Μετάβαση στο περιεχόμενο

Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master


sundance

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 403
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Συμπέρασμα δικό μου:

Στην Ελλάδα όλα λειτουργούν με βάση το φιλότιμο και δεν υπάρχει μέριμνα για τον αδύναμο*. Αυτό είναι γενικό και δεν αφορά μόνο τα πανεπιστήμια.

* Στην λέξη "αδύναμος" βάλτε ότι θέλετε από τον σωματικά αδύναμο πχ τυφλό, ανάπηρο κ.λπ., τον ψυχικά αδύναμο λόγω χαρακτήρα, οικογενειακών προβλημάτων κ.λπ., τον μη έχοντα οικονομική άνεση για να σπουδάσει μακριά απ' το σπίτι του, τον μη έχοντα γνωριμίες με καθηγητές για να έχει όταν το χρειαστεί άλλη αντιμετώπιση, το παιδί που δεν τα παίρνει τόσο εύκολα όσο άλλοι τα γράμματα και θέλει ενισχυτική διδασκαλεία κλπ κλπ κλπ.

 

Είπες μεγάλη αλήθεια τώρα...

Έτσι είναι.. Αν δεν κυνηγήσεις τα πράγματα μόνος σου, αν δεν φανείς "δυνατός", είσαι μάλλον τελειωμένος σ' αυτήν τη χώρα..

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν για να επανέλθω, θέλω να πω όσα είπα στην αρχική δημοσίευση μου με λιγότερο οξύ τρόπο αυτή την φορά.

 

Σαφώς και τα Ελληνικά πανεπιστήμια είναι καλά. Δεν το συζητώ. Σαφώς και αυτή η έρευνα είναι, από πλευράς στοιχείων που παραθέτει, έγκυρη. Αλλά, αναφέρεται σε ένα σύστημα και συγκρίνει προγράμματα τα οποία δεν εφαρμόζονται στο 100% για να μην πω άλλο νούμερο... Οι προθέσεις των πανεπιστημίων αυτής της χώρας είναι άριστες, όπως και το πρόγραμμά τους. Επίσης άριστο είναι και το έμψυχο υλικό που το απαρτίζει. Όμως ποιο είναι το αποτέλεσμα; Το αποτέλεσμα για εμένα είναι πως στα ελληνικά πανεπιστήμια έχεις υποσχέσεις για 10 πράγματα (βάσει προγράμματος) και παίρνεις τα 5 ενώ στα ξένα σου υπόσχονται 5 πράγματα, τα οποία τα παίρνει εγγυημένα και αν προσπαθήσεις και μόνος σου μπορεί να να πάρεις και πολλά παραπάνω.

Ρωτήστε απόφοιτους ελληνικών ΑΕΙ που πήγαν είτε για μετεκπαίδευση, είτε για 2ο πτυχίο έξω. Εγώ ζούσα με ένα τέτοιο παλικάρι. Τις συγκρίσεις του, όπως και αυτές τις οποίες έκανα εγώ όταν ήρθα σε επαφή με ελληνικά ΑΕΙ, τις κρατώ για εμένα

Link to comment
Share on other sites

Σωστό είναι τα παραπάνω όπως επίσης και οτι υπάρχει όπως έχουμε ξαναπεί μεγάλη ανομοιογένεια μεταξύ των αποφοίτων των σχολών ,επαναλαμβάνω την άποψη μου οτι πολλοί απόφοιτοι δεν γνωρίζουν ΒΑΣΙΚΑ πράγματα.Από εκεί και πέρα όμως δεν μπορείς να κρίνεις περι ισοδυναμίας συγκρίνοντας απλώς τις διδακτικές μονάδες (εξάλλου αυτό είναι και επιχείρημα των πολυτεχνείων εναντίον των ΑΤΕΙ)

 

Επίσης για τα προγράματα σπουδών αν και πλήρη τα περισσότερα (κυρίως λόγο 5ετίας) παρατηρείται μια δυσκολία να αλλάξουν και έλλειψη ευελιξίας.Συζητώντας με μερικούς πανεπιστημιακούς μου είπαν οτι αυτό εκτός των άλλων οφείλεται στην ύπαρξη πολλών μελών ΔΕΠ .Όταν πχ ένα τμήμα στο ΕΜΠ (χημικοί μηχ,αρχιτέκτονες ) έχει 100 !! μέλη ΔΕΠ ενώ το αντίστοιχο του εξωτερικού 20-25 άντε 30 βαριά βαριά φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι να συμφωνήσουν ΟΛΟΙ αυτοί για να αλλάξει κάτι στο πρόγραμμα σπουδων

