Jump to content
  • Novatron
  • Engineer

    Engineer

    Elbphilharmonie: το νέο μουσικο-αρχιτεκτονικό θαύμα της Ευρώπης

    Sign in to follow this  

    Ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα νέα εμβληματικά κτίρια της Ευρώπης. Οι κάτοικοι του Αμβούργου το περίμεναν για χρόνια. Εγκαινιάστηκε χθες, στο Hafen City, στην περιοχή που αποτελεί το ορόσημο της πόλης τα τελευταία χρόνια.

    Σήμερα, μία μέρα μετά από τα επίσημα εγκαίνιά του να προκαλεί δέος κατορθώνοντας και κάνοντας όλα του τα μελλοντικά γεγονότα να γίνονται sold out το ένα μετά από το άλλο. Όλα αυτά για το αρχιτεκτονικό θαύμα του ολοκαίνουριου Μεγάρου Μουσικής στο Αμβούργο. Ένα κτίριο σταθμό στην πολιτιστική και ταυτόχρονα αρχιτεκτονική σκηνή, τόσο της Ευρώπης όσο και διεθνώς.

    Φέρει την αρχιτεκτονική υπογραφή των Herzog & de Meuron και αποτελεί το ψηλότερο επισκέψιμο κτίριο σε όλο το Αμβούργο. Χτισμένο πάνω στον ποταμό Elbe στην περιοχή του Hafen City, το Elbe Philharmonic Hall (η επίσημη ονομασία του στην αγγλική) αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον προνομιούχα όσο αφορά την ακουστική τους μέγαρα μουσικής παγκοσμίως.

    %CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%BF-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B7.jpg?w=2048

    Η κατασκευή του από γυαλί με το σχέδιό του να θυμίζει ένα κύμα νερού υψωμένο στα 110 μέτρα ύψος πάνω από μια αποθήκη του 1963 κοντά στην ιστορική Speicherstadt. Η κατασκευή ξεκίνησε το 2007 και αρχικός προϋπολογισμός ήθελε το κόστος ανέγερσής του να φτάνει τα 450 εκατομ. ευρώ. Παραδόθηκε το 2016 όταν και έγινε η πρώτη επίσημη δοκιμή του.

    Με μεγάλη καθυστέρηση και μεγάλη υπέρβαση προυπολογισμού που λένε ότι θα ξεπεράσει κατά πέντε φορές την αρχική πρόβλεψη. Η συζήτηση που προκάλεσε η αργοπορία του είναι παροιμιώδης για τη Γερμανία. Το δυτικότερο τμήμα του κτιρίου νοικιάζεται από την Westin αποτελώντας ουσιαστικό το Westin Hamburg Hotel φιλοξενώντας 45 δωμάτια.

    Elbphilharmonie-DSC4332-UFFN.jpg?w=820

    Το τελικό του κόστος ανέρχεται πλέον στα 789 εκατομ. ευρώ. Στις 11 Ιανουαρίου 2017 το Elbphilharmonie εγκαινιάζεται επίσημα με ένα μεγάλο κονσέρτο της ορχήστρας NDR Elbphilharmonie υπό την διεύθυνση του Thomas Hengelbrock. Το πρόγραμμά του γεμάτο σπουδαίες και υποσχόμενες παραστάσεις με το κοινό να τις μετατρέπει ήδη σε sold out.

    Το Εlbphilharmonie είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα

    Πρόκειται για ένα απόλυτο, συνολικό, αρχιτεκτονικό έργο τέχνης. Συνδυάζει καινοτόμα αρχιτεκτονική σε μια ιδιαίτερη τοποθεσία, με την πλέον σύγχρονη ακουστική παγκοσμίως αλλά και επί της ουσίας του ένα οραματικό μουσικό πρόγραμμα. Το Elbphilharmonie με την εντυπωσιακή πρόσοψη από γυαλί που κόβει την ανάσα, κρύβει στο εσωτερικό του δύο αίθουσες συναυλιών και ένα ξενοδοχείο με διαμερίσματα αλλά και ένα μεγάλο φουαγιέ που οδηγεί στην plaza. Η plaza εκτείνεται ανάμεσα στην παλιά αποθήκη του 1963 και την γυάλινη κατασκευή, ως δημόσιο πεδίο θέασης 360 μοιρών στην πόλη ενώ στο “The Grand Hall”, την καρδιά του Elbphilharmonie, υπάρχει χωρητικότητα 2.100 επισκεπτών.

