Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί επαγγελματικών δικαιωμάτων (γενικά)


Recommended Posts

Συνάδελφε βγαίνει εκτός θέματος

παρόλα αυτά θα σου ΞΑΝΑΠΩ για τους μηχανικούς περιβάλλοντος

Συμφωνα με τα Π.Δ που εικαλείσα για τους μηχανικούς περιβάλλοντος αντγράφω:

 

α) Η διοίκηση και στελέχωση υπηρεσιών του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και Διεθνών Οργανισμών, που σχετίζονται με σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας, ανάπτυξης και εν γένει διαχείρισης του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και την παραγωγή δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών και βιομηχανικών έργων που αφορούν στο περιβάλλον

 

Πες μας ΕΣΥ λοιπόν αν τα υδραυλικά έργα ( πχ εγκατατάσεις υπεξεργασίας λυμάτων / Διυληστήρια νερού /διαχείριση υδάτινων πόρων ,ποταμιών κλπ ,υδρεύσεις -αποχετεύσεις ,Υποθαλάσσιοιι αγωγοί διευθέτιση χειμάρρων, κλπ) περιλαμβάνονται στα τεχνικά έργα που αφορούν το περιβάλλον...

(Που ο μηχανικός περιβάλλοντος μαθα΄κνει όλα τα παραπάνω ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και όχι αν δεν παέι σε άλλη κατεύθυνση σαν άλλες ειδικότητες ...)

 

Επίσης αν δεν γνωρίζεις η περιβαλλοντική μηχανική είναι η συνέχεια της υγειονομικής μηχανικής (sanitary engineering) που δεν είναι τίποτα άλλο από την μετεξέλιξη της υδραυλικής μηχανικής

 

Δεν τα λέω εγώ μπες και σε οποιοδήποτε τμήμα πολιτικών μηχανικών και δες αν οι τομείς μηχανικής περιβάλλοντος και υδραυλικής είναι μαζί

Δες επίσης σε οποιαδήποτε σχολή πολιτικών μηχανικών και μηχανικών περιβάλλοντος σε ποιον τομέα είναι η υδραυλική μηχανική

 

Πιστεύω να καλύφθηκες

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Τί σχέση μπορεί να έχουν τα παραπάνω με τα τοπογραφικά ή την γεωδαισία και επ. δικ. μπορείς να μου πείς;

 

Ναι φυσικά. Η γεωδαισία όμως ασχολείται με το σχήμα αυτού που μελετάμε (αν έχω καταλάβει καλά δηλαδή γτ όπως είπαμε δεν την έχω διδαχθεί). Πως θα μπορούσε ένας μηχ.ο.π. να εξάγει συμπεράσματα αν δεν έχει γνώσεις γεωδαισίας? Που σε συνδυασμό με γνώσεις γεωλογίας, πετρολογίας κλπ καθώς και κάποια επιφανειακά δείγματα να έχει μια άποψη για το υπόβαθρο. Έτσι λοιπόν το τοπογραφικό μου δείχνει το τι γίνεται στην επιφάνεια και τα δείγματα από τι συνίσταται η εν λόγω επιφάνεια. Γνωρίζοντας τις απαιτούμενες συνθήκες δημιουργίας των πετρωμάτων των δειγμάτων και λχ αναγνωρίζοντας δομές από ένα τοπογραφικό προσθέτωντας παράλληλα στοιχεία δικού μου ενδιαφέροντος/ειδικότητας (πχ κλίση σχηματισμών συνδυάζοντας τα δεδομένα από ένα τοπογαφικό και έναν γεωολογικό χάρτη) τότε μπορώ να εξάγω συμπεράσματα τα οποία θα επιβεβαιώσω πχ από μερικές γεωφυσικές μελέτες. Αυτό μπορεί να με οδηγήσει σε συμπεράσματα για ύπαρξη συγκεκριμένων πετρωμάτων και ορυκτών, νερού, πετρελαίου και γενικά ορυκτών πόρων. Αλλά όλα ξεκινούν από την επιφάνεια γτ στην επιφάνεια βρίσκεται ο παρατηρητής ο οποίος προφανώς θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα εργαλεία!;) Για έρευνα, η παρακολούθηση των τεκτονικών πλακών έχω ακούσει ότι βασίζεται πάρα πολύ και στις γνώσεις γεωδαισίας.

