Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πολιτικοί Μηχανικοί: η πλέον ευνοημένη ειδικότητα


Recommended Posts

Συνάδελφε thodoris1982

 

- Γιατί να επιλέξω απο τις τόσες δυνατότητες τα ενεργειακά και να αφήσω έξω επιλογές με πάρα πολύ μεγαλύτερες προοπτικές ? Μήπως όσοι τα επέλεξαν ήσαν γνώστες του αντικειμένου ? Όσο γιά την εναλλαγή των επιλογών κάθε τόσο, μάλλον αυτό δεν γίνεται και πολύ εύκολα ...

 

- Ακριβώς επειδή έχει πολλές επιλογές, δεν θα καταφύγει στα ενεργειακά αν δεν τα γνωρίζει καλά.

 

- Οι τοπογράφοι δεν υπογράφουν μόνο στατικά στο διώροφο. Τα πάντα ...

 

- Και γιά να πάμε και στην ουσία των δικαιωμάτων :

 

Ένα μεγάλο μέρος των δημοσίων έργων είναι η οικονομική διαχείριση, η οργάνωση εργοταξίου, η οικονομική εκμετάλλευση των δομικών μηχανών, οι επιμετρήσεις, ο χρονικός προγραμματισμός κλπ, πράγματα που έχουν διδαχθεί περισσότερο απ΄ όλους οι ΠΜ.

 

Έχεις γνωρίσει πολλούς ΠΜ που δεν είχαν ιδέα του αντικειμένου αλλά επέμεναν να κλέβουν ύλη ? Μπορώ να σου πω κωμικοτραγικές καταστάσεις αρχιτεκτόνων και τοπογράφων (και άλλων ...) που ασχολήθηκαν με στατικά !

 

- Με εκπλήσσει η θέση σου γιά τα υδραυλικά.

 

Δεν κατάλαβα, από πού δεν έχουν δικαίωμα σ΄ αυτά οι ΠΜ. Δεν γνωρίζω τι διδάσκουν σήμερα αλλά στην εποχή μου κάναμε πολύ περισσότερα μαθήματα υδραυλικής, ανοιχτούς, κλειστούς αγωγούς, φράγματα κλπ από οποιονδήποτε άλλο. Μέχρι και Υπόγεια Υδραυλική. Και απ΄ ότι θυμάμαι στην έδρα της Υδραυλικής είχαμε διδάσκοντες αποκλειστικά πολιτικούς μηχανικούς (Γκανούλης, Τολίκας, Δερμίσης κα).

 

Μήπως θα έπρεπε αντί να ζητάτε να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, να διεκδικήσετε να βελτιώσετε τις επιλογές σας αλλά και την ποιότητα εργασίας, γιατί σε τελική ανάλυση αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Link to comment
Share on other sites

Εσεις αντιστοιχως εχετε παραχωρησει καποια περιορισμενα δικαιωματα στα στατικα, στους Τοπογραφους και τους Αρχιτεκτονες και αυτα μεχρι διωροφο.

 

Έχω "συζητήσει" για την κόντρα αυτή με ένα φίλο Αρχιτέκτονα ο οποίος επέμενε ότι πρέπει να αυξηθούν τα όρια για τα στατικά των Αρχιτεκτόνων. Θέλω να μου πει κάποιος υπεύθυνα αν αυτό μπορεί πραγματικά να στέκει, όταν π.χ. του μιλούσα για υπερστατικούς φορείς και με κοιτούσε λες και ήμουν ο ΕΤ.

 

@Chris_p: Συμφωνώ μαζί σου συνάδελφε ΑΠΘιτη.

 

Όσο για τα Β/Ε, μπορεί να μην διδαχθήκαμε τους νόμους της Θερμοδυναμικής στο Τμήμα Π.Μ., αλλά όταν ο κύκλος σπουδών περιλαμβάνει ενεργειακά και περιβαλλοντικά μαθήματα στον Τομέα της Υδραυλικής, γιατί να μην μπορούμε να ασχοληθούμε με αυτά; Εξάλλου, τα τελευταία χρόνια με την έκρηξη της ανάπτυξης των ΑΠΕ, ακόμα και ο Σάκης ο υδραυλικός με τον κάβουρα και την ατσαλίνα άρχισε να "πλασάρει" Φ/Β εγκαταστάσεις.

