Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση από εχθές στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη

    Sign in to follow this  

    Αυτό ήταν. Από εχθές η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε επίσημα στην κυκλοφορία τη διπλή γραμμή από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό και με την ηλεκτροκίνηση να είναι πλέον σε λειτουργία. Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα ολοκληρώθηκε επιτυχώς επίσης εχθές καθώς την Τρίτη αναβλήθηκε.

    Αυτό σημαίνει ότι πάμε αρκετά βήματα μπρος. Η διπλή γραμμή σε όλο το μήκος κάνει παρελθόν τις βραδυπορίες και αναμονές στα τμήματα που υπήρχε μονή γραμμή και η χωρητικότητα αυξάνεται γεωμετρικά.

    Όπως σημειώνουν σιδηροδρομικές πηγές στο ypodomes.com για τις επόμενες ημέρες θα συνεχίσει η αλλαγή μηχανής και από τις αρχές Μαϊου θα πάψει, με αποτέλεσμα να γίνεται το δρομολόγιο χωρίς τις δεκάλεπτες στάσεις σε Λιανοκλάδι και Παλαιοφάρσαλο για την αλλαγή της μηχανής.

    Βήμα-βήμα θα φτάσουμε και στην δρομολόγηση των τρένων που θα κάνουν το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 7 λεπτά και το Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε 3 ώρες και 55 λεπτά. Πρώτα θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές στην ηλεκτροκίνηση, οι δοκιμές στην ταχύτητα και κατόπιν να μπουν στη γραμμή τα express τρένα.

    Όπως σας έχει ενημερώσει και σε προηγούμενο ρεπορτάζ το ypodomes.com, στο αμαξοστάσιο του Ρέντη ετοιμάζονται 2 ηλεκτρομηχανές και βαγόνια για τα express δρομολόγια. Συγκεκριμένα τροποποιούνται εξωτερικά και θα έχουν ένα βαθύ μπλε-μωβ χρώμα που θα καλύπτει όλες τις επιφάνειες. Δεν πρόκειται για χρωματισμό αλλά για κάλυψη. Με αυτό τον τρόπο ευελπιστούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αντιμετωπίσουν και το θέμα της αισθητικής των τρένων που σήμερα είναι επίσης καλλυμένα αλλά με γκράφιτι.

    Η δρομολόγηση των express τρένων εκτιμάται ότι θα γίνει κάπου μέσα στον Μάιο αλλά ακόμα και τα άλλα δρομολόγια θα εκτελούνται σε πολύ καλούς χρόνους, περίπου σε 4 ώρες και 20 λεπτά.

    Όλα αυτά, σε αναμονή πολλών πραγμάτων. Πρώτα στην ολοκλήρωση της σηματοδότησης της γραμμής που θα δώσει και μεγαλύτερη χωρητικότητα και μεγαλύτερη ασφάλεια και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αναμένουμε επίσης να αρχίζει να μπαίνει στα τρένα η νέα φουρνιά μηχανοδηγών. Είναι απαραίτητοι για την πύκνωση των δρομολογίων (επιβατικών και εμπορευματικών, για τον προαστιακό και τη νέα γραμμή μέχρι το Αίγιο). Περιμένουμε και τα Pendolino από την Ιταλία που επίσης θα έρθουν να προσθέσουν ακόμα περισσότερη αξιοπιστία στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Περιμένουμε να ολοκληρωθεί το ETCS που θα επιτρέψει περαιτέρω μείωση του χρόνου στις 3 ώρες και 20 λεπτά και τέλος περιμένουμε να υπάρχει περίφραξη σε όλο το μήκος της γραμμής και ειδικότερα σε αστικές περιοχές όπως η Λάρισα.

    Αυτό που έχει μεγάλη σημασία αυτή τη στιγμή είναι να ξεκινήσει το αμιγώς ηλεκτροκινούμενο δρομολόγιο στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά στα ελληνικά σιδηροδρομικά χρονικά που αποτελεί από μόνο του ένα τεράστιο άλμα και από εκεί και έπειτα να αρχίζουν να κλείνουν μία-μία οι εκκρεμότητες που θα μας οδηγήσουν στην επόμενη μέρα του σύγχρονου σιδηρόδρομου για τη χώρα.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Αρχίζουν το επόμενο διάστημα οι εργασίες για την ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών ακόμη γεφυρών στον κόμβο Κ16 (στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης) και την εκτέλεση ασφαλτοστρώσεων, όπως προβλέπει η σύμβαση κατασκευής του έργου των υπολειπόμενων εργασιών στον κόμβο Κ16.
       
