Μετάβαση στο περιεχόμενο

Απόψεις: ''Συνύπαρξη μηχανικών ΠΕ & ΤΕ στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος''


Engineer

Recommended Posts

Το πως θα λυθεί το θέμα χωρίς να αδικηθεί κανείς , νομίζω ότι είναι εύκολο να συμβεί . Αρκεί να επικρατήσει η κοινή λογική . Και η διαφορά των ετών να αποτιμηθεί , αλλά και τα 4 χρόνια σπουδών σε τριτοβάθμια σχολή μετά από πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις και πτυχιακή εργασία να αποτιμηθούν . 

 

Αλλά το πρόβλημα τώρα είναι η προσαρμογή στό σύστημα προσόντων . Αυτό σημαίνει ότι το 5ετές πρέπει να σπάσει σε 4+1 , να σπάσουν και τα δύο σε 3+1 η 3+2 .

 

Γιά να έχει όμως αποτέλεσμα αυτό στην Ελλάδα , είναι απαραίτητο οι μεταπτυχιακές σπουδές να δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα . Εξω δίνει και η εμπειρία . Δεν ξέρω τι θα αποφασίσουν εδώ , αλλά ο καιρός των αποφάσεων έχει φτάσει και δεν μπορούμε να είμαστε το γαλατικό χωριό .

 

Ιδιαίτερα αφού πολλοί συνάδελφοι ίσως αναγκαστούν να ξενιτευτούν και είναι καλό να έχουν προσαρμοσμένα πτυχία στις ξένες προδιαγραφές .

 

Έχεις μπερδέψει τα MSc με τα MEng και τις ακαδημαϊκές ισοτιμίες με τα επαγγελματικά δικαιώματα. Για αρχή διάβασε τι είναι το MEng και διόρθωσε το παραπάνω κείμενο...

Εχεις μπερδέψει τα 4 έτη με τα 5. Κατάλαβε την διαφορά και διόρθωσε το παραπάνω κείμενο...

Link to comment
Share on other sites

Όταν σου μιλάνε για MEng και εσύ απαντάς για MSc, τι απάντηση περιμένεις; Ενημερώσου καλύτερα και μην πετάς τη μπάλα στην εξέδρα...

Link to comment
Share on other sites

dim μάλλον από κεκτημένη ταχύτητα δεν διαβάζεις τι γράφω . Είπα ότι πρέπει να αποτιμάται η διαφορά των ετών .

 

Εσύ έμπλεξες τα τεχνικά λύκεια της δευτεροβάθμιας με τα 4 χρόνια της τριτοβάθμιας .

Link to comment
Share on other sites

Επειδή δεν έχω και πολύ δουλειά να ρωτήσω και εγώ τι σχέση έχουν οι σπουδές Μηχκών Παραγωγής & Διοίκησης με τα δικαιώματα Μηχανολόγου και Ηλεκτρολόγου??? Να καταργηθούν τα 5 και να γίνου 3+2..Δεν βλέπω λόγο ύπαρξης των σχολών με 5 έτη, εκτός απο την οικονομική επιβάρυνση κατά 1 έτους στις οικογένειες των 5ετών.

 

(Η ανωτέρω ερώτηση-παρατήρηση γίνεται εντελώς χιουμοριστικά, διότι ωραία τα 4=5 και 5=4 αλλά το γεγονός οτι και πάλι τρωγόμαστε μεταξύ μας ενώ κάποιοι εχουν γυρίσει την Ελληνική κοινωνία στο 1955, μας αφήνει παγερά αδιάφορους εμας και του ΤΕ (στους οποίους ανήκω) και τους ΠΕ (4 με 5) 5 με 4 κλπ κλπ).Δεν έχω σκοπό να εμπλακώ πουθενα σε μία διαμάχη η οποία τείνει να γίνει σαν τον Γκοντζίλα ενώ ζούμε σε μία κοινωνία που τίποτα δεν λειτουργεί και πάμε κατα διαόλου. Συγνώμη για το ύφος μου, αλλα αυτό με τα 4=5 5=4 4>5 5>4 μου μοίαζει αστείο....Και πάλι συγνώμη για το ύφος μου.