 

Χάρη εμείς είχαμε σύμβουλο σπουδών :smile:

Link to comment
Share on other sites

πιστευω πως ο Χαρης εθεσε πολυ σωστα καποια πραγματα.. κατ'αρχην να πω οτι ειμαι αποφοιτος Αγγλιας.. Και τωρα μια απο τις ασχολιες μου ειναι ωρομισθιος στο ΤΕΙ Πειραια.. και επειδη μπορει καποιος να πει αλλο ΤΕΙ αλλο ΕΜΠ θα πω προκαταβολικα πως η νοοτροπια καθηγητων - φοιτητων ειναι η ιδια..

 

Μιλαω λοιπον με παραδειγματα. Πηγα στην αγγλια γιατι δεν ειμαι φαν του παπαγαλια.. Εκθεση 16,5, Μαθηματικα 15και, Φυσικη 12 (κυριως απο ασκησεις) Χημεια 6... Δεν ξερω αν θεωρουμε χαζος ή ανίκανος επειδη δεν περασα σε πολυτεχνειο της Ελλαδας.. Αλλα ξερω οτι οσες φορες και να εδινα δεν θα περναγα, γιατι δεν μου ταιριαζει το απ'εξω..

 

Πεπερασμενα εκανα λιγα συγκριτικα με εδω.. Τα εκανα ομως με παρουσια στο 80% των μαθηματων.. Και ο,τι απορεια ειχα μου λυνοταν.. Ειτε μεσα στο μαθημα, ειτε απο μεταπτυχιακους φοιτητες που εκαναν ενδοπανεπιστημιακα φροντιστηρια - tutorials, ειτε απο τον ιδιο τον καθηγητη που 6 ωρες την εβδομαδα ηταν διαθεσιμος για ερωτησεις..

Εν Ελλαδι??

 

Ποσοτικα εκανα λιγοτερα μαθηματα απο εδω.. Ολα ομως πανω στην επιστημη μου.. Και τα εκανα υποχρεωτικα..

 

Οι εξετασεις ειχαν καποιους κανονες που τηρουνταν.. Σκονακι εκανα και εγω.. Αλλα με μετρο.. Με προσοχη.. Γιατι αν σε επιαναν, πολυ απλα επερνες ποδι οχι απο την εξεταση αλλα απο το πανεπιστημιο.. Εδω?? Γνωριζω καλα τι συμβαινει απο το ΤΕΙ και απο φιλους μου που τελειωσαν εδω..

 

Εργαστηρια εκανα πολλα, με αρκετα συγχρονο εξοπλισμο σε μικρες ομαδες απο 3 εως 6 ατομα.. Και τα εκανα ολα.. Εδω?? Στο τει τουλαχιστον που ξερω το ενα εργαστηριο δεν γινεται γιατι δεν δουλευει το μηχανημα, το αλλο γιατι δεν εχουμε δοκιμια.. και οσα -λιγα- δουλευουν γινονται μια φορα για 30 ατομα (τεραστιος αριθμος και εκτος νομου, αλλα...) και οποιως καταλαβε καταλαβε.. Για να καταλαβετε ζηταμε απο περυσι δοκιμια για 4 πειραματα και τελικα τι μας εφαιραν??? Μια σεισμικη τραπεζα 150.000 , μια μηχανη εφελκυσμου 200.000 και μια γεφυρα DAC για strain gauges περιπου 100.000 τις οποιες ο προμηθευτης εφερε, τις εστεισε και.. εφυγε..

και πως δουλευουν??? κατσε βρες... Κατσε διαβασε... Ψαξε... ΦΥΣΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΑΜΟΙΒΗ.. και τα παιδια (που δεν εχω και μεγαλη διαφορα ηλικιας μαζι τους) μας δουλευουν.. ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ!!!

