Μετάβαση στο περιεχόμενο

Μυστήριο με το χαμένο αεροσκάφος της Μαλαισίας


Engineer

Recommended Posts

Το μυστήριο συνεχίζεται.

Τα δεδομένα είναι ότι:

* βγήκε από το μαλαισιανό κέντρο ελέγχου (αντίστοιχο με το δικό μας FIR) στην πορεία του, στα 35,000 πόδια (10.66χλμ). Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν έχει δώσει σήμα κινδύνου ή στίγμα που να υποδεικνύει αλλαγή πορείας ή πτώση

* δεν ανέφερε ποτέ στο κέντρο ελέγχου του Βιετνάμ. Υπόψη, οι σχέσεις μεταξύ των χωρών γενικά σε εκείνη την περιοχή δεν είναι και οι καλύτερες, το δε Βιετνάμ είναι λίγο «πίσω» σε κάποια «θέματα»

* δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου, το δε μαύρο κουτί δεν εξέπεμξε τίποτα (εκπέμπει υπέρηχους κάτω από το νερό, αλλά πάλι μπορεί και να μην έχουν φτάσει αρκετά κοντά για να το ακούσουν).

 

Προφανώς, τρεις μέρες μετά, αποκλείεται να πετάει ακόμα. Τα πιο συνήθη σενάρια (μερική δομική αστοχία που προκαλεί απώλεια ελέγχου & πτώση ή βόμβα στον χώρο των αποσκευών που προκαλεί τέτοια βλάβη στο αεροσκάφος ώστε τελικά να πέσει), οι πιλότοι έχουν τον χρόνο να στείλουν τα σήματα κινδύνου, πόσο μάλιστα που κάποιες διαδικασίες είναι αυτοματοποιημένες. Αυτό είναι και το περίεργο, που δίνει βάση σε πιο ασυνήθη σενάρια που αφορούν ολοκληρωτική καταστροφή αεροσκάφους σε μία στιγμή και στο δεδομένο ύψος.

 

Αν ήταν αεροπειρατεία νομίζω ήδη θα ήταν γνωστό. Κατά κανόνα και με την βομβιστική επίθεση, κάποιος θα είχε αναλάβει την ευθύνη μέχρι τώρα.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ΕΙΝΑΙ όμως δυνατό να χαθεί εντελώς ένα μεγάλο αεροσκάφος! Χωρίς ίχνη! Δύσκολα το πιστεύει κανείς αλλά γίνεται!

Μια λίστα:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances

Link to comment
Share on other sites

Η οργάνωση «Ταξιαρχία Κινέζων Μαρτύρων» φέρεται να έστειλε email σε κινέζους δημοσιογράφους στο οποίο έγραψαν: «Εμείς εξαφανίσαμε το αεροπλάνο»!

http://www.antenna.gr/news/World/article/339089/kinezoi-tromokrates-piso-apo-tin-exafanisi-toy-boeing-09

Link to comment
Share on other sites

ΕΙΝΑΙ όμως δυνατό να χαθεί εντελώς ένα μεγάλο αεροσκάφος!

 

Καίσαρα, έχεις δίκιο. Κοίτα όμως την λίστα. Την τελευταία 20ετία έχει μόνο 5 περιστατικά (συμπεριλαμβανομένου του B777 που συζητάμε), 1 από αυτά (το N844AA) είναι ιδιαίτερη ιστορία (κλοπή αεροσκάφους!), ενώ τα άλλα είναι μικρά αεροσκάφη πάνω από χώρες με ζούγκλες ή τουλάχιστον ελλειπή FIR.

 

Εδώ κάποια έλλειψη σε ηλεκτρονικά μέσα και συνεννόηση φαίνεται να υπάρχει μιλάμε όμως για ένα αεροσκάφος 64μ*61μ*18μ, κοντά 300,000kg, εν έτει 2014.

 

Πιστεύω ότι θα το βρούνε εν τέλει, ακόμα και αν τους πάρει 2-3 μήνες. Αλλά δεν θα μου έκανε εντύπωση αν προκύψει τελικά άλλη αιτία, όπως αυτοκτονία πιλότου ή κατάρριψη κατά λάθος

http://en.wikipedia.org/wiki/Siberia_Airlines_Flight_1812

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

Link to comment
Share on other sites

Γιατί εμάς τους τοπογράφους μας αρέσουν τα αεροπορικά; :smile:

Edited by Julius Caesar
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Γιατί εμάς τους τοπογράφους μας αρέσουν τα αεροπορικά; :smile:

 

Καίσαρα, τώρα που το είπες παρατήρησα τον αετό..!

Καλημέρα!

Link to comment
Share on other sites

Με συγχωρείτε για το μακροσκελές κείμενό μου!!

 

Αναφορικά με το E.L.T. (Emergency Locator Transmiter). Πρόκειται για ένα σύστημα από τα τέλη του 1960, το οποίο όταν ενεργοποιείται έπειτα από πρόσκρουση, και εκπέμπει αυτόματα στα 121.5 MHz και 230.0 αντίστοιχα έναν συνεχές ήχο σειρήνας. 

