Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Εγκύκλός με διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων

    Sign in to follow this  

    42489/1824/2019 Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ. 41/2018, ΦΕΚ 80 Α'/7-5-2018)
    (Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (π.δ. 41/2018, ΦΕΚ 80 Α'/7-5-2018)).

    Η παρούσα εγκύκλιος διευκρινίζει τις διατάξεις του π.δ. 41/2018 «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων» το οποίο δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στο φύλλο 80, τεύχος πρώτο, στις 7 Μαΐου 2018.

    Ο νέος κανονισμός με ημερομηνία έναρξης ισχύος τρεις μήνες μετά τη δημοσίευσή του, ήτοι την 7η Αυγούστου 2018, έρχεται να αντικαταστήσει μετά από τριάντα έτη τον προϊσχύοντα Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων, π.δ. 71/1988, προκειμένου αφ' ενός μεν να εναρμονιστεί το εθνικό θεσμικό πλαίσιο με τις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών Οδηγιών για τα δομικά προϊόντα και τα κατ' εξουσιοδότηση αυτών Πρότυπα, αφ' ετέρου δε να ανταποκρίνεται στις σημερινές σχεδιαστικές, κατασκευαστικές και λειτουργικές ανάγκες των κτιρίων. Στο πλαίσιο της εξασφάλισης αυξημένων επιπέδων ασφάλειας του κοινού, αναθεωρήθηκαν οι απαιτήσεις παθητικής πυροπροστασίας των κτιρίων, εξορθολογίστηκαν τα μέσα ενεργητικής πυροπροστασίας και εισήχθησαν μέτρα πρόληψης πυρκαγιάς.

    Το σώμα του κανονισμού αναπτύσσεται σε τρία κεφάλαια: το κεφάλαιο Α' που καθορίζει τις γενικές διατάξεις, το κεφάλαιο Β' που καθορίζει τις ειδικές ανά χρήση κτιρίου διατάξεις και το κεφάλαιο Γ' που περιλαμβάνει τις καταργούμενες / μεταβατικές διατάξεις, τις κυρώσεις και τα παραρτήματα. Στις γενικές διατάξεις, οι κατά περίπτωση απαιτήσεις ανά χρήση κτιρίου απεικονίζονται σε συγκεντρωτικούς πίνακες προς διευκόλυνση των μελετητών. Ομοίως, τα παραρτήματα έχουν πληροφοριακό χαρακτήρα και αποσκοπούν σε μία πρώτη ενημέρωση των μελετητών για την εξοικείωσή τους με τις νέες έννοιες που εισάγονται από το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο για την πυροπροστασία. 

    Όλη η εγκύκλιος: https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ?inline=true

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Για τα αυτονόητα εγκύκλιος... Και θέλουμε να λεγόμαστε Ευρώπη.... Θα μου πεις υπήρξε απαίτηση σύνταξής της γιατι τα ξεφτέρια της πυροβεστικής θεωρούσαν πως έπρεπε να γκρεμίσουμε τα μετά του 88 κτίρια και να τα ξαναφτιάξουμε σύμφωνα με τονκανονισμό του 2018!!!!

     

    Λογικό..... για αυτούς!

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    στα παθητικά πάντως υπάρχει θέμα.  Αναφέρει το ΠΔ "Στα υφιστάμενα κτίρια, τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού (βλ. Πίνακα 1) και στα οποία είναι αδύνατη η συμμόρφωση με τις τιμές του Πίνακα 5: α) το μέγιστο μήκος οριζόντιας όδευσης μη περιλαμβανομένων τυχόν αδιέξοδων τμημάτων, επιτρέπεται να υπολογίζεται στα 2/3 επί της οριζόμενης τιμής εφόσον όλες οι πόρτες του ορόφου είναι αυτοκλειόμενες και επιπροσθέτως, τοποθετούνται ενδιάμεσες πυράντοχες πόρτες που διαθέτουν διαφανή υαλοπίνακα (visionpanel), με δείκτη πυραντίστασης τουλάχιστον 30 min, ανά διαστήματα που δεν υπερβαίνουν το ήμισυ των τιμών του Πίνακα 5 (Σχήμα 7)...". αναφέρει η εγκύκλιος 1 "Στην περίπτωση κτιρίων μελετημένων με το π.δ. 71/88 στα οποία συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας με το π.δ. 41/18, η απαίτηση ή μη τοποθέτησης ενδιάμεσης πυράντοχης πόρτας με διαφανή υαλοπίνακα προκύπτει όταν τα 2/3 της πραγματικής απροστάτευτης απόστασης της αρχικής μελέτης υπερβαίνουν την οριζόμενη τιμή του πίνακα 5. Εφόσον απαιτείται η τοποθέτηση ενδιάμεσων θυρών, τότε το μήκος που ελέγχεται από το πιο απομακρυσμένο σημείο μέχρι την πρώτη ενδιάμεση θύρα, καθώς και τα επόμενα μήκη μεταξύ των ενδιάμεσων θυρών μέχρι και την έξοδο κινδύνου υπολογίζονται στο ήμισυ της οριζόμενης τιμής του πίνακα 5.".

