Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    619 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ο ΑΔΜΗΕ σε νέο βίντεο που δημοσίευσε πρόσφατα στο YouTube αναφέρει πως το 2020 υπήρξε η χρονιά των διασυνδέσεων σε στεριά και θάλασσα, καθώς τα έργα του συνεχίστηκαν με γοργούς ρυθμούς παρά την πανδημική κρίση.
      Όσον αφορά τις διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα το 2020 υπήρξε μία χρονιά σταθμός καθώς ολοκληρώθηκε η Β’ και η Γ’ Φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων και προχώρησε η διασύνδεση της Εύβοιας με τη Σιάθο, καθώς στις 10 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η πόντιση του καλωδίου που συνδέει τη Σκιάθο με το Μαντούβιο-Ευβοίας.
      Το γεγονός-ορόσημο της χρονιάς για τον ΑΔΜΗΕ ήταν βέβαια η ηλέκτριση του πρώτου καλωδίου για τη “μικρή” διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου”, ξεκίνησαν οι εργασίες για τη “μεγάλη διασύνδεση” Κρήτης-Αττικής με την εκκίνηση των πρώτων εργοταξίων και την παραγωγή των καλωδίων.
      Όσον αφορά το ηπειρωτικό δίκτυο, προωθήθηκε σε μεγάλο βαθμό ο Δυτικός Διάδρομος ενώ ο Ανατολικός Διάδρομος προχωρά με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.
      Δείτε το σχετικό βίντεο:
    2. webTV

      Engineer

      Η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) σε συνεργασία  με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και την Περιφερειακή Ένωση Δήμων (Π.Ε.Δ.) Αττικής, διοργάνωσε Ενημερωτική Ημερίδα που απευθύνεται στους Δήμους της Περιφέρειας Αττικής για τα :
      “Χρηματοδοτικά Προγράμματα της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 και τις ευκαιρίες για τους ΟΤΑ α΄βαθμού”.
      Στόχος της Ημερίδας είναι η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση και προετοιμασία των Ο.Τ.Α., για την αποτελεσματική αξιοποίηση των χρηματοδοτικών πηγών και εργαλείων της επόμενης Προγραμματικής Περιόδου.
      Η Ημερίδα θα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 5 Μαΐου 2022 στην πόλη της Αθήνας  (Ξενοδοχείο NOVOTEL- Μιχαήλ Βόδα 4-6) και θα  την παρακολουθήσουν αιρετά στελέχη της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμαρχοι, αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, Πρόεδροι ΔΕΥΑ, κ.λπ.).
      Δείτε τις εργασίες της ημερίδας εδώ:
      https://www.youtube.com/watch?v=FFioBZM5lDc
      https://youtu.be/FFioBZM5lDc
    3. webTV

      Engineer

      Η Πυραμίδα της Σούγιας, κοντά στον οικισμό Μονή της επαρχίας Σελίνου, αποτελεί ένα από αυτά τα αρχαία μνημεία που δεν έχουν μέχρι και τις μέρες μας απόλυτη εξήγηση για την σημασία και την χρήση τους.
      Πιθανολογείται από τους αρχαιολόγους πως η μικρή κωνοειδή πυραμίδα με περίμετρο 16 μέτρα και ύψος 4,60 μέτρα  χρησίμευσε ως τάφος της Ελληνορωμαϊκής περιόδου αν και στο λαξευμένο δωμάτιο 5 τετραγωνικών μέτρων δεν έχουν βρεθεί καθόλου αντικείμενα με ερευνητική σημασία.
      Αρκετοί είναι οι ντόπιοι βέβαια που την γνωρίζουν ως “φούρνο” καθώς το καμένο εσωτερικό του σε οδηγεί στην εκδοχή ότι ίσως παλαιότερα να χρησιμοποιούνταν ως καμίνι κεραμικών από όπου προκύπτει και η ονομασία που της έχουνε προσδώσει τις τελευταίες δεκαετίες…
       
    4. webTV

      Engineer

      Η εκπομπή θα παρουσιάζει κάθε εβδομάδα με "χιούμορ" και με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, έναν κανονιστικό έλεγχο, που απαιτείται στις στατικές μελέτες.
      Το σημερινό επεισόδιο αφορά τον έλεγχο επάρκειας τοιχωμάτων
      Βοηθητικοί Υπολογισμοί: https://www.3dr.eu/images/xls/eparkei...
       
    5. webTV

      Engineer

      Το video ανέβασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
      https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1848047528707642
       
       
    6. webTV

      Engineer

      Ως μέρος της στρατηγικής του Σαουδαραβικού Οράματος 2030, η Σαουδική Αραβία, στο πλαίσιο των φιλόδοξων προσπαθειών της να προσελκύσει τουρίστες από όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μετατρέψει μια εγκαταλελειμμένη υπεράκτια πλατφόρμα πετρελαίου σε θεματικό πάρκο με θέμα το πετρέλαιο.
      Με την ονομασία “The Rig”, το επερχόμενο υπεράκτιο θεματικό πάρκο «ακραίων καταστάσεων, έκτασης 1,6 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, θα διαθέτει τρενάκια, υποβρύχια, bungee jumping και ελεύθερη πτώση, μεταξύ άλλων παροχών που προκαλούν αδρεναλίνη, καθώς και τρία ξενοδοχεία και 11 εστιατόρια στις διασυνδεδεμένες πλατφόρμες του The Rig.

