Jump to content
  • Novatron
  • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Η Booking έμαθε ότι δεν είναι η μόνη στην αγορά

    Sign in to follow this  

    Ενεργοποιήθηκε ήδη ο... άφαντος ως σήμερα area manager της εταιρείας, ξεκινώντας σειρά επαφών με ξενοδόχους μετά το σάλο που ξέσπασε με την επιστολή που επιβάλλει αλλαγές στις συμβάσεις. Η στάση του υπ. Τουρισμού.                                   

    Τρέχουν τώρα να «οριοθετήσουν» τη φωτιά πριν πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις οι υπεύθυνοι της ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com. Μια φωτιά που άναψαν οι ίδιοι, στέλνοντας στους ξενοδόχους σε όλο τον κόσμο μια… απανταχούσα (επιστολή) με την οποία τους γνωστοποιεί αλλαγές στους όρους των μεταξύ τους συμφωνιών.

    Το σημαντικό είναι πως στην επιστολή της προς τους ξενοδόχους η Booking όρισε ως deadline την 31η Ιουλίου! Στο απόλυτο peak της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Ακόμα σημαντικότερο, όμως, είναι -σύμφωνα με ξενοδοχειακές πηγές- το αποικιοκρατικού χαρακτήρα ύφος της επιστολής, όταν φθάνει στο «δια ταύτα». Κι αυτό καθώς είναι της λογικής «ή αποδέχεστε τους νέους όρους ή διακόπτεται η συνεργασία μας». Η μη… συμμόρφωση, μάλιστα, εκ μέρους των ξενοδόχων σήμαινε πρακτικά πως δεν θα έχουν τη δυνατότητα να δέχονται κρατήσεις μέσω booking.com μετά τις 20 Αυγούστου!

    Ξενοδόχοι με τους οποίους επικοινώνησε το Euro2day.gr περιέγραφαν την επιστολή με τη φράση: take it or leave it.

    Η Booking βρίσκεται πλέον σε καθεστώς άτυπης «διαχείρισης κρίσης» μετά τις αντιδράσεις των ξενοδόχων της Καραϊβικής. Σ’ αυτές ήρθε να προστεθεί η ηχηρή κίνηση του αντιπροέδρου και δ/νοντα συμβούλου του ξενοδοχειακού ομίλου Aldemar Αλέξανδρου Αγγελόπουλου να σηκώσει το γάντι και να διακόψει εκείνος τη συνεργασία με την Booking! 

    Το Euro2day.gr παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή το θέμα και απευθύνθηκε άμεσα στον Α. Αγγελόπουλο, ζητώντας του να εξηγήσει τους λόγους και το σκεπτικό της κίνησης. Το άρθρο του δημοσιεύθηκε την Τρίτη και προκάλεσε αίσθηση. 

    Η απρόσμενα (ίσως για κάποιους) μεγάλες διαστάσεις που προσλαμβάνει το θέμα σήμανε alert στα headquarters της Booking. Σύμφωνα, μάλιστα, με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr, ενεργοποιήθηκε ο μέχρι σήμερα άφαντος από την ελληνική αγορά area manager της πλατφόρμας κρατήσεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κινείται ήδη για επαφές με βασικούς ξενοδοχειακούς παίκτες της ελληνικής αγοράς προκειμένου να κατασταλεί η… «φωτιά», πριν επεκταθεί.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Aldemar φέρεται να είναι ένας από αυτούς που δέχθηκαν κλήση για άμεση συνάντηση. Αλλά όχι ο μόνος. Την ίδια στιγμή, το θέμα είναι εν γνώσει του νέου υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος, προς το παρόν, εξετάζει τις παραμέτρους του θέματος

