Jump to content
  • Revit - Μαθήματα BIM
Kane

Ένσταση σε δημοπρασία δημοσίου έργου.

Recommended Posts

Επειδή κατα καιρούς κάνουμε κουβέντα για τις ενστάσεις, και γράφονται εδώ κι εκεί, με την ευκαιρία ερώτησης μου, ανοίγω αυ΄το το τοπικ για να γράφουμε όλοι εδώ. Αν είστε σύμφωνοι φυσικά!

 

Κι αρχίζω.

 

Συνάδελφος, σε δημοπρασία αναφέρει στην ΥΔ πως δεν έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργολαβικών συμβάσεων ανωτέρω του νομίμου ορίου. Μόνον αυτό.

 

Γνωρίζω όμως κατά σύμπτωση πως εκτελεί έργο για το οποίο δεν έχει προσκομίσει ασφαλιστική ενημερότητα έργου απ'το ΙΚΑ, παρά μόνον την γενική ασφαλιστική ενημερότητα για δημοπρασίες.

 

Τον ακυρώνω, σωστά ;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για την ακύρωση αποφαίνεται η αρμόδια επιτροπή μετά από ένσταση.

Δεν μπορείς να ξέρεις εκ των προτέρων. Υπάρχει ο κίνδυνος να πληρώσεις το παράβολο, η επιτροπή να αποφασίσει ό,τι θέλει, και μετά να τρέχεις στα περιφ. συμβούλια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεν έχει πάρει βεβαίωση περαίωσης, μπορείς να τον ακυρώσεις. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kardasis, πώς το μαθαίνουμε όμως αυτό...; Να πάρω λές ένα τηλ στο δήμο όπου έχει αναλάβει το έργο;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εαν γίνει δεκτή η ένσταση, μας επιστρέφουν το παράβολο και παίρνουμε τα χρήματα πίσω από την Εφορία ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επιστρεφεται με πραξη της Προισταμενης Αρχης

"Περαιτέρω δε με το άρθρο 59 παρ.4 του ν.4146/2013, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 18-4-
2013, προστέθηκε το άρθρο 25Α στο ν.3669/2008 με το οποίο ορίζεται ότι :«Για το παραδεκτό της
άσκησης ένστασης του άρθρου 25, προσκομίζεται, με την υποβολή της ένστασης, παράβολο
κατάθεσης υπέρ του Δημοσίου ποσού ίσου με το 0,05 επί τοις χιλίοις (0,05 %ο) επί της
προϋπολογισμένης αξίας του έργου (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ), το ύψος του οποίου δεν
μπορεί να είναι μικρότερο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και μεγαλύτερο των πενήντα
χιλιάδων (50.000) ευρώ. Το παράβολο αυτό αποτελεί δημόσιο έσοδο. Το παράβολο επιστρέφεται
με πράξη της Προϊσταμένης Αρχής, αν γίνει αποδεκτή η ένσταση από το αποφασίζον διοικητικό
όργανο». Σύμφωνα δε με το άρθρο 79 του ν.4146/2013 η ισχύς του νόμου αρχίζει από τη
δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους
διατάξεις των άρθρων του, ήτοι από την 18η Απριλίου 2013."

