Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    619 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Κατά η δεκαετία του 70 η κατασκευή δύο φραγμάτων άλλαξε για πάντα τη μορφή του μικρού ποταμού Παλαιοκαρίτη, που πηγάζει από τον αυχένα της Γκρόπας και εκβάλλει στον ποταμό Πορταϊκό. Οι δύο μικροί καταρράκτες μικρής κλίμακας που δημιουργήθηκαν στο παλιό πέτρινο γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, έδωσαν μια ξεχωριστή εικόνα στην τοποθεσία, που πλέον αποτελεί πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών.
      Το πυκνό παρόχθιο δάσος, τα νερά του ποταμού και οι πανέμορφοι καταρράκτες που δημιουργήθηκαν, έδωσαν άλλη πνοή στο παλιό πέτρινο γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, το οποίο κατασκευάστηκε γύρω στο 1550 και συνέδεε την περιοχή του Ασπροποτάμου με την Πύλη και τα υπόλοιπα χωριά.
      Πρόκειται για ένα μονότοξο πέτρινο γεφύρι μήκους 26 μέτρων, ύψους 10 μέτρων και το άνοιγμα του τόξου του φτάνει τα 19 μέτρα. Όμως παρά την παλαιότητα και την αρτιότητα που παρουσιάζει, στις μέρες μας την παράσταση κλέβουν τα τρεχούμενα νερά του καταρράκτη που πέφτουν πίσω από αυτό από ύψος 12 μέτρων σαν νεροκουρτίνα, αλλά και αυτά που ρέουν ακριβώς μπροστά του, ακόμα και αν το δικό τους ύψος φτάνει μονάχα τα δύο μέτρα.
      Το παραμυθένιο σκηνικό που αποτυπώνεται στα μάτια των επισκεπτών, συμπληρώνεται από το αέναο βουητό των καταρρακτών αλλά και από το πέπλο μυστηρίου που κρύβεται πίσω από κάθε γεφύρι της ελληνικής φύσης. Ο μύθος λοιπόν δεν θα μπορούσε να λείψει και από το γεφύρι της Παλαιοκαρυάς, ο οποίος κάνει λόγο για νεράιδες και ξωτικά που κατοικούν στους κόλπους του και αναδύονται μέσα από τα νερά του ποταμού ώστε να ξελογιάσουν τον κάθε επισκέπτη.
    2. webTV

      Engineer

      Πάνω από ένα δισεκατομμύριο εκτοπισμένοι άνθρωποι. Είκοσι ημέρες θανατηφόρας ζέστης κάθε χρόνο σε πολλές περιοχές του κόσμου. Κατάρρευση οικοσυστημάτων και σοβαρή έλλειψη τροφίμων. Όχι, δεν πρόκειται για τις συνέπειες τυχόν περιορισμένης χρήσης πυρηνικών όπλων. Είναι το δυστοπικό σκηνικό που θα επικρατεί το 2050 στον πλανήτη μας εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έκθεση από το Breakthrough National Centre for Climate Restoration της Αυστραλίας Ένα σκηνικό που αν επιβεβαιωθεί θα οδηγήσει στη διάρρηξη κάθε εδραιωμένης κοινωνικής συνθήκης και θα φέρει τον ανθρώπινο πολιτισμό στο χείλος της κατάρρευσης.

      Με τα υφιστάμενα στοιχεία ο ενεργειακός τομέας και η οικοδομική βιομηχανία ευθύνονται συνδυαστικά για περίπου το 40% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός και η σοβαρότητα της κλιματικής κρίσης συνεχίζουν να αυξάνονται, προκαλώντας παγκόσμιες διαταραχές, οι αρχιτέκτονες καλούνται να βρουν λύσεις ώστε να μετατρέψουν τα κτίρια από καταβόθρες ενέργειας σε αυτόνομες ενεργειακές οντότητες.

      Αυτό προσπαθεί να κάνει η νορβηγική Snøhetta που πρόσφατα ολοκλήρωσε ένα ενεργειακά αυτόνομο κτίριο γραφείων. Το Powerhouse Telemark έχει ενσωματώσει έξυπνες λύσεις και υπολογίζεται ότι θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό, τι θα χρειαστεί σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Συμπεριλαμβανομένης, μάλιστα, της ενέργειας που θα απαιτήθηκε για την κατασκευή του, ακόμη και αυτής που θα δαπανηθεί τις επόμενες δεκαετίες, σε τυχόν εργασίες ανακαίνισης.
       
        Το κτίριο αποτελείται από 11 ορόφους και η Snøhetta υιοθέτησε την αρχή της τυποποίησης, προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους κατά τη διάρκεια της ανέγερσης. Τα πάντα, από το δάπεδο έως τα διαχωριστικά γραφείων και τα μπάνια, είναι πανομοιότυπα. Η εσωτερική διαρρύθμιση είναι «ευέλικτη» για να προσαρμόζεται στις μελλοντικές ανάγκες.
      Το εξωτερικό του κτιρίου διαθέτει ασυνήθιστο λοξό σχεδιασμό μια κλίση 45 μοιρών στην ανατολική πρόσοψη, όπου και φιλοξενεί έναν φωτοβολταϊκό θόλο. Σε συνδυασμό με τον φωτοβολταϊκό μανδύα που καλύπτει τη νότια πρόσοψη του κτιρίου, υπολογίζεται ότι το κτίριο θα παράγει συνολικά 256.000 kWh τον χρόνο, περίπου 20 φορές την ετήσια χρήση ηλεκτρικής ενέργειας ενός μέσου νορβηγικού νοικοκυριού. Το πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας θα πωλείται στο ενεργειακό δίκτυο της χώρας.
      Αν και διαθέτει ενεργειακά αποδοτικά συστήματα φωτισμού, τα τζάμια του Powerhouse Telemark είναι προσεκτικά τοποθετημένα για να ελαχιστοποιούν τις απαιτήσεις τεχνητού φωτισμού. Είναι, επίσης, εξαιρετικά καλά μονωμένο και έχει υψηλό επίπεδο στεγανότητας, παράγοντες που βοηθούν στη διατήρηση σταθερής εσωτερικής θερμοκρασίας. Επιπλέον, το σύστημα θέρμανσης τροφοδοτείται από γεωθερμικά φρεάτια βάθους 350 μέτρων κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.
      Το αποτέλεσμα είναι ένα κτίριο – γεννήτρια που θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό,τι θα καταναλώσει σε ολόκληρη τη διάρκεια της ζωής του.
       
