Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4873 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ανακοίνωση της η Συντονιστική Επιτροπή των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων αναφέρει:
      Αγαπητοί συνάδελφοι,
      “Παρόλα τα αιτήματα της ΣΕΣΣΕ για την παράταση της δυνατότητας ολοκλήρωσης των μεταβιβάσεων ακινήτων μέσω της βεβαίωσης μηχανικού χωρίς την υποχρέωση σύνταξης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / οριζοντίου ιδιοκτησίας, το αρμόδιο Υπουργείο δεν προέβη στην αναγκαία νομοθετική ρύθμιση.
      Συνεπώς, για όλες τις πράξεις της παρ. 1 του άρθρου 83 Ν. 4495/2017 απαιτείται η σύνταξη Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Οριζοντίου ιδιοκτησίας.”
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε συνέχεια δηλώσεων, δημοσιευμάτων και ανακοινώσεων αναφορικά με την εγκυρότητα των βεβαιώσεων των μηχανικών, ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος κ. Γεώργιος Ρούσκας μετά από σχετική απόφαση του Οργάνου, δήλωσε:
      Είναι αναμφισβήτητο ότι οι μηχανικοί υπηρετούν το θεσμικό τους ρόλο στις δικαιοπραξίες επί ακινήτων, διασφαλίζοντας τη νομιμότητα των τεχνικών στοιχείων των ακινήτων που μεταβιβάζονται. Αποδέκτες των σχετικών βεβαιώσεων και πιστοποιητικών που εκδίδονται από τους μηχανικούς είναι οι συμβολαιογράφοι.
      Μετά την έναρξη ισχύος της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης ιδιοκτησίας, αποκαλύπτεται ότι από τις 2.106.181 δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων και 3.069.165 βεβαιώσεις μηχανικών από το 2011 έως 14.02.2023, ένας μεγάλος αριθμός από αυτές, η ακρίβεια του οποίου είναι σε γνώση του ΤΕΕ λόγω της σχετικής πλατφόρμας που το ίδιο τηρεί, είναι ανακριβείς.
      Οι ανακριβείς αυτές δηλώσεις αφορούν σε έναν εξίσου μεγάλο αριθμό μεταβιβαστικών συμβολαιογραφικών πράξεων από τις δεκάδες χιλιάδες που έχουν γίνει από το 2011 μέχρι σήμερα.
      Αυτό έχει ως άμεση προβλεπόμενη εκ του νόμου συνέπεια την ακυρότητα των πράξεων αυτών και δημιουργεί την ανάγκη επανάληψης όλων αυτών των συμβολαιογραφικών πράξεων, προκειμένου να προσαρτηθούν σε αυτές ορθές υπαγωγές και βεβαιώσεις των μηχανικών.
      Επομένως, στις περιπτώσεις αυτές, ενώ κατά τα λοιπά έχει ακολουθηθεί από τον συμβολαιογράφο η νόμιμη διαδικασία σύνταξης της συμβολαιογραφικής πράξης μεταβίβασης, εν τούτοις ο αγοραστής, ο λαμβάνων την γονική παροχή ή ο δωρεοδόχος δεν έχει νομικώς αποκτήσει τα μεταβιβαζόμενα σε αυτόν εμπράγματα δικαιώματά του, λόγω της ακυρότητας των πράξεων αυτών που έχει προκληθεί από τις ανακριβείς – εσφαλμένες υπαγωγές και βεβαιώσεις των μηχανικών. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της απόγνωσης, στην οποία περιέρχεται εις εκ των συμβαλλομένων στην συμβολαιογραφική πράξη προσώπων, ιδίως όταν έχει καταβληθεί τίμημα.
      Η κατάσταση αυτή επιβαρύνεται όταν ο μεταβιβάζων είναι «άφαντος», αποβιώσας ή αδυνατεί να προσκομίσει τα αναγκαία για την επανάληψη της συμβολαιογραφικής πράξης έγγραφα όπως λ.χ. φορολογική ή/και ασφαλιστική ενημερότητα (συνηθέστατο φαινόμενο στην εποχή μας).
      Αλήθεια είναι ότι υπήρξαν επιτυχείς νομοθετικές ρυθμίσεις, βελτιωτικές των νόμων περί αυθαιρέτων, απότοκες της αγαστής συνεργασίας της Ελληνικής Συμβολαιογραφίας και του ΤΕΕ. Μεταξύ των μηχανικών και των συμβολαιογράφων υφίσταται μεν συνεργασία όμως οι τελευταίοι ούτε έχουν την σχετική αρμοδιότητα ούτε μπορούν εκ του αντικειμένου να ελέγξουν το περιεχόμενο της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας και των σχετικών βεβαιώσεων και πιστοποιητικών.
      Επομένως, στο πνεύμα αυτό, απαιτείται η συνεργασία όλων μας, με σύγχρονες, απόλυτα νόμιμες και θεσμικές διαδικασίες, θέτοντας σαφείς και νομικά στέρεες βάσεις και για το μέλλον, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα ότι, χιλιάδες, σήμερα, ακίνητα έχουν τεθεί ή πρόκειται στο εγγύς μέλλον να τεθούν εκτός συναλλαγής και να προωθήσουμε άμεσα την ενδεδειγμένη νομοθετική ρύθμιση για την λύση του ζητήματος που και οι δύο πολύ καλά γνωρίζουμε. Επιδίωξή μας είναι όχι η στείρα αντιπαράθεση, όχι η εκστόμιση υποτιμητικών εκφράσεων, όχι η σύγκρουση για την σύγκρουση αλλά η λύση του κοινωνικού προβλήματος, την ύπαρξη του οποίου και οι δύο γνωρίζουμε.
    3. Επικαιρότητα

      Engineer

      Εντός του Ιουλίου θα είναι έτοιμη η συμφωνία χρηματοδότησης για τη δημιουργία Ταμείου Υποδομών στη χώρα μας, τον Σεπτέμβριο θα γίνει η σχετική συνεργασία με τις εμπορικές τράπεζες και τέλος του τρέχοντος έτους θα τρέξει.
       
      Οπως επισήμανε ο γενικός γραμματέας Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, του υπουργείου Οικονομίας, Παναγιώτης Κορκολής, "μέσω του Ταμείου Υποδομών θα παρέχεται φτηνή χρηματοδότηση για την υλοποίηση έργων με έμφαση στην ενέργεια και το περιβάλλον", ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ - ΜΠΕ σημείωσε ότι σε αυτό θα συμμετέχει με €200 εκατ. η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ίσο ποσό θα προέρχεται από το πακέτο Γιούνκερ και άλλα €200 εκατ. από το ΕΣΠΑ.
       
      Μεταξύ άλλων, κατά την ομιλία του στην ημερίδα ο κ. Κορκολής έδωσε την ψήφο εμπιστοσύνης της ελληνικής κυβέρνησης στην κυκλική οικονομία, τονίζοντας ότι έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα σχέδιά της, ενώ σημείωσε ότι η υιοθέτηση των πρακτικών της θα οδηγήσει σε νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη, που αποτελούν βασικά ζητήματα για τη χώρα μας.
       
