Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    620 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Πελώριο υδροηλεκτρικό φράγμα που ανεγέρθηκε επί Σοβιετικής Ένωσης και βρίσκεται στο τμήμα της Χερσώνας (νότια Ουκρανία) που ελέγχεται από τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις «ανατινάχθηκε» σήμερα, με αποτέλεσμα να διαρρεύσει τεράστια ποσότητα νερού, σύμφωνα με τις εμπόλεμες πλευρές, που αλληλοκατηγορούνται για την καταστροφή της υποδομής κρίσιμης σημασίας. Βίντεο που κυκλοφορούν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης –δεν είναι δυνατό να επαληθευτούν προς το παρόν– εικονίζουν πολύ ισχυρές εκρήξεις στο φράγμα στη Νόβα Καχόβκα, πάνω στον Δνείπερο ποταμό. Άλλα βίντεο δείχνουν τεράστιες ποσότητες νερού να βγαίνουν από τα συντρίμμια του φράγματος και σοκαρισμένους διερχόμενους.
      Το φράγμα, με τριάντα μέτρα ύψος και 3,2 χιλιόμετρα μήκος, οικοδομήθηκε το 1956 στον Δνείπερο, στο πλαίσιο της κατασκευής υδροηλεκτρικού εργοστασίου στη Νόβα Καχόβκα.
      Στον ταμιευτήρα του βρίσκονται 18 κυβικά χιλιόμετρα νερού και από αυτό υδροδοτούνται τόσο η χερσόνησος της Κριμαίας –που προσαρτήθηκε από τη Ρωσία το 2014–, όσο και το πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο στη Ζαπορίζια, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, που χρειάζεται αδιάλειπτη παροχή για να ψύχει τους αντιδραστήρες του.
      Οι αντίπαλες πλευρές αλληλοκατηγορήθηκαν για την καταστροφή του φράγματος.
      «Το [φράγμα στην] Καχόβκα ανατινάχθηκε από τις ρωσικές δυνάμεις κατοχής», ανέφερε η διοίκηση νότιου τομέα του ουκρανικού στρατού μέσω Facebook. Η ίδια πηγή πρόσθεσε πως «η έκταση της καταστροφής, η ταχύτητα και ο όγκος του νερού και οι περιοχές που είναι πιθανό να πλημμυρίσουν τελούν υπό διευκρίνιση».
      Σύμφωνα με αξιωματούχους προσκείμενους στη Μόσχα που μίλησαν σε ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων, το φράγμα βομβαρδίστηκε από τους Ουκρανούς. Αξιωματούχος εγκατεστημένος από τη Μόσχα στην περιοχή μίλησε για «πολύ σοβαρή τρομοκρατική ενέργεια», ορολογία που επίσης παραπέμπει σε ουκρανική επίθεση.
      Η εκκένωση κοινοτήτων στην περιοχή έχει ήδη αρχίσει, ανέφερε ο περιφερειάρχης Χερσώνας Ολεξάντρ Προκούντιν.
      «Εντός πέντε ωρών το νερό θα έχει φθάσει σε κρίσιμο επίπεδο», προειδοποίησε ο κ. Προκούντιν μέσω Telegram στις 06:45 [τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας].
      Κατά το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, κάπου 80 κοινότητες θα χρειαστεί να εκκενωθούν στην περιοχή.
      Δεν θεωρείται πως το πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο στη Ζαπορίζια –το μεγαλύτερο της Ευρώπης– διατρέχει «κρίσιμο κίνδυνο» λόγω της κατάρρευσης του φράγματος στη Νόβα Καχόβκα, δήλωσε φιλορώσος αξιωματούχος στην περιφέρεια αυτή της Ουκρανίας, σύμφωνα με το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS. ΑΠΕ ΜΠΕ
    2. webTV

      Engineer

      Πολλά από τα ιστορικά μνημεία της Ουκρανίας έχουν καταστραφεί τους τελευταίους τρεις μήνες κατά την εισβολή της Ρωσίας. Επιστήμονες εργάζονται για να διατηρήσουν τη μνήμη τους χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής και τρισδιάστατες σαρώσεις.
      Ο Γάλλος μηχανικός Εμανουέλ Ντουράντ είναι ειδικός στη λήψη τρισδιάστατων δεδομένων και βοηθά Ουκρανούς αρχιτέκτονες και ειδικούς ιστορικών κτιρίων να καταγράψουν κτίρια στο Κίεβο, το Lviv, το Τσερνίχιβ και το Χάρκοβο.
      «Ο σαρωτής λαμβάνει 500.000 πόντους ανά δευτερόλεπτο, μόνο σε αυτόν τον σταθμό, για παράδειγμα, θα έχουμε περίπου 10 εκατομμύρια πόντους. Στη συνέχεια θα αλλάξουμε τους σταθμούς, θα πάμε γύρω από το κτίριο και μετά όλα αυτά θα συγκεντρωθούν σε έναν υπολογιστή , σαν κομμάτια ενός παζλ αλλά σε 3D», δηλώνει ο Εμανουέλ Ντουράντ, γάλλος μηχανικός που βρίσκεται εκεί ως εθελοντής. 
      «Υπάρχουν 500 κτίρια [στο Χάρκοβο] που πρόκειται να καταγραφούν ως αρχιτεκτονική κληρονομιά, τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται πολύ κοντά το ένα στο άλλο σε μια κεντρική ιστορική περιοχή, η οποία έχει υποστεί καταστροφές και βομβαρδίστηκε πολλές φορές», τονίζει η Κατερίνα Κουπλίτσκα, αρχιτέκτονας και μέλος της ομάδας που τεκμηριώνει κατεστραμμένους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς. 
      Μερικοί κριτικοί υποστηρίζουν ότι είναι μάταιο να τεκμηριώνονται ιστορικά κτίρια με τόσο σχολαστική λεπτομέρεια, ενώ ο πόλεμος μαίνεται ακόμη και άνθρωποι πεθαίνουν καθημερινά. Άλλοι θεωρούν ότι ο Πολιτισμός είναι η βάση των πάντων και όταν χάνεται προκαλεί πόνο.
       
    3. webTV

      Engineer

      Η Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. μας συνεχίζοντας τις προσπάθειες ενημέρωσης των συναδέλφων σχετικά με τις τελευταίες τροποποιήσεις του Ν. 4412/16, έτσι όπως προβλέπονται στον πρόσφατο Ν. 4782/21, διοργάνωσε διαδικτυακή διημερίδα – σεμινάριο, με επίκεντρο τις διατάξεις οι οποίες θα εφαρμόζονται από 1/9/2021 καθώς και για την κατανόηση και εφαρμογή των αλλαγών που ήδη ισχύουν στις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα.
      Εισηγητής ήταν ο εκπαιδευτής του ΙΝΕΠ Πολιτικός Μηχανικός Δρ.  Βασίλειος Βασίλογλου.
      Δείτε το υλικό της ημερίδας
      1η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 1Η
      https://www.youtube.com/watch?v=863nGH0_Mq8
       
      2η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 2Η 
      https://www.youtube.com/watch?v=SBUZQ5xomYQ
    4. webTV

      Engineer

      Οι Παριζιάνοι θα μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης της Παναγίας των Παρισίων με την έναρξη λειτουργίας ενός ειδικού χώρου στο προαύλιο του καθεδρικού ναού, όπου θα παρουσιάζεται η δουλειά των τεχνιτών στο εργοτάξιο ανακατασκευής.
      Μέχρι στιγμής το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ. Τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά (2019) στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώνονται και αποκαλύπτουν μια ιδιαίτερη εικόνα της εκκλησίας.
      Σύμφωνα με τους Times, το ιστορικό μνημείο είναι “στα καλύτερά του” απαλλαγμένο από “150 χρόνια σκόνης” στους τοίχους.