 

Τελος πολυ σημαντικη διαφορα, για την οποια δεν θα πω πολλα ειναι ο συνδικαλισμος των φοιτητων.. Δεν χρειαζεται να σας πω ποσο διαφερει το εξωτερικο σε αυτον τον τομεα.. Το μονο που θα πω ειναι οτι πιστευω πως στην Ελλαδα τα δικαιωματα και οι υποχρεωσεις των φοιτητων εχουν λιιιγο παρανοηθει.. "Θα σου δειξω εγω, θα παω στον προεδρο και θα δεις.." Ατακα σπουδαστριας - συνδικαληστριας προς συναδελφο που την επιασε με σκονακι κατα την εξεταση και φυσικα την εδιωξε..

 

Ισως ξεφυγα λιγο με την απαντηση μου..Τι θελω να πω και που θελω να καταληξω.. ΝΑΙ η ελληνικη εκπαιδευση εχει πολλες δυνατοτητες.. Εχει προοπτικη.. Αλλα δεν λειτουργει σωστα σημερα.. και απο το να διδασκεσαι πολλα αλλα κακα,καλυτερο πιστευω ειναι να διδασκεσαι λιγα αλλα σωστα..

Link to comment
Share on other sites

Δυο λογάκια για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις. Με ενόχλησε ιδιαίτερα η αναφορά σε δείκτη ευφυΐας. Καταρχήν ο δείκτης ευφυΐας δεν μπορεί να αποτελεί παράγοντα αξιολόγησης του φοιτητή. Εξηγούμαι: ένας φοιτητής με δείκτη ευφυΐας 150 πιθανότατα θα λύσει μια δοθείσα άσκηση πολύ πιό γρήγορα από κάποιον με δείκτη 100. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο φοιτητής με δείκτη 100 θα θεωρηθεί αποτυχημένος εφ' όσον η λύση του είναι σωστή. Προφανώς ο δείκτης ευφυΐας δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός παράγοντας αξιολόγησης. Όταν λοιπόν σε μια επιστημονική έρευνα τίθενται μη αντικειμενικοί παράγοντες κατά πόσον αυτή η έρευνα βαδίζει στα πλαίσια της επιστημονικής ορθότητας;

 

Πόσο αντικειμενική είναι μια έρευνα όταν εσκεμμένα δεν ασχολείται με ορισμένα ζητήματα (όπως αυτά των homework) θεωρώντας a priori ότι και να ασχοληθεί δεν θα καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα; Η υπεραπλούστευση της λογικής σύμφωνα με την οποία κινήθηκε θα μπορούσε να οδηγήσει μέχρι και στην αξίωση για κατάργηση των ασκήσεων στα μαθήματα στατικής (έχω ακούσει πάμπολλες φορές για την μεγάλη άσκηση του ΕΜΠ στο οπλισμένο σκυρόδεμα και πόσο διαφοροποιεί την ποιότητα των φοιτητών σε σχέση με τους αντίστοιχους των ΑΤΕΙ που δεν κάνουν τέτοια άσκηση). Επίσης όταν συγκρίνεις δύο αντικείμενα θα πρέπει να τα συγκρίνεις στο σύνολό τους και όχι επιλεκτικά.

 

Προφανώς ο σκοπός της έρευνας ήταν να καταδείξει ότι τα πτυχία των Πολυτεχνείων δικαιωματικά θα πρέπει να είναι επιπέδου master. Εγώ θα συμφωνούσα απολύτως με τα αποτελέσματα μιας έρευνας αντικειμενικής, συνολικής και όχι πετσοκομμένης και υποκειμενικής. Τουλάχιστον αυτό μου έμαθαν οι καθηγητές μου: η επιστήμη λειτουργεί αντικειμενικά και ορθολογικά. Σφάλλω κάπου;

Link to comment
Share on other sites

 

Προφανώς ο σκοπός της έρευνας ήταν να καταδείξει ότι τα πτυχία των Πολυτεχνείων δικαιωματικά θα πρέπει να είναι επιπέδου master. Εγώ θα συμφωνούσα απολύτως με τα αποτελέσματα μιας έρευνας αντικειμενικής, συνολικής και όχι πετσοκομμένης και υποκειμενικής. Τουλάχιστον αυτό μου έμαθαν οι καθηγητές μου: η επιστήμη λειτουργεί αντικειμενικά και ορθολογικά. Σφάλλω κάπου;

 

