Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προγράμματα σπουδών και Αρχιτεκτονική


ss_sk

Recommended Posts

Στα πλαίσια έρευνας αναζητήθηκε στα προγράμματα σπουδών των ειδικοτήτων (πλην Αρχιτεκτόνων και αποφοίτων ΤΕΙ Αποκατάστασης Πάτρας) που έχουν δικαίωμα στην εκπόνηση αρχιτεκτονικών μελετών τα μαθήματα που αφορούν στο αντικείμενο. Για λόγους καθαρά εγκυκλοπαιδικούς συμπεριελήφθησαν και οι τομείς Πολεοδομίας-Χωροταξίας αφού αποτελεί διακριτή ειδίκευση και στις σχολές αρχιτεκτονικής - κύριο αντικείμενο όμως είναι η συνθετική αρχιτεκτονική ικανότητα και γνώσεις.

 

Όποιος/α έχει την καλοσύνη ας κάνει διορθώσεις ή παρατηρήσεις για τυχόν παραλείψεις. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης του θέματος.

 

Να σημειωθεί πως τα μαθήματα σχεδίου δε λαμβάνονται υπόψιν.

 

 

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (Α.Ε.Ι.)

 

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Εξ.3ο. Στοιχεία Αρχιτεκτονικής

.........Πολεοδομία-Χωροταξία

Εξ.7ο. Κτιριολογία (Τομέας Δομοστατικής)

Εξ.8ο. Ειδικά Κεφάλαια Πολεοδομίας (Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής)

 

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εξ.2ο. Περιφερειακή Ανάπτυξη και Πολεοδομία-Χωροταξία

Εξ.9ο. Εισαγωγή στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό (μάθημα επιλογής στον Τομέα Επιστήμης και Τεχνολογίας των Κατασκευών)

 

Πανεπιστήμιο Πατρών

Εξ.5ο. Πολεοδομία (Τομέας Α΄: Κατασκευών)

 

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Τίποτα σχετικό.

 

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Εξ.3ο. Σύνθεση & Κατασκευή Κτιρίων - Οικοδομική Ι

Εξ.4ο. Σύνθεση & Κατασκευή Κτιρίων - Οικοδομική ΙΙ

Εξ.6ο. Πολεοδομία

Εξ.7ο. Αρχιτεκτονικές Συνθ. - Κτιριοδομία Ι (Κατεύθυνση Δομικών έργων)

Εξ.8ο. Αρχιτεκτονικές Συνθ. - Κτιριοδομία ΙΙ (Κατεύθυνση Δομικών έργων)

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

ΑΓΡ. ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (Α.Ε.Ι.)

 

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Εξ.5ο. Εισαγωγή στην Πολεοδομία και Οικιστικά Δίκτυα (κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό)

Εξ.6ο. Χωροταξική Πολιτική και Περιφερειακή Ανάπτυξη (κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό)

Εξ.7ο. Πολεοδομία

Εξ.8ο. Χωροταξία

.........Μέθοδοι και Εφαρμογές Πολεοδομικού Σχεδιασμού (κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό)

Εξ.9ο. Μέθοδοι και Εφαρμογές Χωροταξικού Σχεδιασμού (κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό)

.........Αρχές Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού (κατ’ επιλογήν υποχρεωτικό)

 

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εξ.6ο. Πολεοδομικός Σχεδιασμός και Αστική Ανάλυση

Εξ.6ο. Χωροταξία και Περιφερειακή Ανάπτυξη (Τομέας Κτηματολογίου…)

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (Τ.Ε.Ι.)

 

Τ.Ε.Ι. Πειραιά

Εξ.5ο. Αρχιτεκτονική

Εξ.6ο. Πολεοδομία

.........Αστικός Σχεδιασμός (προαιρετικό)

 

Τ.Ε.Ι. Κρήτης

Εξ.3ο. Αρχιτεκτονικές Λεπτομέρειες

Εξ.4ο. Αρχιτεκτονική

Εξ.6ο. Κατασκευές Κτιρίων 1

.........Κτιριοδομικά Θέματα Ανακαινίσεων

Εξ.7ο. Παραδοσιακά Κτίρια

.........Κατασκευές Κτιρίων 2

 

Τ.Ε.Ι. Σερρών

Εξ.5ο. Αρχιτεκτονική

Εξ.7ο. Πολεοδομία-Χωροταξία

.........Αποτύπωση-Παθολογία-Αποκατάσταση Παραδοσιακών Κτιρίων

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Στο ΤΕΙ Πειραιά έχει 3 οικοδομικές στο 4ο , 5ο και 6ο εξάμηνο .