      Δωρεές 846 εκατ. ευρώ
      Πριν ακόμη σβήσει η πυρκαγιά, οι γαλλικές αρχές έλαβαν το ιλιγγιώδες ποσό των 846 εκατομμυρίων ευρώ σε δωρεές. Αποκαλύφθηκε ότι το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.
      Ειδικότερα, η ανοικοδόμηση του ναού επιβραδύνθηκε λόγω της πανδημίας και της μόλυνσης του χώρου από τη σκόνη μολύβδου μετά την πυρκαγιά. Η απομάκρυνση “460 τόνων σκόνης μολύβδου” κόστισε 150 εκατομμύρια ευρώ.
      Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής οι υπεύθυνοι του έργου παρατήρησαν την έκταση της βρωμιάς που κάλυπτε το εσωτερικό του. Ο Γάλλος υπουργός Πολιτισμού Jean-Michel Guilment χαρακτήρισε “εντυπωσιακό” το γεγονός ότι ένα άγαλμα είναι και πάλι λευκό.
      Ο επικεφαλής του προγράμματος και στρατιωτικός Jean-Louis Georgelin δήλωσε στους Times ότι όταν ανοίξει “θα τον δείτε όπως δεν τον έχετε ξαναδεί ποτέ”.

      Η μεγάλη καταστροφή του 2019
      Η Παναγία των Παρισίων καταστράφηκε εν μέρει από μια τεράστια πυρκαγιά τον Απρίλιο του 2019.
      Ο πρόεδρος Εμμανουήλ έχει θέσει ως στόχο την επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.
      Οι εργασίες για την εσωτερική αποκατάσταση έχουν προχωρήσει αρκετά, ενώ οι εργασίες για το καμπαναριό, τους θόλους και τους σκελετούς έχουν ουσιαστικά αρχίσει με την πρόσφατη ανέγερση μιας σκαλωσιάς 100 μέτρων και 600 τόνων.
      Η Παναγία των Παρισίων, που ολοκληρώθηκε το 1345, θεωρείται ένα από τα ωραιότερα παραδείγματα της γαλλικής γοτθικής αρχιτεκτονικής και αποτέλεσε σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο στο Παρίσι.
       
       
    5. webTV

      GTnews

      Από τις σκαλωσιές στην κορυφή της Παναγίας των Παρισίων, ο Γάλλος πρόεδρος δεσμεύτηκε ότι η ανοικοδόμηση του πυρόπληκτου καθεδρικού ναού θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και ότι θα επαναλειτουργήσει σε έναν χρόνο από τώρα.

      Το ξύλινο καμπαναριό κατέρρευσε θεαματικά μέσα από την οροφή του καθεδρικού ναού κατά την πυρκαγιά που έπληξε το ορόσημο του Παρισιού στις 15 Απριλίου 2019. «Οι προθεσμίες θα τηρηθούν. Είναι μια τρομερή εικόνα της ελπίδας και μιας Γαλλίας που έχει ανοικοδομηθεί» δήλωσε ο Μακρόν. «Πρόκειται για μια σημαντική και συναισθηματική στιγμή» πρόσθεσε καθώς μιλούσε με τους εργάτες αποκατάστασης στις σκαλωσιές.

      Δείτε φωτογραφίες:
       

       
       
       

       
       
       

       

       

      Η κορυφή ύψους 96 μέτρων δεν αποτελούσε μέρος του αρχικού σχεδίου του καθεδρικού ναού. Προστέθηκε κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης του 19ου αιώνα από τον αρχιτέκτονα Eugene Viollet-le-Duc. Μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2019, το καμπαναριό ανακατασκευάστηκε με πανομοιότυπο τρόπο, παρά την αρχική συζήτηση σχετικά με το αν θα έπρεπε να του δοθεί μια σύγχρονη πινελιά.
      Ο Μακρόν ανακοίνωσε επίσης έναν διαγωνισμό για καλλιτέχνες που θα σχεδιάσουν έξι νέα βιτρό παράθυρα, καθώς και τη δημιουργία ενός μουσείου της Παναγίας των Παρισίων. Η Παναγία των Παρισίων πρόκειται να ανοίξει ξανά για θρησκευτικές λειτουργίες και για το κοινό στις 8 Δεκεμβρίου 2024.
       
      Περίπου 500 εργάτες βρίσκονται καθημερινά στο εργοτάξιο, κάνοντας αγώνα δρόμου για την ανοικοδόμηση του καθεδρικού ναού, ο οποίος δεσπόζει στο νησί Ile de la Cite στον ποταμό Σηκουάνα από τον Μεσαίωνα.

      Τοποθετήθηκε ο σταυρός του καμπαναριού, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει ο κόκορας στην κορυφή. Από τις αρχές του 2024, οι εργάτες θα αρχίσουν να στεγανοποιούν τη δρύινη οροφή με μόλυβδο. Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, τα έπιπλα, τα αγάλματα και τα έργα τέχνης του καθεδρικού ναού θα επανέλθουν, καθώς και το εκκλησιαστικό όργανο, το οποίο είχε αφαιρεθεί εντελώς για την ανακαίνιση.
    6. webTV

