Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Ένα δισ. ευρώ για σιδηροδρομικά έργα από το ΕΣΠΑ

    Sign in to follow this  

    Σε περίπου 1 δισ. ευρώ ανέρχονται οι διαθέσιμοι πόροι για σιδηροδρομικά έργα από την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2014 – 2020), σύμφωνα με εκτιμήσεις κυβερνητικών στελεχών.

    Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, την περίοδο 2012 – 2014 υπεγράφησαν συμβάσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων που αφορούσαν τόσο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όσο και στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. 

    Το αντίστοιχο ποσό για συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων κατά τη διάρκεια της θητείας της προηγούμενης κυβέρνησης ανήλθε σε μόλις 239 εκατομμύρια ευρώ. 

    Το υπουργείο Υποδομών και οι ΔΕΚΟ που έχουν την αρμοδιότητα για τη δημοπράτηση σιδηροδρομικών επενδύσεων (ΕΡΓΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ, Αττικό Μετρό) εξετάζουν έργα τα οποία είναι ώριμα και ως εκ τούτου μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ. 

    Η ένταξη νέων έργων στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο αποτελεί αγώνα εναντίον του χρόνου, δεδομένου ότι οι επενδύσεις που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023. 

    Με το μέσο χρόνο υλοποίησης δημοσίων έργων στην Ελλάδα – από το στάδιο της μελέτης έως την ολοκλήρωση της κατασκευής – να ανέρχεται σε 90 μήνες, οι επενδύσεις σε υποδομές έχουν εξελιχθεί σε άκρως προβληματική διαδικασία. 

    Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας μόνο για την ολοκλήρωση των μελετών, οι οποίες απαιτούνται για ένα μεγάλο δημόσιο έργο, χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια. 

    Οι προτεραιότητες για τις αστικές συγκοινωνίες 

    Μία από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών αποτελεί η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ (γραμμή 1) στον Πειραιά. 

    Ο εξοπλισμός της τεχνικής βάσης είναι απαρχαιωμένος με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητες συντήρησης των συρμών που κυκλοφορούν στην γραμμή 1 του μετρό. 

    Για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του αμαξοστασίου εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, δεδομένου ότι οι παρεμβάσεις στην τεχνική βάση θα είναι εκτεταμένες. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη δημιουργία της λεγόμενης «Ιπποδάμειας Αγοράς» που αφορά στην αξιοποίηση του παλιού αμαξοστασίου των ΗΣΑΠ, το οποίο αποτελούσε χώρο στάθμευσης των πράσινων λεωφορείων. 

    Πρόκειται για τη μετατροπή του παλιού αμαξοστασίου, το οποίο γειτνιάζει με την τεχνική βάση για τους συρμούς των ΗΣΑΠ, σε κλειστή αγορά τροφίμων. Για τη δημιουργία της νέας αγοράς αναμένεται σύντομα να παραδοθεί μελέτη στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ Α.Ε.), ο οποίος μαζί με την Περιφέρεια Αττικής και την ΣΤΑΣΥ θα προχωρήσει στην αξιοποίηση του παλιού αμαξοστασίου. 

    Ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του υπουργείου Υποδομών είναι και η αναβάθμιση 14 συρμών των ΗΣΑΠ οι οποίοι παραδόθηκαν στην εταιρεία το 1984 και το 1985. 

    Πρόσφατα αποφασίστηκε πως το έργο με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 75 εκατομμυρίων ευρώ θα δημοπρατηθεί από τη ΣΤΑΣΥ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να εκσυγχρονίσει τις μηχανές των συρμών και περίπου 70 βαγόνια, καθώς τα εν λόγω τρένα των ΗΣΑΠ αποτελούνται από πέντε βαγόνια έκαστο. 

    Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης θα οδηγήσει σε σημαντική ενίσχυση του διαθέσιμου στόλου των ΗΣΑΠ στη γραμμή 1 του μετρό. Από το σύνολο των 44 συρμών, μόλις 21 επιστρατεύονται καθημερινά για την εκτέλεση των δρομολογίων, ενώ δύο ακόμα είναι σε εφεδρεία σε καθημερινή βάση. 

