Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νέο Σχέδιο ΠΔ Μηχανικών


Recommended Posts

Δεν είμαι τόσο παλιός . Είμαι της ενδιάμεσης κατάστασης , των ΑΣΤΕΜ . Αλλά τότε είμαστε πολύ λιγότεροι στα τμήματα . Παντού . 

Link to comment
Share on other sites

Μην τσουβαλιάζετε τις προσωπικές σας εμπειρίες . Τα πράγματα αλλάζουν και πολλά εξαρτώνται από τις εποχές , από τις υποδομές , από τους καθηγητές και βέβαια από τους φοιτητές .

 

Έχεις δίκιο BAS.

Link to comment
Share on other sites

Ειναι κρίμα που κάποιοι ρίχνουν μαύρη πέτρα στις σχολες οι οποίες τους καλλιέργησαν στα πρώτα τους ακαδημαϊκά βήματα ως φοιτητες,εκφράζοντας απόλυτες εως προσβλητικες απόψεις. Πιστεύω ότι οι νεότεροι δεν εχουν τετοιες προκαταλήψεις καθώς υπάρχει αλληλοσεβασμός. Το ΕΜΠ για πολλούς και διαφορους λόγους θεωρείται και ειναι το κορυφαίο ίδρυμα στη Χωρα και θα ήταν ατυχείς οι οποιες βιαστικες και χονδροειδείς συγκρίσεις. Τα πανεπιστημια προσφερουν γνώσεις αλλά την παιδεία και το χαρακτήρα δεν τα αποκτάς εκεί. Λυπάμαι..

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Τα ΤΕΙ δεν δημιουργήθηκαν για να κάνουν την ίδια δουλειά με τους απόφοιτους των ΑΕΙ.

Τα ΤΕΙ είχαν σκοπό να καλύψουν το κενό ανάμεσα στους μηχανικούς των ΑΕΙ και τους μαστόρες, δηλαδή να κάνουν την εφαρμογή της μελέτης των μηχανικών.

  • Upvote 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει τότε σε συμβουλεύω να διαβάσεις πιο προσφατους Νομους για τους Μηχανικούς των Τ.Ε.Ι για να ενημερωθείς περαιτέρω. e.g(από 2001 έως 2014). Να σημειώσω ότι φαντάσματα για εξομοίωση δραστηριοτήτων, υπομηχανικους κλπ, μόνο εσυ βλέπεις εδώ μέσα και με συγχωρεις.

 

* Σταματώ εδώ διότι δε μου αρέσει να μπαίνω σε συζητηση μεταξυ άλλων ειδικοτήτων.

Edited by fotis91
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Και για να απαντήσω στο ερώτημα σου Δεν βρίσκω λογικό να αποφοιτάς από μια σχολή που έχει χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας και χαμηλότερο επίπεδο εισακτέων και αποφοίτων και μετά να απαιτείς να ΄έχεις τα ίδια πρακτικά επαγγελματικά δικαιώματα με κάποιον που μπήκε σε μια σχολή με 50% μεγαλύτερη βαθμολογία και ο βαθμός δυσκολίας στην αποφοίτηση ήταν σημαντικά μεγαλύτερος.

Για τα μπετά τώρα  όταν ήμουν εγώ ενδεικτικά αναφέρω ότι δεν διδάχθηκε η επίλυση υποστηλωμάτων, στην στατική δεν διδασκόταν η αναλυση στον χώρο κλπ . Τα μόνα μαθήματα που είχαν επίπεδο κοντά στο πολυτεχνίο ήταν αυτά που έκανε ο Παπαντωνίου, και ο Γιαννακόπουλος. Το μάθημα της αντισεισμικής ήταν προαιρετικό

 

Πάλι τα ίδια θα λέμε. Δεν απαιτεί κανείς να αποκτήσει ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σε όλους τους τομείς. Απαιτούμε να έρθει η πολιτία να εξετάσει το πρόγραμμα σπουδών, να περάσει από αξιολόγηση όλες τις σχολές, να βγάλει πορίσματα-συμπεράσματα ως προς την κατεύθυνση που πρέπει να αναβαθμιστούν τα παρωχημένα επαγγελματικά δικαιώματα του 50 και του 70 και μετά να εκδοθούν τα νέα επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών μας. Αυτό δεν ήθελε να το κάνει ποτέ το κράτος.