    Αναφέρει το ΠΔ: "Όροφος εκκένωσης: Ο όροφος του κτιρίου που περιλαμβάνει τελικές εξόδους οι οποίες οδηγούν σε ασφαλή υπαίθριο χώρο. Για τις ανάγκες του παρόντος κανονισμού, θεωρείται ότι κάθε αυτοτελές κτίριο διαθέτει έναν μόνο όροφο εκκένωσης, ο οποίος ορίζεται σαφώς στη μελέτη πυροπροστασίας ακόμα και στην περίπτωση που
    λόγω μορφολογίας του εδάφους είναι δυνατή η εκκένωση ορόφων του σε περισσότερα του ενός επίπεδα", αναφέρει η εγκύκλιος "Στην περίπτωση κτιρίων με περισσότερους του ενός ορόφους, στα οποία οι όροφοι είναι διαχωρισμένοι και εκκενώνονται οριζόντια σε διαφορετικό επίπεδο εκκένωσης λόγω κλίσης εδάφους, οι όροφοι αυτοί μπορούν να εξεταστούν ανεξάρτητα για την εφαρμογή των ορίων πυροδιαμερισματοποίησης και λοιπών απαιτήσεων του κανονισμού, πλην του δείκτη πυραντίστασης των κρίσιμων φερόντων δομικών στοιχείων τα οποία θα έχουν τον δείκτη που αντιστοιχεί στο συνολικό ύψος του κτιρίου. Τα ανωτέρω ισχύουν ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων αυτών, μέσω πυροπροστατευμένων κλιμακοστασίων, όμως θα πρέπει να εξασφαλίζεται ο απαιτούμενος αριθμός εξόδων κινδύνου – τελικών εξόδων στον εκάστοτε όροφο εκκένωσης". Προφανώς το ΠΔ είναι ισχυρότερο της εγκυκλίου, αλλά άμα η εγκύκλιος λέει άλλα (κ πιο λογικά από το ΠΔ), δεν είναι και το καλύτερο...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Ενα σημαντικό ζήτημα στον σχεδιασμό των κτιρίων και των δημόσιων χώρων αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των ατόμων ανεξαρτήτως ηλικίας ή/και φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία και τις Οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απαιτείται ο σχεδιασμός των κτιρίων καθώς και των κοινοχρήστων χώρων να γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προσπέλαση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Γι αυτό το λόγο μέχρι το 2020 θα πρέπει όλα τα κτίρια στη χώρα μας, να έχουν προβεί στις κατάλληλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι πέρα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.ά.) αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας (δηλ. ένας στους δύο πολίτες) με αυξητικές ανάγκες.
      Ποια είναι τα βασικά στοιχεία για ένα προσβάσιμο κτίριο;
      1. ΕΙΣΟΔΟΙ - ΥΠΟΔΟΧΗ
      Κάθε κτίριο που χρησιμοποιείται από το κοινό θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε προσβάσιμο από τα άτομα με αναπηρία, και γενικότερα από τα εμποδιζόμενα άτομα.
      2. ΘΥΡΑ ΕΙΣΟΔΟΥ
      Η πόρτα εισόδου, θα πρέπει να έχει το κατάλληλο πλάτος, να μην είναι περιστροφική και γενικά όλος ο εξοπλισμός της εισόδου (χειρολαβή θύρας, κλειδαριά, κουδούνια κλήσεως, διακόπτες φωτισμού, αυτόματου ανοίγματος θύρας κ.λπ.) να τοποθετείται στο κατάλληλο ύψος.
      3. ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
      Α) Οι υπόγειοι χώροι στάθμευσης θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνουν ειδικές θέσεις για τα αυτοκίνητα των ατόμων με αναπηρία, σε ποσοστό τουλάχιστον 5% του συνόλου των θέσεων στάθμευσης.
      Β) Τα συστήματα ελέγχου των εισόδων των χώρων στάθμευσης δεν πρέπει να εμποδίζουν την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στους χώρους αυτούς και ο εξοπλισμός που διαθέτουν (εκδοτήρια κλπ) να είναι κατάλληλα σχεδιασμένα.
      Γ) Να υπάρχει προσβάσιμος ανελκυστήρας, που να οδηγεί από τον χώρο στάθμευσης στο εσωτερικό του κτιρίου.
      Δ) Οι διαδρομές και ο εξοπλισμός να είναι σχεδιασμένα για να εξυπηρετούν τα άτομα με αναπηρία.
      4. ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΤΙΡΙΩΝ
      Α) Όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι πρέπει να είναι προσβάσιμοι από όλους τους χρήστες, και τα εμποδιζόμενα άτομα ειδικότερα.
      Β) Οι πάγκοι υποδοχής (reception) ή τα γκισέ συναλλαγής να επιτρέπουν την προσέγγιση από άτομο / χρήστη αμαξιδίου.
      Γ) Να υπάρχει πρόβλεψη ελευθέρων χώρων για στάθμευση αμαξιδίων στους χώρους αναμονής του κοινού.
      Δ) Οι διάδρομοι κυκλοφορίας να είναι πλάτους τουλάχιστον 1,30μ. και να διαθέτουν χειρολισθήρες.
      5. ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ - ΘΕΑΤΡΑ
      Στις αίθουσες θα πρέπει να προβλέπονται 2 θέσεις τουλάχιστον για τους χρήστες αμαξιδίων στην πρώτη σειρά των επίπεδων τμημάτων ή στην τελευταία σειρά των διαχωριστικών διαδρόμων των διαζωμάτων που καταλήγουν σε πόρτες εξόδου, με εύκολη πρόσβαση διαφυγής σε περίπτωση ανάγκης.
      6. ΚΥΛΙΚΕΙΑ - ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΑ - ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      Στον χώρο του κυλικείου και του εστιατορίου, όλοι οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι σερβιρίσματος πρέπει να είναι προσβάσιμοι. Ο σχεδιασμός των τραπεζιών και η χωροθέτησή τους θα πρέπει να επιτρέπουν την προσέγγιση σε αυτά και την χρήση τους από χρήστες αμαξιδίων. Κοντά στο χώρο των τραπεζοκαθισμάτων πρέπει να υπάρχουν χώροι υγιεινής για άτομα με αναπηρία.
      7. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
      Πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος κάτω από τους πάγκους, ώστε τα άτομα σε αμαξίδια να μπορούν να χρησιμοποιούν άνετα τον εξοπλισμό και τα όργανα.
      8. ΓΡΑΦΕΙΑ
      Όλοι οι χώροι πρέπει να είναι προσβάσιμοι στα άτομα με αναπηρία, να υπάρχει πρόβλεψη ελεύθερου χώρου για την παραμονή επισκέπτη σε αμαξίδιο, όπως επίσης χώρος για ελιγμούς και αναστροφή του αμαξιδίου.
      9. ΡΑΜΠΕΣ
      Οι ράμπες θα πρέπει να έχουν πλάτος 1,50μ.
      Ανά 10,00 μ. μήκους (για 5% κλίση) ή 8.00 μ. μήκους (για 6% κλίση), θα πρέπει να παρεμβάλλονται πλατύσκαλα διαστάσεων 1,50 Χ 1,50μ., όπως και σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης – πορείας.
      11. ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ - ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΑ
      Α) Ανελκυστήρες: Σε κτίρια με περισσότερους του ενός ορόφου η δυνατότητα κατακόρυφης διακίνησης εξασφαλίζεται από ανελκυστήρες με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις πλάτους 1,10 μ. και μήκους 1,40 μ. και άνοιγμα πόρτας 0,85 μ.
      Β) Αναβατόρια:Τα αναβατόρια να έχουν καθαρές διαστάσεις 0,90Χ 1,20μ, η είσοδος στην οποία γίνεται απόλυτα ισόπεδα ή μέσω μικρής ράμπας. Στα σημεία εισόδου-εξόδου έμπροσθεν του αναβατορίου θα υπάρχει ελεύθερος χώρος διαστάσεων τουλάχιστον 1,50Χ1,50μ.
      12. ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΑμεΑ  
      Οι απαιτούμενες διαστάσεις ενός κοινόχρηστου χώρου υγιεινής που εξυπηρετεί άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ),είναι 2,15 μ.Χ2,15 μ. Ο δε σχεδιασμός των ειδών υγιεινής και ο όλος εξοπλισμός του W.C. θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζoυν την πρόσβαση, σύμφωνα με τις οδηγίες και τους κανονισμούς.
      13. ΚΟΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΥΠΑΙΘΡΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ
      Οι κοινής χρήσης υπαίθριοι χώροι των οικοπέδων, στα οποία κατασκευάζονται τα κτίρια, επιβάλλεται να διαμορφώνονται κατάλληλα, με διαδρόμους με ομαλό δάπεδο, κατασκευασμένο από συμπαγές μη ολισθηρό υλικό, χωρίς αναβαθμούς πλάτους τουλάχιστον 1,30 μ. και κλίσης μέχρι και 5%.
      Τι ισχύει με τα νέα κτίρια κατοικιών;
      Στις νέες κατοικίες, που ανεγείρονται εντός ή εκτός σχεδίων, για τα άτομα με αναπηρία και τα «εμποδιζόμενα» άτομα, θα πρέπει να εξασφαλίζονται:
      1. Αυτόνομη (χωρίς τη βοήθεια κανενός) & ασφαλής (από κάθε άποψη) οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, ήτοι δυνατότητα προσέγγισης της εισόδου των κτιρίων από πεζοδρόμια/ κοινόχρηστους χώρους και προσπέλαση σ’ όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του οικοπέδου και των ορόφων, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του ΥΠΕΚΑ «Σχεδιάζοντας για όλους» (με διαδρόμους, ράμπες, μηχανικά μέσα κλπ).
      2. Συνθήκες εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου.
      3. Ένας τουλάχιστον προσβάσιμος χώρος αναμονής μίας θέσης αμαξιδίου σε κάθε όροφο, όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μικρότερος από 200 άτομα ή ένας τουλάχιστον χώρος αναμονής με δύο θέσεις αμαξιδίου, όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μεγαλύτερος από 200 άτομα.
      Τι ισχύει για τις παλιές κατοικίες;
      Για τις κατοικίες που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, είναι δυνατή η τοποθέτηση διάταξης ράμπας ή αναβατορίου, που θα διασφαλίζει την πρόσβαση των ΑμεΑ κλπ από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς /εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης ή κανονισμού.
      Τι ισχύει όταν γίνεται αλλαγή χρήσης στο κτίριο;
      Σε περίπτωση, που γίνεται αλλαγή χρήσης σε όλο ή σε τμήμα (π.χ. όροφος) του κτιρίου θα πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου.
      Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
      Τι ισχύει για τα δημόσια κτίρια;
      Στις υφιστάμενες δημόσιες υπηρεσίες καθώς και για τα κτίρια συνάθροισης κοινού όπως: χώροι συνεδρίων, εκθέσεων, μουσείων, συναυλιών, αθλητικών ή/και πολιτιστικών συγκεντρώσεων, ναοί, θέατρα/κινηματογράφοι, εστιατόρια/ ζαχαροπλαστεία/ καφενεία/κέντρα διασκέδασης, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες αναμονής επιβατών, τράπεζες/ανταλλακτήρια, προσωρινής διαμονής, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, δικαιοσύνης και σωφρονισμού, γραφείων και εμπορίου, βιομηχανίας και βιοτεχνίας, καθώς επίσης και στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και πρατηρίων καυσίμων επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα.
