Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα


Engineer

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 744
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δεν ξέρω αν η συζήτηση θα συνεχιστεί εδώ ή στο νέο θέμα που άνοιξε, γι΄αυτο παρεμβαίνω και εδώ με το ίδιο κείμενο:

 

Τώρα ξύπνησε το Σ.Τ.Ε;

 

Όταν το 2006 ψηφίστηκε ο Ν. 3399/2005 (ΦΕΚ 255 Α΄) που το άρθρο 4 προέβλεπε: «Με την απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Οικείας Περιφέρειας μπορεί να εξαιρούνται από την κατεδάφιση, χωρίς την επιβολή προστίμου, αυθαίρετα κτίσματα ή κτιριακές εγκαταστάσεις κτηνοπτηνοτροφικών μονάδων, που έχουν ανεγερθεί μέχρι την 20.3.2003, εφόσον έχει εκδοθεί για τις μονάδες αυτές με απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων….», που βρίσκονταν;

 

Και για να μην νομίζουμε ότι ο νόμος αφορούσε τίποτα «μαντριά» με καλάμια ή λαμαρίνες, η απόφαση 244203/2006 (ΦΕΚ 75 Β΄) το ξεκαθάρισε:

 

«Στην περίπτωση μονίμων κατασκευών με χρήση οπλισμένου σκυροδέματος ή με άνοιγμα ζευκτών άνω των έξι (6) μέτρων ή ύψος άνω των τριών (3) μέτρων στο χαμηλότερο σημείο της στέγης, απαιτείται βεβαίωση στατικής επάρκειας από δύο διπλωματούχος μηχανικούς….»

 

Που ήταν τότε το ΣΤΕ;

 

Που ήταν και όταν με την τροποποιητική απόφαση 331652/2006 (ΦΕΚ 1887 Β) συμπληρώνονταν το έγκλημα;

 

«Για την εξαίρεση από την κατεδάφιση δεν είναι απαραίτητο να είχαν τηρηθεί οι όροι δόμησης και λοιπές πολεοδομικές διατάξεις κατά την κατασκευή των αυθαιρέτων κτισμάτων (μη άρτια ή μη οικοδομήσιμα αγροτεμάχια, μη τήρηση ελαχίστων αποστάσεων των κτιρίων από τα όρια των γηπέδων, μη τήρηση ποσοστού κάλυψης κ.α.).»

 

«Μετά την έξαίρεση από την κατεδάφιση, είναι δυνατή ή έκδοση άδειας ανέγερσης νέων κτισμάτων ή εγκαταστάσεων με τους εκάστοτε ισχύοντες όρους δόμησης, χωρίς να απαιτείται νομιμοποίηση των παλαιών αυθαιρέτων κτισμάτων.»

 

Αλλά και η πολιτεία, από την μια ευλογεί και δίνει συγχωροχάρτια -και μάλιστα χαρίζοντας δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδων πρόστιμα- σε τερατουργήματα που παραβιάζουν και τις πιο στοιχειώδεις πολεοδομικές διατάξεις, από την άλλη ζητά 500άρικα για πέργολες ή για μικρομεταβολές των διαστάσεων των παραθύρων! Και μάλιστα δεν επιτρέπει καμιά περαιτέρω προσθήκη η επέκταση αν δεν γίνει πρώτα νομιμοποίηση της "αυθαίρετης" πέργολας ή της αλλαγής του παραθύρου!

 

Και εμείς, ως μηχανικοί, τρέμει η ψυχή μας, μη και ξεχάσουμε να συμπεριλάβουμε στην δήλωση καμιά πολεοδομική παράβαση και υποστούμε τις σχετικές συνέπειες! Μάλλον κάποιοι θεωρούν τον εαυτό τους πολύ ξύπνιο και εμάς πολύ κορόιδα.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή, από σήμερα ο 4014 δεν ισχύει; Δηλαδή, δεν απαιτείται πλέον βεβαίωση μηχανικού για μεταβιβάσεις; Ούτε τοπογραφικό εξαρτημένο στα εκτός σχεδίου; Δηλαδή, ακυρώνονται και οι υπουργικές αποφάσεις για την κατάταξη των δραστηριοτήτων και τις διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης; Καταργείται η ΕΥΕΚΑ;

Link to comment
Share on other sites

η απόφαση του ΣΤΕ αναμένεται σε ένα με δύο μήνες, αυτά που ακούστηκαν σήμερα είναι ράδιο αρβύλα (δεν λέω ότι είναι ψέμματα),

 

σε ένα δύο μήνες λήγει ο 4014 και θα ισχύσει ο νέος νόμος για τακτοποιήσεις-νομιμοποιήσεις.

 

αλλάζει δηλαδή ο Μανωλιός ......... !!!

Link to comment
Share on other sites

ισχυει σημερα ο 4014? τι γινεται? μπορω να κανω μια δηλωση?