      Επιπλέον ο ίδιος ανέφερε ότι για τη διαχείριση στερεών και υγρών αποβλήτων προβλέπονται μέσω ΕΣΠΑ και άλλων περιφερειακών προγραμμάτων κονδύλια ύψους €2 δισ. και τόνισε ότι "βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με την ΕΤΕπ προκειμένου να προστεθούν επιπλέον πόροι".
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Suntoma_to_Tameio_Ypodomon_me_archiko_kefalaio_%E2%82%AC600_ekat/#.WSKfZeuLS70
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η υπογραφή της υπουργικής απόφασης (ΥΑ) για την Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ) και τον καθορισμό του τιμήματος που θα πρέπει να καταβάλλουν όσοι επενδυτές προσφεύγουν σε αυτήν για την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικών αδειών. Επίσης, η νέα ΥΑ θα περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες για τη στελέχωση και τη λειτουργία της. Η ΚΥΔΟΜ θα  υπάγεται απευθείας στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και θα αφορά κτιριακές επενδύσεις, προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ και  άνω των 3.000 τετραγωνικών μέτρων.
      Η συγκεκριμένη ανάγκη δημιουργίας μια νέας υπηρεσίας δόμησης, υπό την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, στηρίχθηκε στη λογική των fast track αδειοδοτήσεων, οι οποίες συχνά «κολλάνε» στις Υπηρεσίες Δόμησης. Έχει δεχθεί ωστόσο μεγάλη κριτική, τόσο από τον τεχνικό κόσμο της χώρας, όσο και από την αντιπολίτευση, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος δημιουργίας …πελατειακών σχέσεων. Επίσης, είναι απορίας άξιον γιατί είναι απαραίτητη μια νέα υπηρεσία όταν ήδη λειτουργεί σε κεντρικό επίπεδο η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων. Σε κάθε περίπτωση, στις αρμοδιότητες της ΚΥΔΟΜ περιλαμβάνονται:  
      -  έκδοση οικοδομικών αδειών για στρατηγικές επενδύσεις ή επενδύσεις  που στηρίζονται σε ευρωπαϊκούς πόρους, προϋπολογισμού άνω των 500.000 ευρώ ή για κτίρια άνω των 3.000 τ.μ.,
      -  προέγκριση, έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής άδειας, αν η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης στην οποία υπάγεται το έργο έχει καθυστερήσει για ένα τρίμηνο. 
      Εκτός από την ΚΥΔΟΜ, στις αλλαγές που προγραμματίζει το υπουργείο, οι οποίες στοχεύουν στον επιτάχυνση και στον εκσυγχρονισμό του σχεδιασμού, καθώς και στην ασφάλεια δικαίου των επενδύσεων αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, μιλώντας σε  εκδήλωση για τις εξελίξεις σε θέματα που αφορούν στη χωροταξία και στις αδειοδοτήσεις επενδύσεων, την οποία διοργάνωσαν ο ΣΕΒ και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας (ΣΒΘΣΕ). Σύμφωνα με τον ίδιο, αναμένεται, μεταξύ άλλων,  ο ορισμός του Συντονιστή για τα νέα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, και η λειτουργία του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΧΩΘΑ) για την επίλυση διαφορών μεταξύ των σχεδίων στα διαφορετικά επίπεδα σχεδιασμού, αλλά και η σταδιακή ανάπτυξη του ενιαίου ψηφιακού χάρτη.
      Ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε εκτενώς και στην ανάγκη ολοκλήρωσης του σχεδιασμού εντός της επόμενης πενταετία, μέσω της ανάθεσης και ολοκλήρωσης τόσο των νέων Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων, όσο και των Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) , για τη Βιομηχανία   και για τις Ορυκτές Πρώτες Ύλες.
      Στην ανάγκη άμεσης εκκίνησης των νέων Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος  και σε περιοχές προτεραιότητας για την ανάπτυξη της μεταποίησης  αναφέρθηκε και η πρόεδρος ΔΣ του ΣΒΘΣΕ Ελένη Κολιοπούλου προκειμένου να βελτιωθεί το επιχειρηματικό περιβάλλον.  Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΣΕΒ, κ. Γιώργος Ξηρογιάννης, επεσήμανε ότι οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν ως προς τη χωροταξία και τις αδειοδοτήσεις για τη βιομηχανία και τη μεταποίηση διευκολύνουν την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις,  τόνισε ωστόσο ότι, μέσω της συνεργασίας με τους παραγωγικούς φορείς θα μπορούσαν να γίνουν βελτιώσεις.  
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Από τους Δήμους Μεγίστης, Ιθάκης, Καρπάθου-Κάσου, Σύρου-Ερμούπολης, Γρεβενών, Γρεβενών (2), Πάτμου, Λειχών, Λέρου, Αγαθονησίου, Καλυμνίων, Μάνδρας - Ειδυλλίας, Κεντρικών Τζουμέρκων, Αιγιαλείας Ήλιδας, Αγκίστρι-Αίγινας ξεκινά η εκπόνηση των πρώτων 12 Τοπικών Πολεοδομιών Σχεδίων της χώρας Η πρώτη προκήρυξη αφορά σε 12 Μελέτες, 45 Δημοτικές Ενότητες, προϋπολογισμού 14.352.660,98 ευρώ. Οι εν λόγω 12 Μελέτες χαρακτηρίζονται ως πιλοτικές και θα αποτελέσουν οδηγό για τους επόμενους κύκλους προκήρυξης διότι αφορούν σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από ποικιλία γνωρισμάτων (πχ νησιωτικές περιοχές, αστικές και περιαστικές, ορεινές, εθνικής σημασίας όπως η Μεγίστη κα).

      Ο συνολικός πολεοδομικός σχεδιασμός προϋπολογισμού €400 εκατ. θα καλύψει το 70% της επικράτειας, και περιλαμβάνει τοπικά πολεοδομικά σχέδια, ειδικά πολεοδομικά σχέδια, ζώνες υποδοχής συντελεστή, οριοθέτηση οικισμών, και χαρακτηρισμούς δημοτικών οδών.
      Μέχρι το 2025 θα λάβουν χώρα 4 κύκλοι αναθέσεων, οι οποίοι αναμένεται να καλύψουν συνολικά (χωρικά / γεωγραφικά) 768 Δημοτικές Ενότητες. Τα ΤΠΣ καθορίζουν χρήσεις γης, ορίζουν όρους δόμησης, οριοθετούν οικισμούς, οριοθετούν σχέδια πόλης, περιοχές προς πολεοδόμηση, προστατευόμενες περιοχές, περιοχές ανάπτυξης παραγωγικών δραστηριοτήτων, περιοχές ειδικών αστικών κινήτρων, οδικό δίκτυο, μεταφορές, κατασκευές και περιβαλλοντικά δίκτυα. Επιπλέον περιλαμβάνουν μέτρα για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, μέτρα για την υποστήριξη καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και διαχείριση των συνεπειών φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και προϋποθέσεις ή περιορισμούς που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη και οργάνωση της περιοχής μελέτης.
      Τα ΤΠΣ θα ολοκληρωθούν σε τέσσερις κύκλους και κάθε μελέτη ΤΠΣ θα περιλαμβάνει τις εξής τέσσερις μελέτες: Την κύρια μελέτη, τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τη μελέτη εκτίμησης γεωλογικών κινδύνων, αλλά και γεωλογικής καταλληλότητας και την οριοθέτηση των ρεμάτων. Επιπλέον, περιλαμβάνονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, συνέπειες από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικές καταστροφές.
      Η αξιολόγηση της προτεραιοποίησης των Δημοτικών Ενοτήτων που θα ενταχθούν σε κάθε φάση υλοποίησης του προγράμματος έχει γίνει από επιτροπή που συστάθηκε από το ΥΠΕΝ τον περασμένο Μάρτιο και έχει γίνει βάσει των παρακάτω κριτηρίων:   αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και πιέσεις της Δημοτικής Ενότητας, όπως π.χ.: επενδυτικό ενδιαφέρον από ιδιώτες, προγραμματισμένη μεγάλη δημόσια επένδυση, ύπαρξη ή σχεδιασμός ολοκληρωμένης εδαφικής στρατηγικής / επένδυσης, έντονη οικοδομική δραστηριότητα κλπ. περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της Δημοτικής Ενότητας, από άποψη φυσικού, πολιτιστικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, όπως π.χ.: περιοχές εντός σχεδίου με πολύ υψηλές πυκνότητες, μεγάλες ελλείψεις σε κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους, σημαντικές συγκεντρώσεις κτισμάτων, κατοικίας ή άλλων δραστηριοτήτων στις εκτός σχεδίου περιοχές, μεγάλος αριθμός αυθαίρετων κτισμάτων στις εντός και εκτός σχεδίου περιοχές, σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι ή μνημεία μέσα στον οικιστικό ιστό, πολύ αξιόλογα τοπία ή στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος που χρήζουν προστασίας και για τα οποία δεν υπάρχει σχετικό καθεστώς κλπ. κοινωνικά χαρακτηριστικά της Δημοτικής Ενότητας, όπως π.χ.: συγκεντρώσεις μειονοτικών ή/και ειδικών ομάδων πληθυσμού σε συγκεκριμένες περιοχές, οικιστικοί θύλακες με ομάδες πληθυσμού που εμφανίζουν / χαρακτηρίζονται από υψηλό ποσοστό ανεργίας και πολύ χαμηλά εισοδήματα, περιοχές υποδοχής προσφυγικών ροών κλπ.
      Κάθε ανάθεση ΤΠΣ θα περιλαμβάνει:

      α) Την κύρια μελέτη

      β) Τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ)

      γ) Τη Μελέτη Εκτίμησης Γεωλογικών Κινδύνων και Γεωλογικής Καταλληλόλητας και

      δ)Τη Μελέτη Οριοθέτησης των Υδατορεμάτων

      Υπογραμμίζεται ότι στόχος του ΥΠΕΝ είναι η ολοκλήρωση μελετών με έκδοση βεβαίωσης ολοκλήρωσης και αξιολόγηση (ορόσημο RRF) για το 100% των αναθέσεων έως Δεκέμβριο 2025.
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην συμβολή του Υπερταμείου στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, στο συνέδριο του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων.
      «Για το Υπερταμείο, που εκ του ιδρυτικού νόμου είναι διαχειριστής της δημόσιας περιουσίας, κορυφαία πρόκληση βεβαίως παραμένει η καταγραφή και αποτίμηση των ακινήτων της ΕΤΑΔ με στόχο την αποτελεσματική αξιοποίησή τους» όπως τόνισε ο ίδιος.
      «Δεν έχουμε κρύψει ότι είναι θέμα με δυσκολίες, καθώς η πλημμελής ενασχόληση, για δεκαετίες, του δημοσίου με την περιουσία του, συσσώρευσε προβλήματα. Παρά ταύτα, έγιναν κάποια σημαντικά βήματα, με πρώτο τον διαγωνισμό για 500 ακίνητα, για τα 109 των οποίων έγινε ολοκληρωμένη αποτίμηση. Επίσης, έχει ήδη αποφασιστεί, και η προκήρυξη αναμένεται σύντομα, η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για 36.000 ακίνητα της ΕΤΑΔ» πρόσθεσε.
      Επιπλέον ανέφερε ότι προχωράει με εξαιρετικά αποτελέσματα η αξιοποίηση λιμανιών, ενώ στην τελική φάση βρίσκεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας και σε φάση προετοιμασίας για τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.
      Ο επενδυτικός ρόλος του Υπερταμείου
      Σχετικά πρόσφατα, συνέχισε ο ίδιος, το Υπερταμείο άσκησε για πρώτη φορά τον επενδυτικό ρόλο του, με 10 εκατ. ευρώ σε ελληνικά εταιρικά ομόλογα και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν επενδυθεί, συνολικά, 51 εκατ. ευρώ. Ο επενδυτικός ρόλος του Υπερταμείου, τόνισε ο κ. Δημητριάδης, θα αποκτήσει νέα δυναμική με την λειτουργία του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, που θα δημιουργηθεί τους προσεχείς μήνες με προοπτική να λειτουργήσει μέσα στο 2024, ως θυγατρική του.
      Τέλος, ανέφερε ότι είναι ήδη σε εξέλιξη ο διεθνής διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου, που θα αναλάβει την " προετοιμασία" και την "οικοδόμηση" του νέου Ταμείου.
      Τον Ιούνιο , επίσης , αναμένεται ο σχετικός νόμος για την ίδρυσή του. «Το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο θα επενδύει σε βασικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης, πάντα βέβαια με τον όρο της βιωσιμότητας που άλλωστε διαπνέει την πολιτική του. Με την ενεργοποίηση του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου αισιοδοξούμε ότι η συμβολή μας θα κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα, τέτοια που όντως θα επιτρέψουν στο Υπερταμείο να αναδειχθεί σε καθοριστικό αναπτυξιακό παράγοντα για την χώρα» κατέληξε ο κ. Δημητριάδης.
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία ο σταθμός Αγία Μαρίνα του Μετρό. Η παράδοση του νέου τερματικού σταθμού της γραμμής 3 προβλεπόταν αρχικά για το Σεπτέμβριο αλλά η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε καθυστέρηση τουλάχιστον 2 μηνών λόγω προβλημάτων στις εργασίες εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης της Siemens.
       
      Σύμφωνα με την εταιρία, κατά τις καθιερωμένες τελικές δοκιμές φάνηκε ότι απαιτούνται επί πλέον αναπροσαρμογές και προσθήκες στο σύστημα σηματοδότησης, για την βέλτιστη συνεργασία των νέων εγκατεστημένων συστημάτων με τα υφιστάμενα, αλλά και για την εξασφάλιση της μελλοντικής επεκτασιμότητας στο υπό κατασκευή έργο προς Πειραιά.
       
      Ήταν η τελευταία από μία σειρά καθυστερήσεων που επηρέασε την παράδοση άλλων δύο επεκτάσεων του μετρό, προς Ανθούπολη αλλά και προς Ελληνικό στη γραμμή 2. Η κατασκευή της επέκτασης προς Αγία Μαρίνα μήκους μόλις 1,5 χλμ, έχει ολοκληρωθεί από τα μέσα του 2011 αλλά η παράδοσή της καθυστέρησε λόγω του σκανδάλου στο οποίο ενεπλάκη η SIEMENS, η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η προμήθεια του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών 2 και 3 του Μετρό.
       
      Ο σταθμός Αγία Μαρίνα βρίσκεται επί της Ιεράς Οδού, στο ύψος του Δημαρχείου Αιγάλεω (Google Maps). Η ονομασία του σταθμού κατά τη διάρκεια κατασκευής του ήταν Χαϊδάρι αλλά στη συνέχεια άλλαξε σε Αγία Μαρίνα (από την ονομασία της περιοχής), καθώς βρίσκεται για λίγα μόλις μέτρα εντός των ορίων του δήμου Αγίας Βαρβάρας (με μία έξοδο του σταθμού να βρίσκεται εντός των ορίων του δήμου Αιγάλεω). Αναμένεται να είναι ο τερματικός σταθμός της γραμμής 3 μέχρι το 2017 όταν θα ολοκληρωθεί η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά.
       
