Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    615 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Το e-Village στεγάζεται στο συγκρότημα Green Pea στο Τορίνο, όπου και οι 5 όροφοι της εγκατάστασης είναι αφιερωμένοι στη βιώσιμη ανάπτυξη.
      H Fiat δημιούργησε το e-Village στο Τορίνο. Πρόκειται για το πρώτο «πράσινο χωριό» της αυτοκίνησης, όπου ο όμιλος θα παρουσιάζει στο κοινό όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του, αλλά και τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των προηγμένων και φιλικών προς το περιβάλλον μετακινήσεων.
      Το e-Village στεγάζεται στο συγκρότημα Green Pea στο Τορίνο, όπου και οι 5 όροφοι της εγκατάστασης είναι αφιερωμένοι στη βιώσιμη ανάπτυξη. Ακολουθώντας τον κανόνα 3R (Reuse=επαναχρησιμοποίηση, Recycle=ανακύκλωση, Reduce=μείωση), το e-Village, είναι σχεδιασμένο ώστε να έχει μηδενικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Με συνολική έκταση 1.300 τ.μ., το e-Village φιλοξενεί τις πιο πρωτοποριακές «πράσινες» τεχνολογίες και βέβαια τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του ομίλου FCA.
      Εκτός από τα μοντέλα παραγωγής, όπως το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, τα Plug-in Hybrid Jeep 4xe και το ηλεκτρικό E-Ducato, οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν το πρωτότυπο Fiat Centoventi, αλλά και την εκθαμβωτική Alfa Romeo Tonale, το πρώτο υβριδικό μοντέλο της μάρκας που αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2021.
    2. webTV

      Engineer

      Η Νιγηρία ανακτά 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα έκτασης από τον Ατλαντικό ωκεανό για να δημιουργήσει το project "Eko Atlantic" - μια τεράστια νέα πόλη που πρόκειται να γίνει το νέο οικονομικό κέντρο της Αφρικής.
       
    3. webTV

      Engineer

      Ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα νέα εμβληματικά κτίρια της Ευρώπης. Οι κάτοικοι του Αμβούργου το περίμεναν για χρόνια. Εγκαινιάστηκε χθες, στο Hafen City, στην περιοχή που αποτελεί το ορόσημο της πόλης τα τελευταία χρόνια.
      Σήμερα, μία μέρα μετά από τα επίσημα εγκαίνιά του να προκαλεί δέος κατορθώνοντας και κάνοντας όλα του τα μελλοντικά γεγονότα να γίνονται sold out το ένα μετά από το άλλο. Όλα αυτά για το αρχιτεκτονικό θαύμα του ολοκαίνουριου Μεγάρου Μουσικής στο Αμβούργο. Ένα κτίριο σταθμό στην πολιτιστική και ταυτόχρονα αρχιτεκτονική σκηνή, τόσο της Ευρώπης όσο και διεθνώς.
      Φέρει την αρχιτεκτονική υπογραφή των Herzog & de Meuron και αποτελεί το ψηλότερο επισκέψιμο κτίριο σε όλο το Αμβούργο. Χτισμένο πάνω στον ποταμό Elbe στην περιοχή του Hafen City, το Elbe Philharmonic Hall (η επίσημη ονομασία του στην αγγλική) αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον προνομιούχα όσο αφορά την ακουστική τους μέγαρα μουσικής παγκοσμίως.
      Η κατασκευή του από γυαλί με το σχέδιό του να θυμίζει ένα κύμα νερού υψωμένο στα 110 μέτρα ύψος πάνω από μια αποθήκη του 1963 κοντά στην ιστορική Speicherstadt. Η κατασκευή ξεκίνησε το 2007 και αρχικός προϋπολογισμός ήθελε το κόστος ανέγερσής του να φτάνει τα 450 εκατομ. ευρώ. Παραδόθηκε το 2016 όταν και έγινε η πρώτη επίσημη δοκιμή του.
      Με μεγάλη καθυστέρηση και μεγάλη υπέρβαση προυπολογισμού που λένε ότι θα ξεπεράσει κατά πέντε φορές την αρχική πρόβλεψη. Η συζήτηση που προκάλεσε η αργοπορία του είναι παροιμιώδης για τη Γερμανία. Το δυτικότερο τμήμα του κτιρίου νοικιάζεται από την Westin αποτελώντας ουσιαστικό το Westin Hamburg Hotel φιλοξενώντας 45 δωμάτια.
      Το τελικό του κόστος ανέρχεται πλέον στα 789 εκατομ. ευρώ. Στις 11 Ιανουαρίου 2017 το Elbphilharmonie εγκαινιάζεται επίσημα με ένα μεγάλο κονσέρτο της ορχήστρας NDR Elbphilharmonie υπό την διεύθυνση του Thomas Hengelbrock. Το πρόγραμμά του γεμάτο σπουδαίες και υποσχόμενες παραστάσεις με το κοινό να τις μετατρέπει ήδη σε sold out.
      Το Εlbphilharmonie είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα
      Πρόκειται για ένα απόλυτο, συνολικό, αρχιτεκτονικό έργο τέχνης. Συνδυάζει καινοτόμα αρχιτεκτονική σε μια ιδιαίτερη τοποθεσία, με την πλέον σύγχρονη ακουστική παγκοσμίως αλλά και επί της ουσίας του ένα οραματικό μουσικό πρόγραμμα. Το Elbphilharmonie με την εντυπωσιακή πρόσοψη από γυαλί που κόβει την ανάσα, κρύβει στο εσωτερικό του δύο αίθουσες συναυλιών και ένα ξενοδοχείο με διαμερίσματα αλλά και ένα μεγάλο φουαγιέ που οδηγεί στην plaza. Η plaza εκτείνεται ανάμεσα στην παλιά αποθήκη του 1963 και την γυάλινη κατασκευή, ως δημόσιο πεδίο θέασης 360 μοιρών στην πόλη ενώ στο “The Grand Hall”, την καρδιά του Elbphilharmonie, υπάρχει χωρητικότητα 2.100 επισκεπτών.
      Το καθοριστικό χαρακτηριστικό του Elbphilharmonie δεν είναι άλλο από το γυαλί. Για το εντυπωσιακό κύμα χρειάστηκαν 1.000 κυρτά παράθυρα πάνελ, tailor-made έτσι ώστε να αιχμαλωτίζουν και να αντανακλούν το χρώμα του ουρανού, τις ακτίνες του ήλιου, το νερό και την πόλη μετατρέποντας το Μέγαρο Μουσικής σε ένα γιγαντιαίο κρύσταλλο.
      Η αρχιτεκτονική αισθητική γραμμή άλλωστε ορίζεται με σαφήνεια ακόμα και από το Φουαγιέ του κτιρίου που οδηγεί στην Grand Hall αίθουσα. Οι πολυεπίπεδες σκάλες, περικυκλώνουν την αίθουσα συναυλιών ευρύχωρα, δημιουργώντας εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και προσφέροντας εκπληκτική θέα στην πόλη, στον ποταμό Έλβα και το λιμάνι από κάθε επίπεδο του φουαγιέ.
      Με ακουστική τελευταίας γενιάς
      Υπεύθυνος για την εξαιρετική ακουστική του χώρου ο διάσημος Ιάπωνας Yasuhisa. Στόχος της εταιρείας Toyota του διάσημου Ιάπωνα, για την αίθουσα Grand Hall ήταν η αίθουσα να ενισχύει την φυσική ακουστική της μουσικής, αλλά και να είναι ευαίσθητη σε ηλεκτρονικά συστήματα ήχου. Με αυτόν τον τρόπο, το κοινό μπορεί επίσης να απολαύσει μέχρι και ροκ συναυλίες στο Elbphilharmonie. Η Toyota πιστεύει ότι το Elbphilharmonie άλλωστε πλέον συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων αιθουσών συναυλιών στον κόσμο ως προς την ακουστική του.
       
