Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια


vasilis1993

Recommended Posts

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, ιδιωτική υγεία, σε λίγο και ιδιωτικός στρατός όλα με τα ίδια επιχειρήματα. 

Γενικώς ότι ιδιωτικοποιήθηκε ουσιαστικά ξεπουλήθηκε με στόχο να πληρώνει ο κόσμος όλο και πιο πολλά, για υγεία - παιδεία - ενέργεια και προσεχώς νερό.

Αντί να είμαστε στα κάγκελα όλοι και να διεκδικούμε ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ υπηρεσίες από το ΚΡΑΤΟΣ θεωρούμε ότι θα έρθει κάποιος πρίγκιπας, συγνώμη ιδιώτης ήθελα να γράψω και θα μας προσφέρει σούπερ υπηρεσίες κοψοχρονιά... Ωραίο το παραμύθι σας αλλά δεν βλέπετε τον δράκο. 

Τον δράκο της ενέργειας τον ζήσατε καλά, με τα χρηματιστήρια ενέργειας και την απελευθέρωση. Τον πληρώσατε, τον αγαπήσατε και αποφασίσατε να κάνετε τα ίδια και σε παιδεία - υγεία κλπ. 

Τελικά, ο κάθε λαός παίρνει αυτό που του αξίζει, ως σύνολο. Εμείς, τι φταίμε όμως;

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 101
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

@alej κατά την άποψή  μου έχει αποδειχθεί ότι το κράτος δεν μπορεί  και δεν θα μπορέσει ποτέ να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις ίσως.

Είναι η φύση του τέτοια.

@TEE  Ο πολίτης θεωρεί ότι για να εισαχθεί στα ΑΕΙ πρέπει να λάβει το όποιο διαθέσιμο εκπαιδευτικό πουσάρισμα. Διότι η διαδικασία της εισόδου είναι ανταγωνιστική. Επειδή τυχαίνει να έχω κουμπάρο φροντιστή , έχει πάρα πολλά ιδιαίτερα από μαθητές καλών ιδιωτικών σχολείων. Ο γονέας όσο αντέχει η τσέπη του θα δώσει και ιδιωτικό σχολείο και φροντιστήριο και ιδιαίτερο.

Στο θέμα των Πανεπιστημίων , αν δοθεί πραγματική αυτονομία στα κρατικά Πανεπιστήμια ήτοι : ερευνητικά προγράμματα , προγράμματα σπουδών,  οικονομική διαχείριση , αριθμός εισακτέων , εξεταζόμενα μαθήματα , ίδρυση και κλείσιμο  τμημάτων και αν το κράτος σταματήσει να παίζει τον παπά με τα θέματα της φύλαξης των πανεπιστημιακών χώρων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων  ας γίνουν και τα ιδιωτικά.

 

Link to comment
Share on other sites

@avgoust νομίζω ότι διαφωνούμε μόνο στο σημείο που εσύ σταματάς το σκεπτικό σου στο "ο υποψήφιος λαμβάνει ιδιωτική εκπαίδευση ως απαραίτητη για την εισαγωγή του στα ΑΕΙ" (δική μου απόδοση).

Το άμεσα συναγόμενο συμπέρασμα είναι ότι ο πολίτης έχει ήδη συμπεράνει σε ποιο είδος εκπαίδευσης θα λάβει καλύτερα αποτελέσματα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο: στο ιδιωτικό. Πώς το γνωρίζουμε; Απλά το επέλεξε. Ακόμα κι όταν η ιδιωτική παιδεία είναι παράνομη, σε κλειστά δωμάτια, με μαύρα χρήματα. Ακόμα κι όταν η δημόσια είναι επιβεβλημένη, υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην την λάβει.

 

Γι' αυτό και δεν θα διστάσει να σπαταλήσει χιλιάδες ευρώ από το υστέρημά του για να δεχθεί αυτή την εκπαίδευση αντί της άλλης.