      Μαζί με τον σταθμό του Μετρό, κατασκευάστηκε σταθμός μετεπιβίβασης ο οποίος διαθέτει χωρητικότητα για στάθμευση 380 Ι.Χ. οχημάτων
       
      Η διαδρομή από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 9 λεπτά, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα απευθείας μετάβασης στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σε 40 λεπτά. Ο σταθμός αναμένεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 30.000 νέους επιβάτες καθημερινά.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.athenstransport.com/2013/12/agia-marina-3/
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Tο διαχωρισμό της διαδικασίας αδειοδότησης (Πολεοδομία) από τη διαδικασία ελέγχου (Παρατηρητήρια, ιδιώτες μηχανικοί) της αυθαίρετης δόμησης, τη δημιουργία ενός πλήρως ηλεκτρονικού συστήματος αδειοδότησης (e-Άδειες), καθώς και τη δημιουργία Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης, προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ενέργειας που συζητείται αυτή την εβδομάδα στη Βουλή.
      Στο σχεδιασμό της κυβέρνησης είναι μετά την ψήφιση των διατάξεων αυτών να προχωρήσει στην επέκταση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της αυθαίρετης δόμησης, με τη δημιουργία μιας πλήρους ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγγελιών στις αρχές του 2019, όπου θα γίνεται  ηλεκτρονική καταγραφή, καθώς και παρακολούθηση της πορείας όλων των καταγγελιών, αξιοποιώντας το εμπλουτισμένο μητρώο ελεγκτών δόμησης.
      Παράλληλα, άμεσα τίθεται σε λειτουργία το ηλεκτρονικό σύστημα «e-Πολεοδομία ΙΙΙ», το οποίο σκοπό έχει να προσφέρει άμεση, σφαιρική και έγκυρη ενημέρωση για τα πολεοδομικά δεδομένα κάθε σημείου της επικράτειας, σε δημόσια διοίκηση, πολίτες και επιχειρήσεις.
      Ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες  από κοινού με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος αναφέρθηκε στις αλλαγές που συντελούνται στον τομέα της ενέργειας και στην εκπόνηση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, που αποτυπώνει τους τρόπους και τα μέσα για να επιτευχθούν οι στόχοι για αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο 32% και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στο 32,5% στη συνολική κατανάλωση, με ορίζοντα το 2030. Στάθηκε ιδιαίτερα στον φιλόδοξο στόχο της εξοικονόμησης ενέργειας, που μεταφράζεται σε ρυθμό της τάξης του 1,5% ετησίως.
      Με αφορμή τις ανακοινώσεις του κ. Σταθάκη για τα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γ.Στασινός σημείωσε ότι «κάθε χρόνο 40.000-50.000 κατοικίες θα πρέπει να κάνουν εργασίες εξοικονόμησης ενέργειας αν θέλουμε να επιτευχθεί ο στόχος του 2030. Είναι πολύ δύσκολο να βρίσκονται κάθε χρόνο «Εξοικονομώ» με 400, 500, 600 εκατομμύρια ευρώ για να επιδοτούν αυτή τη διαδικασία προσθέτοντας ότι «αυτό που έχει να κάνει η Πολιτεία είναι να δώσει σημαντικά φορολογικά κίνητρα σε κάποιους για να μπορέσουν να προχωρήσουν σε αυτές τις εργασίες, οι οποίες σίγουρα κάνουν απόσβεση πολύ γρήγορα. Αλλιώς η χώρα δεν θα πετύχει αυτόν τον στόχο». 
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Φως στην άκρη του τούνελ αρχίζει να διαφαίνεται σε ότι αφορά την διάθεση ανοιχτών δεδομένων που σχετίζονται με κρίσιμα μητρώα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
      Σύντομα, δεκάδες σύνολα ανωνυμοποιημένων δεδομένων του ελληνικού Δημοσίου θα είναι διαθέσιμα ελεύθερα σε πολίτες και επιχειρήσεις της χώρας, ως αποτέλεσμα  του πλαισίου που έθεσε ο νόμος 4305/2014, και με το Υπουργείο Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης να ορίζει τις τεχνικές λεπτομέρειες. Όπως αναφέρει το Υπουργείο σε δελτίο τύπου:
      Μερικά παραδείγματα τέτοιων συνόλων δεδομένων είναι ο αριθμός γεννήσεων, το πλήθος ανέργων, τα στοιχεία οικονομικής δραστηριότητας ή ηλικίες οχημάτων. Ανοιχτά δεδομένα θα διατεθούν ακόμα από το μητρώο πολιτών, το φορολογικό  και το ασφαλιστικό μητρώο, το μητρώο αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων, το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη». Επιπλέον, πολίτες και επιχειρήσεις θα έχουν πρόσβαση σε κυκλοφοριακά δεδομένα, δεδομένα οικονομικής δραστηριότητας, δεδομένα ακτοπλοϊκών, αεροπορικών και αστικών μετακινήσεων, προσβάσιμα από τον κεντρικό κατάλογο δημόσιων δεδομένων, το data.gov.gr.
      Η ανακοίνωση του Υπουργείου κλείνει αναφέροντας ότι τα «ανοιχτά δεδομένα αποτελούν σημαντικό παράγοντα επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας, αφού βοηθούν την δημόσια διοίκηση να λαμβάνει δεδομενοκεντρικές αποφάσεις και ευνοούν την καινοτομία. Επιταχύνουν, επίσης, τις διαλειτουργικότητες των μητρώων και ασφαλώς δημιουργούν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
    10. Επικαιρότητα

      Mdim

      Τελειώνει το «κρυφτό» με τα αυθαίρετα, καθώς εντός των ημερών αναρτώνται οι αεροφωτογραφίες, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικό στοιχείο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.
       
      Οι αεροφωτογραφίες θα αναρτηθούν είτε στο ηλεκτρονικό σύστημα για τα αυθαίρετα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας είτε στην ιστοσελίδα της εταιρίας Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση (ΕΚΧΑ Α.Ε.), πρώην εταιρία του Κτηματολογίου, και θα απεικονίζουν την κατάσταση πριν την 28η Ιουλίου 2011 -που θεωρείται ως κόκκινη γραμμή για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων- και την κατάσταση όπως είναι σήμερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου».
       
      Οι εν λόγω αεροφωτογραφίες θα έχουν την ισχύ δημοσίου εγγράφου και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που δεν διαθέτουν επίσημα έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν την ανέγερση του κτίσματος πριν την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να ενταχθούν στο νόμο 4178/13 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και να νομιμοποιήσουν το ακίνητό τους.
       
      Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το μέτρο θα ισχύσει προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων αλλά και για να δοθεί διέξοδος στους περίπου 60.000 αυθαιρετούχους που είχαν προχωρήσει στη διαδικασία τακτοποίησης με βάση ιδιωτικά έγγραφα και υπεύθυνες δηλώσεις, όπως προβλεπόταν από τον «νόμο Παπακωνσταντίνου» για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ο οποίος κηρύχθηκε αντισυνταγματικός.
       
      Κανένας ωστόσο δεν αποκλείει ότι ο νόμος θα χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό και νέων αυθαιρέτων, που ανεγέρθηκαν μετά την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/755637/taktopoiisi-authaireton-apo-aeros/
    11. Επικαιρότητα

      sundance

      Συνταγματικός και νόμιμος είναι ο νόμος 4178/2013 για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, σύμφωνα με την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας που συνεδρίασε κεκλεισμένων των θυρών.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια του ΣτΕ αποφάνθηκε ότι ο νόμος για την αυθαίρετη δόμηση που προβλέπει τη διατήρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα των αυθαιρέτων, την εξαίρεση αυθαιρέτων από την κατεδάφιση, κλπ, δεν προσκρούει σε συνταγματικές διατάξεις.
       
      Παράλληλα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντίθετη στην Συνταγματική αρχή της διάκρισης των εξουσιών (άρθρο 26 του Συντάγματος), η διάταξη του νόμου που προβλέπει ότι μπορούν να τακτοποιηθούν τα ακίνητα που έχουν κριθεί αυθαίρετα και κατεδαφιστέα με τελεσίδική δικαστική απόφαση.
       
      Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει τρεις κάτοικοι του Αμαρουσίου που ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι υπουργικές αποφάσεις για την έναρξη λειτουργίας του πληροφορικού συστήματος διεκπεραίωσης των δηλώσεων υπαγωγής στον νόμο 4178/2013 που αφορά στη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων. Επίσης υποστήριζαν ότι ο εν λόγω νόμος είναι αντισυνταγματικός κατά το κεφάλαιο που προβλέπει, την εξαίρεση τους από την κατεδάφιση, την διατήρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα των αυθαιρέτων κ.λπ.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27198&subid=2&pubid=113386560
    12. Επικαιρότητα

      Civilla

      Νόμιμες και συνταγματικές είναι οι ρυθμίσεις του νέου νόμου 4178/2013 για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων σύμφωνα με την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.
       
      Σύμφωνα με την Ολομέλεια του ΣτΕ ο νόμος για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης δεν προσκρούει σε καμία συνταγματική διάταξη.
       
      Οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν στην απόφασή τους ότι από την δέσμη μέτρων που θεσμοθετούνται προς αποτροπή συνέχισης της άνομης οικοδομικής δραστηριότητας για το μέλλον, κρίνεται ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του νόμου 4178/2013 που αναφέρονται στα αυθαίρετα του παρελθόντος είναι συνταγματικά ανεκτές.
       
      Αντίθετα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντίθετη με τις συνταγματικές διατάξεις για τη διάκριση των εξουσιών (άρθρο 26 του Συντάγματος), το δικαίωμα αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας (άρθρο 20 του Συντάγματος) και την υποχρέωση συμμόρφωση της Πολιτείας προς τις δικαστικές αποφάσεις (άρθρο 95 του Συντάγματος), η ευνοϊκή εκείνη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, που προβλέπει ότι μπορούν να τακτοποιηθούν (νομιμοποιηθούν) τα ακίνητα που έχουν κριθεί αυθαίρετα και κατεδαφιστέα με τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
       
      Όμως, πρέπει να σημειωθεί ότι το μεσοδιάστημα, δηλαδή, από την ημέρα διασκέψεως της Ολομέλειας (Νοέμβριος 2014) μέχρι σήμερα που δημοσιεύθηκε η επίμαχη απόφαση του ΣτΕ, η επίμαχη διάταξη του άρθρου 23 του νόμου 4178/2013, αντικαταστάθηκε με νέα, η οποία προβλέπει ότι παραμένουν κατεδαφιστέα τα ακίνητα που κρίθηκα αυθαίρετα με δικαστική απόφαση.
       
      Ακόμη, η Ολομέλεια του ΣτΕ δεν δέχθηκε τον ισχυρισμό ότι ο επίμαχος νόμος για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων, προσκρούει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/952678/suntagmatikos-o-neos-nomos-gia-ta-authaireta
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περίπου 597 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις πραγματοποίησαν οι επισκέπτες μέσα από πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) το 2022, έναντι 512 εκατομμυρίων το 2019, ενώ για την Ελλάδα οι διανυκτερεύσεις ξεπερνούν τα 5 εκατ.
      Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat 1,63 εκατ. επισκέπτες κάθε μέρα έμειναν σε ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης. 
      Σχεδόν το 1/4 αυτών των διανυκτερεύσεων πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία (137 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις επισκεπτών), ακολουθούμενη από την Ισπανία (118 εκατομμύρια). Η Ιταλία (84 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις), η Γερμανία (42 εκατομμύρια) και η Πορτογαλία (33 εκατομμύρια) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
      Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν 32 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις επισκεπτών, στην Κροατία 31 εκατομμύρια, στην Πολωνία 26 εκατομμύρια και στην Αυστρία 16 εκατομμύρια. Οπως δείχνουν τα στοιχεία οι έξι στις δέκα διανυκτερεύσεις φιλοξενουμένων πραγματοποιήθηκαν στην Ε.Ε από τουρίστες άλλης χώρας (357 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, ή 59,9%).
      Οι top προορισμοί
      Οι κορυφαίοι προορισμοί για τους τουρίστες που έκλεισαν τη διαμονή τους μέσω μιας από τις τέσσερις πλατφόρμες ( Airbnb, Booking, Expedia Group και Tripadvisor) ήταν το Παρίσι (14 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, ή περισσότεροι από 38.000 επισκέπτες κατά μέσο όρο ανά διανυκτέρευση), η Λισαβόνα (8,8 εκατομμύρια), η Βαρκελώνη (8,8 εκατομμύρια), η Ρώμη (8,6 εκατομμύρια) και η Μαδρίτη (7,1 εκατομμύρια). Συνολικά, αυτές οι πέντε πόλεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 8% (47,3 εκατομμύρια) του συνόλου των διανυκτερεύσεων στην ΕΕ που πραγματοποιήθηκαν μέσω των τεσσάρων πλατφορμών (597 εκατομμύρια).
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι συνολικά 20 επενδυτές εκδήλωσαν ενδιαφέρον υποβάλλοντας φάκελο δικαιολογητικών και οικονομικές προσφορές για τη συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ηλεκτρονικών δημοπρασιών - αξιοποίησης ακινήτων www.e-publicrealestate.gr για τα παρακάτω ακίνητα:
       
      1. Δίμηνι Βόλου νομού Μαγνησίας: Περιφραγμένο Βιομηχανικό οικόπεδο, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Α' ΒΙΠΕ Βόλου με πρόσωπο στο νότιο όριο της ΒΙΠΕ (πώληση).
       
      2. Σανατόριο Μάνα: Αγροτεμάχιο, όμορο στο Σανατόριο Μάνα, στη θέση Κορφοξυλιά του δήμου Γορτυνίας που βρίσκεται στην ορεινή Αρκαδία (50ετής μίσθωση).
       
      3. Παλαιά πόλη Ναυπλίου: Τριώροφο κτίριο επί της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου αρ. 6, εντός του παραδοσιακού ιστού της πόλης του Ναυπλίου (πώληση).
       
      4.Πάτρα, Αχαΐα: Τριώροφο κτίριο με διατηρητέα πρόσοψη επί της οδού Αγίου Νικολάου αρ. 8, στο κέντρο της Πάτρας (πώληση).
       
      5. Ιπποκράτους 88: Εξαώροφο κτίριο γραφείων στο κέντρο της Αθήνας με υπόγειο, ισόγειο με πατάρι και δώμα (πώληση).
       
      6. Αιόλου 17 και Ερμού 64: Ιδανικό μερίδιο 2/3 εξ αδιαιρέτου οροφοδιαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας (πώληση).
       
      7. Πρώην Ειρηνοδικείο Ανδρίτσαινας: Τριώροφο λιθόκτιστο κεραμοσκεπές κτίσμα που βρίσκεται στην επαρχιακή οδό Μεγαλόπολης- Ανδρίτσαινας, στη συνοικία Αγίας Βαρβάρας Ανδρίτσαινας (πώληση).
       
      8. Σαμπάριζα, Ερμιόνη: Τρία γειτνιάζοντα οικόπεδα στη Σαμπάριζα Ερμιόνης του νομού Αργολίδας (πώληση).
       
      9. Ξενοδοχείο ΗΝΙΟΧΟΣ: Ιδανικό μερίδιο 2/3 εξ αδιαιρέτου ξενοδοχείου 3 αστέρων επί της οδού Βερανζέρου αρ. 26, στο κέντρο της Αθήνας (πώληση).
       
      Κατόπιν ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής, το ΤΑΙΠΕΔ θα αποφασίσει για την επιλογή των συμμετεχόντων και για τις τιμές εκκίνησης της ηλεκτρονικής δημοπρασίας για κάθε ακίνητο, με βάση την υψηλότερη έγκυρη υποβληθείσα οικονομική προσφορά και την ανεξάρτητη αποτίμηση.
       