 

Μην ψάχνετε για αποδιοπομπαίο τράγο, αν κάτι ενοχλεί στην κατάσταση αυτή, περάστε το στους φορείς και τις οργανώσεις. Μόνο έτσι μπορεί να έρθει κάποιο αποτέλεσμα, όλα τα άλλα είναι μεμψιμοιρία.

Link to comment
Share on other sites

Από την μέχρι τώρα επαγγελματική μου πορεία θα σας πω ότι οι Αρχιτέκτονες υπογράφουν τα πάντα από στατικά, ακόμα και δεκαώροφες οικοδομές, με μόνη προϋπόθεση την προσυπογραφή Πολιτικού Μηχανικού για τη θεμελίωση και τον αντισεισμικό άνευ αμοιβής.

Συνεπώς, αν γίνει ένας επαναπροσδιορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων θα είμαι απ' τους Πολιτικούς Μηχανικούς που θα βγουν κερδισμένοι.

 

Τομέας Υδραυλικής υπάρχει ως ξεχωριστή κατεύθυνση στους Πολιτικούς Μηχανικούς και επτά μαθήματα, Μηχανική Ρευστών - Υδραυλική Ι - Υπόγεια και Επιφανειακή Υδρολογία (Υδραυλική ΙΙ) - Υδρεύσεις και επεξεργασία νερού - Αποχετεύσεις και Επεξεργασία Λυμάτων - Εγγειοβελτιωτικά Έργα Ακτομηχανική και Λιμενικά Έργα, ήταν στην εποχή μου υποχρεωτικά για όλους.

Γιατί οι Τοπογράφοι όπως και οι Γεωπόνοι έχουν λόγο για Υδραυλικά Έργα; Δε λέω, έχουν τομέα Υδραυλικής αλλά γιατί έχουν τομέα Υδραυλικής;

Διδάσκοντες σ' αυτούς μήπως είναι Πολιτικοί Μηχανικοί;

 

Αντίστοιχα ισχύουν για τα εδαφοτεχνικά έργα όπου οι Γεωλόγοι που μελετούν σε μακροκλίμακα μπαίνουν στα χωράφια των Πολιτικών Μηχανικών που μελετούν σε μικροκλίμακα. Για ένα κτηριακό έργο σιγά μην είναι αρμόδιος ο Γεωλόγος. Για ένα δρόμο έκτασης κάποιων δεκάδων χιλιομέτρων που πρέπει να αποφασιστεί ποια διαδρομή θα ακολουθήσει εκεί ναι χρειάζεται η συνεργασία του Γεωλόγου.

 

Θερμομόνωση και Παθητική Πυροπροστασία διδασκόμαστε και εμείς ως Πολιτικοί Μηχανικοί, έχουμε εργαστήρια και οι συγγραφείς των κανονισμών ήταν Πολιτικοί Μηχανικοί.

 

Από τα παραπάνω συμπεραίνω ότι έχουμε κάθε δικαίωμα για την υπογραφή μελετών ύδρευσης-αποχέτευσης-θερμομόνωσης-παθητικής πυροπροστασίας-εδαφοτεχνικών όπως ισχύει σήμερα.

 

Ηλεκτρολόγοι και Μηχανολόγοι έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα γιατί παλιότερα ήταν ένα ενιαίο τμήμα. Για κανένα άλλο λόγο. Πιστεύω ότι δεν θα έπρεπε να αισθάνονται αδικημένοι αντίθετα με τους Χημικούς Μηχανικούς που είναι αδικημένοι ως προς τους προηγούμενους και όλες τις νέες ειδικότητες. Σε μια επανεξέταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων σίγουρα θα είναι απ' τους χαμένους της υπόθεσης.

