Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ν 4663/1930


Recommended Posts

Άδικα διαφωνούμε & χαλιόμαστε. Το πιο απλό και ορθό πράγμα είναι να ρωτήσει ο σύλλογος που εκπροσωπεί τους Μηχανικούς ΤΕΙ,ή ακόμα και μεμονωμένα, στα αρμόδια υπουργεία και να λάβει μια σαφέστατη απάντηση.Αν όντως τους περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο είναι βέβαιο πως το αρμόδιο υπουργείο θα το επιβεβαιώσει. Όλος αυτός ο διάλογος είναι απλά γνώμες & εκτιμήσεις.

 

Αγαπητοί συνάδελφοι των ΤΕΙ αφού επικαλείστε κάποια άρθρα του νόμου,τα οποία εμείς οι των Πολυτεχνείων τα εκλαμβάνουμε διαφορετικά ως προς τη διατύπωση τους πάρτε μια απάντηση απ'το αρμόδιο υπουργείο και τρίψτε τη στη μούρη μας.

 

Προσωπικά αν ήμουν από ΤΕΙ & πίστευα πως ο νόμος με αφορούσε,δεν θα έμπαινα καν σε διαδικασία αντιπαράθεσης με τους ΠΕ.Θα τους έγραφα κανονικά.Θα τους έδειχνα την απάντηση του Υπουργείου ότι όντως ο νόμος με αφορά και με κάνει διπλωματούχο ,θα άλλαζα και την ταμπέλα μου χωρίς φόβο καταγγελίας και θα τους άφηνα να σκούζουν.

 

Ο παραπάνω τρόπος είναι ο πιο απλός και δεν φαντάζομαι να υπάρχει κάποιος νοήμων που να διαφωνεί...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Η διαβάθμιση αφορά τα 3 επίπεδα BSc Msc PhD. Δεν υπάρχει πχ διαβάθμιση από BSc σε BSc.

 

Επίσης το άρθρο 11 αποδεικνύει για άλλη μία φορά πως νομικά η έννοια δίπλωμα αφορά όλους τους τίτλους εκπαίδευσης.

 

Δηλαδη εσυ θεωρείς το δίπλωμα του πολυτεχνείου B.Sc?? Στην Ελλάδα ναι (παλι πρωτοτυπούμε) και στην Αγγλία ίσως, οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη μας αναγνωρίζουν ισότιμους με M.Sc. 300 ECTS γαρ.... 

 

 

Και για να μην παρεξηγηθω από τους μηχανικούς Τ.Ε. αυτή είναι η άποψη μου για τα ΕΔ την οποία έχω εκφράσει και σε άλλο θέμα:

 

 

Τα πράγματα είναι απλά, όμως όπως και σ'όλα τα απλά πράγματα τα κάνουμε δύσκολα σ'αυτην την χώρα.

 

 

Σίγουρα είμαι κατά της ισοπέδωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων, δηλαδή απόφοιτη ΤΕΙ και πολυτεχνείων να έχουν τα ίδια δικαιώματα. Σίγουρα πρέπει να έχουν όμως οι μηχανικοί Τ.Ε. επαγγελματικά δικαιώματα και σίγουρα να έχουν προοπτικές αναβάθμισεις αυτών των δικαιώματων στην πορεία.

 

Πως όμως;;

 

Καταρχήν θεωρώ οτι πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε με την συνθήκη της Μπολόνια. Θα την εφαρμόσουμε;; Αν την εφαρμόσουμε (εγώ προσωπικά δεν θα έλεγα οτι είμαι και υπέρμαχος αυτης της μεταρρύθμισης), τότε πιστεύω απλοποιούμε το πρόβλημα. Απόφοιτοι ΤΕΙ αναγνωρίζονται ως bachelor και οι διπλωματούχοι με μαστερ. Και έτσι θα έχουν και οι απόφοιτοι ΤΕΙ δυνατότητα να αποκτήσουν μαστερ με περαιτέρω σπουδες και να έρθουν στο ίδιο επίπεδο με τους διπλωματούχους.

 

Αυτην την στιγμή όμως στην Ελλάδα, τα επαγγελματικά δικαιώματα απορρέουν απο τον προπτυχιακό τίτλο σπουδών γι'αυτό πολλοι μηχανικοί Τ.Ε. με M.Sc δεν έχουν δυνατότητα να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ενός διπλωματούχου.