Και γράφω "αντί της άλλης" γιατί στην ουσία η άλλη είναι υποχρεωτική και γίνεται για τα μάτια του κόσμου. Αν μπορούσε, αυτός που κάνει φροντιστήρια και ιδιαίτερα, δεν θα πατούσε καν στο δημόσιο για τα μαθήματα αυτά που επηρεάζουν το μέλλον του. Τώρα απλά δεν μπορεί να απέχει. Πρέπει να πάρει τυπικά απολυτήριο του δημόσιου λυκείου για να συμμετάσχει στις εξετάσεις.

 

Παρότι, λοιπόν, ήμουν, είμαι και θα είμαι υπέρ της δημόσιας εκπαίδευσης, για πολλούς λόγους (άλλους προφανείς κι άλλους όχι προφανείς), δεν μπορώ παρά να αναδείξω την αντίφαση μεταξύ της κοινής ρητορικής περί του δημοσίου και της κοινής πρακτικής περί του ιδιωτικού.

 

Και προχωρώντας το σκεπτικό μας καταλήγουμε ότι η σύγχρονη ελληνική παιδεία έχει τελολογία ...πρακτική. Δηλαδή, το μόνο που απασχολεί τον γονέα είναι το αποτέλεσμα της διαδικασίας με κάθε τρόπο. Το διαπιστώνουμε μέσα από την κοινή πρακτική της υποψηφιότητας των πανελληνίων εξετάσεων, δηλαδή εκεί που κορυφώνεται όλο το παιχνίδι μέσα σε 4 τεστς (της παλαιότερης γενιάς). Και καλώς ή κακώς, στα αποτελέσματα κυριαρχεί η επί πληρωμή υπηρεσία, καθώς την δόξα πολλοί εμίσησαν αλλά το χρήμα ουδείς.

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ο κος  ΤΕΕ (όνομα για  απόσπαση προσοχής) ,  ήρθε κι αυτός ξαφνικά (μόλις πριν μερικές μέρες άρχισε να γράφει στο φόρουμ απ΄ότι βλέπω )

γράφει….

Το Σάββατο

 "Κι ας μη θεωρήσει κανείς ότι είμαι υπέρμαχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης".

Τη Κυριακή

 "Κι επαναλαμβάνω ότι δεν είμαι υπέρμαχος της ιδιωτικής εκπαίδευσης"

Τη Δευτέρα

"Παρότι, λοιπόν, ήμουν, είμαι και θα είμαι υπέρ της δημόσιας εκπαίδευσης"

....................

Mας έπεισε για το ακριβώς αντίθετο,  αλλά δεν μας έπεισε κατά τα άλλα.

Τα επιχειρήματα κατά της Δημόσιας εκπαίδευσης (πόσο μάλλον της δευτεροβάθμιας) , δεν είναι επιχειρήματα υπέρ της Ιδιωτικής Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,  και βεβαίως όταν πονάει το κεφάλι, δεν κόβουμε το κεφάλι.

Edited by θανος_
Link to comment
Share on other sites

16 ώρες πριν, avgoust said:

... έχει αποδειχθεί ότι το κράτος δεν μπορεί  και δεν θα μπορέσει ποτέ να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις ίσως.

Είναι η φύση του τέτοια.

Αν εννοείς το κράτος της ψωροκώσταινας, έχεις δίκιο

Αν όμως εννοείς το κράτος γενικά, ίσως διαβάζοντας αυτό να αλλάξεις γνώμη

Link to comment
Share on other sites

19 ώρες πριν, TEE said:

ΙΕΚ κι έτσ' ;;; 😀

Ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας;

 

Παραθέτω το σκοπό των ΑΕΙ

Σου τόνισα κάτι που φαίνεται να σου διαφεύγει τελείως.

Μόνο που εσένα σου διαφεύγουν όλα τα υπόλοιπα, που μιλάει ξεκάθαρα για εκπαίδευση για ένα επάγγελμα.

Το ότι η εκπαίδευση αυτή πρέπει να είναι επιστημονική για την άσκηση του επαγγέλματος, δεν σημαίνει ότι δεν πρόκειται για εκπαίδευση.

 

Link to comment
Share on other sites

@BAS Η εκπαίδευση για το επάγγελμα είναι ένας από τους σκοπούς των ΑΕΙ. Δεν είναι ο μοναδικός. Και φυσικά δεν είναι απαραίτητο ή απαιτητό να ακολουθήσεις το επάγγελμα του κλάδου στον οποίο πήρες το πτυχίο.

