Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Engineer

Ανω των 10 Ετών το 88% των Ι.Χ. στους Δρόμους της Ελλάδας

Recommended Posts

Σε «χωματερή» των παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει μετατραπεί η Ελλάδα, καθώς η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται ήδη από εισαγωγές μεταχειρισμένων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών, τα οποία, πολλές φορές, ξένες χώρες «σπρώχνουν» στο εξωτερικό λόγω των ρύπων τους. Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων που έχουν παραποιημένα στοιχεία (αριθμός χιλιομέτρων), δεν υπόκεινται δηλαδή στους νόμιμους ελέγχους, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την ασφάλεια των επιβατών.

Ετσι, την τελευταία εξαετία οι εισαγωγές μεταχειρισμένων επιβατικών στη χώρα μας δωδεκαπλασιάστηκαν, καθώς από 6.280 οχήματα το 2013 αυξήθηκαν στις 71.095 το 2019, ενώ για το 2020 οι εκτιμήσεις (προ κορωνοϊού) μιλούσαν για περίπου 80.000 εισαγωγές. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για τα μεταχειρισμένα ελαφρά φορτηγά καθώς τα μεταχεισισμένα είναι διπλάσια των καινούργιων. Στην ελληνική αγορά, το 2019, εισήχθησαν 15.413 μεταχειρισμένα LCV και μόλις 7.972 καινούργια. Παράλληλα, η χώρα μας έχει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρωζώνης, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να συγκρίνεται και με κράτη της Ανατολικής Ευρώπης. Η μέση ηλικία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι 10,6 έτη με μόλις το 5,2% εξ αυτών να είναι σύγχρονης τεχνολογίας. Οσα επιβατικά κινούνται στους δρόμους της χώρας μας έχουν μέση ηλικία 15,7 έτη από 11,3 έτη προ δεκαετίας, ενώ το 88% εξ αυτών είναι πρότυπο Euro 4 (ή πριν), δηλαδή παλαιότερα των 10 ετών.

Η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας έχει επιπτώσεις περιβαλλοντικές, οικονομικές, ενώ θέτει σε κίνδυνο και την ασφάλεια των επιβατών. Aρχικά, όσα είναι παλαιότερης τεχνολογίας είναι και πιο ρυπογόνα, ενώ οι έλεγχοι στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι ανεπαρκείς. Τα περισσότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχουν παραποιημένα στοιχεία (π.χ. αριθμός χιλιομέτρων) τα οποία, εξαιτίας της απουσίας διασύνδεσης των ΚΤΕΟ κάθε χώρας, δεν μπορούν να επαληθευθούν. Η δε τιμή τους πολλές φορές είναι υψηλότερη σε σύγκριση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα, καθώς φαίνεται ότι βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση και πως έχουν λιγότερα χιλιόμετρα.

Εν τω μεταξύ, ευνοούνται και από τη χαμηλή φορολογία, καθώς εισφέρουν σε φόρους μόλις το 1/10 σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό συμβαίνει διότι δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ ενώ παράλληλα, λόγω της παλαιότητάς τους, έχουν ελάχιστο τέλος ταξινόμησης. Η στρέβλωση αυτή δρα εις βάρος της εγχώριας αγοράς αλλά και του ίδιου του καταναλωτή. Η εισαγωγή μεταχειρισμένων εμποδίζει την πώληση εγχώριων μεταχειρισμένων, ενώ ο καταναλωτής που δεν μπορεί να πουλήσει το δικό του παλαιό αυτοκίνητο –λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού από τα «πειραγμένα» του εξωτερικού– δεν προχωρεί σε αγορά καινούργιου. Αποτέλεσμα λοιπόν όλων των παραπάνω είναι η γήρανση του στόλου και η απαξίωση των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με την αγορά να παραμένει καθηλωμένη. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει τις ελληνικές πόλεις να έχουν από τις υψηλότερες τιμές ρύπων οξειδίων του αζώτου, όζοντος και σωματιδίων μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.

Για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή, νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει τη θέσπιση αντικινήτρων για την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή ακόμη και αναστολή των εισαγωγών για διάστημα τουλάχιστον μιας διετίας.