 

Από εκεί και πέρα, τα προβολικά συστήματα δεν θα τα μάθω για να κάνω τοπογραφικά. Φαντάζομαι ότι χρειάζονται πολές παραπάνω γνώσεις για οτιδήποτε πολύπλοκο (αν και απλά πράγματα νομίζω ότι καλύπτονται από το πρόγραμμα σπουδών μου). Θα τα μάθω όμως πρωτίστως για να καταλάβω τι στο καλό απεικονίζεται στο τοπογραφικό και πως. Πάνω στο οποίο θα δουλέψω κάνοντας πχ ένα μεταλευτικό σχέδιο το οποίο θα αποτελεί τμήμα σχεδιασμού μιας επιφανειακής εκμετάλευσης λιγνήτη. Τυχαίο παράδειγμα.

 

 

Αν μου λείπει κάτι από τα παραπάνω σαν γνώσεις, πως θα χρησιμοποιήσω μεθόδους "αναζήτησης και εκµετάλλευσής τους (των ορυκτών πόρων), οι οποίες να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις"?8-)

 

Μέσα σε όλα αυτά όμως, απλά τοπογραφικά και γεωτεχνικά (γτ εδαφομηχανική/βραχομηχανική και αντοχές σηματισμών και πετρωμάτων ασχολούμαι εκτενώς-πολύ περισσότερο από ότι με τοπογραφικά γτ έχουν να κάνουν με την κατανόηση του εδάφους από έναν μηχανικό που ασχολείται πρωτίστως με αυτό) σίγουρα θα είμαι σε θέση να σχεδιάσω. Με τους σχετικούς περιορισμούς όπου χρειάζονται.

 

Τα παραπάνω αφορούν γνώσεις που λαμβάνει κάθε μηχ.ο.π. ανεξαρτήτως κατεύθυνσης και αποτελούν προφανώς υπεραπλούστευση της πραγματικότητας αλλά μεταδίδουν την ουσία που θέλω να πω στο προηγούμενο μνμ.

 

Για τους μη.περ. καλύφθηκες και συγνώμη για το εκτός θέματος.

Link to comment
Share on other sites

Α) 2 γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα.

 

Έτσι το βλέπω εγώ.

 

 

ήθελα όμως να ήξερα ένα!!!!!!!!

 

Πόσοι από εσάς συνδικαλίζονται?

Παλεύουν ?

 

Και πόσοι είναι καναπεδάτοι ?

 

Οι αγώνες γίνονται στους δρόμους.

 

Εδώ γίνεται το (Α)

Link to comment
Share on other sites

@ZaXoYs (να μου ξαναπείς, αλλά πότε τα είπαμε; )

 

ΟΛΑ τα τεχνικά έργα (και όχι μόνο) σχετίζονται με το περιβάλλον.

 

Το τμήμα με italic είναι από το site της σχολής σας δεν είναι δικό μου εφεύρημα.

 

Δεν καταλαβαίνω γιατί αποκόπτεις τα υδραυλικά έργα από τα συγκοινωνιακά έργα ή την πολεοδόμηση περιοχών ή οποιοδήποτε έργο ή δραστηριότητα.

 

Αυτά τα έργα ή ο σχεδιασμός ή οτιδήποτε άλλο δεν σχετίζεται με το περιβάλλον;

 

Τελείωσα ΑΤΜ στον τομέα των Υδραυλικών Έργων και έχω Μsc στους Υδατικούς Πόρους και τα γνωρίζω τα όσα αναφέρεις σχετικά με υγ/κη μηχανική και περ/κη μηχανική, λοιπόν;

 

Τι;

Η διοίκηση και στελέχωση υπηρεσιών ...

 

τί υπηρεσίες;

που σχετίζονται με σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας, ανάπτυξης και εν γένει διαχείρισης του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και την παραγωγή δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών και βιομηχανικών έργων που αφορούν στο περιβάλλον

 

Δηλαδή τα πάντα όλα ή σε σχέση με τα προβλήματα που δημιουργεί η ανθρώπινη επέμβαση στο περιβάλλον;

 

@mred-akias

 

πολύ απλά ζητάς σαν μηχανικός ορυκτών πόρων δικαιώματα σύνταξης ΤΔ;

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω όλοι αντιλαμβανόμαστε ποια είναι τα "δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών και βιομηχανικών έργων που αφορούν στο περιβάλλον"

 

Αν παρόαλ αυτά δεν αντιλαμβάνεσαι ποια είναι πες μου να σου δώσω κάποιους συνδέσμους που τα λένε αναλυτικότατα

Αν και με μεταπτυχιακό στους υδατικούς πόρους θα γνωρίζεις σίγουρα αρκετά

 

Λες να μελετούν και κατασκευάζουν όλα τα έργα που σχετίζονται με το περιβάλλον?Είναι σαν να με ρωτάς αν οι πολιτικοί μηχανικοί κάνου όσα έργα σχετίζοντια με την πόλη (πχ ηλεκτρολογικά)

 

