Μετάβαση στο περιεχόμενο
Engineer

Το νέο κτίριο του ΤΣΜΕΔΕ με "αρχαία" θεμέλια

Recommended Posts

Ανοιξε αθόρυβα τις πύλες του ένα μοντέρνο «πράσινο» δημόσιο κτίριο, που έρχεται να δώσει μια μικρή δόση αισιοδοξίας στο γκρίζο πολιτικό τοπίο. Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο κτίριο του ΤΣΜΕΔΕ, του ασφαλιστικού φορέα των περίπου 100.000 μηχανικών, στην οδό Π. Π. Γερμανού, στην παραμελημένη πίσω πλευρά της πλατείας Κλαυθμώνος. Στην εντυπωσιακή του πρόσοψη κυριαρχεί το «γυμνό» μπετόν που συμπληρώνεται διακριτικά από μια μεταλλική σύνθεση μεγάλων διαστάσεων.

 

Η επιλογή του μινιμαλιστικού στιλ δεν ήταν τυχαία, καθώς το νέο κτίριο «στριμώχνεται» ανάμεσα στο νεοκλασικό του Πολεμικού Ναυτικού και το πολυώροφο, μάλλον ατυχές, έργο της δεκαετίας του 1950 των σπουδαίων αρχιτεκτόνων Κασσάνδρα και Μπόνη. Οι λιτές γραμμές δίνουν ιδιαίτερο ύφος στο «σπίτι» των μηχανικών, το οποίο εκπροσώπησε την περασμένη χρονιά την ελληνική αρχιτεκτονική στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό του ιδρύματος Mies van der Rohe.

 

Στα «σπλάχνα» του βρίσκονται σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, που ήρθαν στο φως κατά τη διάρκεια εκσκαφής των θεμελίων. Αποτελούν συνέχεια του αρχαίου τείχους των Αθηνών, το οποίο εντοπίστηκε στη συμβολή των οδών Σοφοκλέους και Αιόλου, κάτω από το νέο κτιριακό συγκρότημα της Εθνικής Τράπεζας. Για την ανάδειξή τους χρειάστηκε να γίνει επανασχεδιασμός του κτιρίου και με βάση τις υποδείξεις των αρμοδίων του υπουργείου Πολιτισμού στον υπόγειο χώρο δημιουργήθηκε μια αρχαιολογική γωνιά, ορατή από τους διερχόμενους.

 

Posted Image

 

 

Τα αρχαία ήταν ο βασικός λόγος για τις πολύχρονες περιπέτειες του κτιρίου. Το περιορισμένων διαστάσεων οικόπεδο είχε αγοραστεί από το ΤΣΜΕΔΕ το 1951 για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του εύρωστου ασφαλιστικού ταμείου.

 

Τα πρώτα σχέδια είχαν εκπονηθεί από το γραφείο Καψαμπέλη, αλλά έμελλε να μείνουν στα χαρτιά, καθώς το 1976 ανακαλύφθηκαν οι πρώτες αρχαιότητες. Ακολούθησαν είκοσι χρόνια απραξίας και το 1995 προκηρύχθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός με 35 συμμετοχές, από τον οποίο επιλέχθηκε η πρόταση του γραφείου «ΩΜ Μελετητική», που προέβλεπε την κατασκευή επταόροφου κτιρίου με συνολική επιφάνεια 7.200 τετραγωνικών. Εκτός από τα γραφεία με τα κινούμενα εσωτερικά χωρίσματα, προβλέφθηκαν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και διώροφο κυλικείο.

 

Οι περιπέτειες, κυρίως με τα αρχαιολογικά ευρήματα, συνεχίστηκαν με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η κατασκευή το 2008. Εν τω μεταξύ είχε αλλάξει ο κτιριοδομικός κανονισμός και ήταν αναγκαίος ο ανασχεδιασμός του κτιρίου, που πλέον όφειλε να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής.