      Tέλος το Ταμείο θα αξιολογήσει όλες τις δυνατές λύσεις και θα προχωρήσει σε νέα διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου «Πρώην Ειρηνοδικείο Κλειτορ
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Sunolika_20_oi_prosfores_gia_ta_akinita_tou_TAIPED/#.WfroTNVl-70
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σχέδιο ενίσχυσης των δήμων με μηχανικούς προωθεί το Υπουργείο Εσωτερικών λύνοντας τον γόρδιο δεσμό με την υποστελέχωση των πολεοδομιών. Την τελευταία διετία έχουν ενταχθεί στον προγραμματισμό προσλήψεων περισσότεροι από 700 μηχανικοί.
      Εντός του Ιανουαρίου θα εκδοθούν από τις αποκεντρωμένες διοικήσεις διαπιστωτικές πράξεις με το ποιες πολεοδομίες θα εξυπηρετούν τους δήμους που δεν έχουν οργανώσει δικές τους Υπηρεσίες δόμησης.
      Μέχρι πριν από λίγους μήνες για να βγάλει κάποιος μια πολεοδομική άδεια στον Χολαργό ή στου Παπάγου θα έπρεπε να απευθυνθεί στην πολεοδομία της Αγίας Παρασκευής που με 13 υπαλλήλους εξυπηρετούσε, όχι έναν και δύο αλλά, επτά συνολικά δήμους. Από τον Απρίλιο του 2022 ο δήμος Χολαργού οργάνωσε την δική του υπηρεσία Δόμησης.
      Η μεταβατική προθεσμία, που είχε οριστεί από τα υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος στους Δήμους, να συστήσουν και να λειτουργήσουν δικές τους Υπηρεσίες Δόμησης έχει λήξει. Σήμερα μόλις ένας στους δύο ΟΤΑ έχει ανταποκριθεί και διαθέτει την δική του πολεοδομία.
      Η μεταβίβαση των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων στους δήμους προβλέφθηκε από τον «Καλλικράτη» το 2010. Μέχρι τότε μεγάλοι δήμοι όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη διέθεταν δικές τους πολεοδομίες ενώ  άλλοι δήμοι εξυπηρετούνταν από τις λεγόμενες «νομαρχιακές». Με την κατάργηση των νομαρχιών, οι παλιές νομαρχιακές πολεοδομίες υπήχθησαν αναγκαστικά στον δήμο όπου βρισκόταν η έδρα τους.
      Στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας το πρόβλημα είναι άμεσο για τους μισούς Δήμους της χώρας, καθώς 168 Δήμοι διαθέτουν ΥΔΟΜ που εξυπηρετούν και άλλες περιοχές και 164 Δήμοι δεν έχουν δική τους  πολεοδομία.
      Μέσα στον Ιανουάριο οι αποκεντρωμένες διοικήσεις θα βγάλουν τις διαπιστωτικές πράξεις που θα ορίζουν από ποιες πολεοδομίες θα εξυπηρετούνται οι δήμοι που δεν έχουν συστήσει Υπηρεσίες δόμησης.
      Την ίδια ώρα το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει δήμους και περιφέρειες με επιπλέον μηχανικούς μέσω ΑΣΕΠ.
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υψηλό ενδιαφέρον καταγράφηκε για τη συμμετοχή στα προγράμματα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη» και «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», για τα οποία ολοκληρώθηκε, χθες (15/5) η διαδικασία υποβολής αιτήσεων.
      Ειδικότερα όσον αφορά καθένα από τα προγράμματα:
      Φωτοβολταϊκά στην Στέγη
      Κατατέθηκαν 15.945 αιτήσεις από νοικοκυριά, μεταξύ των οποίων και ευάλωτα, για τα οποία είχε προβλεφθεί ενισχυμένο ποσοστό επιδότησης. Η εξέταση των αιτημάτων είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
      Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι
      Υποβλήθηκαν 5.339 αιτήσεις και μέσα στις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι οριστικοί πίνακες των ωφελούμενων και των επιλαχουσών αιτήσεων.
      Υπενθυμίζεται ότι οι ωφελούμενοι στο πρόγραμμα έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν αίτημα στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), εντός 60 ημερών, για Οριστική Προσφορά Σύνδεσης (εφόσον υφίσταται) ή για σύναψη Σύμβαση Σύνδεσης. Σε διαφορετική περίπτωση η αίτησή τους θα απεντάσσεται αυτομάτως.
      Στο πρόγραμμα η κατάταξη των αιτήσεων γίνεται βάσει δύο ομάδων προτεραιότητας:
      Α’ ομάδα προτεραιότητας: Φωτοβολταϊκά έως και 10,8kW.
      B’ ομάδα προτεραιότητας: Φωτοβολταϊκά πάνω από 10,8kW και έως 50kW.
      Οι αιτήσεις σε κάθε ομάδα κατατάσσονται σύμφωνα με τη χρονική σειρά υποβολής τους.
      Τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη» και «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι» υλοποιούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αύξηση των αυθαίρετων κατασκευών, αδυναμία είσπραξης των σχετικών προστίμων, μη επιβολή των αναλογούντων νέων και καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη.
       
       
      Σύμφωνα με την ανεξάρτητη αρχή, βασική αιτία του προβλήματος αποτελεί η αδυναμία οργάνωσης αυτοτελών πολεοδοµικών υπηρεσιών από τους περισσότερους δήµους, (όπως προβλέπει το πρόγραμμα «Καλλικράτης»), με αποτέλεσμα το βάρος να πέφτει στους κεντρικούς δήμους, οι πολεοδομικές υπηρεσίες των οποίων είναι υποστελεχωμένες και με ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.
       
      Το πρόβλημα επισημαίνει ο αναπληρωτής Συνήγορος του Πολίτη Βασίλης Καρύδης με επιστολή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτη Κουρουμπλή, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Παναγιώτη Σκουρλέτη και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο.
       
      Στην επιστολή γίνεται λόγος για «ακραία προβλήματα κακοδιοίκησης», εξαιτίας σοβαρών καθυστερήσεων διεκπεραίωσης των πολεοδομικών ζητημάτων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται αδυναμία άμεσης χρέωσης των υποθέσεων που εισέρχονται για εξέταση στους δήμους λόγω του σωρευμένου όγκου παλαιότερων αδιεκπεραίωτων φακέλων.
       
      Ο ΣτΠ χαρακτηρίζει ανησυχητική την αδυναμία ελέγχου των αυθαίρετων κατασκευών, «η οποία φανερά συντείνει στην επέκταση των παραβατικών φαινομένων μέσω της ατιμωρησίας τους». Η μη τήρηση των διαδικασιών περί αυθαιρέτων έχει ως αποτέλεσμα να μην εισπράττονται τα πρόστιμα και να μην επιβάλλονται νέα, ενώ παρατηρούνται και μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών, με αρνητικές επιπτώσεις στην έτσι κι' αλλιώς υποτονική οικοδομική δραστηριότητα.
       
      Σύμφωνα με τον Συνήγορο, τα προβλήµατα αυτά διαιωνίζονται και πολλαπλασιάζονται λόγω των συνεχών παρατάσεων που δίνονται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για τη σύσταση των υπηρεσιών δόµησης στους δήμους, με αποτέλεσμα την σχετική διοικητική υποστήριξη να αναλάβουν οι ΟΤΑ που είναι έδρες των νομών.
       
