Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πολιτικοί Μηχανικοί: η πλέον ευνοημένη ειδικότητα


Recommended Posts

Νικ φαινεται τα Ελληνικα μου δεν ειναι αρκετα κατανοητα απο σενα αλλα ειναι αρκετα κατανοητα απο ολους τους υπολοιπους.

 

Ο Ηλεκτρομηχανολογος βεβαιως και εχει γνωστικο αντικειμενο και βεβαιως και υπαρχουν δουλειες εξω.Ομως οταν ειναι αναγκασμενος να χανει δουλειες απο ασχετες ειδικοτητες οι οποιες μπαινουν στα χωραφια του τοτε τι γινεται??

 

Το αλλο πως αυτη η κατασταση ισχυε και παλια γιατι να την αλλαξουμε τωρα??Απιστευτο επιχειρημα!!!!!

 

Θεωρεις πως η θερμομονωση-υδρευση-αποχετευση σου δινουν τις γνωσεις π.χ για να κανεις μια επιδιορθωση σε μια μοναδα συνδυασμενου κυκλου της ΔΕΗ ε????Ειλικρινα απορω με αυτα που λες.

 

Το αντικειμενο δεν ειναι περιορισμενο αλλα οταν επιτρεπονται καταστασεις σαν αυτη που αναφερω ναι τοτε δημιουργουνται προβληματα για εμας.

Σας εχω πει στα δημοσια εργα που εχουν να κανουν με ενεργειακα-η/μ το 50% των συμμετεχοντων ειναι Πολιτικοι Μηχανικοι.Δεν ειναι αυτο καπελωμα?

 

Υ.Γ Νικ δεν ξερω τι κολλημα εχεις με την σχολη μου.Οπως σου εχω ξαναπει πολλες φορες ειμαστε Μηχανολογοι Μηχανικοι με κατευθυνση Παραγωγη και Διοικηση.Οπως και ο Μηχανολογος του ΑΠΘ με κατευθυνση Βιομηχανικη Διοικηση δεν παυει να ειναι μηχανολογος, ο Πολιτικος του ΕΜΠ με κατευθυνση Προγραμματισμος και Διαχειριση τεχνικων εργων δεν παυει να ειναι Πολιτικος Μηχανικος κ.λ.π.

Link to comment
Share on other sites

Θέλοντας να σχολιάσω ορισμένες απόψεις που ειπώθηκαν σχετικά με τον τρόπο απόκτησης επαγγελματικών δικαιωμάτων για τα ιδιωτικά έργα

παραθέτω την άποψη του Χάρη που είναι η πιο συνοπτική

Να επεκτείνω την τελευταία σου σκέψη και να πω ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα θα πρέπει να δίνονται:

1) αναλόγως των σχετικών μαθημάτων (ή διδακτικών μονάδων) για κάθε κατηγορία όπως αυτή προδιαγράφεται στα μητρώα μελετητών-κατασκευαστών

2) τα μητρώα μελετητών-κατασκευαστών να επεκταθούν και στα ιδιωτικά έργα

3) να υπάρχουν τάξεις πτυχίων όπως στα δημόσια έτσι και στα ιδιωτικά και να δίνονται με τα ίδια κριτήρια

4) μετά την λήψη του διπλώματος/πτυχίου να δίνονται εξετάσεις για την απόκτηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Ενώ οι θέσεις αυτές εκ πρώτης όψεως μοιάζουν δίκαιες και αξιοκρατικές έχω να σημειώσω τα εξής:

 

1) η δουλειά των φοιτητών είναι να πειραματιστούν μέσα από μια επιλογή μαθημάτων και να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντά τους σχετικά με την επιστήμη τους και όχι να μαζεύουν πόντους για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

 

2) 3) τα μητρώα και οι τάξεις πτυχίων δεν είναι απαραιτήτως αντικειμενικός τρόπος αξιολόγησης ούτε καν για τα δημόσια έργα.

 

Στα δημόσια έργα όλοι οι μηχανικοί βάζουν το πτυχίο τους σε εταιρίες και αυτό σιγά σιγά ανεβαίνει χωρίς να συμμετέχουν απαραιτήτως σε κάποιο έργο, δηλ δεν αποκτούν καμία επιπλέον γνώση.