Για την απορία σου γιατί αποκόπτω τα υδραυλικά , δεν το κάνω εγώ η εξέλιξη της μηχανικής περιβάλλοντος όπως είπαμε ακολούθησε υδραυλική-->υγειονομικη --> περιβαλλοντική μηχανική

Είναι επομένως αυτονόητο οτι η "Ραχοκοκκαλιά" του μηχανικού περιβάλλοντος είναι η υδραυλική ( Γι αυτό και όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά)

 

Μεγάλος μέρος των περιβαλλοντικών προβλημάτων όπως γνωρίζεις αφορά το νερό /την διανομή - σωστή διαχείριση και επεξεργασία του

 

θα σου αντιγράψω το εξής από http://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_engineering

 

At many universities, Environmental Engineering programs follow either the Department of Civil Engineering or The Department of Chemical Engineering at Engineering faculties. Environmental "civil" engineers focus on hydrology, water resources management and water treatment plant design. Environmental "chemical" engineers, on the other hand, focus on environmental chemistry, advanced air and water treatment technologies and separation processes

 

Όσα τμήματα (όπως τα Ελληνικά) δεν είναι & πολιτικών μηχανικων εστιάζουν ΚΑΙ στα 2 παραπάνω

 

Το θέμα με τα δικαιώματα ειναι χιλιοειπωμένο

 

Δικαιούται ένας τοπογράφος η ηλεκτρολόγος με 1 μάθημα για το περιβάλλονς να κάνει περιβαλλοντική μελέτη?

Δικαιούται ένας μηχανικός περιβάλλοντος με 1 μάθημα Γεωδαισίας και bonus 1 gis+ καμιά φωτογραμμετρία να κάνει τοπογραφικά

Δικαιούται ο Αρχιτέκτονας Πάλι με 1 εξάμηνο Γεωδαισίας να κάνει τοπογραφικά

Δικαιούται ο Μηχανικός Ορυκτών πόρων με 1 εξάμηνο γεωδαισίας και αυτός να κάνει τοπογραφικά?

 

Άκρη δεν βγαίνει απλά δεν υπάρχουν τα ίδια κριτήρια για όλους

Link to comment
Share on other sites

 

@mred-akias

 

πολύ απλά ζητάς σαν μηχανικός ορυκτών πόρων δικαιώματα σύνταξης ΤΔ;

 

Όχι. Δεν λέω αυτό. Δεν είμαι σε θέση να το πω καθώς δεν γνωρίζω τι απαιτείται για την σύνταξη τ.δ., πόσο μάλλον αν εγώ το διδάσκομαι. Αυτό που λέω είναι ότι μαθαίνω κάποιες γνώσεις επί των τοπογραφικών ώστε να καταλαβαίνω τι βλέπω μπροστά μου. Τα τοπογραφικά στο (άκτιστο) οικόπεδο εντός πόλεως με κορδέλα, τα κάνει ο καθένας που γνωρίζει να σχεδιάσει λογικά-υποθέτω δηλαδή. Δεν γνωρίζω όμως αρκετά για να εκφέρω ολοκληρωμένη άποψη. Τώρα το ότι η γεωδαισία έχει σχέση με το αντικείμενό μου (και όχι με προεκτάσεις προς τοπογραφικά) νομίζω ότι κατέστη προφανές. Ας μην ξεχνάμε την έννοια της βασικής εκπαίδευσης μηχανικού, που όλοι μαθαίνουμε λίγο μαθήματα όλων ώστε να μπορούμε να συνενοούμαστε μεταξύ μας και μόνο. Νομίζω δεν χρειάζεται να επεκταθώ πολύ σε αυτό. Το ότι κάνω στοιχεία μηχανολογίας και ξέρω και 10 πράγματα για τα συρματόσχοινα προφανώς δεν θα μου επιτρέψει να ασχοληθώ με εγκαταστάσεις ανελκυστήρων. Το μάθημα το έχω κάνει, ξέρω ακριβώς τι μου προσφέρει (σε αντίθεση με την γεωδαισία που είναι για μένα μεγαλύτερου εξαμήνου μάθημα) και γνωρίζω ότι δεν έχω τις σχετικές γνώσεις και κατ' επέκταση δεν μπορώ υπεύθυνα να ασχοληθώ με αυτό.

