Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    660 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      GTnews

      Έπειτα από περίπου 14 χρόνια εργασιών, η μονάδα παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας Nant de Drance τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο μήνα. Με χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας αντίστοιχη με περίπου 400.000 μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο Nant de Drance είναι το πιο πρόσφατο πράσινο ενεργειακό έργο τέτοιου βεληνεκούς στη χώρα.
      Βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο στις ελβετικές Άλπεις στο καντόνι του Βαλέ και είναι εξοπλισμένο με τουρμπίνες μεγάλης ευελιξίας. Ενδεικτικά, με μόλις έναν διακόπτη, η μονάδα μπορεί να μετατραπεί από αποθήκη ενέργειας σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρισμού.
      Το τεράστιο έργο, αξίας περίπου 2 δισ. δολαρίων, χρειάστηκε 14 χρόνια να ολοκληρωθεί, αφού μεταξύ άλλων έπρεπε να ανοίξουν τούνελ περίπου 17 χιλιομέτρων, ενώ οι έξι τουρμπίνες είναι τοποθετημένες 600 μέτρα κάτω από τη γη σε μία υπόγεια σπηλιά μεγέθους δύο γηπέδων ποδοσφαίρου.
      Το Nant de Drance λειτουργεί ως μπαταρία (αντλιοταμιευτήρας) που αποτελείται από δύο μεγάλα σώματα νερού σε διαφορετικά ύψη και υπόγεια κανάλια. Αξιοποιήθηκαν μάλιστα δύο υφιστάμενοι αντλιοταμιευτήρες, με τον έναν να υψώνεται κατά 21,5 μέτρα, ώστε να διπλασιάσει τη χωρητικότητά του. Τώρα μπορεί να συγκρατήσει αντίστοιχη ποσότητα νερού με 6.500 πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων.
      Η περίσσεια ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την άντληση νερού από την κάτω λεκάνη προς την υψηλότερη. Όταν η ζήτηση αυξάνεται, το νερό στην υψηλότερη λεκάνη ρέει ξανά στην κάτω δεξαμενή, ενώ καθώς ρέει το νερό, περιστρέφει τις τουρμπίνες παράγοντας υδροηλεκτρική ενέργεια.

      Γράφημα: CNN
      Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις αυτού του είδους στην Ευρώπη. Ενδέχεται συνεπώς να παίξει καθοριστικό ρόλο στην σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου της ηπείρου, κατά την μετάβαση προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και να συμβάλει στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού με ηλεκτρική της Ελβετίας.





      Πηγή εικόνων: https://edition.cnn.com/2022/08/01/world/water-battery-switzerland-renewable-energy-climate-scn-hnk-spc-intl/index.html
    2. webTV

      Engineer

      Ένας μοναδικός κήπος έχει στηθεί στις κολώνες που στηρίζουν έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο στο Μέξικο Σίτι, ώστε να συμβάλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης. Η κάθε κολώνα, η οποία στηρίζει τη γέφυρα πάνω από τον αυτοκινητόδρομο, είναι καλυμμένη με χιλιάδες φυτά. Σημειώνεται ότι τα φυτά αυτά αυτά διατηρούνται σε ειδικές θήκες από ύφασμα.
      Η αιτία για την κατασκευή του «κάθετου» κήπου στο Μέξικο Σίτι είναι ότι τα φυτά απορροφούν τους αέριους ρύπους που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα. Εκτός αυτού, τα συγκεκριμένα φυτά έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ποτίζονται με νερό βροχής που έχει αποθηκευτεί.
      «Η μετακίνηση στο Μέξικο Σίτι είναι πολύ δύσκολη εν μέρει διότι είναι μία πολύ γκρίζα πόλη, με πολύ τσιμέντο, 22 εκατομμύρια κατοίκους. Το να μετακινείται κανείς είναι πολύ αγχωτικό, κάπως επιθετικό», δήλωσε ο Fernando Ortiz Monasterio, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Via Verde, η οποία διαχειρίζεται το εγχείρημα των κάθετων κήπων στην πόλη.
      «Και η Via Verde έχει πραγματοποιήσει μία σπουδαία μεταμόρφωση, διότι είναι ευρέως γνωστό ότι η επαφή με τη φύση προσφέρει στους ανθρώπους λίγη ηρεμία και αλλάζει τη διάθεσή τους και αλλάζει την παραγωγικότητά τους. Συνεπώς, τώρα όταν διέρχεται κανείς από τις πράσινες κολώνες του αυτοκινητόδρομου, χαμογελά και λέει «ωραία». Δεν είναι όλη η πόλη, είναι μόνο ένας αυτοκινητόδρομος, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, αλλά είναι μία σπουδαία αρχή για να αλλάξουμε ολόκληρη την πόλη», συμλήρωσε ο Monasterio, σύμφωνα με το World Economic Forum.
      Κυκλική οικονομία
      Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο κάθετος κήπος δεν βελτιώνει απλώς την αισθητική και την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά προσβλέπει και στη δημιουργία μίας κυκλικής οικονομίας. «Όλα τα υλικά που χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε τους κάθετους κήπους είναι από ανακυκλωμένα υλικά», τονίζει ο Monasterio. Ενδεικτικά, η τσόχα που συγκρατεί τα φυτά στη θέση τους είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. «Τα μετατρέπουμε από σκουπίδια σε τσόχα… και επίσης προσφέρουμε θέσεις εργασίας σε γυναίκες και άνδρες στη φυλακή, οι οποίοι μας βοηθούν» στην κατασκευή της τσόχας, σύμφωνα με τον Monasterio. Ο ίδιος κατέληξε ότι η Via Verde ωφελεί το περιβάλλον, την κοινωνία, αλλά και την ψυχολογία. 
      Το Μέξικο Σίτι προσπαθεί να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση μέσω μέτρων όπως η απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων σε ορισμένες περιοχές, καθώς και μέσω επενδύσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Παραμένει ωστόσο μία από τις πόλεις με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση παγκοσμίως. «Πιστεύω ότι η Via Verde είναι ένα σπουδαίο παράδειγμα όχι μόνο της μεταμόρφωσης των πόλεων με πράσινες περιοχές», αλλά επίσης και των δυνατοτήτων για αλλαγή.
      «Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν εάν συγχρονίσουμε τα συμφέροντα των ατόμων στην πόλη, τα συφέροντα της κυβέρνησης και τα συμφέροντα του ιδιωτικού τομέα. Εάν βάλουμε αυτά τα τρία πράγματα μαζί, μπορούμε να αλλάξουμε τις πόλεις μας, τις χώρες μας και τον κόσμο», τόνισε ο Monasterio.
      https://www.linkedin.com/company/world-economic-forum/?trk=public_post-embed_share-update_actor-text
       
    3. webTV

      Engineer

      Μία οκτάγωνη πόλη, η οποία θα επιπλέει στην Ερυθρά Θάλασσα είναι το νέο, φιλόδοξο σχέδιο της Σαουδικής Αραβίας. 
      Η πόλη, που θα ονομαστεί Oxagon, θα βρίσκεται στην άκρη της Neom, μίας ολοκαίνουριας περιοχής που βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Το κεντρικό σημείο της Neom θα είναι μία έξυπνη πόλη με το ίδιο όνομα. 
      Σύμφωνα με το προωθητικό βίντεο, η Oxagon θα είναι το μεγαλύτερο οικοδόμημα που θα επιπλέει στη γη και θα φιλοξενεί το «πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο λιμάνι με ενσωματωμένο κέντρο logistics» στον κόσμο. 
      Οι υπεύθυνοι της Neom δεν αποκάλυψαν πόσο θα κοστίζει το project ή πώς θα μπορεί να επιπλέει η πόλη. 
      Η Neom είναι το όραμα του Σαουδάραβα εστεμμένου πρίγκιπα Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν και κεντρικό σημείο του 13ετούς σχεδίου του για τον εκσυγχρονισμό της χώρας, που ονομάζεται «Vision 2030». 
      Η Oxagon στοχεύει να δημιουργήσει ένα νέο κέντρο στις ροές του παγκόσμιου εμπορίου. 
       