 

Επίσης και σε δημόσια και κυρίως σε ιδιωτικά έργα κάθε γραφείο έχει υπαλλήλους, οιονεί μισθωτούς ή εξωτερικούς συνεργάτες που συμμετέχουν ενεργά στις μελέτες και αποκτούν επιπλέον γνώσεις. Όλοι αυτοί όμως επειδή δεν υπογράφουν δεν μπορούν να αποδείξουν με κάποιο αντικειμενικό τρόπο τις γνώσεις τους.

 

4) το απάντησε και ο ίδιος ότι τέτοιες εξετάσεις είναι σαν να απαξιώνουν το πτυχίο.

Link to comment
Share on other sites

β) Το θέμα με τα ΤΕΙ. Πώς αυτή η τεράστια πολιτική απάτη που ξεκίνησε με το "μικρό πολυτεχνείο" και φτάνει στις μέρες μας με την "ανωτατοποίηση" των ΤΕΙ επιρεάζει τον επαγγελματικό μας χώρο? Και γιατί οι ΤΕΙτζήδες είναι θα έλεγα αφιονισμένοι κατά των πολιτικών μηχανικών, του ΤΕΕ και των διπλωματούχων μηχανικών γενικότερα και δεν βλέπουν ως εχθρούς τους τους πολιτικάντηδες που κοροΐδεψαν τους ίδιους και τις οικογένειες τους?

 

 

Παρεμβαινω μονάχα για να πω το εξής. Ειμαστε "αφιονισμένοι" με το ΤΕΕ διότι, όπως έχει αποδειχτεί περίτρανα στην πράξη, το ΤΕΕ λειτουργεί ως "κράτος εν κράτει", εκβιάζει κυβερνήσεις και πολιτικές και κατά συνέπεια είναι αυτό που αποφασίζει, άρα και το ΜΟΝΟ υπεύθυνο για το χρονίζον πρόβλημα σε ότι αφορά τα ΤΕΙ. Ως εκ τούτου, το μόνο χαρακτηριστικό που του αναγνωρίζουμε είναι αυτός της σκληρής και οπισθοδρομικής συντεχνίας και κατά συνέπεια καμία εμπιστοσύνη δεν του έχουμε. Αππορίπτουμε λοιπόν κάθε ανάμιξή του σε διαδικασίες αξιολόγησης, εξέτασης ή παρέμβασης σε θέματα που αφορούν την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση διότι το ΤΕΕ ουδόλως ενδιαφέρεται πραγματικά για θέματα παιδείας παρά μόνο για τα συμφέροντα των μεγαλοκατασκευαστών και μεγαλοεργολάβων μελών του. Αυτή μου δε την άποψη, πιστεύω τη συμμερίζονται εκατοντάδες χιλιάδες πτυχιούχοι ΤΕΙ (αλλά και ΑΕΙ), το σύνολο της κοινωνίας αλλά και πολιτικά πρόσωπα που δεν έχουν κανένα συμφέρον με πλέον πρόσφατο παράδειγμα τις δηλώσεις του κ. Α. Κακλαμάνη στη Βουλή για το ρόλο του ΤΕΕ στην εξέλιξη της Ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης.

 

Επίσης να σημειώσω προς τους διαχειριστές του συγκεκριμένου forum ότι απο τη στιγμή που ανοίγει κάποιος μια συζήτηση για δικαιώματα, ευνοημένους κλάδους ή όχι, επαγγελματικά θέματα, μοιραίο είναι οι μηχανικοί των ΤΕΙ να εκφράζουν τα δικά τους προβλήματα που σχετίζονται άμεσα με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και ΄το ρόλο του ΤΕΕ σε αυτά ... 8-)

 

Αυτά και sorry για την παρέμβαση (θεωρείστε τη ως μια μικρή παρένθεση/απάντηση). Ας μην πάρει έκταση γιατί το θέμα είναι άλλο και αφορά κατά κύριο λόγο τους συναδέλφους διπλωματούχους.