       
       
    3. webTV

      Engineer

      Επίσημα εγκαίνια της μεγαλύτερης γέφυρας στην θάλασσα πραγματοποιήθηκαν από τον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping 9 χρόνια από την έναρξη της κατασκευής της. Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 55 χιλιομέτρων που συνδέει το Χονγκ Κονγκ με το Τζουχάι και το Μακάο (HKZM), ένα γιγαντιαίο έργο, που κατασκευάστηκε πάνω από το νερό στο Δέλτα του ποταμού Περλ στη νότια Κίνα. Συνδέει τρεις περιοχές, την καθεμία με το δικό της κοινωνικό σύστημα, οικονομική δόμη και γλώσσα. 
      Η περιοχή γνωστή ως Περιοχή του Μεγάλου Κόλπου περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και εννέα πόλεις στη Γκουάνγκντονγκ και θεωρείται απο τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές καθώς ζουν περισσότεροι άνθρωποι από τον συνολικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου, βρίσκονται τρία από τα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου ενώ το ΑΕΠ της είναι μεγαλύτερο από αυτό της Αυστραλίας.    Η γέφυρα θα περιορίσει τη διάρκεια της διαδρομής από το Τζουχάι στο Χονγκ Κονγκ από τρεις ώρες σε μόλις 30 λεπτά, αλλά αυτό είναι ένα μόνο κομμάτι του παζλ. Το Χονγκ Κονγκ θα συνδεθεί με τρένο υψηλής ταχύτητας με το δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας ενώ μια σειρά από έργα υποδομών βρίσκονται υπό κατασκευή στο Δέλτα του ποταμού Περλ.   Η ίδια η γέφυρα είναι ένα κολοσσιαίο δημιούργημα. Η ποσότητα του χάλυβα από τον οποίο είναι κατασκευασμένη αρκεί για την ανέγερση 60 πύργων του Άιφελ, ενώ το τσιμέντο που έχει χρησιμοποιηθεί φθάνει για να οικοδομηθούν 22 ουρανοξύστες Chrysler.   Η νέα γέφυρα μπορεί να αντέξει σεισμούς μεγέθους 8 βαθμών και σούπερ τυφώνες ενώ έχει χτιστεί για να αντέξει ένα αιώνα λειτουργίας. Σύμφωνα με τον αρμόδιο φορέα για τη λειτουργία της HKZM, η γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο, η μακρύτερη θαλάσσια γέφυρα στον κόσμο, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε στις 15 Δεκεμβρίου του 2009, θα ανοίξει επισήμως σήμερα (Τετάρτη) στις 9 το πρωί (τοπική ώρα).        
    4. webTV

      Engineer

      Συνοικία Ουζιέλ. Ανάμεσα στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου - πρώην Ανθέων - και την Β. Όλγας, στο ύψος της Νομαρχίας και μεταξύ των οδών Πλούτωνος και Δημητρακοπούλου, βρίσκονται 28 διατηρητέα αρχοντικά, έτοιμα να μας αφηγηθούν μια γνήσια Θεσσαλονικιώτικη ιστορία.
      Η συνοικία Ουζιέλ, είναι μία από τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης, που περπατήσαμε στα πλακόστρωτα δρομάκια της και μας θύμισε γιατί αγαπάμε και δεν θα σταματήσουμε ποτέ να θαυμάζουμε αυτή την πόλη.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/DJI_0328.jpg
        Σε μικρή απόσταση από το κέντρο, στην ανατολική πλευρά της πόλης ανακαλύψαμε, περιηγηθήκαμε και απαθανατίσαμε ένα κρυμμένο κομμάτι από παράδεισο, που αποτελείται από 28 αρχοντικά σπίτια απέρριτης ομορφιάς, αυθεντικές οικίες της παλιάς Θεσσαλονίκης.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel.jpg
      Ανάμεσα στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου – πρώην Ανθέων – και την Β. Όλγας, στο ύψος της Νομαρχίας και μεταξύ των οδών Πλούτωνος και Δημητρακοπούλου, βρίσκονται 28 διατηρητέα αρχοντικά, έτοιμα να μας αφηγηθούν μια γνήσια Θεσσαλονικιώτικη ιστορία.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/oizeil-1.jpg
      Πλακόστρωτα δρομάκια, αναρριχώμενα φυτά, αυλές με τριαντάφυλλα και κληματαριές, ψηλοτάβανα δωμάτια κλασικής αστικής αισθητικής, ξύλινα παράθυρα και υπερυψωμένα ισόγεια, όλα πανομοιότυπης αρχιτεκτονικής κατασκευής, ξυπνούν εικόνες νοσταλγικές και όμορφες.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel2.jpg
        Όταν ο εργολάβος Δαυίδ Ουζιέλ συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Ζακ Μοσιέ και έχτισαν τον οικισμό το 1927, ο αρχικός σκοπός τους ήταν να στεγαστούν εκεί οι υπάλληλοι της Εταιρείας τροχιοδρόμων.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel3.jpg
      Αναφερόμαστε φυσικά στο Τραμ της Θεσσαλονίκης, του οποίου το αμαξοστάσιο βρισκόταν στη βόρεια πλευρά της συνοικίας Ουζιέλ. Μάλιστα σε αυτό οφείλεται και η παλιά ονομασία της περιοχής: Depot (αποθήκη).
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel-4.jpg
      Τελικά οι εργαζόμενοι δεν εγκαταστάθηκαν ποτέ εκεί. Για ένα διάστημα έμειναν υπάλληλοι του εργοστασίου Αλλατίνη, που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση.
      Τα αρχοντικά, μετέπειτα αγοράστηκαν από διάφορους ιδιοκτήτες και χρησιμοποιήθηκαν τόσο για κατοικίες, αλλά και για επαγγελματική χρήση.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel-5.jpg
      Την δεκαετία του ‘80 ο οικισμός, οι αυλές και τα τρία πλακόστρωτα δρομάκια που τον διασχίζουν κατηφορικά προς την οδό Παπανδρέου, χαρακτηρίστηκαν ως διατηρητέος οικισμός.
      http://www.thessalonikiguide.gr/wp-content/uploads/2020/01/ouziel-7.jpg
      Στην πλειοψηφία τους τα ψηλοτάβανα αρχοντικά με τα ξύλινα παράθυρα και τον χαρακτηριστικό διάκοσμο κάτω από τις κεραμιδοσκεπές, διατηρούνται σε άριστη κατάσταση.
      Ελάχιστα από αυτά έχουν πάνω τους σημάδια της εγκατάλειψης, καθώς έχουν αφεθεί και παραμένουν ακατοίκητα. Ωστόσο αυτό που θα μας μείνει ως ανάμνηση από την απογευματινή μας βόλτα στην συνοικία Ουζιέλ – σε αυτό το στολίδι πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ανατολική πλευρά της πόλης – είναι οι όμορφες εικόνες, από μια Θεσσαλονίκη αρχοντική, γεμάτη νεοκλασική , αστική ομορφιά.
       
