύματα αιωρούνται έξι μέτρα πάνω από το έδαφος του δάσους © Instagram/designboom Φέτος, οι αρχιτέκτονες πρόσθεσαν δύο επιπλέον δενδρόσπιτα - το προσωνύμιό τους είναι «Καμπίνες στη Βουνοκορφή» - και πλέον είναι τέσσερα.

      Από αυτή τη φωλιά, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν θέα μέσα από τα γειτονικά δέντρα κοιτώντας το μακρινό φιορδ © Instagram/designboom
      Όπως και τα προηγούμενα, αυτά τα μικροσκοπικά καταλύματα αιωρούνται έξι μέτρα πάνω από το έδαφος του δάσους και κάθε ένα είναι αγκιστρωμένο σε ένα πεύκο με μια χαλύβδινη στεφάνη, φέρνοντας στον νου περιπέτειες σκαρφαλώματος σε δέντρα.
      Κάθε καμπίνα έχει εμβαδόν μόλις 14 τετραγωνικά μέτρα και έχει λαξευμένη ξύλινη μπανιέρα και ένα κρεβάτι που κατεβαίνει από το ταβάνι με το πάτημα ενός κουμπιού.
      Διαμονή στη φύση μετά από εικοσάλεπτη ανάβαση μέσα από τα δάση
      Τα δενδρόσπιτα Woodnest απευθύνονται σε λάτρεις της υπαίθρου οι οποίοι φτάνουν εκεί μετά από εικοσάλεπτη ανάβαση μέσα από τα δάση που περιβάλλουν την Όντα.
      Από αυτή τη φωλιά, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν θέα μέσα από τα γειτονικά δέντρα κοιτώντας το μακρινό φιορδ και τα βουνά πέρα.

      Εμπνεόμενα από το σκανδιναβικό ντιζάιν, τα δενδρόσπιτα Woodnest απευθύνονται σε λάτρεις της υπαίθρου © Instagram/designboom Το όλο πρότζεκτ είναι μια εξερεύνηση των δυνατοτήτων του ξύλου ως δομικού υλικού: η κάθε δομή είναι κατασκευασμένη από μια σειρά ακτινωτών επικαλυμμένων πολυστρωματικών ξύλινων δοκίδων και το εξωτερικό της είναι καλυμμένο με ανεπεξέργαστα πέταυρα από φυσικό ξύλο τα οποία παλιώνουν με τον καιρό, εναρμονιζόμενα με το φυσικό περιβάλλον.
      Όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φύση με τη μέγιστη πολυτέλεια
      «Οι ιδρυτές των Woodnest ξεκίνησαν με μια επιθυμία να κάνουν κάτι πριν πεθάνουν· οι Kjartan & Sally συναντήθηκαν με μια εντυπωσιακά κοινή και στους δύο επιθυμία, η Sally ήθελε να κοιμηθεί σε ένα δενδρόσπιτο και ο Kjartan ήθελε να φτιάξει ένα», λέει η ομάδα περιγράφοντας τις απαρχές των Woodnest.

      Με μικρό αποτύπωμα άνθρακα μόλις 14 τετραγωνικών μέτρων, τα δενδρόσπιτα προσαρμόζονται τέλεια στο φυσικό περιβάλλον τους © Instagram/designboom  
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Σε δύο εντυπωσιακά βίντεο βλέπουμε την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών στην Ιόνια οδό.
       
      Το πρώτο βίντεο είναι από την γέφυρα στα Χαλάσματα Γοργομύλου ενώ το δεύτερο από τον κόμβο Φιλιππιάδας.
       

       

    9. webTV

      Engineer

      Η Λεωφόρος Αλεξάνδρας αποτελεί  τη μία από τις 3 πλευρές του μεγάλου πολεοδομικού τριγώνου που ορίζει παραδοσιακά την κεντρικότητα της αθηναϊκής πόλης. Η εξάπλωση των σταθμών του μετρό, ένα νέο συνδετικό υπόγειο δίκτυο που εμφανίζεται στην οριζοντιογραφία του αστικού ιστού,  θα δημιουργήσει νέους συνδέσμους μέσα στην πόλη, νέα κέντρα και επίκεντρα, δίνοντας την ευκαιρία επανασχεδιασμού μέρους του δημόσιου χώρου που βρίσκεται σε αφάνεια, «εν υπνώσει», και εντοπίζεται ανάμεσα σε κεντρικές αρτηρίες, αποκομμένους χώρους πρασίνου, μέτωπα ή και γειτονιές.


      Νησίδες όπως η περιοχή μελέτης αποτελούν ενδιάμεσους χώρους της πόλης, οι οποίοι από «παρόχθια συμπληρώματα», καλούνται να γίνουν μικρά κέντρα και φέρουν το φόρτο ενός ευρύτερου σχεδιασμού, ο οποίος οφείλει να απαντάει στα σύγχρονα αιτήματα περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.



      Δύο είναι οι συνθήκες που οριοθετούν και επηρεάζουν την περιοχή διαμόρφωσης. Από τη μία, η βουερή ευθυτενής λεωφόρος, και από την άλλη, η παρακείμενη γειτονιά. Για αυτό και ο ρόλος της νησίδας είναι διττός· να συνδυάσει το υπερτοπικό και το τοπικό χαρακτήρα και να συγκεράσει τη μεγάλη κλίμακα της πόλης με τις κοντινότερες γειτνιάσεις. Η πρόταση στοχεύει, έτσι, τόσο στην ανάδειξη του σταθμού πάνω στον υπερτοπικό άξονα της Αλεξάνδρας, όσο και να ρυθμίσει τις ποιότητες του δημόσιου κοινόχρηστου χώρου, επιτρέποντας να συνυπάρχουν οι συνέχειες του αστικού πρασίνου μαζί με τις δραστηριότητες της καθημερινότητας.