    Μεταξύ των έργων υπό εξέταση είναι και η υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο έως και τον Πειραιά, με κατασκευή νέου σταθμού μετρό στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη. 

    Πρόκειται για έργο που έχει συζητηθεί πολύ τα τελευταία έτη και για το οποίο έχουν εκπονηθεί στο παρελθόν μελέτες για τη δημοπράτησή του. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται ότι το έργο θα κοστίσει περίπου 70 με 80 εκατομμύρια ευρώ ενώ με την υλοποίησή του θα μπορούσε να «απελευθερωθεί» μία μεγάλη περιοχή για αξιοποίηση στον αστικό ιστό του Πειραιά. 

    Στελέχη του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν ότι η υπογειοποίηση της γραμμής 1 στον Πειραιά δεν αποτελεί βασική προτεραιότητα προς το παρόν. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να αλλάξει αυτό δεδομένου ότι ο δήμος Πειραιά ασκεί πιέσεις για την ένταξη του έργου στον προγραμματισμό της κεντρικής κυβέρνησης. Είναι πολύ πιθανό η δημοτική αρχή στην προσπάθειά της να βρει ένα εξαιρετικά ισχυρό σύμμαχο στο πρόσωπο του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος μεγάλωσε στον Πειραιά και δείχνει έντονο ενδιαφέρον για την υλοποίηση επενδύσεων στην πόλη.  

    Τα σιδηροδρομικά έργα προς ένταξη στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ

    Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκε ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ, ο οποίος περιλαμβάνει έργα ύψους 3 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία. Τα περισσότερα από αυτά αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από το επόμενο ΕΣΠΑ (2021 – 2027), ωστόσο υπάρχουν ορισμένα τα οποία έχουν τον κατάλληλο βαθμό ωριμότητας για να δημοπρατηθούν άμεσα. 

    Μεταξύ αυτών είναι η αναβάθμιση της γραμμής Λάρισας Βόλου, με προϋπολογισμό ύψους περίπου 65 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο προβλέπει την ηλεκτροκίνηση της γραμμής και την εγκατάσταση συστημάτων τηλεδιοίκησης. 

    Η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να προχωρήσει σύντομα και στη δημοπράτηση εργολαβίας για τη σηματοδότηση του τμήματος Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ.  

    Τα δύο μεγαλύτερα έργα που θα δημοπρατηθούν τους επόμενους μήνες αφορούν στην ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής από τη Ροδοδάφνη έως το Ψαθόπυργο Αχαΐας και στη βελτίωση της χάραξης με την εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας. 

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο προϋπολογισμός για το πρώτο έργο αναμένεται να κυμανθεί από 100 έως 140 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για το δεύτερο οι εκτιμήσεις στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ κάνουν λόγο για προϋπολογισμό κοντά στα 150 εκατομμύρια ευρώ. 

    Έργο με προϋπολογισμό που θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια ευρώ θα είναι και η αναβάθμιση της γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) έως την Οινόη. Όταν ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στο δίκτυο, για τις οποίες θα χρειαστούν περισσότερα από τρία χρόνια δεδομένου ότι η γραμμή θα παραμείνει σε λειτουργία, τα τρένα στο τμήμα αυτό θα μπορούν να κινούνται με υψηλότερες ταχύτητες.    

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Με εξαίρεση τις επεκτάσεις του μετρό, τα υπόλοιπα είναι οι αυτονόητες εργασίες συντήρησης ενός δικτύου που τις βαφτίζουμε έργα..