Οι συγκρίσεις του καθενός με το τι είναι δύσκολο τι οχι και αν τα μόρια της μιας σχολής είναι +50 η +40% με αφήνει και πιστεύω αφήνει όλη την κοινότητα των ΤΕΙ αδιάφορη. Να μην πω οτι υπάρχουν αυξομειώσεις από σχολές σε σχολές στα μόρια εισαγωγής, η δική μου σχολή το 1997 είχε 17000 μόρια στο ΤΕΙ Αθήνας, το 2005 που πέρασα 10600 και το 2007-8 13000. Άλλες σχολές ΣΤΕΦ είναι στα 15000, σε σύγκριση με μια πολυτεχνική των 18000 είναι στο +30%.

Link to comment
Share on other sites

Τότε οι καθηγητές μας έλεγαν ότι η μόνη διαφορά που έχουν σαν σχολή με το πολυτεχνείο είναι 5 μαθηματικά.

Πιστεύω ότι τα παιδιά των ΤΕΙ τα σπρώχνουν οι καθηγητές τους σε λάθος δρόμο, αντί να τους πουν την αλήθεια για την σχολή τους και τον προσανατολισμό της τα ωθούν προς την διαμαρτυρία κυνηγώντας φαντάσματα για εξίσωση με τους αποφοίτους των πολυτεχνείων, με απώτερό σκοπό να μπουν και αυτοί στο παιχνίδι με τα ερευνητικά και να πάρουν κανένα επίδομα παραπάνω οι δημόσιοι υπάλληλοι.

 

Είχαμε από πολύ καλούς καθηγητές μέχρι κολοκαθηγητές, κανένας δεν μας είπε τέτοιο πράγμα. Απ' τα ελάχιστα που θυμάμαι σε τέτοιες συζητήσεις, ένας καθηγητής μας απόφοιτος ΤΕΙ μας έλεγε οτι εμείς είμαστε μηχανικοί παραγωγής ενώ του πολυτεχνείου να ερευνούν διάφορα πρότυπα π.χ του DIN/ASHRAE ή τα ελληνικά ΤΟΤΕΕ.

 

Σε άλλον καθηγητή απόφοιτο ΚΑΤΕΕ μια φορά του είπαμε οτι τα πολυτεχνεία έχουν δικαιώματα και εμείς οχι και μας έλεγε να αφήσουμε το πολυτεχνείο στην ησυχία του γιατί το πολυτεχνείο είναι τέρας και δεν έχει νόημα να το κοντράρουμε.

 

Η δική μου άποψή παραμένει αυτή που είπα πριν, δικαιώματα ο καθένας στο τομέα του. Και να πάψει και η παλαιά νομολογία που υπάρχει στους διπλωματούχους που όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω και να έχουν δικαιώματα 5-6 ειδικοτήτων μαζεμένα.

 

 

Τα ΤΕΙ δεν δημιουργήθηκαν για να κάνουν την ίδια δουλειά με τους απόφοιτους των ΑΕΙ.

Τα ΤΕΙ είχαν σκοπό να καλύψουν το κενό ανάμεσα στους μηχανικούς των ΑΕΙ και τους μαστόρες, δηλαδή να κάνουν την εφαρμογή της μελέτης των μηχανικών.

 

Ναι, αυτά το 1983 και το 1960-70 όταν λειτούργησαν οι ανώτερες τεχνικές σχολές και τα ΚΑΤΕΕ. Αυτά τώρα όλα έχουν αλλάξει, όποιος δεν μπορεί να το αντιληφθεί δικό του θέμα. Δεν θα μένουμε δύο δεκαετίες πίσω επειδή κάποιοι έχουν αυτές τις εμπειρίες όταν σπούδαζαν στις σχολές.

Edited by Giorgos1987
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Προς νεούδια , είτε έχουν τελειώσει μόνο τει , είτε έχουν τελειώσει και πολυτεχνείο . Αν και κανονικά έπρεπε να πάρετε και από 100 κάμψεις ο καθένας σας λόγω της ασχετίλας σας και του ύφους σας , να σας ξαναπώ κάτι που έχω πει παλιά . 

 

Το τεχνικό μας σύστημα είναι αντιγραφή του γερμανικού συστήματος , αλλά και άλλων συστημάτων . 

 

Την παλιά εποχή , 50-60-70 πριν έρθουν οι συμπλεγματικοί πρόγονοι του σημερινού αντίστοιχου συμπλεγματικού και καταργήσουν την αριστεία , στις αρχές του 80 , οι τεχνικές σχολές ξεκίναγαν από τις κατώτερες που ήταν για παιδιά 12 ετών και είτε ήταν διετείς για έξοδο στην μαθητεία , είτε τριετείς και έβγαζαν βοηθούς και τεχνίτες αντίστοιχα . Μετά στις ηλικίες 15-18 ήταν οι μέσες σχολές εργοδηγών , όπου έβγαζαν τους ενδιάμεσους ανάμεσα στους μηχανικούς και στους τεχνίτες . 

