Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Επανυπολογίζονται όλα τα αυξημένα εφάπαξ που δόθηκαν στους μηχανικούς

    Sign in to follow this  

    Στον επανυπολογισμό των εφάπαξ που έχουν δοθεί σε 2.000 μηχανικούς και είναι αυξημένα σε σχέση με αυτά που έπρεπε να πάρουν προχωράει το ΕΤΕΑΕΠ.

    Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την στιγμή στο πρώην Ταμείο Πρόνοιας των Μηχανικών και Εργοληπτών εκκρεμούν 2.000 εφάπαξ καθώς δεν έχει βγει ακόμη η σχετική εγκυκλιος ενώ θα επανεξεταστούν τα ποσά των 2.000 εφάπαξ που δόθηκαν με την εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας η οποία ακυρώθηκε από την νυν ηγεσία του υπουργείου Εργασίας καθώς δεν είχε καμία νομική βάση.

    Συγκεκριμένα αυτή την στιγμή για τη συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων δεν υπάρχει τρόπος υπολογισμού των ποσών, καθώς ακυρώθηκε η μέθοδος που προέβλεπε η εφαρμοστική εγκύκλιο της προηγούμενης κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότη Μηταράκη η εγκύκλιος έδινε την δυνατότητα στους συγκεκριμένους επαγγελματίες να λαμβάνουν μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση. Το ΕΤΕΑΕΠ θα πρέπει να επανυπολογίσει περίπου 2.000 παροχές που δόθηκαν αυξημένα και στη συνέχεια να προχωρήσει στην αποπληρωμή επιπλέον 2.000 εφάπαξ.

    Ωστόσο, μέχρι σήμερα εκκρεμεί η έκδοση νέας εγκυκλίου. Συγκεκριμένα, όπως έχει τονίσει ο κ. Μηταράκης, με το Νόμο Κατρούγκαλου, καθορίστηκε ένας ενιαίος τρόπος για τον υπολογισμό των εφάπαξ, τόσο των μισθωτών όσο και των επαγγελματιών.
    Την ίδια στιγμή όμως με μια εγκύκλιος καθορίστηκε μια διαφορετική φόρμουλα για τον υπολογισμό των εφάπαξ των μηχανικών του ταμείου Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών, με συνέπεια αυτοί οι επαγγελματίες να πάρουν αρκετά μεγαλύτερο ποσό εφάπαξ από το προβλεπόμενο, χωρίς καμιά νομική βάση.

    Τι όριζε η επίμαχη εγκύκλιος

    Υψηλότερα εφάπαξ σε σύγκριση με τα ποσά που θα έπαιρναν με βάση το νόμο 4387/2016 πληρώθηκαν σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων του ΤΣΜΕΔΕ, με εγκύκλιο της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, την οποία ανακάλεσε με απόφαση που υπέγραψε στις 2 Αυγούστου ο νέος υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Νότης Μηταράκης.

    Το σχετικό έγγραφο του υφυπουργού ήρθε μετά τις παρατηρήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη (20/4/2019) και τις ενστάσεις του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (25/6/2019), τις οποίες γνώριζε και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, αλλά τις αγνόησε.

    Οι ενστάσεις είχαν να κάνουν με το ότι ο νόμος παρακάμφθηκε και αλλοιώθηκε με απλή εγκύκλιο που ευνοούσε μερίδα ασφαλισμένων ενώ θα έπρεπε οι όποιες αλλαγές να γίνουν με νέα -τροποποιητική- διάταξη νόμου που να ισχύει για όλους.

    Αρνητική, μάλιστα, στην αλλαγή νόμου με εγκύκλιο ήταν και η εισήγηση που είχε κάνει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, η οποία δεν εισακούστηκε. Η εγκύκλιος (με ΑΔΑ ΩΙΙ0465Θ1Ω-6ΦΣ και ημερομηνία 13.3.2018), την οποία είχε υπογράψει ο πρώην υφυπουργός Τάσος Πετρόπουλος, μετέβαλε τον κανόνα του άρθρου 35 παρ. 4 του νόμου 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) και εισήγαγε ειδικά για τους πριν από το 1993 ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΜΕΔΕ έναν διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ, που οδηγούσε σε ποσά κατά πολύ υψηλότερα έναντι των μετά το 1993 ασφαλισμένων του ίδιου φορέα.