      Οι διαμορφώσεις θα πρέπει να γίνουν σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες, πρότυπα και κανονισμούς του Υπουργείου Περιβάλλοντος και θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2020, άλλως τα κτίρια θα θεωρούνται αυθαίρετα.
      Οταν τα κτίρια είναι υφιστάμενα τι υποχρεώσεις έχουν;
      Ειδικά για την περίπτωση των υφιστάμενων κτιρίων, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση:
      Α) Ανελκυστήρα με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου: πλάτος 0,90 μ και μήκος 1,20μ, ελεύθερο άνοιγμα πόρτας στη μικρότερη από τις παραπάνω διαστάσεις 0,80 μ.
      Β) Ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών.
      Γ) Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου, γραφείων και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.
      Ποιες είναι οι εξαιρέσεις γενικά για όλα τα κτίρια;
      Εξαιρούνται όλα τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2.50 μ.
      Απαλλάσσονται τα νέα κτίρια από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια, εφόσον:
      α) Το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών (πατάρια) ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100.0 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση.
      β) Το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200,00 τ.μ. και συγχρόνως
      γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70,0 τ.μ.
      Προσοχή! Οι εξαιρέσεις αυτές δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο.
      Τι ισχύει για εκπαιδευτήρια – φροντιστήρια;
      Στα ιδιωτικά σχολεία, ΙΕΚ, φροντιστήρια ξένων γλωσσών, κέντρα δια βίου μάθησης, επιβάλλεται η δυνατότητα πρόσβασης σε ΑμεΑσύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον σε μία κτιριολογική μονάδα (κτίριο ή όροφο).
      Τι ισχύει για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος;
      Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών που εξυπηρετούν καθήμενους πελάτες πρέπει να διαθέτουν και αποχωρητήρια για ΑΜΕΑ σύμφωνα με την ισχύουσα Πολεοδομική Νομοθεσία όπου αυτό προβλέπεται, τα οποία δύναται να συνυπολογίζονται στον συνολικό αριθμό χώρων υγιεινής που επιβάλλονται ανά χρήση. Ο αριθμός αποχωρητηρίων καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των καθήμενων πελατών, που είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν στην επιχείρηση (δυναμικότητα) ή των απασχολουμένων στην επιχείρηση.
      Πώς πρέπει να διαμορφώνουν οι δήμοι του κοινόχρηστους χώρους;
      Κατά τη διαμόρφωση ή ανακατασκευή των κοινόχρηστων χώρων των οικισμών (π.χ. χώροι πλατειών/πεζοδρόμων/πεζοδρομίων/νησίδων, χώρων πρασίνου, στάσεων/αποβαθρών κ.λπ.) εφόσον το επιτρέπει η μορφολογία του εδάφους, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων με οδεύσεις πεζών/ οδεύσεις τυφλών/κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) χωρίς αναβαθμούς με κλίση μέχρι 5%, προσβάσιμα μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών σε συνδυασμό πάντοτε με κλίμακες, κατάλληλη τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, όπως στεγάστρων, καθιστικών, στύλων φωτισμού, κάδων απορριμμάτων, σήμανσης κ.λπ., καθώς και να διαμορφώνεται ποσοστό 5% των χώρων στάθμευσης ή τουλάχιστον ένας για χρήση αναπηρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες, πρότυπα και κανονισμούς.
      Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η κατασκευή μιας μεμονωμένης βαθμίδας σε οποιοδήποτε σημείο των κοινοχρήστων χώρων.
      Σε όλες τις κλίμακες που κατασκευάζονται σε υπαίθριους χώρους επιβάλλεται η τοποθέτηση συνεχών πλαϊνών χειρολισθήρων και στις δύο πλευρές αυτών, σε δύο ύψη (0,70μ. και 0,90μ.) μετρούμενα από το πάτημα των βαθμίδων κατακόρυφα από την ακμή της βαθμίδας. Σε περιπτώσεις κλιμάκων πλάτους άνω των 3,60μ. εκτός από τους πλαϊνούς χειρολισθήρες τοποθετούνται και ενδιάμεσοι διπλοί χειρολισθήρες.
      Σε πεζοδρόμια και σε πεζοδρόμους του μη βασικού δικτύου πεζοδρόμων, εφόσον η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει τη δυνατότητα δημιουργίας πλήρως προσβάσιμων χώρων κίνησης για άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, εξασφαλίζεται πάντοτε η προσβασιμότητα για τις λοιπές κατηγορίες χρηστών.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ενα σημαντικό ζήτημα στον σχεδιασμό των κτιρίων και των δημόσιων χώρων αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των ατόμων ανεξαρτήτως ηλικίας ή/και φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία και τις Οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απαιτείται ο σχεδιασμός των κτιρίων καθώς και των κοινοχρήστων χώρων να γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προσπέλαση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Γι αυτό το λόγο μέχρι το 2020 θα πρέπει όλα τα κτίρια στη χώρα μας, να έχουν προβεί στις κατάλληλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι πέρα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.ά.) αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας (δηλ. ένας στους δύο πολίτες) με αυξητικές ανάγκες.
      Ποια είναι τα βασικά στοιχεία για ένα προσβάσιμο κτίριο;
      1. ΕΙΣΟΔΟΙ - ΥΠΟΔΟΧΗ
      Κάθε κτίριο που χρησιμοποιείται από το κοινό θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε προσβάσιμο από τα άτομα με αναπηρία, και γενικότερα από τα εμποδιζόμενα άτομα.
      2. ΘΥΡΑ ΕΙΣΟΔΟΥ
      Η πόρτα εισόδου, θα πρέπει να έχει το κατάλληλο πλάτος, να μην είναι περιστροφική και γενικά όλος ο εξοπλισμός της εισόδου (χειρολαβή θύρας, κλειδαριά, κουδούνια κλήσεως, διακόπτες φωτισμού, αυτόματου ανοίγματος θύρας κ.λπ.) να τοποθετείται στο κατάλληλο ύψος.
      3. ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
      Α) Οι υπόγειοι χώροι στάθμευσης θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνουν ειδικές θέσεις για τα αυτοκίνητα των ατόμων με αναπηρία, σε ποσοστό τουλάχιστον 5% του συνόλου των θέσεων στάθμευσης.
      Β) Τα συστήματα ελέγχου των εισόδων των χώρων στάθμευσης δεν πρέπει να εμποδίζουν την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στους χώρους αυτούς και ο εξοπλισμός που διαθέτουν (εκδοτήρια κλπ) να είναι κατάλληλα σχεδιασμένα.
      Γ) Να υπάρχει προσβάσιμος ανελκυστήρας, που να οδηγεί από τον χώρο στάθμευσης στο εσωτερικό του κτιρίου.
      Δ) Οι διαδρομές και ο εξοπλισμός να είναι σχεδιασμένα για να εξυπηρετούν τα άτομα με αναπηρία.
      4. ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΤΙΡΙΩΝ
      Α) Όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι πρέπει να είναι προσβάσιμοι από όλους τους χρήστες, και τα εμποδιζόμενα άτομα ειδικότερα.
      Β) Οι πάγκοι υποδοχής (reception) ή τα γκισέ συναλλαγής να επιτρέπουν την προσέγγιση από άτομο / χρήστη αμαξιδίου.
      Γ) Να υπάρχει πρόβλεψη ελευθέρων χώρων για στάθμευση αμαξιδίων στους χώρους αναμονής του κοινού.
      Δ) Οι διάδρομοι κυκλοφορίας να είναι πλάτους τουλάχιστον 1,30μ. και να διαθέτουν χειρολισθήρες.
      5. ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ - ΘΕΑΤΡΑ
      Στις αίθουσες θα πρέπει να προβλέπονται 2 θέσεις τουλάχιστον για τους χρήστες αμαξιδίων στην πρώτη σειρά των επίπεδων τμημάτων ή στην τελευταία σειρά των διαχωριστικών διαδρόμων των διαζωμάτων που καταλήγουν σε πόρτες εξόδου, με εύκολη πρόσβαση διαφυγής σε περίπτωση ανάγκης.
      6. ΚΥΛΙΚΕΙΑ - ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΑ - ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
      Στον χώρο του κυλικείου και του εστιατορίου, όλοι οι εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι σερβιρίσματος πρέπει να είναι προσβάσιμοι. Ο σχεδιασμός των τραπεζιών και η χωροθέτησή τους θα πρέπει να επιτρέπουν την προσέγγιση σε αυτά και την χρήση τους από χρήστες αμαξιδίων. Κοντά στο χώρο των τραπεζοκαθισμάτων πρέπει να υπάρχουν χώροι υγιεινής για άτομα με αναπηρία.
      7. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
      Πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος κάτω από τους πάγκους, ώστε τα άτομα σε αμαξίδια να μπορούν να χρησιμοποιούν άνετα τον εξοπλισμό και τα όργανα.
      8. ΓΡΑΦΕΙΑ
      Όλοι οι χώροι πρέπει να είναι προσβάσιμοι στα άτομα με αναπηρία, να υπάρχει πρόβλεψη ελεύθερου χώρου για την παραμονή επισκέπτη σε αμαξίδιο, όπως επίσης χώρος για ελιγμούς και αναστροφή του αμαξιδίου.
      9. ΡΑΜΠΕΣ
      Οι ράμπες θα πρέπει να έχουν πλάτος 1,50μ.
      Ανά 10,00 μ. μήκους (για 5% κλίση) ή 8.00 μ. μήκους (για 6% κλίση), θα πρέπει να παρεμβάλλονται πλατύσκαλα διαστάσεων 1,50 Χ 1,50μ., όπως και σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης – πορείας.
      11. ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ - ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΑ
      Α) Ανελκυστήρες: Σε κτίρια με περισσότερους του ενός ορόφου η δυνατότητα κατακόρυφης διακίνησης εξασφαλίζεται από ανελκυστήρες με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις πλάτους 1,10 μ. και μήκους 1,40 μ. και άνοιγμα πόρτας 0,85 μ.
      Β) Αναβατόρια:Τα αναβατόρια να έχουν καθαρές διαστάσεις 0,90Χ 1,20μ, η είσοδος στην οποία γίνεται απόλυτα ισόπεδα ή μέσω μικρής ράμπας. Στα σημεία εισόδου-εξόδου έμπροσθεν του αναβατορίου θα υπάρχει ελεύθερος χώρος διαστάσεων τουλάχιστον 1,50Χ1,50μ.
      12. ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΑμεΑ  