 

Posted Image

 

Στον τομέα των αρχιτεκτονικών επιλογών, ένα μεγάλο μέρος της πρόσοψης καλύπτεται από υαλοπετάσματα με ενσωματωμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας. Ενα αίθριο διατρέχει το εσωτερικό του κτιρίου σε όλο του το μήκος, εξασφαλίζοντας φυσικό φωτισμό στους χώρους εργασίας.

 

Είναι όμως και ένα «έξυπνο» κτίριο, αφού ένα μεγάλο μέρος των ενεργειακών του αναγκών εξασφαλίζονται από τα φωτοβολταϊκά συστήματα που έχουν εγκατασταθεί στην οροφή, ενώ προβλέφθηκαν ειδικοί μηχανισμοί αυτόματης ρύθμισης της ενέργειας. Ενα άλλο πρόβλημα προέκυψε από τον υψηλό υδροφόρο ορίζοντα που εντοπίστηκε στα θεμέλια του κτιρίου. Για τη θωράκισή του προβλέφθηκε ένα σύστημα υπόγειων δεξαμενών, μέσα από τις οποίες εξασφαλίζονται νερά για ύδρευση αλλά και πυρόσβεση.

 

Πηγή: https://www.efsyn.gr...a-toy-se-arhaia

 

Click here to view the είδηση

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Ωραιο κτιριο... μακαρι τα μεγαλα κεφαλια του τσμεδε να ηταν τοσο εξυπνα οσο εξυπνο ειναι αυτο το κτιριο...

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Απορια ενος αφελους:

Ποσο κοστισε αυτη η μεταστεγαση και απο ποια κονδυλια πληρωθηκε αυτο?

Επισης θα δουμε καποια διευκολυνση εμεις, θα εξυπηρετουμαστε πιο ευκολα και πιο γρηγορα....

Ή θα λεμε τι γαματο κτηριο εχουμε ως ασφαλισμενοι και αυτο ειναι ολο....

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Ανέκαθεν με γοήτευε το ανεπίχριστο σκυρόδεμα.. Υποθέτω εσωτερικά έχει γυψοσανίδες με πετροβάμβακα..

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Το εμφανες σκυρόδεμα ειναι το trend της "επωνυμης" ελληνικης αρχιτεκτονικης την τελευταια 10ετία, με χορηγους βεβαια τους περισσοτερους καθηγητες της αρχιτεκτονικης του ΕΜΠ.

  • Upvote 2

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Είναι δυσκολάκι να το πετύχεις χωρίς μπαλώματα, να το μονώσεις και να το συντηρήσεις σε βάθος χρόνου, αλλά η αρχιτεκτονική απαιτεί θυσίες.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

είναι ακόμα πιο δύσκολο γιατί είναι με τάβλα και όχι με μπετοφορμ

 

 

υγ μαρεσε η αναφορά  στο ευρωστο ταμείο 

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Το ΤΣΜΕΔΕ που υποτίθεται οτι έχει έλλειμα και προβλήματα δίνει λεφτά για δικό του κτίριο.... εκτός αν το κτίριο που στέγαζε μέχρι τώρα τα γραφεία του το νοίκιαζε και είχε κόστος μίσθωσης. Πάντως το σημείο με αυτά τα αρχαία πρέπει να το έχω δει, φαίνονται και στο εξωτερικό μέρος ενος πεζόδρομου κάποια αρχαία.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

ΠΟΤΕ δεν ειχε ελλειματα το ΤΣΜΕΔΕ.