 

Τα περισσότερα αεροπλάνα γενικής χρήσης έχουν αυτό το σύστημα, ακόμα και μικρότερα, όπως τα Cessna (ένας κόκκινος διακόπτης σε πλαίσιο στο δεξιό τμήμα του πιλοτηρίου). 

 

Πέραν τούτου, σε περίπτωση έκρηξης, μάλλον απίθανο είναι αυτό το πράγμα να δουλέψει, μιας και όλα τα ηλεκτρονικά όργανα του αεροσκάφους θα γίνουν "αέρας".. Περιττό να αναφέρω πως μία κατά λάθος ενεργοποίησή του προκαλεί πανικό.. 

 

Τα μεγαλύτερα αεροσκάφη εντοπίζονται από τα radar μέσω ενός μοναδικού αριθμού που τους δίδεται για κάθε πτήση. Ο αριθμός αυτός τοποθετείται σε ένα ηλεκτρονικό βοήθημα που λέγεται transponder, και ενεργοποιείται λίγο πριν την απογείωση.  

 

Όσο για τους σωλήνες pitot ή αλλιώς probes, σωλήνες που προεξέχουν δεξιά και αριστερά του ρύγχους του αεροσκάφους, κάτω από τα φτερά στην άτρακτο, και στην ουρά.

 

Ένας από δαύτους μετράει τη πίεση. Υπάρχει διαφορετική μέτρηση της πίεσης στο ρύγχος του σωλήνα, και διαφορετική στο πλάι. Ο pitot φέρει δύο τρύπες αντίστοιχα οπότε υπολογίζεται η βαρομετρική πίεση, βάση της οποίας υπολογίζεται το υψόμετρο. Άλλη λειτουργία τους είναι η μέτρηση της εξωτερικής θερμοκρασίας, αλλά και της ταχύτητας του αεροσκάφους <= Πολύ βασικό. Σε γενικές γραμμές απαγορεύεται να παγώσουν, γι αυτό και υπάρχει ειδικό σύστημα probe heat.

 

Τελευταίο να αναφέρω ένεκα της κουβέντας ότι κατά την απογείωση στους 80 κόμβους θα πρέπει να τεστάρεται η σωστή ένδειξη της ταχύτητας στους δύο μετρητές του κυβερνήτη και συγκυβερνήτη, και αν υπάρχει απόκλιση κάτι δεν πάει καλά, οπότε αναλαμβάνει ο standby.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μια αφελή ερώτηση θα κάνω.Δεν γίνεται να εντοπιστεί το αεροσκάφος με χρήση φασματοσκοπίων απορρόφησης τοποθετημένων πάνω σε drones ή και επανδρωμένα αεροσκάφη που θα σαρώνουν από μεγάλο ύψος όλες τις πιθανές περιοχές της πρόσκρουσης; Αν θυμάμαι καλά νομίζω πως τα AWACS έχουνε αυτή την δυνατότητα

Edited by project.breeze
Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε..

Κατ' αρχάς μ' αρέσουν και μένα οι σχετικές εκπομπές του discovery εκτός από τα μυστήρια (κι ας μου απαγορεύεται να υπογράφω τοπογραφικά  8-) )

Γενικά στις εκπομπές αυτές γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις μια ανάλυση που καταλήγει ως επί το πλείστον στο "ανθρώπινο λάθος" αλλιώς (αν φταίει κάτι στην κατασκευή) η εκπομπή φροντίζει να διαβεβαιώσει ότι το πρόβλημα λύθηκε στη συνέχεια με την τάδε ή δείνα τροποποίηση μηχανικών ή μη μερών κλπ. κλπ. μεριμνώντας δηλαδή να μας πείσει ότι όλα πλέον είναι ασφαλή και ελέγχονται παντοιοτρόπως..

Όμως...

τα αεροπλάνα υπόκεινται στον κανόνα όλων των κατασκευών δηλ. στη σχέση οικονομίας και ασφάλειας

Και μαζί με αυτά και όλο το σύστημα των πτήσεων 

Το λέω αυτό γιατί ακόμα και τα ωράρια και η εκπαίδευση των πιλότων και των ελεγκτών πτήσεως συνυπολογίζονται στο κόστος (δηλ. στο κομμάτι οικονομία)

Άρα και τα περισσότερα "ανθρώπινα λάθη" οφείλονται στις επιλογές των αεροπορικών εταιρειών και των κρατών/φορέων που είναι υπεύθυνοι για τον έλεγχο των πτήσεων

Το όλο λοιπόν θέμα έχει πάρει τόση δημοσιότητα και σεναριογραφία γιατί αμφισβητείται εξ αντικειμένου η ασφάλεια των πτήσεων γενικά

Όπως αμφισβητείται (κι αυτό δεν το λέει κανείς ως τώρα) και η ιδεολογία του γενικού και παγκόσμιου ελέγχου των πάντων μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων δορυφόρων κλπ. κλπ. που τόσο κουράζονται κυβερνήσεις και κανάλια και κόμματα και το χόλυγουντ να μας πείσουν ότι ισχύει

..

αυτά για τώρα

Edited by imhotep
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.