      Ο πολεοδομικός σχεδιασμός της πρότασης είναι συνυφασμένος με τον περιβαλλοντικό. Προτείνονται η ανάπτυξη πράσινων δικτύων, η ενίσχυση των φυτεύσεων στην Λ. Αλεξάνδρας (συστηματική φύτευση ενδιάμεσης νησίδας και διπλή φύτευση στο μέτωπο των πλευρικών πεζοδρομίων), η χρήση ΜΜΜ και ποδήλατου (με περιορισμό των λωρίδων αυτοκινήτου 3.00μ αντί 3.50μ. και με τη διαπλάτυνση λεωφορειολωρίδας για ένταξη ζώνης ποδηλατοδρόμου)  και, η σύνδεση περιοχών για την προαγωγή της κοινωνικής κινητικότητας.

      Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η αναμόρφωση του άξονα της οδού Θερειανού με σκοπό τη σύνδεση της διαμόρφωσης με την πύλη του Πεδίου του Άρεως, με ενέργειες όπως η διαπλάτυνση και φύτευση του βόρειου πεζοδρομίου της αλλά και τη διαμόρφωση κεντρικής νησίδας για φύτευση και οργανωμένη στάθμευση οχημάτων. Ακόμα, προτείνεται να διευκολυνθεί η προσπέλαση στη διαμόρφωση από και προς το λόφο Φινοπούλου, του Στρέφη και της περιοχής του Γκύζη, με σχετική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και συστηματική γραμμική φύτευση.



      Ως χωρικά και αστικά εργαλεία της μικρής κλίμακας, χρησιμοποιούνται: 1. οι τρεις διαβαθμιζόμενες ζώνες «μητροπολιτικού»  πεζοδρομίου μεγάλης κυκλοφορίας, του πάρκου και του πεζόδρομου, 2. το στέγαστρο τριών τυπολογιών, ως εργαλείο σύνταξης κανόνα αστικής ομοιογένειας και οδηγό για τη μετάβαση από την υπερτοπική κλίμακα στη τοπική, 3. οι μικρότεροι τόποι συμπερίληψης, ανοιχτοί και προσβάσιμοι, που αναφέρονται σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές ομάδες και επιτρέπουν την πολυλειτουργικότητα (ανάπαυλα, άθληση, αναψυχή, παιχνίδι), και 4. ο αστικός εξοπλισμός και δημόσιες υποδομές.

      Πρωταγωνιστικό στοιχείο αλλά και μεθοδολογικό εργαλείο της πρότασης είναι το στέγαστρο, που σχηματοποιείται με μία οικονομία χειρισμών.

      Σε αστικό επίπεδο λειτουργεί ως αναγνωρίσιμο συμβάν, χωρίς να επιβάλλεται στην πόλη με ιδιαίτερα μορφολογικά στοιχεία · υφαίνει τον ιστό, τον χρωματίζει, τον σκιάζει και πολλαπλασιάζει τη δυναμική του, σημαίνοντας ταυτόχρονα τις εισόδους στο μετρό, τις στάσεις των ΜΜΜ ή τους καθιστικούς χώρους. 

      Τοποθετείται είτε γραμμικά, είτε ανά ομάδες, με πολλαπλές δυνατότητες, σχηματίζοντας μικρότερους ή μεγαλύτερους τόπους αναφοράς. Με τη σκίαση και την επικάλυψή του, είτε με ηλιακό φωτοβολταϊκό πάνελ (solar umbrella), είτε με τη δυνατότητα εξάπλωσης αναρριχητικού φυτού, συμμετέχει στον ενεργειακό και βιοκλιματικό σχεδιασμό του χώρου, ενισχύοντας την ποιότητα του μικροκλίματος της διαμόρφωσης. Η επιλογή υλικών που επιτρέπουν τις διαπνοές και την απορρόφηση υδάτων, η εντατική φύτευση ψηλών δέντρων τα οποία επιτρέπουν στον αέρα να διαπεράσει τα χαμηλότερα στρώματα του αστικού πάρκου, συμβάλλουν στο φυσικό δροσισμό και στην αποφυγής του φαινομένου της θερμικής νησίδας, ενώ συγχρόνως διατηρούν τη βιοποικιλότητα της πανίδας και της χλωρίδας.

      Η αρχιτεκτονική του τοπίου και της φύτευσης ακολουθεί, εντείνει και πλουτίζει τη χωρική λογική του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Στηρίζεται στις αρχές της βιοποικιλότητας και της ισορροπίας της μεσογειακής βλάστησης. Πρόταγμα αποτελεί η οικονομία των πόρων, η ανθεκτικότητα των ειδών και η χαμηλή συντήρηση.
      Συμπερασματικά, η πόλη χρειάζεται και επανα-προσλαμβάνουσες ερεθισμάτων, και τα στέγαστρα στην επανάληψή τους διαγράφουν ένα αχνό αστικό γλυπτό πάνω στη γραμμικότητα του άξονα της Αλεξάνδρας. Εκτός του ότι οφείλουν να σημάνουν, να στεγάσουν και να εξοπλίσουν το δημόσιο χώρο, μπορεί να συμμετάσχουν στην εναλλαγή του βιώματος μιας επιτελεστικής καθημερινότητας, να φωταγωγηθούν τις επίσημες μέρες, να φιλοξενήσουν μία έκθεση ή ένα αστικό συμβάν και να συνδεθούν με διακριτές μνήμες και νέα αστικά βιώματα.
      Βίντεο με την πρόταση μπορείτε να βρείτε εδώ
      Στοιχεία έργου
      Τυπολογία: ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ «Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Ιδεών για την ανάπλαση του κοινόχρηστου χώρου και της ευρύτερης περιοχής του νέου σταθμού Μετρό ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ»
      Διοργανώτρια Αρχή: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑ Α.Ε.
      Βραβεύσεις: 1ο βραβείο
      Αρχιτεκτονική μελέτη: Theoni Xanthi – XZA Architects, Θεώνη Ξάνθη (lead architect), Μαργαρίτα Ζακυνθινού-Ξάνθη, Σπύρος Γιωτάκης, Νικολέττα Ζακυνθινού-Ξάνθη, Γεώργος Λάριος, Θεοδώρα Σακελλαριάδη, Μάνος Βέλλης
      Αρχιτέκτων τοπίου: Άννα-Μαρία Βισίλια
      Μηχανικός Πολεοδόμος Χωροτάκτης: Κωνσταντίνος Ζέκκος
      Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος: Παρασκευή Τριβυζά
      Πολιτικός μηχανικός: Δανιήλ Σούσσης
      Ηλεκτρολόγος – Μηχανολόγος μηχανικός: Νικόλαος Ξηρουδάκης
      Μηχανικός Υδραυλικών Έργων: Βασιλική Αγραφιώτου
      Περιβαλλοντολόγος: Θεοδώρα Μπαρτζή
      Γεωπόνος: Κώστας Ζηλεμένος
      Τοποθεσία: Αλεξάνδρας, Αθήνα, Ελλάδα
    10. webTV