    5. webTV

      Engineer

      Η μήκους 2,4 χιλιομέτρων γέφυρα ενώνει δύο τμήματα της κροατικής ακτογραμμής που χωρίζονται από ένα μικρό τμήμα του εδάφους της Βοσνίας Ερζεγοβίνης.
      Περατώθηκαν οι κατασκευαστικές εργασίες στην οδική γεφυρα Peljesac η οποία θα ενώσει δύο μέρη της Κροατίας που «χωρίστηκαν» από τον «διάδρομο» της πόλης Νέουμ, ο οποίος αποτελεί και τη μοναδική δίοδο της Βοσνίας προς τη θάλασσα.
      Η ολοκλήρωση των εργασιών εορτάστηκε παρουσία του πρωθυπουργού της Κροατίας, ενώ πρόκειται για ένα επενδυτικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που χρηματοδοτεί 357 εκατομμύρια ευρώ από το συνολικό κόστος των 550 εκατομμυρίων ευρώ.
      Η γέφυρα θα έχει μήκος 2,4 χιλιόμετρα και 55 μέτρα ύψος με τέσσερις λωρίδες για οχήματα, με τα χερσαία τούνελ και τους συνδετικούς δρόμους να μην έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Η κατασκευή ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018, με την κινεζική εταιρεία China Road and Bridge Corporation (CRBC) να κερδίζει τον διεθνή διαγωνισμό.
      Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα οι ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν ορισμένους από τους πιο ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς της Κροατίας, όπως το τμήμα της Παλιάς Πόλης του Ντουμπρόβνικ, έπρεπε να περάσουν από δύο συνοριακά σημεία ελέγχου μεταξύ Βοσνίας και Κροατίας στο βοσνιακό παραθαλάσσιο λιμάνι Νέουμ που αποτελεί τουριστικό θέρετρο.
      Η γέφυρα θα ενώνει τους δύο λαούς
      Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός της Κροατίας, Andrej Plenkovic, η γέφυρα «δεν θα χωρίζει αλλά θα ενώνει τους λαούς».
      Πάντως, το όλο έργο έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στη Βοσνιακή πλευρά, η οποία υποστηρίζει πως η γέφυρα παραβιάζει την κυρίαρχη πρόσβαση του κράτους σε ανοιχτές θάλασσες στην Αδριατική. Η Κροατία από τη δική της μεριά έχει αποσαφηνίσει πως η θηριώδης γέφυρα δεν θα παρεμποδίζει τη πρόσβαση των μεγάλων πλοίων προς το λιμάνι Νέουμ, το μοναδικό της Βοσνίας.
      Για το θέμα η Βοσνία είχε καταθέσει διάβημα διαμαρτυρίας προς την ΕΕ το 2018. Σε τελευταίες δηλώσεις τους, Βόσνιοι αξιωματούχοι έκαναν λόγο για «μεγάλη αδικία» κατά της χώρας τους, ωστόσο οι κροατικής καταγωγής, πολιτικοί της χώρας, στήριξαν εξ αρχής το έργο που αρχικά ανακοινώθηκε το 2007. Σημειώνεται πως η Βοσνία έχει μόλις 24 χιλιόμετρα ακτών στον κόλπο Pelješac προς την Αδριατική.
       
    6. webTV

      Engineer

      Η νέα εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο παραμορφώσεων των πλακών.
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/elegxos...
       
    7. webTV

      Engineer

      Πρωτοπόρος και οραματιστής ο Ρίτσαρντ Ρότζερς που είναι σήμερα 87 ετών, έχει υπογράψει μια σειρά από εμβληματικά κτίρια σε όλο τον κόσμο, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το Κέντρο Ζωρζ Πομπιντού και το κτίριο των Lloyd's
      4Το όνομά του είναι συνώνυμο της αρχιτεκτονικής. Ο Ρίτσαρντ Ρότζερς, ένας από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες της γενιάς του, που έχει τιμηθεί με όλα τα μεγάλα βραβεία αρχιτεκτονικής, Pritzker, Royal Gold Medal και AIA Gold Medal, ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από την ενεργό δράση και το Rogers Stirk Harbour + Partners, μετά από 43 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στον κόσμο της αρχιτεκτονικής.
      Πρωτοπόρος και οραματιστής ο Ρίτσαρντ Ρότζερς που είναι σήμερα 87 ετών, έχει υπογράψει μια σειρά από εμβληματικά κτίρια σε όλο τον κόσμο, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το Κέντρο Ζωρζ Πομπιντού στο Παρίσι και το κτίριο των Lloyd’s. Σχεδίασε επίσης ανάμεσα σε άλλα το Millennium Dome, το οποίο ολοκληρώθηκε λίγο πριν από την αλλαγή της χιλιετίας, και δύο βραβευμένα κτίρια με Stirling στη δεκαετία του 2000 – το αεροδρόμιο Barajas στη Μαδρίτη και το Hammersmith Maggie’s Center στο Λονδίνο.
      Wimbledon house, London, UK (1969), το σπίτι των γονιών του.
      Centre Pompidou, Paris, France (1977)
      Inmos Microprocessor Factory, Newport, UK (1982)
      Lloyd’s building, London, UK (1986)
      Millennium Dome, London, UK (1999)
      Barajas Airport, Madrid, Spain (2005)
      Heathrow Terminal 5, London, UK (2008)
      Hammersmith Maggie’s Centre, London, UK (2008)
      Κείμενο: Αργυρώ Μποζώνη
      Email: [email protected]
      ----------
       