      Engineer

      Ο Παρθενώνας αποτελεί ένα απ’ τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της Ελλάδος, αλλά και ολόκληρου του κόσμου, ενώ μάλιστα θεωρείται από ιστορικούς και αρχιτέκτονες ως το απόλυτο συνταίριασμα μεταξύ απλότητας και δύναμης. Πόλος έλξης εκατομμυρίων επισκεπτών κάθε χρόνο, ο Παρθενώνας διατηρεί ακόμα κάποια μυστικά του αφανέρωτα, πάμε να τα ανακαλύψουμε.
      1. Η ύπαρξη του προ-Παρθενώνα. Ο Παρθενώνας αποτελεί ένα απ’ τα διασημότερα μνημεία παγκοσμίως, παρόλα αυτά δεν ήταν το πρώτο κτίσμα που ανεγέρθηκε στην περιοχή της Ακρόπολης. Στην πραγματικότητα στο ίδιο ακριβώς σημείο υπήρξε ένας ναός υπό κατασκευή αφιερωμένος στην θέα Αθηνά, ο οποίος σήμερα αποκαλείται ως προ- Παρθενώνας. Ο ναός αυτός φαίνεται να καταστράφηκε κατά την διάρκεια του Περσικού πολέμου το 480 Π.Χ και μετά από περίπου 30 χρόνια ξεκίνησε η ανοικοδόμηση του τωρινού Παρθενώνα από την ομάδα του Ικτίνου και του Καλλικράτη σε συνεργασία με το γλύπτη Φειδία, η οποία χρειάστηκε περίπου δέκα χρόνια κατασκευής (447-438 Π. Χ.)
      2. Ο Παρθενώνας ήταν χρωματιστός. Παρά το γεγονός ότι η εικόνα του Παρθενώνα στο μυαλό όλων μας είναι ταυτισμένη με την λευκή απόχρωση, πρόσφατες μελέτες με χρήση υπέρυθρου φωτισμού έχουν ανακαλύψει την ύπαρξη ιχνών από κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα που στόλιζε το διάκοσμο του, τα οποία μάλιστα σε σημεία μπορούν να γίνουν ορατά και με γυμνό μάτι. Ο λόγος που στο σήμερα το μνημείο παρουσιάζει αυτή την ελαφριά γκρι απόχρωση, οφείλεται στην αποσύνθεση του χρώματος που πραγματοποιείται με το πέρασμα των αιώνων. Δες εδώ τις εντυπωσιακές εικόνες.
      3. Το μεγαλύτερο έξοδο κατασκευής του. Μέσα στο βάθος των χρόνων κάποια από τα οικονομικά στοιχεία του χτισίματος του Παρθενώνα έχουν επιβιώσει στο σήμερα, αναδεικνύοντας πως το μεγαλύτερο έξοδο της κατασκευής αποτελούσε η μεταφορά του πεντελικού μαρμάρου στο λόφο της Ακροπόλεως, μια διαδρομή περίπου 16 χιλιομέτρων. Για το σκοπό της κατασκευής χρειάστηκαν περίπου 20 χιλιάδες τόνοι μαρμάρου, ενώ η απόσταση από το λατομείο καλυπτόταν μέσα σε έξι ώρες, με την τελική ανάβαση να επιτυγχάνεται με τη χρήση αυτοσχέδιων γερανών.
      Το αντίγραφο της Ακρόπολης στο Nashville του Tennessee
      4. Το ακριβές αντίγραφο στην Αμερική. Η αρχιτεκτονική του Παρθενώνα, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για την κατασκευή πολλών κτιρίων παγκοσμίως, που έχουν φανεί να αντιγραφούν την εμφάνιση του, όπως το Βρετανικό μουσείο στο Λονδίνο. Στην περιοχή του Νάσβιλ στην πολιτεία του Τενεσί των Ηνωμένων πολιτειών, υπάρχει μάλιστα ένα ακριβές αντίγραφο του μνημείου, που στέκει κοσμώντας το κέντρο του πάρκου της πόλης, από το 1897. Το 1990 εγκαταστάθηκε ένα αντίγραφο του περίφημου αγάλματος της Αθηνάς, ολοκληρώνοντας την αναπαράσταση.
      5. Η χρηματοδότηση δεν έγινε από τους Αθηναίους. Οι Αθηναίοι με την έκβαση των περσικών πολέμων κατάφεραν να μετατραπούν σε ηγέτιδα δύναμη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η χρηματοδότηση του μνημείου να έρθει απ΄ το κεφάλαιο των υπόλοιπών κρατών μελών της συμμαχίας της Δήλου που αποτελούσαν σύμμαχοι των Αθηναίων και όχι απευθείας από τους ίδιους τους πολίτες της.

      6. Η χρήση της χρυσής τομής. Ως χρυσή τομή αποκαλείται εκείνη η αναλογία μεταξύ μήκους και πλάτους που κάνει ένα παραλληλόγραμμο ευχάριστο στο μάτι. Ο γλύπτης Φειδίας που την χρησιμοποιούσε κατά κόρον στα γλυπτά του, κατασκεύασε και τον Παρθενώνα ως ένα “χρυσό” ορθογώνιο, ο οποίος χτίστηκε με την εξαιρετική ακρίβεια της μαθηματικής αυτής αναλογίας.
      7. Η κλοπή του χρυσού του αγάλματος. Το άγαλμα της Αθηνάς της Παρθένου, στο εσωτερικό του Παρθενώνα έπεσε θύμα καπήλευσης από τον τύραννο Λάχαρη, τον 3ο αιώνα Π. Χ., ο οποίος πήρε το χρυσό από τα μαλλιά και τα ρούχα της ώστε να κόψει νόμισμα για να πληρώσει τους μισθοφόρους του στρατού. Στην θέση του άλλοτε πολύτιμου μετάλλου, πιστεύεται από τους ειδικούς ότι τοποθετήθηκαν αυτήν την φορά πλάκες, οι οποίες είχαν επιχρυσωθεί.

      8. Η ονομασία Παρθενώνας. Παρότι η ονομασία Παρθενώνας είναι ταυτόσημη με το μνημείο, σε κείμενα του 5ου αιώνα Π. Χ. γινόταν αναφορά στο κτίσμα του ως “ο μεγάλος ναός”. Η πρώτη παρουσία του ονόματος που έμελλε να γίνει συνώνυμο του δέους και της υψηλής αρχιτεκτονικής παρουσιάζεται σε κείμενα του ρήτορα Δημοσθένη έναν αιώνα αργότερα και θεωρείται πως οι ρίζες του βασίζονται σ΄ ένα συγκεκριμένο δωμάτιο μέσα στο κτίσμα χωρίς να έχει διαλευκανθεί ποιο ακριβώς ήταν αυτό.
      9. Η αναστήλωση του Παρθενώνα. Χρονολογούμενη από την δεκαετία του ‘70 έχει ξεκινήσει από την ελληνική πολιτεία η διαδικασία αποκατάστασης και συντήρησης του Παρθενώνα, οπού τα αρχικά υλικά κατασκευής συμπληρώνονται με ανθεκτικότερα στις καιρικές συνθήκες και στην διάβρωση, ώστε να υποστηριχτεί η ακεραιότητα του μνημείου στο πέρασμα των αιώνων.

      10. Το σχέδιο κατασκευής του παλατιού. Ο Παρθενώνας μέσα στην μακραίωνη συνταρακτική ιστορία του έχει βιώσει πολλές μεταμορφώσεις με μια από αυτές να τον ήθελε να γίνει μεσοτοιχία με το νεόκτιστο παλάτι του βασιλιά Όθωνα. Μετά την δημιουργία των τολμηρών αυτών σχεδίων από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Σίνκελ, η ιδέα έμεινε τελικά αποτυπωμένη μόνο στα χαρτιά. Αν θες να διαβάσεις πέντε ακόμα συνταρακτικά στοιχεία για τον Παρθενώνα πάτησε εδώ.
      Ο μοναδικός Παρθενώνας μέσα στην διάρκεια των χιλιάδων του χρόνων πυρπολήθηκε, λεηλατήθηκε, άλλαξε ταυτότητα και σκοπό, καταφέρνοντας όμως πάντα να καθηλώνει καθέναν που ανεβαίνει τον ιερό βράχο για να τον επισκεφτεί.
    7. webTV