      Engineer

      Ένας φάρος ηλικίας 120 ετών, στη νοτιοδυτική Δανία, τοποθετήθηκε πάνω σε ράγες και μεταφέρθηκε από το σημείο που είχε ανεγερθεί ώστε να σωθεί από την υποχώρηση του εδάφους.    
      Όταν ο φάρος Rubjerg Knude χτίστηκε το 1900, απείχε περίπου 200 μέτρα από την χείλος του γκρεμού στην απόκρημνη ακτή της Γιουτλάνδης.
      Μέχρι και πριν τη μεταφορά του η απόσταση αυτή είχε μειωθεί στα έξι μέτρα.


      Ο δήμαρχος της περιοχής, Arne Boelt, ανέφερε ότι πολλά μπορούσαν να πάνε λάθος κατά τη μεταφορά του φάρου, που έχει βάρος 1000 τόνων και βρίσκεται σε έναν γκρεμό ύψους 200 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας. «Αλλά άξιζε το ρίσκο. Η εναλλακτική θα ήταν η αποσυναρμολόγησή του», πρόσθεσε. Η επιχείρηση διήρκεσε δέκα ώρες. Ο φάρος μετακινήθηκε με ταχύτητα οχτώ μέτρων ανά ώρα.  



      Η Lea Wermelin, η 35χρονη υπουργός Περιβάλλοντος της Δανίας χαρακτήρισε τον λευκό φάρο ως «εθνικό θησαυρό» ώστε να εξηγήσει γιατί το υπουργείο της ξόδεψε πέντε εκατομμύρια κορώνες, περίπου 670.000 ευρώ για τη διάσωσή του. Στα έξοδα αυτά συνέβαλε και η πόλη του Hjoerring.
      Ο φάρος σταμάτησε να λειτουργεί το 1968 και μετατράπηκε σε μουσείο που περιλάμβανε και ένα έκθεμα για τη μάχη του κτιρίου ενάντια στο έδαφος που υποχωρούσε. Το μουσείο έκλεισε ωστόσο καθώς η άμμος κάλυψε τα δύο βοηθητικά κτίρια. Ο φάρος, ωστόσο, εξακολουθεί να προσελκύει 250.000 επισκέπτες τον χρόνο.  



      Η περιοχή είναι γνωστή για το αμμώδες έδαφος και την ακτογραμμή που διαβρώνεται. Το 2008 μία εκκλησία αποσυναρμολογήθηκε ώστε να μην βρεθεί στον γκρεμό. Η εκκλησία είχε χτιστεί το 1250 και εκεί είχαν γυριστεί σκηνές της ταινίας "Η Γιορτή της Μπαμπέτ". Το 1987 "Η Γιορτή της Μπαμπέτ" έγινε η πρώτη δανέζικη ταινία που κέρδισε το όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας.    
      Με πληροφορίες από Reuters
      Πηγή: www.lifo.gr
    11. webTV

      Engineer

      Δείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό με την κατασκευαστική εξέλιξη του Σταθμού Μετρό «Νίκαια», που κατασκευάζεται στα πλαίσια της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά.
       
    12. webTV

      Engineer

      Παρακολουθήστε σε βίντεο μία προσπάθεια απόδοσης του τύμβου της Αμφίπολης σε τρισδιάστατη απεικόνιση.
       
      Δείτε την παρουσίαση:
       

       
      Δείτε επίσης ένα 3D από την Greektoys.org εδώ: https://sketchfab.com/models/dfe1cfa036614fdb81ac11245566cbbd
       
      Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%82#ixzz3GKhK8US1
       
       
      Δείτε όλες τις playlist του Michanikos.gr webTV εδώ: https://www.youtube.com/channel/UCNqQHX1CL923wiTHhW_bLZw/playlists
    13. webTV