 

Επίσης αδικούνται και οι διπλ. μηχανικοί, διότι το ελληνικό κράτος δεν αναγνωρίζει τις 5ετής σπουδες ως ισότιμες με ενα μεταπτυχιακό ενώ έχουν 300 ECTS. Στην Γερμανία όμως μας αναγνωρίζουν ως ισότιμους με μαστερ.

 

Θεωρώ οτι θα έπρεπε να κινηθούμε στην κατεύθυνση της Γερμανιας, και όσον αφορά τις σπουδες ενός μηχανικού αλλά και τα επαγγελματικά δικαιώματα. Και εκεί πριν την εφαρμογή της σνθήκης της Μπολόνια υπήρχαν τα Technische Universitaeten/Universitaeten με 5ετής προγράμματα σπουδών στους μηχανικους (Πολυτεχνεία/Πανεπιστήμια) και τα Fachhochschulen με 4ετής προγραμμα σπουδων στους μηχανικούς (αντίστοιχα ΤΕΙ). Ενας μηχανικός αποφοιτος πανεπιστημιου έπερνε τον τίτλο Dipl.-Ing ενώ ο απόφοιτος του αντίστοιχου "γερμανικου ΤΕΙ" έπερνε τον τίτλο Dipl.-Ing.(FH). Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες για το τι διαφορά (αν υπήρχε) υπήρχε στα επαγγ. δικαιώματα.

 

Μετά την εφαρμογή της συνθήκης της Μπολόνια υπάρχει πλεον μόνο μπατσελορ και μαστερ και στα δυο ιδρύματα, πλην ελαχίστων πανεπιστημίων που προσφέρουν ακόμα 5ετής πρόγραμμα σπουδών το οποίο απονέμει δίπλωμα, όπου υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής αποφοίτων με μπατσελορ στο 6ο Εξάμηνο, στην ουσια το 6ο εξάμηνο είναι προπαρασκευαστικό και ξεκινούν κανονικά από το 7ο Εξάμηνο δηλαδή 4ο έτος. (Ετυχε να γνωρίσω έλληνα αποφοιτο ΤΕΙ που είχε μπει σε γερμανικό πανεπιστήμιο στο 6ο εξάμηνο).

 

Γι'αυτό προτίστως να υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής μηχανικών Τ.Ε. στα πολυτεχνεία στο 6ο/7ο εξάμηνο αν θέλουν να γίνουν διπλωματούχοι.

 

Όσον αφορά τα επίπεδα των ΤΕΙ σίγουρα υπάρχουν καλά και υπάρχουν άξιοι απόφοιτοι. Για να ανέβει όμως το επίπεδο των ΤΕΙ θεωρώ οτι θα έπρεπε να γίνουν δυο πράγματα: 1ον να μειωθούν οι εισακτέοι, γιατι πολλοί μπένουν για την πλάκα τους για να κανουν φοιτητικοι ζωη και στην συνεχεια τα παρατανε και 2ον το διδακτικό προσωπικό το οποίο έχει ξανααναφερθει, για τους γνωστούς λόγους.

Edited by sito
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει σημασία τι θεωρώ εγώ. Στο εξωτερικό το δίπλωμα Πολυτεχνείου θεωρείται προπτυχιακό. Είναι το επακόλουθο της μέγιστης ανοησίας περί "ενιαίου και αδιάσπαστου πτυχίου". Από το 1990 ήξεραν οι καθηγητάδες ότι πρέπει να σπάσουν σε δύο κύκλους οι σπουδές στα Πολυτεχνεία και δεν έκαναν τίποτα. Απεναντίας ήθελαν και τη πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Και φυσικά πήραν τη Μπολόνια τους και ήσυχασαν. Το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν μία βεβαίωση που είναι σπατάλη μελάνης καθώς δεν έχει καμία νομική υπόσταση εντός και εκτός Ελλάδος.