    Το αποτέλεσμα ήταν να πληρωθούν υψηλά εφάπαξ σε συγκεκριμένη κατηγορία ασφαλισμένων (με εισφορές πριν από το 1993 στον κλάδο Πρόνοιας του ΤΣΜΕΔΕ) ενώ την ίδια στιγμή για τους μετά το 1993 ισχύουν οι περιορισμοί του νόμου που «κουρεύει» σημαντικά το εφάπαξ. Στην πράξη, οι πριν από το 1993 έχουν διαφορετικό υπολογισμό από τους μετά το 1993 ασφαλισμένους στον ίδιο φορέα. Η αλλαγή αυτή έγινε γιατί οι μηχανικοί είχαν διαφορετικά καθεστώτα εισφορών από το 1979 ως το 2006 και από το 2007 και μετά. Όμως, τελικά, όπως αποδείχθηκε, η εφαρμογή της εγκυκλίου δημιούργησε και νέες στρεβλώσεις καθώς προέκυψαν μικρότερα εφάπαξ για ορισμένους ασφαλισμένους σε σύγκριση με αυτά που θα είχαν αν τελικώς εφαρμοζόταν ο νόμος.

    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Κτηματολόγιο: Με τη χώρα να κινείται σε ρυθμούς κτηματογράφησης για το υπόλοιπο 63% της επικράτειας, η προσοχή έχει στραφεί στην τρέχουσα διαδικασία. 
      Ωστόσο, παρατηρούνται προβλήματα στις περιοχές που έχουν ήδη κτηματογραφηθεί (δηλαδή, το 33% που έχει ήδη Κτηματολόγιο), ενώ σε πολλές των περιπτώσεων οι ιδιοκτήτες παραμένουν όμηροι για μεγάλα διαστήματα, αδυνατώντας να προχωρήσουν σε μεταβίβαση ή πώληση του ακινήτου τους.
      Το γεγονός ότι το Ελληνικό Κτηματολόγιο παραμένει προς το παρόν υποστελεχωμένο και οι τυχόν διορθώσεις στους χάρτες γίνονται βάσει νόμου μόνο από το προσωπικό του, περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.
       