    4. webTV

      Engineer

      Σύμφωνα με την μυθολογία, η Ηλέκτρα ήταν μία από τις Ωκεανίδες, κόρη του Τιτάνα Ωκεανού και μητέρα της θεάς Ίριδος. Στο όνομα της, η Boundary Layer Technologies, μία startup από την Καλιφόρνια, βρήκε την ιδανική λύση για το ηλεκτροκίνητο φέρι της που σκοπεύει να το ρίξει σύντομα στα νερά και να τα ταράξει. H Electra, σύμφωνα με τους δημιουργούς της είναι ένα «ιπτάμενο» καταμαράν που θα είναι δύο φορές ταχύτερο από τα υπάρχοντα ηλεκτροκίνητα στην αγορά ενώ ταυτόχρονα διανύει και διπλάσια απόσταση.
      Εφοδιασμένη με ένα σύνδεσμο μπαταριών 9.000 kWh οι οποίες βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ταξίδια έως 100 ναυτικά μίλια. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Boundary Layer Technologies η Electra μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν των μισών (48%) ακτοπλοϊκών συνδέσεων στην Ελλάδα. Το ότι η χώρα μας είναι μία αγορά στόχος, λόγω των κοντινών αποστάσεων ανάμεσα στα νησιά, αποδεικνύεται ότι είναι η μόνη, εκτός των ΗΠΑ, που γίνεται ειδική αναφορά και που υπάρχει και σχετικός χάρτης με πιθανές συνδέσεις.
      Το ηλεκτροκίνητο σκάφος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει από 150 (σ.σ. με business class) έως 250 επιβάτες. Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φθάνει τους 40 κόμβους αρκετά υψηλότερη από τα ιπτάμενα δελφίνια που πιάνουν τους 30 κόμβους όταν υπάρχει έντονος κυματισμός. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της Electra ο σχεδιασμός του καταμαράν μειώνει κατακόρυφα τόσο τους κραδασμούς όσο και τον θόρυβο στην καμπίνα ο οποίος λόγω και της χρήσης μπαταρίας είναι μειωμένος κατά 20 ντεσιμπέλ σε σχέση με τα συμβατικά πλοία.
      Electra © Boundary Layer Technologies Electra © Boundary Layer Technologies
      Μηδενικό αποτύπωμα
      Με την ακτοπλοΐα να πρέπει να δώσει τον δικό της αγώνα για μείωση των εκπομπών άνθρακα τα αμέσως επόμενα χρόνια η Electra που αναμένεται να πέσει στα νερά το πρώτο τρίμηνο του 2024 φαντάζει έως η ιδανική λύση με το μηδενικό της αποτύπωμα. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του καταμαράν το κόστος απόκτησης του είναι κατά κατά 35% χαμηλότερο με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο αν ληφθούν υπόψη τα καύσιμα, οι φόροι άνθρακα και ο εκτιμώμενος χρόνος ταξιδιού.
      Στα αρνητικά της Electra είναι ότι δεν μπορεί να καλύψει, σε ότι αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, μακρινές αποστάσεις όπως Πειραιά – Κρήτη λόγω αυτονομίας της μπαταρίας. Επίσης μία πλήρη φόρτιση, που όπως προαναφέρθηκε φθάνει για να καλύψει 100 ναυτικά μίλια, διαρκεί κάτι λιγότερο από τρεις ώρες. Για κάθε ναυτικό μίλι που διανύει χρειάζεται 1,3 λεπτά φόρτισης. Δηλαδή με μία πλήρη φόρτιση το βράδυ και με φορτίσεις κατά τη διάρκεια αποβίβασης και επιβίβασης των επιβατών μπορεί κάλλιστα να καλύψει μικρές και μεσαίες αποστάσεις στην διάρκεια μίας ημέρας.
      Με τα παραπάνω δεδομένα είναι ιδανικό για σύνδεση των λιμανιών της Αττικής με τον Αργοσαρωνικό και τα νησιά των Κυκλάδων, για μετακινήσεις ανάμεσα σε νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, σύνδεση της Κρήτης με Νότιο Αιγαίο, ακτοπλοϊκών γραμμών μεταξύ δυτικής Ελλάδας και νησιών του Ιονίου και νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια.
       
    5. webTV

      Engineer

      Στην κατασκευή ενός τεχνητού νησιού, το οποίο χαρακτηρίζεται ως το πρώτο τεχνητό ενεργειακό νησί στον κόσμο, προχωρούν οι βελγικές εταιρείες υπεράκτιων κατασκευών Jan De Nul και DEME, μέσω της κοινοπραξίας TM EDISON, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού.
      Το νησί θα κατασκευαστεί σε απόσταση περίπου 45 χιλιομέτρων από τις βελγικές ακτές και θα καταλαμβάνει έκταση περίπου 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Στόχος, να χρησιμεύσει ως συνδετήριος κρίκος μεταξύ του υπεράκτιου αιολικού πάρκου που αναπτύσσεται στην περιοχή, ισχύος 3,5 GW, και του χερσαίου δικτύου υψηλής τάσης της χώρας.
      Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νησιού ξεκίνησε τον Ιανουάριο, με την κοινοπραξία των δύο εταιρειών να επιλέγεται λόγω της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν. Η κατασκευή του θα βασιστεί σε τσιμεντένια μπλοκς γεμισμένα με άμμο. Θα διαθέτει ένα μικρό λιμάνι και μια πλατφόρμα ελικοπτέρου, που θα επιτρέπει στα συνεργεία συντήρησης να το επισκέπτονται.Ο τελικός σχεδιασμός για τη μορφή που θα λάβει το νησί, εκπονείται αυτή την περίοδο.
      Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ το νησί εκτιμάται ότι θα έχει σχηματιστεί έως τον Αύγουστο του 2026. Κατόπιν, θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την εγκατάσταση της υποδομής υψηλής τάσης που θα μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από τη μελλοντική υπεράκτια αιολική ζώνη του Βελγίου στην ξηρά.
      Το νησί θα συνδυάζει τόσο το συνεχές όσο και το εναλλασσόμενο ρεύμα, με την υποδομή υψηλής τάσης να είναι σε θέση να συσσωρεύει την ενέργεια που θα παράγεται από το υπό ανάπτυξη θαλάσσιο αιολικό πάρκο του Βελγίου που φέρει την επωνυμία «Princess Elisabeth». Παράλληλα, θα χρησιμεύσει ως κόμβος για μελλοντικές διασυνδέσεις με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία.
      Η κατασκευή του νησιού χρηματοδοτείται τόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και από τη βελγική κυβέρνηση, η οποία θα επενδύσει το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
    6. webTV