Link to comment
Share on other sites

Θέλοντας να σχολιάσω ορισμένες απόψεις που ειπώθηκαν σχετικά με τον τρόπο απόκτησης επαγγελματικών δικαιωμάτων για τα ιδιωτικά έργα

παραθέτω την άποψη του Χάρη που είναι η πιο συνοπτική

Ενώ οι θέσεις αυτές εκ πρώτης όψεως μοιάζουν δίκαιες και αξιοκρατικές έχω να σημειώσω τα εξής:

 

1) η δουλειά των φοιτητών είναι να πειραματιστούν μέσα από μια επιλογή μαθημάτων και να ανακαλύψουν τα ενδιαφέροντά τους σχετικά με την επιστήμη τους και όχι να μαζεύουν πόντους για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

 

2) 3) τα μητρώα και οι τάξεις πτυχίων δεν είναι απαραιτήτως αντικειμενικός τρόπος αξιολόγησης ούτε καν για τα δημόσια έργα.

 

Στα δημόσια έργα όλοι οι μηχανικοί βάζουν το πτυχίο τους σε εταιρίες και αυτό σιγά σιγά ανεβαίνει χωρίς να συμμετέχουν απαραιτήτως σε κάποιο έργο, δηλ δεν αποκτούν καμία επιπλέον γνώση.

 

Επίσης και σε δημόσια και κυρίως σε ιδιωτικά έργα κάθε γραφείο έχει υπαλλήλους, οιονεί μισθωτούς ή εξωτερικούς συνεργάτες που συμμετέχουν ενεργά στις μελέτες και αποκτούν επιπλέον γνώσεις. Όλοι αυτοί όμως επειδή δεν υπογράφουν δεν μπορούν να αποδείξουν με κάποιο αντικειμενικό τρόπο τις γνώσεις τους.

 

4) το απάντησε και ο ίδιος ότι τέτοιες εξετάσεις είναι σαν να απαξιώνουν το πτυχίο.

Επιτέλους, να γίνει ένας διάλογος επί της ουσίας που είναι η λύση του προβλήματος που η πλειοψηφία θέλω να πιστεύω των μηχανικών αναγνωρίζει.

1) Η σύνδεση των επαγγελματικών δικαιωμάτων με τα μαθήματα που έχει πάρει ένας φοιτητής δεν εμποδίζει τον "πειραματισμό" που αναφέρεις και τον θεωρώ εκ των ουκ άνευ. Γίνεται και τώρα στο ΑΣΕΠ για να αποδείξεις τις γνώσεις σου στους Η/Υ καθώς και για τη λήψη πτυχίου στην κατηγορία των περιβαλλοντικών έργων (αναφέρομαι στα δημόσια έργα).

2) Με τα μητρώα θα βγουν έξω οι άσχετοι με το αντικείμενο της μελέτης/έργου.

3) Οι τάξεις των πτυχίων δεν είναι πανάκεια αλλά ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση που συνεισφέρει σ' ένα αντικειμενικότερο τρόπο απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Διαστρεβλώσεις όπως αυτές που ανέφερες υπάρχουν όντως και εκείνο που θα πρέπει να δούμε είναι πώς μπορούμε να περιορίσουμε το φαινόμενο αν όχι να το εξαλείψουμε. Θα αναφέρω δυο τρόπους από την προσωπική μου εμπειρία μια και υπογράφω ελάχιστες απ' τις μελέτες που κάνω. Επιγραμματικά, α) λογιστικός τρόπος προσδιορισμού των κερδών και β) ορθότερη απόδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

4) Η απάντησή μου ΟΛΟΚΛΗΡΗ για τις εξετάσεις είναι η παρακάτω και σε καμιά περίπτωση δεν εννοώ αυτό που ανέφερες:

"Την ίδια έχω και τώρα για τις εξετάσεις του ΤΕΕ τις οποίες τις θεωρώ γελοίες και αμφισβήτηση της αξίας του διπλώματος μας.