 

Από εκεί και πέρα υποθέσεις-παραδείγματα κάνω προκειμένου να σου μεταφέρω την άποψή μου (ή καλύτερα πρόταση) περί αποδόσεως επ. δικαιωμάτων (είμαι και on topic στην νέα κατηγορία:P) η οποία οριοθετείται από 3 σημεία:

 

α) όλα τα επ.δικαιώματα που αποκτώνται με το δίπλωμα (βλ. παρακάτω σχετικά με όσα δεν αποκτώνται με το δίπλωμα), να απορέουν από το πρόγραμμα σπουδών.-

 

α1) Ίσως να πρέπει να καταργηθεί η έννοια του αδιάσπαστου πτυχίου/διπλώματος. Δηλαδή τα εν λόγω επ. δικαιώματα που θα αποδίδονται στον κάθε ένα συνάδελφο να μην εξαρτώνται μόνο από το βασικό πτυχίο αλλά και από την ροή/κατεύθυνση. Να μην έχουν τα ίδια επ. δικαιώματα πχ ο π.μ. που τελείωσε δομοστατικός και ο π.μ. που τελείωσε υδραυλικά κοκ όπου χρειάζεται (=πχ στην αρχιτεκτονική δεν ξέρω τις ροές, αλλά τι περιορισμό να βάλεις?? Δεν μου έρχεται κάτι στο νου).

 

β) τα επ. δικαιώματα στο παραπάνω παράδειγμα δεν θα δίνονται υπό την μορφή ολόκληρων κατηγοριών. Όπως οι Α.Τ.Μ. έχουν περιορισμό στα στατικά αν δεν κάνω λάθος μέχρι 2 ορόφους, έτσι και οι π.μ. θα έχουν περιορισμό στα τ.δ. που μπορούν να συντάξουν.

 

γ) όταν κάποιος θέλει να διεκδικήσει παραπάνω επ. δικαιώματα ατομικά τότε θα το κάνει μέσω εξετάσεων που θα ποικίλουν ανάλογα της βασικής του ειδικότητας και ίσως μεταπτυχιακού/διδακτορικού, το οποίο μεταπτυχιακό/διδακτορικό δεν θα θεωραίται προαπαιτούμενο για την συμμετοχή στις εν λόγω εξετάσεις. Αν λχ ο π.μ. που με το παραπάνω σκεπτικό έχει περιορισμό στην εκπόνηση τ.δ. και θέλει απεριόριστα διακιώματα στο αντικείμενο αυτό και έχει ας πούμε κάνει ένα μεταπτυχιακό το οποίο σχετίζεται ως ένα βαθμό, έχει διαβάσει ένα κάρο βιβλία και έχει και εργασιακή εμπειρία τότε μπορεί να θεωρήσει ότι ξέρει αρκετά για να διεκδικήσει την εκπόνηση τ.δ. άνευ περιορισμού. Θα περάσει λοιπόν από σχετικές εξετάσεις. Εάν τις περάσει τότε θα έχει την δυνατότητα να εκπονεί ότι τ.δ. υπάρχει χωρίς όμως να μεταφέρεται αυτόματα αυτό το δικαίωμα σε όλους τους π.μ..

Αντίστοιχα αν ένας α.τ.μ. έχει κάνει ένα μεταπτυχιακό στο σκυρόδεμα λχ αν περάσει σχετικές εξετάσεις ας πάρει απεριόριστα στατικά. Και αν ένας Μηχ.Ο.Π. θέλει δικαίωμα εκπόνησης τ.δ. (μιας και αναφέρθηκε και αυτό) τότε καλά θα κάνει να ξεσκιστεί στο διάβασμα (και να έχει την δυνατότητα να εργαστεί και ως βοηθός για να πάρει πρέφα του τι παίζει) για να περάσει τις σχετικές εξετάσεις!;). Εάν δε ένας απόφοιτος ενός τμήματος θεωρεί ότι έχει αδικηθεί από τα επ. δικαιώματα που λαμβάνει από το βασικό πτυχίο, τότε δεν μένει στάσιμος αλλά μπορεί κάλιστα να δώσει άμεσα στις σχετικές εξετάσεις. Αν πχ δεν αποδωθούν σχετικά δικαιώματα στους Μη.Περ. σχετικά με τα υδραυλικά, τότε δίνουν εξετάσεις και τα αποκτούν "με το σπαθί τους", έστω και αν πρέπει να υποστούν μια κάποια ταλαιπωρία. Επιπλέον το σύστημα θα μπορεί να αυτοελεγθεί πχ με ένα ερωτηματολόγιο. Αν πχ όλοι οι Μη.Περ. που θα δώσουν για εξετάσεις για τα υδραυλικά (στο σενάριο που δνε τα αποκτούν με το βασικό δίπλωμα) δηλώσουν ότι δεν έκαναν σχετικό μεταπτυχιακό ή ότι δεν διάβασαν παραπάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο, τότε να επανελέγχεται/επαναξιολογείται το πρόγραμμα σπουδών τους. Δεν είναι τέλειο...απλά μια πρόταση για συζήτηση.