.

Link to comment
Share on other sites

Ο μαθητής που στις πανελλήνιες έγραψε 18000 μόρια και πέρασε σε κάποια πολυτεχνική σχολή (και προφανώς είχε περισσότερες «εργατοώρες» πάνω από τα βιβλία ή περισσότερη αντίληψη των αντίστοιχων μαθημάτων) δεν πρέπει να επιβραβευτεί σε σχέση με τον μαθητή που πέρασε σε μια αντίστοιχη σχόλη ΤΕΙ με 13000 μόρια? Υπήρξε μαθητής που όταν έδινε πανελλήνιες δεν ήξερε ότι άλλο είναι Μηχανολόγος Μηχανικός από μια πολυτεχνική σχολή και άλλο Μηχανολόγος από ΤΕΙ? Εξαρχής ήταν λάθος η συνύπαρξη δυο «αντίστοιχων» σχολών Πολυτεχνείου και ΤΕΙ για την οικονομία της Ελλάδος και δυστυχώς είναι δύσκολη η διόρθωση του λάθους.

 

Πέρα από όλες αυτές τις συζητήσεις στις μέρες μας άλλα είναι τα προβλήματα των μηχανικών Διπλωματούχων και από ΤΕΙ. Το κυριότερο για εμένα είναι ότι ποτέ δεν καταφέραμε να δώσουμε στο επάγγελμα μας την αίγλη και φήμη που του ταιριάζει. Τι νόημα είχαν π.χ. οι μηχανολογικές/ηλεκτρολογικές μελέτες, για να μιλήσω για τον κλάδο μου, σε μια οικοδομή που άλλα ήταν τα σχέδια της μελέτης και άλλα της εφαρμογής και η κατασκευή των μελετών αυτών γινόταν από ανειδίκευτα συνεργεία συνήθως χωρίς την παρουσία του μηχανολόγου (η επίβλεψη ήταν «δώρο»). Προσπαθήσαμε ποτέ να περάσουμε στον κόσμο ότι π.χ. οι απώλειες του κτιρίου δεν είναι εμβαδόν επί όσο θέλει ο υδραυλικός αλλά απαιτούν σοβαρή μελέτη, η οποία όμως θα τους φέρει μέγιστο κέρδος λόγω της σωστής επιλογής λέβητα. Όλες μας τις μελέτες τις βλέπουν σαν «τζάμπα» χρήμα οι ιδιώτες, δυστυχώς, και αυτό φαίνεται ακόμα πιο έντονα στα ΠΕΑ.

Edited by zio7
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το ότι κάποιος έγραψε 18000 η 20000 είναι αξιοσέβαστο αλλα δεν είναι σε καμια περίπτωση ικανό να δίνει unlimited δικαιώματα στα 18. Να τον επιβραβεύσεις ακαδημαϊκά δίνοντας του τα καλύτερα εργαστήρια k υποδομές

Δεν νομίζω ότι είναι η ώρα να αναλύσουμε ποσο στρεβλό είναι το σύστημα εισαγωγής στην Ελλάδα,

 

ότι είναι λάθος η ύπαρξη σχολών 2 ταχυτήτων, συμφωνώ απόλυτα. Αλλα μην νομίζουμε ότι επειδή στα 18 κάποιος έγραψε καλά του χρωστάνε κάτι στην υπόλοιπη ζωή του, το ότι έγραψε καλά στις πανελλήνιες δεν πάει να πει ότι έχει k το attitude k την σκέψη του μηχανικού (me το ήδη υπάρχον σύστημα)

Edited by george_RES
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Τον επιβραβεύεις πώς? Οδηγώντας τον να  τελειώσει μια σχολή 5 χρόνων και τελικά να έχει ίδια δικαιώματα με τον μαθητή που όταν ήταν συμμαθητές ίσως ήταν όλη μέρα για καφέ (και γιαυτό έγραψε 13000) ενώ αυτός διάβαζε για τις πανελλήνιες και μάλιστα το παιδί με τα 13000 μόρια να έχει τελειώσει και ένα χρόνο νωρίτερα την σχολή  με ότι συνεπάγεται αυτό!!!