      Στην επιστολή του ο κ. Καρύδης επισημαίνει ως προτεραιότητα τη µη περαιτέρω παράταση στην εφαρμογή των πολεοδοµικών αρµοδιοτήτων των δήμων, καθώς και τη θέσπιση καταληκτικής προθεσµίας για την υποχρεωτική περαίωση υλοποίησης των νέων δηµοτικών υπηρεσιών. Επίσης, σημειώνει ότι σηµαντική βοήθεια θα προσφέρει η δηµιουργία βάσης δεδοµένων στο υπουργείο Εσωτερικών για τη συγκέντρωση πληροφοριών, µε στόχο την εκτίµηση της ορθής λειτουργίας και των αναγκών των δήµων (πχ. στελέχωση - υλικοτεχνική υποδοµή), σε σχέση µε τις υπό σύσταση πολεοδοµικές υπηρεσίες.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64321944
    18. Επικαιρότητα

      dimitris GM

      Εξόχως ανησυχητική κρίνεται από τον Συνήγορο του Πολίτη, η αδυναμία ελέγχου των αυθαίρετων κατασκευών, η οποία συντείνει στην επέκταση των παραβατικών φαινομένων μέσω της ατιμωρησίας τους.
      Επιπλέον, τα ανείσπρακτα επιβληθέντα πρόστιμα, καθώς και η μη επιβολή των αναλογούντων νέων οδηγεί, όπως σημειώνει ο αναπληρωτής Συνήγορος κ. Βασίλης Καρύδης, σε σοβαρή μείωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού. Σοβαρό ζήτημα, με πολλές προεκτάσεις και επιπτώσεις, τόσο στο αναφαίρετο δικαίωμα της κατοικίας, όσο και στην οικοδομική δραστηριότητα, είναι η καθυστέρηση έκδοσης των οικοδομικών αδειών.
       
      Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Πολίτη σε επιστολή του προς τους αρμόδιους υπουργούς συνοψίζει διαπιστώσεις και απόψεις που αφορούν τις καθυστερήσεις διεκπεραίωσης πολεοδομικών υποθέσεων λόγω ανεπιτυχούς εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου, ελλιπούς στελέχωσης και σοβαρών οργανωτικών δυσλειτουργιών των πολεοδομικών υπηρεσιών
       
      Οι σχετικές αναφορές που έχουν υποβληθεί ενώπιον της Αρχής από το 2013 έως σήμερα, στην πλειονότητά τους αναφέρονται σε ζητήματα που προέκυψαν από τις οργανωτικές δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζει ο Δήμος Αθηναίων, μετά την ανάθεση σε αυτόν των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων άλλων τεσσάρων δήμων της Αττικής, οι οποίοι δεν έχουν υλοποιήσει τις αντίστοιχες δικές τους υπηρεσιακές δομές. Ωστόσο, ο Δήμος Αθηναίων δεν είναι ο μόνος που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αδυνατώντας να αντεπεξέλθει στο έργο που του έχει ανατεθεί.
       
      Στις πρόσθετες αρμοδιότητες των δήμων ανήκει από το 2011 και η έκδοση οικοδομικών αδειών, ο προέλεγχος για την έκδοσή τους, ο έλεγχος μελετών για οικοδομικές άδειες, οι συναφούς χαρακτήρα πολεοδομικές αρμοδιότητες, καθώς και ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων για την κατασκευή αυθαιρέτων κτισμάτων.
       
      Ωστόσο, όπως αναφέρεται και σε έγγραφο του Τμήματος Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών (υπ' αριθμ. 32631/16.09.15), το οποίο εστάλη στον Συνήγορο στο πλαίσιο διερεύνησης σχετικής υπόθεσης, αναφέρονται τα εξής: «Καθώς πολλοί Δήμοι δεν κατέστη δυνατό να οργανώσουν τις δικές τους υπηρεσίες ώστε να ασκούν αυτοτελώς τις πολεοδομικές αρμοδιότητες, κρίθηκε σκόπιμη η παράταση της διοικητικής υποστήριξης. Στην αδυναμία αυτή συνέτεινε η δυσμενής οικονομική συγκυρία αλλά και η μείωση των ανθρωπίνων πόρων μέσω του περιορισμού των προσλήψεων και την μείωση του προσωπικού για διαφόρους άλλους λόγους (κινητικότητα, συνταξιοδότηση κλπ)».
       
      Η σχεδόν πεντάχρονη καθυστέρηση ανάληψης των αρμοδιοτήτων από τους δήμους έχει δημιουργήσει προβλήματα κακοδιοίκησης. Από τη μελέτη των αναφορών, καταγράφηκαν «σοβαρές καθυστερήσεις εξέτασης και διεκπεραίωσης των πολεοδομικών ζητημάτων από τις αρμόδιες υπηρεσίες αφού σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται αδυναμία άμεσης χρέωσης των συγκεκριμένων υποθέσεων που εισέρχονται προς εξέταση στους δήμους που αποτελούν έδρα των νομών, λόγω του σωρευμένου όγκου παλαιότερων αδιεκπεραίωτων φακέλων».
       
      Η Αρχή θεωρεί ως προδήλως αλυσιτελή και καταχρηστική τη νομοθετική διάταξη που θέτει ως χρόνο έναρξης άσκησης των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών δόμησης των δήμων το έτος 2016. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο που απέστειλε στους αρμόδιους υπουργούς, «η κατάσταση διοικητικής αδυναμίας που περιγράφεται στα έγγραφα των υπηρεσιών δεν διαφαίνεται ότι θα καταστεί εύκολα αναστρέψιμη ούτε μετά το 2016 αν δεν πραγματοποιηθούν ουσιαστικές αλλαγές και δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, όπως η επαρκής στελέχωση των δήμων».
       
      Επίσης, χρήζει προσοχής και το γεγονός ότι δεν προβλέπονται συγκεκριμένες νομικές συνέπειες στους δήμους που δεν θα έχουν προβεί μέχρι το 2016 στην οργάνωση και στελέχωση των υπηρεσιών δόμησης. «Η δυσχερής κατάσταση των προσλήψεων και της μείωσης του προσωπικού στον δημόσιο τομέα, καθώς και η αναφορά στην κρίσιμη οικονομική κατάσταση της χώρας, σίγουρα δυσχεραίνουν την επίλυση των ζητημάτων αλλά δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τη δημιουργία τέτοιων σοβαρότατων φαινομένων, προς την οριστική επίλυση των οποίων - και όχι στη διαρκή παράτασή τους - οφείλουν να ενσκήψουν τα Υπουργεία σας», επισημαίνεται στο έγγραφο του Συνηγόρου.
       
      Είναι χαρακτηριστικό ότι από έγγραφο (αριθμ. πρωτ. 412899/2014) του Δήμου Αθηναίων η Αρχή ενημερώθηκε ότι υπάλληλοι που είχαν τοποθετηθεί στα αρμόδια Τμήματα της Πολεοδομίας, μέσω της διαδημοτικής κινητικότητας μετακινήθηκαν σε άλλους Δήμους και έτσι η εν λόγω υπηρεσία που συνέχισε να υποστηρίζει και μετά το 2012 άλλους τέσσερις δήμους, κατέληξε να μην έχει το απαιτούμενο προσωπικό για να λειτουργήσει.
       
      Η σημερινή κατάσταση της σοβαρής διοικητικής ανεπάρκειας, σύμφωνα με τον Συνήγορο, οδηγεί σε ορισμένες περιοχές στο σημείο της ουσιαστικής κατάργησης των πολεοδομικών υπηρεσιών και δεν συνάδει με τις αρχές ευνομούμενου κράτους.
       
      Ο Συνήγορος του Πολίτη, θέτει στους αρμόδιους υπουργούς τις ακόλουθες προτάσεις:
       
      1. ’μεση αρωγή στους δήμους που είναι έδρες των νομών με κατάλληλο και επαρκές προσωπικό, καθώς και υλικοτεχνική υποδομή.
       
      2. Ενίσχυση των υποστηριζόμενων δήμων με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή και έλεγχος για τον ορθολογικό καταμερισμό των υπαλλήλων ανάλογα με τις ανάγκες και τις ειδικότητες.
       