      Engineer

      Ξεκίνησε το ταξίδι του από τη δυτική Γαλλία πριν από ένα χρόνο και εδώ και τρεις μήνες ταξιδεύει με απόλυτη αυτονομία στη Μεσόγειο. Το Energy Observer το πρώτο πλοίο που κινείται αποκλειστικά με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και υδρογόνο κατέπλευσε στη Μαρίνα Φλοίσβου, στο Φάληρο. Έχει διανύσει 7.000 ναυτικά μίλια χωρίς να παράξει εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.
      Ως πρώτος πρεσβευτής των στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ για τη Γαλλία, μεταφέρει το μήνυμα πως η οικολογική μετάβαση περνά από την ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας και την προστασία των οικοσυστημάτων.
      Ο Κριστόφ Σαντεπί, πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα μιλά για το Energy Observer: «Σε όλη την Ευρώπη, σε όλον τον κόσμο, πρέπει να έχουμε ένα ενεργειακό μίγμα όπου το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δεν θα σταματά να αυξάνεται. Βλέπουμε πως αυτό είναι εφικτό. Βλέπουμε ότι μπορούμε να έχουμε ένα αυτόνομο πλοίο με 100% καθαρή ενέργεια και 100% ανανεώσιμη. Εδώ έχουμε το εξαιρετικό παράδειγμα της θέλησης μιας ομάδας που είναι πεπεισμένη ότι πρέπει να καταβάλουμε συλλογικά προσπάθειες για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης, την επίτευξη της οικολογικής μετάβασης.»
      Το πρωτοποριακής τεχνολογίας πλοίο έκανε μια στάση και στην Τήλο, το νησί που είναι πολύ κοντά στην πλήρη ενεργειακή αυτονομία. Η επιστημονική ομάδα του βρήκε στην Ελλάδα ιδανικό πεδίο ερευνών έκανε όμως και σειρά αρνητικών διαπιστώσεων.
      https://twitter.com/VicErussard/status/1009050283429781504
      Ο Βικτοριέν Ερυσάρ, δημιουργός και καπετάνιος του Energy Observer μιλά για την ελληνική εμπειρία τους: «Ήταν μεγάλη απογοήτευση η διαπίστωση πως έχουμε πολύ μικρό κεφάλαιο υποθαλάσσιας πανίδας. Σχεδόν δεν υπήρχαν ψάρια. Ήταν κάπως τρομακτικό. Το πρόβλημα προφανώς προέρχεται από την τουριστική πίεση, την υπεραλιεία ενώ μεγάλο πρόβλημα είναι η εξαφάνιση των λιβαδιών της Ποσιδωνίας. Προσωπικά, προβληματίζομαι από το πρόβλημα των μικροπλαστικών. Είναι πραγματικά τρομακτικό και είναι επείγον να βρούμε εναλλακτικές λύσεις, είναι εξαιρετικά σημαντικό.»
      Η ομάδα Energy Observer καταγράφει ευρήματα, στόχους, προτεραιότητες και καινοτομίες που αναπτύσσονται στην Ελλάδα στο ντοκιμαντέρ η «Οδύσσεια του μέλλοντος».
      Σχετικά με το «Energy Observer»
      Είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο πλοίο υδρογόνου χωρίς εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και λεπτών σωματιδίων. Αυτό το πλοίο του μέλλοντος κινείται με ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από ένα μίγμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ένα σύστημα παραγωγής υδρογόνου απαλλαγμένο από το διοξείδιο του άνθρακα από θαλασσινό νερό.
      Η τεχνολογική και επιστημονική αυτή πρόκληση αποσκοπεί στο να δοκιμάσει σε ακραίες συνθήκες προηγμένες τεχνολογίες που προδιαγράφουν τα ενεργειακά δίκτυα του αύριο, εφαρμόσιμα στο επίγειο περιβάλλον.
      Το «Energy Observer» πραγματοποιεί σήμερα μια πραγματική Οδύσσεια του μέλλοντος διάρκειας έξι ετών (2017-2022), σε 50 χώρες, πραγματοποιώντας 101 στάσεις, υπό την επιμέλεια του Victorien Erussard, ιδρυτή και κυβερνήτη και του Jérôme Delafosse, υπεύθυνου αποστολής και δημιουργού των ντοκιμαντέρ. Ένας γύρος του κόσμου για να γίνει βιτρίνα των καινοτομιών στον τομέα της οικολογικής μετάβασης, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του ευρύ κοινού στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την βιοποικιλότητα, την αγροοικολογία, την κινητικότητα και τη κυκλική οικονομία, κατά τη διάρκεια των στάσεων που πραγματοποιεί στην πορεία του, στα κοινωνικά δίκτυα και μέσω μια συλλογής ντοκιμαντέρ.
      Η εκστρατεία αυτή του 21ου αιώνα έχει ως σταθερά την εφαρμογή των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, όπου το Energy Observer είναι ο πρώτος Πρεσβευτής για τη Γαλλία.
      Το «Energy Observer» τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας κ. Emmanuel Macron, διαθέτοντας επίσης την επίσημη υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της UNESCO και του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας- IRENA.
       
       
    7. webTV

      Engineer

      Η σήραγγα του Fehmarnbelt αποτελεί ένα έργο που θα ενώσει το γερμανικό νησί Fehmarn με το νησί Lolland της Δανίας στην θάλασσα της Βαλτικής.
       
      Η διαδρομή θα έχει μήκος 18 χιλιόμετρα και θα παρέχει την δυνατότητα διάσχισης με αυτοκινητόδρομο αλλά και σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των δύο σημείων.
       
      Στο σημείο κατασκευής του έργου σήμερα λειτουργεί γραμμή ferry boat και το έργο αναμένεται να εξοικονομήσει 1 ώρα χρόνο διαδρομής. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 5.1 δισ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί ως το 2020.
       

       
      Δείτε την ιστοσελίδα του έργου και περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.femern.com/
       

       

       
      http://visualarchive.femern.com/VisualArchiveMedia/Display/756ef302-91b5-43a7-949c-a8c5a29554ee_fehmaren18.TIF
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/28229-fehmarnbelt-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1
    8. webTV

      Engineer

      Το επόμενο ολλανδικό project στην περιοχή βορειότερα του Amsterdam, είναι η γειτονιά Floriade της πόλης Almere, η οποία το 2022 σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα αποτελεί την πρασινότερη και οικολογικότερη γειτονιά σε ολόκληρο τον κόσμο. Δείτε το video του project:
       

       




      Πηγή εικόνων: https://www.mvrdv.nl/projects/23/almere-floriade-2022
    9. webTV

      Engineer

      Το σχέδιο επανατοποθέτησης της πόλης θα διαρκέσει συνολικά 20 χρόνια και θα εκτελεστεί σε φάσεις για τους 20.000 κατοίκους της περιοχής:
       
    10. webTV

      Engineer

      Στη μάχη κατά της πυρκαγιάς Carr στο Ρέντινγκ της Καλιφόρνια συμμετέχει το Global SuperTanker: Πρόκειται για το μεγαλύτερο πυροσβεστικό αεροσκάφος στον κόσμο- ένα τροποποιημένο Boeing 747, το οποίο έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο αποτελεσματικά πυροσβεστικά μέσα στη πολιτείας.
      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του SFGate, το αεροσκάφος τώρα μεταφέρει μέχρι 19.000 γαλόνια νερού ή επιβραδυντικού υγρού, και μπορεί να πετά σε ταχύτητες μέχρι και 960 χλμ / ώρα. Το αεροσκάφος συμμετείχε και στην κατάσβεση των πυρκαγιών του Αυγούστου 2017 στην Καλιφόρνια. Σύμφωνα με το Mercury News, το αεροσκάφος εδρεύει στην αεροπορική βάση ΜακΚλέλαν έξω από το Σακραμέντο, και είναι γνωστό ως «The Spirit of John Muir». Πέρα από το εντυπωσιακό του φορτίο (σχεδόν διπλάσιο του επόμενου μεγαλύτερου πυροσβεστικού αεροσκάφους), ο απαιτούμενος χρόνος ανεφοδιασμού του είναι περίπου 30 λεπτά.

      Σημειώνεται πως οι νεκροί από την πυρκαγιά στη βόρεια Καλιφόρνια έχουν ανέλθει στους πέντε, ενώ η φωτιά έχει καταστρέψει πάνω από 34.000 εκτάρια βλάστησης από την περασμένη Δευτέρα. Πάνω από 4.000 κτίρια απειλούνται από τη φωτιά, σύμφωνα με τις αρχές, ενώ ένας «στρατός» 3.500 πυροσβεστών, με τη στήριξη εναέριων μέσων, καταβάλλει προσπάθειες για την κατάσβεσή της.
       