 

Η ιδέα είναι ότι κάθε μηχανικός (με τα ίδια κριτήρια για όλες τις ειδικότηες που είναι δηλαδή αξιολόγηση του προγράμματος σπουδών) θα έχει αποδείξει ότι μπορεί υπεύθυνα να ασκήσει τα επ. δικαιώματά του. Τα μεταπτυχιακά στα προηγούμενα παραδείγματα, όπως ήδη ανέφερα, δεν θα πρέπει να είναι αναγκαία για την συμμετοχή στις εξετάσεις (κατά την γνώμη μου) ωστόσο ίσως να πρέπει να συνεκτιμούνται αν σχετίζονται. Επιπλέον είναι πιθανό ανάλογα με το αποτέλεσμα που θα έχει κάποιος στις εξετάσεις στο (γ), τότε να παίρνει επ. δικαιώματα με περιορισμούς. Αν πχ ο Μηχ.Ο.Π. πάρει ένα 5 κατά την προσπάθειά του να αποκτήσει το δικαίωμα εκπόνησης τ.δ.,τότε να μπορεί να εκπονεί τ.δ. με περιορισμούς. κοκ.

 

 

 

Από την άλλη μπορεί να το έχω πάρει πολύ "πατριωτικά" (ξέρετε, αξιοκρατεία,αδιάβλητες εξετάσεις, ελαχιστοποίηση της αλληλοεπικάλυψης επ. δικαιωμάτων κοκ). και να μην είναι δυνατό να εφαρμοστεί κάτι από όλα αυτά. :rolleyes:

 

Αναμένω σχόλια,προτάσεις,κριτική κλπ.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nαί , αλλά έτσι που το λές πως θα πουλάνε την υπογραφή τους οι 23χρονοι ? Πως θα βγάζουν άδειες και τοπογραφικά οι μεσίτες ? Πως θα χτίζουν ξενοδοχεία 5 αστέρων οι κολλητοί ? Πως θα παίρνουν τις δουλειές οι υπάλληλοι των πολεοδομιών ? Τι κάνεις τώρα , θα χαλάσεις την πιάτσα ? Θα επιβραβεύεις την γνώση και την εμπειρία και όχι της άκρες των μεγαλοεργολάβων ? Πέρα από την πλάκα όμως , πολύ καλό γιά να είναι αληθινό .

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω όλοι αντιλαμβανόμαστε ποια είναι τα "δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών και βιομηχανικών έργων που αφορούν στο περιβάλλον"

 

Αν παρόαλ αυτά δεν αντιλαμβάνεσαι ποια είναι πες μου να σου δώσω κάποιους συνδέσμους που τα λένε αναλυτικότατα

Αν και με μεταπτυχιακό στους υδατικούς πόρους θα γνωρίζεις σίγουρα αρκετά

Λες να μελετούν και κατασκευάζουν όλα τα έργα που σχετίζονται με το περιβάλλον?Είναι σαν να με ρωτάς αν οι πολιτικοί μηχανικοί κάνου όσα έργα σχετίζοντια με την πόλη (πχ ηλεκτρολογικά)

 

Σαν μελετητή δημοσίων έργων (13,16 κατηγορία) που είμαι (γιατί το θέτεις το ζήτημα προσωπικά) δε χρειάζεται να μου κάνεις κάποιο μάθημα (ευχαριστώ πολύ πάντως). Γνωρίζουμε και οι δύο την ΚΥΑ 15393/2332/2002 και την κατάταξη των έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες σχετικά με την εκτίμηση και αξιολόγηση των περ/κων τους επιπτώσεων. Στην ΚΥΑ μία από τις 10 κατηγορίες είναι τα υδραυλικά έργα. Και αυτό αφορά το εθνικό μας πλαίσιο.

 

Η διοίκηση και στελέχωση υπηρεσιών του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και Διεθνών Οργανισμών, που σχετίζονται με σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας, ανάπτυξης και εν γένει διαχείρισης του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και την παραγωγή δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών και βιομηχανικών έργων που αφορούν στο περιβάλλον.