    Το καθοριστικό χαρακτηριστικό του Elbphilharmonie δεν είναι άλλο από το γυαλί. Για το εντυπωσιακό κύμα χρειάστηκαν 1.000 κυρτά παράθυρα πάνελ, tailor-made έτσι ώστε να αιχμαλωτίζουν και να αντανακλούν το χρώμα του ουρανού, τις ακτίνες του ήλιου, το νερό και την πόλη μετατρέποντας το Μέγαρο Μουσικής σε ένα γιγαντιαίο κρύσταλλο.

    Η αρχιτεκτονική αισθητική γραμμή άλλωστε ορίζεται με σαφήνεια ακόμα και από το Φουαγιέ του κτιρίου που οδηγεί στην Grand Hall αίθουσα. Οι πολυεπίπεδες σκάλες, περικυκλώνουν την αίθουσα συναυλιών ευρύχωρα, δημιουργώντας εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και προσφέροντας εκπληκτική θέα στην πόλη, στον ποταμό Έλβα και το λιμάνι από κάθε επίπεδο του φουαγιέ.

    Με ακουστική τελευταίας γενιάς

    Υπεύθυνος για την εξαιρετική ακουστική του χώρου ο διάσημος Ιάπωνας Yasuhisa. Στόχος της εταιρείας Toyota του διάσημου Ιάπωνα, για την αίθουσα Grand Hall ήταν η αίθουσα να ενισχύει την φυσική ακουστική της μουσικής, αλλά και να είναι ευαίσθητη σε ηλεκτρονικά συστήματα ήχου. Με αυτόν τον τρόπο, το κοινό μπορεί επίσης να απολαύσει μέχρι και ροκ συναυλίες στο Elbphilharmonie. Η Toyota πιστεύει ότι το Elbphilharmonie άλλωστε πλέον συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων αιθουσών συναυλιών στον κόσμο ως προς την ακουστική του.

    thumbs_Elbphilharmonie_NordOstAnsicht_Herzog_de_Meuron.jpg.770x0_q95.jpg?w=770

     

    Elbphilharmonie-Google-Street-View-1478335899-0-0.jpg?w=1800

     

    elbphilharmonie_foto_maxim_schulz_9.jpg?w=3543

     

     

    Edited by Engineer

    Sign in to follow this  


    User Feedback


    Εκτός από διθυράμβους καλό θα ήταν να ακουστεί και μια κριτική. Τα γυάλινα κτίρια (νομίζω) είναι παροιμιωδώς κακά όσον αφορά την ενεργειακή τους απόδοση ενώ για κάποιους η μοντέρνα αρχιτεκτονική στοχεύει μονομερώς σε έναν κούφιο πολλές φορές εντυπωσιασμό.

    Απλώς μετρήστε πόσες φορές στο παραπάνω κείμενο εμφανίζονται λέξεις όπως "εντυπωσιακό", "δέος", "απόλυτο".

    https://www.thetimes.co.uk/article/riccardo-muti-boycotts-850m-hamburg-concert-venue-over-poor-sound-75fwrlkxv

    Edited by Julius Caesar

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    2 ώρες πριν, Julius Caesar said:

    Εκτός από διθυράμβους καλό θα ήταν να ακουστεί και μια κριτική. Τα γυάλινα κτίρια (νομίζω) είναι παροιμιωδώς κακά όσον αφορά την ενεργειακή τους απόδοση ενώ για κάποιους η μοντέρνα αρχιτεκτονική στοχεύει μονομερώς σε έναν κούφιο πολλές φορές εντυπωσιασμό.

    Απλώς μετρήστε πόσες φορές στο παραπάνω κείμενο εμφανίζονται λέξεις όπως "εντυπωσιακό", "δέος", "απόλυτο".

    https://www.thetimes.co.uk/article/riccardo-muti-boycotts-850m-hamburg-concert-venue-over-poor-sound-75fwrlkxv

    Ναι δώσανε 866 εκατομμύρια ευρώ και ΚΕνΑΚ ξεχάσανε να το περάσουν.... συνάδελφε κρατήσου στο αντικείμενό σου καλύτερα. Το άρθρο που παραπέμπεις λέει για την ακουστική απόδοση αλλά δεν μπορεί να διαβαστεί χωρίς συνδρομή.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Hamburg’s spectacular concert hall, opened in 2017 at a cost of more than €850 million and hailed as a new jewel in Germany’s cultural crown, has been rocked by criticism from a leading conductor that its acoustics are mediocre.

    Riccardo Muti, 77, director of the Chicago Symphony Orchestra, said he planned to boycott the venue. “I’m not going to perform there any more,” he said. “I won’t waste my time there.”

