Μετάβαση στο περιεχόμενο

Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master


sundance

Recommended Posts

Ρε παιδιά μην σπαμάρουμε συνέχεια στα εργασιακά και στην εκπαίδευση έλεος!!!Τι σχέση έχουν οι πανελλήνιες με τα 5 χρόνια διπλώματος!?Ας συγκρατηθούμε και αν θέλει κάποιος να μιλήσει για κάτι άλλο ας ανοίξει νέο θέμα...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 403
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Κάνεις λάθος νομίζω. Θεία φώτιση δεν υπάρχει μόνο στη Καινή Διαθήκη. Φαίνεται πως πεφωτισμένοι, πλην των αγίων, είναι επίσης οι "σοφοί" του ΤΕΕ και της κουστωδίας του στα πολυτεχνεία. Εξ ου και το ότι, όπως μας βεβαιώνεις, εσείς στην 1η άσκηση Στατικής Ι καταφέρατε να μάθετε ότι οι συνάδελφοι μηχανικοί ΤΕΙ σε 4 χρόνια. Κι αν το μάθανε κι αυτό. Εντυπωσιακό. Μήπως ετοιμάζεται στο πολυτεχνείο κάποια σχετική σημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό γιαυτό το φοβερό φαινόμενο βραδύτητας εκμάθησης των φοιτητών ΤΕΙ σε σχέση με εκείνους του πολυτεχνείου ? Μπορεί να πάει και για Νόμπελ ξέρεις...

 

Όσο για τις πανελλήνιες προφανώς η άποψή σου (και όχι μόνο δική σου) είναι ότι όσοι γράψανε 14 στις πανελλαδικές και κάνανε το έγκλημα να περάσουν σε ΤΕΙ να καταδικαστούν εφ όρου ζωής στην αφάνεια, ετσι ? Είναι μια άποψη.

Link to comment
Share on other sites

 

Δηλαδή, ένας μηχανικός ΤΕΙ θα κάνει :

 

4 χρονια + διπλωματική + μαθήματα μεταπτυχιακού + 2η διπλωματική (ερευνητική εργασια μταπτυχιακού)

 

Πολυτεχνείο :

 

4 χρόνια + μαθήματα 5ου έτους + διπλωματική = πτυχίο + master

 

Ειναι η νέα αντίληψη του ΤΕΕ για την αναβάθμιση στη ποιότητα στην Ανώτατη εκπαίδευση όπου για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται πόσο αθλιοι τυχοδιώκτες ειναι ολοι αυτοί στο ΤΕΕ.

 

 

Από που συμπαιρένεις ότι η διπλωματική πρέπει να είναι ερευνητική εργασία. Μπορεί κάλλιστα να είναι μια ολοκληρωμένη μελέτη. Δεν είναι όλα τα MSc MRes για να χρειάζεται έρευνα κατά την εκπόνηση της διπλωματικής. Ούτε και στο εξωτερικό συμβαίνει αυτό. Υπάρχουν διπλωματικές με ερευνητικό προσανατολισμό, όπου ο επιβλέπων αναθέτει ένα τμήμα της δουλειάς ενός διδακτορικού του σε μεταπτυχιακούς φοιτητές (συνηθως χαμαλοδουλειά εργαστηρίου, ή κάτι σχετικά τυποποιημένο). Υπάρχουν και διπλωματικές που είναι κατ' ουσίαν μελέτες. Και δεν υπάρχει καμιά διάκριση μεταξύ της πρώτης (dissertation) και της δεύτερης (design project) περίπτωσης. Απλά στα πολυτεχνεία όλα ΄λεγονται διπλωματικές.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είπα ότι η διπλωματική πρέπει να είναι ερευνητική εργασία.

 

Μίλησα για τις μεταπτυχιακές εργασίες και ιίπα, πως όταν κάνεις μεταπτυχιακό, δηλαδή κατ' ουσία δταστηριοποιήσε στο χώρο της τεχνολογικής ή εφαρμοσμένης έρευνας τότε η μεταπτυχιακή σου εργασία πρέπει να έχει ένα είδος καινοτομίας. Να προσφέρει κάτι νέο. Το να μου πάρεις να αντιγράψεις μια μελέτη της πολεοδομίας ή κάτι άλλο που το έχουν κάνει άλλοι 1000 πρίν αλλάζοντας απλά τα στοιχεία και τα δεδομένα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.