Μοιράσου αυτή την δημοσίευση


Link to post
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • Από Engineer
      Όταν τη δεκαετία του ’90 η εφημερίδα που έχτισε από το μηδέν ο εμβληματικός εκδότης Κίτσος Τεγόπουλος μετακόμισε στο Νέο Κόσμο, πολλοί είπαν ότι η Ελευθεροτυπία ανοίγει τα φτερά της για μεγάλα πράγματα.
      Ήταν η εποχή όπου το έρεε το χρήμα, μέσω του Χρηματιστηρίου, και η μεγάλη αυτή εφημερίδα ήθελε το δικό της στρατηγείο. Το κτίριο που φτιάχτηκε στην οδό Μίνωος 10-16 στο Νέο Κόσμο, φιλοξένησε την εταιρεία Χ.Κ. Τεγόπουλος όπου τότε ήταν σε άνθηση η Ελευθεροτυπία, πλήθος περιοδικών και βεβαίως η Χρυσή Ευκαιρία. Ένα κτίριο με συνολική επιφάνεια 14.427,41 τ.μ. σε οικόπεδο 3,2 στρεμμάτων στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Ηλία Ηλιού-Δεινοστράτους-Μίνωος και Πυθέου στη θέση Άγιος Ιωάννης Ξάχωνες.
      Το γυάλινο κτίριο έκανε αίσθηση στην περιοχή καθώς είχε και μοναδική θέα προς την Ακρόπολη. Στον τελευταίο όροφο που έκαναν τις συνελεύσεις τους οι εργαζόμενοι, ήταν ένα roof garden που πολλοί θα ζήλευαν, κυρίως πολλοί… ξενοδόχοι που θα ήθελαν ένα τέτοιο σημείο.
       
      Τα χρόνια πέρασαν, οι επίγονοι του Τεγόπουλου έριξαν έξω το «μαγαζί», τα χρέη φούντωσαν, οι κυκλοφορίες έπεσαν και το 2011 η εταιρεία αιτήθηκε ένταξης στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Δικαίου σε συνέχεια σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που εκδηλώθηκαν τον Αύγουστο του 2011.
       
      Η Χ.Κ. Τεγόπουλος κηρύχθηκε σε κατάσταση πτώχευσης με την με αρ. 621/2014 απόφαση μετά από αίτηση της εταιρείας "Eworx υπηρεσίες ηλεκτρονικού επιχειρείν" για το ποσό των 47.000 ευρώ, η οποία είχε γίνει δεκτή από το Πρωτοδικείο.
       
      Σημειώνεται ότι τον Μάιο του 1978, ο Χρήστος Τεγόπουλος ίδρυσε την Χ.Κ.Τεγόπουλος και Σία Εκδόσεις μέσω της οποίας απέκτησε την ιδιοκτησία της "Ελευθεροτυπίας" που υπήρξε η πρώτη εφημερίδα που εκδόθηκε μετά την Μεταπολίτευση. Τέλος εποχής για ένα από τα σημαντικότερα μιντιακά συγκροτήματα της Μεταπολίτευσης.
       
      Χθες, γράφτηκε η τελευταία σελίδα στην ιστορία του κτιρίου καθώς ο πλειστηριασμός που έκανε ο εκκαθαριστής για λογαριασμό των τραπεζών Alpha Bank και Πειραιώς (όπου και τα πολλά χρέη) κηρύχθηκε επιτυχημένος και νέος ιδιοκτήτης έρχεται.
       
      Αγοραστής με 10,89 εκατ. ευρώ η εταιρεία Value Τουριστική ΑΕ που ελέγχεται κατά 100% από την εταιρεία διαχείρισης ακινήτων Dimand.
       
      Η τελευταία προχώρησε ήδη στην υπογραφή προσυμφώνου προκειμένου η Grivalia ΑΕΕΑΠ να αποκτήσει μετοχές της Value Τουριστική AE. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο επενδυτικό σχήμα θα συμμετάσχει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).
       
      Αλλωστε η EBRD έχει σχηματίσει join venture με την Dimand του Δ. Ανδριόπουλου για μεγάλα έργα στην Ελλάδα προϋπολογισμού έως και 250 εκατ. ευρώ.
       
      Το πρώτο επενδυτικό έργο συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ αφορά στα πρώην ακίνητα της Παπαστράτος στον Πειραιά.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή εκκίνησης του πλειστηριασμού του κτιρίου της Ελευθεροτυπίας ήταν όσο και το τελικό τίμημα και πλέον το σχήμα που αναλαμβάνει θα τρέξει επενδυτικό πρόγραμμα για την ανακατασκευή του. 
       