       
    4. webTV

      GTnews

      Ο καιρός αποτελεί έναν από τους περιβαλλοντικούς παράγοντες με την μεγαλύτερη επίδραση στην εξάπλωση και τη συμπεριφορά των δασικών πυρκαγιών. Το επόμενο βίντεο συνοψίζει την πολύ σημαντική σχέση μεταξύ του καιρού και των δασικών πυρκαγιών. Απέχοντας ένα μήνα από την έναρξη της νέας αντιπυρικής περιόδου (01.05 - 31.10.2022), η καλύτερη κατανόηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ της φωτιάς και του περιβάλλοντος της αποτελεί μονόδρομο για την καλύτερη προετοιμασία και την ενίσχυση της ετοιμότητας μας.
      Το παραπάνω βίντεο αποτελεί παραδοτέο του ερευνητικού έργου FLAME που υλοποιείται στο Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Αντικείμενο του έργου FLAME είναι η προώθηση της επιστημονικής γνώσης σχετικά με τις ακραίες πυρομετεωρολογικές συνθήκες και την ακραία συμπεριφορά των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα, ώστε να ενισχυθεί η επίγνωση και η ετοιμότητα. 
      Το ερευνητικό έργο FLAME υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της Δράσης "2η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση των Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών (Αριθμός Έργου: 00559).
       
    5. webTV

      Engineer

      Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα ανάλυσης δορυφορικών δεδομένων από την πυρομετεωρολογική ομάδα FLAME του ΕΑΑ/ΜΕΤΕΟ, σχετικά με τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ετών. Πιο συγκεκριμένα, από το 2003 έως και το 2022:
      Περισσότερα από 2.800.000 στρέμματα αποδίδονται σε μόλις 10 πυρκαγιές.
        Οι 10 αυτές πυρκαγιές χαρακτηρίζονται ως ακραίες, παρουσιάζοντας εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς εξάπλωσης (καμένα στρέμματα ανά ημέρα).
        Η πυρκαγιά της Αρκαδίας τον Αύγουστο του 2007 παρουσιάζει τον υψηλότερο ρυθμό εξάπλωσης, ξεπερνώντας τα 250.000 στρέμματα ανά ημέρα.
        Η καταστροφική πυρκαγιά της Εύβοιας τον Αύγουστο του 2021 κατατάσσεται τέταρτη, παρουσιάζοντας ρυθμό εξάπλωσης που ξεπερνά τα 150.000 στρέμματα ανά ημέρα.
        6 από τις 10 πιο ακραίες δασικές πυρκαγιές εκδηλώθηκαν και επηρέασαν περιοχές της Πελοποννήσου.
        6 από τις 10 πιο ακραίες δασικές πυρκαγιές εκδηλώθηκαν μέσα στην ίδια αντιπυρική περίοδο, αυτή του 2007.
      Τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν με εμφατικό τρόπο την ανάγκη υιοθέτησης ολοκληρωμένων στρατηγικών διαχείρισης του προβλήματος των ακραίων δασικών πυρκαγιών, βασισμένων σε επιστημονική γνώση αιχμής. Σε αυτή την κατεύθυνση, η μονάδα ΜΕΤΕΟ/ΕΑΑ παρέχει:
      Επιτήρηση των πυρομετεωρολογικών συνθηκών, συμπεριλαμβανομένης της ευφλεκτότητας των νεκρών δασικών καυσίμων, αξιοποιώντας το πυκνότερο δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών στην Ελλάδα (>500 σταθμοί).
        Καθημερινή πρόγνωση επικινδυνότητας εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιών, βασισμένη στο Καναδικό Σύστημα Πυρομετεωρολογικών Δεικτών προσαρμοσμένο στο πυρικό περιβάλλον της Ελλάδας.
        On-demand πρόγνωση εξάπλωσης και συμπεριφοράς πυρκαγιών, αξιοποιώντας το προγνωστικό σύστημα ταχείας απόκρισης IRIS 2.0.
        On-demand πυρομετεωρολογικές αναλύσεις ενεργών δασικών πυρκαγιών. Το επόμενο βίντεο συνοψίζει πολλές από αυτές τις υπηρεσίες, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως εάν δε σπάσουμε τα στεγανά που σήμερα κρατούν απομονωμένους επιχειρησιακούς και ερευνητικούς φορείς, είναι αδύνατο να επιτύχουμε την προσαρμογή και την ενίσχυση της ετοιμότητας απέναντι στη νέα πραγματικότητα των ακραίων δασικών πυρκαγιών.
      Η παραπάνω ανάλυση βασίζεται στη βάση δεδομένων FIRED (Fire Events Delineation) που κάνει χρήση δεδομένων των δορυφόρων Terra και Aqua. https://doi.org/10.1038/s41597-022-01572-3
      Το ερευνητικό έργο υποστηρίχθηκε από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της Δράσης "2η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση των Μεταδιδακτορικών Ερευνητών/τριών (Αριθμός Έργου: 00559).
      Σύνταξη άρθρου: Θ. Μ. Γιάνναρος, Γ. Παπαβασιλείου, Π. Κυριάκου, Κ. Λαγουβάρδος
    6. webTV

      GTnews

      Οι υπερ-υψηλής ανάλυσης δορυφορικές εικόνες των ευρωπαϊκών δορυφόρων Sentinel-2 επιτρέπουν τη λεπτομερή καταγραφή του χιονοσκεπούς εδάφους με χωρική ανάλυση 10 μέτρων. Σημαντική προϋπόθεση για τις καταγραφές είναι η απουσία νεφών μεταξύ δορυφόρου και εδάφους, αλλά ακόμη και αν παρεμβάλονται νέφη, πληροφορίες για τη χιονοκάλυψη μπορούμε να έχουμε πλέον από τον ευρωπαϊκό δορυφόρο Sentinel-3. 
      Στο βίντεο θα παρακολουθήσετε μια "πτήση" πάνω από τους ορεινούς όγκους της Κεντρικής Πίνδου το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023, ξεκινώντας από την Τύμφη και τον Σμόλικα, καταλήγοντας στα Αθαμανικά Όρη (Τζουμέρκα). Η ηλιοφάνεια που επικράτησε εκείνη την ημέρα επέτρεψε την καταγραφή του χιονοσκεπούς εδάφους ακόμη και σε δασώδεις περιοχές. 
       