      Τη σύμβαση υπέγραψε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας ενώ το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 14.326.581 ευρώ. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, το έργο θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς από την κυκλοφορία των οχημάτων.
      Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της σχετικής εργολαβίας είναι τριάντα μήνες. Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2017.
      Το 15% του αρχικού έργου, ωστόσο, δεν είχε ολοκληρωθεί και αφορούσε το παράπλευρο δίκτυο. Σε εκείνες τις εργασίες προστέθηκαν και επιπλέον έργα προκειμένου να επικοινωνούν οι δύο πλευρές του δρόμξου και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των περίοικων και των εμπορικών επιχειρήσεων.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Αρχίζουν το επόμενο διάστημα οι εργασίες για την ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών ακόμη γεφυρών στον κόμβο Κ16 (στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης) και την εκτέλεση ασφαλτοστρώσεων, όπως προβλέπει η σύμβαση κατασκευής του έργου των υπολειπόμενων εργασιών στον κόμβο Κ16.
       
      Τη σύμβαση υπέγραψε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας ενώ το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 14.326.581 ευρώ. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, το έργο θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς από την κυκλοφορία των οχημάτων.
      Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της σχετικής εργολαβίας είναι τριάντα μήνες. Υπενθυμίζεται ότι ο κόμβος Κ16 είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2017.
      Το 15% του αρχικού έργου, ωστόσο, δεν είχε ολοκληρωθεί και αφορούσε το παράπλευρο δίκτυο. Σε εκείνες τις εργασίες προστέθηκαν και επιπλέον έργα προκειμένου να επικοινωνούν οι δύο πλευρές του δρόμξου και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των περίοικων και των εμπορικών επιχειρήσεων.
    • By Engineer
      Τα δύο σημεία κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, η πλατεία Αριστοτέλους και η παλαιά παραλία είναι έτοιμα να αναβαθμιστούν, καθώς από τις αρχές του νέου έτους θα προκηρυχτούν διεθνής αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για την ανάπλαση της πλατείας και την επέκταση της παλιάς παραλίας, όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα.
      Τα δύο έργα που αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα της πόλης θα ενταχθούν στο νέο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2020, όπως εξηγεί στον «Τ.Θ.» ο o αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης. «Βάζουμε μπροστά από το νέο έτος δύο βασικές μας προεκλογικές δεσμεύσεις για ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους από την παραλία μέχρι την Εγνατία με διεθνή διαγωνισμό, καθώς και την επέκταση της παλαιάς παραλίας, δηλαδή από το Λευκό Πύργο ως το Λιμάνι, στο ίδιο στυλ με τη νέα παραλία», δηλώνει ο κ. Κυριζίδης και εξηγεί ότι ακριβώς αυτό το σημείο της παραλίας είναι η βιτρίνα της πόλης και δεν μπορεί να βλέπουν οι τουρίστες αυτά τα κακόγουστα τσιμέντα γύρω από έναν ποδηλατόδρομο και παρεμπόριο.
      «Αυτές οι παρεμβάσεις έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και καιρό, αλλά κολλούσαν πάντοτε στην γραφειοκρατεία. Εμείς αρχίζουμε από το 2020 και ελπίζουμε να το ολοκληρώσουμε γρήγορα», συμπληρώνει. Οι παρεμβάσεις στη παλαιά παραλία θα περιλαμβάνουν ξύλινο ντεκ παρόμοιο με αυτό της νέας παραλίας μαζί με ξύλινες κατασκευές, που θα αυξήσουν το δημόσιο χώρο στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, όπως μας πληροφόρησε ο αντιδήμαρχος.
      Επίσης, ένας τρίτος ξεχωριστός διαγωνισμός θα γίνει για τη συντήρηση αποκλειστικά της νέας παραλίας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι και για τα τρία έργα θα γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός, μια επιλογή του δήμου για να αναδειχθεί κάθε έργο με τους δικούς του όρους. Μάλιστα, όπως ορίζουν οι διαδικασίες, θα συσταθεί ειδική επιτροπή που θα από το Δήμο Θεσσαλονίκης που θα βραβεύσει τις τρεις καλύτερες μελέτες, για να προχωρήσει και το έργο.
      Θυμίζουμε ότι από το καλοκαίρι ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στην πλατεία Αριστοτέλους, δηλώνοντας σε συνέντευξη του στον «Τ.Θ.» ότι «το καμάρι της πόλης, η πλατεία Αριστοτέλους, θα γίνει μία ευρωπαϊκής αισθητικής αξίας πλατεία μέσα από ανάπλαση που θα προκύψει μέσα από έναν ανοιχτό διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό».

