Μετάβαση στο περιεχόμενο

Διδακτορικό και αλλαγή του νόμου


Eva

Recommended Posts

Σε μια πρόσφατη συζήτηση με έναν καθηγητή του τμήματος Πολ.Μηχ.ΑΠΘ διαπίστωσα ότι εδώ και καιρό κοιμάμαι...

Μέχρι τώρα όσοι ενδιαφέρονταν για διδακτορικό και ήταν απόφοιτοι σχολής πενταετούς φοίτησης μπορούσαν να γίνουν απευθείας δεκτοί για διδακτορικό εφόσον πληρούσαν τις ανάλογες προυποθέσεις ( σε πρώτη φάση μάλιστα οι φοιτητές στο πλαίσιο του διδ. ίσως χρειαζόταν να παρακολουθήσουν κάποια μαθήματα μεταπτυχιακού ή και προπτυχιακού κύκλου αν διαπιστωνόταν ότι είχαν ελλείψεις στο αντικείμενο που θα διαπραγματεύονταν).

Έμαθα λοιπόν ότι με τον νέο πολυσυζητημένο νόμο, απο δώ και μπρός οφείλουν και οι φοιτητές πολυτεχνείων να περάσουν απο μεταπτυχιακό πριν μπορέσουν να κάνουν αίτηση για διδακτορικό.

Δηλαδή, μέχρι πέρυσι ήσουν άξιος να αρχίσεις την έρευνα μετά το Δίπλωμα αλλά φέτος με τα ίδια προσόντα δεν είσαι.

Και αν εισαχθούν δίδακτρα (γεγονός που συμβαίνει ήδη σε κάποιες σχολές π.χ.ΑΣΣΟΕ, ΠΑΜΑΚ κλπ), να ένα επιπλέον έσοδο για τον "νομοθέτη".

Πέρα απο αυτό όμως, είναι ή δεν είναι αυτή η αλλαγή κατάφορη υποβάθμιση του Διπλώματός μας?

Εξοργισμένη διπλά αυτή την φορά, γιατί αυτό με αφορα..:(

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή το Ελληνικό Πολυτεχνείο είναι "άχρηστο" και για να ξεκινήσεις διδακτορικό πρέπει να κάνεις έξι χρόνια σπουδών, ενώ αντίστοιχα στην Αγγλία, ακόμα και στο πολυτεχνείο της κολοπετινίτσας, χρειάζεσαι πέντε χρόνια σπουδών.

 

Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και εφόσον αυτές τις κυβερνήσεις ψηφίζουμε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Link to comment
Share on other sites

Και εγω τωρα το μαθαινω. Μεχρι τωρα πιστευα οτι για διδακτορικο πρεπει να κανει πρωτα μεταπτυχιακο. Βεβαια συζητιετε αρκετα τωρα τελευταια για την αναγνωριση των 5ετων σχολων να αναγνωριζεται ως και μαστερ. Τωρα τι θα γίνει........!

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά συμφωνώ με τον Χάρη ότι το θέμα είναι πολιτικό. Όμως, νομίζω ότι το γεγονός πως τόσο καιρό δεν πήραμε χαμπάρι τί έχει συμβεί, οφείλεται και στη χειμερία νάρκη που βρίσκονται οι δικοί μας φορείς.

Link to comment
Share on other sites

Eva έχεις δίκιο αλλά στην πράξη η ρύθμιση αυτη΄εφαρμοζόταν μόνο σε

ειδικές πειριπτώσεις .Προσωπικά δεν ξέρω κανέναν που να άρχισε phd χωρίς master (είμαι και εγώ Υ.Δ )

 

Πιστεύω οτι το δίπλωμα μας θα αναγωρισθεί σαν μάστερ όταν τελειώσει η πρώτη φάση της αξιολόγησης και παράλληλα τα ΤΕΙ θα παίρνουν bachelor στην ίδια επιστήμη

Link to comment
Share on other sites

ZaXoYs

Όταν εγώ σπούδαζα στο ΑΠΘ (1987-1993) δεν υπήρχαν μεταπτυχιακά τμήματα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία.

Όποιος ήθελε συνέχιζε για διδακτορικό αμέσως μετά τη λήψη του διπλώματος του.

Μήπως τότε οι σπουδές στα πέντε χρόνια ήταν καλύτερες από τις τωρινές στα πέντε χρόνια;

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον τα διπλώματά μας (θέλουμε να) είναι ισότιμα με master τί ακριβώς είναι τα ΜΔΕ?

 

Το θέμα δέν είναι μόνο πολιτικό (σε κυβερνητικό επίπεδο)...

Σίγουρα μεγάλη ευθύνη έχουν και οι διοικήσεις των ΑΕΙ.

Βρήκαν έναν εύκολο τρόπο να πάρουν λεφτά (από ΕΕ κυρίως) και το έκαναν, άσχετα άν έτσι ουσιαστικά υποβάθμισαν τα πτυχία.