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Η Ισπανία διατήρησε το θρόνο της και ανακηρύχθηκε για μια ακόμα φορά η καλύτερη χώρα για τουρισμό στον κόσμο,με τις καλύτερες υποδομές τόσο δημοσίου όσο και ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.  Τι είναι όμως αυτό που κάνει μια χώρα "καλή" για τουρισμό; 
      Σίγουρα ένα σημείο είναι η ιστορία της, τα αξιοθέατα και τα μέρη που μπορεί ο κάθε επισκέπτης να περάσει λίγες ή πολλές μέρες ξεκούρασης και περιπέτειας. Όμως δεν φτάνει αυτό. Για να θεωρηθεί μια χώρα "φιλικά προς τον τουρισμό" θα πρέπει να προσφέρει ποικιλία χαρακτηριστικών, να έχει τις κατάλληλες υποδομές και να προσφέρει διαφορετικές υπηρεσίες για όλες τις ανάγκες. 
      Σε ότι έχει να κάνει με τις υποδομές, δεν αναφερόμαστε φυσικά μόνο σε αεροδρόμια και λιμάνια, αλλά και σε όλα αυτά που κάνουν τη ζωή τουριστών και κατοίκων πιο εύκολη. Αστικές συγκοινωνίες που εξυπηρετούν όλους σχεδόν τους προορισμούς, ασφαλές οδικό δίκτυο, υπηρεσίες καθαρισμού λυμάτων. Θα πρέπει τα τουριστικά μέρη να μην "πνίγονται" από σκουπίδια, να υπάρχει πρόνοια για δραστηριότητες και επισκεψιμότητα όλο τον χρόνο. 

      Θα πρέπει η χώρα να προσφέρει ασφάλεια στους επισκέπτες της και να είναι ανοιχτή στις ιδιαιτερότητες των επισκεπτών της, ενώ θα πρέπει οι επισκέπτες ν μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και να κάνουν τις κρατήσεις τους από το διαδίκτυο, ενώ οι τιμές προϊόντων και υπηρεσιών να είναι ανταγωνιστικές. 
      Τέλος, θα πρέπει η ταξιδιωτική εμπειρία να περιέχει έντονο το εθνικό στοιχείο, με τοπικά προϊόντα, φεστιβάλ, εκδηλώσεις και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον. Η βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη παίζουν μεγάλο ρόλο στην βαθμολογία κάθε χώρας, ένας τομέας στον οποίο η χώρας μας δεν έχει κάνει σημαντικά βήματα. 
      Με βάση αυτά, και πολλά ακόμα, χαρακτηριστικά, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, κατέταξε 140 χώρες, ανάλογα με την βαρύτητα που δίνουν στους παραπάνω τομείς. Η κορυφή του πίνακα δεν είχε μεταβολές, εκτός από την Μεγάλη Βρετανία που έχασε την πέμπτη θέση από τις ΗΠΑ, λόγω της αβεβαιότητας του Brexit. 
      Ποιες είναι οι κορυφαίες τουριστικά χώρες στον κόσμο
      Στην κορυφή όπως είπαμε είναι η Ισπανία, η οποία βρίσκεται στο +41,4% από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών και ακολουθεί για μια ακόμα χρονιά η Γαλλία με +40,4%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με +40%, ενώ και η τέταρτη θέση είναι αμετάβλητη και καταλαμβάνεται από την Ιαπωνία με +39,6%. 
      Στην πέμπτη θέση ανέβηκαν οι ΗΠΑ με +36,6% ρίχνοντας στην έκτη την Βρετανία με +34,9%. Την δεκάδα συμπληρώνουν οι Αυστραλία, Ιταλία, Καναδάς και Ελβετία, επιβεβαιώνοντας την υπεροχή του Ευρωπαϊκού τουρισμού καθώς 6 στις 10 χώρες της πρώτης δεκάδας είναι στην Γηραιά Ήπειρο. 