       
    11. webTV

      Engineer

      Τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής κατά τα τελευταία σαράντα χρόνια μπορούν να δουν σε ένα timelapse οι χρήστες του Google Earth και ενώ ο κολοσσός του διαδικτύου εγκαινίασε τη νέα του υπηρεσία.
      Συγκεκριμένα, η Google διέθεσε στο κοινό τη νέα υπηρεσία Timelapse του Google Earth που επιτρέπει τους χρήστες να «γυρίσουν πίσω το χρόνο» και να παρακολουθήσουν τις αλλαγές που έχουν καταγραφεί στο πλανήτη μας σε βάθος 37 ετών. Κάθε χρήστης της νέας αυτής υπηρεσίας θα έχει τη δυνατότητα αποθήκευσης βίντεο και εικόνων από το Timelapse για δική του χρήση.
      «Τα τελευταία 15 χρόνια, δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν στραφεί στο Google Earth για να απολαύσουν συναρπαστικές όψεις του πλανήτη μας από αμέτρητες διαφορετικές γωνίες», αναφέρει η Ρεμπέκα Μουρ, διευθύντρια των Google Earth και Earth Engine & Outreach συμπληρώνοντας πως από το 2017 οι χρήστες μπορούν να δουν τον πλανήτη μας και μέσα από μια εντελώς νέα διάσταση - τον χρόνο.
      «Με τη λειτουργία Timelapse, έχουν ενσωματωθεί στο Google Earth 24 εκατομμύρια δορυφορικές φωτογραφίες των τελευταίων 37 ετών, δημιουργώντας μια διαδραστική εμπειρία τεσσάρων διαστάσεων. Πλέον, ο καθένας μπορεί να παρακολουθεί το χρόνο να εξελίσσεται παντού στον κόσμο, με έναν τρόπο που συνοψίζει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες πλανητικών αλλαγών», ανέφερε η Ρεμπέκα Μουρ.
      «Ο πλανήτης μας αντιμετώπισε ραγδαίες περιβαλλοντικές αλλαγές τον τελευταίο μισό αιώνα – περισσότερες από κάθε άλλη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας. Πολλοί από εμάς βιώσαμε αυτές τις αλλαγές στις κοινότητες μας – προσωπικά, ήμουν μεταξύ των χιλιάδων κατοίκων της Καλιφόρνια που εγκατέλειψαν πέρσι τα σπίτια τους εξαιτίας των πυρκαγιών. Άλλοι αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως κάτι αόριστο και μακρινό, όπως το λιώσιμο των πάγων και η συρρίκνωση των παγετώνων», συμπλήρωσε.
      «Με το Timelapse στο Google Earth, έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα του μεταβαλλόμενου πλανήτη μας στις άκρες των χεριών μας – μια εικόνα που δείχνει όχι μόνο τα προβλήματα, αλλά και τις λύσεις, καθώς και την μαγευτική ομορφιά των φυσικών φαινομένων σε βάθος δεκαετιών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
      Προκειμένου να εξερευνήσετε την εφαρμογή Timelapse στο Google Earth, επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Χρησιμοποιώντας τη μπάρα αναζήτησης, μπορείτε να «γυρίσετε τον χρόνο πίσω», σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη θέλετε.
       
    12. webTV

      Engineer

      Με έναν τεράστιο ορεινό όγκο να βρίσκεται από πάνω του, το βαθύτερο σιδηροδρομικό τούνελ στον κόσμο είναι παράλληλα και το μακρύτερο! Πού βρίσκεται;
      Ένα ακόμη σύγχρονο κατασκευαστικό θαύμα είναι το σιδηροδρομικό τούνελ, το οποίο βρίσκεται στην Ευρώπη και κατάφερε να σηκώσει από τις μεταφορές το... «βάρος» των Κεντρικών Άλπεων.
      Ο λόγος για το Gotthard Base Tunnel (GBT) ένα σιδηροδρομικό τούνελ μήκους 57,09 χιλιομέτρων, το οποίο «τρυπά» τις ελβετικές Άλπεις. Περνά κάτω από όρος Άγιος Γοτθάρδος με το ομώνυμο πέρασμα (Gotthard Pass) και ενώνει τα καντόνια Uri και Ticino, τη Βόρεια με τη Νότια Ελβετία και κατ' επέκταση τα εμπορικά λιμάνια της Ολλανδίας με τον Ευρωπαϊκό Νότο.
      To GBT αποτελεί μέρος του Νέου Σιδηροδρομικού Δικτύου (New Railway Link through the Alps -NRLA) των Κεντρικών Άλπεων και είναι το μεγαλύτερο από αυτά, ενώ εξυπηρετεί και τη σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο.\

      Βρισκόμενο στη βάση του ορεινού όγκου που διαπερνά (γι' αυτό και ονομάζεται σήραγγα βάσης) το GBT κατασκευάστηκε με στόχο να αυξήσει την ασφάλεια στις μεταφορές, κυρίως των εμπορευμάτων αλλά και των επιβατών, αφού τα φορτηγά δεν χρειάζεται πλέον να «σκαρφαλώνουν» το Gotthard Pass, με το φορτίο να μεταφέρεται με τρένο.
      Παράλληλα μειώνει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των οχημάτων στην περιοχή, ενώ μειώνει και το χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει κανείς στις πόλεις που συνδέει το GBT.

      Η σχεδίαση του κάνει επίσης το GBT το χαμηλότερο σε ύψος επίπεδο πέρασμα των Άλπεων, ενώ οι πολύ μικρές κλίσεις που παρουσιάζει η σχεδόν επίπεδη σιδηροδρομική γραμμή, σε σχέση με εκείνες που χρησιμοποιούνταν πριν από αυτό, επιτρέπει στις εμπορικές αμαξοστοιχίες να αυξήσουν το βάρος των εμπορευμάτων που μεταφέρουν καθώς περνούν από εκεί πάνω από 100%.
      Είναι επίσης και το πρώτο επίπεδο τούνελ που περνά κάτω από οποιονδήποτε ορεινό όγκο στον κόσμο αλλά και εκείνο που βρίσκεται βαθύτερα κάτω από τη γη με μέσο βάθος τα 2.000 μέτρα καθώς περνά κάτω από τα βουνά Chrüzlistock και Piz Vatgira με τον ύψος των κορυφών τους να βρίσκεται στα 2.709 και 2.983 μέτρα αντίστοιχα. Ειδικά κάτω από τη δεύτερη κορυφή, το τούνελ βρίσκεται "θαμμένο" κάτω από 2.450 μέτρα βράχου.

      Ως ιδέα η σιδηροδρομική σήραγγα GBT υπήρχε ήδη από την 10ετία του'80. Η κατασκευή της ωστόσο αποφασίστηκε με δημοψήφισμα από τον Ελβετικό λαό που πραγματοποιήθηκε το 1992, με το 64% να τάσσεται υπέρ της κατασκευής του. Την κατασκευή του ανέλαβε η AlpTransit Gotthard AG, θυγατρική της εταιρείας Ελβετικών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων SBB CFF FFS.
      Οι προεργασίες για το GBT και η διερεύνηση του ορεινού όγκου όπου θα κατασκευαζόταν ξεκίνησαν τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1996, με την έναρξη της κατασκευής του να ξεκινά επίσημα στις αρχές Νοεμβρίου του 1999. Η κατασκευή του GBT κράτησε 17 ολόκληρα χρόνια με το κόστος του τεράστιου αυτού εγχειρήματος να ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ, ενώ κατά την διάρκεια της κατασκευής του έχασαν τη ζωή τους και εννέα εργάτες.

      Μέσα από το GBT περνούν, εκτός από εμπορικά τρένα και επιβατικά με τα τελευταία να αναπτύσσουν ταχύτητες που φτάνουν έως τα 250 χλμ./ώρα. περνώντας μέσα από το τούνελ των 57 χιλιομέτρων σε διάστημα 20 λεπτών.
       
    13. webTV

      Engineer

      Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος αφιέρωσε μια από τις εκπομπές του στην πρωτεύουσα της Ελλάδας με τον τίτλο: «Η Αθήνα στα ραντάρ», στο πλαίσιο της σειράς «Η Γη από το Διάστημα».
       