      Περισσότερα video: https://www.youtube.com/results?search_query=richard+rogers
    8. webTV

      GTnews

      Ο καιρός αποτελεί έναν από τους περιβαλλοντικούς παράγοντες με την μεγαλύτερη επίδραση στην εξάπλωση και τη συμπεριφορά των δασικών πυρκαγιών. Το επόμενο βίντεο συνοψίζει την πολύ σημαντική σχέση μεταξύ του καιρού και των δασικών πυρκαγιών. Απέχοντας ένα μήνα από την έναρξη της νέας αντιπυρικής περιόδου (01.05 - 31.10.2022), η καλύτερη κατανόηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ της φωτιάς και του περιβάλλοντος της αποτελεί μονόδρομο για την καλύτερη προετοιμασία και την ενίσχυση της ετοιμότητας μας.
      Το παραπάνω βίντεο αποτελεί παραδοτέο του ερευνητικού έργου FLAME που υλοποιείται στο Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Αντικείμενο του έργου FLAME είναι η προώθηση της επιστημονικής γνώσης σχετικά με τις ακραίες πυρομετεωρολογικές συνθήκες και την ακραία συμπεριφορά των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα, ώστε να ενισχυθεί η επίγνωση και η ετοιμότητα. 
      Το ερευνητικό έργο FLAME υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της Δράσης "2η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση των Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών (Αριθμός Έργου: 00559).
       
    9. webTV

      Engineer

      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα σε δορυφόρους και συστήματα ραδιοεπικοινωνιών
       
      Την ισχυρή ηλιακή έκρηξη που σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου κατέγραψαν τα τηλεσκόπια της NASA και οι εικόνες είναι πανέμορφες!
       
      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, ώστε να βλάψει τους ανθρώπους στην επιφάνεια του πλανήτη, ούτε θέτει σε κίνδυνο τους αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα στους δορυφόρους, τα συστήματα ραδιοεπικοινωνιών, το σύστημα GPS, καθώς επίσης και τα επίγεια δίκτυα ηλεκτρισμού.
       
      Τον Σεπτέμβριο, τα τηλεσκόπια της NASA κατέγραψαν μία ισχυρή ηλιακή καταιγίδα, την ισχυρότερη εδώ και αρκετά χρόνια.
       
      Οι ηλιακές εκλάμψεις κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες: C (οι πιο ασθενείς), M (μεσαίες) και Χ (ισχυρές). Η τωρινή Χ1.6, αν και ιδιαίτερα ισχυρή, απέχει πολύ από την «θηριώδη» Χ4.9, που είχε συμβεί στον Ήλιο φέτος τον Φεβρουάριο.
       

       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/environment/article/437569/eduposiako-video-tis-nasa-apo-ishuri-iliaki-ekrixi/
    10. webTV

      Engineer

      Κάνοντας μια βόλτα στα θειωρυχεία της Μήλου, είναι σαν να πραγματοποιείς ένα ταξίδι στον χρόνο, ενώ αισθάνεσαι πραγματικά ότι περπατάς πάνω σε έναν ιστορικά διατηρητέο τόπο, σημαντικό δείγμα της βιομηχανικής κληρονομιάς ολόκληρης της Ελλάδας. Από την αρχαία ακόμη εποχή η εκμετάλλευση του θείου με σκοπό την στίλβωση των μετάλλων, την απολύμανση αλλά κυρίως αντισηπτικούς και θεραπευτικούς σκοπούς, οδήγησε στην ανάπτυξη της εξόρυξης του συγκεκριμένου ορυκτού.
      Η περιοχή Παλιόρεμα της Μήλου, υπήρξε ένας σημαντικός τόπος απόληψης θειαφιού, ενώ πολλοί Αθηναίοι ήταν εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν το θειάφι της Μήλου, κατασκευάζοντας «χελώνες» θείου που προορίζονταν για το εμπόριο. Στα νεώτερα χρόνια, εν έτη 1862, ξεκίνησε η παραχώρηση της εκμετάλλευσης σε ιδιώτες με κυριότερους εξ΄ αυτών την «Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων και Δημοτικών Έργων» αλλά και την «Θειωρυχεία Μήλου Α. Ε.», ενώ το 1958 διακόπηκε απότομα, όταν πια το θείο έγινε παραπροϊόν της διύλισης πετρελαίου, με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος.
      Η επιχείρηση έκλεισε οριστικά το 1978. Μέχρι τότε, το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής εξαγόταν στην Γαλλία, με κύρια χρήση τον ψεκασμό των αμπελιών, ενώ εξορύχτηκαν συνολικά 125.000 τόνοι μεταλλεύματος που μεταφέρονταν με βαγονέτα σε σπαστήρα για θραύση. Οι παλιές αυτές εγκαταστάσεις του μεσοπολέμου, οι στοές εξόρυξης, τα ερειπωμένα γραφεία, τα εργαλεία, η σκάλα φορτοεκφόρτωσης και τα παλιά κτήρια που διέμεναν οι εργαζόμενοι, είναι ορατά στον επισκέπτη του σήμερα, μαρτυρώντας με τον τρόπο τους τις δύσκολες συνθήκες εργασίας κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και της έλλειψης αέρα, που όμως εκπαίδευσαν γενιές εργατοτεχνιτών που επάνδρωσαν αργότερα πολλά από τα εργοστάσια επεξεργασίας ορυκτών του νησιού.
      Με το πέρασμα των χρόνων, η σκουριά και το θειάφι δημιούργησαν ένα υπέροχο θέαμα χρωμάτων, αφήνοντας το σημάδι τους σε αυτόν τον ερειπωμένο τόπο, που σε αντίθεση όλων, παραμένει ένα ζωντανό κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Μήλου. Όσο για την πανέμορφη καταγάλανη παραλία με την λευκοκίτρινη αμμουδιά που απλώνεται μπροστά από τα θειωρυχεία, δεν θα μπορούσε να είναι άλλη… συνεχίζοντας απλά την «παράδοση» των εντυπωσιακών παραλιών του νησιού που αποτελεί ιδανικό προορισμό για χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. 
       
