Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Έρχονται υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης για δήμους, επιχειρήσεις και ιδιώτες

    Sign in to follow this  

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ άναψε πρόσφατα το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η εμπορική της διείσδυση στις υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης οχημάτων, σε μια αγορά που αναμένεται να αναπτυχθεί με ταχείς ρυθμούς τα αμέσως επόμενα χρόνια.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το business plan που έχει εκπονήσει η ΔΕΗ για την επέκτασή της στις υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης σε επιχειρήσεις και δήμους και ιδιώτες προβλέπει τόσο υπηρεσίες υποστήριξης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όσο και σενάριο παραχώρησης μέσω leasing εταιρικού στόλου.

    Η ΔΕΗ έχει ήδη εδώ και μήνες αποτανθεί σε αρκετούς δήμους, με τις συζητήσεις να έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό με κάποιους εξ αυτών, έτσι που η έναρξη της συνεργασίας να είναι πλέον προ των θυρών.

    Η πρόταση που έχει κατατεθεί από πλευράς ΔΕΗ στους Δήμους αφορά ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, το οποίο περιλαμβάνει:

    -προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων κατασκευής Solaris
    -τη συντήρησή τους,
    -διαχείριση ανακύκλωσης υλικών (μπαταρίες κ.α.),
    -εγκατάσταση υποδομών φόρτισης
    -προμήθεια του απαιτούμενου ρεύματος
    -συνεργεία άμεσης βοήθειας για έκτακτες βλάβες.

    Επίσης, φιλοδοξία της επιχείρησης αποτελεί, όπου αυτό είναι εφικτό, να εγκαταστήσει και σταθμούς ΑΠΕ για τη φόρτιση των μπαταριών των δημοτικών συγκοινωνιών.

    Οι επιδοτήσεις αναμένεται να αυξηθούν καθώς η Ηλεκτροκίνηση έχει μπει ως βασικός στόχος της Ευρώπης για την μείωση των εκπομπών άνθρακα αλλά και για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

    Σύμφωνα με τους στόχους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, θα πρέπει να μειωθούν κατά 30% έως το 2030, σε σχέση με τις εκπομπές το 2021.

    Η Ευρωπαϊκή Ενωση για την προώθηση των δικτύων φόρτισης σε χώρες μέλη της υλοποίει το πρόγραμμα eMobility που για την Ελλάδα το συντονισμό έχει το Κ.Α.Π.Ε. συμβάλλοντας σε δράσεις συμπράξεων δημόσιων & ιδιωτικών φορέων για υλοποίηση δικτύων φόρτισης Η.Ο. 
    Στην Ηλιούπολη και σε άλλους δήμους έχουν ήδη εγκατασταθεί

    Ήδη με το Ν.4233/2014 υπάρχει το νομικό καθεστώς για διάθεση ηλεκτρικής ενέργειας , βιοκαυσίμων, υδρογόνου & άλλων εναλλακτικών καυσίμων από πρατήρια & δημόσιους χώρους στον καταναλωτή. Το 2016 υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας της Περιφέρειας Αττικής με το ΔΕΔΔΗΕ για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε 120 περιοχές της Αττικής κατόπιν μελέτης επιλογής βέλτιστων σημείων φόρτισης Η.Ο.

    Η κυβέρνηση της Ιρλανδίας ανακοίνωσε την απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ως το 2030.
    Τέλος στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία έβαλαν δύο Ολλανδικές πόλεις, το Αιντχόβεν και το Χέλμοντ, αντικαθιστώντας ήδη 43 μεγάλα λεωφορεία με ηλεκτρικά νέας γενιάς, λίγο μετά το Λονδίνο και την δική του ανανέωση στα λεωφορεία. Άμεσα σχέδια για την μηδενική εκπομπή ρύπων από τα λεωφορεία τους έχουν ακόμη το Παρίσι, η Αθήνα, η Μαδρίτη και το Μεξικό, με χρονιά-ορόσημο το 2025.

    Υπολογίζεται ότι και στην Ελλάδα από το 2025, το 33% των αυτοκινήτων που θα εκτελωνίζονται θα είναι ηλεκτρικά.