Όμως βλέποντας το τι γίνεται σ' άλλες δυτικές χώρες, την ανάγκη των πτυχιούχων των ΑΤΕΙ να αποδείξουν την επάρκεια των γνώσεων τους, τις αμφισβητήσεις των δικαιωμάτων των πολιτικών μηχανικών από άλλες επαγγελματικές κατηγορίες προτείνω τη διεξαγωγή εξετάσεων.

Από ποιον; Το πιο πιθανό από το ΤΕΕ αλλά με άλλη μορφή. Έχει ήδη την εμπειρία, έχει το προσωπικό, έχει το χρήμα. Θα μπορούσε να υπάρχει και ένα παράβολο για να δώσεις εξετάσεις σ΄έναν τομές επαγγελματικών δικαιωμάτων. Οι εξετάσεις θα μπορούσαν να είναι με τη μέθοδο των πολλαπλών επιλογών για να μειωθεί ο φόρτος εργασίας των ελεγκτών και να μην υπάρχουν ενστάσεις. Η διόρθωση θα μπορούσε να γίνεται αυτόματα από Η/Υ.

Το δικαίωμα υπογραφής δεν θα καθορίζεται ΜΟΝΟ από τις εξετάσεις αλλά ΚΑΙ από αυτές."

 

Αν όχι τα παραπάνω τότε πώς θα γίνει ορθότερη κατανομή των επαγγελματικών δικαιωμάτων; Ποιες οι δικές σας προτάσεις;

Link to comment
Share on other sites

1) Διδαγμενα μαθηματα κατα την δειαρκεια των σπουδων

 

2) Εργασιακη εμπειρια

 

3) Μεταπτυχιακα-Διδακτορικα-Εξιδικευσεις

 

Οσον αφορα τις εξετασεις διαφωνω ριζικα.Το να γυρισει το ιδιο το κρατος που σου εδωσε το διπλωμα και να σε βαλει να κατσεις σε εξετασεις που εχουν σκοπο να ελεγξουν την επιστημονικη σου επαρκεια αυτοματως ακυρωνει το ιδιο το διπλωμα σου.

Link to comment
Share on other sites

Thodoris1982 ποσους συμφοιτητες ειχες που τελειωσαν και αγνοουσαν βασικα πραγματα οσον αφορα το γνωστικο σας υποβαθρο; Κανεναν;

Γιατι εγω ειχα καμποσους που απλα εδιναν και εδιναν μεχρι να τα περασουν τα μαθηματα, και καποια στιγμη τελειωσαν φυσικα. Μην εχοντας πατησει σε μαθημα εχουν ελλειψεις σε ΒΑΣΙΚΕΣ εννοιες.

Εχω αδικο; Παντου δεν γινεται αυτο; Μην κοροιδευομαστε μεταξυ μας..

 

Ουτε εμενα μου αρεσει η ιδεα των εξετασεων, και η καθυστερηση μεχρι να προκυρηχτουν βεβαιως.

Θα πει καποιος οτι οι ασχετοι ετσι και αλλιως δεν θα επιβιωσουν εξω. Αυτο δεν πρεπει να σημαινει οτι αφηνουμε τα παντα στην τυχη. Διασφαλιση ενος μινιμουμ γνωσεων ωστε να εξασκησεις το επαγγελμα. Και οι προτασεις του Χαρη ειναι στην σωστη κατευθυνση κατ'εμε.

Link to comment
Share on other sites

Τα διπλώματα τα δίνουν τα ανεξάρτητα δημόσια πανεπιστήμια και πολυτεχνεία. Στο μέλλον ίσως και τα ιδιωτικά.

Τα επαγγελματικά δικαιώματα τα δίνει το κράτος και ένας απ' τους στόχους είναι η προστασία του κοινωνικού συνόλου από κακές μελέτες, επιβλέψεις και κατασκευές.

Στο πλαίσιο αυτό δε βρίσκω κακή την διεξαγωγή εξετάσεων όχι όμως όπως γίνονται τώρα απ' το ΤΕΕ και τις οποίες όπως είπα τις θεωρώ γελοίες. Βέβαια κρίνω απ' την εποχή που έδωσα εγώ.

