Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μηχανικού σήμερα;


Engineer

Προβλήματα κλάδου  

804 μέλη ψήφισαν

  1. 1. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μηχανικού σήμερα;

    • Φορολογικό σύστημα
      337
    • Ασφαλιστικό κόστος
      391
    • Υψηλός ανταγωνισμός
      108
    • Χαμηλές αμοιβές υπηρεσιών
      315
    • Μειωμένη ανοικοδόμηση και μεγάλα έργα
      516
    • Συνεχείς νομοθετικές αλλαγές
      292


Recommended Posts

Γιαυτο πιστευω οτι το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ εχει ''ρευμα'' επειδη οι νεοι συναδελφοι που δεν δουλευουν τους φαινεται βουνο.........προσωπικα ειναι απο τα τελευταια....

 

θυμαμαι παλια ελεγα οσο εχεις κουραγιο να δουλευεις δουλεια υπαρχει.....τελειωνα οικοδομη μετα τπτ σχεδια επιμετρησεις αυτοψιες.....αν ηθελες δουλευες 16ωρο στο χαλαρο.....

 

τωρα κοιτας λογαριασμους και οποιος ανεβαινει σου ανεβαζει το αιμα.......η συνδρομη τεε απο 50 να παει 100 θα παθω κατι

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 109
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Τελικά νομίζω ότι πρέπει να διαμορφωθούν δύο ψηφοφορίες με παρόμοια αλλά διαφορετικά ερωτήματα :

 

Α. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μηχανικού-του χθές σήμερα ;

Β. Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα του μηχανικού-του αύριο σήμερα ;

 

Όλοι έχουμε καταλάβει ότι αυτοί οι δύο μηχανικοί θα έχουν τελικά εντελώς διαφορετικό αντικείμενο.

Επόμενο είναι να έχουν και διαφορετικά προβλήματα ... κοινώς πρώτα define michanikos:

Ως σήμερα μπορεί να υποτεθεί το γενικευμένο 2010-11, όπου κανείς τους δεν έχει αντικείμενο.

 

Συμφωνώ απόλυτα με τις πολύ σωστές επισημάνσεις σου. DEFINE MICHANIKOS FIRST.

Μας έχουν κάνει να ξεχάσουμε τον ρόλο μας με τις άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες και την χαρτούρα που μας έχουνε φορτώσει.

Θέλω να το επαναλάβω, άν έχει κάποιος εμπειρία από χώρα της Ευρώπης να μας πει εδώ πως εκδίδονται οι άδειες δόμησης εκεί.

Πως χτίζουν π.χ., στην Γερμανία, Αυστρία, Αγγλία κλπ., με τι σχέδια, με ποιες μελέτες, με πόσα έντυπα συμπληρωμένα. Αν χρησιμοποιούν κι εκεί ειδικά προγράμματα για τις αμοιβές τους, για το ΙΚΑ τους και για το ΕΚΚΟ τους, πόσοι μηχανικοί χρειάζεται να υπογράψουν για μια απλή άδεια δόμησης μιας ισογείου ή 2ορόφου κατοικίας?

Πιστεύω ότι θα μας κάνει καλό να έχουμε αυτές τις πληροφορίες, και τις σχετικές συγκρίσεις που συνεπάγονται αυτές για το αντικείμενό μας, γιατί προς τα εκεί θα πρέπει να οδηγηθούμε αφού αυτά που κάναμε τόσα χρόνια μόνοι μας στην εικονική μας πραγματικότητα, τα κάναμε σαν τα μούτρα μας και γι αυτό μας πάνε συνοδεία των τριών πλέον.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα της μειωμενης ανοικοδόμησης δεν μπορεί να θεωρηθεί ως "προβλημα του μηχανικου" αν και ειναι το σημαντικοτερο προβλημα.

Ειναι κατι που δεν εξαρταται απο εμας. Υπαρχει οικονομική υφεση και επόμενο είναι να υπάρχουν λιγοτερα εργα.

Οπως η κριση εχει επηρεασει όλα τα επαγγελματα, ετσι εχει επηρεαστει και ο κλαδος των μηχανικων.

Εμεις δεν μπορουμε να αλλαξουμε την ελλειψη χρηματων στην αγορα. Ελλειψη χρηματων, σταση εμποριου.

 

Αντιθετα τα αλλα προβληματα, μπορουμε αμεσα ή εμμεσα να τα επηρεασουμε και να δωσουμε μια λυση.

 

Εαν δεν βρεθει μια λυση σε ολα αυτά τα προβλήματα τα οποία τα έχουμε αποδεχθεί και έχουμε συμβιβαστεί με αυτά (π.χ. δαιδαλώδης νομοθεσία) οταν θα αρχισει η ανακαμψη της οικονομίας θα παραμεινουν και θα συνεχισουν να μας δυσκολεύουν στην εργασία μας.