Πιο συγκεκριμένα, βάσει του νομοσχεδίου επιβάλλεται επιπλέον του τέλους ταξινόμησης έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος ύψους 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα παλαιού τύπου (τεχνολογίας Euro 4). Tα έσοδα που προκύπτουν από αυτό θα μπορούσαν να διατεθούν για την προώθηση «καθαρών» αυτοκινήτων.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")


View full είδηση

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μηχανολόγοι Μηχανικοί βιομηχανικού και κτιριακού σχεδιασμού (BIM/CAD)

Και δε λες πάλι καλά που πολλοί πρόλαβαν να αλλάξουν γύρω στο 2009-10. Υπάρχουν και πολλά της δεκαετίας του 90 που δεν έχουν καν aircondition. 

Πάντως η αγορά μεταχειρισμένου κάτω των 4 ετών είναι συχνά - αν γίνει σωστά - έξυπνη αγορά οπότε γενικεύσεις με "χωματερή" είναι άστοχες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άλλη μία ενορχηστρωμένη τρομολαγνία περί του παλιού τουτού - μπαμπούλα με υστερικές εξάρσεις περί ΝΟ2 ....!. 

Όσο γι' αυτοκίνητα με χτυπημένα νούμερα αυτά υπήρχαν πάντα κι αν ήθελαν τώρα να τα βρούν ανάμεσα στα περίπου 500000  που διαφεύγουν του ελέγχου ΚΤΕΟ (!!!),..

σίγουρα αν ήθελαν ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ... να το κάνουν....

Τέτοιες κορώνες όμως ακούγαμε και το 2008 για να δοθεί το "ηθικό - περιβαλλοντικό έρεισμα" στον Kosta- Bouda της Ραφήνας να επιδοτήσει καινούργια S.U.V  με κάτι δεκάδες χιλιάδων το καθένα !!! εν αρχή  μαύρων μνημονίων... !!!!      Ήταν όμως που η Γερμανία και η Γαλλία είχαν πήξει τις αποθήκες τους με καινούργια απούλητα  κι έπρεπε να δοθούν κίνητρα για να  ....."σπρωχτούν"...

Κάτι αντίστοιχο γίνεται και τώρα μετά την πανδημία.....!  

Κάτι άλλο τώρα:

Στης Γερμανίας τα ΚΤΕΟ κόβονται ένα στα τρία αυτοκίνητα  !! στον πρώτο έλεγχο με υποχρέωση επανελέγχου έστω και που  εκεί ο στόλος τους είναι κατά πολύυυ νεώτερος. !!!!   Εδώ κόβονται το περίπου 5% σε έναν πολύ παλαιότερο στόλο. ..!!

https://www.newsauto.gr/news/apoklistiko-apo-kteo-tha-pernoun-kathe-chrono-ta-palea-aftokinita/

Το συμπέρασμα λοιπόν  για νοήμονες που κρίνουν βάσει στοιχείων και δεν μασάνε το χόρτο των στρατευμένων γραφίδων είναι:

η επικινδυνότητα των κυκλοφορούντων οχημάτων μειώνεται άμεσα και κυρίαρχα από την σωστή συντήρηση που επιβάλλεται και ελέγχεται στα ΚΤΕΟ αν λειτουργεί το κράτος.....!!!!

Εξ΄άλλου μήπως και κάθε σχετικά καινούργιο όχημα τριετίας με 40000km δεν είναι επικίνδυνο, (!!) ...

όντας με τα πρώτα του λάστιχα ακόμη??...!!!!...   ή χωρίς αλλαγμένα τακάκκια,  ή το πενταετίας με τα 70000km  που θα του κοπούν οι ιμάντες εκκεντροφόρων τρέχοντας με 150 στην Εθνική ...???!!!

Δίνουν τώρα λέει κίνητρο επιδότησης 5000€ για αγορά ηλεκτροκίνητου ν' ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων και να φεύγουν τα παλιά..!!!  ....

  χα..!!

Αυτό δεν είναι απλό χόρτο αλλά ...... μπάφος...!....

Ποιός θα πάρει δηλαδή τα 5000€ και θα βάλει άλλα 20000€  ν΄αγοράσει καινούργιο πεντακάθαρο e-τουτού??....

μήπως ο κάτοχος του "βρωμερού.."  12ετίας - 15ετίας  που δεν παίρνει σκοτώνοντας το ούτε 1500€ ....??? και με μισθό 800€?....