      Κι επειδή στις επενδύσεις το location παίζει πάντα ρόλο, η θέση του κτιρίου, σε μικρή απόσταση από το ιστορικό κέντρο και την Ακρόπολη και δίπλα στους σταθμούς του μετρό σε Αγ. Ιωάννη και Νέο Κόσμο, το καθιστούν «φιλέτο». 
      Το κτήριο αναπτύσσεται σε πρώτο, δεύτερο υπόγειο, ισόγειο, έξι ορόφους και δώμα. 

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Όταν τη δεκαετία του ’90 η εφημερίδα που έχτισε από το μηδέν ο εμβληματικός εκδότης Κίτσος Τεγόπουλος μετακόμισε στο Νέο Κόσμο, πολλοί είπαν ότι η Ελευθεροτυπία ανοίγει τα φτερά της για μεγάλα πράγματα.
      Ήταν η εποχή όπου το έρεε το χρήμα, μέσω του Χρηματιστηρίου, και η μεγάλη αυτή εφημερίδα ήθελε το δικό της στρατηγείο. Το κτίριο που φτιάχτηκε στην οδό Μίνωος 10-16 στο Νέο Κόσμο, φιλοξένησε την εταιρεία Χ.Κ. Τεγόπουλος όπου τότε ήταν σε άνθηση η Ελευθεροτυπία, πλήθος περιοδικών και βεβαίως η Χρυσή Ευκαιρία. Ένα κτίριο με συνολική επιφάνεια 14.427,41 τ.μ. σε οικόπεδο 3,2 στρεμμάτων στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Ηλία Ηλιού-Δεινοστράτους-Μίνωος και Πυθέου στη θέση Άγιος Ιωάννης Ξάχωνες.
      Το γυάλινο κτίριο έκανε αίσθηση στην περιοχή καθώς είχε και μοναδική θέα προς την Ακρόπολη. Στον τελευταίο όροφο που έκαναν τις συνελεύσεις τους οι εργαζόμενοι, ήταν ένα roof garden που πολλοί θα ζήλευαν, κυρίως πολλοί… ξενοδόχοι που θα ήθελαν ένα τέτοιο σημείο.
       
      Τα χρόνια πέρασαν, οι επίγονοι του Τεγόπουλου έριξαν έξω το «μαγαζί», τα χρέη φούντωσαν, οι κυκλοφορίες έπεσαν και το 2011 η εταιρεία αιτήθηκε ένταξης στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Δικαίου σε συνέχεια σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που εκδηλώθηκαν τον Αύγουστο του 2011.
       
      Η Χ.Κ. Τεγόπουλος κηρύχθηκε σε κατάσταση πτώχευσης με την με αρ. 621/2014 απόφαση μετά από αίτηση της εταιρείας "Eworx υπηρεσίες ηλεκτρονικού επιχειρείν" για το ποσό των 47.000 ευρώ, η οποία είχε γίνει δεκτή από το Πρωτοδικείο.
       
      Σημειώνεται ότι τον Μάιο του 1978, ο Χρήστος Τεγόπουλος ίδρυσε την Χ.Κ.Τεγόπουλος και Σία Εκδόσεις μέσω της οποίας απέκτησε την ιδιοκτησία της "Ελευθεροτυπίας" που υπήρξε η πρώτη εφημερίδα που εκδόθηκε μετά την Μεταπολίτευση. Τέλος εποχής για ένα από τα σημαντικότερα μιντιακά συγκροτήματα της Μεταπολίτευσης.
       
      Χθες, γράφτηκε η τελευταία σελίδα στην ιστορία του κτιρίου καθώς ο πλειστηριασμός που έκανε ο εκκαθαριστής για λογαριασμό των τραπεζών Alpha Bank και Πειραιώς (όπου και τα πολλά χρέη) κηρύχθηκε επιτυχημένος και νέος ιδιοκτήτης έρχεται.
       
      Αγοραστής με 10,89 εκατ. ευρώ η εταιρεία Value Τουριστική ΑΕ που ελέγχεται κατά 100% από την εταιρεία διαχείρισης ακινήτων Dimand.
       
