Μετάβαση στο περιεχόμενο

H παρακμή του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα


Engineer

Recommended Posts

Είναι γενικά επικίνδυνο να βγάζει κανείς εύκολα συμπεράσματα  όταν μεθοδευμένα ή ανοήτως παρουσιάζονται συγκριτικοί πίνακες όπου υποβόσκουν άνισα κριτήρια. Στον πίνακα λοιπόν παρουσιάζεται η Ελλάδα με τα 1930 εκ. επιβατοχιλιόμετρα της ως "ουραγός" της Ευρώπης στην ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου  αφού όμως δεν έχουν ληφθεί  υπ΄ όψη ο πληθυσμός και η έκταση κάθε χώρας ίσως γιατί έτσι βόλευε κάποιους.....   

Η ανάπτυξη για την επάρκεια όμως ενός δικτύου κρίνεται από την κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού και σε όλη την επικράτεια.

Αν αναγάγουμε λοιπόν  τα επιβατοχιλιόμετρα της κάθε χώρας στον πληθυσμό της και την έκταση της, θα "ξεστραβωθούμε" βλέποντας σωστά ότι έχουμε 59% περισσότερο ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Ισπανία που εν πρώτοις φαινόταν τάχα να μας προσπερνάει  με τα 21857 εκ. επιβατοχιλιόμετρα της!

Πράγματι :

Επιβατοχιλιόμετρα:      Ελλάδας = 1930 εκ            Ισπανίας = 21857 εκ

Έκταση :                   Ελλάδας = 132χιλ km2        Ισπανίας = 506χιλ km2

Πληθυσμός :              Ελλάδας = 10 εκ                Ισπανίας = 47 εκ   

 

Δείκτης ανάπτυξης δικτύου ανά εκατομ. κατοίκων Ελλάδας=   

1930 / (10x132) =1,46

Δείκτης ανάπτυξης δικτύου ανά εκατομ. κατοίκων Ισπανίας=

21857 / (47x506)=0,92

Επίσης:

Δείκτης ανάπτυξης δικτύου ανά εκατομ. κατοίκων Αυστρίας=

 9580 /(9x84) =12,67 !!

 

Ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα όμως, αν είχαμε σοβαρή πολιτική (εδώ γελάμε), έπρεπε να κυριαρχεί στις εμπορευματομεταφορές από το λιμάνι του Πειραιά προς Ευρώπη πράγμα που αποτελεί το μεγάλο κομμάτι πίτας που λυμαίνονται άλλοι...

Έτσι μένει στην μιζέρια της υπολειτουργίας και των ζημιών ακόμη και από τους απανταχού της γης μετανάστες που καταλαμβάνουν τις γραμμές του .......

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 25
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

να μάλιστα εξάγουμε τον πληθυσμό στην νησιωτική χώρα που δεν καλύπτεται ...........

Link to comment
Share on other sites

Ας είναι καλά τα ελληνικά στρατά που γράφουν επιβατοχιλιόμετρα (μαζεμένα) τα τραίνα. Αλλιώς, άδεια θα ήταν.

IC 52, ώρα δρομολογίου 14:18, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 29/04/2017: σύνολο θέσεων συρμού 336, σύνολο διαθέσιμων στις 09:56, 28/04/2017, 120 θέσεις -> πληρότητα ως εκείνη την ώρα: 64,28%. Αλλού γεμίζουν.

 

Ούτε παραμονή πρωτομαγιάς δεν γεμίζουν. Π.χ.: IC 50, ώρα δρομολογίου 07:18, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 30/04/2017: σύνολο θέσεων συρμού 336, σύνολο διαθέσιμων στις 10:05, 28/04/2017, 226 θέσεις -> πληρότητα ως εκείνη την ώρα: 29,79%.

Edited by panos-vicious
Link to comment
Share on other sites

H πραγματική πληρότητα των ιντερσίτυ ήταν πάνω από 90 % , αλλά τα τελευταία 3-4 χρόνια έχουν αφεθεί στην τύχη τους , δηλαδή στην ιδιωτικοποίηση . 

 

Αλλά οι αλλαγές θα είναι ραγδαίες μέσα στις επόμενες εβδομάδες - μήνες .