      GTnews

      Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Ερευνών Σκυροδέματος (ΕΠΕΣ), μετά την ωρίμανση των διαδικασιών για την έκδοση της 2ης γενιάς των Ευρωκωδίκων, προσκάλεσε τον Δρ Πολιτικό Μηχανικό κ. Τηλέμαχο Παναγιωτάκο (www.linkedin.com/in/tpanagiotakos), να παρουσιάσει το σχέδιο των νέων κανονισμών οι οποίοι αφορούν στις κατασκευές από σκυρόδεμα και τα σημεία με τις σημαντικότερες αλλαγές.
      Η παρουσίαση προς τους Έλληνες Μηχανικούς, Ερευνητές και Ακαδημαϊκούς κρίνεται σκόπιμη προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση καθώς ο κ. Παναγιωτάκος είναι μέλος από την Ελληνική πλευρά στην σχετική Ευρωπαϊκή επιτροπή η οποία επεξεργάζεται την έκδοση των νέων βελτιωμένων Ευρωκωδίκων.
      Η παρουσίαση έχει τον τίτλο: “Αντισεισμικός Σχεδιασμός κατασκευών Οπλισμένου Σκυροδέματος με τη 2η γενιά των Ευρωκωδίκων”.
      To link με το βιντεοσκοπημένο υλικό και τις παρουσιάσεις παρατίθεται στον παρακάτω σύνδεσμο :
      https://www.dropbox.com/scl/fo/snckiamwpw0kxf9vox5oc/h?rlkey=8gnad5cftpedghqagp9422ij7&dl=0
      Περισσότερα: http://www.epes.org.gr/
    8. webTV

      Engineer

      Εξαιρετικά κτίρια με τρούλους, εκλεκτικιστικού ρυθμού στην Θεσσαλονίκη
      Οι φωτογραφίες έχουν επιλεχθεί από τους φωτογράφους της ομάδας Thessaloniki Arts and Culture Photos και αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία των δημιουργών, οι οποίοι τις υπογράφουν.
      Το εξαιρετικό αυτό υλικό έχει ληφθεί από το διαδίκτυο και αναδημοσιεύεται προκειμένου να γίνει γνωστό και στους επισκέπτες του www.e-archimedes.gr.
      Πηγή και περισσότερες πληροφορίες: https://www.thessalonikiartsandculture.gr/
      451440074-Eclecticistic-Buildings-in-Salonica-Greece.pdf
    9. webTV

      Engineer

      Εγκαταλελειμμένα, καθυστερημένα και αποτυχημένα μεγαλεπήβολα έργα ανά τον κόσμο. Περιλαμβάνει τα έργα:
      - Interstate H-3, USA Hawaii
      - Ciudad Real Central Airport, Spain
      - Naypyidaw, Myanmar
      - Forest City, Malaysia
      - Yucca Mountain Nuclear Waste Repository
       
    10. webTV

      Engineer

      Εγκαταλελειμμένα, καθυστερημένα και αποτυχημένα μεγαλεπήβολα έργα ανά τον κόσμο. Περιλαμβάνει τα έργα:
      1. Ryugyong Hotel, North Korea
      2. Superconducting Super Collider
      3.The World's Emptiest Airport
      4. China's Abandoned Ghost City
      5. Arena da Amazonia, Manaus
       
    11. webTV

      Engineer

      Μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων, όπως η Bentley, η Bugatti, η Aston Martin και η Porsche, κάνουν τη μετάβαση σε πολυτελείς κατοικίες. Το Dezeen συγκέντρωσε και παρουσιάζει πέντε οικιστικά projects που σχεδιάστηκαν από εταιρείες αυτοκινήτων.
      Τον περασμένο μήνα η Bugatti αποκάλυψε την πρώτη της οικιστική ανάπτυξη στο Ντουμπάι. Ο πύργος είναι η αποτέλεσμα της πρόσφατης στροφής από μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων, οι οποίες πλέον αναπτύσσουν μια σειρά από πολυτελή διαμερίσματα και σπίτια. Κάθε ένα από τα κτίρια κατοικιών έχει μοναδικές λεπτομέρειες, που τοποθετούν τα βραβευμένα οχήματα στο επίκεντρο των κατοικιών. 

      Porsche Design Tower Miami, ΗΠΑ, από την Porsche και την Dezer Development
      Η γερμανική μάρκα αυτοκινήτων Porsche συνεργάστηκε με την Dezer Development για να δημιουργήσει το πρώτο της έργο οικιστικών ακινήτων Porsche Design Tower Miami, το οποίο άνοιξε το 2017.
      Ο ουρανοξύστης 60 ορόφων περιέχει αυτοματοποιημένους ανελκυστήρες αυτοκινήτων που επιτρέπουν στους κατοίκους να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους στα διαμερίσματά τους και ένα θυρωρείο οχημάτων που προσφέρει τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου, αλλαγή ελαστικών και πλύσιμο.
      Η Porsche κατασκευάζει τώρα επιπλέον ένα πύργο ξενοδοχείων και γραφείων στη Στουτγάρδη, τον Porsche Design Tower Stuttgart.

      Bentley Residences, ΗΠΑ, από τους Sieger Suarez Architects, Bentley και Dezer Development
      Σε συνεργασία με την Dezer Development, της Bentley και της Sieger Suarez Architects οδήγησε στη δημιουργία ενός ουρανοξύστη, ο οποίος αποτελεί το πρώτο επώνυμο οικιστικό έργο της εταιρείας αυτοκινήτων. Το κτίριο θα βρίσκεται σχεδόν δίπλα στο Porsche Design Tower Miami, ενώ και οι δύο μάρκες ανήκουν στον Όμιλο Volkswagen.
      Ο ουρανοξύστης 61 ορόφων, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026, θα διαθέτει έναν ανελκυστήρα αυτοκινήτων που θα μεταφέρει τους κατοίκους με τα αυτοκίνητά τους από το ισόγειο στα διαμερίσματά τους.

      Bugatti Residences, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, από τους Bugatti και Binghatti
      Η γαλλική εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων Bugatti αποκάλυψε πρόσφατα σχέδια για την πρώτη της προσπάθεια στην οικιστική ακίνητη περιουσία – έναν αυλακωτό ουρανοξύστη 42 ορόφων στο Ντουμπάι, που θα περιέχει 171 διαμερίσματα και 11 ρετιρέ με κυρτά μπαλκόνια.
      Ο οικιστικός πύργος, ο οποίος αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον τοπικό κατασκευαστή Binghatti, θα έχει δύο ανελκυστήρες αυτοκινήτων από γκαράζ σε ρετιρέ, παρόμοιους με το Bentley Residences, επιτρέποντας στους κατοίκους να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους απευθείας στα σπίτια τους.

      Sylvan Rock, ΗΠΑ, από τους S3 Architecture και Aston Martin
      Το Sylvan Rock είναι ένα σπίτι από μαύρο κέδρο στην κοιλάδα Hudson της Νέας Υόρκης, με πολυεπίπεδη μεταλλική οροφή που μιμείται το γύρω βραχώδες τοπίο, το οποίο σχεδιάστηκε από το αμερικανικό στούντιο S3 Architecture και τη βρετανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων Aston Martin.
      Το σπίτι είναι το πρώτο έργο που σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας την υπηρεσία Automotive Galleries and Lairs της Aston Martin, την οποία η εταιρεία ξεκίνησε το 2019 για τους πελάτες να σχεδιάζουν ειδικά γκαράζ και σπίτια που αναδεικνύουν τα πιο πολυτιμότερα οχήματά τους.