    7. webTV

      GTnews

      Ένα νέο κεφάλαιο ξεκίνησε το βράδυ της Τρίτης 13/12/2022 για τους Ευρωπαϊκούς μετεωρολογικούς δορυφόρους. Εκτοξεύεται από την Γαλλική Γουιάνα ο Meteosat Third Generation – I1 (MTG-I1), ο πρώτος από τους γεωστατικούς μετεωρολογικούς δορυφόρους τρίτης γενιάς. Ο MTG-I1 είναι εξοπλισμένος με δύο βασικά όργανα τηλεπισκόπισης, το Flexible Combined Imager (FCI) και το Lightning Imager (LI). Το πρώτο θα συλλέγει «εικόνες» σε διαφορετικές φασματικές περιοχές ενώ το δεύτερο θα καταγράφει τα ηλεκτρικά φαινόμενα στην ατμόσφαιρα.  Ο δορυφόρος θα καλύπτει την Ευρώπη, την Αφρική, και μέρος της Ασίας και της Αμερικής.
      Γιατί ο MTG-I1 υπερέχει του προηγούμενου δορυφόρου MSG (Meteosat Second Generation);
      Όργανο καταγραφής ηλεκτρικών εκκενώσεων (LI)  Ο MSG δεν έφερε όργανο αντίστοιχο του LI που θα καταγράφει τα ηλεκτρικά φαινόμενα στην ατμόσφαιρα. Όργανο FCI 16 φασματικά κανάλια στο ορατό, έναντι των 12 του αντίστοιχου οργάνου του MSG. 0.5-2 χιλιόμετρα οριζόντια ανάλυση στο ναδίρ, έναντι των 1-3 χιλιομέτρων του αντίστοιχου οργάνου του MSG. Η οριζόντια ανάλυση εξαρτάται από το φασματικό κανάλι. Συχνότητα ανανέωσης ίση με 10 λεπτά, έναντι των 15 του αντίστοιχου οργάνου του MSG. Τα νέα, υψηλής χωρικής και χρονικής ανάλυσης δεδομένα θα δώσουν νέες δυνατότητες παρακολούθησης και μελέτης των μετεωρολογικών φαινόμενων. Ιδιαίτερα δε σε ότι αφορά γρήγορα εξελισσόμενα φαινόμενα όπως πχ οι καταιγίδες, η αυξημένη ταχύτητα καταγραφής και η ικανότητα να εντοπίζονται λεπτομέρειες της δομής τους θα αποφέρει τεράστιο όφελος στην γρήγορη απόκριση και στην προστασία από αυτά. Δορυφορικά προϊόντα όπως το METEONOW που παρέχεται από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών / meteo.gr, το οποίο απεικονίζει σε σχεδόν πραγματικό χρόνο τις περιοχές βροχόπτωσης, θα προσφέρουν αναλυτικότερη και βελτιωμένη πληροφορία.
      Οι δορυφόροι MTG-S1 και MTG-I2 που θα ακολουθήσουν τον MTG-I1 τα επόμενα χρόνια θα συμπληρώσουν την ομάδα των γεωστατικών μετεωρολογικών δορυφόρων της Ευρώπης. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ. Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται συνοπτικά οι τρεις δορυφόροι της ομάδας καθώς και τα χαρακτηριστικά των βασικών οργάνων τους.
       
    8. webTV

      Engineer

      Στο βίντεο παρουσιάζονται δορυφορικές εικόνες της αποστολής Sentinel-1 όπως επεξεργάστηκαν από την ομάδα του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr και αποτυπώνουν την αύξηση της στάθμης τριών μεγάλων ποταμών στα σύνορα της Γερμανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της Πέμπτης 15 Ιουλίου 2021.
      Πιο συγκεκριμένα μετά τις σφοδρές βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση της στάθμης των ποταμών του Ρήνου, του Μεύση (ή Μόσα) και του ποταμού Ρουρ με αποτέλεσμα να πλημμυρίσουν πολλές κατοικημένες περιοχές και να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 170 άνθρωποι.
      Πηγή: meteo.gr - https://www.meteo.gr/article_view_scientific.cfm?entryID=100
      Πηγή: meteo.gr - https://www.meteo.gr/article_view_scientific.cfm?entryID=100
    9. webTV

      Engineer

      Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα – έργα που έχει να επιδείξει η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, στους κλάδους των Υποδομών και των Μεταφορών παρουσιάστηκαν στο εισαγωγικό video του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διεξήχθη στις 15 και 16 Μαΐου 2018 στην Αθήνα από τις ιστοσελίδες metaforespress.gr και ypodomes.com.
       
    10. webTV

      Engineer

      Θα είναι έτσι οι μεταφορές του μέλλοντος; Η μεταφορά επιβατών με «κάψουλα / βαγόνι» (pod) πραγματοποιήθηκε στην έρημο της Νεβάδα, με την Virgin Hyperloop να υποστηρίζει ότι σημείωσε ένα ιστορικό επίτευγμα στο κομμάτι των μεταφορών υψηλών ταχυτήτων.
      «Τα τελευταία χρόνια, η ομάδα της Virgin Hyperloop εργάζεται για να μετατρέψει την πρωτοποριακή τεχνολογία της σε πραγματικότητα», δήλωσε ο Richard Branson, ιδρυτής της Virgin Group, σημειώνοντας ότι «με τη σημερινή επιτυχημένη δοκιμασία, έχουμε δείξει ότι αυτό το πνεύμα καινοτομίας στην πραγματικότητα θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται και ταξιδεύουν παντού τα επόμενα χρόνια».
      Οι πρώτοι επιβάτες, του νέου αυτού εγχειρήματος, ήταν ο Josh Giegel, συνιδρυτής και Chief Technology Officer στην Virgin Hyperloop One και η Sara Luchian, Director of Passenger Experience.
      Σύμφωνα με την Luchian, «το Hyperloop είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλή τεχνολογία. Για εμένα, η εμπειρία ως επιβάτης συνδέει όλα τα κομμάτια του παζλ μαζί. Υπάρχει καλύτερος τρόπος να σχεδιάσουμε το μέλλον από το να τη βιώσουμε από πρώτο χέρι;».
      Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο χώρο δοκιμών DevLoop μήκους 500 μέτρων της Virgin Hyperloop, στο Λας Βέγκας, με τις ταχύτητες να φτάνουν έως και τα 172 χλμ/ώρα, ενώ προηγουμένως η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει πάνω από 400 μη επανδρωμένες δοκιμές.
      Οι επιβάτες έκαναν το πρώτο ταξίδι στο πρόσφατα αποκαλυφθέν όχημα XP-2, σχεδιασμένο από τους BIG – Bjarke Ingels Group και Kilo Design, το οποίο κατασκευάστηκε, κατά παραγγελία, με γνώμονα την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και άνεση των επιβατών.
        Ενώ το όχημα παραγωγής θα είναι μεγαλύτερο και θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 28 επιβάτες, το συγκεκριμένο 2-θέσιο XP-2 όχημα κατασκευάστηκε, όπως υποστηρίζει η Virgin, για να ελεγχθεί, εάν οι επιβάτες μπορούν στην πραγματικότητα να ταξιδέψουν με ασφάλεια σε ένα hyperloop όχημα.
      Παρών στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν και ο Σουλτάνος Αχμέτ Μπιν Σουλέιμ, πρόεδρος της Virgin Hyperloop.
      Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
    11. webTV

      Engineer

      Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στην κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ήτοι το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.  Το έργο βρίσκεται στο 70,3% και κατά μήκος του έχουν αναπτυχθεί 3 εργοτάξια.
      Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου συναντάμε μεταξύ άλλων:
      -1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο,
      -15 Γέφυρες,
      -5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις,
      -1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC),
      -62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας,
      -3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας)  & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.),
      -1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι),
      -1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι),
      -1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι),
      -1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι).
      Προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 81,3%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 65,3% και οι χωματουργικές εργασίες 54,8%.
      Η συνολική διάρκεια κατασκευής του νοτίου τμήματος είναι 36 μήνες και η παράδοση σε κυκλοφορία αναμένεται στα τέλη του 2021. 
    12. webTV

      Engineer

      Σχεδόν 20 ώρες ήταν στον αέρα! Γεγονός η πλέον πολύωρη πτήση στις αερομεταφορές.
      Αεροσκάφος της αυστραλιανή εταιρείας Qantas πραγματοποίησε την πρώτη πτήση Νέα Υόρκη- Σίδνεϊ, χωρίς στάση για ανεφοδιασμό.
      Η πτήση-ρεκόρ πέρασε στην ιστορία της αεροπλοΐας ως η πλέον πολύωρη, καθώς είχε διάρκεια 19 ωρών και 16 λεπτών.
      Το αεροπλάνο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Boeing 787 Dreamliner και σκοπός της πτήσης ήταν η διενέργεια μιας σειράς εξετάσεων στο πλήρωμα και στους επιβαίνοντες, αναφορικά με τις επιπτώσεις του “τζετ λαγκ” σε αεροπορικά ταξίδια τόσο μεγάλης διάρκειας.
      Συνολικά 49 άτομα επέβαιναν στο αεροπλάνο – πλήρωμα και επιβάτες- σε μια προσπάθεια να μειωθεί το βάρος και να μπορέσει να μεταφέρει το σκάφος το μέγιστο φορτίο καυσίμων.
      Όπως ανέφερε ο CEO της Qantas, Alan Joyce, “γνωρίζουμε τις προκλήσεις που παρουσιάζουν οι πτήσεις μεγάλης διάρκειας, όμως είναι αλήθεια ότι κάθε φορά η τεχνολογία μας επιτρέπει να προχωρήσουμε.
      Οι έρευνες που διεξάγουμε θα μας δείξουν τις στρατηγικές που θα ακολουθήσουμε για να βελτιώσουμε την άνεση των πτήσεων”.
    13. webTV