      3. Μη περαιτέρω παράταση του χρονικού σημείου έναρξης άσκησης από τους δήμους των αρμοδιοτήτων που τους μεταβιβάστηκαν και θέσπιση καταληκτικής προθεσμίας για την περαίωση υλοποίησης των νέων δημοτικών υπηρεσιών που ορίστηκαν με τον «Καλλικράτη», πέραν της οποίας θα προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις στους μη συμμορφούμενους ΟΤΑ, όπως η επιβολή προστίμων.
       
      4. Προκειμένου να γίνει δυνατή η εκτίμηση της κατάστασης ανά δήμο για το συγκεκριμένο θέμα, προτείνεται η δημιουργία βάσης πληροφοριών στο Υπουργείο Εσωτερικών για τη συγκέντρωση στοιχείων με στόχο την εκτίμηση της ορθής λειτουργίας και των αναγκών καθενός από αυτούς σε σχέση με τις υπό σύσταση πολεοδομικές υπηρεσίες, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα να δοθούν άμεσες λύσεις και βοήθεια όπου απαιτείται.
       
      Ο Συνήγορος δηλώνει επίσης, τη διαθεσιμότητα των στελεχών του, προκειμένου να διαλεχθούν επί των προτάσεων με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, ώστε να καταστούν λειτουργικές και εφαρμόσιμες.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=775414
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ιδιοκτήτης μισθωμένου ακινήτου διαμαρτυρήθηκε στο Συνήγορο του Πολίτη γιατί ο Δήμος Αγίων Αναργύρων-Καματερού τον κάλεσε να καταβάλει δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους που δεν είχε καταβάλει ο μισθωτής του ακινήτου και καταναλωτής της ΔΕΗ.
       
      Ο Συνήγορος με έγγραφό του προς το δήμο επισήμανε ότι, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και νομολογία, υπόχρεος για την καταβολή των δημοτικών τελών και φόρων, που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, είναι κατ΄ αρχήν ο μισθωτής-καταναλωτής του ηλεκτρικού ρεύματος.
       
      Η δυνατότητα επιδίωξης της πληρωμής τυχόν οφειλών από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου υπάρχει επιπρόσθετα μόνο σε περίπτωση που αποδεδειγμένα η είσπραξη από τον μισθωτή-καταναλωτή είναι αδύνατη ή δυσχερής.
       
      Ο δήμος ανταποκρίθηκε θετικά στην παρέμβαση της Αρχής, απάλλαξε τον ιδιοκτήτη από την υποχρέωση και στη συνέχεια στράφηκε κατά του μισθωτή για τη εξόφληση της οφειλής.
       
      Περισσότερες πληροφορίες μπορείται να δείτε εδώ
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15072
    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο Συνήγορος του Πολίτη, καλεί όλους τους ∆ήµους της επικράτειας να εφαρµόζουν ενιαία και ορθά τη διάταξη του άρθρου 5 του ν. 3345/2005 και να µην επιβάλλουν αναδροµικά δηµοτικά τέλη σε ακίνητα που δεν χρησιµοποιούνται και δεν ηλεκτροδοτούνται, σε περιπτώσεις υποβολής της προβλεπόµενης υπεύθυνης δήλωσης σε χρόνο µεταγενέστερο αυτού της διακοπής ηλεκτροδότησης.
       
      Η Ανεξάρτητη Αρχή, διαπιστώνοντας ότι αρκετοί ∆ήµοι δεν απαλλάσσουν από τα δηµοτικά τέλη ακίνητα που αποδεδειγµένα δεν ηλεκτροδοτούνται λόγω υποβολής της υπεύθυνης δήλωσης περί µη χρήσης σε χρόνο µεταγενέστερο της διακοπής ηλεκτροδότησης, επισηµαίνει ότι:
       
      • Ο νόµος ρητά προβλέπει απαλλαγή των ακινήτων αυτών από τα δηµοτικά τέλη «για όσο χρόνο παραµένουν κλειστά», χωρίς να προβλέπει συγκεκριµένη προθεσµία για την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης
       
      • Η υπεύθυνη δήλωση, σύµφωνα µε νοµολογία του Συµβουλίου της Επικρατείας, µπορεί να αφορά παρελθόντα γεγονότα, εποµένως οι ∆ήµοι οφείλουν να λαµβάνουν υπόψη υπεύθυνες δηλώσεις που αφορούν γεγονότα ή στοιχεία αναγόµενα σε χρόνο προγενέστερο της υποβολής τους
       
      • Η µη χρήση του ακινήτου µπορεί να αποδειχτεί συνδυαστικά, από τη βεβαίωση διακοπής ηλεκτροδότησης και τη δήλωση του κενού ακινήτου στη φορολογική δήλωση
       
      • Όπως έχει επισηµάνει ο Συνήγορος ήδη από το 2014 και όπως δέχτηκε σε πρόσφατη απόφασή του και το ∆ιοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιά, η µη χρήση του ακινήτου τεκµαίρεται από την ηµεροµηνία διακοπής της ηλεκτροδότησης, ανεξάρτητα από το χρόνο υποβολής από τον ιδιοκτήτη του αιτήµατος απαλλαγής του από τα τέλη στον αρµόδιο ∆ήµο.
       
      • Το βάρος να ανταποδείξει ότι το ακίνητο χρησιµοποιούνταν κατά το κρίσιµο διάστηµα παρά το ότι δεν ηλεκτροδοτούνταν, ανήκει στον οικείο ∆ήµο.
       
      • Η απαίτηση ορισµένων ∆ήµων για ταυτόχρονη µε τη διακοπή ηλεκτροδότησης υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης, αποτελεί µια επιπλέον αυθαίρετη προϋπόθεση, µη προβλεπόµενη από το νόµο, η οποία δε συνάδει µε το σκοπό του νοµοθέτη και επιβαρύνει τους πολίτες.
       
      Πηγή: https://www.b2green.gr/el/post/53815/
    21. Επικαιρότητα

      GTnews

      Με νέα Υπουργική Απόφαση, η Κυβέρνηση παρατείνει τις θεσμικές παρεμβάσεις της στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας, που ισχύουν εδώ και ένα χρόνο και έχουν αποδώσει  αποτελέσματα για την ενίσχυση των καταναλωτών μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης και τη σταθεροποίηση των τιμολογίων.
      Ειδικότερα, παρατείνεται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2023 ο μηχανισμός επιστροφής των υπερεσόδων στη χονδρική αγορά, που εφαρμόζεται από τον Ιούλιο του 2022 και ήδη έχει αποδώσει πάνω από 3,3 δισ. ευρώ έως σήμερα στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος της αυξημένου κόστους λόγω της ενεργειακής κρίσης για τους καταναλωτές. Τους επόμενους μήνες θα αξιολογηθεί η κατάσταση που πρόκειται να διαμορφωθεί στις διεθνείς ενεργειακές αγορές και αναλόγως θα αποφασιστεί η αναγκαιότητα ύπαρξης του παραπάνω έκτακτου μέτρου.
      Παράλληλα, στην ίδια Υπουργική Απόφαση προβλέπεται και η παράταση, έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, της αναστολής εφαρμογής της ρήτρας αναπροσαρμογής στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας. Η νέα παράταση που αφορά στον τρόπο τιμολόγησης, έχει ως σκοπό να διευκολύνει τους συμπολίτες μας, αλλά και τις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, μεταβατικά, τους επόμενους μήνες. Και αυτό, προκειμένου να διαμορφωθεί το κατάλληλο πλαίσιο από τους Προμηθευτές και να υπάρχει η απαιτούμενη περίοδος ενημέρωσης για τους καταναλωτές, υπό την τήρηση των κανόνων διαφάνειας και ευκολότερης σύγκρισης των τελικών τιμών.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.