Edited by KF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παιδιά, καλησπέρα αυτές τι μέρες θέλησα να υποβάλλω ένσταση σε δημόσιο έργο και ο πρόεδρος της επιτροπής θέλησε να μου ανακοινώσει πως έχουν παρέλθει οι 5 ημέρες από την ανάρτηση του πρακτικού, όπως ορίζεται από την διακήρυξη. Η ανάρτηση του πρακτικού έγινε στις 27/4 Μ. Τετάρτη. Εγώ ξέρω πως η προθεσμία αρχίζει από την επομένη....σωστά;;;Έχουμε και λέμε λοιπόν 5 εργάσιμες 28/4 Μ. Πέμπτη, 4/5 Τετάρτη, 5/5 Πέμπτη, 6/5 Παρασκευή, 9/5 Δευτέρα. Αυτός, μου είπε πως οι 5 ημέρες θεωρούνται ημερολογιακές και όχι εργάσιμες. Θα τρελαθούμε δηλαδή......Η Διακήρυξη και η σχετική νομοθεσία ορίζουν 5 ημέρες και δεν διευκρινίζεται εάν είναι εργάσιμες ή ημερολογιακές. Είναι η πρώτη φορά που μου δημιουργούν τέτοιο πρόβλημα. Στο παρελθόν, έχω υποβάλλει πολλές ενστάσεις ακόμη και την τελευταία εργάσιμη χωρίς να απορριφθούν για εκπρόθεσμες. Εγώ, κατέθεσα την ένσταση και ότι γίνει ας γίνει......

Αν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει ας το κάνει......

 

Τώρα, σχετικά με κάποιο άλλο θέμα, μήπως γνωρίζει κανείς αν οι ανώνυμες εταιρείες υποχρεούνται να υποβάλλουν στα δικαιολογητικά τους ΦΕΚ Σύστασης και Τροποποιήσεων Καταστατικού, όπως επίσης και καταστατικό της εταιρείας;;;Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι 2η τάξη, σε ενημερότητα πτυχίου 3ης σε άλλη εταιρεία έχω δει πως έχει και ΦΕΚ και Καταστατικό........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πέντε ημερολογιακες είναι

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δυο θεματα για τις ημερες;

1) Οι ημερες ειναι εργασιμες ή μη (δηλαδη ημερολογιακες) .Ομως αν η τελευταια μερα πεφτει μη εργασιμη (οπως ειναι η Δευτερα του Πασχα στην περιπτωση σου ) τοτε παει την επομενη εργασιμη (δηλαδη Τριτη του Πασχα) : Βλεπε για λεπτομερειες στο βιβλιο "Συμβασεις Δημοσιων Εργων " του Χ. Μητκιδη Παρεδρου Ν.Σ.Κ

2) Αν το εργο ειναι ΕΟΚΙΚΟ τοτε συμφωνα με τον κανονισμο 1182/71/ΕΟΚ οι προθεσμιες πρεπει να περιλαμβανουν τουλαχιστον δυο εργασιμες μερες.

Σε καθε παντως περιπτωση οι 5 μερες δεν ειναι αναγκη να ειναι ολες εργασιμες.

Edited by KF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η θέση μου είναι για το:

1ο θέμα:

Bάσει γενικού και απαρέγκλιτου κανόνα του υπολογισμού των προθεσμιών, εάν η ημέρα κατά την οποία λήγει η προθεσμία είναι αργία, τότε η λήξη της μετατίθεται στην αμέσως επόμενη εργάσιμη. Επομένως, όταν π.χ. η πενθήμερη προθεσμία για την κατάθεση της ένστασης λήγει Σάββατο ή Κυριακή, η λήξη της μετατίθεται για την αμέσως επόμενη Δευτέρα, εφόσον βεβαίως είναι εργάσιμη.

Για τον υπολογισμό των προθεσμιών, αν ειδικές διατάξεις δεν ορίζουν διαφορετικά, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 241-246 του Αστικού Κώδικα». Ειδικότερα στο άρθρο 242 του Α.Κ. αναφέρει ότι «Η προθεσμία λήγει όταν περάσει ολόκληρη η τελευταία ημέρα και, αν είναι κατά το νόμο εορτάσιμη, όταν περάσει ολόκληρη η επόμενη εργάσιμη.».

 

Υπάρχει και σχετική νομολογία (σε δημόσιο έργο) αν θυμάμαι καλά έχω κάτι σχετικό από το Ελ. Συν.  κάποια πράξη του '12 (?)... αν τη βρω θα την ανεβάσω εδώ.

 

2ο θέμα:

Οτι αναφέρει η διακήρυξη, ως κανονιστικό έγγραφο που είναι.
 

Edited by georgegaleos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.