      Aston Martin Residences, ΗΠΑ, από τους David Adjaye και Aston Martin
      Η Aston Martin συνεργάστηκε επίσης με τον Βρετανο-Γκανέζο αρχιτέκτονα David Adjaye για να σχεδιάσει πέντε διαμερίσματα στον ουρανοξύστη Adjaye's 130 William στο Μανχάταν, καθώς και SUV περιορισμένης έκδοσης για τους κατοίκους.
      Τα πέντε Aston Martin Residences θα βρίσκονται στον 59ο και 60ο όροφο του πύργου ύψους 244 μέτρων -ο οποίος είναι ακόμη υπό κατασκευή- και θα διαφοροποιούνται από τα άλλα διαμερίσματα της ανάπτυξης, χάρη σε έπιπλα, φινιρίσματα και διακοσμητικά που θα παρέχονται από την Aston Martin Home Collection.
      Πηγή: Dezeen
    12. webTV

      Engineer

      Με τη συνεργασία των αρμόδιων αρχών, καθώς και της κοινωνίας των πολιτών και επιστημόνων,  ολοκληρώθηκε με επιτυχία το διετές πιλοτικό έργο προδιαγεγραμμένης καύσης στη Χίο από το WWF Ελλάς, με την υποστήριξη της Procter & Gamble. Το έργο, που είχε λάβει ερευνητική άδεια από τη Γενική Διεύθυνση Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2021, ενώ σε αυτό συμμετείχαν –εκτός από τα στελέχη και τους εξωτερικούς συνεργάτες του WWF Ελλάς- ακόμα 10 ειδικοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων (ΙΜΔΟ), 2 ειδικοί επιστήμονες του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στελέχη της Διεύθυνσης Δασών Χίου, 20 εθελοντές της ομάδας εθελοντικής δράσης Χίου «Όμικρον», καθώς και στελέχη και εξοπλισμός της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χίου και του Δήμου Χίου.  Με άλλα λόγια, ήταν ένα έργο, η εξέλιξη και η υλοποίηση του οποίου βασίστηκαν αποκλειστικά σε μια ευρεία συνεργασία φορέων και οργανισμών που αναγνωρίζουν πως η αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών θα πρέπει να ενισχυθεί με καινοτόμες δράσεις, ικανές να φέρουν αποτελέσματα.
      Κεντρικοί στόχοι του έργου ήταν η δημιουργία επιστημονικών προδιαγραφών χρήσης της προδιαγεγραμμένης καύσης, αλλά και η θεσμοθέτησή της ως ένα εργαλείο διαχείρισης της βλάστησης, και κατ’ επέκταση, ως μια αποτελεσματική μέθοδος πρόληψης των δασικών πυρκαγιών. Πρόκειται για μία ιδέα που τοποθετεί τη διαχείριση της βλάστησης στο επίκεντρο της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών και ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2020 από το WWF Ελλάς και το ΙΜΔΟ, ως μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα οι ολοένα και δριμύτερες δασικές πυρκαγιές των τελευταίων ετών. 
      Από τον Φεβρουάριο του 2022 έως και τον Μάρτιο του 2023, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 4 αποστολές στο νησί της Χίου, κατά τις οποίες κάηκαν πειραματικά 40 στρέμματα σε 9 δειγματοληπτικές επιφάνειες με διαφορετική βλάστηση. Οι ειδικοί επιστήμονες που συμμετείχαν ή/και συντόνισαν την προσπάθεια παρακολούθησαν, μέτρησαν και κατέγραψαν επιλεγμένες παραμέτρους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από την εφαρμογή των προδιαγεγραμμένων καύσεων. Ενδεικτικά, μετρήθηκαν η συμπεριφορά της φωτιάς (ρυθμός εξάπλωσης και μήκος φλόγας) και η επίδρασή της στις ιδιότητες του εδάφους, τα δέντρα (η ροή των χυμών των δένδρων) και τη φυτική βιοποικιλότητα, η θερμοκρασία του εδάφους σε διάφορα βάθη, η διάβρωση, η υγρασία της επιφανειακής βλάστησης, κ.ά.
      Η χρήση φωτιάς χαμηλής έντασης κατά τις προδιαγεγραμμένες καύσεις εξυπηρέτησε τον στόχο μείωσης της καύσιμης ύλης, για τη συντήρηση αντιπυρικών και στεγασμένων ζωνών. Σύμφωνα με τα ως τώρα αποτελέσματα της παρακολούθησης των οικολογικών επιπτώσεων:
      Δεν υπήρξαν ενδείξεις ότι επηρεάζονται αρνητικά οι λειτουργίες της τραχείας πεύκης στις στεγασμένες ζώνες, ούτε εκείνες της γειτνιάζουσας θαμνώδους ή δενδρώδους βλάστησης. Δεν δημιουργήθηκε υδρόφοβο στρώμα εδάφους. Η φωτιά δεν προκάλεσε σημαντικές μεταβολές στις βασικές ιδιότητες των εδαφών. Η φωτιά μείωσε την καύσιμη ύλη, «ξαναστέλνοντας» τα θρεπτικά συστατικά πίσω στο έδαφος και βοηθώντας στη γρήγορη ανακύκλωσή τους. Δεν διαπιστώθηκαν αρνητικές επιπτώσεις στη μικροπανίδα. Αυξήθηκε η φυτική ποικιλότητα. Προσθέτοντας, από τη διεθνή εμπειρία, είναι προτιμότερο η συντήρηση των αντιπυρικών ζωνών να πραγματοποιείται με προδιαγεγραμμένη καύση συγκριτικά με τη χρήση βαριών ερπυστριοφόρων μηχανημάτων που αφενός διαταράσσουν το έδαφος αυξάνοντας τη διάβρωση, αφετέρου έχουν μεγαλύτερο κόστος. Όπως φαίνεται από τη χρήση της μεθόδου σε άλλες χώρες και ακολουθώντας συγκεκριμένους κανόνες, μπορεί να πετύχει και άλλους διαχειριστικούς στόχους όπως η αύξηση παραγωγής της βοσκήσιμης ύλης, η βελτίωση οικοτόπων για την άγρια πανίδα, η διατήρηση της μωσαϊκότητας του τοπίου, και η αφαίρεση ή η αντιμετώπιση ανεπιθύμητων ξενικών, εισβλητικών και χωροκατακτητικών ειδών χλωρίδας.

      Το παρελθόν της προδιαγεγραμμένης καύσης & η επόμενη μέρα
      Οι πρώτες προσπάθειες για την εισαγωγή της μεθόδου της προδιαγεγραμμένης καύσης στη χώρα μας ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1970 όταν μέλη της δασικής επιστημονικής κοινότητας και στελέχη της Δασικής Υπηρεσίας εφάρμοσαν πιλοτικά την προδιαγεγραμμένη καύση. Δυστυχώς, αυτή η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε για διάφορους λόγους (έλλειψη πόρων, επιστημονικής καθοδήγησης και ξεκάθαρων στόχων σε συνδυασμό με την ανυπαρξία θεσμικής υποστήριξης). Σχεδόν μισό αιώνα μετά και ενώ η προδιαγεγραμμένη καύση χρησιμοποιείται με θετικά αποτελέσματα σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο (Αυστραλία, Η.Π.Α, Γαλλία, Πορτογαλία, Ισπανία), στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα δημιουργηθεί το θεσμικό και επιστημονικό υπόβαθρο για την εφαρμογή της, την ίδια στιγμή που οι δασικές πυρκαγιές έχουν καταστεί πλέον ένα πρόβλημα με συνεχώς κλιμακούμενες επιπτώσεις. 