      Η ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας έχει δημοσιεύσει αρκετές ψηφιακές αποδόσεις υψηλής ποιότητας, καθώς και ένα εντυπωσιακό βίντεο που δείχνει πώς μπορεί να μοιάζει τελικά το The Rig.
      Οι τουρίστες θα μπορούν να φτάνουν στο The Rig με ελικόπτερο και μέσω μιας μαρίνας superyacht με 50 θέσεις ελλιμενισμού.
      Το The Rig διαφημίζεται ως η μεγαλύτερη υπεράκτια δομή πολλαπλών χρήσεων στον κόσμο, καθώς και ως ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο εμπνευσμένος από υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και έχει τραβήξει μεγάλη προσοχή, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης.
      Το Σαουδαραβικό Όραμα 2030 στοχεύει στη διαφοροποίηση της οικονομίας της χώρας, στην απεξάρτησή της από το πετρέλαιο και στην ενίσχυση της τουριστικής της βιομηχανίας.
       
       
       
    7. webTV

      Engineer

      Νέα στοιχεία ρίχνουν φως στη μαύρη λίστα των 3.288 οχημάτων που άφησαν την τελευταία τους… πνοή στον Ατλαντικό, την 1η Μαρτίου.
      Νέες πληροφορίες σχετικά με τα μοντέλα που κατέληξαν στο βυθό της θάλασσας κατά τη βύθιση του πλοίου Felicity Ace την 1η Μαρτίου (διαβάστε περισσότερα εδώ) στον Ατλαντικό βλέπουν το φως της δημοσιότητας χάρη στον ιστότοπο importininfo.com που παρέχει υπηρεσίες live εντοπισμού πλοίων.
      Με βάση τα νέα δεδομένα, στο Felicity Ace βρίσκονταν 3.828 οχήματα, μεταξύ των οποίων κάποια πανάκριβα supercars, αλλά και μερικά λιγότερο αστραφτερά, μεταχειρισμένα τετράτροχα. Ειδικότερα, στο πλοίο υπήρχαν 1.117 αυτοκίνητα της Porsche, 561 Volkswagen, 1.944 Audi, 189 Bentley και πάνω από 90 Lamborghini.
      Άδοξο τέλος είχαν δεκάδες Lamborghini Huracan, Urus και Αventador, Bentley Continental Flying Spur, Continental GT, Continental GTC και Bentayga, Porsche Cayenne και Panamera αλλά και ακριβά μοντέλα της Audi όπως τα TT και Ε-Tron.

      Σημειώνεται ότι αμέσως μετά το ναυάγιο, οι διοικούντες των Bentley, Lamborghini και Porsche κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αντικαταστήσουν τα… πνιγμένα οχήματα και ήδη έχουν δρομολογηθεί κάποιες παραδόσεις στις Η.Π.Α (διαβάστε περισσότερα εδώ).
      Ανάμεσα στα μεταχειρισμένα μοντέλα, υπήρχαν ένα Honda Prelude Sir του 1996, το οποίο κατευθυνόταν προς τις Η.Π.Α. προκειμένου να υποβληθεί σε κάποια επισκευή αλλά και ένα ένα Land Rover Santana του 1977 που ουσιαστικά αποτελεί ένα Land Rover Defender το οποίο κατασκευάστηκε στην Ισπανία υπό το έμβλημα της εταιρείας Santana.
      Μεταχειρισμένη, επίσης, ήταν μια Porsche Cayenne του 2015, ένα VW Jetta (2017), μια BMW 750i (2007) και κάποια τρακτέρ.
      Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Έμντεν της Γερμανίας στις 10 Φεβρουαρίου, με τελικό προορισμό το λιμάνι του Ντέισβιλ στο Ροντ Άιλαντ των ΗΠΑ.
      Τελικά, το πλοίο βυθίστηκε την 1η Μαρτίου, περίπου 220 ναυτικά μίλια από τις ακτές των Νήσων Αζόρες της Πορτογαλίας, με τις Porsche και Lamborghini να υφίστανται απώλεια κερδών ύψους 155 εκ. δολαρίων.
      Αναλυτικά η «μαύρη» λίστα
      Μεταχειρισμένο 2017 VOLKSWAGEN JETTA Μεταχειρισμένο 2007 BMW 750I Μεταχειρισμένο 1996 HONDA PRELUDE Μεταχειρισμένο 2018 NISSAN VERSA NOTE Μεταχειρισμένο 2014 KIA SOUL Μεταχειρισμένο 2015 PORSCHE CAYENNE Μεταχειρισμένο 2015 FORD MUSTANG JB TRACTORS Μεταχειρισμένα Τρακτέρ VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. VW 5 VW ID.4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. VW VW TAIGO VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 83 CD1 VW GOLF 38 E21 VW ID4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 50 AUDI Q3 3 AUDI A5 CABRIO 44 AUDI A5 SPORTBACK 10 AUDI A5 COUPE 13 AUDI E-TRON 9 AUDI E-TRON SPORTBACK 21 AUDI E-TRON BENTLEY MOTORS INC. 3 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 6 BENTLEY CONTINENTAL GT 4 BENTLEY CONTINENTAL GTC 12 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 23 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 85 ” 19 PORSCHE LEIPZIG 62 ” 126 PORSCHE BRATISLAVA AUTOMOBILI LAMBORGHINI USA LLC 5 LAMBORGHINI HURACAN 6 LAMBORGHINI AVENTADOR 10 LAMBORGHINI URUS PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 25 PORSCHE ZUFFENHAUSEN VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA 95 CD1 VW GOLF 10 E21 VW ID4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 3 AUDI TT 121 AUDI Q3 21 AUDI A5 CABRIO 17 AUDI A5 SPORTBACK 6 AUDI A5 COUPE 32 AUDI E-TRON 21 AUDI E-TRON SPORTBACK BENTLEY MOTORS INC. 17 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 19 BENTLEY CONTINENTAL GT 28 BENTLEY CONTINENTAL GTC 40 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 40 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 22 ” 36 PORSCHE LEIPZIG 79 ” 1 PORSCHE BRATISLAVA 74 “ AUTOMOBILI LAMBORGHINI USA LLC 15 LAMBORGHINI HURACAN 9 LAMBORGHINI AVENTADOR 37 LAMBORGHINI URUS PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 21 PORSCHE ZUFFENHAUSEN PRIVATE MINI COUNTRYMAN PORSCHE CARS NORTH AMERICA, INC. UNPACKED TOURIST VEHICLE PORSCHE 718 BOXSTER GTS 4.0 Μεταχειρισμένο USED TRUCK MAN TGM 18.250 Μεταχειρισμένο USED POV 1977 LAND ROVER SANTANA SERIES 3 109 VOLKSWAGEN DE MEXICO, S.A. DE C.V. 1 AUDI TT 23 AUDI Q3 23 AUDI Q3 SPORTBACK 9 AUDI A5 SPORTBACK 2 AUDI A5 COUPE 1 AUDI E-TRON GT 1 AUDI Q2 VOLKSWAGEN DE MEXICO, S.A. DE C.V. 27 SBH CADDY 20 SBJ CADDY 91 SHH VW T6 PA 10 SHJ VW T6 PA 15 SJL VW T6 PA VOLKSWAGEN DE MEXICO S.A. DE C.V. 7 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 16 PORSCHE LEIPZIG – CAYENNE + MACAN + PANAMERA 7 PORSCHE BRATISLAVA – CAYENNE VOLKSWAGEN DE MEXICO S.A. DE C.V. 3 SEAT ATECA AUTOMOBILES DB IMPORTS MEXICO SA DE CV 3 LAMBORGHINI URUS VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 21 VW GOLF 144 E21ID.4 VOLKSWAGEN GROUP OF AMERICA INC. 3 AUDI TT 1 AUDI TT ROADSTER 224 AUDI Q3 60 AUDI A5 CABRIO 77 AUDI A5 SPORTBACK 15 AUDI A5 COUPE 25 AUDI E-TRON BENTLEY MOTORS INC. 2 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 9 BENTLEY CONTINENTAL GT 14 BENTLEY CONTINENTAL GTC 16 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 44 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 69 ” 78 PORSCHE LEIPZIG 158 ” 138 PORSCHE BRATISLAVA 9 “ BENTLEY MOTORS INC. 3 BENTLEY CONTINENTAL FLYING SPUR 4 BENTLEY CONTINENTAL GT 3 BENTLEY CONTINENTAL GTC 9 BENTLEY BENTAYGA PORSCHE CARS NORTH AMERICA INC. 6 PORSCHE ZUFFENHAUSEN 1 PORSCHE LEIPZIG  
       