 

Διαβάζοντας την παραπάνω πρόταση όπως σε συμφέρει γιατί δε γενικεύεις πέρα από τα υδραυλικά έργα και στο σύνολο των Κατηγοριών της ΚΥΑ; Σε ξαναρώτησα αλλά μου απάντησες περί ηλεκτρολογικών και ΠΜ (και αυτά, όμως, εντάσσονται στην ΚΥΑ)

 

Για την απορία σου γιατί αποκόπτω τα υδραυλικά , δεν το κάνω εγώ η εξέλιξη της μηχανικής περιβάλλοντος όπως είπαμε ακολούθησε υδραυλική-->υγειονομικη --> περιβαλλοντική μηχανική

Είναι επομένως αυτονόητο οτι η "Ραχοκοκκαλιά" του μηχανικού περιβάλλοντος είναι η υδραυλική ( Γι αυτό και όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά)

 

Οπότε και ο τομέας των ΑΤΜ που τελείωσα με βάση τις διεθνείς ορολογίες και πρότυπα μπορεί να ονομαστεί environmental civil engineering γιατί έχει τα μαθήματα:

 

Διαχείριση και Επεξεργασία Υγρών Αποβλήτων

Περιβαλλοντική Τεχνική Ι - Αποχετεύσεις

Θαλάσσια Υδραυλική

Ποτάμια Υδραυλική και Διευθετήσεις Χειμάρρων

Ατομικά Δίκτυα Αρδεύσεων

Υπόγειες Ροές

Περιβαλλοντική Τεχνική ΙΙ - Υδρεύσεις

Εγγειοβελτιωτικά Έργα και Επιπτώσεις στο Περιβάλλον

Διαχείριση Υδατικών Πόρων

Στραγγίσεις και Επιπτώσεις στο Περιβάλλον

Περιβαλλοντικές Μελέτες Υδραυλικών Έργων

Περιβαλλοντική Τεχνική ΙΙΙ - Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων

Παράκτια Τεχνικά Έργα

Υπολογιστική Υδραυλική

Ομοιώματα Λειτουργίας και Ρύπανσης των Υδατικών Σωμάτων

 

Άρα και εγώ είμαι μηχανικός περιβάλλοντος κατά τα διεθνή πρότυπα. Η Ελλάδα όμως δεν έχει διαφορετική δομή στα παν/κα τμήματα της;

 

Μεγάλος μέρος των περιβαλλοντικών προβλημάτων όπως γνωρίζεις αφορά το νερό /την διανομή - σωστή διαχείριση και επεξεργασία του

 

θα σου αντιγράψω το εξής από http://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_engineering

 

At many universities, Environmental Engineering programs follow either the Department of Civil Engineering or The Department of Chemical Engineering at Engineering faculties. Environmental "civil" engineers focus on hydrology, water resources management and water treatment plant design. Environmental "chemical" engineers, on the other hand, focus on environmental chemistry, advanced air and water treatment technologies and separation processes

Συμφωνώ αλλά όχι μόνον αυτά. Με τα γραφόμενα σου περιορίζεις το εύρος της περ/κης μηχανικής. Άλλωστε, το άρθρο που ο ίδιος παραθέτεις συμφωνεί με τα γραφόμενα μου και λέει:

Environmental engineering emphasizes several areas: process engineering, environmental chemistry, water and sewage treatment (sanitary engineering), waste reduction/management, and pollution prevention/cleanup. Environmental engineering is a synthesis of various disciplines, incorporating elements from the following:

* Agricultural engineering

* Biology

* Chemical engineering

* Chemistry

* Civil engineering

* Ecology

* Geography

* Geology

* Mechanical engineering

* Public health

 

Γενικότερα αντιλαμβάνομαι τα γραφόμενα σου σαν εμπάθεια απέναντι στους ΑΤΜ και τα δικαιώματα τους επί των Υδραυλικών Έργων, θεωρώντας ότι έπρεπε να τα είχαν οι μηχ/κοι περ/ντος (σε άλλο post σου υποστηρίζεις ότι αν γινόταν σήμερα το τμήμα των ΑΤΜ θα ήταν πολύ διαφορετικό, προσθέτω εγώ ότι κατ' εσένα ίσως δεν θα έπρεπε να είναι και παν/κου επιπέδου όπως τα Ευρωπαϊκά). Χωρίς να θίγεις τους ΠΜ (αυτοί μάλλον είναι πολλοί για να τα βγάλεις πέρα; )

 

Σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα θεωρώ ότι αποκλειστικά και μόνον οι μηχανικοί περιβάλλοντος θα έπρεπε να εκπονούν ΜΠΕ σε κάθε επίπεδο και για κάθε κατηγορία.

 

mred-akias μάλλον συμφωνούμε και αντιγράφοντας από άλλο post μου:

...να κρίνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα με βάση τα προγράμματα σπουδών και τη συνάφεια των επαγγελμάτων, αυστηρές εξετάσεις πιστοποίησης των πραγματικών γνώσεων και δεξιοτήτων...