      Engineer

      Ο ουρανοξύστης είναι το αρχιτεκτόνημα που τείνει να ακουμπάει τον ουρανό. Είναι τόσο ψηλό που ξεχωρίζει των υπόλοιπων κτηρίων και αποτελεί επί δεκαετίες σύμβολο ευημερίας, πλούτου και τεχνολογικής προόδου. Όλοι μας έχουμε θαυμάσει συμπλέγματα τέτοιου είδους κατασκευών στην Αμερική, στην Ασία αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Φιλοδοξούμε μάλιστα μελλοντικά να φέρουμε αυτή την αρχιτεκτονική επιλογή και στα νότια των Αθηνών, στην αστική ανάπλαση του Ελληνικού. Τι συμβαίνει όμως όταν μιλάμε για κάτι που είναι υπόγειος ουρανοξύστης και ο όγκος του εκτείνετε προς τον πυρήνα της γης και όχι προς τον ουρανό εισάγοντας την έννοια του ”Earthscraper”;
      Την απάντηση μας δίνει η BNKR Arquitectura, μια ομάδα αρχιτεκτόνων που θέλοντας να δώσει λύση στο χωροταξικό πρόβλημα της πόλης του New Mexico σχεδίασε έναν ουρανοξύστη για την κεντρική πλατεία ‘’Zocalo’’. Η κατασκευή αυτή όχι μόνο δεν φτάνει στον ουρανό αλλά ξεπερνάει ελάχιστα την στάθμη του εδάφους. Οι παράμετροι της χωροταξίας και του νομικού πλαισίου έπαιξαν καίριο ρόλο στην απόφαση αυτή. Οι σχεδιαστές κλήθηκαν να λάβουν υπόψιν την έλλειψη χώρου στον αστικό ιστό, την ύπαρξη ιστορικών κτηρίων στην γύρω περιοχή τα οποία δεν έπρεπε επ’ουδενί να υποβαθμιστούν οπτικά αλλά τους βιοκλιματικούς όρους με τους οποίους πορεύεται κάθε σύγχρονος αρχιτέκτονας.
      Πηγή εικόνας: eVolo Αυτός ο υπόγειος ουρανοξύστης έχει το σχήμα ανάποδης πυραμίδας και θα φτάνει τα 300 μέτρα βάθος σε 65 επίπεδα. Η γυάλινη οροφή θα επιτρέπει τον φυσικό φωτισμό σε εσωτερικους χώρους αλλά και την πρόσβαση του κοινού στην υπάρχουσα πλατεία. Το κτιριολογικό πρόγραμμα προβλέπει την δημιουργία ενός μουσείου με εκθέματα πολιτισμού των Μάγια και των Αζτέκων στους πρώτους 10 ορόφους, 20 επίπεδα με μαγαζιά και διαμερίσματα προς κατοίκιση ενώ οι τελευταίοι 35 όροφοι προορίζονται για διαφημιστική χρήση και για γραφεία. Το γκρί των κατασκευαστικών υλικών φαίνεται να σπάει εγκάρσια με πινελιές πρασίνου βοηθώντας τον επισκέπτη να προσαρμοστεί. Ένα γιγαντιαίο αίθριο κυριαρχεί ως άξονας του κτηρίου με τις διάφορες χρήσεις και λειτουργίες να το περιβάλλουν.
      Πηγή εικόνας: BNKR website Ο Esteban Suarez, συνιδρυτής της BNKR Arquitectura εξηγεί:
      «Υπάρχει πολύ λίγος χώρος για καινούρια κτήρια στην πόλη του New Mexico και ο νόμος λέει πως δεν μπορούμε να υπερβούμε τους 8 ορόφους, συνεπώς ο μόνος δρόμος είναι προς τα κάτω. Αυτός είναι ένας τρόπος να συντηρήσουμε το περιβάλλον κτηρίων της περιοχής και ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε νέους χώρους εμπορίου και διαμονής.»
      Οι υπόσκαφες κατασκευές έχουν αναμφισβήτητα σημαντικά προτερήματα σε θέματα βιοκλιματικού σχεδιασμού σε σχέση με τις συμβατικές οποιασδήποτε κλίμακας. Η θερμική διαχείριση που προσφέρει το υπέδαφος ως περιβάλλον ύπαρξης θα βοηθούσε πολύ στην ενεργειακή απόδοση μιας τέτοιας περίπτωσης κτηρίου. Η μελέτη αναφέρει πως θα ήταν πιθανή η παραγωγή ενέργειας μέσω τουρμπίνας που θα συνέλλεγε ενέργεια από νερό υπεδαφικώς. Ωστόσο οι πιο σκεπτικιστές προβληματίζονται στην ποσότητα της ενέργειας που θα δαπανηθεί κατά την διαδικασία παραγωγής του.
      Πηγή εικόνας: BNKR website Η υπόσκαφη αρχιτεκτονική υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ο υπόγειος ουρανοξύστης είναι η εξελιγμένη μορφή μελέτης ενός τέτοιου είδους αρχιτεκτονικής. Η Μαλακοπή της Καππαδοκίας και η υπόγεια πόλη Νάουρς δεσπόζουν στη λίστα με τα ιστορικά υπεδαφικά αρχιτεκτονήματα. Σκοπός τέτοιων κατασκευών εκείνους τους αιώνες δεν ήταν άλλος από την προστασία από εχθρικές επιδρομές αλλά και από τον καιρό. Οι όροι διαβίωσης έχουν πλέον αλλάξει, όμως ο άνθρωπος δεν απορρίπτει το υπέδαφος ως καμβά δημιουργίας αλλά τον προτιμά. Αν σκεφτεί κανείς μέγα-κατασκευές όπως τα μετρό, οι υπόγειες αποθήκες τεραστίου μεγέθους αλλά και παραδείγματα προτάσεων όπως ο παραπάνω «ουρανοξύστης» καταλαβαίνει πως το μέλλον ίσως δεν βρίσκεται ψηλά, εκεί που κοιτάμε στοχαζόμενοι, αλλά χαμηλά, εκεί που ήδη πατάμε.
    14. webTV

