Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      13.688


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/11/2020 in Ειδήσεις

  1. Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση ΓΔΟΥ 281/13.11.2020 (ΦΕΚ Β' 5047/14-11-2020) σχετικά με τη διαδικασία και προϋποθέσεις χορήγησης ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής Νο 4, σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης της νόσου του κορωνοϊού COVID-19, κατά τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2020. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν, πλέον, όλες οι ατομικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως εάν απασχολούν εργαζόμενους ή έχουν ταμειακή μηχανή (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών και επιστημόνων) .Οπότε ενδιαφέρει και τους μηχανικούς (επιστήμονες γενικότερα), όπου πρακτικά είναι κατά το ήμισυ επιστρεπτέα, ήτοι αν π.χ. εγκριθεί ποσό 1.000€, επιστρέφεται στο κράτος το 50% σε (40) ισόποσες τοκοχρεωλυτικές μηνιαίες δόσεις από την 1/1/2022 (το χρονικό διάστημα ως την 31η Δεκεμβρίου 2021 παρέχεται άτοκη περίοδος χάριτος κατά την οποία η δικαιούχος επιχείρηση δεν υποχρεούται να επιστρέψει οιοδήποτε τμήμα κεφαλαίου ή τόκων) Ητοι το ένα τμήμα της επιστρεπτέας είναι μια επιδότηση, δηλαδή στο παράδειγμα ύψους 500€ που δεν επιστρέφονται, όπως π.χ. το επίδομα των 600€ που είχαμε πάρει ...το voucher) Προθεσμία υποβολής είναι η 30/11/2020 Είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται από εδώ. Τα σχετικά τα ανεβάζω και ως αρχεία, αν για κάποιον λόγο δεν λειτουργούν οι παρακάτω παραπομπές. Διαδικασία και προϋποθέσεις επιστρεπτέας προκαταβολής Νο4 ΓΔΟΥ 281/13.11.2020 (ΦΕΚ Β' 5047/14-11-2020) Τροποποίηση στα κριτήρια της επιστρεπτέας προκαταβολής 4 - Οι δικαιούχοι πρέπει να είναι υπόχρεοι σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων ΓΔΟΥ 282/17-11-2020 (ΦΕΚ Β 5081/17.1.2020) Δελτίο Τύπου, της 16/11/2020 όπου αναφέρει και το παραπάνω για το δικαίωμα συμμετοχής των επιστημόνων Διαδικασία και προϋποθέσεις επιστρεπτέας προκαταβολής Νο4 ΓΔΟΥ 281_13.11.2020.pdf Τροποποίηση στα κριτήρια της επιστρεπτέας προκαταβολής 4.pdf ΔΤ_Επιστρεπτέα_Προκαταβολή_4_16112020.pdf
    1 point
  2. Εμμένει το υπουργείο Περιβάλλοντος στον σχεδιασμό του για κατάργηση της δόμησης σε οικόπεδα κάτω των τεσσάρων στρεμμάτων. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν οικόπεδα 750, 1.200 και 2.000 τετραγωνικών μέτρων δεν θα μπορούν πλέον να βγάλουν οικοδομική άδεια έπειτα από δύο χρόνια από την ψήφιση του σχετικού νόμου. Ωστόσο, από το υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρούν σε παραχωρήσεις-διευκολύνσεις αφήνοντας τους ιδιοκτήτες να καταθέσουν αίτηση για οικοδομική άδεια - μέσα στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα των δύο χρόνων - με λιγότερα δικαιολογητικά. Αυτή τη στιγμή, το σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας βρίσκεται για τις τελικές ρυθμίσεις στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή (ΚΕΝΕ) της Βουλής. «ΤΑ ΝΕΑ», σε μια προσπάθεια να διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων όσο και οι επαγγελματίες (μηχανικοί, δικηγόροι, μεσίτες κ.