      Engineer

      Η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα που θα συνδέει τη Δανία με τη Γερμανία βρίσκεται 40 μέτρα κάτω από τη Βαλτική θάλασσα και αναμένεται να ανοίξει το 2029. Το 2020, μετά από περισσότερο από μια δεκαετία σχεδιασμού, ξεκίνησε η κατασκευή της σήραγγας Fehmarnbelt και ενός προσωρινού λιμανιού στην πλευρά της Δανίας. Στο λιμάνι αυτό θα βρίσκεται το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει τα 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα που θα αποτελούν τη σήραγγα.
      «Η προσδοκία είναι ότι η πρώτη γραμμή παραγωγής θα είναι έτοιμη γύρω στο τέλος αυτού του έτους ή στις αρχές του επόμενου», δήλωσε ο Χένρικ Βίντσεντσεν, διευθύνων σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής δανέζικης εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το έργο.
      «Μέχρι τις αρχές του 2024 θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βυθίσουμε το πρώτο κομμάτι της σήραγγας», πρόσθεσε.
      Η σήραγγα, μήκους 18 χιλιομέτρων, είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ευρώπη, με προϋπολογισμό άνω των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Συγκριτικά, η σήραγγα της Μάγχης μήκους 50 χιλιομέτρων που συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία, κόστισε το ισοδύναμο των 12 δισεκατομμυρίων λιρών σε σημερινά χρήματα.
      Η νέα σήραγγα θα κατασκευαστεί κατά μήκος του Fehmarn Belt, ενός στενού μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του δανέζικου νησιού Lolland, και έχει σχεδιαστεί σαν εναλλακτική λύση για την τρέχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία από το Rødby και το Puttgarden, η οποία μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Σήμερα, η διαδρομή αυτή διαρκεί  45 λεπτά με το πλοίο, αλλά μόλις ανοίξει η νέα σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκεί μόλις επτά λεπτά με το τρένο και 10 λεπτά με το αυτοκίνητο.
      Η σήραγγα, της οποίας η επίσημη ονομασία είναι Fehmarnbelt Fixed Link, θα είναι επίσης η μεγαλύτερη οδική και σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο. Θα αποτελείται από δύο αυτοκινητόδρομους διπλής λωρίδας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.
      «Σήμερα, αν ταξιδεύετε με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, θα σας πάρει περίπου τεσσεράμισι ώρες», δήλωσε στο CNN ο Γιένς Κάσλουντ, τεχνικός διευθυντής της Femern A/S.
      «Όταν ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκεί δυόμισι ώρες», πρόσθεσε.
      Εκτός από τα οφέλη για τα επιβατικά τρένα και τα αυτοκίνητα, η σήραγγα θα έχει θετικό αντίκτυπο στα φορτηγά και τα τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα, σύμφωνα με τον Κάσλουντ, επειδή δημιουργεί μια χερσαία διαδρομή μεταξύ της Σουηδίας και της Κεντρικής Ευρώπης που θα είναι 160 χιλιόμετρα συντομότερη από ό,τι είναι σήμερα.
      Το έργο χρονολογείται από το 2008, όταν η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν συνθήκη για την κατασκευή της σήραγγας. Στη συνέχεια, χρειάστηκε πάνω από μια δεκαετία για να ψηφιστεί η απαραίτητη νομοθεσία και από τις δύο χώρες και για να διεξαχθούν γεωτεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες.
      (Femern A/S) Ενώ η διαδικασία ολοκληρώθηκε ομαλά από την πλευρά της Δανίας, στη Γερμανία ένας αριθμός οργανώσεων – μεταξύ των οποίων ακτοπλοϊκές εταιρείες, περιβαλλοντικές ομάδες και τοπικοί δήμοι – άσκησαν έφεση κατά της έγκρισης του έργου λόγω ισχυρισμών περί αθέμιτου ανταγωνισμού ενώ ταυτόχρονα εξέφρασαν ανησυχίες για το περιβάλλον και τον θόρυβο. Τον Νοέμβριο του 2020 ομοσπονδιακό δικαστήριο της Γερμανίας απέρριψε αυτές τις προσφυγές.
      «Η απόφαση ήρθε με μια σειρά από όρους, τους οποίους κατά κάποιον τρόπο περιμέναμε και για τους οποίους ήμασταν προετοιμασμένοι σχετικά με τον τρόπο παρακολούθησης του περιβάλλοντος κατά την κατασκευή της σήραγγας, και με ζητήματα που είχαν να κάνουν με τον θόρυβο και τη διαρροή ιζημάτων. Πιστεύω ότι πρέπει πραγματικά να βεβαιωθούμε ότι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι όσο το δυνατόν μικρότερες», είπε ο Βίνσεντσεν.
      Τώρα που η κατασκευή του προσωρινού λιμανιού στην περιοχή της Δανίας έχει ολοκληρωθεί, βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες άλλες φάσεις του έργου, συμπεριλαμβανομένης της εκσκαφής της πραγματικής τάφρου που θα φιλοξενήσει τη σήραγγα, καθώς και της κατασκευής του εργοστασίου που θα κατασκευάσει τα τμήματα της σήραγγας. Κάθε τμήμα θα έχει μήκος 217 μέτρα, πλάτος 42 μέτρα, ύψος 9 μέτρα και θα ζυγίζει 73.000 μετρικούς τόνους.
      «Θα έχουμε έξι γραμμές παραγωγής και το εργοστάσιο θα αποτελείται από τρεις αίθουσες, με την πρώτη να έχει ήδη ολοκληρωθεί κατά 95%», είπε ο Βίνσεντσεν. Τα τμήματα θα τοποθετηθούν ακριβώς κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας, περίπου 40 μέτρα κάτω από τη στάθμη της στο βαθύτερο σημείο, και θα μετακινηθούν στη θέση τους με φορτηγίδες και γερανούς. Η τοποθέτηση των τμημάτων θα διαρκέσει περίπου τρία χρόνια.
      (Femern A/S) Ευρύτερος αντίκτυπος
      Έως και 2.500 άτομα θα εργαστούν άμεσα στο κατασκευαστικό έργο, το οποίο έχει επηρεαστεί από τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
      «Η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί πρόκληση αυτή τη στιγμή, επειδή η τιμή του χάλυβα και άλλων πρώτων υλών έχει αυξηθεί. Παίρνουμε τα υλικά που χρειαζόμαστε, αλλά είναι δύσκολο και οι εργολάβοι μας αναγκάστηκαν να αυξήσουν τον αριθμό των προμηθευτών για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να αγοράσουν αυτό που χρειάζονται. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που παρακολουθούμε πραγματικά αυτή τη στιγμή, επειδή η σταθερή προμήθεια πρώτων υλών είναι ζωτικής σημασίας», είπε ο Βίνσεντσεν.
      Ο Μάικλ Σβέιν της Συνομοσπονδίας της Βιομηχανίας της Δανίας, μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές οργανώσεις της χώρας, πιστεύει ότι η σήραγγα θα είναι επωφελής για τις επιχειρήσεις πέρα από την ίδια τη Δανία.
      «Η σήραγγα Fehmarnbelt θα δημιουργήσει έναν στρατηγικό διάδρομο μεταξύ της Σκανδιναβίας και της Κεντρικής Ευρώπης. Η αναβαθμισμένη σιδηροδρομική μεταφορά σημαίνει ότι περισσότερα φορτία θα μετακινούνται με τρένα που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Θεωρούμε τις διασυνοριακές συνδέσεις ένα σημαντικό εργαλείο για τη δημιουργία θέσεων εργασίας όχι μόνο σε τοπικό, αλλά και σε εθνικό επίπεδο», δήλωσε στο CNN.
      Ενώ ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες έχουν εκφράσει ανησυχίες για τις επιπτώσεις της σήραγγας στις φώκιες που ζουν στη ζώνη του Φέμαρν, ο Μάικλ Λόβενταλ Κρουζ της Εταιρείας Προστασίας της Φύσης της Δανίας πιστεύει ότι το έργο θα έχει περιβαλλοντικά οφέλη.
      «Στο πλαίσιο της σήραγγας Fehmarnbelt θα δημιουργηθούν νέες φυσικές περιοχές και πέτρινοι ύφαλοι στη δανέζικη και τη γερμανική πλευρά», πρόσθεσε.
      «Αλλά το μεγαλύτερο πλεονέκτημα θα είναι το όφελος για το κλίμα. Η ταχύτερη διέλευση θα καταστήσει τα τρένα ισχυρό ανταγωνιστή της αεροπορικής κυκλοφορίας, ενώ τα φορτία που θα μεταφέρονται με ηλεκτρικά τρένα είναι μακράν η καλύτερη λύση για το περιβάλλον», τόνισε ο Κρουζ.
      Εικόνες από CNN:





