Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/01/2021 in Ειδήσεις
-
Μόλις ανακοινώθηκε το νέο κυβερνητικό σχήμα και η νέα σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου. Σύμφωνα με την επίσημη πλεον ανακοίνωση, τη θέση του κ. Κωστή Χατζηδάκη ο οποίος μετακινείται στο Υπουργείο Εργασίας, καταλμβάνει ο κ. Κωνσταντίνος Σκρέκας. Τη θέση του Υφυπουργού, αρμοδίου για θέματα προστασίας περιβάλλοντος καταλαμβάνει ο κ. Γιώργος Αμυράς, ενώ ο κ. Νικόλαος Ταγαράς παραμένει στη θέση του ως Υφυπουργός, αναλαμβάνοντας όμως το χαρτοφυλάκιο της χωροταξίας και του αστικού περιβάλλοντος. Ποιος είναι ο Κωνσταντίνος Σκρέκας (από την προσωπική του ιστοσελίδα) Ο Κώστας Σκρέκας κατάγεται από τη Μεγάρχη Τρικάλων. Είναι παντρεμένος με την Ειρήνη Καραγκούνη και είναι πατέρας δύο παιδιών, της Αλεξάνδρας και της Σοφίας. Αποφοίτησε από το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τη διετία 1997-1999 υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως Έφεδρος Αξιωματικός του Μηχανικού με διάκριση. Το 2000 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη Διαχείριση Έργων (MSc in Construction Management, στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών) στο Πανεπιστήμιο του Birmingham της Αγγλίας. --- Ο κύβος ερρίφθη για τον ανασχηματισμό ο οποίος ανακοινώθηκε πριν από λίγο. Όπως αναμενόταν αμετακίνητος στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο Κώστας Καραμανλής. Mετά τη νέα εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο κ.Καραμανλής καλείται να συνεχίσει το μεταρρυθμιστικό και εκσυγχρονιστικό του έργο. Στην ίδια θέση παρέμεινε και ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Μέσα στο 2020 χρειάστηκε να πολεμήσει σε πολλά διαφορετικά μέτωπα και αν μη τι άλλο κράτησε τις υποδομές ζωντανές, με τα εργοτάξια να λειτουργούν εν μέσω γενικού lockdown. Στα μεγάλα έργα μέσα στο 2020, παρέδωσε την επέκταση του Μετρό μέχρι τη Νίκαια, τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο ενώ έβαλε μπρος το έργο στο Αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη. Παράλληλα ολοκλήρωσε τις μεγάλες αλλαγές για τον νόμο 4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις και ξεκίνησε διαγωνισμούς για νέα έργα όπως το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική ενώ ωρίμασε το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ για να προχωρήσει ο διαγωνισμός φέτος. Η σημαντικότερη όμως επιτυχία του ήταν το λύσιμο του γόρδιου δεσμού που είχε δημιουργηθεί στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών για τη χώρα. Σε αυτόν, ξεμπλόκαρε τη διαδικασία που είχε πέσει σε μία αέναη δικαστική διαμάχη ανάμεσα στους υποψήφιους αναδόχους και πλέον είναι θέμα μηνών η υπογραφή και η εκκίνηση του έργου που θα μεταμορφώσει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Περισσότερα: https://ypodomes.com/ametakinitos-o-kostas-karamanlis-sto-ypoyrgeio-ypodomon-kai-metaforon/1 point
-
Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών κατέχει την υψηλότερη κατάταξη στην ειδικότητα της μηχανολογίας που το κατατάσσει στα κορυφαία 50 πανεπιστήμια παγκοσμίως στην ειδικότητα των Πολιτικών Μηχανικών στην τελευταία κατάταξη του Διεθνούς Πίνακα Κατάταξης Πανεπιστημίων της QS ανά Ειδικότητα (QS World University Rankings by Subject). Η έβδομη έκδοση του Διεθνούς Πίνακα Κατάταξης Πανεπιστημίων της QS ανά Ειδικότητα, που δημοσιεύεται σήμερα, απαριθμεί τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου σε 46 διαφορετικές ειδικότητες. Το Χάρβαρντ είναι το νούμερο ένα πανεπιστήμιο σε 15 ειδικότητες και αφήνει πίσω του το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) το οποίο ξεχωρίζει σε 12 ειδικότητες. Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών, το οποίο συγκαταλέγεται σε 9 ειδικότητες συνολικά, έχει εξαιρετικές επιδόσεις στην ειδικότητα των Πολιτικών Μηχανικών όπου και κατατάσσεται στην 42η θέση. Στους Διεθνείς Πίνακες Κατάταξης Πανεπιστημίων διακρίνονται συνολικά 6 ελληνικά πανεπιστήμια με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να παραμένει το κορυφαίο πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, το οποίο διακρίνεται σε 18 ειδικότητες (από 14 το 2016). Φέτος για πρώτη φορά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης συγκαταλέγεται και σε 5 νέες ειδικότητες. Στην ειδικότητα των Επιστημών Βιολογίας κατατάσσεται στην 351-400 θέση, στην είδικότητα της Οικονομίας και Οικονομετρίας κατατάσσεται στη 251-300 θέση, στην ειδικότητα των Χημικών Μηχανικών κατατάσσεται στη 201-250, στην ειδικότητα της Νομικής κατατάσσεται στη 251-300 θέση, και στην ειδικότητα της Φαρμακευτικής και Φαρμακολογίας κατατάσσεται στη 201-250 θέση. Συνολικά, τα ελληνικά πανεπιστήμια εμφανίζονται 54 φορές για το 2017 σε σχέση με 42 φορές το 2016. Για την έρευνα αξιολογήθηκαν: • Περισσότερες από 185 εκατομμύρια βιβλιογραφικές παραπομπές (citations) • Περισσότερα από 43 εκατομμύρια επιστημονικών δημοσιεύσεων • 194.000 απαντήσεις από έρευνα Εργοδοτών • Περισσότερες από 305.000 απαντήσεις από έρευνα Ακαδημαϊκών Πηγή: imerisia.gr1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-