    A former head of the Philharmonia Orchestra in London, he said that he had removed the Elbphilharmonie hall from his tours with the Chicago Symphony and the Vienna Philharmonic. “It’s a mediocre hall,” he told Die Welt.

    The concert hall has established itself as a landmark of Hamburg, attracting 900,000 visitors a year
    The concert hall has established itself as a landmark of Hamburg, attracting 900,000 visitors a year
    ALAMY

    The remark could be dismissed as the isolated outburst of an irascible maestro had it not chimed with criticism from the German operatic tenor Jonas Kaufmann, whose performance in January was marred by protests from members of the audience that they couldn’t hear him properly. “I really ask myself whether the planners of this hall only thought of big orchestras and not the variety of our metier,” Kaufmann told Hamburger Abendblatt.

    The management of the hall contacted Muti to urge him to take back his criticism, apparently outraged by the comments. It also took a swipe at Kaufmann. “The Elbphilharmonie is not necessarily a hall for beginners. You’ve got to be pretty good,” its director, Christoph Lieben-Seutter, said.

     

    Muti is the most prominent critic yet and his comments the most damning, but his sentiments are not new. In 2017, after its grand opening in the presence of Angela Merkel, the Süddeutsche Zeitung music critic dared to ask: “Will the Elbphilharmonie go down in history as an acoustic debacle?”

    The review of the opening performance continued: “Everything sounded devoid of secrets, intrusive, direct. The deep horns dominated the big wall sound while high string notes sounded puny. A room-filling fortissimo seems to be impossible here because the sound doesn’t rise to the last row. Each imprecision is enlarged grotesquely, quiet sounds and chamber music are exquisitely audible by contrast.”

    The Elbphilharmonie fails in its primary purpose, says Riccardo Muti
    The Elbphilharmonie fails in its primary purpose, says Riccardo Muti
    HANS PUNZ/AFP/GETTY IMAGES

    The concrete and glass construction was built on top of a brick warehouse and its top half resembles a petrified wave that reflects the hues of the sky. It towers 110 metres above the port of Hamburg.

    When it opened after years of delays and massive cost overruns it was hailed as a world-class temple of music, and proof that Germany was still capable of large-scale prestige projects after the humiliating failure to complete Berlin’s new international airport on schedule.

    The main concert hall, asymmetrical and curved, was designed by the Japanese acoustics guru Yasuhisha Toyota in a “vineyard formation”, with every level of the gleaming white auditorium linked by stairways and gangways. Unfortunately, 500 of the 2,100 seats are at the side of or behind the stage.

    “If you sit directly behind the singer the ability to understand the language is reduced, you have a dampened audible impression,” Mr Lieben-Seutter conceded in a newspaper interview.

    Criticism has not been confined to the acoustics: new bannisters were fitted and the sweeping white steps were marked more clearly after several visitors broke bones falling down the stairs.

    Despite this, the Elbphilharmonie has established itself as a landmark of Hamburg and is constantly booked out, attracting 900,000 visitors a year.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    paywall, ty για το άρθρο. Αν αληθεύουν οι κατηγορίες είναι ό,τι χειρότερο για χώρο συναυλιών.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    1 ώρα πριν, petsagouris said:

    Ναι δώσανε 866 εκατομμύρια ευρώ και ΚΕνΑΚ ξεχάσανε να το περάσουν.... συνάδελφε κρατήσου στο αντικείμενό σου καλύτερα. Το άρθρο που παραπέμπεις λέει για την ακουστική απόδοση αλλά δεν μπορεί να διαβαστεί χωρίς συνδρομή.

    Έβαλα το άρθρο για να δείξω ότι δεν ενθουσιάζονται όλοι.

    Και στα 20+ χρόνια που έχουν περάσει από τότε που ήμουν φοιτητής...πού και πού τολμάω να ξεμυτίζω από το αντικείμενό μου 😊

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    tetris

    Posted (edited)

    "...Με μεγάλη καθυστέρηση και μεγάλη υπέρβαση προυπολογισμού που λένε ότι θα ξεπεράσει κατά πέντε φορές την αρχική πρόβλεψη...."

    Ήμασταν ανέκαθεν Ευρωπαίοι, ή οι Ευρωπαίου έγιναν Βαλκάνιοι?

    συμπλ.

    Κι εγώ θα βγω εκτός επαγγελματικών (αλλά όχι αισθητικών) ορίων.

    Δεν θα ήταν πιο όμορφο αν ήταν χαμηλότερο? 

    Για την ακουστική απόδοση, επιφυλάσσομαι όταν θα το επισκεφθώ...

    Edited by tetris

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.