Στο ΤΕΙ Σερρών έχει οικοδομική στο 3ο , κατασκευές κτιρίων και ιστορία της τέχνης στο 4ο .

Αυτά είναι επιπλέον των αναφερομένων στο αρχικό σχόλιο .

 

Και γιά μας τους αρχαίους των πρό 30 ετών κάναμε Αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες στο 4 , Αρχιτεκτονική Ι και Κατασκευές κτιρίων Ι στο 5ο και Κατασκευές κτιρίων ΙΙ στο 6ο .

Επίσης πέραν των σχεδίων των πρώτων εξαμήνων κάναμε και Παραστατική γεωμετρία στο 2ο , αλλά δεν γνωρίζω αν περιλαμβάνεται και πως στο σκεπτικό σου .

Βέβαια τότε δίναμε και γεωμετρία στις εξετάσεις , ενώ σήμερα όπως βλέπω από τα μαθήματα λυκείου του γιού μου , η γεωμετρία σταματάει στην Β' λυκείου και δεν δίνεται στις εξετάσεις .

Link to comment
Share on other sites

ΑΠΘ

Περιφερειακή ανάπτυξη και πολεοδομία - χωροταξία (2ο εξ.)

Οικοδομική Ι (3ο εξ.)

Οικοδομική ΙΙ (4ο εξ.)

Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός (9ο εξ. επιλογή Τομέα Κατασκευών)

Ενεργειακός σχεδιασμός και αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας στα κτήρια. (9ο εξ. επιλογή Τομέα Κατασκευών)

Περιφερειακή ανάπτυξη II: Θεωρίες και εφαρμογές προγραμματισμού - σχεδιασμού. (9ο εξ. επιλογή Τομέα Συγκοινωνιών)

Link to comment
Share on other sites

Στο ΤΕΙ Κρήτης υπάρχουν επίσης:

1ο εξάμηνο: Τεχνικό Σχέδιο

2ο εξάμηνο: Αρχιτεκτονικό Οικοδομικό Σχέδιο

 

Δεν είναι απλά μαθήματα σχεδίου, στην ουσία και στα 4 μαθήματα που αφορούν την αρχιτεκτονική μελέτη διδάσκονται κάθε εξάμηνο πιο εξιδικευμένες μελέτες.

Και τα 4 αυτά μαθήματα προυποθέτουν γνώση σχεδιασμού από πριν (τώρα πως είναι αυτό εφικτό από κάποιον που πέρασε σε αυτή τη σχολή "καταλάθος" μην ρωτάτε εμένα) :)

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.

 

Διευκρινίσεις επί του ''σκεπτικού'': το σχέδιο (η ικανότητα γραμμικής αποτύπωσης στο χαρτί ή Η/Υ) και η Οικοδομική (κατασκευαστικές γνώσεις) είναι εργαλεία και δεν πιστοποιούν αρχιτεκτονική ικανότητα - αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη δηλαδή. Μάλιστα θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικές γνώσεις για την πιστοποίηση (αν ποτέ γίνει) όλων των ''εμπειροτεχνών'' επαγγελματιών στον κατασκευαστικό τομέα (μπετατζήδες, χτίστες κτλ).

 

@BAS

Η Ιστορία της Τέχνης είναι ενδιαφέρον μάθημα αλλά αν ήταν Ιστορία της Αρχιτεκτονικής να το συζητούσαμε. Το Κατασκευές Κτιρίων του ίδιου εξαμήνου όπως είναι και η επίσημη περιγραφή αποσκοπεί στην κατανόηση μεθόδων κατασκευής κτηρίων, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο - άρα δε μιλάμε για απόκτηση συνθετικής ικανότητας. Οι ''προϊστορικές'' :) αναφορές άκρως ενδιαφέρουσες αλλά η έρευνα αδυνατεί να φτάσει τόσο πίσω (όπως η πρόσφατη εξεταστική του GAP).