      Η λύση που προκρίνεται είναι ο «Διαπιστευμένος Μηχανικός».
      Οπως εξηγούν επαγγελματίες του κλάδου, «το πρόβλημα πηγάζει από το γεγονός ότι η διόρθωση σε περιοχές που έχει ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο είναι μια βαριά διαδικασία, διότι θεωρείται ότι η κτηματογράφηση, μόλις τελειώσει γίνεται οριστική. Ετσι, λοιπόν ο νομοθέτης έχει επιλέξει η διόρθωση να γίνεται μόνο από το ίδιο το Κτηματολόγιο. Μάλιστα, μπορεί ο πολίτης να καταθέτει αίτηση στο κτηματολογικό γραφείο της περιοχής του (με σχέδια, δικαιολογητικά κ.λπ.) για μια διόρθωση μερικών εκατοστών, αλλά αυτή γίνεται μόνο κεντρικά, δηλαδή στην κεντρική υπηρεσία του Κτηματολογίου.
      Ο λόγος ήταν η διασφάλιση της ακεραιότητας των στοιχείων της κτηματογράφησης αλλά δεν είχε υπολογιστεί σωστά ο όγκος που θα προέκυπτε. Επειδή, ιδίως στις παλαιές κτηματογραφήσεις, υπάρχουν πολύ συχνά τέτοιες αποκλίσεις, τους τελευταίους μήνες, όπου υπάρχουν μεταβιβάσεις ακινήτων με διορθώσεις, παρουσιάζονται μεγάλες καθυστερήσεις», σημειώνουν και συμπληρώνουν πως «σήμερα στο Κτηματολόγιο υπάρχουν μόλις 4-5 υπάλληλοι που μπορούν (έχουν δικαίωμα) να εκτελέσουν αυτές τις εργασίες, όταν οι αιτήσεις είναι χιλιάδες. Και η διόρθωση παίρνει χρόνο, διότι πρέπει να γίνει πάνω στο χάρτη, με βάση ψηφιακό αρχείο που έχει ετοιμάσει ένας μηχανικός – συνήθως τοπογράφος. Αλλά παρότι είναι ηλεκτρονική η διόρθωση, δεν είναι αυτόματη, γίνεται σχεδόν με το χέρι και χρειάζεται προσωπική ενασχόληση εκατοστό εκατοστό πολλές φορές», τονίζουν χαρακτηριστικά.
      Αποτέλεσμα αυτού, πολίτες να περιμένουν μέχρι και πέντε μήνες προκειμένου να τελειώσει μια διόρθωση και να αξιοποιήσουν το ακίνητό τους.
      Μάλιστα, τα πράγματα τείνουν να γίνονται χειρότερα σε κάποιες περιπτώσεις που οι μικροδιαφορές μπορεί να επηρεάζουν τα πολεοδομικά και άλλα μεγέθη μιας ιδιοκτησίας, π.χ. την απόσταση από το όριο του οικοπέδου για μια οικοδομή, την αρτιότητα, τα τετραγωνικά που βγάζουν οι συντελεστές κ.λπ. και οι οποίες ενδεχομένως να ακυρώσουν μια αγοροπωλησία όταν ανακαλυφθούν.
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριος Ελλάδος και οι αρμόδιοι φορείς πρότειναν το θεσμό του «Διαπιστευμένου Μηχανικού», με την κυβέρνηση να βλέπει θετικά τη συνεργασία τους με το Κτηματολόγιο.
      Τι θα κάνει όμως ο συγκεκριμένος μηχανικός; Αρχικά, αφού ο ίδιος έχει ορισμένα απαραίτητα προσόντα (για παράδειγμα συγκεκριμένες σπουδές και εμπειρία) θα πιστοποιείται από την Πολιτεία ως ειδικός «Διαπιστευμένος Μηχανικός» για το Κτηματολόγιο και με δική του ευθύνη θα γίνονται οι αναγκαίες αλλαγές στην κτηματογράφηση. Ο μηχανικός αυτός, θα είναι ελεύθερος επαγγελματίας και όχι δημόσιος υπάλληλος αλλά θα ασκεί δημόσια εξουσία κατ’ ανάθεση, όπως για παράδειγμα γίνεται σήμερα με τους ελεγκτές δόμησης που ελέγχουν τις οικοδομές και βγάζουν τα πορίσματα ελέγχου.
      Αξίζει να σημειωθεί πως πηγές από τον Φορέα τονίζουν πως δεν βλέπουν θετικά το όλο εγχείρημα, υποστηρίζοντας πως τέτοιες ενέργειες πρέπει να πραγματοποιούνται από το Δημόσιο και μόνο.
      Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ο «Διαπιστευμένος Μηχανικός» εγγυάται, για λογαριασμό του κράτους, την έγκαιρη και έγκυρη αλλαγή της γεωχωρικής βάσης του Κτηματολογίου. Το 2013, θεσμοθετήθηκε στη χώρα μας, αλλά ποτέ δεν λειτούργησε λόγω της μη έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος που απαιτούνταν.
      Ο αρμόδιος για τη χωροταξία και το Κτηματολόγιο υφυπουργός Περιβάλλοντος Δημήτρης Οικονόμου είχε δηλώσει στο πλαίσιο των εξαγγελιών για την επίσπευση και ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, με δεκάδες αλλαγές που δρομολογούνται, ότι μία από τις δέσμες μέτρων που προχωρούν άμεσα «αφορά την ενίσχυση της συνεργασίας του Ελληνικού Κτηματολογίου με επαγγελματίες που είναι απαραίτητοι για την επιτυχή ολοκλήρωσή του». Για αυτό δημιουργείται Μητρώο Διαπιστευμένων Μηχανικών για τη στήριξη του μετασχηματισμού του Κτηματολογίου.
      Πηγή πληροφοριών: Ελεύθερος Τύπος

      View full είδηση
    • By Engineer
      Κτηματολόγιο: Με τη χώρα να κινείται σε ρυθμούς κτηματογράφησης για το υπόλοιπο 63% της επικράτειας, η προσοχή έχει στραφεί στην τρέχουσα διαδικασία. 
      Ωστόσο, παρατηρούνται προβλήματα στις περιοχές που έχουν ήδη κτηματογραφηθεί (δηλαδή, το 33% που έχει ήδη Κτηματολόγιο), ενώ σε πολλές των περιπτώσεων οι ιδιοκτήτες παραμένουν όμηροι για μεγάλα διαστήματα, αδυνατώντας να προχωρήσουν σε μεταβίβαση ή πώληση του ακινήτου τους.
      Το γεγονός ότι το Ελληνικό Κτηματολόγιο παραμένει προς το παρόν υποστελεχωμένο και οι τυχόν διορθώσεις στους χάρτες γίνονται βάσει νόμου μόνο από το προσωπικό του, περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.
       