      Στο βίντεο που προβλήθηκε αναλύεται η εικόνα της Αθήνας από ψηλά που τραβήχτηκε στις 22 Απριλίου σε λειτουργία «ευρείας λήψης με συμβαλομετρία, η οποία είναι και προεπιλεγμένη λειτουργία πάνω από ηπειρωτικές περιοχές, με εύρος λήψης 250 χλμ. και χωρική ανάλυση εικονοστοιχείου 5 επί 20 μ.
       
      Η παρουσιάστρια ενημερώνει τους θεατές πως η Αθήνα βρίσκεται στο κέντρο του λεκανοπεδίου και περιβάλλεται από τέσσερα μεγάλα βουνά, με ψηλότερο αυτό της Πάρνηθας, που βρίσκεται στα βόρεια με μέγιστο υψόμετρο τα 1420 μ. Το μεγαλύτερο μέρος της Πάρνηθας είναι εθνικό προστατευόμενο πάρκο, το οποίο όμως υπέστη σοβαρές ζημιές το 2007 λόγω των πυρκαγιών που έπληξαν την χώρα.
       

       
      Στο αριστερό τμήμα της εικόνας, οι φωτεινές αντανακλάσεις ραντάρ είναι τα πλοία στο Σαρωνικό κόλπο, κοντά στα λιμάνια της περιοχής και στο κυριότερο λιμάνι της Ελλάδας, τον Πειραία.
       
      Στο δεξιό τμήμα, διακρίνονται οι διάδρομοι του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Λείες επιφάνειες, όπως οι διάδρομοι του αεροδρομίου ή το νερό, εμφανίζονται σκοτεινές στις εικόνες ραντάρ, γεγονός που τις καθιστά εύκολες στο να εντοπιστούν, όπως για παράδειγμα το χαρακτηριστικό σχήμα U της λίμνης του Μαραθώνα στο επάνω δεξιά τμήμα της εικόνας.
       
      Αυτό καθιστά τις εικόνες ραντάρ ιδιαίτερα κατάλληλες για τον εντοπισμό υδάτινων πόρων ή για την παρακολούθηση της έκτασης μίας πλημμύρας, πληροφορίες χρήσιμες για τις προσπάθειες αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/84206
       
      Δείτε όλες τις playlist του Michanikos.gr webTV εδώ: https://www.youtube.com/channel/UCNqQHX1CL923wiTHhW_bLZw/playlists
    14. webTV

      Engineer

      Η Παλιά Πόλη της Ρόδου είναι πόλος έλξης για τους επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Ένα από τα στοιχεία που την κάνουν ενδιαφέρουσα είναι η συνύπαρξη αρχιτεκτονικών από τις διαφορετικές ιστορικές περιόδους.
      Προεξάρχουσες είναι αυτές του τάγματος των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη, και των Οθωμανών. Το δαιδαλώδες δίκτυο από στενά δρομάκια και λιθόκτιστες οδούς με εντυπωσιακά ιπποτικά κτίρια, του 15ου και του 16ου αι., συμπληρώνεται από εκκλησίες, τζαμιά, σιντριβάνια και σκιερές πλατείες όπου μπορείτε να απολαύσετε καφέ και φαγητό. Η UNESCO έχει συμπεριλάβει την Πόλη στον κατάλογο των πόλεων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (World Heritage Towns).
      Τα τείχη και οι πύλες
      Το περπάτημα (1 χλμ.) πάνω σε ένα τμήμα των τειχών της Παλιάς Πόλης είναι ο καλύτερος τρόπος να κάνετε την πρώτη γνωριμία μαζί της. Τα τείχη εκτείνονται σε 4 χλμ. και τα στολίζουν πύργοι, προμαχώνες και επιβλητικές πύλες με τα οικόσημα των Ενετών. Αυτά που βλέπετε κατασκευάστηκαν την περίοδο ανάμεσα στις δύο πολιορκίες των Οθωμανών (1480 και 1522). Γύρω από την οχύρωση υπάρχει μία φαρδιά τάφρος.
      Η πρόσβαση στην Παλιά Πόλη γίνεται από 7 εντυπωσιακές και μεγάλες πύλες, μαζί με κάποιες μικρότερες που υπάρχουν στην περίμετρο. Κάποιες δημιουργήθηκαν την εποχή των Ιπποτών, άλλες τις έφτιαξαν οι Ιταλοί. Η πιο εντυπωσιακή όλων είναι η Θαλασσινή με τους δυο πύργους, κτισμένη το 1478 και έμβλημα της Παλιάς Πόλης. Οι υπόλοιπες είναι: Του Αγίου Παύλου (είσοδος από το Μανδράκι), της Ελευθερίας, η Αμπουάζ, του Αγίου Αθανασίου (Καινούργια Πόρτα), του Αγίου Ιωάννου (Κοσκινούς) και της Ακαντιάς.

      Photo: Κλαίρη Μουσταφέλλου

      Η πανέμορφη πύλη των ιπποτών στην είσοδο της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου/Kλαίρη Μουσταφέλλου
      Περπατώντας στη μεσαιωνική τάφρο
      Είναι ο ωραιότερος περίπατος στην Πόλη της Ρόδου, συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. Το τοπίο είναι υπέροχο, με πολύ πράσινο και φοίνικες και περπατώντας θα θαυμάσετε τους προμαχώνες, τις επάλξεις, τους μεσαιωνικούς πύργους και τα στιβαρά τείχη. Η ησυχία που επικρατεί θα σας κάνει να νομίσετε πως είστε στην εξοχή. Οι είσοδοι είναι τρεις: Aπό την πύλη της Ακαντιάς, των Κανονιών και του λιμανιού της πόλης.

      Ο δρόμος των ιπποτών τη νύχτα/Photo: Kλαίρη Μουσταφέλλου

      Photo: Κλαίρη Μουσταφέλλου
      Η διάσημη Οδός των Ιπποτών
      Είναι το σημείο στο οποίο από το οποίο θα περάσετε οπωσδήποτε καθώς, ειδικά την ώρα του δειλινού που ανάβουν τα φώτα, η ατμόσφαιρα της εποχής των ιπποτών αναβιώνει. Η οδός των Ιπποτών, που έχει αποκατασταθεί στη μορφή που είχε την εποχή της δημιουργίας της, ουσιαστικά ακολουθεί τον αρχαίο δρόμο που οδηγούσε από το λιμάνι στο ναό του Ήλιου. Αρχίζει στην πλατεία Μουσείου και φτάνει μέχρι το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου. Σε όλη τη διαδρομή θα θαυμάζετε τα λεγόμενα καταλύματα των «Γλωσσών» -των εθνοτήτων, δηλαδή, που συμμετείχαν στο Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών. Κάθε «Γλώσσα» διέθετε ξεχωριστό χώρο που χρησίμευε ως τόπος συγκέντρωσης των μελών και ξενώνας για τους επίσημους επισκέπτες.

      Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου/ Photo: Shutterstock
      Το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου (ή Μεγάλων Μαγίστρων)
      Στο ψηλότερο σημείο της Οδού των Ιπποτών, στη ΒΔ πλευρά της Παλιάς πόλης, υψώνεται το εμβληματικό Καστέλο, το σπουδαιότερο κτίριο της Ιπποτοκρατίας. Η αρχική κατασκευή του έγινε τον 14ο αι., στη θέση βυζαντινής ακρόπολης του 7ου αι. Ήταν το διοικητικό κέντρο των Ιωαννιτών ιπποτών. Εδώ κατοικούσε ο Μέγας Μάγιστρος με τους αυλικούς του, και συνεδρίαζε με τους επικεφαλής των «Γλωσσών».
      Η υπερμεγέθης ξύλινη πόρτα και οι δυο τεράστιοι πύργοι είναι μια από τις χαρακτηριστικές εικόνες της Ρόδου, ενώ η εσωτερική αυλή εντυπωσιάζει με τα αγάλματα της ελληνιστικής και ρωμαϊκής περιόδου. Το Παλάτι λειτουργεί ως μουσείο. Στον πρώτο όροφο θα δείτε ψηφιδωτά δάπεδα από μνημεία της Κω, και έπιπλα της μεσαιωνικής εποχής. Στο ισόγειο υπάρχουν δύο μόνιμες εκθέσεις που αφορούν την ιστορία της Ρόδου από το 408 π.Χ. που ιδρύθηκε μέχρι που την κατέλαβαν οι Οθωμανοί το 1522. Στους χώρους οργανώνονται τα καλοκαίρια μουσικές βραδιές και συναυλίες της Φιλαρμονικής Ρόδου. Αν είστε στο νησί ελάτε οπωσδήποτε, θα είναι από τα ωραιότερα θεάματα-ακροάματα της ζωής σας!
      Info: Σύμφωνα με τις νεότερες θεωρίες των αρχαιολόγων στο σημείο όπου υψώνεται το Παλάτι των Μεγάλων Μαγίστρων είχε στηθεί ο Κολοσσός της Ρόδου (και όχι στο παλιό λιμάνι). Τηλ.: 22413 65270
      Οι πλατείες
      Μέσα στην παλιά πόλη θα βρείτε τις πλατείες Σύμης, Αργυροκάστρου, Μουσείου και Ιπποκράτους. Σε όλες υπάρχουν μνημεία. Όπως το ιπποτικό Οπλοστάσιο, το σιντριβάνι που ήταν ουσιαστικά μια κολυμπήθρα της παλαιοχριστιανικής εκκλησίας της Αγίας Ειρήνης της Αρνίθας (6ος αι.), στην πλατεία Αργυροκάστρου.
      Η πλατεία Ιπποκράτους, που θα βρείτε μπαίνοντας από την Θαλασσινή πύλη, είναι η πιο ζωντανή από όλες -ειδικά το βράδυ -γεμάτη τραπεζάκια από καφέ-εστιατόρια. Άλλο ένα δημοφιλές σημείο της Παλιάς πόλης είναι η οδός Ορφέως, με τα πλατάνια που σκιάζουν τα καφέ και τα εστιατόρια. Προτιμήστε να έρθετε το βράδυ.

      Ρόδος / Photo: Κλαίρη Μουσταφέλλου
      Αγορές στην οδό Σωκράτους
      Αγορά ήταν και παραμένει. Την επέλεξαν οι αρχαίοι, οι Βυζαντινοί, οι ιππότες, οι Οθωμανοί και οι Ροδίτες της σύγχρονης εποχής που λειτουργούν εκεί δεκάδες τουριστικά μαγαζιά με σουβενίρ, ρούχα, κοσμήματα, δερμάτινα, κεραμικά, χαλιά κ.α. Υπάρχουν τρία τεμένη: το Κατριβάν τζαμί, το Αγά τζαμί και το τζαμί του Σουλεϊμάν (Κόκκινο τζαμί). Πάντως σε μια βραβευμένη πόλη-μνημείο θα περίμενε κανείς καλύτερη αισθητική από τους ιδιοκτήτες των τουριστικών καταστημάτων.
      Τα λιμάνια της Ρόδου και τα περίφημα Ελάφια
      Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά τρία λιμάνια διαθέτει η πόλη της Ρόδου. Το ρηχό Μανδράκι (μόνο για μικρά σκάφη και κότερα), το Μεγάλο Λιμάνι, όπου δένουν τα επιβατηγά πλοία, και την Ακαντιά, όπου λειτουργεί η μεγάλη μαρίνα Ρόδου. Τα δύο διάσημα χάλκινα ελάφια, σύμβολα του νησιού, είναι στημένα εκατέρωθεν της εισόδου του Μανδρακίου, πάνω σε στήλες από πωρόλιθο. Παλιά υποστηρίχθηκε η θεωρία ότι στη θέση των ελαφιών στεκόταν ο Κολοσσός. Τα πλοία έπλεαν κάτω από τα πόδια του και το πέρασμα έκλεινε τα βράδια με αλυσίδα. Ωστόσο, πιο έγκυρες έρευνες απέδειξαν ότι αυτό δεν μπορεί να συνέβη, καθώς οι το βραχώδες κρηπίδωμα αυτού του λιμανιού δεν μπορούσε να χωρέσει το τεράστιο άγαλμα.
      Το μικρό φρούριο στην άκρη του λιμενοβραχίονα στο Μανδράκι είναι το κάστρο του Αγίου Νικολάου, που κτίστηκε την περίοδο 1464-1467 και έχει αποκατασταθεί. Οι τρεις ανεμόμυλοι που θα συναντήσετε κάνοντας τον περίπατό σας στον μόλο, κατασκευάστηκαν τον 15ο αι. για να αλέθουν τα σιτηρά που ξεφόρτωναν τα εμπορικά πλοία.

      Τα εμβληματικά ελάφια της Ρόδου / Photo: Unsplash
      Ο Κολοσσός της Ρόδου
      Σε ανάμνηση της νίκης τους κατά του Δημήτριου του Πολιορκητή, οι κάτοικοι έκτισαν ένα εντυπωσιακό άγαλμα με ύψος 33 μέτρα προς τιμή του Απόλλωνα, θεού του φωτός. Χρονολογείται γύρω στο 304 π.Χ. και ολοκληρώθηκε σε 12 χρόνια. Το 226 π.Χ. ένας μεγάλος σεισμός το κατέστρεψε και δεν αναστηλώθηκε ποτέ. Επί εκατοντάδες χρόνια τα συντρίμμια του Κολοσσού έμειναν βυθισμένα στο λιμάνι. Όμως, το 654 μ.Χ., που οι Άραβες κατέλαβαν το νησί, το αποσυναρμολόγησαν για να το πουλήσουν στη Συρία. Ο θρύλος λέει ότι για τη μεταφορά του χρησιμοποιήθηκαν 900 καμήλες.
    15. webTV

      Engineer

      Τον Ιούνιο του 2022, η Μεσόγειος χαρακτηρίστηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) ως Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) για τα οξείδια του θείου (SOX). Αυτό σημαίνει, ότι τα κράτη μέλη του IMO (όπως και η Ελλάδα) πρέπει να λάβουν μέτρα προς όφελος της υγείας των ανθρώπων και του περιβάλλοντος όσον αναφορά τις δραστηριότητες της ναυτιλίας.
      Στην περιοχή της Μεσογείου, πάνω από 500 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε περιοχές όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση υπερβαίνει τα όρια των αντίστοιχων εθνικών προτύπων ποιότητας ή/και τα επίπεδα που θεωρούνται ανθυγιεινά σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Όταν οι άνθρωποι αναπνέουν αυτόν τον μολυσμένο αέρα, η υγεία τους επηρεάζεται αρνητικά, οδηγώντας σε χαμηλή παραγωγικότητα λόγω αυξημένων ασθενειών, νοσηλειών, ακόμη και πρόωρων θανάτων. Η επιβάρυνση για τη διεθνή ναυτιλία από την καθιέρωση Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών είναι μικρή σε σύγκριση με τα οφέλη από τη μείωση της πρόωρης θνησιμότητας, τη βελτίωση της υγείας των πολιτών και την προστασία των υδάτων, των ακτών και της βιοποικιλότητας.
      Στα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας η ρύπανση του αέρα και των υδάτων είναι σημαντική και ζημιογόνα, και το κράτος θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα για την βελτίωση της ποιότητας ζωή των κατοίκων, των εργατών και την προστασία του περιβάλλοντος.
      Οι χάρτες του άρθρου δείχνουν συνοπτικά την πυκνότητα των δρομολογίων των πλοίων που ανιχνεύθηκαν το 2021 από την εταιρεία Marine Traffic. Είναι εμφανείς οι κύριες ναυτικές οδοί που υπάρχουν στα ελληνικά πελάγη, τόσο από πορθμεία, όσο και από τις οδούς που ακολουθούν φορτηγά πλοία.