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Έντεκα μεγάλα έργα τρέχουν στο ΕΣΠΑ 2014-2020 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ, Σταύρου Καλογιάννη.
      Πρόκειται για έργα τα οποία τρέχουν μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ (Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη). Συνολικά από τα 22 μεγάλα έργα στα οποία έχουν υποβληθεί οι Φάκελοι Μεγάλου Έργου, οι 14 αφορούν έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα τα οποία έρχονται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2007-2013). Μόλις 8 αφορούν έργα της τρέχουσας περιόδου.
      Από τα 22 μεγάλα έργα, έχουν εγκριθεί οι φάκελοι των 20 και υπολείπονται άλλοι δύο που υπεβλήθησαν πρόσφατα. Αξίζει να αναφερθεί απο έξι από αυτά έχουν ολοκληρωθεί και ένα ακόμα οδευει προς ολοκλήρωση. Απομένουν ακόμα 15 που πρέπει να ολοκληρωθούν από τους υποβληθέντες φακέλους μεγάλων έργων.
      Πιο αναλυτικα πρόκειται:
      – 6, στο ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία
      (ΕΠΑΝΕΚ)
      – 1, στο ΕΠ Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα (ΕΠ-ΜΔΤ)
      – 11, στο ΕΠ Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη
      (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ)
      – 3, στο ΠΕΠ Αττικής (ΠΕΠ ΑΤΤ)
      – 1, στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΠ ΚΜ)
      ΠΟΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ
      Τα έργα που αφορούν το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ είναι:
      -Κάθετος Άξονας Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή Φάση Β`
      -Επέκταση Γραμμής 3 Μετρο, τμήμα Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο και Συρμοί (ολοκλήρωση και λειτουργία -Φάση Β`)
      -Κατασκευή οδικής σύνδεσης Ακτίου με το Δυτικό Άξονα (Άκτιο-Αμβρακία)
      -Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά- Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών- Φάση Β`
      -Μετρό Θεσσαλονίκης, Βασική Γραμμή- ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών – Φάση Β`
      -Τηλεθέρμανση Φλώρινας
      -Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας, τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη (τμήμα Β`)
      -Βελτίωση/αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (από Κ16 έως Κ5)
      -Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
      -Κατασκευή του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
      -Δυτική επέκταση Τραμ στον Πειραιά

      View full είδηση
    • By Engineer
      Έντεκα μεγάλα έργα τρέχουν στο ΕΣΠΑ 2014-2020 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ, Σταύρου Καλογιάννη.
      Πρόκειται για έργα τα οποία τρέχουν μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ (Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη). Συνολικά από τα 22 μεγάλα έργα στα οποία έχουν υποβληθεί οι Φάκελοι Μεγάλου Έργου, οι 14 αφορούν έργα-γέφυρες, δηλαδή έργα τα οποία έρχονται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2007-2013). Μόλις 8 αφορούν έργα της τρέχουσας περιόδου.
      Από τα 22 μεγάλα έργα, έχουν εγκριθεί οι φάκελοι των 20 και υπολείπονται άλλοι δύο που υπεβλήθησαν πρόσφατα. Αξίζει να αναφερθεί απο έξι από αυτά έχουν ολοκληρωθεί και ένα ακόμα οδευει προς ολοκλήρωση. Απομένουν ακόμα 15 που πρέπει να ολοκληρωθούν από τους υποβληθέντες φακέλους μεγάλων έργων.
      Πιο αναλυτικα πρόκειται:
      – 6, στο ΕΠ Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία
      (ΕΠΑΝΕΚ)
      – 1, στο ΕΠ Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα (ΕΠ-ΜΔΤ)
      – 11, στο ΕΠ Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη
      (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ)
      – 3, στο ΠΕΠ Αττικής (ΠΕΠ ΑΤΤ)
      – 1, στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΠ ΚΜ)
      ΠΟΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ
      Τα έργα που αφορούν το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ είναι:
      -Κάθετος Άξονας Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή Φάση Β`
      -Επέκταση Γραμμής 3 Μετρο, τμήμα Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο και Συρμοί (ολοκλήρωση και λειτουργία -Φάση Β`)
      -Κατασκευή οδικής σύνδεσης Ακτίου με το Δυτικό Άξονα (Άκτιο-Αμβρακία)
      -Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά- Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών- Φάση Β`
      -Μετρό Θεσσαλονίκης, Βασική Γραμμή- ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών – Φάση Β`
      -Τηλεθέρμανση Φλώρινας
      -Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) – Πάτρας, τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη (τμήμα Β`)
      -Βελτίωση/αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (από Κ16 έως Κ5)
      -Κατασκευή αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
      -Κατασκευή του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
      -Δυτική επέκταση Τραμ στον Πειραιά
    • By Engineer
      Δώδεκα υπουργικές αποφάσεις για την απλοποίηση των ισάριθμων Προσκλήσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020, που αντιστοιχούν σε 2,1 δισ. ευρώ συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας, υπέγραψε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Γιάννης Τσακίρης.