      Engineer

      Τα τελευταία χρόνια, μια σειρά εκθέσεων και μονογραφιών προκάλεσαν την ανακάλυψη του σοσιαλιστικού μοντερνισμού, η ισχυρή έκφρασή του και ο εξωτισμός του προκαλούν σημαντικό ενδιαφέρον. Το πρόσφατα δημοσιευμένο φωτογραφικό βιβλίο Concrete Siberia Τα σοβιετικά τοπία του Άπω Βορρά από τη Zupagrafika ρίχνουν ένα νέο φως σε αυτό το σχετικά ανεξερεύνητο κεφάλαιο της ιστορίας της αρχιτεκτονικής, προβάλλοντας τη σοβιετική αρχιτεκτονική των μεγάλων πόλεων στη Σιβηρία, παρέχοντας παράλληλα μια εικόνα για ένα ελάχιστα γνωστό τοπίο.
      Το βιβλίο παρουσιάζει την αρχιτεκτονική και το αστικό περιβάλλον έξι πόλεων στη Σιβηρία: Νοβοσιμπίρσκ, Ομσκ, Κρασνογιάρσκ, Νόριλσκ, Ιρκούτσκ και Γιακούτσκ, μέσω του φακού του Ρώσου φωτογράφου Αλεξάντερ Πολύβκιν, φέρνοντας μια νέα-προοπτική για τη μεταπολεμική αρχιτεκτονική. Το φωτογραφικό έργο είναι η δημιουργία του Zupagrafika, ενός ανεξάρτητου εκδοτικού οίκου και στούντιο σχεδιασμού που εδρεύει στην Πολωνία, του οποίου η εργασία επικεντρώνεται γύρω από την ευρωπαϊκή μεταπολεμική μοντέρνα και βάρβαρη αρχιτεκτονική, κυρίως αυτή του πρώην Ανατολικού Μπλοκ. Ιδρύθηκε το 2012 από τους David Navarro και Martyna Sobecka, η Zupagrafika έχει τεκμηριώσει αυτήν την αρχιτεκτονική κληρονομιά μέσω ενός εκτεταμένου έργου που περιλαμβάνει Brutal Britain, Eastern Blocks και Panelki.
      Πηγή εικόνας: pinterest Με αυτό το τελευταίο έργο, το δίδυμο ήθελε να ρίξει μια πιο προσεκτική ματιά στο πώς η σοβιετική περίοδος επηρέασε την αρχιτεκτονική και την αστική ανάπτυξη στη Σιβηρία:
      «Μέσω του Concrete Siberia μοιραζόμαστε την αρχιτεκτονική που μας συναρπάζει και την οποία καταγράφουμε με πολλούς τρόπους (είτε μέσω εικονογράφησης είτε φωτογραφίας) την τελευταία δεκαετία. Πολλά από τα κτίρια που φωτογραφήθηκαν στο βιβλίο δεν έχουν δημοσιευτεί σε καμία μορφή πριν. Πιστεύουμε ότι αυτό το βιβλίο μπορεί να είναι ένα εργαλείο για να εξερευνήσετε άγνωστα μέρη και κατασκευές που διαμόρφωσαν τα αστικά τοπία στη Σιβηρία και επίσης, ίσως, να τα εκτιμήσουν όπως είναι.» Οι πόλεις της Σιβηρίας που απεικονίζονται στο βιβλίο σχεδιάστηκαν αρχικά γύρω από μια ενιαία βιομηχανία που απασχολούσε την πλειοψηφία των κατοίκων. Η τυποποίηση, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά της σοβιετικής αρχιτεκτονικής, επεκτάθηκε από οικισμούς σε δημόσια κτίρια, καθώς τα σχέδια για κοσμικά τσίρκο, θέατρα από μπετόν και όπερες αναπτύχθηκαν κεντρικά στη Μόσχα, μόνο για εφαρμογή στον Άπω Βορρά. Ωστόσο, αυτή η απομακρυσμένη περιοχή δεν στερείται αρχιτεκτονικής εφεύρεσης, καθώς αρκετοί τοπικοί αρχιτέκτονες ανέπτυξαν τη δική τους ερμηνεία της μοντερνιστικής αρχιτεκτονικής, προσαρμοσμένη στο τοπίο και το κλίμα. Ανάμεσά τους ήταν ο Vladimir Pavlov που ανέπτυξε ένα προσωπικό αρχιτεκτονικό στιλ στο Ιρκούτσκ και ο Vitaly Orekhov με τη δημιουργική του ανάληψη βαρβαρότητας για το Κεντρικό Στάδιο στο Krasnoyarsk.
      Πηγή εικόνας: Google Σε διαφορετική νότα, το βιβλίο χρησιμεύει επίσης ως απεικόνιση της αρχιτεκτονικής σε ένα ακραίο περιβάλλον. Η δουλειά στο άλμπουμ ήταν από μόνη της πρόκληση για τον φωτογράφο Alexander Veryovkin, καθώς το βιβλίο περιλαμβάνει δύο από τις πιο κρύες πόλεις της Γης, το Γιακούτσκ και το Νόριλσκ, όπου οι θερμοκρασίες συχνά φτάνουν τους -30 βαθμούς Κελσίου. Οι σειρές από μπλοκ από μπετόν που προστατεύουν την πόλη του Norilsk από τους σκληρούς ανέμους αποτελούν μια έντονη υπενθύμιση του ακραίου κλίματος των αστικών περιβαλλόντων.
      Από τότε που ξεκίνησαν τα Zupagrafika, ο David και η Martyna ταξιδεύουν και τεκμηριώνουν την μεταπολεμική μοντερνιστική και βάναυση αρχιτεκτονική, αναφέροντας την πραγματική εμπειρία αυτών των τοποθεσιών και κτιρίων ως την κύρια έμπνευση πίσω από τα βιβλία τους. Το ντουέτο προσπαθεί να ζωγραφίσει μια πιο περιεκτική εικόνα αυτής της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, που εξακολουθεί να παρανοείται ευρέως και να απορρίπτεται σθεναρά από το ευρύ κοινό. Το έργο της Zupagrafika βοηθά στη διάδοση της περίπλοκης ομορφιάς της μεταπολεμικής αρχιτεκτονικής, με τα ιδανικά και τα μειονεκτήματά της, δημιουργώντας έτσι τους χώρους για μια νέα κατανόηση αυτής της περιόδου στην ιστορία της αρχιτεκτονικής.
    15. webTV

      Engineer

      Η αισθητική των αρχιτεκτόνων φτάνει στην πραγματικότητα πέρα από τα κτήριά τους. Οι περισσότεροι επιλέγουν να τοποθετηθούν ακόμη και στο χαρτί με έναν πιο συναισθηματικό, στυλιζαρισμένο τρόπο εκφρασμένη με σκίτσα. Κάθε αρχιτέκτονας έχει το προσωπικό του στυλ και ύφος.
      Το ελεύθερο αρχιτεκτονικό σκίτσο είναι ο παραδοσιακός αλλά και πιο συνηθισμένος τρόπος για την παράσταση νέων αρχιτεκτονικών συνθέσεων ή προτάσεων οργανώσεως του χώρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρ’ όλη την μεγάλη ποικιλία των εικαστικών μέσων παραστάσεως (γραμμικό αρχιτεκτονικό σχέδιο, κατασκευή και φωτογράφιση προπλασμάτων, μηχανική σχεδίαση προοπτικών και αξονομετρικών σχεδίων με υπολογιστή συντεταγμένων), η δημιουργική σύλληψη του αρχιτεκτονικού εκφράζεται πηγαία, (σήμερα ακόμη όπως και στην αναγέννηση), με το ιδιόχειρο σκίτσο.
      Ρίξτε μια ματιά σε δέκα από τα αγαπημένα μας σκίτσα διάσημων αρχιτεκτόνων, συμπεριλαμβανομένου του Fallingwater του Frank Lloyd Wright και του Ludwig Mies van der Rohe για το σχεδιασμό ενός ιδιωτικού σπιτιού.
      Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Frank Gehry draw – Guggenheim Museum Bilbao Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Zaha Hadid – The Peak Leisure Club, Hong Kong.Photo: © 2018 Zaha Hadid   Πηγή εικόνας: www.dezeen.com 1560, Michelangelo Buonarroti, Porta Pia.Photo: © 2018. Photo Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ludwig Mies van der Rohe’s 1923 – Piet Mondrian.  Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano and Richard Rogers – Pompidou Centre.Photo: © Rogers Stirk Harbour + Partners Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Vladimir Tatlin, who was a pivotal figure in the Constructivism movement in Russia, drew this Monument to the Third International in 1920, but the structure was never built.Photo: Courtesy of the Museum of Modern Art, New York/Scala, Florence Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Ettore Sottsass’s Progetto di architettura monumentale per la conservazione delle memorie nazional-popolari, 1976, Bologna, Italy.Photo: © ADAGP, Paris and DACS, London Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Renzo Piano c,London’s Shard – 2004.Photo: Courtesy of Renzo Piano Πηγή εικόνας: www.dezeen.com Chamberlin, Powell and Bon – London’s Barbican Centre in 1970.Photo: Courtesy of John Maltby / RIBA Collections Πηγές: www.dezeen.com, www.blogeikastika.gr
    16. webTV