    8. webTV

      Engineer

      Αυτά είναι τα γρηγορότερα τραίνα στον κόσμο:

      Αναλυτικά η σειρά κατάταξης ως προς την μέγιστη ταχύτητα έχει ως εξής:
       
      World's Fastest Trains Country Speed Record L0 Series Maglev Japan 374 mph (602 km/h) CRRC Qingdao Sifang 2021 Maglev* China 373 mph (600 km/h) TGV POS France 357 mph (575 km/h) CRH380A Hexie China 302 mph (486 km/h) Shanghai Maglev China 268 mph (431 km/h) HEMU-430X South Korea 262 mph (422 km/h) Fuxing Hao CR400AF China 260 mph (418 km/h) Frecciarossa 1000 Italy 245 mph (394 km/h) *No official name or designation has been given yet, so currently listed under the manufacturer’s name, CRRC Qingdao Sifang.
    9. webTV

      Engineer

      Οι Παριζιάνοι θα μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης της Παναγίας των Παρισίων με την έναρξη λειτουργίας ενός ειδικού χώρου στο προαύλιο του καθεδρικού ναού, όπου θα παρουσιάζεται η δουλειά των τεχνιτών στο εργοτάξιο ανακατασκευής.
      Μέχρι στιγμής το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ. Τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφική πυρκαγιά (2019) στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώνονται και αποκαλύπτουν μια ιδιαίτερη εικόνα της εκκλησίας.
      Σύμφωνα με τους Times, το ιστορικό μνημείο είναι “στα καλύτερά του” απαλλαγμένο από “150 χρόνια σκόνης” στους τοίχους.

      Δωρεές 846 εκατ. ευρώ
      Πριν ακόμη σβήσει η πυρκαγιά, οι γαλλικές αρχές έλαβαν το ιλιγγιώδες ποσό των 846 εκατομμυρίων ευρώ σε δωρεές. Αποκαλύφθηκε ότι το έργο έχει κοστίσει συνολικά 700 εκατομμύρια ευρώ μέχρι στιγμής.
      Ειδικότερα, η ανοικοδόμηση του ναού επιβραδύνθηκε λόγω της πανδημίας και της μόλυνσης του χώρου από τη σκόνη μολύβδου μετά την πυρκαγιά. Η απομάκρυνση “460 τόνων σκόνης μολύβδου” κόστισε 150 εκατομμύρια ευρώ.
      Κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής οι υπεύθυνοι του έργου παρατήρησαν την έκταση της βρωμιάς που κάλυπτε το εσωτερικό του. Ο Γάλλος υπουργός Πολιτισμού Jean-Michel Guilment χαρακτήρισε “εντυπωσιακό” το γεγονός ότι ένα άγαλμα είναι και πάλι λευκό.
      Ο επικεφαλής του προγράμματος και στρατιωτικός Jean-Louis Georgelin δήλωσε στους Times ότι όταν ανοίξει “θα τον δείτε όπως δεν τον έχετε ξαναδεί ποτέ”.