Επειδή ακριβώς, όπως έδειξα παραπάνω, ο σκοπός των ΑΕΙ δεν περιορίζεται σε ειδίκευση εργασίας, αλά ΙΕΚ, η άποψή μου λοιπόν είναι ότι πρέπει να φτάσουμε σε τέτοιο επίπεδο την κοινωνία μας που η τριτοβάθμια εκπαίδευση να είναι στα επίπεδα της σημερινής 2οβάθμιας. Θέλουμε τους έλληνες πολίτες μορφωμένους στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, καταρχάς για να μπορούν να είναι ισότιμοι πολίτες. Να μπορούν να μελετούν, να αναλύουν, να κρίνουν, να αξιολογούν, να συμμετέχουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. 

@θανος_

Παράθεση

Ο κος  ΤΕΕ (όνομα για  απόσπαση προσοχής) ,  ήρθε κι αυτός ξαφνικά (μόλις πριν μερικές μέρες άρχισε να γράφει στο φόρουμ απ΄ότι βλέπω )

Συγγνώμη συνάδελφε που έγραψα στο φόρουμ ξαφνικά, και ίσως τρόμαξα κάποιους. Θα προσπαθήσω να γράφω λιγότερο ξαφνικά στο μέλλον.

Παράθεση

Mας έπεισε για το ακριβώς αντίθετο,  αλλά δεν μας έπεισε κατά τα άλλα.

Δεν ήταν στις προθέσεις μου συνάδελφε.

Είμαι τέκνο και υπέρμαχος της δημόσιας παιδείας που δυστυχώς στην Ελλάδα παραπαίει εδώ και 50 χρόνια. Είμαι παράγωγο αυτής της παιδείας που ακόμα δεν μου έχει λύσει επαγγελματικά ζητήματα, όπως πχ. τη ρύθμιση των αυτονόητων και συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μου. Ζητήματα που η πολιτεία θα λύσει με μαγικό τρόπο στα ιδιωτικά ΑΕΙ σε χρόνο dt.

Ανέλυσα πώς και γιατί καταλήξαμε εδώ που καταλήξαμε: σταδιακά, μέσα από τον ανήλεο ανταγωνισμό για μία θεσούλα στα ΑΕΙ. Και παραδοθήκαμε στις υπηρεσίες της ιδιωτικής παιδείας.

Έτσι, εκείνο στο οποίο θα ήθελα, αν θέλεις κι εσύ πάντα, να βοηθήσεις είναι το εξής:

πώς μπορώ να επιχειρηματολογήσω σε κάποιον που πλήρωνε χιλιάδες ευρώ παραπαιδείας για να εισέλθει στα ΑΕΙ, ότι τα εξίσου πληρωμένα ΑΕΙ θα είναι κακά;

Το ίδιο ερώτημα απευθύνω και προς τον @alej που παραπάνω κάνει μία πολύ όμορφη κοινωνική ανάλυση περί της αναγκαιότητας της δημόσιας παιδείας.

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή άμα η εκπαίδευση σου είναι για γιατρός, για την οποία εκπαίδευση θα έχει το κράτος πληρώσει πολλά, μετά θα μπορείς να ασχοληθείς σαν ηλεκτρολόγος, αλλά η ιατρική εκπαίδευση, θα σου έχει δώσει ειδίκευση σε θέματα γενικής παιδείας. 

Εντάξει, με ξεπερνάει αυτό. 

Πάντως στην εποχή μου, η δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα τα πρότυπα σχολεία, παρείχαν εξαιρετική παιδεία στους μαθητές τους.

 

Link to comment
Share on other sites

@BAS στα ΑΕΙ διδασκόμαστε κατά βάση επιστημονική μεθοδολογία. Το βασικότερο εργαλείο που χρησιμοποιούμε είναι η ορθολογική προσέγγιση των πραγμάτων. Σε αυτό μυούμαστε κι αυτό προσπαθούμε να εφαρμόσουμε σε οποιονδήποτε τομέα κι αν απασχοληθούμε.