      Η λύση που προκρίνεται είναι ο «Διαπιστευμένος Μηχανικός».
      Οπως εξηγούν επαγγελματίες του κλάδου, «το πρόβλημα πηγάζει από το γεγονός ότι η διόρθωση σε περιοχές που έχει ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο είναι μια βαριά διαδικασία, διότι θεωρείται ότι η κτηματογράφηση, μόλις τελειώσει γίνεται οριστική. Ετσι, λοιπόν ο νομοθέτης έχει επιλέξει η διόρθωση να γίνεται μόνο από το ίδιο το Κτηματολόγιο. Μάλιστα, μπορεί ο πολίτης να καταθέτει αίτηση στο κτηματολογικό γραφείο της περιοχής του (με σχέδια, δικαιολογητικά κ.λπ.) για μια διόρθωση μερικών εκατοστών, αλλά αυτή γίνεται μόνο κεντρικά, δηλαδή στην κεντρική υπηρεσία του Κτηματολογίου.
      Ο λόγος ήταν η διασφάλιση της ακεραιότητας των στοιχείων της κτηματογράφησης αλλά δεν είχε υπολογιστεί σωστά ο όγκος που θα προέκυπτε. Επειδή, ιδίως στις παλαιές κτηματογραφήσεις, υπάρχουν πολύ συχνά τέτοιες αποκλίσεις, τους τελευταίους μήνες, όπου υπάρχουν μεταβιβάσεις ακινήτων με διορθώσεις, παρουσιάζονται μεγάλες καθυστερήσεις», σημειώνουν και συμπληρώνουν πως «σήμερα στο Κτηματολόγιο υπάρχουν μόλις 4-5 υπάλληλοι που μπορούν (έχουν δικαίωμα) να εκτελέσουν αυτές τις εργασίες, όταν οι αιτήσεις είναι χιλιάδες. Και η διόρθωση παίρνει χρόνο, διότι πρέπει να γίνει πάνω στο χάρτη, με βάση ψηφιακό αρχείο που έχει ετοιμάσει ένας μηχανικός – συνήθως τοπογράφος. Αλλά παρότι είναι ηλεκτρονική η διόρθωση, δεν είναι αυτόματη, γίνεται σχεδόν με το χέρι και χρειάζεται προσωπική ενασχόληση εκατοστό εκατοστό πολλές φορές», τονίζουν χαρακτηριστικά.
      Αποτέλεσμα αυτού, πολίτες να περιμένουν μέχρι και πέντε μήνες προκειμένου να τελειώσει μια διόρθωση και να αξιοποιήσουν το ακίνητό τους.
      Μάλιστα, τα πράγματα τείνουν να γίνονται χειρότερα σε κάποιες περιπτώσεις που οι μικροδιαφορές μπορεί να επηρεάζουν τα πολεοδομικά και άλλα μεγέθη μιας ιδιοκτησίας, π.χ. την απόσταση από το όριο του οικοπέδου για μια οικοδομή, την αρτιότητα, τα τετραγωνικά που βγάζουν οι συντελεστές κ.λπ. και οι οποίες ενδεχομένως να ακυρώσουν μια αγοροπωλησία όταν ανακαλυφθούν.
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριος Ελλάδος και οι αρμόδιοι φορείς πρότειναν το θεσμό του «Διαπιστευμένου Μηχανικού», με την κυβέρνηση να βλέπει θετικά τη συνεργασία τους με το Κτηματολόγιο.
      Τι θα κάνει όμως ο συγκεκριμένος μηχανικός; Αρχικά, αφού ο ίδιος έχει ορισμένα απαραίτητα προσόντα (για παράδειγμα συγκεκριμένες σπουδές και εμπειρία) θα πιστοποιείται από την Πολιτεία ως ειδικός «Διαπιστευμένος Μηχανικός» για το Κτηματολόγιο και με δική του ευθύνη θα γίνονται οι αναγκαίες αλλαγές στην κτηματογράφηση. Ο μηχανικός αυτός, θα είναι ελεύθερος επαγγελματίας και όχι δημόσιος υπάλληλος αλλά θα ασκεί δημόσια εξουσία κατ’ ανάθεση, όπως για παράδειγμα γίνεται σήμερα με τους ελεγκτές δόμησης που ελέγχουν τις οικοδομές και βγάζουν τα πορίσματα ελέγχου.
      Αξίζει να σημειωθεί πως πηγές από τον Φορέα τονίζουν πως δεν βλέπουν θετικά το όλο εγχείρημα, υποστηρίζοντας πως τέτοιες ενέργειες πρέπει να πραγματοποιούνται από το Δημόσιο και μόνο.
      Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ο «Διαπιστευμένος Μηχανικός» εγγυάται, για λογαριασμό του κράτους, την έγκαιρη και έγκυρη αλλαγή της γεωχωρικής βάσης του Κτηματολογίου. Το 2013, θεσμοθετήθηκε στη χώρα μας, αλλά ποτέ δεν λειτούργησε λόγω της μη έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος που απαιτούνταν.