      GTnews

      Βίντεο με τη δοκιμαστική κίνηση ενός συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε στη δημοσιότητα, μέσω Facebook, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος.
      Πρόκειται, όπως αναφέρει, "για τη μετακίνηση ενός συρμού από τον Σταθμό Παπάφη σε άλλον σταθμό που αποτυπώνει πώς θα λειτουργεί το δίκτυο σε ένα χρόνο που θα ολοκληρωθεί το έργο και τι θα βλέπουν οι μπροστινοί επιβάτες"
      Ο κ Ταχιάος αναφέρει συγκεκριμένα στην ανάρτηση του: "Ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα απουσίαζε από την προεκλογική αντιπαράθεση, είναι αυτονόητο. Δεν είναι λίγοι, όσοι μηδενίζουν την πρόοδο του έργου και αμφισβητούν πως βρίσκεται στην φάση της ολοκλήρωσής του. Και φυσικά, κάθε τι σχετικό με ένα έργο που βρίσκεται στον 18ο χρόνο της κατασκευής του, είναι λογικό να αντιμετωπίζεται με δυσπιστία.
      Επειδή λοιπόν μια εικόνα αναπληρώνει χίλιες λέξεις, ιδού το βίντεο της μετακίνησης του συρμού που στην διάρκεια της 27ης Νοεμβρίου 2022, στο πλαίσιο του OPEN HOUSE, παρέμεινε στο Σταθμό Παπάφη. Ό,τι βλέπετε σε αυτό θα αποτελεί από του χρόνου την ζωντανή καθημερινότητα των χιλιάδων Θεσσαλονικιών που θα μετακινούνται μέσα από τις σήραγγες.
      Από τον χειμώνα, το έργο έχει προχωρήσει πολύ μακρύτερα. Τέτοιες διαδρομές πραγματοποιούνται συχνά, σύμφωνα με το πρόγραμμα της αναδόχου κοινοπραξίας και με την ταυτόχρονη παρουσία στις σήραγγες περισσοτέρων συρμών ώστε να δοκιμάζονται όλα τα συστήματα. 
      Και όπως έχω ήδη δείξει, συρμός κινήθηκε (ηλεκτροκίνητα, με χειριστή) και στο μη ενεργοποιημένο τμήμα της βασικής γραμμής δηλαδή από το Σιντριβάνι μέχρι τον ΝΣΣ, με διέλευση και από τον ραγδαία Σταθμό Βενιζέλου.
      Αυτό όμως απέχει από το να λέμε πως το μετρό είναι έτοιμο για λειτουργία όπως θα θεωρούσε φυσικό οποιοσδήποτε ανεξοικείωτος με το έργο πολίτης. 
      Από κατασκευαστικής πλευράς, το έργο θα είναι ολοκληρωμένο σίγουρα πριν από το τέλος της χρονιάς και καθώς για την εμπορική λειτουργία του προηγούνται υποχρεωτικά ανεξάρτητες πιστοποιήσεις που εγγυώνται την ασφάλεια του μετρό και την επάρκεια των προσώπων και των διαδικασιών, αυτή τοποθετείται στις αρχές του 2024. Όσο για τον operator των πρώτων δέκα χρόνων λειτουργίας του, σε πολύ σύντομο χρόνο θα έχουμε νέα από τον εν εξελίξει διαγωνισμό ανάδειξής του. Stay tuned. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
      Και για να επιστρέψω στην περιγραφή του βίντεο:  Στα 3 πρώτα λεπτά, παρακολουθείτε την αναχώρηση από το dépôt της Πυλαίας, την διέλευση από την ορθογώνιας διατομής σήραγγα κάτω από την προέκταση της Παπαναστασίου, που κατασκευάστηκε με την μέθοδο cut & cover και την άφιξη στον πρώτο σταθμό της Νέας Ελβετίας. 
      Ενάμιση λεπτό αργότερα, αφού πραγματοποιούνται όλοι οι έλεγχοι, το control room δίνει το σήμα της εκκίνησης μέσα στην μία από τις δύο σήραγγες που κατασκεύασαν τα ΤΒΜ (κοινώς μετροπόντικες). Πρόκειται για τμήμα της γραμμής το οποίο θα είναι ορατό στους καθημερινούς επιβάτες του μετρό. Όλα γίνονται αυτόματα. Το χειριστήριο αποκαλύπτεται μόνο και μόνο για να διαπιστωθεί η ταχύτητα του συρμού και για το πάτημα της κόρνας προς τέρψιν των αναμενόντων θεατών. Ο χειριστής παραμένει αμέτοχος. Η παρουσία του επιβάλλεται από τις διαδικασίες. Το ίδιο και ο συνολικός αριθμός δυνητικών επιβατών στην φάση των δοκιμών.
      Στο 05:22 ο συρμός προσπερνάει τον Σταθμό Βούλγαρη, στο 06:08 την διασταύρωση της Καλαμαριάς και αμέσως μετά τον Σταθμό Μαρτίου, στο 06:49 το crossover κάτω από την Δελφών, στο 06:59 τον Σταθμό Αναλήψεως, στο 07:45 τον Σταθμό Φλέμινγκ, στο 08:24 τον Σταθμό Ευκλείδη και στο 09:07 φτάνει στον Σταθμό Παπάφη. Φυσικά, όπως έχει προγραμματιστεί από το control room καθώς κάτι τέτοιο ήταν αχρείαστο, ο συρμός δεν κάνει στάση σε κανέναν σταθμό.
      Αν μη τι άλλο, με το βίντεο αυτό αποκτά κανείς μία εντύπωση της εικόνας που θα έχουν οι μπροστινοί επιβάτες του μετρό".
      https://www.facebook.com/watch/?v=9932578040092978
    17. webTV

      Engineer

      Αν και μέχρι στιγμής οι εικόνες που είχαμε από τον πλανήτη Άρη ήταν αρκετά αφηρημένες, ήταν πάντα ικανές να μας συναρπάζουν. Ωστόσο οι άνθρωποι του ElderFox Documentaries χρησιμοποίησαν εικόνες που έστειλαν στην Γη τα τρία rover της NASA, Spirit, Opportunity και Curiosity, για να δημιουργήσουν το παρακάτω βίντεο που προέκυψε από μια συρραφή χιλιάδων εικόνων υψηλής ανάλυσης.  
      Παρόλο που οι κάμερες είναι υψηλής ποιότητας, ο ρυθμός με τον οποίο τα rover μπορούν να στείλουν δεδομένα πίσω στη γη είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. To Curiosity μπορεί να στείλει δεδομένα απευθείας στη γη με 32 kilobit ανά δευτερόλεπτο.  
      Αντ 'αυτού, όταν το rover μπορεί να συνδεθεί στο Mars Reconnaissance Orbiter, που είναι σε τροχιά γύρω από τον Άρη, έχουμε καλύτερες ταχύτητες, δηλαδή 2 Megabyte ανά δευτερόλεπτο.  
      Ωστόσο, αυτή η σύνδεση είναι διαθέσιμη μόνο για περίπου 8 λεπτά κάθε αρειανή ημέρα. Όπως θα περίμενε κανείς, η αποστολή βίντεο HD σε αυτές τις ταχύτητες θα απαιτούσε πολύ χρόνο. Καθώς τίποτα δεν κινείται στον Άρη, είναι πιο λογικό να γίνεται λήψη και αποστολή φωτογραφιών. Από αυτές τις εικόνες, με κατάλληλη επεξεργασία, δημιουργήθηκαν τα πανοραμικά/μωσαϊκά που βλέπουμε στο βίντεο.  
      Το αποτέλεσμα είναι απίστευτο γιατί η ανθρωπότητα δεν έχει δει ποτέ ένα ουράνιο σώμα, και συγκεκριμένα τον πλανήτη Άρη, με τόση λεπτομέρεια και σε κινούμενη εικόνα.  
      Ας ρίξουμε λοιπόν μια πιο προσεκτική ματιά στον Κόκκινο Πλανήτη κι ας προσπαθήσουμε να τον οραματιστούμε ως το δεύτερο σπίτι της ανθρωπότητας, μια πραγματικότητα που οι επιστήμονες αναμένουν ότι θα μπορούσε να συμβεί στο μέλλον.   Σημειωτέων ότι το βίντεο έχει σχεδόν φθάσει τα τρία εκατομμύρια views μέσα σε λίγες μόνο μέρες,  
      Πηγή: ElderFox Documentaries
    18. webTV