σφαλεις φιλε μου.. στο οτι πολυ απλα δεν προκειται για επιστημονικη ερευνα.. θα σου πω το πολυ απλα... ακομα και οι μελετες καταταξης γενικευουν με την εννοια οτι ειδικα στο εξωτερικο η καταταξη αφορα το συνολο των σχολων ενος παν/μιου.. οι επι μερους σχολες ομως μπορει να ειναι καλυτερες ή χειροτερες.. πχ εγω τελειωσα σε ενα παν/μιο το 2003 που ηταν στη θεση 29 στην αγγλια και 250 περιπου στον κοσμο.. στον τομεα μας ομως ηταν στη θεση 7 στην αγγλια.. εμενα πιο με βολευει να αναδειξω??? ασφαλως το 7.. καποιος φιλος μου ομως πηγαινε στο παν/μιο 9 στην αγγλια που στον τομεα μας ομως ηταν στη θεση 20 και βαλε.. αυτος οπως καταλαβαινεις ελεγε οτι το παν/μιο του ειναι το 9ο καλυτερο στην αγγλια..

Link to comment
Share on other sites

Αν οι καθηγητες δεν σταθούν στο ύψος των περιστάσεων η 3βαθμια εκπαίδευση θα τυγχάνει όλο κ μεγαλύτερης απαξίωσης μέχρι να έρθουν να μας "σωσουν" τα κολέγια από το χάος. Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη καθηγητες πανεπιστημίου έκαναν αίτηση για ίδρυση κολεγίου. Και για να αναφερθώ στα λεγόμενα του pk10gr. Ποιος παράγγειλε αυτά τα μηχανήματα τόσων χιλιάδων ευρώ χωρίς να έχει κανονίσει εκπαίδευση/επίδειξη στο προσωπικό; Γιατί δεν ήρθαν τα δοκίμια ενώ τα είχατε ανάγκη; Γιατί δεν επιδιορθώνονται τα μηχανήματα;Για όλα αυτά μπαίνουν (ή δεν μπαίνουν υπογραφές), άρα οι υπευθυνοι βρίσκονται εύκολα. Αλλά "κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει"...

Link to comment
Share on other sites

τι άλλο θα ακούσω ακόμα!!!τι θα πεί μελέτη! όπως πάει, θα αρχίσουν οι συγκεκριμένοι απόφοιτοι να εσθάνονται πειραματόζωα .

Link to comment
Share on other sites

το να ζητάνε μαστερ τα πολυτεχνεια για τον 5ο χρόνο είναι εξω από κάθε εκπαιδευτική λογική και παραβιάζει την κοινή ευρωπαική πολιτική για την παιδεία που έχει υπογράψει και η χώρα μας.Πώς είναι δυνατό χωρίς έρευνα ,χωρίς συνεχείς εργασίες και εξετάσεις,όπως συμβαίνει στο μαστερ της Μεγάλης Βρετανίας με απίστευτα εντατικοποιημένες σπουδές να απαιτούν τα ελληνικά πολυτεχνεία μαστερ,το οποίο,β,εβαια,και να τούς δοθεί με τις γνωστές,εκβιαστικές πιέσεις δεν πρόκειται να αναγνωριστεί στην Ευρώπη,αφού δεν έχει προηγηθεί ο πρώτος τίτλος .Η επιμήκυνση των σπουδών στα 5 χρόνια με το αναχρονιστικό πλαίσιο των ελληνικών πολυτεχνείων δεν αποτελεί πειστικό επιχείρημα αφού ο ένας χρόνος μαστερ [full time] στην Μ.Βρετανία ισοδυναμεί με 3 χρόνια σχεδόν του ελληνικού πολυτεχνείου,αν λαβομε υπόψη απεργίες,καταλήψεις,κλπ.Δεν ,εχει τόσο μεγάλη σημασία η διάρκεια των σπουδών όσο η ποιότητα, οι μέθοδοι διδασκαλίας,η έρευνα ,στοιχεία στα οποία υστερούν τα ελληνικά πανεπιστήμια.Με το μοναδικό σύγγραμμα,τη μεθοδο της παράδοσης-απομνημόνευσης την αντιγραφή την αναξιοκρατία και τόσα άλλαδεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση η πολιτεία νάναγνωρίσει ως μάστερ τον 5ο χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.