    11. webTV

      Engineer

      Υπό παρακολούθηση είναι το ηφαιστειακό δυναμικό του Κολούμπου στη Σαντορίνη, ο μαγματικός θάλαμος του οποίου εντοπίστηκε για πρώτη φορά. 
      Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ένας συνεχώς αυξανόμενος όγκος μάγματος συσσωρεύεται στον μαγματικό θάλαμο, σε βάθος περίπου 3 χιλιομέτρων κάτω από το υποθαλάσσιο ηφαίστειο.

      «Η παρουσία αυτού του μαγματικού θαλάμου αναδεικνύει την πιθανότητα μιας μελλοντικής έκρηξης και γι' αυτό είναι σημαντικό το συγκεκριμένο ηφαίστειο - το πιο ενεργό υποθαλάσσιο ηφαίστειο όλης της Μεσογείου - να παρακολουθείται συνεχώς σε πραγματικό χρόνο» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης (AGU), που βασίζεται σε προηγούμενη σχετική δημοσίευση ξένων και Ελλήνων επιστημόνων στο περιοδικό "Geochemistry, Geophysics, Geosystems".
      Η έρευνα στο περιοδικό της AGU, με επικεφαλής τον γεωφυσικό Kajetan Chrapkiewicz και τον ηφαιστειολόγο Μικέλε Παουλάτο του Κολλεγίου Imperial του Λονδίνου και με τη συμμετοχή της κας Νομικού και του καθηγητή του ΑΠΘ Κωνσταντίνου Παπαζάχου, βασίστηκε σε καινοτόμο ανάλυση των σεισμικών και άλλων δεδομένων για τον Κολούμπο που είχαν προκύψει από παλαιότερη έρευνα της αποστολής "Πρωτέας" - ενός άλλου αμερικανικού ερευνητικού πλοίου στην περιοχή πριν μερικά χρόνια.
      Τα αποτελέσματα οδήγησαν τους ερευνητές, στην εκτίμηση ότι η «τρέχουσα κατάσταση του θαλάμου μάγματος δείχνει πως μια έκρηξη με πιθανά σημαντικές επιπτώσεις είναι δυνατή στο μέλλον (μολονότι όχι επικείμενη), συνεπώς προτείνουμε την τοποθέτηση ενός μονίμου παρατηρητηρίου που θα αφορά τη συνεχή καταγραφή των σεισμών και της γεωδαισία του βυθού».
      Όπως επισημαίνουν, «τα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι ο Κολούμπος αποτελεί σοβαρή απειλή και δικαιολογεί μια εγκατάσταση παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο», κάτι που ήδη άρχισε να υλοποιείται με το πρόγραμμα SANTORY και την εγκατάσταση επιστημονικών οργάνων στο βυθό του Κολούμπου.
      Ερευνες διεθνούς αποστολής στον βυθό του ηφαιστείου
      Ακριβώς αυτόν τον καιρό, βρίσκεται σε εξέλιξη στην περιοχή του Κολούμπου η διεθνής αποστολή Expedition 398 του μεγάλου αμερικανικού ερευνητικού σκάφους JOIDES Resolution, στο πλαίσιο του Διεθνούς Προγράμματος Ανακάλυψης των Ωκεανών (IODP), με τη συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων από το ΕΚΠΑ και το ΕΛΚΕΘΕ. Οι ερευνητές μόλις έκαναν γεώτρηση βορειοδυτικά του Κολούμπου με στόχο, μεταξύ άλλων, να ανακαλύψουν ίχνη από παλαιότερες εκρήξεις που έχουν γίνει στην περιοχή. Θα χρειαστούν πάντως κάποιοι μήνες (από τον Ιούλιο και μετά), εωσότου δημοσιοποιηθούν τα πρώτα ευρήματα της αποστολής, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο με πρόσθετες γεωτρήσεις μέσα στην καλντέρα της Σαντορίνης.
      Παράλληλα, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια καθηγήτρια Παρασκευή Νομικού του Τμήματος Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, η οποία επιβαίνει στο JOIDES Resolution, τοποθετήθηκαν ήδη από τις αρχές Δεκεμβρίου, με τη βοήθεια πλοίου του ΕΛΚΕΘΕ, όργανα παρακολούθησης στον Κολούμπο στο πλαίσιο του ελληνικού ερευνητικού προγράμματος SANTORY και με την οικονομική στήριξη του Δήμου Θήρας.
      Τόνισε ότι "είναι η πρώτη φορά που παρακολουθείται το ηφαίστειο, ενώ θα τοποθετηθούν επιπρόσθετα όργανα τους επόμενους μήνες και θα ενημερωθούν οι κάτοικοι του νησιού για τα αποτελέσματα των μετρήσεων από τη διεθνή επιστημονική ομάδα".
      «Πιθανή μια μεγάλη έκρηξη στα επόμενα 150 χρόνια»
      Το 1650 μ.Χ. ο Κολούμπος είχε εκραγεί, σκοτώνοντας περίπου 70 ανθρώπους στη Σαντορίνη λόγω δηλητηρίασης από τα αέρια της έκρηξης. Εκείνη η έκρηξη είχε πυροδοτηθεί από το συσσωρευμένο μάγμα σε ένα αντίστοιχο μαγματικό θάλαμο, πιθανώς σε αντίστοιχο βάθος 3-4 χιλιομέτρων κάτω από τον βυθό. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το μάγμα στον θάλαμο έχει την τάση, σε βάθος χρόνου, να φθάσει ξανά σε παρόμοιο όγκο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, μετά την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου το 1650 μ.Χ., ο μαγματικός θάλαμος μεγαλώνει με μέσο ρυθμό περίπου 4 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων τον χρόνο. Ο συνολικός όγκος που έχει συσσωρευθεί στο "ρεζερβουάρ" μάγματος (μαγματικό θάλαμο) κάτω από τον Κολούμπο, υπολογίζεται σε 1,4 κυβικά χιλιόμετρα.
      Σύμφωνα με τον Chrapkiewicz, αν ο συνεχιστεί ο σημερινός ρυθμός διόγκωσης του μαγματικού θαλάμου, κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα 150 χρόνια ο Κολούμπος θα φθάσει τα 2 κυβικά χιλιόμετρα μάγματος, που εκτιμάται ότι υπήρχαν όταν έγινε η έκρηξη του 1650 μ.Χ. Όμως, μολονότι μπορεί να γίνει μια εκτίμηση για τον μελλοντικό όγκο του μάγματος, σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν υπάρχει τρόπος να πει κανείς με βεβαιότητα πότε θα γίνει η επόμενη έκρηξη του ηφαιστείου.
      Οι ερευνητές αναφέρουν ότι μολονότι δεν φαίνεται να επίκειται άμεσα κάποιος κίνδυνος, επειδή ο Κολούμπος βρίσκεται σε σχετικά μικρό βάθος θάλασσας (περίπου 500 μέτρων), αυτό είναι πιθανό να αυξήσει την εκρηκτικότητα του. Προβλέπουν ότι όταν γίνει η έκρηξη, θα προκληθεί τσουνάμι και μια στήλη τέφρας ύψους δεκάδων χιλιομέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις για τη Σαντορίνη, η οποία απέχει μόνο επτά χιλιόμετρα από τον Κολούμπο.
      Οι ερευνητές ευελπιστούν ότι σε συνδυασμό τα νέα στοιχεία από το SANTORY και από την ευρισκόμενη σε εξέλιξη αποστολή του IODP πέριξ της Σαντορίνης θα παράσχουν πλέον καλύτερη εικόνα του ηφαιστειακού δυναμικού της περιοχής. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Παπαζάχος, αν και στη Σαντορίνη λειτουργεί εδώ και δύο δεκαετίες ένα πολύ καλό σεισμολογικό και γεωδαιτικό δίκτυο παρακολούθησης από το Ινστιτούτο Μελέτης & Παρακολούθησης του Ηφαιστείου της Σαντορίνης (ΙΜΠΗΣ), κάθε πρόσθετο δεδομένο και πληροφορία που αφορά τον Κολούμπο, είναι εξαιρετικά χρήσιμα. Παράλληλα, τόνισε ότι τα στοιχεία αυτά θα αξιοποιηθούν από μία διεθνή ερευνητική ομάδα, υπό τον συντονισμό της Εθνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ), για την αξιολόγηση της σχετικής σεισμο-ηφαιστειακής επικινδυνότητας του Κολούμπου, ώστε να μπορεί να σχεδιαστούν ανάλογα τα μέτρα πολιτικής προστασίας.
      "Χρειαζόμαστε καλύτερα δεδομένα για το τι πραγματικά βρίσκεται κάτω από αυτά τα υποθαλάσσια ηφαίστεια. Η συνεχής παρακολούθηση τους θα μας επιτρέψει να κάνουμε καλύτερη εκτίμηση για το πότε μια έκρηξη μπορεί να συμβεί. Με τέτοια συστήματα, πιθανώς θα γνωρίζουμε για μια έκρηξη λίγες μέρες προτού συμβεί, ώστε οι άνθρωποι θα μπορέσουν να εκκενώσουν την περιοχή και να μείνουν ασφαλείς", δήλωσε ο Chrapkiewicz.
    12. webTV

