Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τα πτυχία των Πολυτεχνείων γίνονται μάστερ


stathis.mp

Recommended Posts

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

-----

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

-----

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι

Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr

E-mail: [email protected]

                                                                                                                          

                                                                                                                       Μαρούσι, 18 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ

 

Θέμα: 47 Υπουργοί Παιδείας στο Γερεβάν της Αρμενίας

 

Στις 14 Και 15 Μαΐου 2015 στο Γερεβάν της Αρμενίας έλαβε χώρα η Σύνοδος των 47 Υπουργών Παιδείας των χωρών που μετέχουν στον διαμορφούμενο Ευρωπαϊκό Χώρο  της Ανώτατης Εκπαίδευσης, παράλληλα με το διαρκές Πολιτικό Φόρουμ, το οποίο ανά τριετία αναθεωρεί τη Συνθήκη της Μπολόνια. Ο Έλληνας Υπουργός Πο.Παι.Θ απέστειλε γραπτά και ανακοινώθηκαν στη Σύνοδο οι θέσεις του σχετικά με τις αρχές και τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και κατέθεσε τις παρεμβάσεις του και στην τελική ανακοίνωση των Υπουργών, καθώς και στην τελική ανακοίνωση του Πολιτικού Φόρουμ για την αναθεώρηση της Συνθήκης της Μπολόνια.

Εκ μέρους του Υπουργού παρέστη η κα Κυβέλη Κούβελα, σύμβουλος του Υπουργού. Στην Ελληνική Αντιπροσωπεία καταχωρήθηκαν και μετείχαν εκπροσωπώντας και με την οικονομική ευθύνη των φορέων τους οι: Καθηγήτρια του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αντωνία Μοροπούλου, ως Αντιπρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πολυτεχνείων (SEFI), ο Αναπληρωτής Πρύτανη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Επαμεινώντας Παπλωματάς, καθώς και ο πρώην Πρύτανης του Ε.Μ.Π., Ομότιμος Καθηγητής Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος, ως προσωπικότητα με ιδιαίτερο έργο και προσφορά στα θέματα αυτά.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών, ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις του σχεδιασμού και της υλοποίησης της ολοκληρωμένης κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης των Ευρωπαϊκών Κοινωνιών σε έντονα μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα και υπό συνθήκες υψηλών κινδύνων. Χαρακτηριστικά, αναπτύχθηκε η αναγκαιότητα, όπως στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, των παράλληλων ροών ενιαίων και αδιάσπαστων 5ετών Σπουδών (Integrated Master) με τους χαμηλότερους κύκλους σπουδών (Bachelor). Έγινε ομόφωνα δεκτή ελληνική παρέμβαση στο ανακοινωθέν του Πολιτικού Φόρουμ για την αναθεώρηση της Συνθήκης της Μπολόνια για τη συνέχιση του διαλόγου ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, με φορέα βέβαια αναγνώρισής τους τα Εθνικά Συστήματα  και την καταχώρισή τους στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, ζήτημα που εξετάζει και θα ρυθμίσει άμεσα το Υ.Πο.Παι.Θ.

Ιδιαίτερης σημασίας η κοινή απόφαση των 47 Υπουργών Παιδείας, η οποία ελήφθη με ενεργό ελληνική παρέμβαση στον έντονο διάλογο που διεξήχθη για το θέμα: «Θα υποστηρίξουμε και θα προστατεύσουμε φοιτητές και εργαζόμενους στην άσκηση των δικαιωμάτων τους στην ακαδημαϊκή ελευθερία, καθώς και στη διασφάλιση της εκπροσώπησής τους, ως ισότιμων εταίρων στην διακυβέρνηση των αυτόνομων θεσμών της Ανώτατης Εκπαίδευσης».

Ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, κος Αριστείδης Μπαλτάς, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στις Βρυξέλλες σε Σύνοδο των Υπουργών Παιδείας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

 

 

 

Πηγή: http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/13639-18-05-15-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%B2%CE%AC%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82.html

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 291
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

1) Ξέρεις πως δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο φροντιστήρια, εκτός από Ελλάδα; Γιατί πιστεύεις;

 

2) Η λέξη που χρησιμοποιήσα είναι "προυπόθεση" και όχι το αν είναι χρήσιμο ή άχρηστο. Όταν κάποιος επιλέγεται με βάση το αν έγραψε 20 σε ένα μάθημα άσχετο με το επαγγελμά του, τότε δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάνει αυτός για γιατρός ή για αεροπόρος. Ποιά η διαφορά τους; Επειδή απλά δήλωσε την σχολή;

 

5) Νομίζεις;Για εξήγησε μου την απορρόφηση των φιλόλογων από την αγορά όπου είναι 1 στους 50. Οι υπόλοιποι 49 τι θα κάνουν; Όλοι σε φροντιστήρια; Ειλικρινά πιστεύεις πως υπάρχει ισοκατανομή επαγγελμάτων ώστε να δουλέψει η Ελλάδα σωστά;

 

6) Αυτό είναι κάτι που εναποτίθεται στον καθένα μας.