      Ο αρμόδιος για τη χωροταξία και το Κτηματολόγιο υφυπουργός Περιβάλλοντος Δημήτρης Οικονόμου είχε δηλώσει στο πλαίσιο των εξαγγελιών για την επίσπευση και ολοκλήρωση του Κτηματολογίου, με δεκάδες αλλαγές που δρομολογούνται, ότι μία από τις δέσμες μέτρων που προχωρούν άμεσα «αφορά την ενίσχυση της συνεργασίας του Ελληνικού Κτηματολογίου με επαγγελματίες που είναι απαραίτητοι για την επιτυχή ολοκλήρωσή του». Για αυτό δημιουργείται Μητρώο Διαπιστευμένων Μηχανικών για τη στήριξη του μετασχηματισμού του Κτηματολογίου.
      Πηγή πληροφοριών: Ελεύθερος Τύπος
    • By Engineer
      Η ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ Α.Ε. (εφεξής και «Αναθέτων Φορέας), η οποία είναι 100% θυγατρική της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε. («ΔΕΗ Α.Ε.») και εμπίπτει στην παράγραφο 7 του άρθρου 222 του Νόμου 4412/2016, προσκαλεί κατά τις διατάξεις του Νόμου 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» (ΦΕΚ Α' 147/08.08.2016) και της παρούσας Διακήρυξης, τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς σε ανοιχτή διαδικασία του άρθρου 264 του Νόμου 4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, η οποία προσδιορίζεται βάσει τιμής, για την ανάδειξη Αναδόχου της Σύμβασης: «Παροχή υπηρεσιών επίβλεψης των εργασιών Π/Μ και Η/Μ του υπό κατασκευή Υβριδικού Ενεργειακού Έργου Ικαρίας της ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε. και της υπό κατασκευή Δημοτικής Οδοποιίας μήκους 7,2 χλμ στην περιοχή του Έργου και υπηρεσιών Λειτουργίας δύο Μικρών Υδροηλεκτρικών Σταθμών και ενός Αντλιοστασίου του Υβριδικού Ενεργειακού Έργου Ικαρίας» ανώτατου Προϋπολογισμού εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ (120.000,00 €), μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.
      Δείτε περισσότερα εδώ
    • By Engineer
      Η ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ Α.Ε. (εφεξής και «Αναθέτων Φορέας), η οποία είναι 100% θυγατρική της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε. («ΔΕΗ Α.Ε.») και εμπίπτει στην παράγραφο 7 του άρθρου 222 του Νόμου 4412/2016, προσκαλεί κατά τις διατάξεις του Νόμου 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» (ΦΕΚ Α' 147/08.08.2016) και της παρούσας Διακήρυξης, τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς σε ανοιχτή διαδικασία του άρθρου 264 του Νόμου 4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, η οποία προσδιορίζεται βάσει τιμής, για την ανάδειξη Αναδόχου της Σύμβασης: «Παροχή υπηρεσιών επίβλεψης των εργασιών Π/Μ και Η/Μ του υπό κατασκευή Υβριδικού Ενεργειακού Έργου Ικαρίας της ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε. και της υπό κατασκευή Δημοτικής Οδοποιίας μήκους 7,2 χλμ στην περιοχή του Έργου και υπηρεσιών Λειτουργίας δύο Μικρών Υδροηλεκτρικών Σταθμών και ενός Αντλιοστασίου του Υβριδικού Ενεργειακού Έργου Ικαρίας» ανώτατου Προϋπολογισμού εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ (120.000,00 €), μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.
      Δείτε περισσότερα εδώ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Μηχανικούς από άλλους φορείς «επιστρατεύει» το υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα στους δήμους, τα οποία καθυστερούν εξαιτίας της αδυναμίας σύνταξης τεχνικών μελετών με συνέπεια τη μη απορρόφηση κονδυλίων από τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα.