    Η Protergia παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή στο ευρύ κοινό μέσα από τη συνεργασία της με την Kosmocar – Volkswagen διαθέτοντας την ειδική έκδοση e-up! powered by Protergia,ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο, 4-θεσιο, με 3 οδηγικά προφίλ (normal, eco και eco+) και 5 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση για βέλτιστη διαχείριση ενέργειας και αυτονομίας. Η κατανάλωση ρεύματος για την φόρτιση των αυτοκινήτων θα είναι δωρεάν.

    Η Γαλλία θα επενδύσει 700 εκατομμύρια ευρώ κατά την επόμενη πενταετία προκειμένου να δώσει ώθηση στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να μειώσει την εξάρτηση των αυτοκινητοβιομηχανιών από τις ασιατικές χώρες.

    Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του γαλλογερμανικού σχεδίου για την παραγωγή μπαταριών νέας γενιάς στην Ευρώπη.

    Τον περασμένο Νοέμβριο η Γερμανία είχε ανακοινώσει επίσης ότι μέχρι το 2022 θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ στον τομέα αυτόν, όχι μόνο για να περιορίσει την εξάρτησή της από τις ασιατικές αγορές, αλλά και για να διαφυλάξει θέσεις εργασίας που μπορεί να κινδυνεύσουν να χαθούν στη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις μηχανές εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση.

    Η Γαλλία και η Γερμανία ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Ενωση να δώσει το πράσινο φως σε κρατικά κονδύλια 1,7 δισ. ευρώ για να στηρίξουν τη δημιουργία κοινοπραξίας που θα επικεντρώνεται στην παραγωγή κυττάρων μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση.