 

1) Υποθέτω λόγω του πολύ υψηλού ανταγωνισμού. Όταν η απορρόφηση όπως λες είναι 1:50 τι περιμένεις?

Αν και τα φροντιστήρια εγώ τα εντάσσω στην ιδιωτική εκπαίδευση που δεν είναι ελληνική μοναδικότητα.

 

2) Το αν κάνει κάποιος για γιατρός θα φανεί στη σχολή. Στις εξετάσεις φαίνεται το αν κάνει για επιστήμονας. Δηλαδή ότι κατέχει ότι διδάχθηκε ως τώρα και είναι σε θέση να πάει παρακάτω. Το σύστημα των 2 - 3 μαθημάτων στην πράξη καταργούσε τη φοίτηση στο σχολείο. Διάβαζες μόνο την ύλη της δέσμης και στο σχολείο πήγαινες μόνο για την παρουσία και για να ξεσκάσεις από το διάβασμα που έπεφτε στο σπίτι. Κάποια στιγμή χτύπαγες και μια κατάληψη για ανάκτηση αυτού του χαμένου χρόνου.

 

5) Νομίζω ότι η φιλολογία δεν είναι εκπρόσωπος περιζήτητης σχολής. Οι περιζήτητες σχολές δεν είναι πολλές. Ιατρικές και ορισμένες πολυτεχνικές - οικονομικές. Μετά αρχίζει το χάος. Οι περισσότεροι βρίσκονται στο χάος επειδή δεν υπάρχει κάποια άλλη επιλογή, πχ μια στρωμένη δουλειά από τους γονείς, γνωριμίες για πρόσληψη στον ιδιωτικό τομέα κλπ. Οπότε το διακύβευμα να είσαι ο 1 στους 50 που θα επιβιώσει είναι πολύ σκληρό.

Link to comment
Share on other sites

1) Υποθέτω λόγω του πολύ υψηλού ανταγωνισμού. Όταν η απορρόφηση όπως λες είναι 1:50 τι περιμένεις?

Αν και τα φροντιστήρια εγώ τα εντάσσω στην ιδιωτική εκπαίδευση που δεν είναι ελληνική μοναδικότητα.

 

2) Το αν κάνει κάποιος για γιατρός θα φανεί στη σχολή. Στις εξετάσεις φαίνεται το αν κάνει για επιστήμονας. Δηλαδή ότι κατέχει ότι διδάχθηκε ως τώρα και είναι σε θέση να πάει παρακάτω. Το σύστημα των 2 - 3 μαθημάτων στην πράξη καταργούσε τη φοίτηση στο σχολείο. Διάβαζες μόνο την ύλη της δέσμης και στο σχολείο πήγαινες μόνο για την παρουσία και για να ξεσκάσεις από το διάβασμα που έπεφτε στο σπίτι. Κάποια στιγμή χτύπαγες και μια κατάληψη για ανάκτηση αυτού του χαμένου χρόνου.

 

5) Νομίζω ότι η φιλολογία δεν είναι εκπρόσωπος περιζήτητης σχολής. Οι περιζήτητες σχολές δεν είναι πολλές. Ιατρικές και ορισμένες πολυτεχνικές - οικονομικές. Μετά αρχίζει το χάος. Οι περισσότεροι βρίσκονται στο χάος επειδή δεν υπάρχει κάποια άλλη επιλογή, πχ μια στρωμένη δουλειά από τους γονείς, γνωριμίες για πρόσληψη στον ιδιωτικό τομέα κλπ. Οπότε το διακύβευμα να είσαι ο 1 στους 50 που θα επιβιώσει είναι πολύ σκληρό.

1) Εφόσον τα εντάσσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση, γιατί πρώτα ο μαθητής πάει σχολείο; Ποιός είναι ο ρόλος του σχολείου; Δεν απορείς πως σε άλλες χώρες η ύλη καλύπτεται τις ώρες εντός σχολείου και δεν χρειάζεται κάτι περαιτέρω; Μήπως η ύπαρξη φροντιστηρίων ωθεί τους δασκάλους που έχουν φροντιστήριο, να σπρώχνουν τα παιδιά να πάνε εκεί μετά, κάνοντας ανεπαρκές μάθημα στο σχολείο; Και γιατί ένας δάσκαλος ενός ιδιωτικού σχολείου να είναι καλύτερος από έναν ενός κανονικού σχολείου; Μην βιαστείς να απαντήσεις..Είναι ρητορικά τα ερωτήματα.