 

Και είπα επίσης και τεκμηρίωσα απόλυτα με σχετικό link ότι η μεγαλή πλειοψηφεία των διπλωματικών (εξαιρούνται λιγοστές) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μεταπτυχιακού επιπέδου όπως θέλουν να τις βαφτίσουν μερικοί. Τεκμηρίωσα την άποψή μου λέγοντας ότι στερούνται βασικών αρχών που διέπουν μια μεταπτυχιακή εργασία. Δεν έχουν "ερευνητικά ερωτήματα", συχνά δεν αναφέρουν μεθοδολογία, αρκετές εξ αυτών στερούνται πλήρως αναφορών σε επιστημονικές εργασίες του αντικειμένου που ασχολούνται (άρα δείχνουν ότι ο συντάξας δεν ασχολήθηκε να δει τι έχουν πει οι άλλοι πριν απο αυτόν για το θέμα του) και πολλά άλλα. ΠΡΟΣΟΧΗ. Δεν λέω ότι είναι κακές. Μια χαρά εργασίες είναι, αλλα ΟΧΙ μεταπτυχιακού επιπέδου, τουλάχιστον κατά την γνώμη μου.

Link to comment
Share on other sites

Έχεις μπερδέψει τη διπλωματική με το διδακτορικό.

Το διδακτορικό πρέπει να είναι μια πρωτότυπη ερευνητική εργασία. Η διπλωματική όχι. Αυτό δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις ΗΠΑ και στην Αγγλία.

 

Παρόλα αυτά πολλές διπλωματικές θα μπορούσαν να σταθούν και ως διδακτορικά.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω μπερδέψει τίποτα παιδιά. Εσείς τα έχετε μπερδέψει μου φαίνεται. Τα πράγμα είναι απλά :

 

Η τελική εργασία σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα τύπου MSc έχει ερευνητικά χαρακτηριστικά. Πρόκειται για δευτερογενή έρευνα, δηλαδή για έρευνα πάνω σε ένα αντικείμενο που έρχετε να πει κάτι νέο, να επιβεβαιώσει ή να διαφωνήσει. Δηλαδή, ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΡΕΥΝΑ όπως στο διδακτορικό, αλλά μελετάς καλά τι έρευνα έχει γίνει προηγουμένως στο αντικείμενο που ασχολείσε (εξ ου και δευτερογενής) και αφού είσαι πια master δηλαδή "γνώστης" του αντικειμένου σου τότε κάνεις την εργασία σου. Στην ουσία ένα μεγάλο κομμάτι της εργασίας σου αναφέρεται στο τι έχει ειπωθεί μέχρι σήμερα. Εγώ όταν έκανα τη μεταπτυχιακή μου εργασία, θυμάμαι ότι ο supervisor που είχα απο το Αστεροσκοπείο μου είχε πει ότι στα 2 πρώτα κεφάλαια δεν θα λες τίποτα εσύ. Θα διαβάσεις και θα παραθέτεις τι έχουν πει οι άλλοι με αναφορές. Δηλαδή, "εγώ" δεν μπορώ να πω ότι "το πρόβλημα των ρύπων στην Αθήνα είναι μεγάλο". Θα πρέπει να πω ότι σύμφωνα με τους τάδε και τάδες (εργασία τάδε, περιοδικό τάδε) "το πρόβλημα των ρύπων στην Αθήνα είναι μεγάλο".

 

Παράδειγμα :

 

Μεταπτυχιακή εργασία με γενικό θέμα "κατανάλωση ενέργειας στα κτίρια". Ο συντάξας της εργασίας, αφού μελετήσει όλη τη βιβλιογραφία, αφού δει τι έχουν πει όλοι οι άλλοι, αφού διαπιστώσει τι εργασίες υπάρχουν για κατανάλωση σε νοσοκομεια, τράπεζες, κτίρια γραφείων κλπ. θα έρθει και θα πει, "δεν υπάρχει σχετική έρευνα για supermarket" οπότε θα ασχοληθεί με αυτό. Η' μπορεί να πει ότι έχω αρκετές πληροφορίες για τα νοσοκομεία και θα ασχοληθιώ με αυτά για να δω πόσο διαφοροποιούμε από τά ήδη υπάρχοντα δεδομένα. Η΄να κάνει review το τι έχει ειπωθεί μέχρι σήμερα.