      Η μεγάλη καταστροφή του 2019
      Η Παναγία των Παρισίων καταστράφηκε εν μέρει από μια τεράστια πυρκαγιά τον Απρίλιο του 2019.
      Ο πρόεδρος Εμμανουήλ έχει θέσει ως στόχο την επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.
      Οι εργασίες για την εσωτερική αποκατάσταση έχουν προχωρήσει αρκετά, ενώ οι εργασίες για το καμπαναριό, τους θόλους και τους σκελετούς έχουν ουσιαστικά αρχίσει με την πρόσφατη ανέγερση μιας σκαλωσιάς 100 μέτρων και 600 τόνων.
      Η Παναγία των Παρισίων, που ολοκληρώθηκε το 1345, θεωρείται ένα από τα ωραιότερα παραδείγματα της γαλλικής γοτθικής αρχιτεκτονικής και αποτέλεσε σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο στο Παρίσι.
       
       
    10. webTV

      Engineer

      Υποστηριζόμενα από την φιλοδοξία των ηγετών να δημιουργήσουν μια νέα εικόνα για την περιοχή (και σε πολλές περιπτώσεις, χρηματοδοτούμενα από τα πλούσια κρατικά ταμεία), τα κτίρια στη Μέση Ανατολή πέτυχαν, τα τελευταία 15 χρόνια, να ανεβάσουν τον πήχη για την αρχιτεκτονική και τη κατασκευαστική καινοτομία παγκοσμίως.
      Μπουρτζ Χαλίφα, Ντουμπάι, ΗΑΕ, $1,5 δισ.

      Το Burj Khalifa του Ντουμπάι υψώνεται 828 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η κορωνίδα της πολυτελούς ανάπτυξης του εμιράτου στο κέντρο της πόλης, άνοιξε το 2010 και έκτοτε κατέχει το ρεκόρ για το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο. Σχεδιασμένο από μια ομάδα με επικεφαλής τον Adrian Smith των Skidmore, Owings & Merrill, αντλεί το ασυνήθιστο, πολυεπίπεδο προφίλ του από το λουλούδι Hymenocallis Or Spider Lily - ένα τοπικό λουλούδι της ερήμου. Διαθέτει 160 ορόφους, όπου και οι πιο πολλοί προορίζονται για γραφεία και διαμερίσματα. Ως στόχος τέθηκε κάποια στιγμή να κατοικούν και θα εργάζονται 12.000 άνθρωποι. Επίσης, στους 30 από τους συνολικά 160 ορόφους στεγάζεται και ένα ξενοδοχείο σχεδιασμένο από τον Τζιόρτζιο Αρμάνι.
      Ο ουρανοξύστης, είναι ορατός από απόσταση 100 χιλιομέτρων υπό καλές καιρικές συνθήκες. Έχει συνολικά 24.348 παράθυρα και το σύστημα καθαρισμού του κόστισε 8 εκ. δολάρια. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο υψηλότερος όροφος έχει διαφορά θερμοκρασίας από τον πρώτο 6-7 βαθμούς Κελσίου.
      Kingdom Center Tower, Ριάντ, Σαουδική Αραβία, $ 1,2 δισ.

      Αναγνωρισμένος σε όλο τον κόσμο, χάρη στο μοναδικό στέμμα του, ο πύργος Kingdom Center του Ριάντ σχεδιάστηκε από την ομάδα του αρχιτεκτονικού στούντιο Ellerbe Becket με έδρα τις ΗΠΑ και τους σαουδάραβες αρχιτέκτονες Omrania. Το προφίλ του κτιρίου σε σχήμα αμυγδάλου ολοκληρώνει την ασημί ανακλαστική επιφάνεια που καλύπτει τους τοίχους του κτιρίου. Στο καπάκι πάνω από το ανεστραμμένο τόξο είναι μια γυάλινη ουρανογέφυρα -παρατηρητήριο.
      Ο ουρανοξύστης αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων φιλοξενεί πολυτελείς κατοικίες, ένα εμπορικό κέντρο και ένα ξενοδοχείο Four Seasons. 
      Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο, Κάιρο, Αίγυπτος, $1,03 δισ.

      Αποτέλεσμα ένος διαγωνισμού του 2003 στον οποίο συμμετείχαν τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία στον κόσμο, σον οποίο επελέγη η πρόταση των ιρλανδών Heneghan Peng Architects. Η κατασκευή ξεκίνησε το 2005, αλλά άνευ προηγουμένου πισωγυρίσματα – συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής κρίσης του 2008, της Αραβικής Άνοιξης το 2011 και της πανδημίας COVID-19 – ώθησαν το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο πολλά χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα. 
      Λούβρο Άμπου Ντάμπι, Άμπου Ντάμπι, ΗΑΕ, $ 650 εκατ

      Βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλε η ηγεσία στα ΗΑΕ για να καταφέρει το «άνοιγμα» του πρώτου παραρτήματος του εμβληματικού μουσείου εκτός Γαλλίας. Σχεδιασμένο από τον Jean Nouvel, το συγκρότημα των 26.000 τμ που καλύπτεται από μια πτυσσόμενη στέγη κόστισε περίπου 650 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή.
      Το Άμπου Ντάμπι πλήρωσε επιπλέον 520 εκατομμύρια δολάρια για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει το όνομα «Λούβρο» για 30 χρόνια, καθώς και ένα τέλος 747 εκατομμυρίων δολαρίων για ανταλλαγή για έργων τέχνης, και ειδικές εκθέσεις.
      Εθνικό Μουσείο Κατάρ, Ντόχα, Κατάρ, $434 εκατ