    14. webTV

      Engineer

      Τους θησαυρούς της αρχαίας Ελληνικής πρωτοπορίας στη μηχανική θαύμασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμφανή  έκπληξη οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του -πρωτοποριακού  στη σύλληψη -Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας που κοσμεί από χθες το κέντρο της Αθήνας χάρη στο παραγωγικό πάθος του Μηχανολόγου Μηχανικού κ.Κώστα Κοτσανά που αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (http://kotsanas.com/biography.php).
      Το Μουσείο, εγκαινίασαν στο ιστορικό «αρ νουβό» κτήριο της οδού Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, στο Κολωνάκι, ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρόεδρος της ΕΜΑΕΤ κ. Θεοδόσης Τάσιος και ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς ,παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου, των πρέσβεων της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μεξικού και του Καναδά, εκπροσώπων των πολιτιστικών φορέων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

      Το υδραυλικό αυτόματο των φθεγγομένων ορνέων υποδεχόταν στην είσοδο τους προσκεκλημένους, τους οποίους δεξιώνονταν στη συνέχεια οι αυτόματες θεραπαινίδες, ένα εντυπωσιακό ρομπότ του Φίλωνος του Βυζαντίου (3ος αιώνας π.Χ.), οι οποίες περπατούσαν, απευθύνονταν στον καθένα ξεχωριστά, τον ρωτούσαν κελαηδιστά αν επιθυμεί οίνο ή νερό και τον σέρβιραν ανάλογα με την επιθυμία του, όταν αυτός τοποθετούσε το κύπελλο στο χέρι της καθεμιάς τους! Όταν ο κάθε προσκεκλημένος έπαιρνε το κύπελλό του, αυτές συνέχιζαν να περπατούν για να σερβίρουν αυτόματα τον επόμενο καλεσμένο.
      Οι παριστάμενοι θαύμασαν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο φυσικό του μέγεθος και σε μεγάλο διαδραστικό έκθεμα, και μυήθηκαν στη λειτουργία και τη χρησιμότητά του περιστρέφοντας έναν χειρομοχλό που έθετε σε κίνηση την πρόβλεψη σημαντικών αστρονομικών και ημερολογιακών γεγονότων. Επίσης, στην είσοδο του Μουσείου υπήρχε πλήρες ανάπτυγμα του Μηχανισμού σε τεράστιο μέγεθος που λειτουργούσε σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, ο Ήλιος βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση στο ζωδιακό κύκλο, η Σελήνη μάς έδειχνε τη φάση της, μπορούσαμε να δούμε την επόμενη έκλειψη Ηλίου ή Σελήνης κ.ά.

      Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου, ένα θαύμα του αυτοματισμού του 3ου αι. π.Χ., και ο ηχητικός συναγερμός που περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα, ο οποίος ενεργοποιούνταν όταν οι προσκεκλημένοι διάβαιναν τη θύρα που προστατεύει! Ακολούθησε επίδειξη του πολυβόλου καταπέλτη του Διονυσίου του Αλεξανδρέως, με αυτοματοποιημένη συνεχή ρίψη βελών, και του αυτόματου ανοίγματος των θυρών του ναού, όπως συνέβαινε κατά την αρχαιότητα μετά την τέλεση θυσίας στο βωμό του. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι μπορούσαν να ρίξουν ένα νόμισμα και να πάρουν λίγο αγιασμό από τον αυτόματο πωλητή του Ήρωνος, να ανάψουν φωτιές και να στείλουν μηνύματα από την πυρσεία και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία, να ανυψώσουν βαρείς λίθους από μια τρίποδη ανυψωτική μηχανή, να λειτουργήσουν την πυροσβεστική αντλία του Ήρωνος και πολλά άλλα.
      Η αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία
      «Ο σύγχρονος τεχνολογικός πολιτισμός δεν είναι μια αύξουσα καμπύλη εξέλιξης, όπως συνήθως πιστεύεται, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 13ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα. Το Μουσείο στεγάζει και παρουσιάζει στο κοινό αυτή την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, τα οποία η ανθρωπότητα επανέκτησε μετά από 1.500 χρόνια ωρίμανσης», τόνισε ο κ. Κοτσανάς.