      Η Ελλάδα βρίσκεται στην 25η θέση του σχετικού πίνακα, έχοντας χάσει μια θέση από την περσινή κατάταξη με +18,1% από τον παγκόσμιο μέσο όρο, κάτω από Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Σουηδία, και πάνω από Ιρλανδία, Κροατία και Φινλανδία. 
      Ο μεγάλος τουριστικός ανταγωνιστής μας στην περιοχή, η Τουρκία, βρίσκεται στην 43η θέση με +9,8%, μία θέση πάνω από την Κύπρο. 
      Ο τουρισμός αλλάζει
      Τι είναι αυτό που κάνει την Ισπανία τόσο ελκυστική για τους επισκέπτες; Η χώρα έχει αναρριχηθεί εδώ και χρόνια στην κορυφή της τουριστικής αγοράς, μέσα από τον πλούτο των φυσικών και πολιτιστικών της πόρων, ενώ οι υποδομές επιτρέπουν στην χώρα να επιτυγχάνει πολύ υψηλές βαθμολογίες. Η Ισπανία έχει δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ κατά την τελευταία δεκαετία για την αναβάθμιση των δρόμων, των σιδηροδρόμων και των αερολιμένων.
      Η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία συμβάλλει κατά 5% στο συνολικό ΑΕγχΠ της Ισπανίας, ποσό το οποίο φαίνεται ότι θα αυξηθεί κατά την επόμενη δεκαετία, καθώς η παγκόσμια μεσαία τάξη - ιδίως σε περιοχές όπως η Ασία - συνεχίζει να αυξάνεται.
      Στην πραγματικότητα, το ταξίδι και ο τουρισμός ως παγκόσμια βιομηχανία γνώρισε άνθηση από την τελευταία έκθεση του Π.Ο.Φ το 2017 και η συμβολή του στο παγκόσμιο ΑΕΠ (σήμερα 10%) αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% κατά την επόμενη δεκαετία. Ταυτόχρονα, ένα από τα μεγάλα ευρήματα της φετινής έκθεσης ήταν ότι η ανάπτυξη υποδομών που είναι φιλικές προς τον τουρισμό - δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια και καταλύματα σε ξενοδοχεία, για παράδειγμα - έχει μειωθεί μόλις στο 1,4%.
      "Καθώς η διεθνής συνδεσιμότητα συνεχίζει να αυξάνεται, βλέπουμε ότι η ταξιδιωτική και τουριστική ανταγωνιστικότητα συνεχίζει να αυξάνεται επίσης", αναφέρει ο Christoph Wolff, επικεφαλής της κινητικότητας, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. "Ο αυξημένος τουρισμός προσφέρει πολλά οφέλη σε πολλές οικονομίες, αλλά πρέπει να γίνεται σωστά από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις επιχειρήσεις, για ένα βιώσιμο μέλλον".

      View full είδηση
    • By Engineer
      Η Ισπανία διατήρησε το θρόνο της και ανακηρύχθηκε για μια ακόμα φορά η καλύτερη χώρα για τουρισμό στον κόσμο,με τις καλύτερες υποδομές τόσο δημοσίου όσο και ιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.  Τι είναι όμως αυτό που κάνει μια χώρα "καλή" για τουρισμό; 
      Σίγουρα ένα σημείο είναι η ιστορία της, τα αξιοθέατα και τα μέρη που μπορεί ο κάθε επισκέπτης να περάσει λίγες ή πολλές μέρες ξεκούρασης και περιπέτειας. Όμως δεν φτάνει αυτό. Για να θεωρηθεί μια χώρα "φιλικά προς τον τουρισμό" θα πρέπει να προσφέρει ποικιλία χαρακτηριστικών, να έχει τις κατάλληλες υποδομές και να προσφέρει διαφορετικές υπηρεσίες για όλες τις ανάγκες. 
      Σε ότι έχει να κάνει με τις υποδομές, δεν αναφερόμαστε φυσικά μόνο σε αεροδρόμια και λιμάνια, αλλά και σε όλα αυτά που κάνουν τη ζωή τουριστών και κατοίκων πιο εύκολη. Αστικές συγκοινωνίες που εξυπηρετούν όλους σχεδόν τους προορισμούς, ασφαλές οδικό δίκτυο, υπηρεσίες καθαρισμού λυμάτων. Θα πρέπει τα τουριστικά μέρη να μην "πνίγονται" από σκουπίδια, να υπάρχει πρόνοια για δραστηριότητες και επισκεψιμότητα όλο τον χρόνο. 