 

σημερινο δελτιο τυπου του υπεκα

Αυθαίρετη δόμηση και περιβαλλοντικό ισοζύγιο

 

Σχετικά με δημοσιεύματα και πληροφορίες που αφορούν συζητήσεις στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, το ΥΠΕΚΑ τονίζει ότι οι δικαστικές αποφάσεις είναι απολύτως σεβαστές. Για αυτό το λόγο είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μελετήσουμε τις παραδοχές της υπό δημοσίευση απόφασης του ΣτΕ σε ζητήματα που αφορούν την εφαρμογή του νόμου 4014 του 2011.

Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ είχε από νωρίς διαγνώσει τα προβλήματα του Νόμου 4014/2011. Για αυτό το λόγο επέλεξε, αντί άλλων διαθέσιμων λύσεων, να καταρτίσει εξαρχής ένα νομοσχέδιο για την αυθαίρετη δόμηση και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, με διαφορετική φιλοσοφία και σφαιρική αντιμετώπιση των ζητημάτων.

Η αυθαίρετη δόμηση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με αποσπασματικές νομοθετικές πρωτοβουλίες. Απαιτεί ολιστική προσέγγιση και συνολικό σχεδιασμό. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το ΥΠΕΚΑ επεξεργάζεται μία σειρά συναφών νομοσχεδίων: περί κτηματολογίου και δασικών χαρτών, περί αυθαίρετης δόμησης και περιβαλλοντικού ισοζυγίου, περί χωροταξικής και πολεοδομικής μεταρρύθμισης.

Το νομοσχέδιο που παρουσίασε το ΥΠΕΚΑ, η δημόσια διαβούλευση του οποίου ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες, κινείται στο πλαίσιο της νομολογίας του ΣτΕ. Αντιμετωπίζει τελείως διαφορετικά, με πολεοδομικά χαρακτηριστικά, τα προ του 1983 ακίνητα σε σχέση με τα αυθαίρετα που κατασκευάστηκαν μετά το 1983 ως τον Ιούλιο του 2011. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην απόδειξη του χρόνου κατασκευής, αποκλειστικά με χρήση δημοσίου εγγράφου και σχετικής αεροφωτογραφίας.

Το ΥΠΕΚΑ, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα των μέχρι σήμερα ρυθμίσεων, προχωρά για πρώτη φορά με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο σε κατηγοριοποίηση των αυθαιρέτων με βάση το βαθμό της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Απαιτείται διαφορετική αντιμετώπιση στις μικροαυθαιρεσίες, στις υπερβάσεις και στις παντελώς αυθαίρετες κατασκευές.

Επιπλέον, η νομοθετική πρωτοβουλία που ανέλαβε το ΥΠΕΚΑ αποτρέπει τη δημιουργία νέας γενιάς αυθαιρέτων μέσω της παροχής σε όλους αεροφωτογραφιών του Ιουλίου 2011 για όλη τη χώρα, με αυστηροποίηση των ποινών σε όσους δηλώσουν ψευδή στοιχεία και με την ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Ειδικής Υπηρεσίας Κατεδαφίσεων. Πέραν αυτών το ΥΠΕΚΑ έχει νομοθετήσει ένα σύνολο διατάξεων που αποτρέπει την αυθαίρετη δόμηση: το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, τους ελεγκτές δόμησης, την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου.

Το νομοσχέδιο που παρουσίασε το ΥΠΕΚΑ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο, εισάγοντας νέες ουσιαστικές διαδικασίες. Βάζει αντικειμενικά κριτήρια, καθορίζει τις δράσεις περιβαλλοντικής αποκατάστασης. Κατευθύνει τους πόρους από τα πρόστιμα εκεί ακριβώς που υπάρχει η μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση, με ηλεκτρονικό αντικειμενικό τρόπο, ακόμη και σε επίπεδο γειτονιάς.

Τέλος στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο περί αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης και περιβαλλοντικού ισοζυγίου περιλαμβάνονται ήδη διατάξεις για όσους έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του Νόμου 4014/2011 ή άλλων προγενέστερων νομοθετικών ρυθμίσεων. Οι πολίτες που έχουν κάνει χρήση των διατάξεων του Νόμου 4014/2011 θα μπορούν να ενταχθούν στις διατάξεις του νέου νόμου με συμψηφισμό των προστίμων που έχουν καταβάλλει.

Edited by pantsel
Link to comment
Share on other sites

δηλαδη εκανες σημερα δηλωση και στο επετρεψε το συστημα, didonis?

 

και εγω έβαλα δήλωση κανονικότατα σήμερα. Μέχρι να καθαρογραφεί η απόφαση του Στε σε 2-3 μήνες και να βγεί ΦΕΚ που να ακυρώνει τον 4014, ο νόμος θα λειτουργεί κανονικότατα ως έχει.

 

Προσωπική πρόβλεψη...όσοι δεν θα έχουν αποπληρώσει το πρόστιμο, θα πρέπει να πάνε υποχρεωτικά με το νεο Νόμο.

Link to comment
Share on other sites

Μέχρι να καθαρογραφεί η απόφαση του Στε σε 2-3 μήνες και να βγεί ΦΕΚ που να ακυρώνει τον 4014, ο νόμος θα λειτουργεί κανονικότατα ως έχει.

Ελπίζοντας ότι δεν θα αναφέρει αναδρομική ισχύ από 2/5/2013?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.