      Κρίσιμο στοιχείο για την ορθή αξιοποίηση της προδιαγεγραμμένης καύσης αποτελεί η ρητή πρόβλεψη και ρύθμισή της στη νομοθεσία με τη θεσμοθέτηση των απαιτούμενων διαδικασιών, προδιαγραφών και προϋποθέσεων, και την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων και της συνεργασίας των υπεύθυνων φορέων. Μόνο με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ο τεκμηριωμένος σχεδιασμός της μεθόδου, αλλά και η ασφαλής, αποτελεσματική και οικονομικά βιώσιμη υλοποίησή της. Παρά τα προφανή οφέλη και τη σημαντική συμβολή της μεθόδου στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, όπως προκύπτουν από τη εμπειρία πολλών άλλων χωρών και επιβεβαιώνονται από την παρούσα πιλοτική εφαρμογή, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για τη χρήση της προδιαγεγραμμένης καύσης στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, το WWF Ελλάς θα παραδώσει το αμέσως επόμενο διάστημα συγκεκριμένες προτάσεις προς τους αρμόδιους φορείς για την εισαγωγή της προδιαγραμμένης καύσης στη νομοθεσία και τη δημιουργία προδιαγραφών χρήσης που προκύπτουν από την εφαρμοσμένη έρευνα.
      Για πολλά χρόνια τα κράτη –μεταξύ αυτών και η χώρα μας- εστίασαν τις προσπάθειες τους στην καταστολή των δασικών πυρκαγιών, η οποία και θεωρήθηκε ότι από μόνη της μπορεί να μειώσει τα περιστατικά, την έκταση, αλλά και την ένταση των δασικών πυρκαγιών. Η καταστολή έχει όρια που συχνά ξεπερνιούνται, οδηγώντας ενίοτε τον μηχανισμό δασοπυρόσβεσης σε αποδιοργάνωση ή κατάρρευση. Στην πραγματικότητα, η πολιτική της καταστολής που δεν συνοδεύεται από συστηματική διαχείριση δασικής βλάστησης εκτός της αντιπυρικής περιόδου έχει οδηγήσει, λόγω και της εγκατάλειψης της υπαίθρου, στη συσσώρευση βιομάζας, η οποία αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης καταστροφικών πυρκαγιών μεγάλης έντασης και δριμύτητας. Εάν στα παραπάνω, συνυπολογίσουμε και τον παράγοντα της κλιματικής αλλαγής, τότε οδηγούμαστε σε μεγαλύτερες, εντονότερες και με μεγαλύτερη διάρκεια πυρκαγιές. Επομένως, χρειάζεται να δοθεί έμφαση στην πρόληψη και να αξιοποιηθούν αποτελεσματικές μέθοδοι διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών που να συνοδεύονται από επιστημονική έρευνα και τεκμηρίωση, όπως είναι η προδιαγεγραμμένη καύση.

      «Γνωρίζουμε ότι τέτοιες προσπάθειες, όπως το πιλοτικό πρόγραμμα του WWF Ελλάς, για να έχουν αποτέλεσμα απαιτούν ευρείες συνεργασίες, αλλά και σημαντικούς πόρους. Μας δίνει ιδιαίτερη χαρά να αποτελούμε μέρος αυτής της πρωτοβουλίας και να στηρίζουμε μία δράση με τόσο σημαντική προοπτική, καθώς πιστεύουμε ότι πέρα από την υποχρέωση που έχουμε ως επιχείρηση να μειώνουμε το αποτύπωμά μας, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το κοινό μας σπίτι, τον πλανήτη μας», δηλώνει η Δέσποινα Πάσσαρη, Senior Director Corporate Communications P&G Central & South East Europe.

      «Είναι γνωστό σε όλους μας πλέον ότι η κλιματική κρίση θα σημαίνει μεγαλύτερη ένταση και συχνότητα δασικών πυρκαγιών. Το βασικό ζητούμενο είναι να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα των δασών απέναντι στην κλιματική κρίση και σε αυτό μπορεί να βοηθήσει η προδιαγεγραμμένη καύση, πάντα με επιστημονικό σχέδιο και με την καθοδήγηση των αρμόδιων φορέων. Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, ελπίζουμε πως θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για την ενίσχυση της πρόληψης στη χώρα μας», αναφέρει ο Δημήτρης Καραβέλλας Γενικός Διευθυντής του WWF Ελλάς».
      Σημειώσεις προς συντάκτες:
      Factsheet «Τι είναι η προδιαγεγραμμένη καύση;» και ορισμός «Ως προδιαγεγραμμένη καύση ορίζεται η προγραμματισμένη και ελεγχόμενη χρήση της φωτιάς, σε καθορισμένη περιοχή, υπό συγκεκριμένες συνθήκες και προϋποθέσεις και βάσει συγκεκριμένων διαδικασιών και προδιαγραφών με σκοπό τη διαχείριση της δασικής βλάστησης, την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του τοπίου, την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών και την επίτευξη διαχειριστικών στόχων όπως η βελτίωση οικοτόπων, βοσκοτόπων, η προστασία της βιοποικιλότητας, ο έλεγχος ή ο μετριασμός ασθενειών και εντόμων, η αφαίρεση ή η αντιμετώπιση ανεπιθύμητων ξενικών, εισβλητικών και χωροκατακτητικών ειδών χλωρίδας». Διαθέσιμο φωτογραφικό υλικό εδώ. Πλάνα drone από τις περιοχές των καύσεων και την όλη διαδικασία που ακολουθείται, είναι διαθέσιμα ΕΔΩ. Γενικό βίντεο της Prokter & Gamble για το έργο προδιαγεγραμμένης καύσης στη Χίο, είναι διαθέσιμο ΕΔΩ. Παλιότερη ανακοίνωση για το πρόγραμμα διαθέσιμη ΕΔΩ. Πηγή: https://www.wwf.gr/
    13. webTV

