Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ssouanis

    ssouanis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.248


  2. imhotep

    imhotep

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      844


  3. soundholics

    soundholics

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.693


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/08/2016 in File Comments

  1. Δεν πρέπει να πληρώνουμε τίποτα πουθενά. Ρωταω το εξής: αν αντί για 0% είχε γίνει το τσμεδε 4%. Θα ζητούσαν οι υδομ 1% εμπ ή 2%;;;;
    2 points
  2. στα αυθαίρετα ανεβάζουμε αυτό http://www.michanikos.gr/files/file/1351-%CE%9D41782013-%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-2-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81-%CE%A4%CE%A3%CE%9C%CE%95/ αν δεν θέλουμε να ταϊζουμε τη βλακεία της γραφειοκρατίας και να συμμετέχουμε σε αυτήν
    1 point
  3. sounholics .. ευτυχώς δεν με ενδιαφέρει το copyright )) αντί για το αναρτηθέν εδώ στις ΥΔΟΜ μπορούμε να προσκομίζουμε αυτό που έχω βάλει εκεί http://www.michanikos.gr/topic/47131-%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-2-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81-%CE%A4%CE%A3%CE%9C%CE%95%CE%94%CE%95-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-1-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81-%CE%95%CE%9C%CE%A0/page-3?do=findComment&comment=866536 συμπληρώνοντας και ότι Το γεγονός ότι οι τράπεζες (ΕΤΕ & ΤΑ) εφηύραν και εισήγαγαν στα σχετικά έντυπα νέους κωδικούς (15) για την είσπραξη ποσοστού 1% επί των αμοιβών (δήθεν υπέρ ΕΜΠ) -και συνωδά του 2,4% επ' αυτού χαρτοσήμου και ΟΓΑ- δεν βασίζεται σε καμία νομοθεσία ή νομολογία, ούτε προκύπτει ούτε συνεπάγεται ότι αυτές (οι τράπεζες) το αποδίδουν σε κάποιον. Ούτε εκπροσωπούν οι τράπεζες το ελληνικό δημόσιο, ούτε είναι νομικοί σύμβουλοι του κράτους, το αντίθετο μάλλον. Είναι δε τούτο (η δημιουργία νέου κωδικού στα έντυπα αυτά) αξιοπερίεργο, δεδομένου ότι έχουν διατηρήσει και τους παλαιούς κωδικούς (2% υπέρ ΤΣΜΕΔΕ και προσαύξηση 50% υπέρ ΕΜΠ, κωδικός 12) ενώ ο κωδικός 15 ήταν (και μάλλον κρυφίως παραμένει) για μεταφορά ποσών προς και από την Τράπεζα της Ελλάδος. Οι κωδικοί και τα προγράμματα υπολογισμού των τραπεζών, ως γνωστόν, ουδέποτε είχαν σχέση με την νομοθεσία. Να αναφέρω, ως παράδειγμα, τις κρατήσεις του κωδικού 14, ως είχε, όπου η τράπεζα χρέωνε 1% επί εξοπλισμού μηχανημάτων αδιακρίτως και απεριορίστως, αντιθέτως προς την κείμενη νομοθεσία η οποία προέβλεπε μέγιστο ποσό. Στην υπό εξέταση περίπτωση καταφανώς οι τράπεζες παρανομούν, δεδομένου ότι προσπαθούν να εισπράξουν κρατήσεις δήθεν υπέρ ΕΜΠ αυτοτελώς και όχι "ομού μετά των αρχικών υπό του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών" ως ο νόμος (ν. 546/1943) ορίζει.
    1 point