      Τα δρομολόγια επιβατικών πλοίων στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2021 ήταν περίπου 5.800, ενώ τα ελληνικά ιδιόκτητα φορτηγά πλοία που δραστηριοποιούνται σε όλο τον πλανήτη ήταν 4.700. Η μεγαλύτερη πυκνότητα δρομολογίων εμφανίζεται στην περιοχή του Σαρωνικού και του Μυρτώου Πελάγους, ενώ στο Βόρειο Αιγαίο η κίνηση των πλοίων είναι σαφώς πιο περιορισμένη δυτικότερα της Λήμνου.

      Στις ακτοπλοϊκές γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας το 2021 δρομολογήθηκαν 14 επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία (από και προς Πάτρα και Ηγουμενίτσα). Πυκνά είναι τα δρομολόγια πορθμείων από τη Δυτική Ελλάδα προς τα νησιά του Ιονίου.

      Οι Βόρειες Σποράδες εξυπηρετούνται από επιβατικά και οχηματαγωγά πλοία από Βόλο, Θεσσαλονίκη και Άγιο Κωνσταντίνο. Ανάμεσα στη Σκιάθο και τη Σκόπελο όμως βρίσκεται και μια κύρια οδός κίνησης φορτηγών πλοίων από και προς τη Θεσσαλονίκη.

      Πηγή: Marine Traffic 
    16. webTV

      Engineer

      Επίσημα εγκαίνια της μεγαλύτερης γέφυρας στην θάλασσα πραγματοποιήθηκαν από τον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping 9 χρόνια από την έναρξη της κατασκευής της. Πρόκειται για μια γέφυρα μήκους 55 χιλιομέτρων που συνδέει το Χονγκ Κονγκ με το Τζουχάι και το Μακάο (HKZM), ένα γιγαντιαίο έργο, που κατασκευάστηκε πάνω από το νερό στο Δέλτα του ποταμού Περλ στη νότια Κίνα. Συνδέει τρεις περιοχές, την καθεμία με το δικό της κοινωνικό σύστημα, οικονομική δόμη και γλώσσα. 
      Η περιοχή γνωστή ως Περιοχή του Μεγάλου Κόλπου περιλαμβάνει το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και εννέα πόλεις στη Γκουάνγκντονγκ και θεωρείται απο τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές καθώς ζουν περισσότεροι άνθρωποι από τον συνολικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου, βρίσκονται τρία από τα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου ενώ το ΑΕΠ της είναι μεγαλύτερο από αυτό της Αυστραλίας.    Η γέφυρα θα περιορίσει τη διάρκεια της διαδρομής από το Τζουχάι στο Χονγκ Κονγκ από τρεις ώρες σε μόλις 30 λεπτά, αλλά αυτό είναι ένα μόνο κομμάτι του παζλ. Το Χονγκ Κονγκ θα συνδεθεί με τρένο υψηλής ταχύτητας με το δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας ενώ μια σειρά από έργα υποδομών βρίσκονται υπό κατασκευή στο Δέλτα του ποταμού Περλ.   Η ίδια η γέφυρα είναι ένα κολοσσιαίο δημιούργημα. Η ποσότητα του χάλυβα από τον οποίο είναι κατασκευασμένη αρκεί για την ανέγερση 60 πύργων του Άιφελ, ενώ το τσιμέντο που έχει χρησιμοποιηθεί φθάνει για να οικοδομηθούν 22 ουρανοξύστες Chrysler.   Η νέα γέφυρα μπορεί να αντέξει σεισμούς μεγέθους 8 βαθμών και σούπερ τυφώνες ενώ έχει χτιστεί για να αντέξει ένα αιώνα λειτουργίας. Σύμφωνα με τον αρμόδιο φορέα για τη λειτουργία της HKZM, η γέφυρα Χονγκ Κονγκ-Τζουχάι-Μακάο, η μακρύτερη θαλάσσια γέφυρα στον κόσμο, η κατασκευή της οποίας ξεκίνησε στις 15 Δεκεμβρίου του 2009, θα ανοίξει επισήμως σήμερα (Τετάρτη) στις 9 το πρωί (τοπική ώρα).        
    17. webTV

      Engineer

      Στον ίδιο ναό θα προσεύχονται χριστιανοί, εβραίοι και μουσουλμάνοι. Το Βερολίνο είναι η πρώτη πόλη κατασκεύασε τρεις θρησκευτικούς χώρους σε έναν, με σκοπό να ενώσει τους πιστούς.
      Ο πρώτος ναός που θα φιλοξενεί τρεις θρησκείες ταυτόχρονα ετοιμάζεται στο Βερολίνο. Ονομάζεται House of One (ο Οίκος του Ενός) και θα είναι το πρώτο μέρος προσευχής που θα φιλοξενεί μαζί τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες, δηλαδή Χριστιανούς, Μουσουλμάνους και Εβραίους.
      Ο σχεδιασμός του ναού ανατέθηκε μετά από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ο «Οίκος του Ενός» και θα ανεγερθεί στο σημείο που βρίσκονταν η πρώτη εκκλησία του Βερολίνου , ο οποία όμως καταστράφηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στο εσωτερικό του θα υπάρχουν τρία τμήματα (μια εκκλησία, μια συναγωγή και ένα τζαμί) ωστόσο, στο κέντρο του κυριαρχεί ένας κοινός χώρος προσευχής, τονίζοντας τη σημασία της οικουμενικότητας.
      Ο θεμέλιος λίθος του House of One θα μπει στις 27 Μαΐου, σε μια τελετή που σηματοδοτεί το τέλος των 10 χρόνων προγραμματισμού και την έναρξη μιας τετραετίας κατασκευής.  Για να καλυφθεί το κόστος της ανέγερσής του ναού (47 εκατ.ευρώ), η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η πολιτεία του Βερολίνου έχουν συνεισφέρει 30 εκατομμύρια ευρώ και τα υπόλοιπα συγκεντρώνονται από δωρεές. 
      Ο ναός θα είναι ανοιχτός και σε άλλες θρησκείες, ακόμα και σε εκείνους χωρίς θρησκεία.
      Το κτίριο που σχεδιάστηκε από τους βερολινέζους αρχιτέκτονες Kuehn Malvezzi, θα ενσωματώσει μια εκκλησία, ένα τζαμί και μια συναγωγή που θα συνδέονται με έναν κεντρικό χώρο συναντήσεων, όμως ο ναός θα είναι ανοιχτός και σε άλλες θρησκείες, ακόμα και σε εκείνους χωρίς θρησκεία. 
      «Η ιδέα είναι πολύ απλή», δήλωσε στον Guardian ο Ronald Stolte, Χριστιανός θεολόγος που βοήθησε στην έναρξη του έργου. «Θέλαμε να χτίσουμε ένα σπίτι προσευχής και μάθησης, όπου αυτές οι τρεις θρησκείες θα μπορούσαν να συνυπάρχουν ενώ η καθεμία διατηρεί τη δική της ταυτότητα».
      Ο Andreas Nachama, ένας ραβίνος που μετατρέπει το όραμα σε πραγματικότητα σε συνεργασία με έναν πάστορα και ιμάμη, είπε: «Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι προς τον Θεό και όλοι είναι καλοί» Στο House of One, οι Χριστιανοί, οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι θα λατρεύουν ξεχωριστά, αλλά θα επισκέπτονται ο ένας τον άλλον για θρησκευτικές αργίες, εορτασμούς και εορτασμούς. «Είναι κάτι περισσότερο από ένα σύμβολο. Είναι η αρχή μιας νέας εποχής όπου δείχνουμε ότι δεν υπάρχει μίσος μεταξύ μας». 
      Εικόνες από: https://divisare.com/projects/210505-kuehn-malvezzi-house-of-one-berlin 