 

Σε κάθε περίπτωση αυτό σημαίνει όμως ότι έχει ΠΛΗΡΗ εικόνα του αντικειμένου (που βεβαιώνεται με σοβαρές αναφορές), είσαι δηλαδή master στο αντικείμενο σου, ώστε να μπορείς να κάνεις συγκρίσεις και να έχεις άποψη, και τέτοια εικόνα την έχεις μόνο όταν εχεις μελετήσει τις σχετικές έρευνες πριν απο σενα.

 

Οι διπλωματικές εργασίες του πολυτεχνείου και των ΤΕΙ, στη συντριπτική τους πλειοψηφεία ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ. Δεν το λέω για να τις υποβαθμίσω, μερικές που έχω δει είναι αξιόλογες, αλλά στη συντριπτική τους πλειοψηφεία δεν είναι μεταπτυχιακού επίπέδου πως να το κάνουμε δηλαδή, με το ζόρι να τις βαφτίσουμε έτσι ?

Δείτε κανά απλό paper σε περιοδικό να δείτε τι αναφορές μνημονευει και δείτε τις περισσότερες διπλωματικές πως είναι.

 

Εγω θα ήθελα συνάλδεφοι διπλωματούχοι που έχουν κάνει μεταπτυχιακό να πουν κι αυτοί την άποψή τους με ειλικρίνεια.

 

Έδωσα επίσης το link για να υπάρχει εικόνα και να μην λέω πράγματα στον αέρα, πηγαίνεται να δείτε μόνοι σας.

 

Τώρα Χάρη, το ότι μερικές είναι διδακτορικού επιπέδου, πολύ αμφιβάλλω. Μπορεί κάποιες ελάχιστες να προσεγγίζουν, δεν το ξέρω αλλά μου φαίνεται παράξενο να θέλει κάποιος 3 χρόνια κατ ελάχιστο για διδακτορικό και ένας φοιτητής να κάνει μια διπλωματική τέτοιου επιπέδου σε 6 μήνες.

 

Γιαυτό εναντιώνομαι και θεωρώ προκλητικό και απαράδεκτο να λέμε ότι αναβαθμίζεται η Ανώτατη Εκπαίδευση με τέτοια βαφτίσια όπως επίσης και προκαλώντας εμπόδια στην εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό των ΤΕΙ. Και ξέρεις καλά ποιος τα λέει όλα αυτά.....

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως τη διπλωματική την παίρνεις πολύ νωρίτερα από το 10 εξάμηνο για να έχεις χρόνο να την τελειώσεις.Στη δικιά μου μόνο το εργαστηριακό κομμάτι μας έφαγε ένα χρόνο.Το τελευταίο εξάμηνο αφιερώθηκε στην επεξεργασία αποτελεσμάτων , στα συμπεράσματα και στην ολοκλήρωση της συγγραφής , παρουσίαση...

Οι εργασίες των Τ.Ε.Ι. λέγονται πτυχιακές αν θυμάμαι καλά.Η ποιότητα της διπλωματικής ή πτυχιακής πέρα από το καθηγητή εξαρτάται και από τον ίδιο το φοιτητή.

Είναι μεταπτυχιακού επιπέδου , συγκρίνοντας τα με master από Αγγλία είναι πιο αξιόλογες.

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως τη διπλωματική την παίρνεις πολύ νωρίτερα από το 10 εξάμηνο για να έχεις χρόνο να την τελειώσεις.Στη δικιά μου μόνο το εργαστηριακό κομμάτι μας έφαγε ένα χρόνο.Το τελευταίο εξάμηνο αφιερώθηκε στην επεξεργασία αποτελεσμάτων , στα συμπεράσματα και στην ολοκλήρωση της συγγραφής , παρουσίαση...