Edited by stayros
  • Upvote 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει σημασία τι θεωρώ εγώ. Στο εξωτερικό το δίπλωμα Πολυτεχνείου θεωρείται προπτυχιακό. Είναι το επακόλουθο της μέγιστης ανοησίας περί "ενιαίου και αδιάσπαστου πτυχίου". Από το 1990 ήξεραν οι καθηγητάδες ότι πρέπει να σπάσουν σε δύο κύκλους οι σπουδές στα Πολυτεχνεία και δεν έκαναν τίποτα. Απεναντίας ήθελαν και τη πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Και φυσικά πήραν τη Μπολόνια τους και ήσυχασαν. Το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν μία βεβαίωση που είναι σπατάλη μελάνης καθώς δεν έχει καμία νομική υπόσταση εντός και εκτός Ελλάδος.

 

Στην Γερμανία όπου εφαρμόστηκε η Μπολόνια, υπάρχουν ακόμα πολυτεχνικά τμήματα τα οποία απονέμουν 5ετές ενιαίο και αδιάσπαστο δίπλωμα. Και αυτά μήπως είναι BSc; Και τότε γιατί στην Γερμανία, διπλωματούχος ελληνικού πολυτεχνείου γινεται δεκτός κατευθείαν σε διδακτορικό;

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_Process#Qualifications_Framework_of_the_European_Higher_Education_Area

300 ECTS = Master. Το δίπλωμα των πολυτεχνείων πόσα ECTS έχει οεο;

Edited by sito
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Στο εξωτερικό το δίπλωμα Πολυτεχνείου θεωρείται προπτυχιακό. Είναι το επακόλουθο της μέγιστης ανοησίας περί "ενιαίου και αδιάσπαστου πτυχίου". Από το 1990 ήξεραν οι καθηγητάδες ότι πρέπει να σπάσουν σε δύο κύκλους οι σπουδές στα Πολυτεχνεία και δεν έκαναν τίποτα. Απεναντίας ήθελαν και τη πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Και φυσικά πήραν τη Μπολόνια τους και ήσυχασαν. Το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν μία βεβαίωση που είναι σπατάλη μελάνης καθώς δεν έχει καμία νομική υπόσταση εντός και εκτός Ελλάδος.

 

ΜΠΟΥΡΔΕΣ! Υπάρχουν σε αρκετές χώρες του κόσμου (π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο, Πορτογαλία, ΗΠΑ, Αυστραλία κλπ.) προγράμματα σπουδών ενιαίων πενταετών σπουδών μηχανικού που οδηγούν σε MEng (τύπος Integrated Master αλά Bologna).

 

Έχεις ιδέα τι σημαίνει "ενιαίο και αδιάσπαστο δίπλωμα"; Να σε ενημερώσω εγώ:

- Ενιαίο σημαίνει ότι το πρόγραμμα σπουδών έχει ενιαία δομή, δηλαδή δεν χορηγείται τίτλος σπουδών ενδιάμεσα αλλά στο τέλος του πενταετούς προγράμματος σπουδών

- Αδιάσπαστο σημαίνει ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι συνεκτικό, όχι συνδυασμένο τύπου major/minor όπως συμβαίνει στα ΑΕΙ της αλλοδαπής και στην ΑΣΠΑΙΤΕ (σπουδές μηχανικού ΤΕ+παιδαγωγική & ψυχολογία).

 

Να σημειωθεί ότι τα πενταετή Bachelor τύπου major/minor της αλλοδαπής δεν ισοδυναμούν με Integrated Master.

 

Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι να μην παίρνουν όλοι τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που διάλεξαν. Το ενιαίο δίπλωμα πρέπει να καταργηθεί με την επαγγελματική έννοια (όπως έγινε με τη ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ). Ακαδημαϊκά το ενιαίο δίπλωμα πρέπει να αποδίδεται βάσει της κατεύθυνσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πρώτα 6 εξάμηνα είναι ίδια για όλους ανεξάρτητα από την κατεύθυνση.

 

Καλά θα κάνεις να μην είσαι τόσο απαξιωτικός και είρωνας. Αν δεν σ' αρέσει το πολυτεχνείο μην φοιτήσεις σε αυτό. Δεν σε υποχρεώνει κανένας. Δεν χρειάζεται να ρίχνεις τόση χολή. Έχει και η παραπληροφόρηση τα όρια της.