      View full είδηση
    • By Engineer
      Τα δύο σημεία κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, η πλατεία Αριστοτέλους και η παλαιά παραλία είναι έτοιμα να αναβαθμιστούν, καθώς από τις αρχές του νέου έτους θα προκηρυχτούν διεθνής αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για την ανάπλαση της πλατείας και την επέκταση της παλιάς παραλίας, όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα.
      Τα δύο έργα που αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα της πόλης θα ενταχθούν στο νέο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2020, όπως εξηγεί στον «Τ.Θ.» ο o αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης. «Βάζουμε μπροστά από το νέο έτος δύο βασικές μας προεκλογικές δεσμεύσεις για ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους από την παραλία μέχρι την Εγνατία με διεθνή διαγωνισμό, καθώς και την επέκταση της παλαιάς παραλίας, δηλαδή από το Λευκό Πύργο ως το Λιμάνι, στο ίδιο στυλ με τη νέα παραλία», δηλώνει ο κ. Κυριζίδης και εξηγεί ότι ακριβώς αυτό το σημείο της παραλίας είναι η βιτρίνα της πόλης και δεν μπορεί να βλέπουν οι τουρίστες αυτά τα κακόγουστα τσιμέντα γύρω από έναν ποδηλατόδρομο και παρεμπόριο.
      «Αυτές οι παρεμβάσεις έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και καιρό, αλλά κολλούσαν πάντοτε στην γραφειοκρατεία. Εμείς αρχίζουμε από το 2020 και ελπίζουμε να το ολοκληρώσουμε γρήγορα», συμπληρώνει. Οι παρεμβάσεις στη παλαιά παραλία θα περιλαμβάνουν ξύλινο ντεκ παρόμοιο με αυτό της νέας παραλίας μαζί με ξύλινες κατασκευές, που θα αυξήσουν το δημόσιο χώρο στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, όπως μας πληροφόρησε ο αντιδήμαρχος.
      Επίσης, ένας τρίτος ξεχωριστός διαγωνισμός θα γίνει για τη συντήρηση αποκλειστικά της νέας παραλίας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι και για τα τρία έργα θα γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός, μια επιλογή του δήμου για να αναδειχθεί κάθε έργο με τους δικούς του όρους. Μάλιστα, όπως ορίζουν οι διαδικασίες, θα συσταθεί ειδική επιτροπή που θα από το Δήμο Θεσσαλονίκης που θα βραβεύσει τις τρεις καλύτερες μελέτες, για να προχωρήσει και το έργο.
      Θυμίζουμε ότι από το καλοκαίρι ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είχε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αναμόρφωση της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα στην πλατεία Αριστοτέλους, δηλώνοντας σε συνέντευξη του στον «Τ.Θ.» ότι «το καμάρι της πόλης, η πλατεία Αριστοτέλους, θα γίνει μία ευρωπαϊκής αισθητικής αξίας πλατεία μέσα από ανάπλαση που θα προκύψει μέσα από έναν ανοιχτό διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό».
    • By Engineer
      Τα σχολεία της πρωτεύουσας που ιδρύθηκαν με την ανακήρυξη της Αθήνας ως πρωτεύουσα του Νέου Ελληνικού Κράτους είναι στην πλειοψηφία τους εγκατεστημένα σε παραδοσιακά και εντυπωσιακά κτίρια που ακόμη και σήμερα σώζονται. Άλλα σε καλύτερη και άλλα σε χειρότερη κατάσταση, παραμένουν στις γωνιές της πόλης για να μας θυμίζουν μνήμες μιας άλλης εποχής.
      Ποια ήταν όμως αυτά;
       
      Αρσάκειο – Τοσίτσειο Σχολείο, οδός Πανεπιστημίου 47-49
       
      Δεύτερο (2ο) Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Αχαρνών 82 και Χέυδεν
      42ο Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Μιχαήλ Βόδα 12

      Σχολείο «Δημήτρης Πικιώνης», 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών-14ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, οδός Σίνα 70
       
      Το Ή (Όγδοο) Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Νικοπόλεως 33, Πλατεία Κολιάτσου (Σήμερα συστεγάζεται με το 8ο Λύκειο Αθηνών, το 24ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και το 4ο Ειδικό Σχολείο.)
       
      15ο Λύκειο Αθηνών, οδός Κυψέλης 46 και Παξών

      37ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, οδός Κύπρου 43, Πλατεία Αμερικής
      Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων, Λεωφόρος Κιφησίας 184 Αμαρούσιον
       
      46ο Γυμνάσιο Αθηνών, οδός Ασκληπιού 183

      Ένα παλιό κτήριο του Αρσακείου (Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία) στη συμβολή των οδών Αχαρνών και Σουμερλή

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.