Οι εργασίες των Τ.Ε.Ι. λέγονται πτυχιακές αν θυμάμαι καλά.Η ποιότητα της διπλωματικής ή πτυχιακής πέρα από το καθηγητή εξαρτάται και από τον ίδιο το φοιτητή.

Είναι μεταπτυχιακού επιπέδου , συγκρίνοντας τα με master από Αγγλία είναι πιο αξιόλογες.

 

Μεταπτυχιακή εργασία που στερείται στοιχειωδών (και ουσιαστικών)αναφορών και μνημονεύσεων σε άλλες παρόμοιες επιστημονικές εργασίες δεν είναι μεταπτυχιακή. Εγώ αυτές που είδα στον ιστοχώρο του ntua, (artemis) για την ειδικότητά μου ήταν απλές μελέτες με αναφορές σε ελληνικά βιβλία και σημειώσεις. Στο ίδιο χώρο υπάρχουν και αντίστοιχες απο ΤΕΙ (αφού είναι ηλεκτρονική βιβλιοθήκη), η διαφορά τους σε δομή και περιεχόμενο είναι αμελητέα. Να ονομάσουμε τότε και αυτές απο τα ΤΕΙ μεταπτυχιακές.

 

Τώρα, αναμφίβολλα υπήρχαν και λιγοστές, κυρίως όσες στηρίζονταν σε εργαστηριακές μετρήσεις που ήταν πιο ερευνητικού χαρακτήρα και φαινόταν η καλή δουλειά. Αλλά δεν είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση. Ελάχιστες δε είχαν δομή μεταπτυχιακής εργασίας. Και φια να μην παρεξηγηθώ. Δεν τις υποβαθμίζω, αλλά είναι ακριβώς αυτό που έπρεπε να είναι. Διπλωματικές εργασίες και ΟΧΙ μεταπτυχιακές.

 

Εγώ θέλω να ακούσω και την ειλικρινή γνώμη όσων συναδέλφων έκαναν μεταπτυχιακό να μας πουν τη γνώμη τους αντικειμενικά.

Link to comment
Share on other sites

Έκανα πρόπερσι ΜSc στο Imperial College.

Όταν ήρθε ο καιρός για τη διπλωματική (3 μήνες πριν την καταληκτική ημερομηνία παράδοσης) μας είπαν ότι είχαμε 2 επιλογές:

Είτε θα κάναμε Design Project, δηλαδή μελέτη (πχ στο δικό μου μπορούσες να επιλέξεις μεταξύ μελέτης ψηλού (>200m) μεταλλικού κιρίου ή γέφυρας), είτε θα κάναμε Dissertation, που σημαίνει ερευνητικής κατύθυνσης διπλωματική επιλέγοντας κάποιο από τα θέματα που ήταν διαθέσιμα από τους καθηγητές. Ουσιαστικά στην πρώτη περίπτωση εκανες (προ)μελέτη ενός σχετικά μεγάλου project ενώ στη δεύτερη, κάποιας μορφής έρευνα εν πολλοίς εξαερτώμενη από τις ανάγκες ου καθηγητή. Εγώ επέλεξα να κάνω dissertation, και όντως έκανα έρευνα. Όσοι επέλεξαν Design Project δεν έκαναν έρευνα. Στο τέλος όλοι πήραμε MSc (εκτός από όσους κόπηκαν) ανεξαρτήτως του τι έκανε ο καθένας ως διπλωματική.

Φυσικά στην περίπτωση του design project δεν υπήρχε ούτε literature review ούτε τίποτα σχετικό με ερευνητικού προσανατολισμού διπλωαματική.

Το μετατπυχιακό σου δίνει επιεπλέον εξειδίκευση σε κάποιον τομέα της επιστήμης σου, δεν σε εξεικοικειώνει απαραιρτήτως με την έρευνα.

 

Μην κάνετε παράθεση ολόκληρου του προηγούμενου μηνύματος για λόγους οικονομίας του forum. Αντί για κλικ στη λέξη "παράθεση" κάντε κλικ στη λέξη "απάντηση" στο τέλος της ιστοσελίδας.

Ευχαριστώ, Χάρης.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.