 

Το πώς θα έπρεπε να δίνονται τα επαγγελματικά διακαιώματα το συζητήσαμε. Από εκεί και πέρα την όλη συζήτηση τη βλέπω ως μια ψυχική ανακούφιση όσων αισθάνονται αδικημένοι άλλοτε δικαίως και άλλοτε αδίκως. Άντε όμως και διαπιστώσαμε το πρόβλημα, από εκεί και πέρα τι; Θα μείνουμε στην καταγγελία; Για αυτό προτείνω να καταθέσετε τις προτάσεις σας, να δραστηριοποιηθείτε μέσα από τους επαγγελματικούς σας συλλόγους και τις παρατάξεις του ΤΕΕ και να διεκδικήσετε τα δίκαιά σας όπως τουλάχιστον τα αντιλαμβάνεστε.

 

Ένας ακόμα κλέφτης του ψωμιού των αδικημένων μηχανολόγων. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ναι φιλε μου εχεις δικιο πως ο καθε μηχανικος μπορει να εχει μονο 2 εργοληπτικα αλλα για πες μας ποιος ευνοειται ...Ο Πολιτικος που εχει να διαλεξει δυο απο τα 12 η ολοι οι υπολοιποι που εχουν να διαλεξουν δυο απο τα 4 η 5????

Ειναι προφανες πως οι Πολιτικοι θα επιλεγουν συμφεροντολογικα με βαση το τι εχει ζητηση.Π.χ.Οταν η οικοδομη ηταν στα πανω της διαλεγαν ολοι Στατικα, σημερα με το Κτηματολογιο διαλεγουν Τοπογραφικα αυριο με τις Ανανεωσιμες Πηγες Ενεργειας θα διαλεγουν ενεργειακα.Ετσι στεροντας την δουλεια των αλλων θα εχουν αυτοι παντα δουλεια.

 

Έχει αλλάξει κάτι με τα μητρώα εργοληπτών?

Από πότε μπορεί κάποιος να έχει μονο 2 εργοληπτικά?

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων

 

Αυτό που πραγματικά με εκπλήσει από όλους σας είναι η φράση:

"...δεν διδάχθηκε το τάδε..." ή "...έκανε λίγα μαθήματα από αυτό άρα δε θα έπρεπε..."

 

Πραγματικά μένω έκπληκτος!!! Θεωρείτε όλοι δηλαδή πως πέρα από αυτά που διδαχθήκατε δεν έχετε την ικανότητα να ανοίξετε ένα βιβλίο, να ενημερωθείτε αναλυτικά και να κατανοήσετε ένα αντικείμενο στο οποίο το πανεπιστήμιο σας έδωσε κάποιες βάσεις...

 

Είχα την εντύπωση πως οι μηχανικοί είμαστε σαν τους γιατρους, δηλαδή "αναγκασμένοι" να διαβάζουμε όλοι μας τη ζωή!!! Με αυτά που διαβάζω εδώ φαίνεται πως μας είναι αρκετά ότι μάθαμε στο πανεπιστήμιο για όλη μας την επαγγελματική σταδιοδρομία!!!

 

Δυστυχώς το φάσμα των πολιτικών μηχανικών είναι τεράστιο σε σχέση με τις άλλες ειδικότητες. Αυτό τους κάνει πιο "ευέλικτους" αν θέλετε στη αγορά εργασίας. Κυρίως αυτοί που έχουν την ικανότητα να ανοίξουν ένα ρημάδι βιβλίο, μα ψάξουν να βρουν πανεπιστημιακές σημειώσεις από κάποιο τομέα που είχαν μελετήσει επιφανειακά στο πανεπιστήμιο προκειμένου να προσαρμοστούν στην αγορά εργασίας.

 

Νομίζω όμως πως οι πλειοψηφία των πολιτικών μηχανικών απασχολείται κυρίως σε κλάδους όπου δραστηριοποιούνται περιφερειακά οι άλλες ειδικότητες. Δεν πιστεύω ότι είναι πολλοί οι πολιτικοί που ασχολούνται με καθαρά μηχανολογικά/ηλεκτρολογικά/γεωτεχνικά.