      Εμπνευσμένο από ένα από τα πιο μαγευτικά φυσικά φαινόμενα της Μέσης Ανατολής –το τριαντάφυλλο της ερήμου, όπου οι κρύσταλλοι παίρνουν τη μορφή λουλουδιών– αυτό το μουσείο 43.000 τμ που σχεδιάστηκε επίσης από τον Jean Nouvel φιλοξενεί 11 μόνιμες γκαλερί.
    11. webTV

      Engineer

      Μέσω της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος σκοπεύει να αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων στο παραλιακό μέτωπο. Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν νέες διόδους, ενώ οι πεζοί θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη θάλασσα.
      Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1,3 χιλιόμετρα, θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
      Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει έξι (6) λωρίδες κυκλοφορίας από τρεις (3) σε κάθε ρεύμα ενώ θα συμβάλει σημαντικά στην μείωση της συμφόρησης με την κατάργηση έξι (6) φωτεινών σηματοδοτών.
      Αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομών του The Ellinikon.
      Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025.
       
    12. webTV

      Engineer

      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      Την περσινή χρονιά είδαμε ένα κύμα ταινιών μικρού μήκους και φωτογραφικών projects που καταγράφουν το μετα-αποκαλυπτικό τοπίο στις πρωτεύουσες των χωρών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
      Ο Ολλανδό-Καναδάς φωτογράφος Ryan Koopmans εκμεταλλεύτηκε την άβολη ησυχία στη Στοκχόλμη για να δημιουργήσει αυτό το παιχνιδιάρικο, καταιγιστικό πορτρέτο των σταθμών του μετρό της πρωτεύουσας.
      «Ως φωτογράφος που ταξιδεύω συνήθως πολύ για τη δουλειά μου, έπρεπε να επικεντρωθώ στο νέο περιβάλλον μου» λέει ο Koopmans στην ιστοσελίδα Nowness. «Βρήκα συναρπαστική την αρχιτεκτονική, τη διάθεση και το χρώμα του συστήματος μετρό Tunnelbana της Στοκχόλμης».
      Οι κυλιόμενες σκάλες από χρώμιο, τα φώτα νέον και οι διάδρομοι του συστήματος μετρό της Στοκχόλμης έχουν περιγραφεί ως «η μεγαλύτερη γκαλερί τέχνης στον κόσμο» από πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι ένας υπόγειος κόσμος γεμάτος πολύχρωμες τοιχογραφίες και εκτεθειμένα θεμέλια που συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν μια αξέχαστη εμπειρία μετακίνησης.
      Το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» είναι το τελευταίο επεισόδιο της συνεχιζόμενης εξερεύνησης της σουρεαλιστικής αρχιτεκτονικής, των δομών και των μεγαλουπόλεων του Koopmans σε όλο τον κόσμο, με έμφαση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες της υπερ-παγκοσμιοποίησης.
      «Με ενδιέφερε ιδιαιτέρως να κινηματογραφήσω τα τρένα, τις κυλιόμενες σκάλες και τις πλατφόρμες σταθμών καθώς έφεραν μια ρετρό-φουτουριστική αισθητική» λέει ο σκηνοθέτης. «Έχω βιώσει τη δική μου εκδοχή του συνδρόμου της Στοκχόλμης, ας το πούμε. Με μάγεψε μια πόλη που έγινε ο ακούσιος δεσμώτης μου.»
       
    13. webTV

      GTnews

      Ισχυρή καταιγίδα εκδηλώθηκε στα βόρεια τμήματα του λεκανοπεδίου της Αττικής τις μεσημβρινές ώρες της Δευτέρας 22 Αυγούστου 2022 η οποία και καταγράφηκε από τις κάμερες του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr στην Πεντέλη όπως φαίνεται και στο βίντεο παρακάτω.
      48.3 mm βροχής και 700 κεραυνοί
      Σύμφωνα με δεδομένα από το πυκνό δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr, το μεγαλύτερο ύψος βροχής στην Αττική καταγράφηκε στον μετεωρολογικό σταθμό στο Τατόι όπου σημειώθηκαν 48.2 mm σε χρονικό διάστημα μικρότερο από 90 λεπτά, ενώ στην ευρύτερη περιοχή το σύστημα καταγραφής κεραυνών Ζεύς ανίχνευσε περισσότερους από 700 κεραυνούς. 
    14. webTV

      Engineer

      Σε ανακοίνωσή της πριν λίγα λεπτά, η NASA αποκάλυψε πως το νερό στη Σελήνη είναι πολύ πιο άφθονο και προσβάσιμο από αυτό που πιστεύαμε έως τώρα. Πέρα από τους βαθιούς, μεγάλους και επικίνδυνους κρατήρες στις πολικές περιοχές της Σελήνης, μικρότεροι και πιο ρηχοί κρατήρες διαθέτουν επίσης νερό σε μορφή πάγου εδώ και εκατομμύρια, ίσως και δισεκατομμύρια χρόνια. Οι μικρότερες αυτές αποθέσεις νερού μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα, αφού θα είναι πολύ πιο προσβάσιμες στους μελλοντικούς αστροναύτες.
      Την παρουσία νερού σε μορφή πάγου (H20) αντί για υδροξύλιο (OH) επιβεβαίωσε και το ιπτάμενο τηλεσκόπιο SOFIA, κάτι που δεν είχαν καταφέρει να διαχωρίσουν προηγούμενες έρευνες. Οι μετρήσεις συνάδουν με την παρουσία ξεχωριστών μορίων νερού ενσωματωμένα σε πετρώματα μέσα στη σεληνιακή επιφάνεια.