Υπολογίστε 30 φοιτητές ανά έτος ανά ΜΔΕ, και κάθε σχολή δέν έχει μόνο ένα, αλλά καμιά δεκαριά. (Δηλαδή περίπου τόσοι φοιτητές όσο και σε ένα προπτυχιακό έτος). Υπολογίστε έσοδα από διδασκαλία, από συγγράματα, από ερευνητικά προγράμματα. Δέν έχει σημασία που δέν τα πληρώνουμε από την τσέπη μας (σε επίπεδο Πολυτεχνικών Σχολών απόσο ξέρω), πληρώνονται εμμέσως από την τσέπη μας μέσω ΕΕ και προϋπολογισμού.

 

Άν δέν υπήρχαν τα ΜΔΕ οι διδακτορικοί φοιτητές δέν θα τους έκαναν τέτοιο "τζίρο"...

Link to comment
Share on other sites

Χάρη

 

Το να προβεί κάποιος σε μια σύγκριση του επιπέδου των σπουδών που παρείχαν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας στο παρελθόν, σε σχέση με τη σημερινή είναι μάλλον δύσκολη υπόθεση.

Ίσως πριν από 20 χρόνια να υπήρχαν συνθήκες που να έδιναν την δυνατότητα στους φοιτητές να αποκτήσουν ένα υψηλότερο επίπεδο γνώσεων και αντίληψης πάνω στο αντικείμενο τους. Δεν το ξέρω και είναι κάτι στο οποίο δεν μπορώ να απαντήσω.

 

Εγώ αυτό που μπορώ να πω για το σημερινό πανεπιστήμιο, όντας τελειόφοιτος πλέον, είναι ότι σου παρέχει μια τρομερή ελευθερία στο τι θα μάθεις και στο τι όχι. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να μάθεις κάτι. Μπορείς πολύ εύκολα να πάρεις το δίπλωμα σου χωρίς να μάθεις τίποτα. Και είναι πολύ εύκολο να το κάνεις αυτό αρκεί να εφαρμόσεις ευλαβικά το ΘΕΚ (Θεώρημα Ελάχιστου Κόπου).

 

Βέβαια κάτι που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι και κανείς δε σε εμποδίζει να μάθεις κιόλας. Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι σήμερα τελικά, αυτός που καθορίζει το επίπεδο των σπουδών σου είσαι εσύ και μόνο εσύ. Δε ξέρω αν κάτι τέτοιο ίσχυε παλιότερα αν και πιστεύω ότι ισχύει παντού και πάντα. Το πρώτο βήμα προς τη γνώση είναι η θέληση να την αποκτήσεις.

 

Ο λόγος που κάνω αυτή την παρέμβαση είναι γιατί θεωρώ ότι η κίνηση αυτή καμία σχέση δεν έχει με την διαχρονική εξέλιξη του επιπέδου και της επιστημονικής επάρκειας των απόφοιτων των πολυτεχνείων της χώρας μας. Αντίθετα είναι μια κίνηση απόλυτα εναρμονισμένη με την γενικότερη πολιτική που ακολουθείται στην ΕΕ σε σχέση με την εκπαίδευση και που σκόπο έχει την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της (αγγλοσαξωνικό μοντέλο). Βέβαια το συγκεκριμένο ζήτημα σαφώς και έιναι πολύ μικρό σε σχέση με άλλα φλέγοντα ζητήματα όπως είναι οι κύκλοι σπουδών, οι πιστωτικές μονάδες κτλ, και σαφώς και δεν έχει σχέση με το αν σήμερα είμαστε ή δεν είμαστε καλοί επιστήμονες...

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν ξέρω κανέναν που να άρχισε phd χωρίς master

 

Απο τη σχολη μου στο δπθ 2 φιλοι και συμφοιτητες μου ξεκινησαν κατευθειαν διδακτορικο. Ο ενας στην ιδια σχολη που πηρε πτυχιο (ΗΜΜΥ), ο αλλος στους μηχανικους ΠΔΕ.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν ξέρω κανέναν που να άρχισε phd χωρίς master

 

Απο τη σχολη μου στο δπθ 2 φιλοι και συμφοιτητες μου ξεκινησαν κατευθειαν διδακτορικο. Ο ενας στην ιδια σχολη που πηρε πτυχιο (ΗΜΜΥ), ο αλλος στους μηχανικους ΠΔΕ.

 

Και εγώ προσωπικά έγινα δεκτός στο ΔΠΘ για διδακτορικό το 1998 χωρίς να έχω μαστερ το οποίο απέκτησα αργότερα -το 2001 - (χωρίς να επιβάλλεται) από το ίδιο τμήμα.

 

Απλά από τότε που ιδρύθηκε το ΜΔΕ στο ΔΠΘ δεν έκανας δεκτούς διδακτορικούς χωρίς το ΜΔΕ

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.