      Engineer

      Στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης βρίσκεται το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο, 100% πράσινο, θερμοκήπιο στον κόσμο. Πρόκειται για το πρότυπο θερμοκήπιο που αναπτύχθηκε και εγκαταστάθηκε από την ελληνική εταιρεία ΟΕΤ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Agrores, το οποίο έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο.
      Το θερμοκήπιο παραγωγής υδροπονικής τομάτας λειτουργεί με ενέργεια που παράγεται από τον ήλιο, τον αέρα και τα χρησιμοποιημένα λάδια, είτε από οικιακή είτε από βιομηχανική χρήση.
      Στο πρωτοποριακό θερμοκήπιο χρησιμοποιείται τόσο η ηλιακή ενέργεια όσο και η ενέργεια που παράγεται από τα οργανικά φωτοβολταϊκά που παράγει η ΟΕΤ, η αιολική ενέργεια όταν υπάρχει αυξημένη ένταση του ανέμου, αλλά και ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος το οποίο χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμα λάδια.
      Το μεγάλο πλεονέκτημα των 3ης γενιάς φωτοβολταϊκών που παράγονται στην Ελλάδα είναι ότι μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε επιφάνεια γιατί είναι εύκαμπτα, έχουν πολύ καλή απόδοση στο διαχεόμενο φως, αποκόπτουν τη βλαβερή UV ακτινοβολία και αφήνουν να περάσει στο εσωτερικό του θερμοκηπίου ηλιακή ακτινοβολία που επιτρέπει την ανεμπόδιστη εξέλιξη της φωτοσύνθεσης.
      Επιπλέον ο χρήστης του θερμοκηπίου μπορεί να ελέγξει τις λειτουργίες του από απόσταση, αλλά και να παρακολουθεί την παραγωγή ενέργειας από το υβριδικό σύστημα και επιπλέον να παρακολουθεί παραμέτρους που αφορούν στο μικροκλίμα που διαμορφώνεται στο εσωτερικό του (θερμοκρασία, υγρασία, ακτινοβολία κ.λπ.)
      Το ενεργειακά αυτόνομο αυτό σύστημα που λειτουργεί για πρώτη φορά στον κόσμο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε χρήση σε απομακρυσμένες περιοχές, σε νησιά, για τις ανάγκες του Στρατού, για camp προσφύγων, για στέγαση σε περίπτωση έκτακτων αναγκών ή φυσικών καταστροφών κ.ά.
      Δείτε εδώ βίντεο με την παρουσίαση του θερμοκηπίου της ΟΕΤ στην εκπομπή Ο3 της ΕΡΤ3.
       