      Οι απαιτούμενες διαστάσεις ενός κοινόχρηστου χώρου υγιεινής που εξυπηρετεί άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ),είναι 2,15 μ.Χ2,15 μ. Ο δε σχεδιασμός των ειδών υγιεινής και ο όλος εξοπλισμός του W.C. θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζoυν την πρόσβαση, σύμφωνα με τις οδηγίες και τους κανονισμούς.
      13. ΚΟΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΥΠΑΙΘΡΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ
      Οι κοινής χρήσης υπαίθριοι χώροι των οικοπέδων, στα οποία κατασκευάζονται τα κτίρια, επιβάλλεται να διαμορφώνονται κατάλληλα, με διαδρόμους με ομαλό δάπεδο, κατασκευασμένο από συμπαγές μη ολισθηρό υλικό, χωρίς αναβαθμούς πλάτους τουλάχιστον 1,30 μ. και κλίσης μέχρι και 5%.
      Τι ισχύει με τα νέα κτίρια κατοικιών;
      Στις νέες κατοικίες, που ανεγείρονται εντός ή εκτός σχεδίων, για τα άτομα με αναπηρία και τα «εμποδιζόμενα» άτομα, θα πρέπει να εξασφαλίζονται:
      1. Αυτόνομη (χωρίς τη βοήθεια κανενός) & ασφαλής (από κάθε άποψη) οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, ήτοι δυνατότητα προσέγγισης της εισόδου των κτιρίων από πεζοδρόμια/ κοινόχρηστους χώρους και προσπέλαση σ’ όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του οικοπέδου και των ορόφων, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του ΥΠΕΚΑ «Σχεδιάζοντας για όλους» (με διαδρόμους, ράμπες, μηχανικά μέσα κλπ).
      2. Συνθήκες εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου.
      3. Ένας τουλάχιστον προσβάσιμος χώρος αναμονής μίας θέσης αμαξιδίου σε κάθε όροφο, όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μικρότερος από 200 άτομα ή ένας τουλάχιστον χώρος αναμονής με δύο θέσεις αμαξιδίου, όταν ο πληθυσμός του ορόφου είναι μεγαλύτερος από 200 άτομα.
      Τι ισχύει για τις παλιές κατοικίες;
      Για τις κατοικίες που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, είναι δυνατή η τοποθέτηση διάταξης ράμπας ή αναβατορίου, που θα διασφαλίζει την πρόσβαση των ΑμεΑ κλπ από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς /εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης ή κανονισμού.
      Τι ισχύει όταν γίνεται αλλαγή χρήσης στο κτίριο;
      Σε περίπτωση, που γίνεται αλλαγή χρήσης σε όλο ή σε τμήμα (π.χ. όροφος) του κτιρίου θα πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου.
      Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
      Τι ισχύει για τα δημόσια κτίρια;
      Στις υφιστάμενες δημόσιες υπηρεσίες καθώς και για τα κτίρια συνάθροισης κοινού όπως: χώροι συνεδρίων, εκθέσεων, μουσείων, συναυλιών, αθλητικών ή/και πολιτιστικών συγκεντρώσεων, ναοί, θέατρα/κινηματογράφοι, εστιατόρια/ ζαχαροπλαστεία/ καφενεία/κέντρα διασκέδασης, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες αναμονής επιβατών, τράπεζες/ανταλλακτήρια, προσωρινής διαμονής, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής πρόνοιας, δικαιοσύνης και σωφρονισμού, γραφείων και εμπορίου, βιομηχανίας και βιοτεχνίας, καθώς επίσης και στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και πρατηρίων καυσίμων επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα.
      Οι διαμορφώσεις θα πρέπει να γίνουν σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες, πρότυπα και κανονισμούς του Υπουργείου Περιβάλλοντος και θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2020, άλλως τα κτίρια θα θεωρούνται αυθαίρετα.
      Οταν τα κτίρια είναι υφιστάμενα τι υποχρεώσεις έχουν;
      Ειδικά για την περίπτωση των υφιστάμενων κτιρίων, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση:
      Α) Ανελκυστήρα με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου: πλάτος 0,90 μ και μήκος 1,20μ, ελεύθερο άνοιγμα πόρτας στη μικρότερη από τις παραπάνω διαστάσεις 0,80 μ.
      Β) Ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών.
      Γ) Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου, γραφείων και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ. μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους.
      Ποιες είναι οι εξαιρέσεις γενικά για όλα τα κτίρια;
      Εξαιρούνται όλα τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2.50 μ.
      Απαλλάσσονται τα νέα κτίρια από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια, εφόσον:
      α) Το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών (πατάρια) ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100.0 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση.
      β) Το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200,00 τ.μ. και συγχρόνως
      γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70,0 τ.μ.
      Προσοχή! Οι εξαιρέσεις αυτές δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο.
      Τι ισχύει για εκπαιδευτήρια – φροντιστήρια;
      Στα ιδιωτικά σχολεία, ΙΕΚ, φροντιστήρια ξένων γλωσσών, κέντρα δια βίου μάθησης, επιβάλλεται η δυνατότητα πρόσβασης σε ΑμεΑσύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον σε μία κτιριολογική μονάδα (κτίριο ή όροφο).
      Τι ισχύει για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος;
      Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών που εξυπηρετούν καθήμενους πελάτες πρέπει να διαθέτουν και αποχωρητήρια για ΑΜΕΑ σύμφωνα με την ισχύουσα Πολεοδομική Νομοθεσία όπου αυτό προβλέπεται, τα οποία δύναται να συνυπολογίζονται στον συνολικό αριθμό χώρων υγιεινής που επιβάλλονται ανά χρήση. Ο αριθμός αποχωρητηρίων καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των καθήμενων πελατών, που είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν στην επιχείρηση (δυναμικότητα) ή των απασχολουμένων στην επιχείρηση.
      Πώς πρέπει να διαμορφώνουν οι δήμοι του κοινόχρηστους χώρους;
      Κατά τη διαμόρφωση ή ανακατασκευή των κοινόχρηστων χώρων των οικισμών (π.χ. χώροι πλατειών/πεζοδρόμων/πεζοδρομίων/νησίδων, χώρων πρασίνου, στάσεων/αποβαθρών κ.λπ.) εφόσον το επιτρέπει η μορφολογία του εδάφους, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης ατόμων με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων με οδεύσεις πεζών/ οδεύσεις τυφλών/κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) χωρίς αναβαθμούς με κλίση μέχρι 5%, προσβάσιμα μηχανικά μέσα κάλυψης υψομετρικών διαφορών σε συνδυασμό πάντοτε με κλίμακες, κατάλληλη τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, όπως στεγάστρων, καθιστικών, στύλων φωτισμού, κάδων απορριμμάτων, σήμανσης κ.λπ., καθώς και να διαμορφώνεται ποσοστό 5% των χώρων στάθμευσης ή τουλάχιστον ένας για χρήση αναπηρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες, πρότυπα και κανονισμούς.
      Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η κατασκευή μιας μεμονωμένης βαθμίδας σε οποιοδήποτε σημείο των κοινοχρήστων χώρων.
      Σε όλες τις κλίμακες που κατασκευάζονται σε υπαίθριους χώρους επιβάλλεται η τοποθέτηση συνεχών πλαϊνών χειρολισθήρων και στις δύο πλευρές αυτών, σε δύο ύψη (0,70μ. και 0,90μ.) μετρούμενα από το πάτημα των βαθμίδων κατακόρυφα από την ακμή της βαθμίδας. Σε περιπτώσεις κλιμάκων πλάτους άνω των 3,60μ. εκτός από τους πλαϊνούς χειρολισθήρες τοποθετούνται και ενδιάμεσοι διπλοί χειρολισθήρες.
      Σε πεζοδρόμια και σε πεζοδρόμους του μη βασικού δικτύου πεζοδρόμων, εφόσον η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει τη δυνατότητα δημιουργίας πλήρως προσβάσιμων χώρων κίνησης για άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, εξασφαλίζεται πάντοτε η προσβασιμότητα για τις λοιπές κατηγορίες χρηστών.
    • By Engineer
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως συντονιστής για θέματα φθοριούχων αερίων του θερμοκηπίου και προστασίας της στιβάδας του όζοντος (Κανονισμοί 517/2014 και 1005/2009), θέτει σε εφαρμογή νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για την καταγραφή και υποβολή στοιχείων συντήρησης και τεχνικών εργασιών, συστημάτων και εξοπλισμού που λειτουργούν με τις ανωτέρω ουσίες.
      Ειδικότερα, τα έντυπα τεχνικά δελτία ελέγχου των Παραρτημάτων ΙI και ΙΙΙ της ΚΥΑ 18694/2012 για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με φθοριούχα αέρια και τα δελτία των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της ΚΥΑ 37411/2007 για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, αντικαθίστανται από ένα νέο ενιαίο Ηλεκτρονικό Δελτίο Ελέγχου Εξοπλισμού (ΗΔΕ), το οποίο καλύπτει όλα τα είδη εξοπλισμού και αερίων. Στο δελτίο αυτό καταγράφονται πλέον αναλυτικά όλα τα στοιχεία του εξοπλισμού και των τεχνικών εργασιών για το 2019, τα οποία θα υποβληθούν ηλεκτρονικά από 1/1 – 31/3/2020.
      Τονίζεται πως οι υποχρεώσεις τακτικής συντήρησης και λοιπών τεχνικών εργασιών συνεχίζουν να είναι αυτές που ισχύουν από τους Κανονισμούς 517/2014 για τα φθοριούχα αέρια και 1005/2009 για τις ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, αλλά πλέον η καταγραφή των στοιχείων και η υποβολή αυτών θα γίνεται ηλεκτρονικά. Να σημειωθεί επίσης πως το νέο Ηλεκτρονικό Δελτίο Ελέγχου καλύπτει και τις απαιτήσεις του άρθρου 6 του ΚΑΝ (ΕΕ) 517/2014, καθώς και του άρθρου (23) του Κανονισμού (ΕΚ) 1005/2009.
      Οι χειριστές εξοπλισμού οφείλουν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στη Βάση Δεδομένων για κάθε γεωγραφική θέση στην οποία διαθέτουν μονάδες εξοπλισμού, που υπόκεινται σε ελέγχους των Κανονισμών (ΕΕ) 517/2014 και (ΕΚ) 1005/2009 και να καταχωρίσουν τις μονάδες που διαθέτουν.
      Αναλυτικά :