      Η τελευταία προχώρησε ήδη στην υπογραφή προσυμφώνου προκειμένου η Grivalia ΑΕΕΑΠ να αποκτήσει μετοχές της Value Τουριστική AE. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο επενδυτικό σχήμα θα συμμετάσχει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).
       
      Αλλωστε η EBRD έχει σχηματίσει join venture με την Dimand του Δ. Ανδριόπουλου για μεγάλα έργα στην Ελλάδα προϋπολογισμού έως και 250 εκατ. ευρώ.
       
      Το πρώτο επενδυτικό έργο συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ αφορά στα πρώην ακίνητα της Παπαστράτος στον Πειραιά.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή εκκίνησης του πλειστηριασμού του κτιρίου της Ελευθεροτυπίας ήταν όσο και το τελικό τίμημα και πλέον το σχήμα που αναλαμβάνει θα τρέξει επενδυτικό πρόγραμμα για την ανακατασκευή του. 
       
      Κι επειδή στις επενδύσεις το location παίζει πάντα ρόλο, η θέση του κτιρίου, σε μικρή απόσταση από το ιστορικό κέντρο και την Ακρόπολη και δίπλα στους σταθμούς του μετρό σε Αγ. Ιωάννη και Νέο Κόσμο, το καθιστούν «φιλέτο». 
      Το κτήριο αναπτύσσεται σε πρώτο, δεύτερο υπόγειο, ισόγειο, έξι ορόφους και δώμα. 
    • Από Engineer
      Τους θησαυρούς της αρχαίας Ελληνικής πρωτοπορίας στη μηχανική θαύμασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμφανή  έκπληξη οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του -πρωτοποριακού  στη σύλληψη -Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας που κοσμεί από χθες το κέντρο της Αθήνας χάρη στο παραγωγικό πάθος του Μηχανολόγου Μηχανικού κ.Κώστα Κοτσανά που αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (http://kotsanas.com/biography.php).
      Το Μουσείο, εγκαινίασαν στο ιστορικό «αρ νουβό» κτήριο της οδού Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, στο Κολωνάκι, ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρόεδρος της ΕΜΑΕΤ κ. Θεοδόσης Τάσιος και ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς ,παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου, των πρέσβεων της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μεξικού και του Καναδά, εκπροσώπων των πολιτιστικών φορέων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

      Το υδραυλικό αυτόματο των φθεγγομένων ορνέων υποδεχόταν στην είσοδο τους προσκεκλημένους, τους οποίους δεξιώνονταν στη συνέχεια οι αυτόματες θεραπαινίδες, ένα εντυπωσιακό ρομπότ του Φίλωνος του Βυζαντίου (3ος αιώνας π.Χ.), οι οποίες περπατούσαν, απευθύνονταν στον καθένα ξεχωριστά, τον ρωτούσαν κελαηδιστά αν επιθυμεί οίνο ή νερό και τον σέρβιραν ανάλογα με την επιθυμία του, όταν αυτός τοποθετούσε το κύπελλο στο χέρι της καθεμιάς τους! Όταν ο κάθε προσκεκλημένος έπαιρνε το κύπελλό του, αυτές συνέχιζαν να περπατούν για να σερβίρουν αυτόματα τον επόμενο καλεσμένο.
      Οι παριστάμενοι θαύμασαν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο φυσικό του μέγεθος και σε μεγάλο διαδραστικό έκθεμα, και μυήθηκαν στη λειτουργία και τη χρησιμότητά του περιστρέφοντας έναν χειρομοχλό που έθετε σε κίνηση την πρόβλεψη σημαντικών αστρονομικών και ημερολογιακών γεγονότων. Επίσης, στην είσοδο του Μουσείου υπήρχε πλήρες ανάπτυγμα του Μηχανισμού σε τεράστιο μέγεθος που λειτουργούσε σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, ο Ήλιος βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση στο ζωδιακό κύκλο, η Σελήνη μάς έδειχνε τη φάση της, μπορούσαμε να δούμε την επόμενη έκλειψη Ηλίου ή Σελήνης κ.ά.

      Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου, ένα θαύμα του αυτοματισμού του 3ου αι. π.Χ., και ο ηχητικός συναγερμός που περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα, ο οποίος ενεργοποιούνταν όταν οι προσκεκλημένοι διάβαιναν τη θύρα που προστατεύει! Ακολούθησε επίδειξη του πολυβόλου καταπέλτη του Διονυσίου του Αλεξανδρέως, με αυτοματοποιημένη συνεχή ρίψη βελών, και του αυτόματου ανοίγματος των θυρών του ναού, όπως συνέβαινε κατά την αρχαιότητα μετά την τέλεση θυσίας στο βωμό του. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι μπορούσαν να ρίξουν ένα νόμισμα και να πάρουν λίγο αγιασμό από τον αυτόματο πωλητή του Ήρωνος, να ανάψουν φωτιές και να στείλουν μηνύματα από την πυρσεία και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία, να ανυψώσουν βαρείς λίθους από μια τρίποδη ανυψωτική μηχανή, να λειτουργήσουν την πυροσβεστική αντλία του Ήρωνος και πολλά άλλα.
      Η αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία
      «Ο σύγχρονος τεχνολογικός πολιτισμός δεν είναι μια αύξουσα καμπύλη εξέλιξης, όπως συνήθως πιστεύεται, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 13ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα. Το Μουσείο στεγάζει και παρουσιάζει στο κοινό αυτή την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, τα οποία η ανθρωπότητα επανέκτησε μετά από 1.500 χρόνια ωρίμανσης», τόνισε ο κ. Κοτσανάς.

      Ο κ. Τάσιος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Θεωρητικώς μόνον (να εξηγούμεθα: θεωρητικώς, μόνον) θα μπορούσα σήμερα να πω “νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα”, αφού το πάθος μου με την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία εύρεν την δικαίωσίν του: Ετούτο το Μουσείο είναι ένα απ’ τα κεντρικά σύμβολα της τεράστιας προόδου που έγινε στη χώρα μας σ’ αυτό το θέμα. Ανατράπηκε πλέον η ανιστόρητη αντίληψη «δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνολογίαν – οι Ρωμαίοι την είχαν, τάχα» και έκλεισε σημειώνοντας: «Τώρα, ακόμη και το σεβαστόν Υπουργείο Παιδείας δεν θ’ αντέξει για πολύ πριν προσθέσει στο σχολικό βιβλίο της Ελληνικής Ιστορίας ένα σπουδαίο κεφάλαιο για τη θεμελιώδη συνιστώσα του Ελληνικού Πολιτισμού που ήταν η Τεχνολογία. Αφού άλλωστε με την «Έντεχνον Σοφίαν» οι αρχαίοι θεοί έσωσαν το ανθρώπινο γένος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας», 322c). Με όλα αυτά, λοιπόν, πώς να μην είμαστε ευγνώμονες στον κ. Κοτσανά, ευχόμενοι στο Μουσείο κάθε προκοπή».
      Ο κ. Μουσάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Η τεχνολογία που βασίζεται στην επιστήμη, και αυτήν έχουμε εδώ, σε αυτό το υπέροχο μουσείο, είναι εκείνη που άλλαξε πράγματι τον κόσμο. Και ο κ. Κοτσανάς με σειρά από μουσεία που έχει φτιάξει και περιοδείες ανά τον κόσμο, έχει παρουσιάσει τη συνιστώσα της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
      Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα
      Επικοινωνία: 211 4110044, 6907 292002
      Ώρες λειτουργίας: 09:00–17.00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα, 09:00–20.00 τους μήνες Ιούνιο - Σεπτέμβριο
      Website: http://kotsanas.com/, Facebook: @KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology, Instagram: @kotsanasmuseum

      View full είδηση
    • Από Engineer
      Τους θησαυρούς της αρχαίας Ελληνικής πρωτοπορίας στη μηχανική θαύμασαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εμφανή  έκπληξη οι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του -πρωτοποριακού  στη σύλληψη -Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας που κοσμεί από χθες το κέντρο της Αθήνας χάρη στο παραγωγικό πάθος του Μηχανολόγου Μηχανικού κ.Κώστα Κοτσανά που αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (http://kotsanas.com/biography.php).
      Το Μουσείο, εγκαινίασαν στο ιστορικό «αρ νουβό» κτήριο της οδού Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, στο Κολωνάκι, ο ομότιμος καθηγητής του Ε.Μ.Π. και πρόεδρος της ΕΜΑΕΤ κ. Θεοδόσης Τάσιος και ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς ,παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου, των πρέσβεων της Γαλλίας, της Ισπανίας, του Μεξικού και του Καναδά, εκπροσώπων των πολιτιστικών φορέων και της επιχειρηματικής κοινότητας.