    13. webTV

      Engineer

      Στην καρδιά της ερήμου Karakum του Τουρκμενιστάν, υπάρχει ο κρατήρας Darvaza ή όπως είναι διεθνώς γνωστός, “Η Πύλη της Κολάσεως”. Η ονομασία μπορεί να ακούγεται τρομακτική, πρόκειται όμως για ένα από τους πιο δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αν και η ίδια η κυβέρνηση δεν το προωθεί ως τουριστικό αξιοθέατο.  Πρόκειται για ένα κρατήρα με διάμετρο 70 μέτρα και βάθος 20 μέτρα, ο οποίος “φτύνει” φωτιά και δε σταματά να καίει εδώ και 50 χρόνια. Πώς δημιουργήθηκε όμως αυτό το παράξενο φαινόμενο;

      Όλα ξεκίνησαν στην τότε Σοβιετική Ένωση του 1971 και τη γεώτρηση που ξεκίνησαν για αναζήτηση πετρελαίου στην έρημο. Μόνο που αντί για θύλακα πετρελαίου, το τρυπάνι χτύπησε ένα θύλακα φυσικού αερίου. Το έδαφος κάτω από τις εγκαταστάσεις της γεώτρησης κατέρρευσε και δημιούργησε τον κρατήρα που ξέρουμε σήμερα. Το φυσικό αέριο όμως που απελευθερωνόταν αποτελούταν κυρίως από μεθάνιο, το οποίο έχει την ιδιότητα να δεσμεύει το διαθέσιμο οξυγόνο στον αέρα. Φοβούμενοι για την ασφάλεια των τοπικών κοινοτήτων και της πανίδας, αφού βρέθηκαν μερικά ζώα νεκρά στην έρημο, οι Σοβιετικοί αποφάσισαν να αναφλέξουν τα αποθέματα φυσικού αερίου και οι επιστήμονες υπολόγισαν πως σε μερικές εβδομάδες θα είχαν καεί, επιτρέποντας στην ποιότητα του αέρα να επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα.

      Λόγω της μυστικής φύσης τέτοιων πληροφοριών στη Σοβιετική Ρωσία, ειδικότερα σε περιπτώσεις λαθών, υπάρχουν και άλλοι ισχυρισμοί ως προς τη δημιουργία του Darvaza. Δυστυχώς δεν υπάρχει έγγραφη καταγραφή του περιστατικού. Γεωλόγοι του Τουρκμενιστάν ισχυρίζονται πως η κατάρρευση έγινε το 1960 και επί χρόνια ο κρατήρας εκτόξευε φυσικό αέριο και λάσπη, ενώ η ανάφλεξη δεν έγινε πριν το 1980. 
      Μισό αιώνα μετά οι φωτιές καίνε ακόμα και οι επιστήμονες δεν μπορούν ακόμα και σήμερα να υπολογίσουν για πόσο ακόμα θα καίει.
       
    14. webTV

      Engineer

      Τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής κατά τα τελευταία σαράντα χρόνια μπορούν να δουν σε ένα timelapse οι χρήστες του Google Earth και ενώ ο κολοσσός του διαδικτύου εγκαινίασε τη νέα του υπηρεσία.
      Συγκεκριμένα, η Google διέθεσε στο κοινό τη νέα υπηρεσία Timelapse του Google Earth που επιτρέπει τους χρήστες να «γυρίσουν πίσω το χρόνο» και να παρακολουθήσουν τις αλλαγές που έχουν καταγραφεί στο πλανήτη μας σε βάθος 37 ετών. Κάθε χρήστης της νέας αυτής υπηρεσίας θα έχει τη δυνατότητα αποθήκευσης βίντεο και εικόνων από το Timelapse για δική του χρήση.
      «Τα τελευταία 15 χρόνια, δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν στραφεί στο Google Earth για να απολαύσουν συναρπαστικές όψεις του πλανήτη μας από αμέτρητες διαφορετικές γωνίες», αναφέρει η Ρεμπέκα Μουρ, διευθύντρια των Google Earth και Earth Engine & Outreach συμπληρώνοντας πως από το 2017 οι χρήστες μπορούν να δουν τον πλανήτη μας και μέσα από μια εντελώς νέα διάσταση - τον χρόνο.
      «Με τη λειτουργία Timelapse, έχουν ενσωματωθεί στο Google Earth 24 εκατομμύρια δορυφορικές φωτογραφίες των τελευταίων 37 ετών, δημιουργώντας μια διαδραστική εμπειρία τεσσάρων διαστάσεων. Πλέον, ο καθένας μπορεί να παρακολουθεί το χρόνο να εξελίσσεται παντού στον κόσμο, με έναν τρόπο που συνοψίζει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες πλανητικών αλλαγών», ανέφερε η Ρεμπέκα Μουρ.
      «Ο πλανήτης μας αντιμετώπισε ραγδαίες περιβαλλοντικές αλλαγές τον τελευταίο μισό αιώνα – περισσότερες από κάθε άλλη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας. Πολλοί από εμάς βιώσαμε αυτές τις αλλαγές στις κοινότητες μας – προσωπικά, ήμουν μεταξύ των χιλιάδων κατοίκων της Καλιφόρνια που εγκατέλειψαν πέρσι τα σπίτια τους εξαιτίας των πυρκαγιών. Άλλοι αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως κάτι αόριστο και μακρινό, όπως το λιώσιμο των πάγων και η συρρίκνωση των παγετώνων», συμπλήρωσε.
      «Με το Timelapse στο Google Earth, έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα του μεταβαλλόμενου πλανήτη μας στις άκρες των χεριών μας – μια εικόνα που δείχνει όχι μόνο τα προβλήματα, αλλά και τις λύσεις, καθώς και την μαγευτική ομορφιά των φυσικών φαινομένων σε βάθος δεκαετιών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
      Προκειμένου να εξερευνήσετε την εφαρμογή Timelapse στο Google Earth, επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Χρησιμοποιώντας τη μπάρα αναζήτησης, μπορείτε να «γυρίσετε τον χρόνο πίσω», σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη θέλετε.
       