Link to comment
Share on other sites

πάντως αν τις εξετάσεις δεν τις κάνει το ΤΕΕ τότε πρέπει να αναρωτηθούμε ποιός?????

 

*στα ΑΕΙ/ΤΕΙ ??? (εκεί είναι χειρότερα από το τεε - εγώ τελείωσα στο ΕΜΠ και δεν το θεωρώ κάν σαν ενδεχόμενο να με κρίνουν κάποιοι που δεν έχουν δουλέψει ούτε 1 δευτερόλεπτο σαν μηχανικοί)

*στις τεχνικές υπηρεσίες νομαρχίας σαν τους υδραυλικούς/ηλεκτρολόγους??? (αυτά είναι όπως το ΤΕΕ τώρα δηλ για γέλια).

μόνο οι επαγγελματικοί σύλλογοι πρέπει να δίνουν τα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως γίνεται και με γιατρούς/δικηγόρους κλπ, σίγουρα θα πρέπει να αλλάξει το μοντέλο και περισσσότερο η σύνθεση της επιτροπής, όπως και κατ'εμέ οι εξετάσεις να είναι γραπτές.

 

αυτά σαν προβληματισμός. πάντως τα περισσότερα ΑΕΙ & ΤΕΙ της ελλάδας δεν έχουν καμία επαφή με το θέμα κανονισμών / νομοθεσίας κλπ.

Ποτέ εγώ στο ΕΜΠ δεν είχα καποιο μάθημα στο οποίο να μου είπαν, τεχνικά εφικτό μεν, αντικανονικό δε λόγω νομοθεσίας. Η τουλάχιστον να μου πούν ότι υπάρχει η ριμάδα η Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. που λέει 2-3 χαζομάρες για να μου ανοίξουν τα μάτια.

 

Οι πολ. μηχανικοί σίγουρα με την μάζα έχουν παγιώσει μια κατάσταση και για να το βλέπουμε ρεαλιστικά δεν θα αλλάξει άμεσα, μπορεί και καθόλου. Ισως με την εφαρμογή μητρώου ιδιωτικών έργων κάποιοι που υπογράφουν όλες τις μελέτες Η/Μ να ξανασκεφτούν εάν είναι σίγουροι για την αρτιότητα της μελέτης και να αναλάβουν την πιθανή ευθύνη έναντι κάποιας αρχής(όχι όπως είναι σήμερα βέβαια στις πολεοδομίες δηλαδή ΧΑΟΣ).

Link to comment
Share on other sites

lefterism προσωπικά αντιτίθεμαι στην διενέργεια εξετάσεων από το ΤΕΕ βάσει του σημερινού τρόπου και σκεπτικού λειτουργίας του. Δεν μπορεί να με πείσει κανείς ότι θα με κρίνει αντικειμενικά ένας φορέας ο οποίος δεν αποδέχεται την είσοδό μου στους κόλπους του ως ισότιμο μέλος. Από αυτήν την πραγματικότητα γεννάται η ανάγκη για λειτουργία ενός φορέα που θα αντιμετωπίζει ισότιμα τα μέλη του είτε αυτά προέρχονται από ΑΕΙ είτε από ΑΤΕΙ, σύμφωνα πάντα και με την κείμενη νομοθεσία, και ο οποίος δεν ενεργεί σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιδιώξεις ενός μόνο τμήματος των μελών του.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ οι εξετάσεις να είναι γραπτές και με τη μέθοδο των πολλαπλών επιλογών όπως είπα νωρίτερα.

Το ΤΕΕ είναι το πλέον αρμόδιο. Είναι ο επαγγελματικός φορέας των μηχανικών και ακόμα και αν δεν δέχεται αυτή τη στιγμή πτυχιούχους ΑΤΕΙ στους κόλπους του αυτό μπορεί να αλλάξει αύριο και να δέχεται όσους τουλάχιστον περνούν με επιτυχία τις εξετάσεις οι οποίες θα είναι κοινές για τους αποφοίτους όλων των σχολών, ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, και αδιάβλητες εφόσον γίνονται με το σύστημα που προανέφερα.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.