Link to comment
Share on other sites

Σαν μελετητή δημοσίων έργων (13,16 κατηγορία) που είμαι (γιατί το θέτεις το ζήτημα προσωπικά) δε χρειάζεται να μου κάνεις κάποιο μάθημα (ευχαριστώ πολύ πάντως). Γνωρίζουμε και οι δύο την ΚΥΑ 15393/2332/2002 και την κατάταξη των έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες σχετικά με την εκτίμηση και αξιολόγηση των περ/κων τους επιπτώσεων. Στην ΚΥΑ μία από τις 10 κατηγορίες είναι τα υδραυλικά έργα. Και αυτό αφορά το εθνικό μας πλαίσιο.

 

Διαβάζοντας την παραπάνω πρόταση όπως σε συμφέρει γιατί δε γενικεύεις πέρα από τα υδραυλικά έργα και στο σύνολο των Κατηγοριών της ΚΥΑ; Σε ξαναρώτησα αλλά μου απάντησες περί ηλεκτρολογικών και ΠΜ (και αυτά, όμως, εντάσσονται στην ΚΥΑ)

 

.

 

Μάλλον έχουμε πρόβλημα συννενοήσης η παραπάνω Κ.Υ.Α είναι η ταξινόμηση των τεχνικών έργων αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Αντιγράφω "Τα έργα και οι δραστηριότητες που παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά ως προς την εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων κατατάσσονται σε ΄δεκα ομάδες κοιν΄ςε για την κατηγορία Α και Β του νόμου 1650/1986 ...."

 

Προφανώς ο μηχανικός περιβάλλοντος κατα πρώτο λόγο και οι περιβαλλοντολόγοι κατα δεύτερο είναι οι πλέον αρμόδιοι να κάνουν τις περιβαλλοντικές μελέτες για όλα αυτά τα έργα

 

Νομίζω δεν αμφισβητεί κανείς οτι ο μηχανικός περιβάλλοντος κάνει τις περιβαλλοντικές μελέτες για όλα αυτά τα έργα

 

Εμείς μιλάγαμε όμως για υδραυλικές μελέτες (και όχι τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αυτών)

Αφού δεν έγινα κατανοητός αναλυτικότερα άποψη μου (που ενισχύεται και από τα μαθήματα που έγραψες ο ίδιος παραπάνω είναι οτι η συντριπτική πλειοψηφία των υδραυλικών έργων(υδρεύσεις αποχετεύσεις , εγκαταστάσεις λυμάτων ,Διαχείριση Υδατικών Πόρων ανήκουν στα ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Άλλωστε όπως παραπάνω γράφεις :

 

Περιβαλλοντική Τεχνική Ι - Αποχετεύσεις

Περιβαλλοντική Τεχνική ΙΙ - Υδρεύσεις

Περιβαλλοντική Τεχνική ΙΙΙ - Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων

 

το ίδιο σου το τμήμα έχει βάλει το περιβαλλοντική τεχνική μπροστά δεν είναι προσωπική μου κατηγοριοποίηση

 

Οπότε ρωτώ ΞΕΚΑΘΑΡΑ .Εσυ πιστεύεις οτι τα παραπάνω έργα είναι τεχνικά έργα περιβάλλοντος ναι ή όχι?(Ανήκουν δηλαδή στην¨"παραγωγή δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών και βιομηχανικών έργων που αφορούν στο περιβάλλον"

Πρέπει να εκπονούν τέτοιες μελέτες οι μηχανικοι Περιβάλλοντς ΝΑΙ ή ΌΧΙ

 

Γενικότερα αντιλαμβάνομαι τα γραφόμενα σου σαν εμπάθεια απέναντι στους ΑΤΜ και τα δικαιώματα τους επί των Υδραυλικών Έργων, θεωρώντας ότι έπρεπε να τα είχαν οι μηχ/κοι περ/ντος (σε άλλο post σου υποστηρίζεις ότι αν γινόταν σήμερα το τμήμα των ΑΤΜ θα ήταν πολύ διαφορετικό, προσθέτω εγώ ότι κατ' εσένα ίσως δεν θα έπρεπε να είναι και παν/κου επιπέδου όπως τα Ευρωπαϊκά). Χωρίς να θίγεις τους ΠΜ (αυτοί μάλλον είναι πολλοί για να τα βγάλεις πέρα; )

.