      Εξοπλισμός που πρέπει να υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους 

      α. Σταθερός εξοπλισμός Ψύξης, Κλιματισμού, Αντλιών θερμότητας και Πυροπροστασίας που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 1005/2009 (ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος), υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους σύμφωνα με το άρθρο (23) του ανωτέρω Κανονισμού και με τη συχνότητα που ορίζεται στο εν λόγω άρθρο. 
      β. Στατικός εξοπλισμός Ψύξης, Κλιματισμού, Αντλιών θερμότητας και Πυροπροστασίας, Μονάδες Ψύξης σε φορτηγά και ρυμουλκούμενα ψυγεία, οργανικοί κύκλοι Rankine και Ηλεκτρικός εξοπλισμός μεταγωγής που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014 (Φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου), υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους σύμφωνα με το άρθρο (4) του ανωτέρω Κανονισμού και με τη συχνότητα που ορίζεται στο εν λόγω άρθρο. 

      Συστήματα εντοπισμού διαρροών

      Για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014 (Φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου) και με φορτίο μεγαλύτερο των 500 τόνων CO2eq είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος εντοπισμού διαρροών. Εφ'όσον υπάρχει, το σύστημα εντοπισμού διαρροών υπόκειται και αυτό σε έλεγχο, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