      Engineer

      Έχετε ξαναδεί πίστα αγώνων στην οροφή ενός κτιρίου; Μια τέτοια περίπτωση θα δούμε σήμερα στο Τορίνο της Βόρειας Ιταλίας όπου στήθηκε στην περίτεχνη ταράτσα ενός εργοστασίου της FIAT, ειδική διαμορφωμένη πίστα για αγώνες.
      Όταν ο Giovanni Agneli, διευθύνων σύμβουλος της FIAT επισκέφτηκε το εργοστάσιο της FORD στο Ντιτρόιτ, μια περίεργη ιδέα του καρφώθηκε στο μυαλό. Αποφάσισε να επεκτείνει την παραγωγή της εταιρίας του υιοθετώντας νέες τεχνολογίες σε ένα υπερσύγχρονο κτίριο με καινοτόμα αρχιτεκτονική άποψη.
      Χτισμένο μεταξύ 1916 και 1923, το κτίριο του εργοστασίου Lingotto ήταν πνευματικό τέκνο του Ιταλού μηχανικού Giacomo Mattè-Trucco και ήταν ένα από τα πρώτα κτίρια του μεγέθους του, που βασίστηκε η κατασκευή τους σε μεγάλο βαθμό στο οπλισμένο σκυρόδεμα.
      Το κτίριο αποτελείται από δύο παράλληλα συγκροτήματα, με μήκος 507 μέτρα και ύψος 24 μέτρα το καθένα, τα όποια ενώνονται σε 5 σημεία με τα δύο ακριανά να έχουν κλίση ώστε οι στροφές να γίνονται πιο ομαλά.
      Τα αυτοκίνητα συναρμολογόνταν καθώς ανέβαιναν ορόφους. Κάθε όροφος ήταν αφιερωμένος σε ένα στάδιο της παραγωγής και έτσι επέτρεπε στους εργάτες να μην χρειάζονται να μετακινούνται από τον σταθμό της εργασίας τους, μειώνοντας σημαντικά τους τελικούς χρόνους συναρμολόγησης των αυτοκινήτων.
        Το σήμα κατατεθέν του εργοστασίου φυσικά είναι η δοκιμαστική πίστα στην οροφή του εργοστασίου. Δύο μεγάλες ευθείες 443 μέτρων ενώνονται και δημιουργούν μια ατέρμονη πίστα για την δοκιμή των αυτοκινήτων της FIAT που τόσα έχουμε ακούσει για την αξιοπιστία τους(?).
      Οι όροφοι μεταξύ τους ενώνονταν με σπειροειδείς ράμπες και έτσι τα αυτοκίνητα ήταν εύκολο να ανεβοκατεβαίνουν ορόφους. Από την παραγωγή, στην οροφή για τεστ και πάλι κάτω στο ισόγειο για την παρουσίαση στους εκθεσιακούς χώρους.
      Το εργοστάσιο Lingotto άνοιξε το 1926 παρουσία του βασιλιά Vittorio Emanuele III. Εκείνη την εποχή, το Lingotto ήταν το πιο προηγμένο εργοστάσιο της Ευρώπης με περίπου 12.000 εργάτες «μπλε κολάρων», (σσ. χειρωνάκτες εργάτες) και 500 εργάτες «λευκών κολάρων» που εργάζονταν τρεις βάρδιες σε έναν συνεχή κύκλο.
      Για την εποχή του, το κτίριο Lingotto ήταν εξαιρετικά πρωτοποριακό και επιδραστικό, τόσο που ο διάσημος αρχιτέκτονας Le Corbusier το χαρακτήρισε «ένα από τα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα της βιομηχανίας» και «οδηγό για την πολεοδομία».
      Αν και εμπνευσμένο από την Αμερική, το Lingotto ξεχώριζε από τα αμερικανικά εργοστάσια της ίδιας περιόδου. Τα αμερικανικά εργοστάσια ήταν αρκετά φθηνές εγκαταστάσεις και είχαν ξεκάθαρο μέλημα, την κατασκευή των αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο της FIAT απ’ την άλλη ήταν μια έκφραση νεωτερισμού. Ο Μαρινέτι το χαρακτήρισε ως «την πρώτη εφεύρεση της φουτουριστικής κατασκευής».
      Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, το εργοστάσιο είχε ξεπεραστεί και αποφασίστηκε να κλείσει τελικά το 1982. Σε σχεδόν 60 χρόνια 80 μοντέλα αυτοκινήτων, 35 διαφορετικοί τύποι κινητήρα, καθώς και επαγγελματικά οχήματα, εξαρτήματα και οικιακές συσκευές, παρήχθησαν.
      Το κλείσιμο του εργοστασίου οδήγησε σε δημόσιο debate για το μέλλον του. Πραγματοποιήθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ο οποίος τελικά απονεμήθηκε στον Renzo Piano, ο οποίος οραματίστηκε έναν συναρπαστικό δημόσιο χώρο για την πόλη.
      Το παλιό εργοστάσιο μετατράπηκε σε ένα σύγχρονο συγκρότημα, με αίθουσες συναυλιών, θέατρο, συνεδριακό κέντρο, εμπορικές στοές και ξενοδοχείο. Το ανατολικό τμήμα του κτιρίου είναι η έδρα της σχολής μηχανικής αυτοκινήτου του Πολυτεχνικού Πανεπιστημίου του Τορίνο.
      Η πίστα διατηρήθηκε ευτυχώς και μπορείτε να την επισκεφθείτε στον τελευταίο όροφο του εμπορικού κέντρου και του ξενοδοχείου. Με την πάροδο του χρόνου, γυρίστηκαν πολλές  κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, όπως το The Italian Job, με πρωταγωνιστή τον Sir Michael Caine.
      Πηγές: Turin Guides, The Carnel House Organization, Getty Images, Rare Historical Photos
    14. webTV

      Engineer

      Βίντεο από τη πτώση του παρατηρητηρίου Arecibo ήρθε στο προσκήνιο, την ώρα που ένα από τα κύρια καλώδια υποστήριξης κόβεται και η πλατφόρμα 900 τόνων πέφτει στο κενό.
      Το πρώτο βίντεο καταγράφηκε από το κέντρο ελέγχου του παρατηρητηρίου, όπου οι αστρονόμοι κάνουν τις εργασίες τους.
      Όπως είπε η Ashley Zauderer, σε πρόσφατη συνέντευξή της, η κάμερα εγκαταστάθηκε πρόσφατα στο συγκεκριμένο σημείο για να μαγνητοσκοπήσει τη πτώση, σε περίπτωση που γινόταν.
      Όπως δείχνουν τα πλάνα, η πλατφόρμα δεν έκανε ελεύθερη πτώση, αλλά αιωρήθηκε από τους άλλους δύο πύργους υποστήριξης. Στο βίντεο φαίνεται και τις κορυφές των πύργων να καταστρέφονται, ύψους 18 μέτρων. Το βίντεο από το drone καταγράφηκε την ώρα που γινόταν έλεγχος ενός πύργου για την κατάσταση των συρμάτων, από τα οποία ένα υπέστη ζημιά πριν μερικές εβδομάδες. Έτσι, κόπηκε και το κεντρικό, χωρίς να είναι σε θέση τα υπόλοιπα σύρματα υποστήριξης να αντέξουν το βάρος.
      Ο χειριστής του drone κατάφερε να γυρίσει την κάμερα και να έχουμε πλάνα από τη ζημιά που έγινε στον δίσκο από τη πτώση, ενός ένας πύργος φαίνεται στο βάθος, να πέφτει. Τα ευχάριστα νέα είναι πως δεν υπήρξαν τραυματίες, ενώ τα συντρίμμια έφτασαν στις προσδιορισμένες ζώνες κινδύνου. Ζημιές, ευτυχώς μικρές, έγιναν στο κέντρο επισκέψεων αλλά όχι κάτι δραματικό. Η  εγκατάσταση όμως συνεχίζει να είναι σε ετοιμότητα για κάθε ενδεχόμενο που μπορεί να επακολουθήσει.
    15. webTV