 

Βασικό χαρακτηριστικό της διαδικασίας της Bologna είναι η αποσύνδεση ακαδημαϊκών τίτλων και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Έτσι μπορούμε ως πολιτεία να ορίσουμε ως ελάχιστη προϋπόθεση για την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος μηχανικού το master 2ου κύκλου της Bologna (είτε integrated master είτε postgraduate master) που ολοκληρώνει πενταετή κύκλο (όπως και στις ΗΠΑ -> βλέπε ASCE Vision 2025). Για τους κατόχους BEng+MSc ή MEng από το εξωτερικό με συνολική διάρκεια 4 έτη, θεσπίζουμε ως πολιτεία απαιτητικά αντισταθμιστικά μέτρα.

 

Το μόνο σωστό που γράφεις είναι ότι το πιστοποιητικό ισοδυναμίας διπλώματος μηχανικού με master που χορηγούν τα Πολυτεχνεία και τα Πανεπιστήμια της ημεδαπής δεν έχει ακόμη νομική ισχύ στην Ελλάδα.

Edited by geoste
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Και τί είδους νομική ισχύ θα μπορούσε να έχει? Αφού το έχουμε όλοι. Νομική ισχύ θα είχε νόημα να έχει αν διαγωνιζόμασταν για την ίδια δουλειά και με αποφοίτους άλλων ειδικοτήτων (πχ των τεϊ) που δεν αναγνωρίζονται ως μάστερ και να είχαμε εξ ορισμού τα μόρια ενός μεταπτυχιακού και να πιάναμε και τις δικές τους θέσεις. Αναφέρομαι σε μόρια διότι αυτό πρακτικά μόνο στο δημόσιο θα μέτραγε. Και επειδή δε θα ξαναδιοριζόταν κανένας τεχνολόγος οι 2 βαθμίδες δεν ενοποιήθηκαν στην πράξη, οπότε ήταν μια ανώδυνη αναγνώριση που αποδεικνύει ότι οι τεχνολόγοι είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.

 

Το σπάσιμο πάλι των κύκλων σπουδών θα στερούσε οριστικά από τα τεϊ  την ελπίδα απόκτησης δικαιωμάτων διότι αυτά θα μεταφέρονταν στο μάστερ και έτσι θα υποχρεώνονταν να μετατραπούν σε πολυτεχνεία. Πάλι λοιπόν το σύστημα προστατεύει τους τεχνολόγους αφήνοντάς τους έστω και άτυπα να εργάζονται κανονικότατα σε ένα επαρκές πεδίο εργασιών, που λίγοι διπλωματούχοι το ξεπερνούν αξιοποιώντας τις δυνατότητες του διπλώματος.

 

Μήπως λοιπόν το λόμπι είναι των τεχνολόγων και όχι των διπλωματούχων? Μήπως όλα αυτά τα διευθύνει ένα ευρύτερο λόμπι που επιθυμεί την κατάργηση της μεσαίας τάξης απαξιώνοντας τα πτυχία και τις γνώσεις και μετατρέποντας τους νέους επιστήμονες σε περιθωριακούς εργάτες?

 

Γι' αυτό επιμένω στη σημασία που έχει η διαδικασία εισαγωγής στις σχολές, ώστε ο μαθητής που από μικρός διαβάζει και αγωνίζεται να επιβραβεύεται και να προστατεύεται από την αναξιοκρατία. Πρέπει να υπάρχει ομοιογένεια (ακόμα και μεταξύ των πολυτεχνικών) και καλο θα είναι να μπει και ένα πλαφόν βαθμολογίας (πχ άνω του 17 - 18) ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο επαρχιακές σχολές με μικρή ζήτηση να γεμίζουν από μέτριους μαθητές σε σχέση με τις αντίστοιχες της πρωτεύουσας. Για να μη ξαναπαρατηρηθεί το φαινόμενο εισαγωγής πτυχίων από το εξωτερικό τα πλαφόν αυτά θα πρέπει να ισχύουν και για όσους θέλουν να φέρουν ξένο πτυχίο στην ελλάδα. Θα γίνονται δεκτοί μόνο αν ως μαθητές είχαν πιάσει το πλαφόν. Έτσι από το εξωτερικό θα μας επιστρέφουν μόνο όσοι πήγαν να σπουδάσουν σε πανεπιστήμια επιπέδου κι όχι όσοι δε πέρασαν πουθενά...