ή..... ΒΕΒΑΙΩΣ ο κάτοχος του καθαρού 4ετίας που ούτως ή άλλως είχε σκοπό ν ΄αγοράσει ένα καινούργιο βενζινο/πετρελαιο- κίνητο, άρα  δεν θα σωνόταν η  "τρομακτική....." ....  ρύπανση των πόλεων...!!!!  κι ούτε θα φεύγαν έτσι  τα παλιά...!!!!

Όταν πρέπει όμως για τους εταίρους μας και τους δικούς μας εγχώριους εταιρόπληκτους και συμφεράκηδες ... να αυξηθεί εδώ η κατανάλωση, ....

αφού μόνο  για καταναλωτές μας θέλουν στον τόπο τούτο και όχι για παραγωγούς, ...

ρίχνουν πρώτα το  χόρτο να μασήσει το πόπολο και μετά έρχονται ως προστάτες έναντι παντός κινδύνου (φτου παλιο-τουτού !..) και με αντιρρυπαντικό ίστρο τύπου Greta Thunberg ξεσπαθώνουν υπέρ του περιβάλλοντος....!

Γιατί αλλιώς θα είχαν το φιλότιμο τιμώντας το λειτούργημα τους να στηρίξουν τόσες Ελληνικές άξιες παραγωγικές δραστηριότητες  που ...βρίσκουν τοίχο  όπως π.χ  η

 

image.png.a2ec072c59b9ae902c8122803bb123e8.png

https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/4061584/i-elliniki-etaireia-poy-kataskeyazei-cheiropoiites-replikes-porsche

Για τους παντός τύπου ντελάληδες λοιπόν (πολιτικούς, μεγαλοεισαγωγείς,  στρατευμένες δημοσιογραφικές γραφίδες κ.λ.π),  παραφράζοντας με σεβασμό  το   "όχι άλλο κάρβουνο...!.."   του μοναδικού κι αξέχαστου Ν. Κούρκουλου (ελπίζω από κει που είναι να μου το επιτρέπει) ...

τον φαντάζομαι να μας λέει:

image.png.b3259cc327a62d7b97a56d8174cf9ba2.png

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πες τα χρυσόστομε. Καλησπέρα Αντώνη.

Το κείμενό σου είναι κόλαφος

Να είσαι βέβαιος ότι δεν μασάνε όλοι κουτόχορτο. 

Συμφωνώ σε όλα .Ενα αυτοκίνητο και 20 ετών να είναι, αν αυτό είναι σωστά συντηρημένο (ξέρω πολλούς ευσυνείδητους-μερακλήδες που ενώ έχουν παλιά αυτοκίνητα, έχουν αλλάξει τα πάντα σε αυτά και τα μηχανικά μέρη που μας ενδιαφέρουν  λειτουργούν άψογα. Από ευσυνειδησία και από ανάγκη αν θέλετε γιατί δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν καινούργιο).  Ας μας πουν πως θα βρει ο κάθε μεροκαματιάρης προερχόμενος από την πρώτη μεγάλη σφαλιάρα δεκαετούς κρίσης και την πρόσφατη κρίση λόγω κοροναιου να βρει λεφτά για καινούργιο αυτοκίνητο. Αν θεωρούν τα παλιά αυτοκίνητα επικίνδυνα και στους ελέγχους μπορούν να τα κόψουν αν δεν πληρούν τα τεχνικά κριτήρια, αλλά και αφού το πάνε έτσι αν έχουν κότσια ας τα απαγορεύσουν στο να κυκλοφορούν και μετά ας τα βγάλουν πέρα με όλη την αλυσίδα που κερδίζει από αυτά (ασφαλειες,  τέλη κυκλοφορίας, ανταλλακτικά, συνεργεία, διόδια κλπ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Νάσαι πάντα καλά Παύλο με 

  ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ , εημερία και ελεύθερη κρίση και σκέψη όπως τώρα.

έχες δίκιο ότι δεν είναι όλοι που μασάνε κουτόχορτο ...

αλλά για τους λοιπούς......

εύχομαι κι ελπίζω...

το μυαλό τους ν αφυπνίζω.....!!   :)

Υ.Γ είμαι από τους μερακλήδες που είπες,  που έχει ένα ψιλοσπάνιο δίλιτρο turbo 200hp εικοσιπενταετίας που όταν προ μηνών το πέρασα πάλι ΚΤΕΟ κυριολεκτικά ενθουσιάστηκαν για την κατάσταση του!