      Πέρα από πόσιμο νερό, ο πάγος μπορεί να σπάσει μοριακά σε υδρογόνο και οξυγόνο. Το οξυγόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναπνέουν οι αστροναύτες, ενώ τόσο το υδρογόνο όσο και το οξυγόνο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως καύσιμα πυραύλων. Λιγότερες προμήθειες σε νερό και καύσιμα από τη Γη προς τη Σελήνη, σημαίνει μείωση του κόστους των διαστημικών πτήσεων και αύξηση του αριθμού τους.
      Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης πως το νερό δεν υπάρχει μόνο στις μόνιμα σκιασμένες περιοχές της Σελήνης, αλλά είναι παγιδευμένο και σε κομμάτια γυαλιού τα οποία σχηματίστηκαν από συγκρούσεις μικρομετεωριτών ή βρίσκεται ανάμεσα από στρώματα του εδάφους.
       
    15. webTV

      Engineer

      Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) και συγκεκριμένα η θυγατρική εταιρεία «Deutsche Bahn Regio», παρουσίασαν το νέο περιφερειακό σιδηρόδρομο του μέλλοντος, με την επωνυμία «IdeenzugCity», ένα «concept» για την δημιουργία του νέου περιφερειακού σιδηροδρόμου του μέλλοντος, με σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την άνεση, την χωρητικότητα και την αξιοπιστία. Ο πρότυπος εκθεσιακός σιδηρόδρομος σχεδιάσθηκε από την «Deutsche Bahn Regio» και υλοποιήθηκε από την «Hubl&Hubl», με τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού από περισσότερους από 40 προμηθευτές.
      Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται καθίσματα που ανοίγουν και κλείνουν με το πάτημα ενός κουμπιού, έχοντας με αυτό τον τρόπο την δυνατότητα να προσφέρει έως και 40% μεγαλύτερη χωρητικότητα τις ώρες αιχμής μέσω αύξησης των θέσεων ορθίων και μεγαλύτερη άνεση τις υπόλοιπες ώρες με αυξημένο αριθμό θέσεων καθήμενων.
      Παράλληλα γίνεται δεκτή η μεταφορά για ποδήλατα ή και καρότσια για βρέφη και μικρά παιδιά. Την ίδια στιγμή, ο μεγαλύτερος αριθμός στηριγμάτων για όρθιους επιβάτες εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση, ενώ οι θέσεις Multiflex μπορούν να περιστρέφονται γύρω από τον άξονά τους και να μετακινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών.
      Εργασία στο... τρένο

      Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης και μία ζώνη «City Working» που διαθέτει καθίσματα για τραπεζάκια με φορητούς υπολογιστές και αναδιπλούμενες οθόνες που εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα των χρηστών και οι οποίες μπορούν να συνδέονται με τις συσκευές του επιβάτη. Τα παράθυρα του συγκεκριμένου βαγονιού μετατρέπονται σε οθόνες οι οποίες προσφέρουν πληροφορίες για τους επιβάτες και δείχνουν που βρίσκονται οι θέσεις για ποδήλατα ή καρότσια βρεφών και μικρών παιδιών, ενώ όταν ο συρμός είναι εν κινήσει γίνονται και πάλι διαφανή.

      Στη μετόπη του συρμού η πινακίδα προορισμού προσφέρει θέαση από γωνία 180 μοιρών, ενώ ο φωτισμός LED στο εξωτερικό των βαγονιών αλλάζει χρώμα ανάλογα με το δρομολόγιο αλλά και την πληρότητα στο εσωτερικό τους σε ζωντανό χρόνο. Αν και προς το παρόν, δεν προβλέπεται η κατασκευή του νέου σιδηροδρόμου σε ευρεία κλίμακα πολλά από τα χαρακτηριστικά του θα ενσωματωθούν σε άλλους συρμούς που κυκλοφορούν στη Γερμανία.

      Με αυτό τον τρόπο στοιχεία από το χώρο των επιβατών θα τοποθετηθούν στις ηλεκτράμαξες Class 423 του προαστιακού σιδηροδρόμου (S-Bahn) του Μονάχου και από το εξωτερικό του «IdeenzugCity» στους συρμούς του προαστιακού σιδηροδρόμου της Στουτγάρδης.
      Τέλος, οι θέσεις εργασίας και τα παράθυρα που μετατρέπονται σε οθόνες θα δοκιμασθούν από τον προσεχή Οκτώβριο στον προαστιακό του Αμβούργου, ενώ από το 2022 διώροφα βαγόνια επιβατών θα δοκιμασθούν σε δρομολόγια στο Μόναχο.
      Δείτε ένα virtual tour στο τρένο:
      https://ideenzug-event.de/virtual-tour/ideenzugcity/?language=en
       
    16. webTV

      Engineer

      Η Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. μας συνεχίζοντας τις προσπάθειες ενημέρωσης των συναδέλφων σχετικά με τις τελευταίες τροποποιήσεις του Ν. 4412/16, έτσι όπως προβλέπονται στον πρόσφατο Ν. 4782/21, διοργάνωσε διαδικτυακή διημερίδα – σεμινάριο, με επίκεντρο τις διατάξεις οι οποίες θα εφαρμόζονται από 1/9/2021 καθώς και για την κατανόηση και εφαρμογή των αλλαγών που ήδη ισχύουν στις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα.
      Εισηγητής ήταν ο εκπαιδευτής του ΙΝΕΠ Πολιτικός Μηχανικός Δρ.  Βασίλειος Βασίλογλου.
      Δείτε το υλικό της ημερίδας
      1η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 1Η
      https://www.youtube.com/watch?v=863nGH0_Mq8
       