Link to comment
Share on other sites

Δε διαβασα ολα τα σχολια αυτου του thread. Ειμαι σχεδον (χρωσταω 3 μαθηματα) ηλεκτρολογος μηχανικος. Η αληθεια ειναι οτι οι πολιτικοι μηχανικοι ειναι παρα πολλοι ευνοημενοι σε σχεση με τους αλλους μηχανικους. Υπογραφουν ηλεκτρολογικα, μηχανολογικα, τοπογραφικα, αρχιτεκτονικα. Δηλαδη καλυπτουν ολες τις ειδικοτητες. Βεβαιως εχουν περιορισμους π.χ. στα kw οσον αφορα τα ηλεκτρολογικα. Ομως οι περιορισμοι ειναι πρακτικα ανυπαρκτοι αφου ο πολιτικος μπορει να υπογραψει ηλεκτρομηχανολογικα απο ενα μικρο εως μετριο εργοστασιο. Το ευτυχες ειναι οτι γενικως αποφευγουν να παιρνουν δουλειες ηλεκτρομηχανολογου γιατι πολυ απλα εχουν αγνοια στα θεματα αυτα. ομως δε θα ηταν ασχημο να παιρνει ενα χαρτζιλικι και ο ηλεκτρομηχανολογος για τυπικες υπογραφες (οπως στην ηλεκτρικη εγκατασταση σπιτιου).

Βεβαια δεν κλαιγομαι, γιατι ευτυχως για μενα σε λιγο ισως οι ηλεκτρομηχανολογοι να βρισκουν δουλεια και οι πολιτικοι οχι (ισως να εχει συμβει ηδη). Εξαλου οι περισσοτερες δουλειες σημερα απαιτουν ηλεκτρομηχανολογο για να γινουν κι οχι μια τυπικη υπογραφη απο οποιονδηποτε μηχανικο. Αυτοι που θιγονται στο μεγιστο βαθμο ειναι οι αρχιτεκτωνες και οι τοπογραφοι. Απορω ειλικρινα πως το ανεχονται. Ουσιαστικα ειναι αχρηστοι μπροστα στους πολιτικους. Χρυσες δουλειες κανουν οι πολιτικοι τωρα με το κτηματολογιο. Οι οικοδομες στις πληστες περιπτωσεις εχουν ολες το ιδιο σχεδιο μπαλαμουτι (φαινεται οτι ληπει ο αρχιτεκτωνας εντελως).

Εγω δε θα πω σε καμια περιπτωση να κοπουν τα δικαιωματα των πολιτικων. Να δωθει ομως στους ηλεκτρομηχανολογους δικαιωμα να υπογραφουν καποιες μικρες κατασκευες (2οροφα κτηρια για παραδειγμα σε αντιστοιχια με την υπογραφη του πολιτικου σε μικρες ηλεκτρομηχανολογικες μελετες) και στους αρχιτεκτωνες και τοπογραφους ολα τα δικαωματα του πολιτικου. Η σημερινη κατασταση μου θυμιζει το σκακι που η βασιλισσα κανει ολες τι κινησεις που μπορουν να κανουν ολοι οι αλλοι μαζι.

Στον σχετικα προσφατο σεισμο της Λευκαδας το 2003 τα νεα σπιτια που ειχαν προβληματα ηταν χτισμενα πανω σε πηλο. Φανηκε καθαρα οτι ο πολιτικος μηχανικος δεν υπολογιζει στη μελετη του τη συσταση του εδαφους, εξαλου κανενας δεν κανει γεωλογικη μελετη πρωτα. Θεωρω λοιπον οτι στην κατασκευη ενος κτηριου (και αλλες κατασκευες) δεν πρεπει να απαιτειται μια υπογραφη πολιτικου μηχανικου αλλα και πολλων αλλων επιστημονων.