      Αντιμετώπιση Βλαβών

      Βλάβη του εξοπλισμού και συνεπακόλουθη διαρροή ελεγχόμενης ουσίας πρέπει να επισκευάζεται άμεσα και χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Ένα μήνα μετά την επισκευή πρέπει να γίνεται επανέλεγχος προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι η διαρροή αντιμετωπίσθηκε αποτελεσματικά. 

      Τήρηση αρχείων που προβλέπεται από τους Κανονισμούς

      Για όλες τις παραπάνω τακτικές και έκτακτες εργασίες τηρούνται υποχρεωτικά και ανά μονάδα εξοπλισμού, αναλυτικά αρχεία με τα στοιχεία που περιγράφονται στο άρθρο (6) του Κανονισμού 517/2014 (για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου) ή στην παρ. (3) του άρθρου (23) του Κανονισμού 1005/2009 (για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος). Τα αρχεία αυτά διατηρούνται για τουλάχιστον 5 χρόνια και μπορούν ανά πάσα στιγμή να ζητηθούν για έλεγχο από τις αρμόδιες κρατικές ή περιφερειακές αρχές.

      Ετήσια υποβολή στοιχείων συντήρησης εξοπλισμού που προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία

      Εκτός από τις παραπάνω υποχρεώσεις τήρησης αρχείων οι οποίες απορρέουν από τους Κανονισμούς, το ΥΠΕΝ έχει θέσει σε λειτουργία, ήδη από το 2007, και ένα σύστημα συμπλήρωσης και υποβολής ετήσιων Δελτίων Ελέγχου των μονάδων εξοπλισμού που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες. Ειδικότερα:
      α. με το άρθρο (5) της ΚΥΑ 37411/1829/Ε103/2007 (ΦΕΚ Β 1827/Β’/2007)1 πρέπει να υποβάλλονται Δελτία Ελέγχου Εγκαταστάσεων που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 1005/2009, σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της εν λόγω Κ.Υ.Α. 
      β. Με το άρθρο (5) της ΚΥΑ 18694/658/Ε103/2012 (ΦΕΚ 1232/Β’/2012)2 πρέπει να υποβάλλονται Δελτία Ελέγχου Εγκαταστάσεων που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014, σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων ΙΙ και ΙΙΙ της εν λόγω Κ.Υ.Α.

      Υπεύθυνοι των ανωτέρω υποχρεώσεων 

      Υπεύθυνοι για την τήρηση των παραπάνω υποχρεώσεων είναι οι "χειριστές" του εξοπλισμού. Σύμφωνα με τον Κανονισμό 517/2014 "χειριστής" είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που είναι όντως υπεύθυνο για την τεχνική λειτουργία της μονάδας εξοπλισμού που περιέχει ελεγχόμενες ουσίες και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την καλή λειτουργία αυτής και την αποφυγή ή ελαχιστοποίηση των διαρροών. Ο χειριστής είναι ουσιαστικά ο ιδιοκτήτης των μονάδων εξοπλισμού εκτός από τις περιπτώσεις όπου ο ανωτέρω πλήρης έλεγχος της λειτουργίας του έχει εκχωρηθεί ρητά σε τρίτο μέρος (π.χ σύμβαση με τεχνικό ή εταιρεία συντήρησης, συμβόλαιο με ενοικιαστή κλπ.).

      Οι χειριστές του εξοπλισμού έχουν υποχρέωση να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα των τακτικών ελέγχων, να αντιμετωπίζουν άμεσα τις βλάβες και να κάνουν επανέλεγχο, να εγκαθιστούν συστήματα εντοπισμού διαρροών και να φροντίζουν για τον τακτικό τους έλεγχο, να λαμβάνουν αποφάσεις για την εγκατάσταση, απεγκατάσταση, μετατροπή μονάδων και τη διαχείριση των ελεγχόμενων ουσιών. Έχουν επίσης υποχρέωση να χρησιμοποιούν για τις ανωτέρω εργασίες αδειούχους και πιστοποιημένους τεχνικούς ή εταιρείες. 

      Αντίστοιχα, οι αδειοδοτημένοι και πιστοποιημένοι τεχνικοί ή εταιρείες που αναλαμβάνουν τις ανωτέρω εργασίες είναι υπεύθυνοι/ες για την καλή εκτέλεση των εργασιών αυτών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

      ΝΕΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΑΡΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

      Με τη λειτουργία του υποσυστήματος καταγραφής και παρακολούθησης του εξοπλισμού αναβαθμίζεται το υπάρχον σύστημα καταγραφής και υποβολής εντύπων δελτίων ελέγχων, συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού και εκσυγχρονίζονται και οι διαδικασίες τήρησης αρχείων που προβλέπονται από τις ΚΥΑ και τους Κανονισμούς. Ειδικότερα :

      α. Τα έντυπα δελτία των Παραρτημάτων ΙI και ΙΙΙ της Κ.Υ.Α. 18694/2012 και τα δελτία των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της Κ.Υ.Α. 37411/2007 συγχωνεύονται και αντικαθίστανται από ένα ενιαίο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ εξοπλισμού (Η.Δ.Ε)το οποίο καλύπτει όλα τα είδη εξοπλισμού και ελεγχόμενων ουσιών. 
      β. Κάθε μονάδα εξοπλισμού συνοδεύεται από ένα ΗΔΕ στο οποίο καταγράφονται κατ'αρχήν τα πλήρη στοιχεία της μονάδας και του χειριστή και αναλυτικά τα στοιχεία που αφορούν στις εργασίες συντήρησης, επισκευής, τροποποίησης, εγκατάστασης ή απεγκατάστασης καθώς και αναλυτικά στοιχεία για τις ελεγχόμενες ουσίες που εισήχθηκαν ή ανακτήθηκαν από τον εξοπλισμό.
      γ. Το ΗΔΕ για κάθε μονάδα εξοπλισμού διατηρείται στο χώρο που λειτουργεί ο εξοπλισμός για τουλάχιστον 5 χρόνια και καλύπτει την υποχρέωση των χειριστών για την τήρηση αρχείων του άρθρου (6) του Κανονισμού 517/2014 και της παρ. (3) του άρθρου (23) του Κανονισμού 1005/2009. Αντίγραφα των ΗΔΕ τηρούν επίσης για τουλάχιστον 5 χρόνια και οι πιστοποιημένοι τεχνικοί ή εταιρείες που διενήργησαν τις σχετικές εργασίες.
      δ. Μέχρι τις 31/3 κάθε έτους οι χειριστές μεταφορτώνουν στη Βάση Δεδομένων τα ετήσια στοιχεία του προηγούμενου έτους, έτσι όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί και υπολογισθεί στο ΗΔΕ κάθε μονάδας εξοπλισμού. Η διαδικασία αυτή αντικαθιστά τις διαδικασίες υποβολής συμπληρωμένων εντύπων των παραρτημάτων των ΚΥΑ που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