Αν η ερώτησή σου είναι "πρέπει να μυούνται όλοι στην ορθολογική μελέτη κι επεξεργασία των δεδομένων;" η απάντησή είναι περισσότερο από προφανής.

Πέραν όμως της μύησης αυτής, η συμμετοχή στην Ανώτατη Εκπαίδευση παρέχει έμμεσα οφέλη, όπως πχ. διάλογος με άλλα μέλη που έχουν μυηθεί σε αυτό τον τρόπο σκέψης και λειτουργίας, κι ανταλλαγή ιδεών κι απόψεων στο ανώτερο δυνατό επίπεδο.

Έτσι, δεν έχει σημασία πραγματικά αν θα διδαχθείς ιατρική ή μηχανική, ως προς τα κοινωνικά οφέλη αυτής της δραστηριότητας. Και δεν έχει πραγματικά σημασία αν θα απασχοληθούν όλοι οι απόφοιτοι στο αυτό αντικείμενο. Εκείνο θα ρυθμιστεί από την ίδια την αγορά εργασίας, εφόσον βέβαια ως πολιτεία φροντίσουμε να μην επεμβαίνουμε στη λειτουργία της, δηλαδή την ελεύθερη άσκηση του επαγγέλματος. 

Ακούω πολλές φορές ότι "υπάρχει υπερκορεσμός στα ΑΕΙ". Μα... μακάρι να κορεστεί ο τόπος με πολίτες ανώτατης εκπαίδευσης! Πολίτες που μπορούν να συζητήσουν, ερευνήσουν, μελετήσουν, αξιολογήσουν και να προτείνουν ορθολογικές λύσεις στα προβλήματα του τόπου.

Κι όσοι θεωρούν εαυτούς ικανότερους των άλλων, τι ακριβώς φοβούνται στον ελεύθερο ανταγωνισμό των σπουδών και του επαγγέλματος; 

 

Η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ σηματοδοτεί μία εποχή απ-ώθησης φοιτητών από τα δημόσια ΑΕΙ. Αρχικά, όσοι δεν πετυχαίνουν τους πρώτους στόχους τους στα ταχείας πήξεως τεστς των πανελληνίων, θα ωθούνται προς τα ιδιωτικά κολέγια. Κι όσοι εξ' αυτών διαθέτουν "λίπος" θα μπορούν να συμμετάσχουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση.  Αυτό σημαίνει, καταρχήν, ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις θα παίζουν δευτερεύοντα ρόλο στους έχοντες και πρωτεύοντα στους μη έχοντες. Ως μη έχων, δεν έχεις δεύτερη ευκαιρία ή επιλογή. Ως έχων, έχεις πολλαπλές ισότιμες επιλογές. Και κάπου εδώ μπλέκεται η ιστορία της άνισης μεταχείρισης, η οποία έχει ήδη προεισαχθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέσα από την πρόσβαση σε ιδιωτικά εργαλεία που αποκαλούμε σήμερα "παραπαιδεία".

 

Παράθεση

Πάντως στην εποχή μου, η δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα τα πρότυπα σχολεία, παρείχαν εξαιρετική παιδεία στους μαθητές τους.

Ναι και όχι.

Το όχι αφορά το εξής:

ότι εκείνη η γενιά που επαίρεται για την παιδεία της είναι η γενιά που παρήγαγε αυτό το πολιτικο/κοινωνικό (και εκπαιδευτικό) σήμερα, το οποίο και απαξιώνει.

Μπορούμε να συζητήσουμε εκτενώς γιατί συμβαίνει αυτό το παράδοξο.

Edited by TEE
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πριν, tetris said:

Αν εννοείς το κράτος της ψωροκώσταινας, έχεις δίκιο

Ναι. Αυτο εννοώ.
Διότι ο ίδιος ο πολίτης που δυσφορεί για την κατάσταση των ελληνικών ΑΕΙ , ο ίδιος έχει τέτοιες απαιτήσεις που οδηγούν σε αυτή την κατάσταση.

Κλασσικά παραδείγματα είναι ο αριθμός των εισακτέων και η χωροθέτηση/ίδρυση τμημάτων  μέσω τοπικών πολιτικών παραγόντων.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.