      Θα πρέπει η χώρα να προσφέρει ασφάλεια στους επισκέπτες της και να είναι ανοιχτή στις ιδιαιτερότητες των επισκεπτών της, ενώ θα πρέπει οι επισκέπτες ν μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και να κάνουν τις κρατήσεις τους από το διαδίκτυο, ενώ οι τιμές προϊόντων και υπηρεσιών να είναι ανταγωνιστικές. 
      Τέλος, θα πρέπει η ταξιδιωτική εμπειρία να περιέχει έντονο το εθνικό στοιχείο, με τοπικά προϊόντα, φεστιβάλ, εκδηλώσεις και να μην επιβαρύνει το περιβάλλον. Η βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη παίζουν μεγάλο ρόλο στην βαθμολογία κάθε χώρας, ένας τομέας στον οποίο η χώρας μας δεν έχει κάνει σημαντικά βήματα. 
      Με βάση αυτά, και πολλά ακόμα, χαρακτηριστικά, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, κατέταξε 140 χώρες, ανάλογα με την βαρύτητα που δίνουν στους παραπάνω τομείς. Η κορυφή του πίνακα δεν είχε μεταβολές, εκτός από την Μεγάλη Βρετανία που έχασε την πέμπτη θέση από τις ΗΠΑ, λόγω της αβεβαιότητας του Brexit. 
      Ποιες είναι οι κορυφαίες τουριστικά χώρες στον κόσμο
      Στην κορυφή όπως είπαμε είναι η Ισπανία, η οποία βρίσκεται στο +41,4% από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών και ακολουθεί για μια ακόμα χρονιά η Γαλλία με +40,4%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με +40%, ενώ και η τέταρτη θέση είναι αμετάβλητη και καταλαμβάνεται από την Ιαπωνία με +39,6%. 
      Στην πέμπτη θέση ανέβηκαν οι ΗΠΑ με +36,6% ρίχνοντας στην έκτη την Βρετανία με +34,9%. Την δεκάδα συμπληρώνουν οι Αυστραλία, Ιταλία, Καναδάς και Ελβετία, επιβεβαιώνοντας την υπεροχή του Ευρωπαϊκού τουρισμού καθώς 6 στις 10 χώρες της πρώτης δεκάδας είναι στην Γηραιά Ήπειρο. 