      Engineer

      Το 1978, η UNESCO ανακοίνωσε τον πρώτο της κατάλογο με 12 τοποθεσίες παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, τίτλος που θεωρείται ευρέως το χρυσό πρότυπο για ορόσημα σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, συνολικά 1.154 τοποθεσίες – 897 πολιτιστικές, 218 φυσικές και 39 μικτές – έχουν κερδίσει μία θέση στον διάσημο κατάλογο.
      Για να ανακαλύψει ποια από αυτά είναι τα δημοφιλέστερα σήμερα, η εταιρεία Design Bundles μελέτησε πόσες φορές οι τοποθεσίες έχουν προστεθεί ως ετικέτες στο Instagram το 2021.
      Πρώτο βρίσκεται το ιστορικό κέντρο της Ρώμης, με περίπου 61,2 εκατομμύρια αναρτήσεις και ακολουθούν το Ρίο ντε Τζανέιρο με περίπου 45 εκατομμύρια και η Βενετία με τη λιμνοθάλασσα της με σχεδόν 25,8 εκατομμύρια.  
      Στη λίστα των 10 δημοφιλέστερων τοποθεσιών παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς είναι ακόμη το Κίεβο με περίπου 21,9 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Φλωρεντίας με 21,5 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Πράγας με 17,7 εκατομμύρια, η Βουδαπέστη με 14,7 εκατομμύρια, η Μπραζίλια με 13,3 εκατομμύρια, το ιστορικό κέντρο της Αγίας Πετρούπολης με 12 εκατομμύρια και το Κίτο με 9,9 εκατομμύρια. Όλες ανήκουν στην κατηγορία πολιτιστικές τοποθεσίες.
      Από τις φυσικές τοποθεσίες, το Εθνικό Πάρκο Γιοσέμιτι βρίσκεται στην 15η θέση με περίπου 4,6 εκατομμύρια αναρτήσεις και το Εθνικό Πάρκο Γκραντ Κάνιον εξασφαλίζει για τις ΗΠΑ  και την 16η θέση με με περίπου 4 εκατομμύρια αναρτήσεις. Στην 17η θέση είναι η παλιά Αβάνα με 4 εκατομμύρια αναρτήσεις και στην 18η το Πολιτιστικό τοπίο του Μπαλί με 3.985.530 αναρτήσεις. Στην 27η θέση είναι η παλιά πόλη του Ντουμπρόβνικ της Κροατίας και στην 29η οι Δολομίτες με 2,5 εκατομμύρια αναρτήσεις στο Instagram.
    16. webTV

      Engineer

      Οι ΗΠΑ, και με διαφορά, είναι υπεύθυνες για το μεγαλύτερο μερίδιο εκπομπών CO2 από το 1850 έως σήμερα, σύμφωνα με ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη από την ερευνητική ομάδα Carbon Brief.
      Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη ανάλυση της συνολικής ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται από την αρχή της βιομηχανικής επανάστασης. Η ανάλυση δείχνει ποιες χώρες έχουν τη μεγαλύτερη ιστορική ευθύνη για την κλιματική κρίση.
      Η ανάλυση διαπίστωσε ότι οι ΗΠΑ είχαν απελευθερώσει 509 γιγατόνους CO2 από το 1850, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 20% του συνόλου παγκοσμίως. Η Κίνα βρέθηκε να είναι στη δεύτερη θέση με 11%, ακολουθούμενη από τη Ρωσία με 7%, τη Βραζιλία με 5% και την Ινδονησία με 4%.
      Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσώπευαν το 4% και το 3%, αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι αυτά τα ποσοστά δεν συμπεριλαμβάνουν τη «συνεισφορά» τους μέσω άλλων χωρών, ως αποικιοκρατίες.

      Τα δεδομένα από το Carbon Brief περιλαμβάνουν, για πρώτη φορά, εκπομπές από την καταστροφή των δασών και άλλες αλλαγές στη χρήση της γης παράλληλα με την καύση ορυκτών καυσίμων. Αυτή η προσθήκη αλλάζει σημαντικά τις βαθμολογίες για τα 10 κορυφαία κράτη, σε σύγκριση με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν το 2019.
      Η ανάλυση επισημαίνει επίσης ότι ο κόσμος έχει πλέον ξεπεράσει το 85% του CO2, ποσοστό που υπήρχε η εκτίμηση ότι θα έδινε 50% πιθανότητα περιορισμού της υπερθέρμανσης στους 1,5 βαθμούς Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, όπως αναφέρει ο πιο φιλόδοξος στόχος της συμφωνίας του Παρισιού για το 2015.
      Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα οι χώρες με μεγάλη ρύπανση να απεξαρτηθούν δραστικά και επειγόντως, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κλιματικής έκτακτης ανάγκης.
      Πηγή: naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC.
      Δείτε την έρευνα εδώ: https://www.carbonbrief.org/analysis-which-countries-are-historically-responsible-for-climate-change
    17. webTV

      Engineer

      Θα είναι έτσι οι μεταφορές του μέλλοντος; Η μεταφορά επιβατών με «κάψουλα / βαγόνι» (pod) πραγματοποιήθηκε στην έρημο της Νεβάδα, με την Virgin Hyperloop να υποστηρίζει ότι σημείωσε ένα ιστορικό επίτευγμα στο κομμάτι των μεταφορών υψηλών ταχυτήτων.
      «Τα τελευταία χρόνια, η ομάδα της Virgin Hyperloop εργάζεται για να μετατρέψει την πρωτοποριακή τεχνολογία της σε πραγματικότητα», δήλωσε ο Richard Branson, ιδρυτής της Virgin Group, σημειώνοντας ότι «με τη σημερινή επιτυχημένη δοκιμασία, έχουμε δείξει ότι αυτό το πνεύμα καινοτομίας στην πραγματικότητα θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται και ταξιδεύουν παντού τα επόμενα χρόνια».
      Οι πρώτοι επιβάτες, του νέου αυτού εγχειρήματος, ήταν ο Josh Giegel, συνιδρυτής και Chief Technology Officer στην Virgin Hyperloop One και η Sara Luchian, Director of Passenger Experience.
      Σύμφωνα με την Luchian, «το Hyperloop είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλή τεχνολογία. Για εμένα, η εμπειρία ως επιβάτης συνδέει όλα τα κομμάτια του παζλ μαζί. Υπάρχει καλύτερος τρόπος να σχεδιάσουμε το μέλλον από το να τη βιώσουμε από πρώτο χέρι;».
      Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο χώρο δοκιμών DevLoop μήκους 500 μέτρων της Virgin Hyperloop, στο Λας Βέγκας, με τις ταχύτητες να φτάνουν έως και τα 172 χλμ/ώρα, ενώ προηγουμένως η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει πάνω από 400 μη επανδρωμένες δοκιμές.
      Οι επιβάτες έκαναν το πρώτο ταξίδι στο πρόσφατα αποκαλυφθέν όχημα XP-2, σχεδιασμένο από τους BIG – Bjarke Ingels Group και Kilo Design, το οποίο κατασκευάστηκε, κατά παραγγελία, με γνώμονα την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και άνεση των επιβατών.
        Ενώ το όχημα παραγωγής θα είναι μεγαλύτερο και θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 28 επιβάτες, το συγκεκριμένο 2-θέσιο XP-2 όχημα κατασκευάστηκε, όπως υποστηρίζει η Virgin, για να ελεγχθεί, εάν οι επιβάτες μπορούν στην πραγματικότητα να ταξιδέψουν με ασφάλεια σε ένα hyperloop όχημα.
      Παρών στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν και ο Σουλτάνος Αχμέτ Μπιν Σουλέιμ, πρόεδρος της Virgin Hyperloop.
      Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.