 

Ο τομεας υδραυλικης εμενα γιατι μου κολλαει στους μηχανολογους; Στους πολιτικους δε το φανταζομουν ποτε οτι θα ηταν.

 

Τελος παντων θεωρω οτι δεν ειναι της στιγμης τα επαγγελματικα δικαιωματα. Νομιζω ολοι χαμενοι θα βγουμε αν τα σκαλισουμε. Απ την αλλη καραδοκουν οι τεχνολογοι να παρουν ολα τα δικαιωματα των μηχανικων.

 

Η σημερινη κατασταση παντως εμενα μου λεει οτι το επαγγελμα του πολιτικου ειναι κορεσμενο και δεν προσφερει πολλες διεξοδους επαγγελματικα, ενω του ηλεκτρολογου προσφερει. Ο κορεσμος γινεται αντιληπτος αν παρει καποιος εναν επαγγελματικο οδηγο μιας περιοχης ή αν μελετησει τις βασεις εισαγωγης στις πανελληνιες. Ο επαγγελματικος οδηγος θα εχει 50 πολιτικους, 3 αρχιτεκτωνες, 5 τοπογραφους, 5 ηλεκτρομηχανολογους ελευθερους επαγγελαμτιες. Στις βασεις βλεπουμε οτι παρα το γεγονος οτι οι θεσεις των πολιτικων ειναι πολυ λιγοτερες απ των ηλεκτρολογων (λιγες θεσεις συνεπαγεται ανεβασμα βασεων) + το γεγονος οτι οι ηλεκτρολογοι εχουν πολυ δυσκολοτερες σπουδες (οχι λογω ΣΗΕ αλλα λογω Ηλεκτρονικης, υπολογιστων, τηλεπικοινωνιων κυριως) παραμενουν οι βασεις των ηλεκτρολογων πιο ψηλα απ των πολιτικων. Θεωρω απλα οτι οι ηλεκτρολογοι εχουν διεξοδους επαγγελματικες απειρες (ΣΗΕ ελευθερος επαγγελματιας-μελετητης, ΣΑΕ+ΣΗΕ ως μαστοροεργολαβος υψηλων απαιτησεων, Τηλεπικοινωνιες σε μεγαλες εταιριες, Η/Υ σε εταιριες hardware και σε οτι μπορει να κανει κι ενας πτυχιουχος πληροφορικης σε οτι αφορα software) ασχετα με την υπογραφη και τα επαγγελματικα δικαιωματα, ενω οι πολιτικοι συνηθως θα γινουν μελετητες σπιτιων, ή εργολαβοι (χρειαζεται καποιο οικονομικο υποβαθρο).

Link to comment
Share on other sites

Ο τομεας υδραυλικης εμενα γιατι μου κολλαει στους μηχανολογους; Στους πολιτικους δε το φανταζομουν ποτε οτι θα ηταν.

 

:) :) :) :) :) :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε nikoskourtis

 

Γιά να τελειώνουμε με τα υδραυλικά :

 

Μόνο με τα υδραυλικά του αυτοκινήτου (υδραυλικό τιμόνι, υδραυλικά φρένα κλπ) δεν έχουν σχέση οι πολιτικοί μηχανικοί.

 

Με την υδραυλική και τα υδραυλικά έργα, με τρεις τουλάχιστον καθηγητές και δεν θυμάμαι πόσους βοηθούς πάνω από το κεφάλι μας γιά μερικά χρόνια (έτη και όχι εξάμηνα) και να λέτε ότι δεν έχουμε σχέση, τι να πω, έλεος !

 

Υπολόγισε ότι σε μερικά υδραυλικά έργα, πχ μεταφορά νερού σε μεγάλες αποστάσεις με ανοικτούς ή κλειστούς αγωγούς, χρειάζονται και γνώσεις οδοποιίας και τοπογραφίας και πες μου σε παρακαλώ, είναι αντικείμενο των μηχανολόγων και των ηλεκτρολόγων και όχι των πολιτικών μηχανικών ?

 

Με συγχωρείς γιά τον εκνευρισμό, αλλά δεν άντεξα.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.