 

Τονίζω ότι λόγω κοινού αντικειμένου (κατασκευή) όλες οι ειδικότητες αποκτούν κάποια κοινή γνωσιακή βάση - είναι υποχρέωσή μας, ως επιστήμονες, να αντιλαμβανόμαστε τη δυναμική και τους περιορισμούς αυτών των γνώσεων!

Link to comment
Share on other sites

Στα πλαίσια έρευνας

Ποιος την κάνει την έρευνα; Το ΧΕ.Σ.Ε.ΜΕ.-ΣΑ.ΠΑΛΙ.*;

 

πλην Αρχιτεκτόνων
Γιατί ...πλην Α.Μ.;

 

τα μαθήματα που αφορούν στο αντικείμενο
Από ποιον κρίθηκε ποια είναι τα μαθήματα ...που αφορούν στο αντικείμενο; Από σένα; Στο ξανάπα και στο θέμα της επίβλεψης. Δεν έχεις ιδέα από επίβλεψη. Τώρα συμπληρώνω και από μελέτη.

 

Εδώ...

* θεωρώ σώφρον και ζήτημα αξιοπρέπειας για σοβαρές συζητήσεις περί Αρχιτεκτονικής να μη αναφέρεται η Ελλάδα ποτέ!

βγάζεις άσχετους τους Έλληνες αρχιτέκτονες.

 

Τώρα μας λες άλλα. Αποφάσισε τι πιστεύεις τελικά.

 

Να ρωτήσω ποια μαθήματα μηχανικής διδάσκονται οι Α.Μ.; Δεν χρειάζεται. Όποιος ξέρει να διαβάζει ας δει το προγρ. σπουδών.

 

Αυτό είναι θέμα ποιότητας από ένα συντονιστή. Να λέει αρλούμπες για τα προγράμματα σπουδών. Καλά κάνεις αφού στο επιτρέπουν.

 

Κρίμα...

 

(* ΧΕΙΡΩΝΑΚΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ - ΣΑΛΕΜΕΝΩΝ ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΙΣΤΩΝ)

 

Συγχαρητηρια για τον τροπο που απευθυνεστε σε συναδελφο. Μπραβο

ckiriako

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι σωστά πράγματα αυτά. Ούτε από τη μία πλευρά ούτε από την άλλη. Βασικά δεν υπάρχουν πλευρές. Όλοι συνάδελφοι είμαστε.

 

Μπορεί κάποιος να κρίνει ότι οι Π.Μ. δεν διδάσκονται κανένα μάθημα σχετικά με τις μελέτες. Δικαίωμα του.

 

Είναι συναδελφική συμπεριφορά να ανοίγουμε θέμα που να υποβιβάζει συναδέλφους; Είναι ωραίο να απαντάμε με βρισιές;

 

Τώρα τι πρέπει να γίνει; Να ανοίξει θέμα ο ένας για τα μαθήματα μηχανικής που διδάσκονται ή δεν διδάσκονται οι Α.Μ. για να δείξει ότι είναι καλύτεροι οι Π.Μ.; Μετά θα ανοίξει και άλλος για την τοπογραφία και ο παράλλος για τη μηχανολογία.

 

Αν σας φαίνονται σοβαρά αυτά τα πράγματα, να προσπαθούμε με έμμεσο τρόπο να αποδείξουμε ποιος είναι καλύτερος, ας συνεχίσουμε έτσι.

 

Δεν θέλω να δημιουργήσω πρόβλημα αλλά ας μου απαντήσει κάποιος συντονιστής.

Θα είναι κακός κάποιος, αν ανοίξει θέμα για τα μαθήματα μηχανικής που κάνουν οι Α.Μ. (που όλοι ξέρουμε ότι είναι σχεδόν ανύπαρκτα) ώστε με έμμεσο τρόπο και υπονοούμενα όπως ο topic starter να πει ότι οι αρχιτέκτονες δεν είναι μηχανικοί;

 

Για μένα όλα αυτά είναι αντισυναδελφική συμπεριφορά και δεν ταιριάζουν σε σοβαρούς ανθρώπους.

Link to comment
Share on other sites

...Θα είναι κακός κάποιος, αν ανοίξει θέμα για τα μαθήματα μηχανικής που κάνουν οι Α.Μ. (που όλοι ξέρουμε ότι είναι σχεδόν ανύπαρκτα) ώστε με έμμεσο τρόπο και υπονοούμενα όπως ο topic starter να πει ότι οι αρχιτέκτονες δεν είναι μηχανικοί;...