 

2) Λάθος! Επειδή αυτός που μπήκε, πήρε την θέση κάποιου άλλου που δεν μπήκε και έτσι ο δεύτερος αναγκάστηκε να γίνει κάτι άλλο. (Και μην μου πεις πως θα ξαναδώσει κατατακτήριες αυτός που έπιασε τα μόρια για πχ πολυτεχνείο και όχι ιατρική...)

 

5) Χάνεις το δάσος. Δες τους δικηγόρους στην Θεσνίκη..Είναι τόσοι πολλοί που ξεμείναν..Το πρόβλημα δεν είναι αν μία σχολή είναι περιζήτητη ή όχι. Το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει μακροπρόθεσμο πλάνο που να λέει, στα επόμενα 20 χρόνια θα χρειαστώ αυτές τις ειδικότητες Α, Β, Γ. Πχ φιλόλογους δεν μπορώ να απορροφήσω στην αγορά. Πάω στα σχολεία και ενημερώνω τα παιδιά ώστε να ξέρουν τι να περιμένουν όταν αποφοιτήσουν, ώστε να το ξανασκεφτούν. Αυτοί που θέλουν να πάνε, θα πάνε συνειδητά. 

Πολλά τα στραβά δυστυχώς, και βγάζοντας τώρα τα μάτια μας στην οθόνη δεν βοηθάει σε τίποτα..

Link to comment
Share on other sites

1) για να πάρει την παρουσία. αν δεν έμπαιναν απουσίες δε θα πήγαινε κανένας.

δε νομίζω ότι οι καθηγητές στα ιδιωτικά είναι καλύτεροι.

στα φροντιστήρια ο κόσμος δε πάει επειδή στο σχολείο δε γίνεται μάθημα.

πάει για να του δώσουν έτοιμα θέματα ώστε να μη κουραστεί διαβάζοντας.

και οι μαθητές των ιδιωτικών πάνε κι αυτοί φροντιστήριο

και μάλιστα στα καλύτερα, αντίστοιχα με τις οικονομικές τους δυνάμεις.

 

 

3) ποιός είπε ότι δε μας ενημέρωσαν? η αγορά δε θα απορροφούσε όλους τους πτυχιούχους και το ξέραμε. απλά δεν υπήρχε εναλλακτική στην επαγγελματική εκπαίδευση, ούτε καν μια χειρωνακτική εργασία της προκοπής.

 

εσένα που λες ότι δε σε ενημέρωσαν, τι θα έκανες αν σε είχαν ενημερώσει?

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Γενικά κάνουν εναρμόνηση με άλλες χώρες όπου στο 6ο εξάμηνο έχεις πτυχίο και αν πάρεις Master (που είσαι στην Ελλάδα υποχρεωμένος να πάρεις αν έρθεις από έξω με 6 εξάμηνα πρώτου πτυχίου) κάνει τουλάχιστον άλλα 2. Χρονικά δε διαφέρει πολύ η Ελλάδα αφού τα πολυτεχνεία συνήθως έχουν μόνο 9 εξάμηνα, όχι 10 όπως συχνά υπονοείται, το "10ο" μοιάζει με master του εξωτερικού που σε κρατάνε το Καλοκαίρι για να τελειώσεις τη Διπλωματική του Master. 

Edited by curzondax
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

μην παραβλεπετε οτι εχουμε πολυ καλο επιπεδο δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης 

 

να βγάλουμε όμως τα φροντιστήρια !!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

μην παραβλεπετε οτι εχουμε πολυ καλο επιπεδο δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης 

Μια προσπάθεια μέτρησης των επιδόσεων των μαθητών διεθνώς είναι η PISA.

Δεν θα πρέπει να είμαστε και φοβερά περήφανοι νομίζω.

Δέστε επιδόσεις του πάμπτωχου Βιετνάμ. Η της Μεγάλης Βρετανίας που όλοι "ξέρουμε" ότι τους ξεπερνάμε.

Στην μέτρηση δεν φαίνεται αυτό.

Edited by bob mastoras
Link to comment
Share on other sites

Έχουμε επαναπαυτεί ως κοινωνία στο 1970. Ασφαλώς και η 2βάθμια εκπαίδευση δεν πάει καλά. Αλλά όλοι οι κυβερνώντες νομίζουν με το να αλλάξουν τις πανελλήνιες εξετάσεις ότι έκαναν και μεταρρύθμιση. Μία μεταρρύθμιση έγινε πραγματικά, η τράπεζα θεμάτων, και έπεσαν οι καθηγητές να την φάνε γιατί θα φαίνονταν η ανικανότητα τους. Και φυσικά ήρθε και ο εφιάλτης της εκπαίδευσης, ο Μπαλτάς, και την πήρε πίσω...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Το θέμα είναι οτι στην PISA δεν διαχωρίζετε αν τα παιδιά κάνουν φροντιστήρια. Διότι δεν κάνουν πουθενά αλλού στον κόσμο όπως στην Ελλάδα. 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.