      Με τις αποφάσεις αυτές υλοποιείται μια πρώτη, σημαντική δέσμη μέτρων για όλες τις προσκλήσεις που έχουν εκδοθεί έως σήμερα (κλειστές και ανοιχτές) με στόχο να επισπευσθούν οι εκταμιεύσεις προς τις επιχειρήσεις και να αυξηθεί η απορρόφηση του Προγράμματος.
      Αναλυτικότερα:
      - Μειώνονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εκταμίευσης σε μόλις τέσσερα  για τις ενδιάμεσες εκταμιεύσεις (από οκτώ στην περίπτωση ατομικών επιχειρήσεων και 10 για ΕΠΕ, ΕΕ, ΟΕ, ΙΚΕ και λοιπές νομικές μορφές) και σε πέντε για την τελική εκταμίευση επιχορήγησης. Πιο συγκεκριμένα, θα απαιτούνται μόνο:
      Για τις ενδιάμεσες εκταμιεύσεις: φορολογική/ασφαλιστική ενημερότητα, πρόσφατη εκτύπωση ΚΑΔ της επιχείρησης από το TAXISnet, φωτοτυπία τραπεζικού λογαριασμού και μία Υπεύθυνη Δήλωση νόμιμου εκπροσώπου, η οποία αντικαθιστά όλα τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που ζητούνταν έως σήμερα. Για την τελική εκταμίευση: όπως για τις ενδιάμεσες, με μόνο επιπρόσθετο το πιστοποιητικό καλής λειτουργίας από το ΓΕΜΗ. - Αξιοποιούνται τα δεδομένα του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ σχετικά με τα θέματα του προσωπικού που απασχολείται στις δικαιούχους επιχειρήσεις. Εφεξής, αντί να ζητείται από τους δικαιούχους για την πληρωμή τους η προσκόμιση -σε έντυπη μορφή- εκατοντάδων ατομικών δικαιολογητικών εργασιακής απασχόλησης, τα στοιχεία θα παρέχονται πλέον μηχανογραφικά σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς αυτά καταχωρούνται ήδη υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ (διαλειτουργικότητα με το Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων, ΠΣΚΕ). Με την εφαρμογή της συγκεκριμένης δυνατότητας αφενός εξοικονομούνται ώρες εργασίας για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και αφετέρου ενισχύεται το αξιόπιστο και αδιάβλητο των χρησιμοποιούμενων στοιχείων.
      - Απλουστεύεται ο τρόπος και ο χρόνος επίλυσης των περισσότερων θεμάτων που προκύπτουν κατά την υλοποίηση των έργων, καθώς θα μπορούν να επιλύονται με απλή συνεργασία της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ) και του Ενδιάμεσου Φορέα (ΕΦΕΠΑΕ), χωρίς να συγκροτούνται και να γνωμοδοτούν πολλαπλά συλλογικά όργανα. Οι δύο φορείς διαθέτουν έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό και θα μπορούν με απλή ανταλλαγή εγγράφων να επιλύουν τυχόν διαχειριστικά αιτήματα των δικαιούχων επιχειρήσεων. Η συγκρότηση Επιτροπών Παρακολούθησης δράσεων παραμένει ως δυνατότητα, εφόσον αυτή απαιτηθεί, για ειδικά ή βαρύνοντα θέματα.
      Η απλούστευση των διαδικασιών αποτελεί συνέχεια των ενεργειών που δρομολογήθηκαν το τελευταίο επτάμηνο, με τη στενή συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ και του Γενικού Γραμματέα, κ. Δημήτρη Σκάλκου, με την αρμόδια Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ και την Ειδική Γραμματέα, κ. Νίκη Δανδόλου, για την επιτάχυνση της υλοποίησης του ΕΠΑνΕΚ και την αποδοτικότερη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων. Υπογραμμίζεται ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα διοχετεύτηκαν στην πραγματική οικονομία πόροι ύψους άνω των 650 εκατομμυρίων ευρώ.
      Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Γιάννης Τσακίρης δήλωσε: «Με τις σημερινές παρεμβάσεις εξαλείφεται σε μεγάλο βαθμό η χρονοκαθυστέρηση που έχει παρατηρηθεί από την αρχή του ΕΣΠΑ 2014-2020 ειδικά στην επιχειρηματικότητα, αλλά και γενικότερα στο σύνολο του κρίσιμου για την οικονομία αυτού Προγράμματος, η απορρόφηση του οποίου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (ΟΠΣ ΕΣΠΑ), από 17,94% τον Ιούλιο του 2019 ανέρχεται σήμερα στο 32,48%, με τη σημαντική συνδρομή βεβαίως και των υπηρεσιών μας. Η προσπάθειά μας είναι συνεχής και ο κύκλος των ενεργειών δεν σταματάει εδώ, αλλά θα ολοκληρωθεί με παρόμοια παρέμβαση και επίσπευση στις διαδικασίες που εφαρμόζονται και στα άλλα στάδια, δηλαδή του ελέγχου τυπικής πληρότητας, της αξιολόγησης και της ένταξης επενδυτικών σχεδίων στο ΕΠΑνΕΚ».
      Η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ, κ. Νίκη Δανδόλου, με τη σειρά της, υπογράμμισε: «Σήμερα γίνεται ένα ουσιαστικό βήμα για την επίσπευση και διοικητική απλούστευση διαδικασιών του ΕΣΠΑ που θα μας επιτρέψουν να αποδώσουμε συντομότερα τις πολύτιμες επιδοτήσεις προς τις δικαιούχους επιχειρήσεις, ειδικά σε αυτήν τη μετά κρίση εποχή. Ξεκινώντας από την υλοποίηση (πληρωμές, τελική εκταμίευση) και στη συνέχεια περνώντας, μέσα στο πρώτο αυτό εξάμηνο του 2020, στον τερματισμό των μεγάλων αναμονών για την ένταξη των επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι οι ισχύουσες ελεγκτικές απαιτήσεις και τα πρότυπα διαφάνειας δεν ακυρώνονται σε κανένα σημείο με τις νέες τροποποιήσεις».
       