    15. webTV

      Engineer

      Ταυτότητα μηχανήματος ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων
      Συνολικό Μήκος: 132 μ.
      Αποτελείται από:
      - Ασπίδα με περιστρεφόμενη κεφαλή
      Βάρος: 535 τ.
      Μήκος: 12 μ.
      Διάμετρος: 9,5 μ.
      - Σύστημα Υποστήριξης Μηχανήματος
      Βάρος: 365 τ.
      Μήκος: 120 μ.
       
    16. webTV

      Engineer

      Το ξενοδοχείο Βερεγγάρια βρίσκεται στο χωριό Προδρομος, στο Τρόοδος σε υψόμετρο 1.400 μέτρων. Το ξενοδοχείο ξεκίνησε να κτίζεται το 1927. Λόγο διακοπής της προμήθειας σιδήρου το 1929 γίνεται διακοπή των εργασιών. Εξαιτίας του βαρύ χειμώνα που επικρατούσε δημιουργήθηκαν ρωγμές στο ξενοδοχείο με αποτέλεσμα την κατεδάφιση του. Το 1930 άρχισαν πάλι οι διαδικασίες κατασκευής οι οποίες και ολοκληρώθηκαν το 1931.
       

      Η ονομασία του ξενοδοχείου φέρει βασιλική αίγλη, αφού προήλθε από την ομώνυμη βασίλισσα της Νεβάρρας, σύζυγο του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου, που η ιστορία τους συνδέεται άμεσα με το νησί, αφού εδώ τελέστηκε και ο γάμος τους. Λέγεται ότι ο ιδιοκτήτης του Βερεγγάρια επέλεξε το όνομα αυτό προς τιμήν της επίσκεψης της Βερεγγάριας και του Ριχάρδου στον Πρόδρομο μετά το γάμο τους. Λέγεται ακόμη ότι ήταν κι ένας τρόπος για να «καλοπιάσει» την τότε αποικιοκρατική αγγλική διοίκηση, που ήταν αντίθετη σε οποιαδήποτε επιχειρηματική πράξη των Κυπρίων.



      Το ξενοδοχείο αποτέλεσε ένα από τα σπουδαιότερα ορεινά καταλύματα του 20ού αιώνα στην Κύπρο. Το Βερεγγάρια χαρακτηρίστηκε ως το «ξενοδοχείο των βασιλιάδων», όπου αρκετοί βασιλιάδες το επισκέπτονταν συχνά για τις διακοπές τους. Μερικοί από τους πιο διάσημους επισκέπτες του ήταν ο Βασιλιάς της Αιγύπτου Φαρούκ, ο Εθνάρχης Μακάριος, ο πρόεδρος του Ισραήλ Εζέρ Βαϊσμάν, ο τότε Άγγλος κυβερνήτης του νησιού και πολλοί άλλοι που αναγράφονται αναλυτικά στο βιβλίο των επισκεπτών. Το Βερεγγάρια απέσπασε κολακευτικά σχόλια από όλες τις σημαντικές προσωπικότητες που έτυχαν της φιλοξενίας του. Εκτός από τη φήμη του για την κυπριακή και γαλλική του κουζίνα, αλλά και την εξαίρετη φιλοξενία, ήταν επίσης διάσημο για τις μουσικοχορευτικές βραδιές που διοργάνωνε.



      Με το πέρασμα των χρόνων δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο ανταγωνιστικό κλίμα που διαμορφώθηκε από τις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των επισκεπτών και άρχισε να χαράζει φθίνουσα πορεία με αποτέλεσμα το 1984 ο ΚΟΤ να αναστείλει την άδεια λειτουργίας του και έκτοτε δεν λειτούργησε ξανά.
      https://www.youtube.com/watch?v=tZTnRqoR4g4
      Πηγή βίντεο: https://www.cnn.gr/reportaz/video/10220/kypros-to-stoixeiomeno-xenodoxeio-ton-vasileon
    17. webTV

      Engineer

      Το Στάδιο «OPAP Arena» γνωστό και ως Στάδιο «Αγιά Σοφιά», είναι το υπό κατασκευή και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
       
    18. webTV

      GTnews

      Οι «Κήποι Αλιάρτου», συνολικής έκτασης 144 στρεμμάτων περίπου, είναι μοναδικό στη χώρα μας δείγμα Αγγλικής αρχιτεκτονικής κήπων, με ένα καταπληκτικό φυσικό περιβάλλον που εμπλουτίζεται από την ροή του ποταμού Λόφη, μαζί με σωζόμενο σε άριστη κατάσταση σύμπλεγμα αγροτό-βιομηχανικών εγκαταστάσεων, κατοικιών  και διοικητικών κτιρίων του 19ου  αιώνα της Αγγλικής εταιρείας «Lake Copais Co Ltd» η οποία το 1890 αποξήρανε με επιτυχία τη Λίμνη Κωπαΐδα και εκμεταλλεύτηκε την πεδιάδα μέχρι το 1953 όταν το Ελληνικό Δημόσιο την εξαγόρασε μαζί με το κτήμα.
       
    19. webTV

      Engineer

      Τα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε χθες, Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό, κο Ταχιάο, και το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κο Κουρέτα.
      Συγκεκριμένα επισκέφθηκε τα εργοτάξια στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγία Σοφία ενώ επιθεώρησε και την ολοκληρωμένη σήραγγα από τους σταθμούς Αγία Σοφία έως Ανάληψη.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.