      2η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 2Η 
      https://www.youtube.com/watch?v=SBUZQ5xomYQ
    17. webTV

      Engineer

      Αν σας έλεγαν πως ένα από τα μεγαλύτερα «νεκροταφεία» τρένων στον κόσμο βρίσκεται στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα μόλις 10χλμ από την Πλατεία Αριστοτέλους που είναι η καρδιά της Θεσσαλονίκης θα το πιστεύατε;
      Κι όμως. Οι εικόνες που κατέγραψαν τα drone της ομάδας “Up Stories” είναι καθηλωτικές και σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό.
      Χιλιάδες βαγόνια και ντιζελομηχανές βρίσκονται ακινητοποιημένα για πάνω από 30 χρόνια στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Ιωνίας Θεσσαλονίκης σε ακτίνα τεσσάρων και πλέον χιλιομέτρων.
      Κάποιοι τα αποκαλούν τα φαντάσματα της Θεσσαλονίκης καθώς πλέον μέσα σε πολλά από αυτά τα βαγόνια βρίσκουν καταφύγιο εκατοντάδες άστεγοι καθώς και διάφοροι άλλοι.
       
    18. webTV

      Engineer

      Ένα εξαθέσιο αεροπλάνο κυψελών καυσίμου υδρογόνου πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση την προηγούμενη εβδομάδα στη Μ. Βρετανία.
      Το Piper M-class της ZeroAvia, που είναι εξοπλισμένο με συσκευή που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποίησε πτήση γύρω από το αεροδρόμιο Cranfield της Αγγλίας, 80 χιλιόμετρα από το Λονδίνο, και στη συνέχεια προσγειώθηκε με ασφάλεια.
      Η πρώτη δοκιμαστική πτήση για ένα επιβατικό αεροπλάνο που τροφοδοτείται από υδρογόνο έγινε το 2016, όταν Γερμανοί μηχανικοί πέταξαν το τετραθέσιο αεροσκάφος HY4 πάνω από το Αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης.
      Ωστόσο, η Βρετανική εταιρεία ZeroAvia δήλωσε στο CNBC ότι αυτή η δοκιμαστική πτήση ήταν «η πρώτη στον κόσμο» αφού το αεροσκάφος της είναι μεγαλύτερο και μοιάζει περισσότερο με εμπορικό αεροπλάνο.
      «Ενώ ορισμένα πειραματικά αεροσκάφη έχουν πετάξει χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ισχύος, το μέγεθος αυτού του εμπορικά διαθέσιμου αεροσκάφους δείχνει ότι οι επιβάτες που πληρώνουν θα μπορούσαν να επιβιβαστούν σε μια πτήση μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Val Miftakhov, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroAvia.
      Η ZeroAvia στοχεύει αρχικά σε μια εμβέλεια 500 μιλίων σε αεροσκάφη 10-20 θέσεων που χρησιμοποιούνται για μεταφορά επιβατών, παράδοση δεμάτων, γεωργία και άλλα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει πειραματικά πιστοποιητικά για τα δύο πρωτότυπα αεροσκάφη της και ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων το 2023.
      Παράλληλα, η εταιρεία διευθύνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer και συνεργάζεται με το Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).
      Το επόμενο βήμα του HyFlyer και της ZeroAvia θα είναι η πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας.
      Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία πιστεύει ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας θα είναι έτοιμα και τα αεροσκάφη H2 για 50 έως 100 επιβάτες. «Τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επί του παρόντος περίπου τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια από τις καλύτερες διαθέσιμες μπαταρίες, ακόμη και με αποθήκευση πεπιεσμένου αερίου H2. Σε πέντε χρόνια, πιστεύουμε ότι η αποθήκευση υγρού υδρογόνου σε αεροσκάφη θα είναι ασφαλής, γεγονός που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε εμβέλεια 1.000+ μιλίων σε ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη», δήλωσε ο Miftakhov.
      https://www.electrive.com/2020/09/30/zeroavia-completes-maidenflight-with-hydrogen-aircraft/
    19. webTV

      Engineer

      Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.  Το έργο βρίσκεται στο 70,3% και κατά μήκος του έχουν αναπτυχθεί 3 εργοτάξια.
      Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου συναντάμε μεταξύ άλλων:
      -1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο,
      -15 Γέφυρες,
      -5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις,
      -1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC),
      -62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας,
      -3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)  & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.),
      -1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι),
      -1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι),
      -1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι),
      -1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι).
      Προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 81,3%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 65,3% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.
      Η συνολική διάρκεια κατασκευής του νοτίου τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021. 
    20. webTV