      Δείτε εδώ τις τροποποιήσεις των 12 Δράσεων του ΕΠΑνΕΚ

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δώδεκα υπουργικές αποφάσεις για την απλοποίηση των ισάριθμων Προσκλήσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020, που αντιστοιχούν σε 2,1 δισ. ευρώ συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας, υπέγραψε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Γιάννης Τσακίρης.

      Με τις αποφάσεις αυτές υλοποιείται μια πρώτη, σημαντική δέσμη μέτρων για όλες τις προσκλήσεις που έχουν εκδοθεί έως σήμερα (κλειστές και ανοιχτές) με στόχο να επισπευσθούν οι εκταμιεύσεις προς τις επιχειρήσεις και να αυξηθεί η απορρόφηση του Προγράμματος.
      Αναλυτικότερα:
      - Μειώνονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εκταμίευσης σε μόλις τέσσερα  για τις ενδιάμεσες εκταμιεύσεις (από οκτώ στην περίπτωση ατομικών επιχειρήσεων και 10 για ΕΠΕ, ΕΕ, ΟΕ, ΙΚΕ και λοιπές νομικές μορφές) και σε πέντε για την τελική εκταμίευση επιχορήγησης. Πιο συγκεκριμένα, θα απαιτούνται μόνο:
      Για τις ενδιάμεσες εκταμιεύσεις: φορολογική/ασφαλιστική ενημερότητα, πρόσφατη εκτύπωση ΚΑΔ της επιχείρησης από το TAXISnet, φωτοτυπία τραπεζικού λογαριασμού και μία Υπεύθυνη Δήλωση νόμιμου εκπροσώπου, η οποία αντικαθιστά όλα τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που ζητούνταν έως σήμερα. Για την τελική εκταμίευση: όπως για τις ενδιάμεσες, με μόνο επιπρόσθετο το πιστοποιητικό καλής λειτουργίας από το ΓΕΜΗ. - Αξιοποιούνται τα δεδομένα του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ σχετικά με τα θέματα του προσωπικού που απασχολείται στις δικαιούχους επιχειρήσεις. Εφεξής, αντί να ζητείται από τους δικαιούχους για την πληρωμή τους η προσκόμιση -σε έντυπη μορφή- εκατοντάδων ατομικών δικαιολογητικών εργασιακής απασχόλησης, τα στοιχεία θα παρέχονται πλέον μηχανογραφικά σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς αυτά καταχωρούνται ήδη υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ (διαλειτουργικότητα με το Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων, ΠΣΚΕ). Με την εφαρμογή της συγκεκριμένης δυνατότητας αφενός εξοικονομούνται ώρες εργασίας για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και αφετέρου ενισχύεται το αξιόπιστο και αδιάβλητο των χρησιμοποιούμενων στοιχείων.