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Παρά το γεγονός ότι για το θέμα έχουν κρατηθεί χαμηλοί τόνοι, η διελκυστίνδα ανάμεσα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και στην Κομισιόν σχετικά με την εφαρμογή της καταδικαστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σε ό,τι αφορά το μονοπώλιο της ΔΕΗ στο λιγνίτη, αλλά και για τη συνολική απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού, είναι ιδιαίτερα σκληρή.
      Οι επαφές είναι συνεχείς σε όλα τα επίπεδα, τόσο πριν τη δημοσιοποίηση της πρόσφατης έκθεσης της Κομισιόν όσο και μετά. Σήμερα στις Βρυξέλλες είναι προγραμματισμένη συνάντηση αρμόδιων παραγόντων του ΥΠΕΝ (χωρίς τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας) με στελέχη της DG Comp, όπου θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, κάποιες «νέες ιδέες» της ελληνικής πλευράς για το θέμα.
      Κεντρικό επίδικο της αντιπαράθεσης ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι η κατάργηση των δημοπρασιών NOME που αποφάσισε η ελληνική κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, από το καλοκαίρι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν αντίθετη με την κυβερνητική απόφαση για κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ, καθώς τις θεωρούσε και αυτές (μαζί με την πώληση των δύο λιγνιτικών σταθμών της Μελίτης και της Μεγαλόπολης), ως μέρος της συμφωνίας της Αθήνας για την ικανοποίηση της απόφασης του ευρωδικαστηρίου και ταυτόχρονα την πλήρη απελευθέρωση της ηλεκτρικής αγοράς.
      Το ΥΠΕΝ από την πλευρά του δεν θέλει σε καμία περίπτωση να αποδεχτεί συνέχιση των δημοπρασιών NOME ή άλλης διαδικασίας δημοπράτησης λιγνιτικής ενέργειας. Θεωρεί το μέτρο αυτό ως ιδιαιτέρως ζημιογόνο για τη ΔΕΗ, χωρίς ταυτόχρονα να έχει φέρει τα αποτελέσματα που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση με τους θεσμούς. Δηλαδή να πέσει το μερίδιό της στο 50%.
      Νέα πρόταση
      Ωστόσο, πληροφορίες του energypress αναφέρουν ότι στο ΥΠΕΝ έχει διαμορφωθεί επ΄εσχάτοις μια νέα πρόταση η οποία θα μπορούσε να ικανοποιεί την απαίτηση της Κομισιόν και την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου για πρόσβαση τρίτων στη λιγνιτική παραγωγή, όσο αυτή θα υφίσταται, δηλαδή μέχρι το 2023.
      Η βασική αρχή της πρότασης αυτής είναι να δημιουργηθεί ένα κοινοπρακτικό σχήμα (SPV) από τις ενεργοβόρους βιομηχανίες της χώρας, στις οποίες η ΔΕΗ θα παρέχει μια ικανή ποσότητα ρεύματος παραγόμενου από τις λιγνιτικές μονάδες (θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι το 40% της παραγωγής όπως επέβαλλε η απόφαση του ευρωδικαστηρίου), χωρίς διαδικασία δημοπράτησης. Το «προϊόν» που θα διοχετεύεται στην κοινοπραξία των βιομηχανιών θα «διαμοιράζεται» στη συνέχεια μεταξύ των επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν.
      Τις σκέψεις αυτές το ΥΠΕΝ θέλει να τις συζητήσει με την Κομισιόν, έτσι ώστε να έχει εικόνα για το αν μπορούν να προχωρήσουν.
      Παρόμοιο μοντέλο με αυτό έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν στη Γαλλία, πριν την υιοθέτηση των Γαλλικών NOME.
      Σε ποιά τιμή
      Το ερώτημα βεβαίως είναι ποιά θα είναι η τιμή στην οποία θα διατίθεται το «προϊόν» αυτό, το οποίο μπορεί να καλύπτει και το σύνολο των αναγκών της ενεργοβόρου βιομηχανίας. Για να είναι ελκυστικό πρέπει να κινείται σε επίπεδα χαμηλότερα της Οριακής Τιμής, αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι οι ενεργοβόρες βιομηχανίες αντισταθμίζουν μέρος των δαπανών τους για δικαιώματα ρύπων.
      Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια λύση φαίνεται να εξυπηρετεί δύο επιθυμητούς στόχους ταυτόχρονα. Και την ικανοποίηση της απόφασης του ευρωδικαστηρίου για τη λιγνιτική παραγωγή, και την ανάγκη να κρατηθεί χαμηλά το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας. Αξίζει, δε, να υπενθυμιστεί, ότι ο αρχικός σχεδιασμός των προϊόντων NOME που είχε κάνει η ΡΑΕ το 2014 απευθυνόταν στη βιομηχανία και ικανοποιούσε την ανάγκη πρόσβασής της σε φθηνό λιγνιτικό ρεύμα.
      Η πρόταση δεν ικανοποιεί βέβαια την άλλη ανάγκη, να παίρνουν δηλαδή φθηνό ρεύμα οι προμηθευτές για να πέσει ακόμα περισσότερο το ποσοστό της ΔΕΗ στη λιανική. Με το μερίδιο όμως της δεσπόζουσας επιχείρησης να πέφτει πλέον πιο γρήγορα, και την επίδραση των καταργημένων NOME να εκτείνεται ως το καλοκαίρι, υπολογίζεται ότι η ΔΕΗ θα φτάσει σε μερικούς μήνες κάτω από 60%. Συνεπώς η πίεση της Κομισιόν στο μέτωπο αυτό εκτιμάται ότι δεν θα είναι μεγάλη.
      Η ελληνική «ιδέα» αναμένεται να συζητηθεί σήμερα στις Βρυξέλλες, αλλά, όπως προαναφέρθηκε, σε τεχνικό επίπεδο.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Παρά το γεγονός ότι για το θέμα έχουν κρατηθεί χαμηλοί τόνοι, η διελκυστίνδα ανάμεσα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και στην Κομισιόν σχετικά με την εφαρμογή της καταδικαστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σε ό,τι αφορά το μονοπώλιο της ΔΕΗ στο λιγνίτη, αλλά και για τη συνολική απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρισμού, είναι ιδιαίτερα σκληρή.
      Οι επαφές είναι συνεχείς σε όλα τα επίπεδα, τόσο πριν τη δημοσιοποίηση της πρόσφατης έκθεσης της Κομισιόν όσο και μετά. Σήμερα στις Βρυξέλλες είναι προγραμματισμένη συνάντηση αρμόδιων παραγόντων του ΥΠΕΝ (χωρίς τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας) με στελέχη της DG Comp, όπου θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, κάποιες «νέες ιδέες» της ελληνικής πλευράς για το θέμα.
      Κεντρικό επίδικο της αντιπαράθεσης ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι η κατάργηση των δημοπρασιών NOME που αποφάσισε η ελληνική κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, από το καλοκαίρι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν αντίθετη με την κυβερνητική απόφαση για κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ, καθώς τις θεωρούσε και αυτές (μαζί με την πώληση των δύο λιγνιτικών σταθμών της Μελίτης και της Μεγαλόπολης), ως μέρος της συμφωνίας της Αθήνας για την ικανοποίηση της απόφασης του ευρωδικαστηρίου και ταυτόχρονα την πλήρη απελευθέρωση της ηλεκτρικής αγοράς.
      Το ΥΠΕΝ από την πλευρά του δεν θέλει σε καμία περίπτωση να αποδεχτεί συνέχιση των δημοπρασιών NOME ή άλλης διαδικασίας δημοπράτησης λιγνιτικής ενέργειας. Θεωρεί το μέτρο αυτό ως ιδιαιτέρως ζημιογόνο για τη ΔΕΗ, χωρίς ταυτόχρονα να έχει φέρει τα αποτελέσματα που είχε συμφωνήσει η προηγούμενη κυβέρνηση με τους θεσμούς. Δηλαδή να πέσει το μερίδιό της στο 50%.
      Νέα πρόταση
      Ωστόσο, πληροφορίες του energypress αναφέρουν ότι στο ΥΠΕΝ έχει διαμορφωθεί επ΄εσχάτοις μια νέα πρόταση η οποία θα μπορούσε να ικανοποιεί την απαίτηση της Κομισιόν και την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου για πρόσβαση τρίτων στη λιγνιτική παραγωγή, όσο αυτή θα υφίσταται, δηλαδή μέχρι το 2023.
      Η βασική αρχή της πρότασης αυτής είναι να δημιουργηθεί ένα κοινοπρακτικό σχήμα (SPV) από τις ενεργοβόρους βιομηχανίες της χώρας, στις οποίες η ΔΕΗ θα παρέχει μια ικανή ποσότητα ρεύματος παραγόμενου από τις λιγνιτικές μονάδες (θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι το 40% της παραγωγής όπως επέβαλλε η απόφαση του ευρωδικαστηρίου), χωρίς διαδικασία δημοπράτησης. Το «προϊόν» που θα διοχετεύεται στην κοινοπραξία των βιομηχανιών θα «διαμοιράζεται» στη συνέχεια μεταξύ των επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν.