      Το υδραυλικό αυτόματο των φθεγγομένων ορνέων υποδεχόταν στην είσοδο τους προσκεκλημένους, τους οποίους δεξιώνονταν στη συνέχεια οι αυτόματες θεραπαινίδες, ένα εντυπωσιακό ρομπότ του Φίλωνος του Βυζαντίου (3ος αιώνας π.Χ.), οι οποίες περπατούσαν, απευθύνονταν στον καθένα ξεχωριστά, τον ρωτούσαν κελαηδιστά αν επιθυμεί οίνο ή νερό και τον σέρβιραν ανάλογα με την επιθυμία του, όταν αυτός τοποθετούσε το κύπελλο στο χέρι της καθεμιάς τους! Όταν ο κάθε προσκεκλημένος έπαιρνε το κύπελλό του, αυτές συνέχιζαν να περπατούν για να σερβίρουν αυτόματα τον επόμενο καλεσμένο.
      Οι παριστάμενοι θαύμασαν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων στο φυσικό του μέγεθος και σε μεγάλο διαδραστικό έκθεμα, και μυήθηκαν στη λειτουργία και τη χρησιμότητά του περιστρέφοντας έναν χειρομοχλό που έθετε σε κίνηση την πρόβλεψη σημαντικών αστρονομικών και ημερολογιακών γεγονότων. Επίσης, στην είσοδο του Μουσείου υπήρχε πλήρες ανάπτυγμα του Μηχανισμού σε τεράστιο μέγεθος που λειτουργούσε σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή, ο Ήλιος βρισκόταν στην αντίστοιχη θέση στο ζωδιακό κύκλο, η Σελήνη μάς έδειχνε τη φάση της, μπορούσαμε να δούμε την επόμενη έκλειψη Ηλίου ή Σελήνης κ.ά.

      Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία το ξυπνητήρι του Πλάτωνος, το υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου, ένα θαύμα του αυτοματισμού του 3ου αι. π.Χ., και ο ηχητικός συναγερμός που περιγράφεται από τον Ήρωνα τον Αλεξανδρέα, ο οποίος ενεργοποιούνταν όταν οι προσκεκλημένοι διάβαιναν τη θύρα που προστατεύει! Ακολούθησε επίδειξη του πολυβόλου καταπέλτη του Διονυσίου του Αλεξανδρέως, με αυτοματοποιημένη συνεχή ρίψη βελών, και του αυτόματου ανοίγματος των θυρών του ναού, όπως συνέβαινε κατά την αρχαιότητα μετά την τέλεση θυσίας στο βωμό του. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι μπορούσαν να ρίξουν ένα νόμισμα και να πάρουν λίγο αγιασμό από τον αυτόματο πωλητή του Ήρωνος, να ανάψουν φωτιές και να στείλουν μηνύματα από την πυρσεία και τον υδραυλικό τηλέγραφο του Αινεία, να ανυψώσουν βαρείς λίθους από μια τρίποδη ανυψωτική μηχανή, να λειτουργήσουν την πυροσβεστική αντλία του Ήρωνος και πολλά άλλα.
      Η αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία
      «Ο σύγχρονος τεχνολογικός πολιτισμός δεν είναι μια αύξουσα καμπύλη εξέλιξης, όπως συνήθως πιστεύεται, αλλά μια ταχύτατη ανάπτυξη και κορύφωση κατά τον 3ο αιώνα π.Χ., μια υποχώρηση και απώλεια αυτής της τεχνολογίας στους επόμενους αιώνες και μια σταδιακή επανάκτησή της, με τον 13ο αιώνα μ.Χ. να ισοβαθμίζει την τεχνολογία αιχμής των αρχών του 2ου π.Χ. αιώνα. Το Μουσείο στεγάζει και παρουσιάζει στο κοινό αυτή την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία και τα επιτεύγματά της, τα οποία η ανθρωπότητα επανέκτησε μετά από 1.500 χρόνια ωρίμανσης», τόνισε ο κ. Κοτσανάς.