 

Κάνεις λάθος κατά την γνώμη μου όσοι τοπογράφοι και πολιτικοί μηχανικοί έχουν πάρει την υδραυλική κατεύθυνση δικάίως έχουν τα δικαιώματα των υδραυλικών έργων (Με την Εξαίρεση την επεξεργασία υγρών αποβλήτων που υποστηρίζω οτι δεν έχουν τις γνώσεις ,δεν έχει διαφωνήσει κανείς δημοσίως επι του συγκεκριμένου , πες μας την άποψη σου)

(Οι δε ΑΤΜ είναι καλύτερα καταρτισμένοι στα εγγυοβελτιωτικά έργα - αρδεύσεις στραγγίσεις κλπ , οι πολιτικοί στην κλασική αστική υδραυλική και οι μηχανικοί περιβάλλοντος στην επεξεργασία υγρών αποβλήτων και διαχείριση υδάτινων πόρων

Για όσους δεν έχουν πάρει αντίστοιχη κατεύθυνση έχω ερωτηματικά(ειδικά χωρίς εξετάσεις αλλά αυτό το πιστεύω για ΟΛΕΣ τις ειδικότητες των μηχανικών )

 

Επιπλέον ποτέ δεν είαπ οτι το τμήμα ΑΤΜ δεν είναι πανεπιστημακό αλλού είπα οτι δεν είναι παντού ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΟ ,όπως ισχύει και για τους Αρχιτέκτονες που δεν έιναι σε όλες τις χώρες μηχανικοι, δεν καταλαβαίνω που βλέπεις την εμπάθεια .

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ για το πρόβλημα συννενοήσης.

 

Για να εκπονήσεις μια ΜΠΕ όπως έχουν κατηγοροιοποιηθεί τα έργα και οι δραστηριότητες με την ΚΥΑ δε θα πρέπει να γνωρίζεις τί είναι αυτά τα έργα κατ' αρχήν; Πως αλλιώς θα αντιμετωπίσεις ή θα μειώσεις τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον; Ο μηχανικός περιβάλλοντος κάνει τις περιβαλλοντικές μελέτες για όλα αυτά τα έργα γιατί γνωρίζει τί είναι αυτά τα έργα.

 

Πχ με Γεωπόνο που μου φόρτωσαν σε μελέτη έργου Ομβρίων Υδάτων με ρωτούσε τί είναι αυτό και αν έχει λύματα (!). Εσείς με τις γνώσεις που λαμβάνετε πχ στην αστική υδραυλική -και όχι μόνο- γνωρίζετε κατ' αρχήν ποιο είναι το αντικείμενο της μελέτης, τί επιπτώσεις μπορεί να έχει πχ στον αποδέκτη και πώς να τις αντιμετωπίσετε.

 

Αυτό θεωρώ πως είναι ο σκοπός της σχολής σας -και σε ένα ορθολογικό κράτος αποκλειστική αρμοδιότητα σας- και όχι να γίνετε Υδραυλικοί Μηχανικοί ή Συγκοινωνιολόγοι ή Χωροτάκτες ή Ηλεκτρολόγοι. Αυτό αναφέρει άλλωστε η σχολή σας στο site της. Αν εσύ πιστεύεις ότι πρέπει να είστε υδραυλικοί έχει καλώς, δικαίωμα σου .

 

Σου έχω απαντήσει ξεκάθαρα στο post μου 64: ΟΛΑ τα τεχνικά έργα (και όχι μόνο) αφορούν το περιβάλλον για αυτό και έγραψα για την ΚΥΑ έπειτα για να έχουμε μια βάση -τουλάχιστον στην Ελλάδα- τί σημαίνει αυτό το "ΟΛΑ". Σε αντίθεση μάλιστα με εσένα που δεν απαντάς στο δικό μου ερώτημα. Πρέπει οι Μηχανικοι Περιβάλλοντος να εκπονούν όλες αυτές τις μελέτες για τα έργα ή δραστηριότητες ΝΑΙ ή ΟΧΙ;

 

Σχετικά με την επεξεργασία λυμάτων το ένα μάθημα που έχουμε μπορεί να θεωρηθεί εισαγωγικό σε σχέση με αυτά που κάνετε εσείς από την άλλη όμως στο τμήμα μου παρέχεται πολύ πιο ευρύ φάσμα γνώσεων επί της υδραυλικής και της υδρολογίας.

 

Πέρα από έργα περιβαλλοντικού χαρακτήρα τα υδραυλικά έχουν να κάνουν σχέση και με την οικονομική ανάπτυξη (μεγάλα αρδευτικά, φράγματα, αστικά δίκτυα) ή και με την προστασία έργων (πχ ενός οδικού άξονα). Δεν έχουν να κάνουν όλα με την προστασία του περιβάλλοντος φυσικού ή ανθρωπογενούς (επεξεργασία λυμάτων, διαχείριση στερεών αποβλήτων, διαχείριση υδατικών πόρων, διευθετήσεις ρεμάτων).

 

Τέλος πάντων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι συμφωνούμε ότι θα έπρεπε να έχει κανείς επ. δικ. με βάση τα προγράμματα σπουδών αλλά και με αυστηρές εξετάσεις πιστοποίησης των πραγματικών γνώσεων και δεξιοτήτων και όχι με κληρονομικά δικαιώματα.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.