Link to comment
Share on other sites

με το να του δώσεις τα καλύτερα βιβλία , προσωπικό, συνεργασίeς όχι όπως τώρα που είναι ένα μαύρο χαλι.

Από την άλλη  ξεχνάς k τα παιδιά από ΤΕΙ τα οποια έχουν διδακτορικά k Msc, είναι δυνατόν αυτοί να είναι στα ίδια?

 

το ζητούμενο δεν είναι ποσο έγραψες στην πανελλήνιες (γιατί τόσο στα ΑΕΙ k τα ΤΕΙ έχουμε κάτι αιωνιους φοιτητές που μετά ονομάζονται k μηχανικοί με πτυχία στα 8-10+ χρονια).

Edited by george_RES
Link to comment
Share on other sites

 
 

 

Τον επιβραβεύεις πώς? Οδηγώντας τον να  τελειώσει μια σχολή 5 χρόνων και τελικά να έχει ίδια δικαιώματα με τον μαθητή που όταν ήταν συμμαθητές ίσως ήταν όλη μέρα για καφέ (και γιαυτό έγραψε 13000) ενώ αυτός διάβαζε για τις πανελλήνιες και μάλιστα το παιδί με τα 13000 μόρια να έχει τελειώσει και ένα χρόνο νωρίτερα την σχολή  με ότι συνεπάγεται αυτό!!!

 

Ακραίο παράδειγμα αλλά θα το αναφέρω.Συνάδελφος Μηχανολόγος/Μηχανικός ΕΜΠ 40+ ετών λέει:"Δεν συμφέρουν τα κλιματιστικά γιατί καίνε ρεύμα και έχουνε αντιστάσεις,καλύτερα να βάζεις καλοριφέρ λαδιού".Αυτός ο άνθρωπος λοιπόν,είναι ελεύθερος επαγγελματίας πλέον καθώς δούλευε σε κάποιον συνεταιρισμό απ'όπου απολύθηκε μετά το κλείσιμο του συνεταιρισμού.Έχει περισσότερα δικαιώματα από μένα φυσικά αλλά και από άλλους μηχανικούς ΤΕ που ξέρουν αν έχουνε ή όχι αντιστάσεις τα κλιματιστικά και πόσο "καίνε".Τί εννοώ;Φυσικά δεν θέλω να υποβαθμίσω κανέναν,προφανώς ο παραπάνω συνάδελφος δεν είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα Μηχανικού ΕΜΠ αλλά ίσως θα πρέπει να αναλογιστούμε,θα πρέπει τα δικαιώματα σε ένα δυναμικό επάγγελμα σαν του Μηχανικού να καθορίζονται από τα μόρια που έγραψε κάποιος στα 18 του;Από το επίπεδο των σχολών με βάση τις διεθνείς αξιολογήσεις;Με βάση τις πραγματικές γνώσεις του κάθε μηχανικού μέσω τακτικών εξετάσεων;

Edited by project.breeze
Link to comment
Share on other sites

Ποιος θα διάλεγε τα καλύτερα βιβλία και το καλύτερο προσωπικό, αν μπορούσε να διαλέξει ανάμεσα στο 13 και το 18 (και την τεράστια διαφορά στην προσπάθεια) και ανάμεσα στα 4 και τα 5 χρόνια φοίτησης?

 

Τα παιδιά από ΤΕΙ τα οποία έχουν διδακτορικά k Msc σαφώς και δεν θα είναι στα ίδια με τους αντίστοιχους από τα ΤΕΙ άλλα δεν μπορώ να κρίνω και σε ποια αντιστοιχία θα είναι "ίδια" με το πολυτεχνείο.

 

​Δεν έχει νόημα πάντως η παραπάνω συζήτηση σε αυτό το θέμα. Έτσι και αλλιώς όλοι "ισότιμα άνεργοι" είμαστε

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.