      Engineer

      Οι κάτοικοι της Σαγκάης, που περνούσαν από τη συνοικία Huangpu, στα δυτικά της κινεζικής μητρόπολης, ίσως παρατήρησαν ένα ασυνήθιστο θέαμα κατά τον τελευταίο μήνα: ένα κτίριο που «περπατούσε». 
      Ένα δημοτικό σχολείο ηλικίας 85 ετών σηκώθηκε - ολόκληρο - από το έδαφος και μεταφέρθηκε σε άλλο σημείο με τη χρήση νέας τεχνολογίας. Στα πλαίσια διατήρησης των ιστορικών κτιρίων της πόλης, μηχανικοί τοποθέτησαν σχεδόν 200 κινητά υποστηρίγματα κάτω από το πέντε ορόφων κτίριο, σύμφωνα με τον Lan Wuji, επικεφαλής του τεχνικού μέρους του εγχειρήματος. 
      Τα υποστηρίγματα λειτουργούν σαν «ρομποτικά πόδια». Διαχωρίστηκαν σε δυο ομάδες και με εναλλαγή στην κίνηση «μιμούνταν» το ανθρώπινο βάδισμα. Παράλληλα, επιπλέον σένσορες βοήθησαν ώστε να ελεγχθεί η κίνηση του κτιρίου, αναφέρει ο Lan, η εταιρεία του οποίου, Shanghai Evolution Shift, ανέπτυξε τη συγκεκριμένη τεχνολογία το 2018. «Είναι σα να δίνουμε στο κτίριο πατερίτσες έτσι ώστε να μπορεί να σηκωθεί και στη συνέχεια να περπατήσει», ανέφερε. Ένα timelapse, που γυρίστηκε από την εταιρεία, δείχνει το κτίριο να κινείται «με κόπο», κάνοντας «ένα μικρό βήμα τη φορά». 
      Μετά τον θάνατο του Μάο, το 1976, πραγματοποιήθηκαν εκκλήσεις για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομίας, με την κυβέρνηση της χώρας να θέτει σε ειδικό καθεστώς συγκριμένα κτίρια, πριν ψηφιστεί σχετικός νόμος τη δεκαετία του 1980. Μέσα στα επόμενα χρόνια, κτίρια, γειτονιές, ακόμη και ολόκληρες πόλεις έλαβαν κρατική υποστήριξη για να διατηρήσουν το ύφος τους. 
       Ωστόσο, όπως μεταδίδει το CNN, η ασταμάτητη αστικοποίηση συνεχίζει να αποτελεί σημαντική απειλή για την αρχιτεκτονική κληρονομιά. Η πώληση γης αποτελεί βασική πηγή εσόδων για τις τοπικές κυβερνήσεις, γεγονός που σημαίνει ότι κτίρια με αρχιτεκτονική αξία συχνά πωλούνται σε εργολάβους για τους οποίους, η διατήρησή τους, δεν αποτελεί προτεραιότητα. 
      Στο Πεκίνο, για παράδειγμα, περισσότερα από 1.000 έικρ, στα οποία αναπτύσσονταν ιστορικά σοκάκια και παραδοσιακά σπίτια με αυλές καταστράφηκαν ανάμεσα στο 1990 και στο 2010, σύμφωνα με την κρατική εφημερίδα China Daily. Στις αρχές της χιλιετίας, πόλεις όπως η Ναντσίνγκ και το Πεκίνο, μετά από διαμαρτυρίες για την απώλεια ιστορικών γειτονιών, εκπόνησαν σχέδια για τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. 
      Μεταξύ άλλων, στο Πεκίνο, ένας σχεδόν ερειπωμένος ναός μετατράπηκε σε εστιατόριο και γκαλερί, ενώ στη Ναντσίνγκ, ένας κινηματογράφος της δεκαετίας του 1930 αποκαταστάθηκε στην αρχική του μορφή - με κάποιες σύγχρονες προσθήκες. Το 2019, στη Σαγκάη εγκαινιάστηκε το Tank Shanghai, ένα κέντρο τεχνών που βρίσκεται σε ανακαινισμένες δεξαμενές πετρελαίου. 
      Σύμφωνα με τον Λαν η μετακίνηση των κτιρίων δεν είναι η πρώτη επιλογή αλλά είναι προτιμητέα σε σχέση με την κατεδάφιση. «Θα προτιμούσα να μην αγγίζω τα ιστορικά κτίρια καθόλου» λέει, προσθέτοντας πως για τη μετακίνηση ενός κτιρίου απαιτείται κρατική έγκριση «σε πολλαπλά επίπεδα». Σύμφωνα με τον ίδιο, η μετακίνηση των κτιρίων είναι μια βιώσιμη εναλλακτική. «Η κεντρική κυβέρνηση δίνει μεγαλύτερο βάρος στην προστασία των ιστορικών κτιρίων. Είμαι χαρούμενος που βλέπω αυτή την πρόοδο τα τελευταία χρόνια.».
      Κινούμενα μνημεία
      Σύμφωνα με το CNN η Σαγκάη αποτελεί την περισσότερο προοδευτική πόλη της Κίνας σε ό,τι αφορά την προστασία της κληρονομιάς. Η διάσωση κτιρίων της δεκαετίας του 1930 στη διάσημη συνοικία Bund και σπιτιών του 19ου αιώνα στην γειτονιά Xintiandi, αποτελούν ιδανικά παραδείγματα για το πώς μπορεί να δοθεί νέα ζωή σε παλαιότερες κατασκευές. 
      Δεν είναι η πρώτη φορά που κτίρια κινούνται στην πόλη. Το 2003, το Μέγαρο Μουσικής της πόλης, που χτίστηκε το 1930, μετακινήθηκε περισσότερο από 66 μέτρα ώστε να περάσει από το σημείο ένας αυτοκινητόδρομος. Το Zhengguanghe Building, μία αποθήκη έξι ορόφων, επίσης κτισμένη κατά τη δεκαετία του 1930 μεταφέρθηκε 38 μέτρα, το 2013. Πέντε χρόνια μετά, ένα κτίριο σχεδόν 90 ετών μετακινήθηκε - με το κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Xinhua να κάνε λόγο για το πιο δύσκολο ανάλογο εγχείρημα έως τότε. 
      Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να κινηθεί ένα κτίριο: πάνω σε ράγες ή να τραβηχτεί από οχήματα. Ωστόσο, για το δημοτικό σχολείο, το οποίο αναπτύσσεται σε σχήμα «Τ», τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Το ασυνήθιστο σχήμα του σήμαινε πως οι παραδοσιακές μέθοδοι μπορεί να μην ήταν αποτελεσματικοί. 
      Ακόμη, το κτίριο έπρεπε να περιστραφεί και να ακολουθήσει καμπύλη διαδρομή προς το νέο σημείο που τοποθετήθηκε και όχι να κινηθεί σε ευθεία, γεγονός που αποτελούσε πρόκληση. «Εργάζομαι 23 χρόνια σε αυτόν τον τομέα και δεν έχω δει άλλη εταιρεία που να μπορεί να μετακινεί κτίρια σε καμπύλη», αναφέρει ο Lan, χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερα στοιχεία για το κόστος του εγχειρήματος. 
      Ο ίδιος εκτιμά πάντως πως ένα τέτοιο εγχείρημα είναι φθηνότερο σε σχέση με την κατεδάφιση και τη δημιουργία μιας νέας κατασκευής στη νέα τοποθεσία.
       
    19. webTV

      Engineer

      Ένας φάρος ηλικίας 120 ετών, στη νοτιοδυτική Δανία, τοποθετήθηκε πάνω σε ράγες και μεταφέρθηκε από το σημείο που είχε ανεγερθεί ώστε να σωθεί από την υποχώρηση του εδάφους.    
      Όταν ο φάρος Rubjerg Knude χτίστηκε το 1900, απείχε περίπου 200 μέτρα από την χείλος του γκρεμού στην απόκρημνη ακτή της Γιουτλάνδης.
      Μέχρι και πριν τη μεταφορά του η απόσταση αυτή είχε μειωθεί στα έξι μέτρα.