       
    18. webTV

      Engineer

      Το InSight της NASA βρίσκεται στην επιφάνεια του Άρη εξοπλισμένο με σημαντικό επιστημονικό εξοπλισμό που θα μας αποκαλύψει πολλά για τον Κόκκινο Πλανήτη. Το lander όμως κατέγραψε και δεδομένα που δεν έχει καταγράψει καμία άλλη αποστολή και μάλιστα δεδομένα που δεν περίμεναν οι επιστήμονες – τον ήχο των ανέμων.
      Η καταγραφή του ήχου ήταν ένα μη σχεδιασμένο δώρο. Ένας από τους στόχους της αποστολής είναι να μετράει την κίνηση στον Άρη και φυσικά αυτό περιλαμβάνει την κίνηση που προκαλείται από τα ηχητικά κύματα. – Bruce Banerdt, επικεφαλής ερευνητής InSight.
      Στο InSight υπάρχει ένας σεισμογράφος ο οποίος θα καταγράφει τους σεισμούς του πλανήτη. Καταγράφει όμως και τις δονήσεις που προκαλούνται στο lander από τους ανέμους, οι οποίοι δονούν ελαφρώς τα ηλιακά πάνελ του InSight.
      Οι δονήσεις αυτές τυγχάνουν να βρίσκονται μέσα στο ακουστικό φάσμα του ανθρώπου αν και είναι πολύ χαμηλών συχνοτήτων. Για τη βέλτιστη ακουστική, χρησιμοποιήστε ακουστικά και subwoofers. Η NASA προσφέρει τα αρχεία με ανεβασμένες συχνότητες κατά δύο οκτάβες ώστε ο ήχος να ακούγεται και από laptops ή κινητές συσκευές.
      Ήχος καταγράφηκε και από τον αισθητήρα πίεσης της ατμόσφαιρας, ο οποίος κατέγραψε τις δονήσεις του αέρα τη στιγμή που το σεισμόμετρο κατέγραφε τις δονήσεις των ηλιακών πάνελ. Οι ερευνητές εκτιμούν πως οι άνεμοι έπνεαν με ταχύτητα 16 – 24χλμ/ώρα.
      Η καταγραφή ήχου από το σεισμόμετρο είναι δυνατή μόνο τώρα, στην αρχή της αποστολής, επειδή όταν τοποθετηθεί στην επιφάνεια του πλανήτη θα καλύπτεται από ένα θόλο ο οποίος θα το προστατεύει από ανέμους και δονήσεις του lander, για να μπορεί να δίνει μετρήσεις ακριβείας για σεισμούς.

      Περισσότερους ήχους από τον Κόκκινο Πλανήτη θα έχουμε όταν προσεδαφιστεί το Mars 2020 rover το οποίο θα φτάσει εξοπλισμένο με δύο μικρόφωνα.
    19. webTV

      Engineer

      Η Κένυα κατασκευάζει την Τεχνόπολη Konza (Konza Technopolis), ένα project δημιουργίας μιας νέας έξυπνης πόλης ύψους 14.5 δις. δολαρίων που φιλοδοξεί να γίνει η Αφρικανική Silicon Valley με την επωνυμία SIlicon Savannah.
      Μερικά στοιχεία για το project:
      Konza Technopolis is located 64 kilometers southeast of Nairobi, covering 20.2 square kilometers and eventually hosting 185,000 people. It will host a world class postgraduate university and will have a green, pedestrian focused city layout. Konza Technopolis is under construction and its first phase is planned to be completed by 2022. The full megaproject should reach completion in 2030!
       
       
       
    20. webTV

      Engineer

      Σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης του φορέα, έως σήμερα στο πλαίσιο της κτηματογράφησης που συνολικά έχει διαρκέσει περισσότερο από 25 χρόνια, έχει δηλωθεί περίπου το 85% των δικαιωμάτων, ενώ μόνο τα τελευταία τρία χρόνια με την εντατικοποίηση των ρυθμών, όπως είπε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Δημητρης Σταθάκης, προστέθηκαν 11 εκατομμύρια δικαιώματα στα περίπου 33 εκ. που είχαν ήδη συλλεγεί. Το ποσοστό αυτό για πρώτη φορά κάνει την Ελλάδα συγκρίσιμη με άλλες ευρωπαικές χώρες.
      Ο γενικός διευθυντής του φορέα, Στέφανος Κοτσώλης διευκρίνισε το σύνολο της διαδικασίας των ενστάσεων κυρίως σε ό,τι αφορά τον πολίτη θα γίνει ψηφιακά, ενώ για κάθε στάδιο της διαδικασίας και το αποτέλεσμά της θα λαμβάνει ενημερωτικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ώστε να είναι απολύτως ενημερωμένος.
      «Η ηλεκτρονική παρακολούθηση των ενστάσεων είναι μία από τις υπηρσίες που θα προσφέρουμε στους πολίτες. Ηδη «χτίζεται» μία εφαρμογή, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το αργότερο έως το τέλος του καλοκαιριού, περίοδος κατά την οποία περιμένουμε μεγάλο αριθμό ενστάσεων», τόνισε ο κ. Κοτσώλης.
      Οπως εξήγησε, η εφαρμογή θα καλύπτει όλο το πλέγμα των ενεργειών που σχετίζονται με τις ενστάσεις από την πρώτη στιγμή της σύστασης μιας επιτροπής με δικηγόρους και μηχανικούς μέχρι το τελικό στάδιο. Το αποτέλεσμα θα καταγράφεται στο κτηματολόγιο, ενώ όλες οι ενδιάμεσες διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται απολύτως ηλεκτρονικά χωρίς καμία φυσική παρουσία:
      «Ακόμα και οι συνεδριάσεις των επιτροπών θα γίνονται ηλεκτρονικά και σε οποιαδήποτε φάση περνά μία ένσταση, ο πολίτης θα ενημερώνεται άμεσα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το στάδιο, στο οποίο βρίσκεται η ένστασή του. Ακόμα και η αμοιβή των μηχανικών και των δικηγόρων για τη συμμετοχή τους θα περνά από ηλεκτρονική διαδικασία», τόνισε χαρακτηριστικά.
       
    21. webTV

      Engineer

      Ένα ειδικό επεισόδιο της σειράς «Με Απλά Λόγια...Πολιτικός Μηχανικός» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου και ώρα 17:30 (από το κανάλι της 3DR στο youtube).     Στο επεισόδιο θα γίνει μια γρήγορη ανασκόπηση της σειράς, θα αναπτυχθεί ένας ακόμα έλεγχος που μπορεί να απαιτηθεί σε μια στατική μελέτη, ενώ  θα υπάρχει και Q&A στο οποίο θα μπορείτε να θέσετε τις ερωτήσεις σας.   Στο τέλος του επεισοδίου θα πραγματοποιηθεί κλήρωση για δύο (2) μόνιμες άδειες του σχεδιαστικού προγράμματος progeCAD και για δύο (2) σειρές βιβλίων της 3DR (Συνολικά  4 νικητές).     Για να συμμετάσχετε στο διαγωνισμό θα πρέπει  να είστε μέλος του michanikos.gr καθώς και να γράψετε ένα οποιοδήποτε σχόλιο (κάτω στα comments) κατά την διάρκεια του επεισοδίου.   Το link του επεισοδίου θα ανεβεί μια ημέρα πριν την εκδήλωση.   Τέλος, θα υπάρχει ειδική έκπτωση από την 3DR, σε όλα τα μέλη του Michanikos.gr    -50% στα Λογισμικά της 3DR
      -35% στα Βιβλία της 3DR
      -25% στα Λογισμικά της GEO5
      -15% στο Λογισμικό progeCAD
      (Διάρκεια Ισχύος: 24/02/2021 έως 31/03/2021)      
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.