      - Απλουστεύεται ο τρόπος και ο χρόνος επίλυσης των περισσότερων θεμάτων που προκύπτουν κατά την υλοποίηση των έργων, καθώς θα μπορούν να επιλύονται με απλή συνεργασία της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ) και του Ενδιάμεσου Φορέα (ΕΦΕΠΑΕ), χωρίς να συγκροτούνται και να γνωμοδοτούν πολλαπλά συλλογικά όργανα. Οι δύο φορείς διαθέτουν έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό και θα μπορούν με απλή ανταλλαγή εγγράφων να επιλύουν τυχόν διαχειριστικά αιτήματα των δικαιούχων επιχειρήσεων. Η συγκρότηση Επιτροπών Παρακολούθησης δράσεων παραμένει ως δυνατότητα, εφόσον αυτή απαιτηθεί, για ειδικά ή βαρύνοντα θέματα.
      Η απλούστευση των διαδικασιών αποτελεί συνέχεια των ενεργειών που δρομολογήθηκαν το τελευταίο επτάμηνο, με τη στενή συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ και του Γενικού Γραμματέα, κ. Δημήτρη Σκάλκου, με την αρμόδια Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ και την Ειδική Γραμματέα, κ. Νίκη Δανδόλου, για την επιτάχυνση της υλοποίησης του ΕΠΑνΕΚ και την αποδοτικότερη αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων. Υπογραμμίζεται ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα διοχετεύτηκαν στην πραγματική οικονομία πόροι ύψους άνω των 650 εκατομμυρίων ευρώ.
      Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Γιάννης Τσακίρης δήλωσε: «Με τις σημερινές παρεμβάσεις εξαλείφεται σε μεγάλο βαθμό η χρονοκαθυστέρηση που έχει παρατηρηθεί από την αρχή του ΕΣΠΑ 2014-2020 ειδικά στην επιχειρηματικότητα, αλλά και γενικότερα στο σύνολο του κρίσιμου για την οικονομία αυτού Προγράμματος, η απορρόφηση του οποίου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (ΟΠΣ ΕΣΠΑ), από 17,94% τον Ιούλιο του 2019 ανέρχεται σήμερα στο 32,48%, με τη σημαντική συνδρομή βεβαίως και των υπηρεσιών μας. Η προσπάθειά μας είναι συνεχής και ο κύκλος των ενεργειών δεν σταματάει εδώ, αλλά θα ολοκληρωθεί με παρόμοια παρέμβαση και επίσπευση στις διαδικασίες που εφαρμόζονται και στα άλλα στάδια, δηλαδή του ελέγχου τυπικής πληρότητας, της αξιολόγησης και της ένταξης επενδυτικών σχεδίων στο ΕΠΑνΕΚ».
      Η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ, κ. Νίκη Δανδόλου, με τη σειρά της, υπογράμμισε: «Σήμερα γίνεται ένα ουσιαστικό βήμα για την επίσπευση και διοικητική απλούστευση διαδικασιών του ΕΣΠΑ που θα μας επιτρέψουν να αποδώσουμε συντομότερα τις πολύτιμες επιδοτήσεις προς τις δικαιούχους επιχειρήσεις, ειδικά σε αυτήν τη μετά κρίση εποχή. Ξεκινώντας από την υλοποίηση (πληρωμές, τελική εκταμίευση) και στη συνέχεια περνώντας, μέσα στο πρώτο αυτό εξάμηνο του 2020, στον τερματισμό των μεγάλων αναμονών για την ένταξη των επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι οι ισχύουσες ελεγκτικές απαιτήσεις και τα πρότυπα διαφάνειας δεν ακυρώνονται σε κανένα σημείο με τις νέες τροποποιήσεις».
       