      Ο κ. Τάσιος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Θεωρητικώς μόνον (να εξηγούμεθα: θεωρητικώς, μόνον) θα μπορούσα σήμερα να πω “νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα”, αφού το πάθος μου με την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία εύρεν την δικαίωσίν του: Ετούτο το Μουσείο είναι ένα απ’ τα κεντρικά σύμβολα της τεράστιας προόδου που έγινε στη χώρα μας σ’ αυτό το θέμα. Ανατράπηκε πλέον η ανιστόρητη αντίληψη «δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνολογίαν – οι Ρωμαίοι την είχαν, τάχα» και έκλεισε σημειώνοντας: «Τώρα, ακόμη και το σεβαστόν Υπουργείο Παιδείας δεν θ’ αντέξει για πολύ πριν προσθέσει στο σχολικό βιβλίο της Ελληνικής Ιστορίας ένα σπουδαίο κεφάλαιο για τη θεμελιώδη συνιστώσα του Ελληνικού Πολιτισμού που ήταν η Τεχνολογία. Αφού άλλωστε με την «Έντεχνον Σοφίαν» οι αρχαίοι θεοί έσωσαν το ανθρώπινο γένος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας», 322c). Με όλα αυτά, λοιπόν, πώς να μην είμαστε ευγνώμονες στον κ. Κοτσανά, ευχόμενοι στο Μουσείο κάθε προκοπή».
      Ο κ. Μουσάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Η τεχνολογία που βασίζεται στην επιστήμη, και αυτήν έχουμε εδώ, σε αυτό το υπέροχο μουσείο, είναι εκείνη που άλλαξε πράγματι τον κόσμο. Και ο κ. Κοτσανάς με σειρά από μουσεία που έχει φτιάξει και περιοδείες ανά τον κόσμο, έχει παρουσιάσει τη συνιστώσα της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
      Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα
      Επικοινωνία: 211 4110044, 6907 292002
      Ώρες λειτουργίας: 09:00–17.00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα, 09:00–20.00 τους μήνες Ιούνιο - Σεπτέμβριο
      Website: http://kotsanas.com/, Facebook: @KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology, Instagram: @kotsanasmuseum
    15. webTV

      Engineer

      Έχοντας χρησιμοποιηθεί για αιώνες και χιλιετίες ως το αποτελεσματικότερο εργαλείο διαχείρισης της γης του νησιωτικού Αιγαίου, οι αναβαθμίδες όχι μόνον έκαναν δυνατή και διαχρονικά βιώσιμη την παραγωγική διαδικασία, πρωταρχικό στόχο, άλλωστε, για τον οποίον είχαν δημιουργηθεί, αλλά και παράλληλα λειτούργησαν προσδίδοντας στα φυσικά οικοσυστήματα ικανότητα προσαρμογής στις όποιες κλιματικές και άλλες περιβαλλοντικές αλλαγές. Ταυτόχρονα, αποτέλεσαν τη βάση για τη διατήρηση ενός συνεκτικού κοινωνικού ιστού και, συναφώς, για την ανάπτυξη του ανυπέρβλητου πολιτισμού του Αιγαίου.
      Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου LIFETERRACESCAPE - Μετατροπή των εγκαταλειμμένων τοπίων αναβαθμίδων σε Πράσινες Υποδομές μέσω Συμμετοχικής Επιστασίας Γης για καλύτερη προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή που, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε θέσει ως σκοπό τη λειτουργική αποκατάσταση μεγάλης έκτασης αναβαθμίδων της Νήσου Άνδρου, μέσω επανακαλλιέργειάς τους με την επικουρία του πρώτου Οργανισμού Συμμετοχικής Επιστασία Γης στη χώρα μας, δημιουργήθηκε η «Ξερολιθιά», ένα 30λεπτο ντοκιμαντέρ που φιλοδοξεί να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σχετικά με τις ποικίλες αξίες του αναβαθμιδωμένου τοπίου μια υποδομή που σήμερα καταρρέει.
      Το ντοκιμαντέρ σκιαγραφεί τη διαχρονική σχέση των νησιωτών με το τοπίο του Αιγαίου, εστιάζοντας στη γένεση και καλλιέργεια των αναβαθμίδων, απόλυτα συνυφασμένων με τη νησιώτικη ζωή. Παρουσιάζεται το παρελθόν, παρόν και μέλλον της καλλιέργειας σε αναβαθμίδες, η πολιτιστική και οικολογική τους αξία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην περιβαλλοντική σημασία τους, μέσα από τη διαχρονική λειτουργία τους ως Πράσινες Υποδομές που αποτελούν εργαλείο ανυπέρβλητο για την ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής που απειλούν σήμερα το Αιγαίο.
      Στο ντοκιμαντέρ αποτυπώνονται βιώματα της καθημερινής αγροτικής ζωής των κατοίκων της Άνδρου, προβάλλονται οι παραδοσιακές γεωργικές πρακτικές που εφαρμόσθηκαν διαχρονικά και αναδεικνύεται η τέχνη της ξερολιθιάς, η οποία το 2018 εντάχθηκε από την UNESCO στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας.
      Η πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ έγινε στις 10 Σεπτεμβρίου 2022 στην Άνδρο, κατά τα εγκαίνια της έκθεση Αναβαθμίδες του Aιγαίου: Εικόνες από το Παρελθόν έως το Μέλλον που πραγματοποιείται στην Καΐρειο Βιβλιοθήκη της Χώρας (10.09.2022 - 31.01.2023). Τον Οκτώβριο, το ντοκιμαντέρ έλαβε το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ (Odysseus Awards) στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Επιδαύρου 2022, όπου διακρίθηκε μεταξύ πολλών ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους. Η σκηνοθεσία είναι του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, επιστημονικώς υπεύθυνη η Θεοδώρα Πετανίδου, και η παραγωγή του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
      Ψήγματα του ντοκιμαντέρ είναι διαθέσιμα στην ιστο - σελίδα του έργου:
      - http://www.lifeterracescape.aegean.gr/mia-progeysitou-ntokimanter-xerolithia--smileyontas-topia-stisaimasies-tou-aigaiou-n-76
      - http://www.lifeterracescape.aegean.gr/to-2odemo-tou-eperxomenou-ntokimanter-xerolithia-smileyontas-topia-stis-aimasies-tou-aigaiou-n-95
      - http://www.lifeterracescape.aegean.gr/mia-deyterimatia-sto-eperxomeno-ntokimanter-xerolithia-smileyontas-topia-stis-aimasies-tou-n-81
      Συντελεστές:
      Σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
      Επιστημονικώς υπεύθυνη: Θεοδώρα Πετανίδου
      Παραγωγή: Πανεπιστήμιο Αιγαίου
      Πηγή video: LIFE TERRACESCAPE
      Πηγή: https://helecos.gr/el/publications/newsletter/Newsletter_HELECOS_January_2022.pdf
      Φώτο: https://www.lifeterracescape.aegean.gr/optikoakoustiko-yliko-w-31824
      Άρθρο της Θεοδώρας Πετανίδου,
      Καθηγήτριας, Εργαστήριο Βιογεωγραφίας & Οικολογίας, Τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου Δημοσιεύτηκε στο ενημερωτικό δελτίο της Ελληνικής Οικολογικής Εταιρείας ''HELECOS'' (τ. 15, 1/2023)
    16. webTV