  4. Αντιλαμβάνομαι, ότι ίσως δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να το συζητήσουμε, αλλά η ύπαρξη εντύπου ΤΣΜΕΔΕ για εισπραξη ΕΜΠ, για κρατήσεις που έχουν δηλαδη οφθαλμοφανώς καταργηθεί, δεν θαπρεπε να ναι χρήσιμο για κανένα - το αντίθετο. Θα έπρεπε όλοι να απαιτήσουμε την απόσυρσή του. Υπενθυμίζω ότι : Με την παρ. 6α του δεύτερου άρθρου του Ν. 4393/06 (ΦΕΚ 106A/6.6.2016) «Κύρωση της Προγραμματικής Συμφωνίας (Programme Arrangement) Αριθ.Α-1424...» καταργήθηκε από την 6η Ιουνίου 2016 η κράτηση του 2% επί των αμοιβών των μελετών και των επιβλέψεων δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων. Συγκεκριμένα, στο 2ο άρθρο του Ν. 4393/16 ορίζεται ότι: "6.α. Στο άρθρο 39 του ν. 4387/2016 (Α' 85)[1] προστίθεται νέα παράγραφος 14 ως εξής: «14. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι πόροι που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 της περίπτωσης β' του ν. 2326/1940, του άρθρου 27 παρ. 34 του ν. 2166/1993, του άρθρου 7 παρ. 1 της περίπτωσης ε' του ν. 2326/1940[2], των άρθρων 9, 10 και 14 του ν. 915/1979, του άρθρου 7 παρ.1 της περίπτωσης ιγ' του ν. 2326/1940[3], του άρθρου 11 του ν. 915/1979, του άρθρου 7 παρ.1 της περίπτωσης ιη' του ν.2326/1940, του άρθρου 18 παρ. 2 του ν. 3232/2004, καθώς και του άρθρου 150 παρ. 1 του ν. 3655/2008.»". Συνακολουθως, η υπέρ ΕΜΠ κράτηση καταργείται αυτομάτως, δεδομένου ότι καθορίζεται ως το ήμισυ των ως άνω καταργηθεισών κρατήσεων και επιβάλλεται συναρτήσει αυτών (και όχι απ' ευθείας επί των αμοιβών), όπως αυτές καθορίζονται από τις εκάστοτε κείμενες διατάξεις. Συγκεκριμένα στο άρθρο 1, παράγραφος 1 του ν. 546/1943 (ΦΕΚ Α 284) ορίζονται τα εξής: «1. Oι πόροι της περιουσίας του Ε.Μ. Πολυτεχνείου ενισχύονται: α) Δια επιπροσθέτων κρατήσεων και καταβολών ως αύται καθορίζονται δια του άρθρου 7§1 υπό στοιχεία... του Α.Ν. 2326/1940, οριζομένων όμως εις το ήμισυ των υπό των διατάξεων τούτων προβλεπομένων. Oι πρόσθετοι ούτοι πόροι συνεισπράττονται ομού μετά των αρχικών υπό του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών συνωδά ταις διατάξεσι του Α.Ν. 2326/1940 και αποδίδονται εις το ΕΜΠ... Oμοίως ισχύουσιν άπασαι αι διατάξεις αι τροποποιήσασαι μεταγενεστέρως τας διατάξεις του άρθρου 7§1 του Α.Ν. 2326/1940 από της δημοσιεύσεώς του και εφεξής». Συναφώς προς ταύτα, με το άρθρο 4§1 του α.ν. 440/1945 (ΦΕΚ Α 170) ορίσθηκε ότι «Η υπέρ του Μετσοβίου Πολυτεχνείου βάσει του Ν. 546 του έτους 1943 πρόσθετος κράτησις εξ ημίσεος επί των εν αυτώ αναφερόμενων πόρων του Ταμείου Συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων επιβάλλεται επί των πόρων τούτων ως καθορίζονται ούτοι εκάστοτε βάσει των κειμένων διατάξεων» Κατά συνέπεια δεν απαιτείται ειδική διάταξη για την κατάργηση του πόρου υπέρ ΕΜΠ και οι διατάξεις των Ν.546/43 και 440/45 ισχύουν, απλώς το καθοριζόμενο από αυτές μέγεθος κράτησης ισούται με 0.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.