ά.), παρουσιάζουν έναν οδηγό επιβίωσης στην εκτός σχεδίου δόμησης εστιάζοντας στις βασικές αλλαγές που έχουν - μέχρι στιγμής - καταγραφεί στο υπό επεξεργασία κείμενο σε σχέση με αυτό που είχε δοθεί για διαβούλευση. Η… διευκόλυνση Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα οικόπεδα που είναι μικρότερα από τέσσερα στρέμματα, προβλέπεται η δυνατότητα μέχρι την έγκριση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, και για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο χρόνια από τη δημοσίευση του νέου νόμου, να μπορεί να υποβληθεί αίτηση για οικοδόμηση, ακόμη κι αν αυτή δεν συνοδεύεται από το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται. Τέτοια δικαιολογητικά είναι, για παράδειγμα, οι βεβαιώσεις της αρχαιολογικής και της δασικής υπηρεσίας. Την ίδια ώρα, για την κατοικία, μειώνεται κατά 25% η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια που μπορεί να κτιστεί στις εκτός σχεδίου περιοχές. Σήμερα, στα τέσσερα στρέμματα μπορείς να κτίσεις 200 τετραγωνικά μέτρα. Με το νέο καθεστώς η... μπίλια κάθεται στα 150 τετραγωνικά μέτρα (στη διαβούλευση η έκταση ήταν 180 τετραγωνικά μέτρα). Συγκεκριμένα, με το νομοσχέδιο μπαίνουν μέγιστα όρια: Για μέχρι τα τέσσερα στρέμματα η συνολική επιφάνεια κάλυψης είναι τα 186 τετραγωνικά και μέχρι τα οκτώ στρέμματα 258 τετραγωνικά μέτρα. Για μεγαλύτερες εκτάσεις, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται στο μισό (0,009) και με ανώτατο όριο κάλυψης τα 360 τετραγωνικά μέτρα. Σε αυτή τη φάση - και μπροστά στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από μηχανικούς και ιδιοκτήτες - από το υπουργείο Περιβάλλοντος επέλεξαν να μην κάνουν τον πολεοδομικό σχεδιασμό των δρόμων με ξεχωριστά Προεδρικά Διατάγματα, αλλά αυτό να γίνει με τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια (κάθε περιοχής) όταν αυτά ολοκληρωθούν. Ρυθμίσεις Ετσι, στο μεσοδιάστημα των δύο χρόνων θα μπορεί κάποιος να κτίσει με ρυθμίσεις που θα είναι κοντά στις σημερινές. Σημειώνεται πως σήμερα, προκειμένου να κτίσει ένας ενδιαφερόμενος σε εκτός σχεδίου περιοχή, θα πρέπει το αγροτεμάχιό του, όταν αυτό υφίσταται από το 2004 και μετά, να έχει ελάχιστο εμβαδόν τέσσερα στρέμματα και ελάχιστο πρόσωπο 25 μέτρα σε κοινόχρηστο δρόμο. Ωστόσο, μέχρι τώρα, από το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχουν προχωρήσει στη θεσμοθέτηση της διαδικασίας καθορισμού ενός δρόμου ως κοινόχρηστου εκτός σχεδίου. Ολες οι νέες οικοδομικές άδειες στις εκτός σχεδίου περιοχές θα επιβαρύνονται με - επιπλέον - τέλος 5% επί του κόστους έκδοσης, το οποίο θα αποδίδεται στο Πράσινο Ταμείο, για τη χρηματοδότηση δράσεων σε περιοχές εκτός σχεδίου. Ωστόσο, στα εκτός σχεδίου γήπεδα (οικόπεδα) που θα βρίσκονται σε περιοχές που θα έχουν ολοκληρωθεί τα Τοπικά Χωροταξικά Σχέδια ή άλλα πολεοδομικά «εργαλεία», δηλαδή θα έχουν καθοριστεί για παράδειγμα χρήσεις γης, οι όροι δόμησης και ιδίως ο συντελεστής δόμησης μπορούν να είναι, κατά maximum, ευνοϊκότεροι για τη δόμηση μέχρι και 10%, από τα οικόπεδα εντός σχεδίου ή οικισμού. Στο μεταξύ, ο γενικός κανόνας σε ό,τι αφορά τον μέγιστο συντελεστή δόμησης - συμπεριλαμβανομένων και των τυχόν επιτρεπόμενων παρεκκλίσεων - είναι αυτός να ανέρχεται σε 0,18. Kαι υπάρχει μια διαβάθμιση για data centers, κέντρα ελέγχου οχημάτων (0,8), για νοσοκομεία και βιομηχανικές εγκαταστάσεις (0,6), για κτίρια εκπαίδευσης (0,27) κ.ά. Επιπλέον, με το νέο καθεστώς που διαμορφώνεται, επιτρέπεται να δημιουργούνται μικρά σύνθετα τουριστικά καταλύματα και εντός εγκαταλελειμμένων οικισμών προ του 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων σε συνδυασμό με την ανάπλαση τμήματος ή του συνόλου του οικισμού. Παράλληλα, σε βιομηχανικές περιοχές αλλά και σε μορφές Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Πάρκων (ΒΕΠΕ) επιτρέπεται η οικοδόμηση χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πολεοδόμησής τους υπό τις εξής προϋποθέσεις: η οικοδόμηση να γίνει σε συνεχόμενα όμορα μεταξύ τους γήπεδα, σε έκταση που δεν υπερβαίνει αθροιστικά το 20% της έκτασης, για την οποία δεν υπάρχει συγκεκριμένη οικοδομική μελέτη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.