      Η Ελλάδα βρίσκεται στην 25η θέση του σχετικού πίνακα, έχοντας χάσει μια θέση από την περσινή κατάταξη με +18,1% από τον παγκόσμιο μέσο όρο, κάτω από Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Σουηδία, και πάνω από Ιρλανδία, Κροατία και Φινλανδία. 
      Ο μεγάλος τουριστικός ανταγωνιστής μας στην περιοχή, η Τουρκία, βρίσκεται στην 43η θέση με +9,8%, μία θέση πάνω από την Κύπρο. 
      Ο τουρισμός αλλάζει
      Τι είναι αυτό που κάνει την Ισπανία τόσο ελκυστική για τους επισκέπτες; Η χώρα έχει αναρριχηθεί εδώ και χρόνια στην κορυφή της τουριστικής αγοράς, μέσα από τον πλούτο των φυσικών και πολιτιστικών της πόρων, ενώ οι υποδομές επιτρέπουν στην χώρα να επιτυγχάνει πολύ υψηλές βαθμολογίες. Η Ισπανία έχει δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ κατά την τελευταία δεκαετία για την αναβάθμιση των δρόμων, των σιδηροδρόμων και των αερολιμένων.
      Η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία συμβάλλει κατά 5% στο συνολικό ΑΕγχΠ της Ισπανίας, ποσό το οποίο φαίνεται ότι θα αυξηθεί κατά την επόμενη δεκαετία, καθώς η παγκόσμια μεσαία τάξη - ιδίως σε περιοχές όπως η Ασία - συνεχίζει να αυξάνεται.
      Στην πραγματικότητα, το ταξίδι και ο τουρισμός ως παγκόσμια βιομηχανία γνώρισε άνθηση από την τελευταία έκθεση του Π.Ο.Φ το 2017 και η συμβολή του στο παγκόσμιο ΑΕΠ (σήμερα 10%) αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% κατά την επόμενη δεκαετία. Ταυτόχρονα, ένα από τα μεγάλα ευρήματα της φετινής έκθεσης ήταν ότι η ανάπτυξη υποδομών που είναι φιλικές προς τον τουρισμό - δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια και καταλύματα σε ξενοδοχεία, για παράδειγμα - έχει μειωθεί μόλις στο 1,4%.
      "Καθώς η διεθνής συνδεσιμότητα συνεχίζει να αυξάνεται, βλέπουμε ότι η ταξιδιωτική και τουριστική ανταγωνιστικότητα συνεχίζει να αυξάνεται επίσης", αναφέρει ο Christoph Wolff, επικεφαλής της κινητικότητας, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. "Ο αυξημένος τουρισμός προσφέρει πολλά οφέλη σε πολλές οικονομίες, αλλά πρέπει να γίνεται σωστά από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις επιχειρήσεις, για ένα βιώσιμο μέλλον".
    • By Engineer
      Οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν για εργασία χρησιμοποιούν την Airbnb από την ίδρυσή της, όμως τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία που ξεκίνησε σαν startup έχει γίνει ένας από τους βασικότερους «παίχτες» στον χώρο των επαγγελματικών ταξιδιών.
      Για κάποιον λόγο, όμως, η εικόνα αυτή δεν συνδυάζεται με τον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων. Η Airbnb επιχειρεί να εισχωρήσει και στην κερδοφόρο βιομηχανία του συνεδριακού τουρισμού, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν έχει κάνει βήματα προόδου.
      Αυτό είναι απορίας άξιο αν λάβει κανείς υπόψη του τον αριθμό των δωματίων και των χώρων συνάντησης που διαθέτει. Η πλατφόρμα μέσω του νέου, Airbnb for Work, επιτρέπει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες να «φιλτράρουν» τα αποτελέσματα με βάση το αν θα ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή.
      Ετσι, επιλέγοντας το επαγγελματικό ταξίδι θα μπορούν να βλέπουν καταχωρήσεις που σχετίζονται περισσότερο με εταιρικά ταξίδια οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει καλές κριτικές και από άλλους επαγγελματίες για τις ανέσεις που διαθέτουν όπως το ισχυρό WiFi το εύκολο check in, ανιχνευτές καπνού κ.ά.
      Εκτός από την ταχύτερη κράτηση η κατηγορία αυτή βοηθάει όσους θέλουν να κάνουν κράτηση και σε κάτι πολύ σημαντικό όπως τα πρότυπα ασφάλειας τα οποία είναι απαραίτητα για σχεδιασμό εκδηλώσεων και επαγγελματικών συναντήσεων. Η Airbnb έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό και αναμένει στο άμεσο μέλλον να δει τα πρώτα αποτελέσματα.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι επαγγελματίες που ταξιδεύουν για εργασία χρησιμοποιούν την Airbnb από την ίδρυσή της, όμως τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία που ξεκίνησε σαν startup έχει γίνει ένας από τους βασικότερους «παίχτες» στον χώρο των επαγγελματικών ταξιδιών.
      Για κάποιον λόγο, όμως, η εικόνα αυτή δεν συνδυάζεται με τον τομέα των συνεδρίων και των εταιρικών συναντήσεων. Η Airbnb επιχειρεί να εισχωρήσει και στην κερδοφόρο βιομηχανία του συνεδριακού τουρισμού, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν έχει κάνει βήματα προόδου.
      Αυτό είναι απορίας άξιο αν λάβει κανείς υπόψη του τον αριθμό των δωματίων και των χώρων συνάντησης που διαθέτει. Η πλατφόρμα μέσω του νέου, Airbnb for Work, επιτρέπει στους επαγγελματίες ταξιδιώτες να «φιλτράρουν» τα αποτελέσματα με βάση το αν θα ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή.
      Ετσι, επιλέγοντας το επαγγελματικό ταξίδι θα μπορούν να βλέπουν καταχωρήσεις που σχετίζονται περισσότερο με εταιρικά ταξίδια οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει καλές κριτικές και από άλλους επαγγελματίες για τις ανέσεις που διαθέτουν όπως το ισχυρό WiFi το εύκολο check in, ανιχνευτές καπνού κ.ά.