      Engineer

      Οι έξυπνες πόλεις σε όλο τον κόσμο εστιάζουν στην τεχνολογία για την αύξηση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας. Στην Ιαπωνία, υπάρχουν σχέδια να δημιουργεί μια νέα ανθρωποκεντρική, έξυπνη κοινωνία. Την ονομάζουν Κοινωνία 5.0. Θα επισκεφτούμε δύο ιαπωνικές πόλεις, που έχουν υιοθετήσει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να λύσουν προβλήματα και να βελτιώσουν την ευζωία των ανθρώπων.
      Αϊζουγουακαμάτσου
      Το Αϊζουγουακαμάτσου είναι μια ιστορική πόλη των Σαμουράι. Βρίσκεται στην περιφέρεια της Φουκουσίμα. Έχει 118.000 κατοίκους. Είναι μια περιοχή τεχνολογικών δοκιμών με στόχο την κοινωνική ανάπτυξη. Σ’ αυτό το κέντρο καινοτομίας, μια σειρά φορέων αναπτύσσει την Πλατφόρμα της Έξυπνης Πόλης. Είναι ένα μοντέλο που η προσδοκία είναι να εφαρμοστεί και στην υπόλοιπη χώρα.
      Αυτή η πλατφόρμα συγκεντρώνει δεδομένα από συνδεδεμένα αντικείμενα, όπως πληρωμές με κινητό, την οικιακή ενεργειακή κατανάλωση τα οποία μοιράζεται στη συνέχεια με αρχές, εταιρίες και με την πανεπιστημιακή κοινότητα. Λειτουργεί ως πρότυπο δημιουργίας έξυπνων υπηρεσιών κάθε είδους: μείωση των λογαριασμών κοινής ωφέλειας, έλεγχος της σχολικής προόδου των παιδιών ή παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο.
      Ο Νακαμούρα Σοζίρο είναι επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας της Accenture στην Φουκουσίμα: «Οι πολίτες προσφέρουν τα δεδομένα τους για την περιοχή μέσω ενός συστήματος που ονομάζεται "Συμμετοχή". Για παράδειγμα, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για την υγεία, τα προσωπικά σας ζωτικά δεδομένα ή τα νοσοκομειακά δεδομένα στέλνονται στην περιφέρεια για ανάλυση. Στη συνέχεια γίνονται προσωπικές συστάσεις για να παραμείνετε υγιείς».
      Οι πολίτες πρέπει βέβαια να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για τη χρήση των δεδομένων. Στην ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί, οι ντόπιοι μπορούν να μοιραστούν τα δεδομένα που θέλουν. Όσο περισσότερα προσφέρουν, τόσο πιο εξατομικευμένες γίνονται οι υπηρεσίες. Όσο περισσότερα άτομα συμμετέχουν στο πρότζεκτ, τόσο μεγαλύτερος είναι ο αντίκτυπος για την κοινωνία.
      Αυτός ο κάτοικος συμφώνησε να δώσει πληροφορίες που έχει στο έξυπνο ρολόι του σε ένα πιλοτικό πρότζεκτ για την υγεία. Τα δεδομένα μπορούν να είναι χρήσιμα για την επιστημονική έρευνα, αλλά και για προσωπικές αλλαγές στον τρόπο ζωής. Ο Τακαχάσι Μίκι είναι διευθυντής επικοινωνίας της Arise Analytics: «__Όταν τελειώσαμε την πειραματική φάση, το 89% των ατόμων που χρησιμοποίησαν την υπηρεσία απάντησαν ότι άλλαξαν την συμπεριφορά τους για να βελτιώσουν την υγεία τους».
      Αράο
      Η επόμενη στάση μας είναι το Αράο, στο νησί Κιούσου. Έχει 52.000 κατοίκους. Το ανθρακωρυχείο της πόλης ήταν μέρος της περιοχής εξορύξεων Μίικε, που είναι η μεγαλύτερη στην Ιαπωνία. Είναι πλέον μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
      Όταν το ορυχείο έκλεισε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η πόλη είδε τον πληθυσμό της να μειώνεται γρήγορα. Χιλιάδες έφυγαν τα επόμενα χρόνια και η έξοδος επιταχύνθηκε. Για να αντιστρέψει αυτή την τάση, το Αράο πέρασε στον ψηφιακό κόσμο. Αυτός ο ιππόδρομος έκλεισε το 2012. Σύντομα θα ανοίξει τον δρόμο για μια έξυπνη πόλη που θα προσφέρει νέες δυνατότητες στους κατοίκους.
      Με το σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης αυτών των 350 στρεμμάτων που θα εστιάζουν στην ευζωία, το Αράο προσδοκά να ελκύσει χίλιους νέους κατοίκους. Στο ενδιάμεσο, έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή πολλές πρωτοβουλίες που έχουν να κάνουν με την έξυπνη πόλη. Μία από αυτές είναι η εφαρμογή κοινής χρήσης ταξί, που στηρίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη. Υπολογίζει την βέλτιστη διαδρομή από την αφετηρία στον προορισμό διαφορετικών χρηστών, ώστε να μειωθεί το κόστος. Η τιμή είναι το μισό του κανονικού κόμιστρου, οπότε είναι πάρα πολύ οικονομική.
      Η πόλη δοκιμάζει πιλοτικά και έναν καθρέφτη ευζωίας. Μπορεί να πιάσει τον σφυγμό και να προσφέρει μέσω τεχνητής νοημοσύνης ανάλυση της φυσικής εικόνας του ατόμου: όπως ηλικία, φύλο, διάθεση. Μπορεί να κάνει συστάσεις για αθλητισμό και χαλάρωση. Είναι ένας πρακτικός τρόπος για να έχουν οι κάτοικοι περισσότερη υγεία, ευτυχία και μακροζωία. Ο Ταγκάουα Χιντέκι είναι επικεφαλής του τμήματος γενικής πολιτικής της πόλης του Αράο: «__Θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο όπου η ποιότητα ζωής της κοινωνίας μας να είναι ένα, δύο επίπεδα καλύτερη από την σημερινή».
      Με αυτό το νέο μοντέλο κοινωνικής ανάπτυξης, η Ιαπωνία θέλει να πετύχει τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών για πιο βιώσιμες πόλεις και κοινότητες.
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.