 

Εαν δεν θελουν να απλοποιήσουν αυτό το χάος που υπάρχει στη νομοθεσία και στην γραφειοκρατεία. ας βάλουν στις σχολές, μαθήματα, υπολογισμού φορολογικών αδειων, συμπληρωση φακελων αδειων δομησης, οροι δομησης, εγκρισεις απο αρχαιολογία, δασαρχειο κτλ

 

 

Και για να απαντήσω στο ερώτημα,

το σημαντικότερο πρόβλημα του μηχανικού σήμερα είναι, ότι (μας) πάψαμε να είμαστε μηχανικοί.

Edited by Paul_Mix
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

συνάδελφοι όλα είναι εξίσου σημαντικά οπότε τα έβαλα και γώ όλα....

 

νομίζω ότι είναι επίσης πολύ σοβαρά και τα 2 τελευταία (αυτά δηλαδή με τους λιγότερους ψήφους) Υψηλός ανταγωνισμός (31 ψήφοι [5.60%]), Χαμηλές αμοιβές υπηρεσιών (82 ψήφοι [14.80%]), αν και πολύ συνάδελφοι αρνούνται να το παραδεχτούν τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά... στην περιοχή όπου δραστηριοποιούμαι έχω πέσει πάνω σε απίθανες περιπτώσεις συναδέλφων... ας προσπαθήσουμε όλοι να μη ξεφτιλίζουμε το επάγγελμα μας και την επιστημονική μας κατάρτιση! Βασικό είναι να τα βρίσκουμε πρώτα μεταξύ μας.. θεωρώ αδικαιολόγητο από συνάδελφο που εκδίδει ενεργειακό πιστοποιητικό των 150 ευρώ + φπα, να πληρώνεται 50 ευρώ και να κόβει απόδειξη 184,5 ευρώ (κι όμως έχει γίνει για όσους τους φαίνεται απίστευτο).

 

π.χ. Το ότι δεν χρεώνουμε τις απλές επισκέψεις στους πελάτες μας, θεωρώ ότι είναι ένα πολύ μεγάλο μείον του κλάδου μας! πάντα ήταν.... (οι δικηγόροι και οι γιατροί το κάνουν).

 

Σίγουρα τα παραπάνω τα έχουμε ακούσει άπειρες φορές, αλλά είμαι σίγουρος ότι όλοι ή έστω οι περισσότεροι έχουμε "χαρίσει" (και όχι μόνο) το φπα σε πελάτη που αργότερα το έχουμε μετανιώσει....

Edited by allotrios
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

πολυ σωστος ο συναδελφος allotrios ... συμφωνω και με την χρέωση ως επισκεψη οχι σε ολες τις περιπτωσεις βεβαια...αλλα δυστυχως οι παλαιοτεροι μηχανικοι (και αλλοι που το παιζαν μηχανικοι) δεν αφησαν τετοιες περγαμηνες...

Link to comment
Share on other sites

π.χ. Το ότι δεν χρεώνουμε τις απλές επισκέψεις στους πελάτες μας, θεωρώ ότι είναι ένα πολύ μεγάλο μείον του κλάδου μας! πάντα ήταν.... (οι δικηγόροι και οι γιατροί το κάνουν).

 

Είναι διαφορετική η φύση του επαγγέλματος και αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί απόλυτα...Πχ σε ιατρείο κλείνεις ραντβού, αφιερώνει ο γιατρός έστω 10-15 λεπτά για πάρτυ σου, υπάρχουν άλλοι που περιμένουν έξω και γενικά προγραμματισμός....

Αν πχ εκεί που κάθεσαι έρθει κάποιος να ρωτήσει τι απαιτείται για τακτοποίηση θα τον χρεώσεις?? Και την επόμενη κάποιος άλλος για το ίδιο? Δεν νομίζω έτσι απλά....

Edited by ikaros13
Link to comment
Share on other sites

τελικα το βασικο προβλημα του κλαδου ειναι ΟΙ ΠΟΛΛΕΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ των διαφορων επαγγελματιων του χωρου........εχουμε περισσοτερες και απο τον συριζα!!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μην κανοντας τα παραπάνω περι προγραμματισμου που λες χασαμε το σεβασμο του πελατη..π.χ. στο γιατρο ή δικηγορο που κλεινει ραντεβου (μονο από αυτο) αντιλαμβανεται τον προγραμματισμο..

σε εμας δεν υπαρχει αυτο οποτε δε σε σεβεται..εχει τυχει να εχω πελατη γραφειο και ο αλλος μπαινει μεσα και αρχιζει να μου λεει για το τοπογραφικο του..και φυσικα εφυγε ακυρο γιατι του ειπα δεν βλεπεις οτι εχω δουλεια..

αυτο ειναι η σοβαροτητα και η κληρονομια που μας αφησαν δυστυχως παλιοοτερες γενεες (ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ) - αυτο το κρινω βεβαια και από τις εκατονταδες μελετες που εχω δει ως ελεγκτης στην πολεοδομια..μελετες αστειες-ουτε επιπεδου φοιτητη-

εδω δεν σεβεται ο αρχιτεκτονας την δουλεια του τοπογραφου και το αντιστροφο..περιμενουμε ο πελατης να τη σεβαστει...

ΣΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΜΟΥΓΓΑ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ...και ετσι πρεπει γαιτι ειναι ο ειδικος..σε εμας εχει αποψη για απαλοτριωσεις,αρτιοτητες,θεση κτιριου-φτασαμε οι μηχανικοι να υπογραφουμε αυτα που θελει ο πελατης η ο συμβολαιογραφος..ποσοι απο εμας κουνησαμε κτιρια ή μπαλαμουτιασαμε κτηρια για να βγαινουν τα μετρα..κ.τ.λ.

Καταντησαμε οι ιδιοι πρωτα το επαγγελμα μας ετσι οπως το καταντησαμε -επομενως οι μηχανικοι φταιμε...ολα τα αλλα ειναι δικαιολογιες...

αλλα πως να φερθει επαγγελματικα ο καθε κλοουν που εβγαζε αδειες...ζωγραφιζοντας κουτακια για τοπογραφικο, ο καθε μηχανικος εκ ιταλιας που δεν ξερει το ελαχιστο απο μελετες κ.τ.λ.

 

Οι περισσοτεροι μηχανικοι, και ειναι κριμα, ασχοληθηκαν μονο με αδειες διοτι πολυ απλα δεν χρειαζοταν σχεδον καμια γνωση,κανενα προγραμμα-λογισμικο, κανενα προτυπο ποιοτητας, μηδαμινο ελεγχο διοτι η πολεοδομια ελεγχε μονο τους ορους δομησης, - αν τους μιλησεις για οδοποιια,υδραυλικα,λιμενικα,σιδηροδρομικα,ενεργειακα -μελετες δεν ξερουν τιποτα...

 

 

Στο συναδελφο Ikaro θα ηθελα να πω το εξης..θα ηταν ανεφικτο και αδικο να ρωτησει καποιος τι απαιτειται για τακτοποιηση και να τον χρεωσω..θα μπορουσα απλα να δαπανησω 5 λεπτα και με βαση τα λεγομενα του να βγαλω ενα προστιμο..ομως για ακριβες προστιμο και γενικα για την ολη δουλεια θα ηθελα να παρω 100ευρω για αυτοψια,μετρηση,φωτοτυπια παλια αδεια κ.τ.λ. και τοτε θα ειχε ενα ακριβες προστιμο και θα καταλαβαινε οτι θελει αρκετη δουλεια..

αντιστοιχα το ενδεχομενο να τα κανω τζαμπα ολα αυτα και μετα ο πελατης να μου πει ευχαριστω πολυ θα δω τι θα κανω...με χαλαει λιγο.Τι ειμαστε???Κοινοφελες ιδρυμα????

 

Εδω φτασανε οι πελατες να ερχονται να ρωτησουν για αυθαιρετο λες και πανε να αγορασουν ενα μπλουζακι απο τα benetton...ετσι ειναι οταν υπαρχουν συτναδελφοι που διαφημιζουν τζαμπα τοπογραφικο, εκπτωτικο κουπονι στα 2 αυθαιρετα και ολες οι υπολοιπες αηδιες...

 

αυτα εν ολιγοις...συγνωμη αν κουρασα ή ημουν επιθετικος..

Καληνυχτα

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

προσωπικά εμένα με ενοχλεί η συμπεριφορά των επιστημόνων που χρεώνουν κάθε λέξη που θα βγεί από το στόμα τους στο γραφείο τους βλέποντας τον απέναντι σαν χρήμα και μόνο , όπως με ενοχλεί η γραβάτα και το ντύσιμο στην πενα που βλέπω σε αυτούς που το κάνουν Προσωπικά όταν αποφάσισα να γίνω μηχανικός επιρεάστηκα από την εικόνα συναδέλφου (που τώρα έχω την τιμή να συνεργάζομαι) που ήταν αντίθετη με τα προηγούμενα Και είμαι περήφανος για το κλάδο μας γιατί ακριβώς δεν λειτουργεί με αυτό τον τρόπο (όπως και γιατί σπάνια βλέπεις μηχανικό με γραβάτα :smile:) Υπάρχουν και γιατροί που δεν παίρνουν λεφτά για κάθε συμβουλή ή για κάτι που θα τους ρωτήσουμε ακόμα και στο γραφείο , το ίδιο και δικηγόροι τουλάχιστον στην περιοχή μου , όμως πράγματι είναι λίγοι

Ομως συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του braveheart , δηλαδή να φτάνουμε στο αντίθετο να μην πληρωνόμαστε όταν εκτελούμε εργασίες που απαιτούν αρκετό χρόνο και ο πελάτης να θεωρεί δεδομένο ότι αυτές θα γίνουν χωρίς αμοιβή Και φυσικά δεν μπορώ να μην συμφωνήσω για τις απόψεις του για την ευθύνη και των ίδιων των μηχανικών , με τα πραγματικά παραδείγματα που ανάφερε και που η αλήθεια είναι ότι τα συναντάμε , περισσότερο σε παλαιότερους συναδέλφους και νομίζω σε παρελθόντα χρόνο , αλλά η ζημιά στον κλάδο έχει γίνει

Edited by GEORGE MICHEAL
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.