      Δείτε εδώ τις τροποποιήσεις των 12 Δράσεων του ΕΠΑνΕΚ
    • By Engineer
      Στο τέλος Μαρτίου προβλέπεται να ετοιμαστεί το πρώτο σχέδιο κειμένου του ΕΣΠΑ 2021 - 2027, με τις βασικές πολιτικές επιλογές και τον Ιούλιο τα σχέδια των νέων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
      Αυτό γνωστοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού Πολιτικής του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027, στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και η οποία σηματοδοτεί την έναρξη της εκπόνησης του νέου Εταιρικού Συμφώνου για την επόμενη Προγραμματική Περίοδο.
      Έργο και λειτουργία της Επιτροπής συνιστά η διατύπωση απόψεων και προτάσεων για τις αναπτυξιακές και στρατηγικές προτεραιότητες της χώρας και τους στόχους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Στην Επιτροπή προεδρεύει ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, και μέλη της είναι το σύνολο των γενικών γραμματέων των Υπουργείων, που οι τομείς πολιτικής τους αφορούν στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, καθώς και ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, Απόστολος Τζιτζικώστας.
      Στη συνεδρίαση συζητήθηκε εκτενώς η εκπλήρωση των Αναγκαίων Πρόσφορων Όρων, η διαδικασία δηλαδή διαμόρφωσης του πλαισίου πολιτικής, όπως είναι τα κείμενα στρατηγικών, οι μηχανισμοί παρακολούθησης και αξιολόγησης κ.α., η οποία καθίσταται απαραίτητη προκειμένου να «ξεκλειδώσει» η κοινοτική χρηματοδότηση της επόμενης περιόδου.
      Επίσης, αναφέρθηκε πως στο τέλος Μαρτίου προβλέπεται να ετοιμαστεί το πρώτο σχέδιο κειμένου του ΕΣΠΑ με τις βασικές πολιτικές επιλογές και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους τα σχέδια των νέων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο εκπόνησης του ΕΣΠΑ 2021-2027 θα συμμετέχουν όλοι οι κοινωνικοί και οικονομικοί εταίροι, προκειμένου να αποτυπωθούν οι πραγματικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.
      Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναδείχθηκε επιπλέον η σημασία του σχεδιασμού του στρατηγικού κειμένου του ΕΣΠΑ της νέας Προγραμματικής Περιόδου. Επισημάνθηκε δε, ότι αν και έχουν υλοποιηθεί σημαντικά έργα από τους πόρους της Συνοχής σε όλους τους τομείς υποδομές, δίκτυα, περιβάλλον, κοινωνικά και εκπαιδευτικά θέματα, θα πρέπει εφεξής να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε το αναπτυξιακό αποτύπωμα των πόρων αυτών να καταστεί το μέγιστο δυνατό για τη χώρα.
      Τέλος, τέθηκαν οι βασικοί στόχοι των Προγραμμάτων της νέας Προγραμματικής Περιόδου, με ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση των περιφερειακών και ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων της χώρας, στη σύγκλιση με τις πιο ανεπτυγμένες περιφέρειες της Ε.Ε., στην ενδυνάμωση του συστήματος κοινωνικής προστασίας, αλλά και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας μέσω ενίσχυσης της ρευστότητας και της μόχλευσης ιδιωτικών πόρων.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.