 

Τότε από τα 250000 παιδιά κάθε σχολικής γενιάς , έφταναν να διεκδικήσουν μια θέση στις ανώτερες και ανώτατες σχολές περί τους 100.000 και άλλοι 30,000 προηγουμένων ετών . Από αυτούς τους 130.000 , την δεκαετία του 70 , μόλις 15000 πέρναγαν στα πανεπιστήμια και στα πολυτεχνεία και άλλες 7000 στα ΚΑΤΕΕ και 2000 στις παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες . Δηλαδή περίπου 25000 συνολικά , ενώ στην προηγούμενη δεκαετία , ακόμα λιγότεροι . 

 

Γιατί όμως είχαμε 2 σχολές μηχανικών ? 5ετείς πολυτεχνείων και 4ετείς υπομηχανικών που έγιναν 3,5 έτη με διαχωρισμό των ΠΜ σε Δομικών και Συγκοινωνιακών και των Μ-Η σε Μ και Η ? 

 

Διότι η αγορά εργασίας , ήθελε ένα επίπεδο ψηλό και θεωρητικό για τα μεγάλα και σύνθετα έργα και , ένα επίπεδο πιό εφαρμοσμένο , που θα έβγαζε γρηγορότερα μηχανικούς για έργα συνήθη και για ΕΔΕ , ιδιαίτερα για τις επαρχίες . 

 

Και το ήθελε γιατί όταν έμπαιναν 100-200-300 ΠΜ και 150-200 αρχιτέκτονες , χρειάζονταν και άλλοι 120 υπομηχανικοί και αργότερα 240 δομικοί και άλλοι 240 συγκοινωνιακοί στις ΑΣΤΕΜ για αυτό τον λόγο . 

 

Μετά το σύστημα χάλασε γιατί αυξήθηκαν οι εισακτέοι σε τρομακτικό βαθμό , με αποτέλεσμα σήμερα και με την υπογεννητικότητα , να γεννιούνται περί τους 100-120000 , να φτάνουν στις πανελλαδικές 70000 και 20000 παλιοί και να περνάνε 70000 .

 

Δηλαδή ενώ τότε σε πανελλαδικό επίπεδο , πολυτεχνεία και ΑΣΤΕΜ έπαιρναν για την οικοδομή περί τα 700 άτομα , σήμερα οι εισακτέοι είναι πολλαπλάσιοι . 

 

Αλλο το επίπεδο το παλιό , πολύ ψηλότερο από το σημερινό . Το βλέπω συγκρίνοντας το επίπεδο το δικό μας , με των παιδιών μας . Και δεν φταίνε βέβαια τα παιδιά τόσο , όσο το πολιτικό σύστημα και οι εκπαιδευτικοί που πάνε μόνο για τον μισθό . Αλλωστε και στις εκθέσεις της ΑΔΙΠ γίνεται συζήτηση για το χαμηλό επίπεδο των εισακτέων . Φταίει και ο τρόπος των πανελλαδικών και η ύλη που εξετάζεται .

 

Δεν θέλω να φαίνομαι σαν γέρος που μιλώ άσχημα για τους νέους , αλλά προφανώς δεν θα αφήσω να λέγονται άσχημες κουβέντες για τους παλιότερους . 

 

Να θυμίσω δε ότι τότε οι βάσεις για τα πανεπιστήμια σε πολύ μεγαλύτερη ύλη από την σημερινή , δεν ήταν ποτέ κάτω από 13000 , ενώ για τα ΚΑΤΕΕ , σπανίως υπήρχε τμήμα κάτω από 10000 , ενώ των μηχανικών ήταν ψηλότερη , αλλά τότε ήταν πιό σπάνιοι οι αριστούχοι .

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Καλό θα ήταν όμως BAS να συγκρίνουμε και το επίπεδο των σχολών πολιτικών μηχανικών του τότε και του σήμερα,πέρα από αυτό των λυκειακών χρόνων. Για παράδειγμα τα μαθήματα των σχολών πολιτικών μηχανικών του τεχνολογικού και του πανεπιστημιακού τομέα σήμερα είναι εμπλουτισμένα με αντικείμενα τα οποία δεν μπορούσε να προσφέρει η επιστήμη πριν 30 χρόνια. Ειδικά όσον αφορά στον αντισεισμικό σχεδιασμό και την αντισεισμική ανάλυση.

 

Γενικότερα,καλά κάνεις και περιγράφεις την κατάσταση στο παρελθόν.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.