      Engineer

      Είτε ακόμα βρίσκεστε στο σχολείο και μελετάτε γεωγραφία είτε αποφοιτήσατε πριν από δεκαετίες (καλή ώρα), υπάρχουν πιθανώς πολλά πράγματα που δεν γνωρίζουμε για τον υπέροχο πλανήτη στον οποίο ζούμε.
      1) Η Αλάσκα είναι η δυτικότερη και ανατολικότερη πολιτεία στις ΗΠΑ
      Η Αλάσκα εκτείνεται τόσο μακριά από τη δύση που καταλήγει στο ανατολικό ημισφαίριο. Στην πραγματικότητα, το νησί Semisopochnoi, μέρος των Αλεούτιων νήσων της Αλάσκας, είναι πρακτικά το ανατολικότερο σημείο σε όλη τη Βόρεια Αμερική.
      2) Υπάρχει* ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη πάνω σε ένα νησί
      Στις Φιλιππίνες, *μέχρι τις αρχές του 2020 θα βρίσκατε το Vulcan Point, ένα νησί στη λίμνη Main Crater.
      Η λίμνη Main Crater βρίσκεται σε ένα ηφαιστειακό νησί, το οποίο με την σειρά του το βρίσκουμε στην λίμνη Taal.
      Η λίμνη Taal βρίσκεται στο νησί Luzon.
      Κι έτσι έχετε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί μέσα σε μια λίμνη σε ένα νησί.
      3) Το όρος Mauna Kea είναι υψηλότερο από το Έβερεστ
      Το όρος Έβερεστ μπορεί να είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, αλλά όταν πρόκειται για το ψηλότερο βουνό στη γη, την πρωτιά την κατέχει το όρος Mauna Kea.
      Πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, το Mauna Kea έχει ύψος μόλις 4,207 μέτρα. Αλλά όταν μετρήσουμε το βουνό από τη βάση του στον πυθμένα του Ειρηνικού, το ύψος του φτάνει τα 10,000 μέτρα – πάνω από 1000 μέτρα ψηλότερα από το Έβερεστ.
        4) Το Έβερεστ δεν είναι τόσο κοντά στη Σελήνη όσο το όρος Chimborazo
      Όχι μόνο δεν είναι το ψηλότερο βουνό στον κόσμο, αλλά δεν είναι και το πλησιέστερο στο διάστημα, παρόλο που έχει το υψηλότερο υψόμετρο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αυτή η διάκριση πηγαίνει, αντίθετα, στο όρος του Ισημερινού (Εκουαδόρ), Τσιμποράσο.
      Η γη δεν είναι στην πραγματικότητα στρογγυλή, αλλά οβάλ, με μια διόγκωση στη μέση.
      Αν και το όρος του Ισημερινού έχει ύψος μόλις 6,263 μέτρα, η θέση του κοντά στον ισημερινό το ωθεί πιο κοντά στα αστέρια απ’ ότι το βορειότερο Έβερεστ των 8,848.86 μέτρων.
      5) Η Ισλανδία μεγαλώνει κατά 5 εκατοστά το χρόνο
      Η Ισλανδία, βρίσκεται πάνω στις τεκτονικές πλάκες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, οι οποίες κάθε χρόνο απομακρύνονται κατά 5 εκατοστά. Δείτε εδώ τις κινήσεις των τεκτονικών πλακών σε ένα βίντεο 40 δευτερολέπτων.
      6) Ο Ειρηνικός Ωκεανός συρρικνώνεται
      Χρόνο με το χρόνο η Βόρεια Αμερική και η Νότια Αμερική κινούνται πιο δυτικά, με αποτέλεσμα ο Ειρηνικός Ωκεανός να συρρικνώνεται. Έτσι η Ασία και η Βόρεια Αμερική έρχονται πιο κοντά αφού ο Ειρηνικός μειώνεται κατά δύο έως τρία εκατοστά περίπου κάθε χρόνο.
      7) Η Ρωσία εκτείνεται σε 11 διαφορετικές ζώνες ώρας
      Η Ρωσία έχει 11 ζώνες ώρας (σε σύνολο 24). Έτσι, όταν ένας Ρώσος από τη μία πλευρά της χώρας ξυπνά στις 7 π.μ., ένας άλλος από την άλλη πλευρά μπορεί να ετοιμάζεται για βραδινό του δείπνο.
      Η Γαλλία απ’ την άλλη έχει περισσότερες ζώνες ώρας – 12 – από τη Ρωσία ή και από οποιοδήποτε άλλο μέρος στον κόσμο, λόγω των υπερπόντιων περιοχών της.
      Το Λος Άντζελες είναι ανατολικά του Ρίνο της Νεβάδα
      Σίγουρα, η Καλιφόρνια βρίσκεται δυτικά της Νεβάδα, αλλά ελέγξτε προσεκτικά τον χάρτη και θα δείτε ότι η πόλη των αγγέλων είναι στην πραγματικότητα 138 χιλιόμετρα ανατολικά του Ρίνο.
      9) Η Πόλη του Μεξικού βυθίζεται κατά 1 μέτρο το χρόνο
      Οι Αζτέκοι δημιούργησαν ένα τεχνητό νησί πάνω στην λίμνη Texcoco για να χτίσουν την πόλη και οι Ισπανοί με τη σειρά τους συνέχισαν την οικοδόμηση πάνω στα ερείπια το 1521. Επειδή η πλειονότητα των ντόπιων βασίζεται στο νερό που εξάγεται από τον υδροφορέα κάτω από την πόλη, η στάθμη έχει μειωθεί συνολικά 10 μέτρα τα τελευταία 60 χρόνια!
      10) Ανακαλύφθηκαν νέα νησιά στις Φιλιππίνες
      Το Αρχιπέλαγος των Φιλιππίνων αποτελείται πλέον από 7.641 νησιά – αρκετές εκατοντάδες περισσότερα από τα 7.107 νησιά που οι επιστήμονες πίστευαν αρχικώς ότι η χώρα περιείχε.
      Με την ευκαιρία να αναφερθεί ότι τα νησιά έχουν ονομαστεί έτσι προς τιμήν του βασιλιά Φίλιππου του 2ου της Ισπανίας, και το μεγαλύτερο νησί της χώρας είναι το Luzon, με έκταση 109,965 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
      11) Η Ρωσία και η Κίνα συνορεύουν με 14 χώρες η καθεμία
      Η Ρωσία (συμπεριλαμβανομένης της περιοχής του Καλίνινγκραντ) συνορεύει με το Αζερμπαϊτζάν, τη Λευκορωσία, την Κίνα, την Εσθονία, τη Φινλανδία, τη Γεωργία, το Καζακστάν, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Μογγολία, τη Βόρεια Κορέα, τη Νορβηγία, την Πολωνία και την Ουκρανία.
      Η Κίνα συνορεύει με το Αφγανιστάν, το Μπουτάν, την Ινδία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, το Λάος, τη Μιανμάρ, τη Μογγολία, το Νεπάλ, τη Βόρεια Κορέα, το Πακιστάν, τη Ρωσία, το Τατζικιστάν και το Βιετνάμ.
      12) Τρεις χώρες στον κόσμο είναι αποκλεισμένες από μια άλλη χώρα
      Το Λεσότο, το Σαν Μαρίνο και η Πόλη του Βατικανού είναι οι μόνες τρεις χώρες που είναι εντελώς αποκλεισμένες από άλλη χώρα. Το Λεσότο βρίσκεται εξ ολοκλήρου στη Νότια Αφρική, ενώ ο Άγιος Μαρίνος και η Πόλη του Βατικανού βρίσκονται και οι δύο στην Ιταλία.
      13) Η Θάλασσα των Σαργασσών δεν έχει ακτές
      Η μόνη θάλασσα στον κόσμο χωρίς ακτές, η θάλασσα του Σαργασσών βρίσκεται στον βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Περιβάλλεται από τέσσερα ωκεάνια ρεύματα και ονομάστηκε έτσι από τα πλωτά φύκια που την καλύπτουν, τα φύκια Sargassum.
      14) Το εθνικό πάρκο Yellowstone φιλοξενεί ένα υπερηφαίστειο
      Κάτω από το Εθνικό Πάρκο Yellowstone βρίσκεται ένα ενεργό υπερηφαίστειο – μια διάκριση που απονέμεται σε ηφαίστεια που έχουν απελευθερώσει περισσότερα από 240 κυβικά μίλια υλικού (λίγο περισσότερο από το διπλάσιο του όγκου της λίμνης Erie, σύμφωνα με το National Geographic) κατά τη διάρκεια μιας έκρηξης.
      Το ηφαίστειο Yellowstone έχει βιώσει τρεις πολύ μεγάλες εκρήξεις, δύο εκ των οποίων χαρακτηρίζονται ως «υπέρ» – αν και ευτυχώς για τους λάτρεις του πάρκου, η πιο πρόσφατη ήταν πριν από 640.000 χρόνια.
      15) Το Σουδάν έχει περισσότερες αρχαίες πυραμίδες από την Αίγυπτο
      Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου της Γκίζας θεωρούνται ένα από τα θαύματα του αρχαίου κόσμου, αλλά γνωρίζατε ότι το Σουδάν έχει σχεδόν διπλάσιο αριθμό πυραμίδων; Στο Σουδάν θα βρείτε λοιπόν  255 πυραμίδες, χτισμένες από τα αρχαία κουσιτικά βασίλεια της Νουβίας, και είναι αρκετά περισσότερες από τις 138 της Αιγύπτου.
    17. webTV

