Μετάβαση στο περιεχόμενο

Στατικό ερώτημα: Πρόσθετο βάρος σε τελευταία πλάκα οικοδομής


tasmorf

Recommended Posts

Καταρχάς δεν είμαι πολιτικός μηχανικός και δεν έχω καμία σχέση με το θέμα. Απλά έχω να κάνω μια ερώτηση και πιστεύω ότι εδώ ίσως βρω εύκολα την απάντηση. Σκέφτομαι να αγοράσω μια πλαστική πισίνα διαμέτρου 3,66 μέτρων (είναι στρογγυλή) και ύψους 96 εκ. Έχει χωρητικότητα κάπου 6.700 λίτρα. Με πρόχειρους υπολογισμούς πάμε κάπου στα 1200 kg/m^2. Και τώρα τα δύσκολα. Υπάρχει περίπτωση ταράτσα να αντέξει αυτό το βάρος; Έχει νόημα να το ψάξω ή το βάρος είναι υπερβολικό;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 55
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Υψος 96 εκ σημαίνει 90 περίπου εκατοστά με νερό, οπότε μη λαμβάνωντας υπόψιν το ίδιο βάρος της πισίνας και των λουομένων έχουμε 900kgr/m2.

Αν υποθέσουμε ότι η πλάκα υπολογίστηκε με τον κανονισμό του 54 είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν αντέχει.

Προτείνω όμως να βρεις τα στατικά του κτηρίου από την οικοδομική άδεια και να συμβουλευτείς κάποιον μηχανικό της περιοχής σου. Σχεδόν αποκλείω την πιθανότητα να μπορεί να παραλάβει ασφαλώς αυτά τα φορτία.

Εκτός αν έχει υπολογιστεί για κινητό φορτίο 500kgr/m2 οπότε να έχεις όριο τα 50εκ νερό άντε 60.

Link to comment
Share on other sites

Ακομα και να παραλαμβάνει τα στατικά φορτία ο σκελετός, δηλαδή αν βαλεις την πισίνα και την γεμίσεις, και δεν άστοχήσει η πλάκα ή κάποιο δοκάρι, εγω θα πρότεινα να μην το κάνεις. Για μένα το πρόβλημα θα μπορούσαν να είναι τα δυναμικά φορτία (σεισμός) ο οποίος μάλιστα στην περίπτωση μιας πισίνας είναι απρόβλεπτος. Βέβαια νομίζω ότι το θέμα σηκώνει πολύ συζήτηση.

Link to comment
Share on other sites

σε ποιο όροφο θες να κάνεις την "ομορφιά"?

 

γιατι δεν ειναι μόνο θέμα αντοχής της πλάκας (καλά η κάμψη, η πλάκα αντέχει και σε διάτμηση?), εδώ αλλάζουν οι μετακινήσεις της κατασκευής.

 

αν ήσουν "ο από πάνω μου" θα σε είχα πάει δικαστικώς αν το έκανες και ας έφερνες 10 υπογραφές "οτι αντέχει".

Link to comment