      Ο κ. Τάσιος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας: «Θεωρητικώς μόνον (να εξηγούμεθα: θεωρητικώς, μόνον) θα μπορούσα σήμερα να πω “νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα”, αφού το πάθος μου με την Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία εύρεν την δικαίωσίν του: Ετούτο το Μουσείο είναι ένα απ’ τα κεντρικά σύμβολα της τεράστιας προόδου που έγινε στη χώρα μας σ’ αυτό το θέμα. Ανατράπηκε πλέον η ανιστόρητη αντίληψη «δεν είχαν οι αρχαίοι Έλληνες τεχνολογίαν – οι Ρωμαίοι την είχαν, τάχα» και έκλεισε σημειώνοντας: «Τώρα, ακόμη και το σεβαστόν Υπουργείο Παιδείας δεν θ’ αντέξει για πολύ πριν προσθέσει στο σχολικό βιβλίο της Ελληνικής Ιστορίας ένα σπουδαίο κεφάλαιο για τη θεμελιώδη συνιστώσα του Ελληνικού Πολιτισμού που ήταν η Τεχνολογία. Αφού άλλωστε με την «Έντεχνον Σοφίαν» οι αρχαίοι θεοί έσωσαν το ανθρώπινο γένος (Πλάτωνος «Πρωταγόρας», 322c). Με όλα αυτά, λοιπόν, πώς να μην είμαστε ευγνώμονες στον κ. Κοτσανά, ευχόμενοι στο Μουσείο κάθε προκοπή».
      Ο κ. Μουσάς τόνισε μεταξύ άλλων: «Η τεχνολογία που βασίζεται στην επιστήμη, και αυτήν έχουμε εδώ, σε αυτό το υπέροχο μουσείο, είναι εκείνη που άλλαξε πράγματι τον κόσμο. Και ο κ. Κοτσανάς με σειρά από μουσεία που έχει φτιάξει και περιοδείες ανά τον κόσμο, έχει παρουσιάσει τη συνιστώσα της τεχνολογίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
      Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα
      Επικοινωνία: 211 4110044, 6907 292002
      Ώρες λειτουργίας: 09:00–17.00 καθημερινά και Σαββατοκύριακα, 09:00–20.00 τους μήνες Ιούνιο - Σεπτέμβριο
      Website: http://kotsanas.com/, Facebook: @KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology, Instagram: @kotsanasmuseum
    • Από Engineer
      Αναρτήθηκε σήμερα, προς δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το «Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας».  Ζητούμενο, σύμφωνα και με τις προβλέψεις κοινοτικής Οδηγίας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ, που ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με τον ν.4122/2013), είναι από την 1/1/2021 όλα τα νέα κτίρια να καταναλώνουν σχεδόν μηδενική ενέργεια, ενώ για τα νέα κτίρια που στεγάζουν υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα η υποχρέωση τίθεται σε ισχύ από 1.1.2019.
      Το Σχέδιο περιλαμβάνει:
       
      1. την περιγραφή και τα χαρακτηριστικά του κτιριακού αποθέματος
       
      2. τον καθορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
       
      3. πληροφορίες σχετικά με τις πολιτικές και τα οικονομικά ή άλλα μέτρα που έχουν ληφθεί ή θα ληφθούν για την προώθηση των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
       
      Οι πολίτες και οι φορείς μπορούν να συμμετέχουν από σήμερα στην εν λόγω δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους μέχρι την Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου και ώρα 15:00, στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.opengov.gr/minenv/?p=9562

      View full είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.