 

Ηδη ο συνδυασμός τρένου-λεωφορείου ΟΣΕ στην διαδρομή Πλακεντίας/Αθήνα-Κιάτο-Πάτρα είχε χρόνο 3 ώρες , που από την τρίτη κατεβαίνει σε 2.45 , τον Ιούνιο θα κατέβει σε 2.30 και στο τέλος του χρόνου σε 2.10 , αφού θα φτάσει το τρένο με συνδυασμό ηλεκτρικού - ντίζελ στην Ροδοδάφνη σε 100 λεπτά . Το 2020 θα φτάνει στο Ρίο σε 1.45 .

 

Κάθε σύγκριση με ΚΤΕΛ είναι ήδη δύσκολη και σε λίγο δεν  θα τίθεται θέμα , ιδιαίτερα όσο τα ΚΤΕΛ είναι στο αίσχος του Κηφισσού .

 

Η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειώνεται συνέχεια μέχρι να φτάσει τις 3.30 ώρες σε 1,5 χρόνο . 

 

Οι αλλαγές αυτές και η διπλή γραμμή θα πολλαπλασιάσει την χωρητικότητα του δικτύου και τελικά θα πρέπει τα ΚΤΕΛ να σκεφτούν να γίνουν τροφοδότες και διανομείς του σιδηροδρόμου κάτι που θα βοηθήσει τα έσοδα και των δύο .

 

Οι αυτοκινητόδρομοι θα έχουν θέμα , αλλά αυτό είναι πρόβλημα κακού σχεδιασμού και φαραωνικών έργων που σχεδίασε και χρέωσε την χώρα υπογράφοντας τις συμβάσεις , ο Σημίτης και οι περί αυτόν και ολοκλήρωσαν οι επόμενοι .

Link to comment
Share on other sites

Εχει αναρωτηθεί κανείς τις καθημερινές , όχι Σ/Κ και αργίες , ποιές είναι οι ανάγκες μετακίνησης από πόλη σε πόλη ?

Σ/Κ και αργίες ξεχάστε ΚΤΕΛ και τρένα . Οι μετακινήσεις είναι οικογενειακές ή παρείστικες οπότε το αυτοκίνητο παραμένει η πιο οικονομική λύση για μετακίνηση από 2 άτομα και πάνω.

Υπάρχουν λοιπόν στατιστικά στοιχεία για τον καθημερινά μετακινούμενο πληθυσμό κοντά  στους άξονες του τρένου ?



 

Link to comment
Share on other sites

Στην Ελλάδα με τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, που η όποια επικονωνία γίνεται μέσω τηλεποικοινωνιών και η μεταφορές με ταχυδρομικές υπηρεσίες, η βασική ανάγκη για μετακίνηση είναι των εκδρομέων (παλιά το ΣΚ, τώρα τις μεγάλες αργίες και το καλοκαίρι).

Από την στιγμή που με το τρένο δεν μπορείς να πας σε νησιά ή στα βουνά....

Επίσης υπάρχουν στατιστικά στοιχεία ηλεκτρικής κατανάλωσης στο λεκανοπέδιο της Αττικής όπου ακριβώς απέδιξαν όλα τα παραπάνω.... μεγάλη πλειοψηφεία μετακινήσεων γίνεται οικογενειακά, με ΙΧ, στα κοντινά θέρετρα.

Link to comment
Share on other sites

Αρα λοιπον jedi.Yannis , δεν υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός επιβατών για να υποστηρίξει τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.  Εκεί καταλήγω.

 

Edited by avgoust
Link to comment
Share on other sites

Διαφωνώ. Υπάρχει ολόκληρο σαιτ που αφορά αυτούς που δουλεύουν στην Αθήνα και μένουν μέχρι το Κιάτο η τον Αυλώνα.

Link to comment
Share on other sites

Υπήρχε και υπάρχει κόσμος που πήγαινε με τραίνο, έχουν κάνει τα πάντα για να τον εμποδίσουν-αποθαρρύνουν και περίπου το πέτυχαν, μπράβο στα παλληκάρια.

Μπορεί και να μην το έκαναν εσκεμμένα, ίσως.

Το τραίνο το έχουν καταντήσει μέσο για εκδρομές και για να μεταφέρει μετανάστες στα σύνορα με τα Σκόπια.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν τόσα μέρη που μπορείς να πας με το προαστιακό και το τρένο , είτε για δουλειά είτε για αναψυχή , Ναύπλιο πατρα Θεσσαλονίκη Λαύριο Ραφήνα Πειραιάς Χαλκίδα.

Αν το τρένο είναι γρήγορο σίγουρα ο κόσμος θα το προτιμισει

 

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.