      Βασικές λειτουργίες και στάδια 

      Το υποσύστημα καταγραφής και παρακολούθησης εξοπλισμού λειτουργεί, σχηματικά, στα εξής στάδια :
      Α. Είσοδος του χειριστή στη Βάση Δεδομένων (Β.Δ.) και συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
      Β. Έλεγχος των στοιχείων, αποδοχή και απόδοση κλειδαρίθμου στον χειριστή από τη Β.Δ.
      Γ. Είσοδος του χειριστή στη Β.Δ. με τον κλειδάριθμό του, καταχώριση των μονάδων εξοπλισμού που έχει στην ευθύνη του στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση και, απόδοση από τη Β.Δ., μοναδιαίου κωδικού ανά μονάδα (κλειδάριθμος + αύξων αριθμός μονάδας).
      Δ. Συμπλήρωση από τον χειριστή ενός ΗΔΕ ανά μονάδα εξοπλισμού. Συμπλήρωση αναλυτικών στοιχείων συντήρησης, επισκευών και άλλων συναφών τεχνικών εργασιών στη μονάδα κατά τη διάρκεια του έτους.
      Ε. Μεταφόρτωση του συμπληρωμένου ΗΔΕ στη Β.Δ από 1/1 μέχρι 31/3 κάθε έτους για την υποβολή των στοιχείων του προηγούμενου έτους

      Αναλυτικές οδηγίες για την χρήση του υποσυστήματος στα διάφορα στάδια καθώς και το ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ μπορείτε να βρείτε εδώ :
      ΟΔΗΓΙΕΣ για τη χρήση του υποσυστήματος καταγραφής και παρακολούθησης εξοπλισμού που περιέχει ελεγχόμενες ουσίες ΗΔΕ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ Τυχόν ερωτήματα μπορείτε να απευθύνετε μόνο με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση : [email protected] ή πατώντας εδώ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως συντονιστής για θέματα φθοριούχων αερίων του θερμοκηπίου και προστασίας της στιβάδας του όζοντος (Κανονισμοί 517/2014 και 1005/2009), θέτει σε εφαρμογή νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για την καταγραφή και υποβολή στοιχείων συντήρησης και τεχνικών εργασιών, συστημάτων και εξοπλισμού που λειτουργούν με τις ανωτέρω ουσίες.
      Ειδικότερα, τα έντυπα τεχνικά δελτία ελέγχου των Παραρτημάτων ΙI και ΙΙΙ της ΚΥΑ 18694/2012 για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με φθοριούχα αέρια και τα δελτία των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της ΚΥΑ 37411/2007 για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, αντικαθίστανται από ένα νέο ενιαίο Ηλεκτρονικό Δελτίο Ελέγχου Εξοπλισμού (ΗΔΕ), το οποίο καλύπτει όλα τα είδη εξοπλισμού και αερίων. Στο δελτίο αυτό καταγράφονται πλέον αναλυτικά όλα τα στοιχεία του εξοπλισμού και των τεχνικών εργασιών για το 2019, τα οποία θα υποβληθούν ηλεκτρονικά από 1/1 – 31/3/2020.
      Τονίζεται πως οι υποχρεώσεις τακτικής συντήρησης και λοιπών τεχνικών εργασιών συνεχίζουν να είναι αυτές που ισχύουν από τους Κανονισμούς 517/2014 για τα φθοριούχα αέρια και 1005/2009 για τις ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος, αλλά πλέον η καταγραφή των στοιχείων και η υποβολή αυτών θα γίνεται ηλεκτρονικά. Να σημειωθεί επίσης πως το νέο Ηλεκτρονικό Δελτίο Ελέγχου καλύπτει και τις απαιτήσεις του άρθρου 6 του ΚΑΝ (ΕΕ) 517/2014, καθώς και του άρθρου (23) του Κανονισμού (ΕΚ) 1005/2009.
      Οι χειριστές εξοπλισμού οφείλουν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στη Βάση Δεδομένων για κάθε γεωγραφική θέση στην οποία διαθέτουν μονάδες εξοπλισμού, που υπόκεινται σε ελέγχους των Κανονισμών (ΕΕ) 517/2014 και (ΕΚ) 1005/2009 και να καταχωρίσουν τις μονάδες που διαθέτουν.
      Αναλυτικά :

      Εξοπλισμός που πρέπει να υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους 

      α. Σταθερός εξοπλισμός Ψύξης, Κλιματισμού, Αντλιών θερμότητας και Πυροπροστασίας που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 1005/2009 (ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος), υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους σύμφωνα με το άρθρο (23) του ανωτέρω Κανονισμού και με τη συχνότητα που ορίζεται στο εν λόγω άρθρο. 
      β. Στατικός εξοπλισμός Ψύξης, Κλιματισμού, Αντλιών θερμότητας και Πυροπροστασίας, Μονάδες Ψύξης σε φορτηγά και ρυμουλκούμενα ψυγεία, οργανικοί κύκλοι Rankine και Ηλεκτρικός εξοπλισμός μεταγωγής που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014 (Φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου), υπόκειται σε τακτικούς ελέγχους σύμφωνα με το άρθρο (4) του ανωτέρω Κανονισμού και με τη συχνότητα που ορίζεται στο εν λόγω άρθρο. 

      Συστήματα εντοπισμού διαρροών

      Για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014 (Φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου) και με φορτίο μεγαλύτερο των 500 τόνων CO2eq είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος εντοπισμού διαρροών. Εφ'όσον υπάρχει, το σύστημα εντοπισμού διαρροών υπόκειται και αυτό σε έλεγχο, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

      Αντιμετώπιση Βλαβών

      Βλάβη του εξοπλισμού και συνεπακόλουθη διαρροή ελεγχόμενης ουσίας πρέπει να επισκευάζεται άμεσα και χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Ένα μήνα μετά την επισκευή πρέπει να γίνεται επανέλεγχος προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι η διαρροή αντιμετωπίσθηκε αποτελεσματικά. 

      Τήρηση αρχείων που προβλέπεται από τους Κανονισμούς

      Για όλες τις παραπάνω τακτικές και έκτακτες εργασίες τηρούνται υποχρεωτικά και ανά μονάδα εξοπλισμού, αναλυτικά αρχεία με τα στοιχεία που περιγράφονται στο άρθρο (6) του Κανονισμού 517/2014 (για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με φθοριούχα αέρια του θερμοκηπίου) ή στην παρ. (3) του άρθρου (23) του Κανονισμού 1005/2009 (για τον εξοπλισμό που λειτουργεί με ουσίες που καταστρέφουν τη στιβάδα του όζοντος). Τα αρχεία αυτά διατηρούνται για τουλάχιστον 5 χρόνια και μπορούν ανά πάσα στιγμή να ζητηθούν για έλεγχο από τις αρμόδιες κρατικές ή περιφερειακές αρχές.

      Ετήσια υποβολή στοιχείων συντήρησης εξοπλισμού που προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία

      Εκτός από τις παραπάνω υποχρεώσεις τήρησης αρχείων οι οποίες απορρέουν από τους Κανονισμούς, το ΥΠΕΝ έχει θέσει σε λειτουργία, ήδη από το 2007, και ένα σύστημα συμπλήρωσης και υποβολής ετήσιων Δελτίων Ελέγχου των μονάδων εξοπλισμού που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες. Ειδικότερα:
      α. με το άρθρο (5) της ΚΥΑ 37411/1829/Ε103/2007 (ΦΕΚ Β 1827/Β’/2007)1 πρέπει να υποβάλλονται Δελτία Ελέγχου Εγκαταστάσεων που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 1005/2009, σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της εν λόγω Κ.Υ.Α. 
      β. Με το άρθρο (5) της ΚΥΑ 18694/658/Ε103/2012 (ΦΕΚ 1232/Β’/2012)2 πρέπει να υποβάλλονται Δελτία Ελέγχου Εγκαταστάσεων που λειτουργούν με ελεγχόμενες ουσίες του Κανονισμού 517/2014, σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων ΙΙ και ΙΙΙ της εν λόγω Κ.Υ.Α.