      Τις σκέψεις αυτές το ΥΠΕΝ θέλει να τις συζητήσει με την Κομισιόν, έτσι ώστε να έχει εικόνα για το αν μπορούν να προχωρήσουν.
      Παρόμοιο μοντέλο με αυτό έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν στη Γαλλία, πριν την υιοθέτηση των Γαλλικών NOME.
      Σε ποιά τιμή
      Το ερώτημα βεβαίως είναι ποιά θα είναι η τιμή στην οποία θα διατίθεται το «προϊόν» αυτό, το οποίο μπορεί να καλύπτει και το σύνολο των αναγκών της ενεργοβόρου βιομηχανίας. Για να είναι ελκυστικό πρέπει να κινείται σε επίπεδα χαμηλότερα της Οριακής Τιμής, αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι οι ενεργοβόρες βιομηχανίες αντισταθμίζουν μέρος των δαπανών τους για δικαιώματα ρύπων.
      Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια λύση φαίνεται να εξυπηρετεί δύο επιθυμητούς στόχους ταυτόχρονα. Και την ικανοποίηση της απόφασης του ευρωδικαστηρίου για τη λιγνιτική παραγωγή, και την ανάγκη να κρατηθεί χαμηλά το ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας. Αξίζει, δε, να υπενθυμιστεί, ότι ο αρχικός σχεδιασμός των προϊόντων NOME που είχε κάνει η ΡΑΕ το 2014 απευθυνόταν στη βιομηχανία και ικανοποιούσε την ανάγκη πρόσβασής της σε φθηνό λιγνιτικό ρεύμα.
      Η πρόταση δεν ικανοποιεί βέβαια την άλλη ανάγκη, να παίρνουν δηλαδή φθηνό ρεύμα οι προμηθευτές για να πέσει ακόμα περισσότερο το ποσοστό της ΔΕΗ στη λιανική. Με το μερίδιο όμως της δεσπόζουσας επιχείρησης να πέφτει πλέον πιο γρήγορα, και την επίδραση των καταργημένων NOME να εκτείνεται ως το καλοκαίρι, υπολογίζεται ότι η ΔΕΗ θα φτάσει σε μερικούς μήνες κάτω από 60%. Συνεπώς η πίεση της Κομισιόν στο μέτωπο αυτό εκτιμάται ότι δεν θα είναι μεγάλη.
      Η ελληνική «ιδέα» αναμένεται να συζητηθεί σήμερα στις Βρυξέλλες, αλλά, όπως προαναφέρθηκε, σε τεχνικό επίπεδο.
    • By Thanos98
      Εγκρίθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής (13/12) από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ το μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο της επιχείρησης που προβλέπει κλείσιμο του συνόλου των λιγνιτικών μονάδων της επιχείρησης έως το 2023 πλην της Πτολεμαϊδας 5 που θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2022 και θα πάψει να λειτουργεί με καύσιμο τον λιγνίτη το 2028.
      Το σχέδιο που παρουσίασε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γ. Στάσσης στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης προβλέπει επίσης ότι τα EBITDA της ΔΕΗ το 2020 θα ανέλθουν σε 650 εκατ. ευρώ και με την θετική επίπτωση των 200 εκατ. ευρώ που θα καταβάλει το δημόσιο για παλαιά ΥΚΩ θα φθάσουν τα 850 εκατ. ευρώ.
      Την περίοδο  2021-2023 τα EBITDA θα κινηθούν μεταξύ 650 και 700 εκατ. ευρώ  κατ’ ετος και από το 2024 και μετά προβλέπεται σταθερό EBITDA  1 δις. ευρώ κάθε χρόνο.
      Το σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Στάσσης δεν περιελάμβανε αναφορές σε  ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων που θα αυξήσουν τα έσοδα της ΔΕΗ αλλά βασίζεται στην παραδοχή ότι το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων θα περιορίσει τις απώλειες της επιχείρησης που υπολογίζονται σε 200 – 300 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.
      Σε ότι αφορά το πρόγραμμα «σβησίματος»  λιγνιτικών μονάδων το σχέδιο προβλέπει ότι:
      -    To 2020 θα «σβήσουν» οι μονάδες Αμύνταιο 1 και 2 συνολικής ισχύος 550MW.
      -    Το 2021 θα «σβήσουν» οι μονάδες Καρδιά 3 και 4 συνολικής ισχύος 560 MW.
      -    Το 2022 θα «σβήσουν» οι Μεγαλόπολη 3 ισχύος 250 MW και οι μονάδες Άγιος Δημήτριος 1έως 4 συνολικής ισχύος 1100 MW ενώ θα προστεθεί στο σύστημα η Πτολεμαϊδα 5, ισχύος 600 MW.
      -    To 2023 θα «σβήσουν» η Μεγαλόπολη 4, 260 MW , η Μελίτη 290MW και ο Άγιος Δημήτριος 5, 340MW.
      Η είδηση