      Ο δήμαρχος της περιοχής, Arne Boelt, ανέφερε ότι πολλά μπορούσαν να πάνε λάθος κατά τη μεταφορά του φάρου, που έχει βάρος 1000 τόνων και βρίσκεται σε έναν γκρεμό ύψους 200 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας. «Αλλά άξιζε το ρίσκο. Η εναλλακτική θα ήταν η αποσυναρμολόγησή του», πρόσθεσε. Η επιχείρηση διήρκεσε δέκα ώρες. Ο φάρος μετακινήθηκε με ταχύτητα οχτώ μέτρων ανά ώρα.  



      Η Lea Wermelin, η 35χρονη υπουργός Περιβάλλοντος της Δανίας χαρακτήρισε τον λευκό φάρο ως «εθνικό θησαυρό» ώστε να εξηγήσει γιατί το υπουργείο της ξόδεψε πέντε εκατομμύρια κορώνες, περίπου 670.000 ευρώ για τη διάσωσή του. Στα έξοδα αυτά συνέβαλε και η πόλη του Hjoerring.
      Ο φάρος σταμάτησε να λειτουργεί το 1968 και μετατράπηκε σε μουσείο που περιλάμβανε και ένα έκθεμα για τη μάχη του κτιρίου ενάντια στο έδαφος που υποχωρούσε. Το μουσείο έκλεισε ωστόσο καθώς η άμμος κάλυψε τα δύο βοηθητικά κτίρια. Ο φάρος, ωστόσο, εξακολουθεί να προσελκύει 250.000 επισκέπτες τον χρόνο.  



      Η περιοχή είναι γνωστή για το αμμώδες έδαφος και την ακτογραμμή που διαβρώνεται. Το 2008 μία εκκλησία αποσυναρμολογήθηκε ώστε να μην βρεθεί στον γκρεμό. Η εκκλησία είχε χτιστεί το 1250 και εκεί είχαν γυριστεί σκηνές της ταινίας "Η Γιορτή της Μπαμπέτ". Το 1987 "Η Γιορτή της Μπαμπέτ" έγινε η πρώτη δανέζικη ταινία που κέρδισε το όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας.    
      Με πληροφορίες από Reuters
      Πηγή: www.lifo.gr
    20. webTV

      Engineer

      Τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής κατά τα τελευταία σαράντα χρόνια μπορούν να δουν σε ένα timelapse οι χρήστες του Google Earth και ενώ ο κολοσσός του διαδικτύου εγκαινίασε τη νέα του υπηρεσία.
      Συγκεκριμένα, η Google διέθεσε στο κοινό τη νέα υπηρεσία Timelapse του Google Earth που επιτρέπει τους χρήστες να «γυρίσουν πίσω το χρόνο» και να παρακολουθήσουν τις αλλαγές που έχουν καταγραφεί στο πλανήτη μας σε βάθος 37 ετών. Κάθε χρήστης της νέας αυτής υπηρεσίας θα έχει τη δυνατότητα αποθήκευσης βίντεο και εικόνων από το Timelapse για δική του χρήση.
      «Τα τελευταία 15 χρόνια, δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν στραφεί στο Google Earth για να απολαύσουν συναρπαστικές όψεις του πλανήτη μας από αμέτρητες διαφορετικές γωνίες», αναφέρει η Ρεμπέκα Μουρ, διευθύντρια των Google Earth και Earth Engine & Outreach συμπληρώνοντας πως από το 2017 οι χρήστες μπορούν να δουν τον πλανήτη μας και μέσα από μια εντελώς νέα διάσταση - τον χρόνο.
      «Με τη λειτουργία Timelapse, έχουν ενσωματωθεί στο Google Earth 24 εκατομμύρια δορυφορικές φωτογραφίες των τελευταίων 37 ετών, δημιουργώντας μια διαδραστική εμπειρία τεσσάρων διαστάσεων. Πλέον, ο καθένας μπορεί να παρακολουθεί το χρόνο να εξελίσσεται παντού στον κόσμο, με έναν τρόπο που συνοψίζει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες πλανητικών αλλαγών», ανέφερε η Ρεμπέκα Μουρ.
      «Ο πλανήτης μας αντιμετώπισε ραγδαίες περιβαλλοντικές αλλαγές τον τελευταίο μισό αιώνα – περισσότερες από κάθε άλλη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας. Πολλοί από εμάς βιώσαμε αυτές τις αλλαγές στις κοινότητες μας – προσωπικά, ήμουν μεταξύ των χιλιάδων κατοίκων της Καλιφόρνια που εγκατέλειψαν πέρσι τα σπίτια τους εξαιτίας των πυρκαγιών. Άλλοι αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ως κάτι αόριστο και μακρινό, όπως το λιώσιμο των πάγων και η συρρίκνωση των παγετώνων», συμπλήρωσε.
      «Με το Timelapse στο Google Earth, έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα του μεταβαλλόμενου πλανήτη μας στις άκρες των χεριών μας – μια εικόνα που δείχνει όχι μόνο τα προβλήματα, αλλά και τις λύσεις, καθώς και την μαγευτική ομορφιά των φυσικών φαινομένων σε βάθος δεκαετιών», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
      Προκειμένου να εξερευνήσετε την εφαρμογή Timelapse στο Google Earth, επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Χρησιμοποιώντας τη μπάρα αναζήτησης, μπορείτε να «γυρίσετε τον χρόνο πίσω», σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη θέλετε.
       
    21. webTV

      Engineer

      ΗMicrosoft ανέλκυσε το δεύτερο υποβρύχιο κέντρο δεδομένων της από θαλάσσια περιοχή ανοιχτά των ακτών της Σκωτίας.  
      To κέντρο δεδομένων, που η Microsoft ονόμασε «Project Natick», εγκαταστάθηκε 35,5 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας την άνοιξη του 2018. Το υποβρύχιο σκάφος σχεδιάστηκε με συστήματα ψύξης και τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Πρόκειται για το δεύτερο «υποβρύχιο σκάφος» της Microsoft.  
      Για την πρώτη φάση του εγχειρήματος, ένα υποβρύχιο κέντρο δεδομένων τοποθετήθηκε στον στον πυθμένα των ακτών του Ειρηνικού, ανοιχτά της Καλιφόρνιας, από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2016.


      Ο λευκός κύλινδρος ανελκύστηκε μετά από μια επιχείρηση διάρκειας μιας ημέρας. Εκπρόσωπος της σχετικής ερευνητικής ομάδας της Microsoft δήλωσε εντυπωσιασμένος από το πόσο «καθαρό» ήταν το υποβρύχιο κέντρο δεδομένων μετά την ανέλκυσή του. Το σκάφος, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, καθαρίστηκε και στη συνέχεια δεδομένα ανακτήθηκαν.    
      Η εταιρεία εξετάζει το κατά πόσο μικρά υποβρύχια κέντρα δεδομένων για βραχυπρόθεσμη χρήση θα μπορούσαν να είναι βιώσιμα εμπορικά, αλλά προσπαθεί να εξάγει συμπεράσματα σε ότι αφορά την ενεργειακή αποδοτικότητα του cloud computing.



      Γιατί όμως η Microsoft χρησιμοποιεί ένα υποβρύχιο κέντρο δεδομένων; Οι ερευνητές της εταιρείας υποστηρίζουν πως το άζωτο, το οποίο είναι λιγότερο διαβρωτικό από το οξυγόνο, αλλά και η απουσία ανθρώπων καθιστούν το υποβρύχιο κέντρο δεδομένων πιο αξιόπιστο από αντίστοιχα στην ξηρά.  
      Παράλληλα, το υποβρύχιο κέντρο δεδομένων είναι πιο αποδοτικό. «Η αναλογία σφαλμάτων στο νερό είναι το 1/8 σε σχέση με αυτά που αντιμετωπίζουμε στην ξηρά» είπε ο Μπεν Κάτλερ, επικεφαλής Project Natick.  
      Η αξία της μετοχής της Microsoft αυξήθηκε κατά 30% τον τελευταίο χρόνο. 
      Με πληροφορίες από BBC/CNN
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.