 

Edited by Anton_civeng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ Αντώνη. Εύγε και για το μεράκι σου για τα παλιά αυτοκίνητα. Συνέχισε να μας τροφοδοτείς με τα "απίστευτα" κείμενά σου. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλημέρα και καληνύχτα στα μεγάλα μυαλά αυτού του τόπου!

Εδώ και χρόνια οι άνθρωποι που παρακολουθούν τις εξελίξεις είχαν προειδοποιήσει πως οι βόρειοι ξεφορτώνονται λειτουργικότατα πλην περιβαλλοντικά "ξεπερασμένα" οχήματα με υποψήφια θύματα τους αδαής καταναλωτές του νότου που φορτώθηκαν ότι EURO 4 είχαν οι μάντρες της Γερμανίας με κριτήριο το άστρο και την προπέλα στο καπό.

Φυσικά το θέμα ήταν θαμμένο κάτω από το πατάκι και κανένας πολιτικός δεν ασχολήθηκε (πλην μερικών που έχουν την ταμπέλα του αντιεμπορικού/γραφικού/μίζερου).

Τώρα όμως που πλέον η κατανάλωση υδρογονάνθρακα σε υγρή μορφή είναι "αμαρτία", η λύση με το πατάκι δεν μπορεί ναν συνεχιστεί... πρέπει να πάρουμε όλοι ηλεκτρικό αμάξι... ένα κατηγορίας Α ή Β π.χ. δηλαδή πόλης με επιδότηση που θα κοστίζει μόλις 31.000 ευρώ. Ή ένα μεταχειρισμένο EURO 5 πάλι από Γερμανία που σε 5 χρόνια θα πρέπει πάλι να ξεφορτωθούμε!

Κατά την ίδια λογική που πρέπει να μονώσουμε με πλαστικό τα σπίτια μας, να βάλουμε πλαστικά κουφώματα, αντλία θερμότητας και Φ/Β στην οροφή και να γίνουμε "αυτοπαραγωγοί".

Από πότε ένα όχημα 10ετίας που περνάει τους τεχνικούς ελέγχους στο ΚΤΕΟ χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνο;

Άλλαξε κάτι τόσο πολύ στον τομέα της ενεργητικής/παθητικής ασφάλειας την τελευταία δεκαετία;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ας μην το βλέπουμε τόσο μονοκούκι σοσιαλιστικά. Ο Γερμανός έχει πολύ χρήμα να κάψει κάθε χρόνο οπότε του είναι εύκολο και να είναι αυστηρότερος στο ΚΤΕΟ και να αγοράζει μοντέλα του 2021 χωρίς να του χρειάζεται απαραίτητα. 

Νομίζω ότι στην πραγματικότητα η συζήτηση είναι "γιατί είναι πλουσιότερος ο Γερμανός;" γιατί και μεις αυστηρότερα ΚΤΕΟ θα είχαμε και νεότερα αυτοκίνητα θα είχαμε αν αγοράζαμε πολλά αυτοκίνητα (που ίσως κατασκευάζαμε(hint)).

Edited by curzondax

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 ώρες πριν, curzondax said:

Ας μην το βλέπουμε τόσο μονοκούκι σοσιαλιστικά. ....."  

Σοσιαλιστικά???.....  :blink:   ...???

άσχετο.......!!!

γιατί και μεις αυστηρότερα ΚΤΕΟ θα είχαμε και νεότερα αυτοκίνητα θα είχαμε αν αγοράζαμε πολλά αυτοκίνητα.....

δηλαδή η αυστηρότητα των ελέγχων εξαρτάται από την ποσότητα του αντικειμένου..???...???     :blink:......

Αμ΄τότε με τόση οικοδομική δραστηριότητα που είχαμε μέχρι προ κρίσης ...

θα έπρεπε οι ... εγχώριοι πολεοδομικοί έλεγχοι να λειτουργούσαν καλύτερα από τα ΚΤΕΟ της Γερμανίας.....!!!..

image.png.1a71dac3e3d3d67ef7453a59f4512398.png

..................................................

 

 

 

Edited by Anton_civeng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάρτε εσείς αμάξια 30Κ και μετά στείλτε sms για να πάτε στο μπακάλη. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.