      Με ειδική διάταξη που κατατέθηκε από τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο πλέον επιλύεται το πρόβλημα έλλειψης μηχανικών στους δήμους καθώς δίνεται η δυνατότητα να συνάπτονται συμβάσεις με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως η ΕΕΤΑΑ και να χρησιμοποιούνται οι μηχανικοί τους για τη σύνταξη τεχνικών μελετών, που είναι απαραίτητες για τη χρηματοδότηση έργων. Η ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης) είναι ιδιωτικού δικαίου και από το 1985 παρέχει τεχνική και επιστημονική υποστήριξη προς τους ΟΤΑ.
      Με άλλη ρύθμιση δημιουργείται Μητρώο Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης που θα συμβάλει στη χάραξη αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών στο χώρο των ΟΤΑ.
      Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις:
      Μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης οι ΟΤΑ :
      – μπορούν να συνάπτουν σύμβαση «οριζόντιας συνεργασίας» με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, την ΕΕΤΑΑ και τις Αναπτυξιακές τους Εταιρίες και να τους αναθέτουν την τεχνική τους υπηρεσία για διαδικασίες εποπτείας και επίβλεψης δημοσίων συμβάσεων μελετών και έργων,
      – μπορούν να συνάπτουν σύμβαση με τις ως άνω δομές για την υποστήριξη στην άσκηση των συνήθων αρμοδιοτήτων των τεχνικών υπηρεσιών και των υπηρεσιών δόμησης, με τη δικλίδα ότι η αρμοδιότητα έκδοσης των διοικητικών πράξεων ασκείται από δημόσιο όργανο.
      Με τη δημιουργία για πρώτη φορά Μητρώου Δεδομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο εξής θα καταχωρίζονται όλα τα στοιχεία που αφορούν την οικονομική και διοικητική λειτουργία των ΟΤΑ, τα στοιχεία του ενεργητικού τους, καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία που αφορούν τα νομικά τους πρόσωπα .
      Η λειτουργία του Μητρώου δίνει τη δυνατότητα για πρώτη φορά από ιδρύσεως ΟΤΑ για τη χάραξη αποτελεσματικών και στοχευμένων πολιτικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
      Με το Μητρώο θα καταγράφονται όλα τα οικονομικά στοιχεία, οι υπηρεσίες και οι φορείς των δήμων, το προσωπικό και γενικώς ό,τι αφορά τη λειτουργία των ΟΤΑ.
      Η καθυστέρηση έργων λόγω έλλειψης μηχανικών απασχολεί το σύνολο των δήμων της χώρας οι οποίοι πριν από περίπου έξι μήνες είχαν στείλει επιστολή στο υπουργείο Εσωτερικών, στην οποία επισήμαναν ότι υπάρχει μια μεγάλη μάζα μελετών, έργα έχουν ενταχθεί αλλά καθυστερούν λόγω της έλλειψης του απαραίτητου επιστημονικού προσωπικού.
      Την αρνητική εικόνα που έχει ως αποτέλεσμα να μην εκτελούνται έργα παρουσίασε με επιστολή του προς τον κ. Θεοδωρικάκο και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος ζητά την ενίσχυση του προσωπικού της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων ούτως ώστε να καλυφθούν αυξημένες ανάγκες των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, όσον αφορά την εκτέλεση έργων, σε όλα τα στάδια αυτών, από τη μελέτη, την ωρίμανση, τη δημοπράτηση, την επίβλεψη και τη χρηματοδότησή τους.
      Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χατζημάρκος, «με εξασφαλισμένη σήμερα τη χρηματοδότηση δεκάδων έργων σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, τα οποία δεν μπορούν να υλοποιηθούν αφού το περιορισμένο προσωπικό της περιφέρειας είναι ανθρωπίνως αδύνατον να ανταποκριθεί στον τεράστιο όγκο δουλειάς».
      Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει το σύνολο των περιφερειών, οι οποίες δεν μπορούν να αξιοποιήσουν έγκαιρα προγράμματα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα ή προγράμματα ΕΣΠΑ. Πολλοί δήμοι σήμερα δεν έχουν «ώριμες μελέτες» με κίνδυνο να χαθούν σημαντικά κονδύλια και να καθυστερήσουν ή και να ματαιωθούν έργα σημαντικά για την περιφέρεια.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.