      Εκτός από την ταχύτερη κράτηση η κατηγορία αυτή βοηθάει όσους θέλουν να κάνουν κράτηση και σε κάτι πολύ σημαντικό όπως τα πρότυπα ασφάλειας τα οποία είναι απαραίτητα για σχεδιασμό εκδηλώσεων και επαγγελματικών συναντήσεων. Η Airbnb έχει κάνει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα αυτό και αναμένει στο άμεσο μέλλον να δει τα πρώτα αποτελέσματα.
    • By Engineer
      Ο αριθμός των ταξιδιωτών που προσήλθε οδικώς στην χώρα μας το 2018, ανήλθε σε 8,8 εκατ , που αντιστοιχεί στο 29% από τα 30,3 εκατ. εισερχόμενους ταξιδιώτες συνολικά (πλην κρουαζιέρας).
      Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ για τις προοπτικές του εισερχόμενου οδικού τουρισμού στην Ελλάδα το 2019.
      Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου για τη φετινή χρονιά, οι οδικές αφίξεις ανήλθαν σε 536 000 μειωμένες κατά 12% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018. Η εικόνα όμως δεν είναι ενιαία, καθώς υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά χώρα και μεθοριακό σταθμό που καταγράφονται οι διελεύσεις των επισκεπτών. Για παράδειγμα, οι αφίξεις από την Αλβανία έχουν επανέλθει από τον Μάιο σε θετικούς ρυθμούς, ενώ από τη Βουλγαρία υπάρχει σταθερά αρνητική διψήφια μεταβολή από την αρχή του έτους.
      Επίσης, οι αφίξεις από τη Βόρεια Μακεδονία είχαν θετικό πρόσημο τον Απρίλιο και τον Ιούνιο και αρνητικό πρόσημο τους υπόλοιπους μήνες, ενώ οι αφίξεις από την Τουρκία αν και είχαν αρνητικό ξεκίνημα, επανήλθαν σε θετικούς ρυθμούς από τον Μάρτιο.
      Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα χαρακτηριστικό των τουριστών που έρχονται οδικώς στη χώρα μας είναι η δυνατότητα που έχουν να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την τελευταία στιγμή, χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια. Ως εκ τούτου, το οικονομικό κλίμα που επικρατεί στις αντίστοιχες αγορές, είναι καθοριστικό για τις επιλογές διακοπών που θα κάνουν οι κάτοικοί τους.
      Η μελέτη εστιάζει στις μακροοικονομικές εξελίξεις των κυριότερων αγορών με οδική πρόσβαση στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα βασικά μακροοικονομικά δεδομένα που επηρεάζουν την ταξιδιωτική συμπεριφορά: ΑΕΠ, συναλλαγματικές ισοτιμίες, Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, Δείκτης Ανεργίας Η καταγραφή γίνεται για τις 6 μεγαλύτερες αγορές τουριστών που έρχονται οδικώς. Αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των οδικών αφίξεων στην Ελλάδα και συνεισέφεραν το 11,4% των εισπράξεων του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας για το 2018.
      Οι αγορές αυτές είναι βαλκανικές: Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία. Παράλληλα, για κάθε χώρα, δίνονται στοιχεία για τον εξερχόμενο τουρισμό από τη χώρα αυτή και τη συγκριτική θέση της Ελλάδας μεταξύ των διαφόρων προορισμών, αλλά και για τη σημασία της χώρας στον εισερχόμενο τουρισμό της Ελλάδας και τους κυριότερους προορισμούς που επισκέπτονται από την κάθε χώρα.
      Ειδικότερα, οι οικονομικές εξελίξεις σε Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία, εμφανίζουν θετική εικόνα τα τελευταία χρόνια. Ο δείκτης ανεργίας βαίνει μειούμενος από το 2012 ή είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τα νομίσματα της Σερβίας και της Αλβανίας έχουν ανατιμηθεί έναντι του ευρώ, μία εξέλιξη που μπορεί να επηρεάσει θετικά τη ζήτηση για διακοπές. Της Βόρειας Μακεδονίας και της Ρουμανίας παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ το νόμισμα της Βουλγαρίας έχει κλειδωμένη ισοτιμία με το ευρώ.
      Επίσης, ο αναμενόμενος ρυθμός ανάπτυξης του ΑΕΠ για το 2019 κινείται μεταξύ 3% και 4% σε όλες τις χώρες. Παρ΄ όλα αυτά ο δείκτης του οικονομικού κλίματος, αν και είναι σταθερά σε υψηλά επίπεδα, τους τελευταίους μήνες ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις και έχει πτωτική τάση στη Σερβία, την Βουλγαρία και την Βόρεια Μακεδονία ενώ έχει σταθεροποιηθεί στην Ρουμανία.
      Εξάλλου, αρνητική είναι η εικόνα για την οικονομία της Τουρκίας, που παρουσιάζει επιδείνωση όλων των προαναφερθέντων δεικτών (υποτίμηση της τουρκικής Λίρας, σταδιακή αύξηση της ανεργίας, σημαντική επιδείνωση του οικονομικού κλίματος, αναμενόμενη πτώση του ΑΕΠ για το 2019).
      Αναφορικά με τη θέση της Ελλάδας στον εξερχόμενο τουρισμό των εξεταζόμενων αγορών το 2017, επισημαίνεται ότι σε όλες βρίσκεται στην 1η θέση των κυριότερων τουριστικών προορισμών, με εξαίρεση την αγορά της Ρουμανίας όπου έχει την 2η θέση, μετά την Ουγγαρία, διατηρώντας τις θέσεις που είχε και το 2016. Η εικόνα είναι παρόμοια όσον αφορά στους Μεσογειακούς προορισμούς, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε όλες τις αγορές στην 1η θέση των κυριότερων προορισμών.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.