      Υπεύθυνοι των ανωτέρω υποχρεώσεων 

      Υπεύθυνοι για την τήρηση των παραπάνω υποχρεώσεων είναι οι "χειριστές" του εξοπλισμού. Σύμφωνα με τον Κανονισμό 517/2014 "χειριστής" είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που είναι όντως υπεύθυνο για την τεχνική λειτουργία της μονάδας εξοπλισμού που περιέχει ελεγχόμενες ουσίες και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την καλή λειτουργία αυτής και την αποφυγή ή ελαχιστοποίηση των διαρροών. Ο χειριστής είναι ουσιαστικά ο ιδιοκτήτης των μονάδων εξοπλισμού εκτός από τις περιπτώσεις όπου ο ανωτέρω πλήρης έλεγχος της λειτουργίας του έχει εκχωρηθεί ρητά σε τρίτο μέρος (π.χ σύμβαση με τεχνικό ή εταιρεία συντήρησης, συμβόλαιο με ενοικιαστή κλπ.).

      Οι χειριστές του εξοπλισμού έχουν υποχρέωση να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα των τακτικών ελέγχων, να αντιμετωπίζουν άμεσα τις βλάβες και να κάνουν επανέλεγχο, να εγκαθιστούν συστήματα εντοπισμού διαρροών και να φροντίζουν για τον τακτικό τους έλεγχο, να λαμβάνουν αποφάσεις για την εγκατάσταση, απεγκατάσταση, μετατροπή μονάδων και τη διαχείριση των ελεγχόμενων ουσιών. Έχουν επίσης υποχρέωση να χρησιμοποιούν για τις ανωτέρω εργασίες αδειούχους και πιστοποιημένους τεχνικούς ή εταιρείες. 

      Αντίστοιχα, οι αδειοδοτημένοι και πιστοποιημένοι τεχνικοί ή εταιρείες που αναλαμβάνουν τις ανωτέρω εργασίες είναι υπεύθυνοι/ες για την καλή εκτέλεση των εργασιών αυτών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

      ΝΕΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΑΡΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

      Με τη λειτουργία του υποσυστήματος καταγραφής και παρακολούθησης του εξοπλισμού αναβαθμίζεται το υπάρχον σύστημα καταγραφής και υποβολής εντύπων δελτίων ελέγχων, συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού και εκσυγχρονίζονται και οι διαδικασίες τήρησης αρχείων που προβλέπονται από τις ΚΥΑ και τους Κανονισμούς. Ειδικότερα :

      α. Τα έντυπα δελτία των Παραρτημάτων ΙI και ΙΙΙ της Κ.Υ.Α. 18694/2012 και τα δελτία των Παραρτημάτων ΙΙΙ και IV της Κ.Υ.Α. 37411/2007 συγχωνεύονται και αντικαθίστανται από ένα ενιαίο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ εξοπλισμού (Η.Δ.Ε)το οποίο καλύπτει όλα τα είδη εξοπλισμού και ελεγχόμενων ουσιών. 
      β. Κάθε μονάδα εξοπλισμού συνοδεύεται από ένα ΗΔΕ στο οποίο καταγράφονται κατ'αρχήν τα πλήρη στοιχεία της μονάδας και του χειριστή και αναλυτικά τα στοιχεία που αφορούν στις εργασίες συντήρησης, επισκευής, τροποποίησης, εγκατάστασης ή απεγκατάστασης καθώς και αναλυτικά στοιχεία για τις ελεγχόμενες ουσίες που εισήχθηκαν ή ανακτήθηκαν από τον εξοπλισμό.
      γ. Το ΗΔΕ για κάθε μονάδα εξοπλισμού διατηρείται στο χώρο που λειτουργεί ο εξοπλισμός για τουλάχιστον 5 χρόνια και καλύπτει την υποχρέωση των χειριστών για την τήρηση αρχείων του άρθρου (6) του Κανονισμού 517/2014 και της παρ. (3) του άρθρου (23) του Κανονισμού 1005/2009. Αντίγραφα των ΗΔΕ τηρούν επίσης για τουλάχιστον 5 χρόνια και οι πιστοποιημένοι τεχνικοί ή εταιρείες που διενήργησαν τις σχετικές εργασίες.
      δ. Μέχρι τις 31/3 κάθε έτους οι χειριστές μεταφορτώνουν στη Βάση Δεδομένων τα ετήσια στοιχεία του προηγούμενου έτους, έτσι όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί και υπολογισθεί στο ΗΔΕ κάθε μονάδας εξοπλισμού. Η διαδικασία αυτή αντικαθιστά τις διαδικασίες υποβολής συμπληρωμένων εντύπων των παραρτημάτων των ΚΥΑ που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

      Βασικές λειτουργίες και στάδια 

      Το υποσύστημα καταγραφής και παρακολούθησης εξοπλισμού λειτουργεί, σχηματικά, στα εξής στάδια :
      Α. Είσοδος του χειριστή στη Βάση Δεδομένων (Β.Δ.) και συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
      Β. Έλεγχος των στοιχείων, αποδοχή και απόδοση κλειδαρίθμου στον χειριστή από τη Β.Δ.
      Γ. Είσοδος του χειριστή στη Β.Δ. με τον κλειδάριθμό του, καταχώριση των μονάδων εξοπλισμού που έχει στην ευθύνη του στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση και, απόδοση από τη Β.Δ., μοναδιαίου κωδικού ανά μονάδα (κλειδάριθμος + αύξων αριθμός μονάδας).
      Δ. Συμπλήρωση από τον χειριστή ενός ΗΔΕ ανά μονάδα εξοπλισμού. Συμπλήρωση αναλυτικών στοιχείων συντήρησης, επισκευών και άλλων συναφών τεχνικών εργασιών στη μονάδα κατά τη διάρκεια του έτους.
      Ε. Μεταφόρτωση του συμπληρωμένου ΗΔΕ στη Β.Δ από 1/1 μέχρι 31/3 κάθε έτους για την υποβολή των στοιχείων του προηγούμενου έτους

      Αναλυτικές οδηγίες για την χρήση του υποσυστήματος στα διάφορα στάδια καθώς και το ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ μπορείτε να βρείτε εδώ :
      ΟΔΗΓΙΕΣ για τη χρήση του υποσυστήματος καταγραφής και παρακολούθησης εξοπλισμού που περιέχει ελεγχόμενες ουσίες ΗΔΕ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ Τυχόν ερωτήματα μπορείτε να απευθύνετε μόνο με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση : [email protected] ή πατώντας εδώ
    • By Pyrasfaleia
      Η νέα διευκρινιστική εγκύκλιος, απαραίτητη για όσους χρειάζονται να υποβάλλουν μελέτη με το Π.Δ. 41/18. Επίσης, ορίζει ότι πρέπει να αναρτώνται πλέον οι μελέτες πυροπροστασίας (ενεργητική, παθητική , σχέδια κλπ) στο σύστημα e-adeies του Τ.Ε.Ε για τα νόμιμα κτίρια και στο σύστημα αυθαιρέτων του Τ.Ε.Ε για τα τακτοποιημένα
      εγκυκλιος_1_ ΠΔ 41_18_ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.