 

Και εγώ θα είμαι ο πρώτος που θα σου απαντήσει ότι πράγματι οι Αρχιτέκτονες στην Ελλάδα (πλέον) δεν ξέρουν στατικά και καλύτερα να τα κόβανε! Φαντάζομαι δεν έχεις διαβάσει παλαιότερες συζητήσεις (επ' ευκαιρίας καλώς ήρθες) για αυτό και αναρωτιέσαι. Βέβαια δεν εκφράζω την πλειοψηφία των αρχιτεκτόνων εδώ αλλά όσοι τουλάχιστον έχουν μπει στον κόπο να γράψουν κάτι το ίδιο μέσες-άκρες πρεσβεύουν.

 

Δηλαδή να καταλάβω: είναι κακό να επισημαίνουμε τις αδυναμίες του συστήματος αλλά δεν είναι κακό να τις ανεχόμαστε? Το τελευταίο είναι τρισχειρότερο...και υποτιμητικό...και επικίνδυνο...και...και... Πριν είκοσι χρόνια στατικά έκανε και η ''Κουτσή Μαρία'' - θυμάμαι να έχω στα χέρια μου εγκεκριμένη στατική μελέτη κτίσματος του '70 που κάλυπτε δεν κάλυπτε μια σελίδα υπολογισμών. Φαντάζομαι πως ο οποιοσδήποτε με ελάχιστες γνώσεις μπορούσε να αντεπεξέλθει. Και εμένα αν μου έλεγες τότε πως δεν ξέρω στατικά θα θύμωνα! Αυτήν την παράνοια πρέπει να υπερασπιζόμαστε όμως σήμερα? Διότι στα απομεινάρια αυτής της κατάστασης ζούμε και εργαζόμαστε ακόμα.

 

Αντί να απαιτούμε πλέον ο κάθε επαγγελματίας να επικεντρώνεται στο αντικείμενό του μπας και μπορέσουμε να βελτιωθούμε/εξελιχθούμε όλοι παίζουμε οι περισσότεροι το παιχνίδι με τα τρία μαϊμουδάκια. Βάζουμε τις παρωπίδες της ''συναδελφικότητας'' και ανεχόμαστε ένα πλήρως και απολύτως αναχρονιστικό και οπισθοδρομικό επαγγελματικό-εργασιακό σύστημα.

 

Και ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί το παρόν θέμα είναι προσβλητικό ή υποτιμητικό. Προφανώς και η βάση αναφοράς/σύγκρισης είναι οι σπουδές αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα...πώς αλλιώς? Και γιατί αλλιώς? Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται. Και όποιος έχει κόμπλεξ ξεσπά. Και δεν είδα μέχρι τώρα κάποια συγκεκριμένη αντ-επιχειρηματολογία...τόσα άτομα το διάβασαν σε λίγες μέρες!

 

υ.γ.1 Αν ο ''Σίσυφος'' τώρα σπούδασε π.χ. στη Θεσσαλία δε φταίω εγώ. Αντίθετα θα έλεγα ότι οι σπουδαστές εκεί καλά κάνουν και δε ''σπαταλάνε'' μαθήματα και ώρες.

υ.γ.2 Πρόθεση μου δεν ήταν να ''αποδείξω ποιος είναι ο καλύτερος''! Συγκρίνοντας τί? Ανόμοια επαγγέλματα?

υ.γ.3 Και βέβαια μπορείς να ανοίξεις θέμα αν επιθυμείς - εξάλλου είμαστε λαρτζ εδώ όπως βλέπεις. Ούτε γραμμή δεν έσβησα από το ''κακό'' μήνυμα, αν και έχω τη δυνατότητα...

υ.γ.4 Όταν στην Ελλάδα του Αρχιτέκτονα του κλέβουν τη δουλειά με τί θα εξελιχθεί? Θα σχεδιάζει κτήρια για φανταστικούς πελάτες? Και όταν σε δέκα χρόνια ένας αντίστοιχος επαγγελματίας στο εξωτερικό έχει εκπονήσει τον τριπλάσιο αριθμό μελετών (και μάλιστα με πιο ψαγμένα project λόγω πελατών) είναι λίγο αστείο να συζητάμε για Ελληνική Αρχιτεκτονική...συγκριτικά. Και αυτό είναι το μόνο πράγμα που αξίζει απάντησης από το #8.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.