      View full είδηση
    • By Thanos98
      Εγκρίθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής (13/12) από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ το μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο της επιχείρησης που προβλέπει κλείσιμο του συνόλου των λιγνιτικών μονάδων της επιχείρησης έως το 2023 πλην της Πτολεμαϊδας 5 που θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2022 και θα πάψει να λειτουργεί με καύσιμο τον λιγνίτη το 2028.
      Το σχέδιο που παρουσίασε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γ. Στάσσης στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης προβλέπει επίσης ότι τα EBITDA της ΔΕΗ το 2020 θα ανέλθουν σε 650 εκατ. ευρώ και με την θετική επίπτωση των 200 εκατ. ευρώ που θα καταβάλει το δημόσιο για παλαιά ΥΚΩ θα φθάσουν τα 850 εκατ. ευρώ.
      Την περίοδο  2021-2023 τα EBITDA θα κινηθούν μεταξύ 650 και 700 εκατ. ευρώ  κατ’ ετος και από το 2024 και μετά προβλέπεται σταθερό EBITDA  1 δις. ευρώ κάθε χρόνο.
      Το σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Στάσσης δεν περιελάμβανε αναφορές σε  ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων που θα αυξήσουν τα έσοδα της ΔΕΗ αλλά βασίζεται στην παραδοχή ότι το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων θα περιορίσει τις απώλειες της επιχείρησης που υπολογίζονται σε 200 – 300 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.
      Σε ότι αφορά το πρόγραμμα «σβησίματος»  λιγνιτικών μονάδων το σχέδιο προβλέπει ότι:
      -    To 2020 θα «σβήσουν» οι μονάδες Αμύνταιο 1 και 2 συνολικής ισχύος 550MW.
      -    Το 2021 θα «σβήσουν» οι μονάδες Καρδιά 3 και 4 συνολικής ισχύος 560 MW.
      -    Το 2022 θα «σβήσουν» οι Μεγαλόπολη 3 ισχύος 250 MW και οι μονάδες Άγιος Δημήτριος 1έως 4 συνολικής ισχύος 1100 MW ενώ θα προστεθεί στο σύστημα η Πτολεμαϊδα 5, ισχύος 600 MW.
      -    To 2023 θα «σβήσουν» η Μεγαλόπολη 4, 260 MW , η Μελίτη 290MW και ο Άγιος Δημήτριος 5, 340MW.
      Η είδηση
    • By Engineer
      Ικανοποίηση για δυο βασικούς άξονες της ενεργειακής πολιτικής της κυβέρνησης, την κατάργηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη και την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ εκφράζουν στις Βρυξέλες οι εκπρόσωποι της Κομισιόν, κατά τις συζητήσεις που διεξάγονται στο πλαίσιο του καθεστώτος ενισχυμένης εποπτείας για την ελληνική οικονομία.
      Το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ως το 2028 εξήγγειλε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης για περιβαλοντικούς (μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα) αλλά και οικονομικούς λόγους δεδομένου ότι οι εν λόγω μονάδες είναι ζημιογόνες για την επιχείρηση. Σχετική αναφορά έκανε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης από το βήμα ενεργειακού συνεδρίου, τονίζοντας ότι οι ζημιές της ΔΕΗ από τη λιγνιτική παραγωγή διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 200 εκατ. ευρώ και εφέτος αναμένεται να αυξηθούν στα 300 εκατ. Ο υπουργός τόνισε ακόμη ότι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου του 2009 με την οποία καταδικάστηκε η χώρα μας για το μονοπώλιο της ΔΕΗ στο λιγνίτη έχουν ξεπεραστεί από την πραγματικότητα, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι οι διαγωνισμοί για την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της επιχείρησης που διεξήχθησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν άγονοι.
      Σύμφωνα με πληροφορίες από αρμόδιες πηγές οι εκπρόσωποι της Κομισιόν διατύπωσαν ερωτήματα για το ακριβές χρονοδιάγραμμα της απολιγνιτοποίησης και τις λεπτομέρειες για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, το νομοσχέδιο της ΔΕΗ και την ισορροπία που θα διαμορφωθεί στην αγορά ενέργειας ανάμεσα στους βασικούς παίκτες.
      Το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων αναμένεται να ξεκινήσει σταδιακά από το 2020 ενώ το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την εξαίρεση της ΔΕΗ από γραφειοκρατικές διαδικασίες (προμηθειών, προσλήψεων κλπ.) σε τομείς που είναι ανοιχτοί στον ανταγωνισμό θα συζητηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Υπουργικό Συμβούλιο.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.