      Engineer

      Μία οκτάγωνη πόλη, η οποία θα επιπλέει στην Ερυθρά Θάλασσα είναι το νέο, φιλόδοξο σχέδιο της Σαουδικής Αραβίας. 
      Η πόλη, που θα ονομαστεί Oxagon, θα βρίσκεται στην άκρη της Neom, μίας ολοκαίνουριας περιοχής που βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Το κεντρικό σημείο της Neom θα είναι μία έξυπνη πόλη με το ίδιο όνομα. 
      Σύμφωνα με το προωθητικό βίντεο, η Oxagon θα είναι το μεγαλύτερο οικοδόμημα που θα επιπλέει στη γη και θα φιλοξενεί το «πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο λιμάνι με ενσωματωμένο κέντρο logistics» στον κόσμο. 
      Οι υπεύθυνοι της Neom δεν αποκάλυψαν πόσο θα κοστίζει το project ή πώς θα μπορεί να επιπλέει η πόλη. 
      Η Neom είναι το όραμα του Σαουδάραβα εστεμμένου πρίγκιπα Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν και κεντρικό σημείο του 13ετούς σχεδίου του για τον εκσυγχρονισμό της χώρας, που ονομάζεται «Vision 2030». 
      Η Oxagon στοχεύει να δημιουργήσει ένα νέο κέντρο στις ροές του παγκόσμιου εμπορίου. 
       
       
    18. webTV

      Engineer

      Ο ουρανοξύστης 111 West 57th Street, γνωστός και ως Steinway Tower, είναι ένα οικιστικό έργο στο West Midtown του Manhattan στη New York City.
      Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα αποτελεί ένα από τα υψηλότερα κτίρια στις ΗΠΑ αλλά και τον λεπτότερο ουρανοξύστη στον κόσμο με λόγο πλάτους προς ύψος περίπου 1:23.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.