 

Το ζήτημα κάποιων που απέτυχαν στις εξετάσεις ενώ άξιζαν καλύτερο βαθμό μπορεί να λυθεί με δικαιότερες εξετάσεις στις οποίες καλό θα ήταν να υπάρχουν και τεχνικά μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξαναλειτουργήσουν τα τεχνικά λύκεια μόνο που τώρα θα απευθύνονται στους υποψήφιους μηχανικούς και θα έχουν τις ανάλογες απαιτήσεις.

 

 

Αυτό με τη διάσπαση των κατευθύνσεων δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία διότι στην πράξη είναι αδύνατο να ασχοληθείς με όλες και αν τυχόν γίνει κάποια μετάβαση θα έχεις το χρόνο να μάθεις τις λεπτομέρειες που δε γνωρίζεις. Εκτός από τα οικοδομικά έργα, όλα τα άλλα είναι πάντα δημόσια και απαιτούν ούτως ή άλλως μελετητικό πτυχίο που δε μπορείς να έχεις πάνω από δύο. Έχεις πρόχειρο κανένα πλάνο χωρισμού ειδικοτήτων για να δούμε τι ακριβώς εννοείς?

Edited by georgios_m
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει ένα νομικό κόλπο που μπορούν να κάνουν οι υπουργοί έτσι ώστε στα αναμενόμενα προεδρικά διατάγματα να καθοριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικών ΠΕ & ΤΕ, είτε ο ν 4663/1930 αφορά τους μηχανικούς ΤΕ είτε δεν τους αφορά. Στην αρχή κάθε προεδρικού διατάγματος, θα αναφέρεται:

 

"Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. του άρθρου 25, παρ. 2, εδ. γ΄ και του άρθρου 48, παρ. 1, εδ. β΄, στοιχείο viii του ν. 1404/1983

β. του άρθρου 18, παρ. 1 & 2 του ν 3794/2009

γ. του άρθρου 1 παρ. 3 και του άρθρου 4 παρ. 2 του ν. 4009/2011

δ. του άρθρου 4, παρ. 3 του ν. 4663/1930

2. .....................

3. .....................

........................

αποφασίζουμε:"

Edited by geoste
Link to comment
Share on other sites

Και τί είδους νομική ισχύ θα μπορούσε να έχει? Αφού το έχουμε όλοι. Νομική ισχύ θα είχε νόημα να έχει αν διαγωνιζόμασταν για την ίδια δουλειά και με αποφοίτους άλλων ειδικοτήτων (πχ των τεϊ) που δεν αναγνωρίζονται ως μάστερ και να είχαμε εξ ορισμού τα μόρια ενός μεταπτυχιακού και να πιάναμε και τις δικές τους θέσεις. Αναφέρομαι σε μόρια διότι αυτό πρακτικά μόνο στο δημόσιο θα μέτραγε. Και επειδή δε θα ξαναδιοριζόταν κανένας τεχνολόγος οι 2 βαθμίδες δεν ενοποιήθηκαν στην πράξη, οπότε ήταν μια ανώδυνη αναγνώριση που αποδεικνύει ότι οι τεχνολόγοι είναι οι ευνοημένοι της υπόθεσης.

 

Περισσότερο μόρια ή το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών στο δημόσιο τομέα. Στον ιδιωτικό τομέα δεν παίζει ρόλο.

 
 

 

Το σπάσιμο πάλι των κύκλων σπουδών θα στερούσε οριστικά από τα τεϊ  την ελπίδα απόκτησης δικαιωμάτων διότι αυτά θα μεταφέρονταν στο μάστερ και έτσι θα υποχρεώνονταν να μετατραπούν σε πολυτεχνεία. Πάλι λοιπόν το σύστημα προστατεύει τους τεχνολόγους αφήνοντάς τους έστω και άτυπα να εργάζονται κανονικότατα σε ένα επαρκές πεδίο εργασιών, που λίγοι διπλωματούχοι το ξεπερνούν αξιοποιώντας τις δυνατότητες του διπλώματος.

 

 

Δεν χρειάζεται να μετατραπούν σε πολυτεχνεία. Γι αυτό υπάρχουν τα ΜΔΕ. Οι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕ παίρνουν ένα ΜΔΕ συναφές με το πτυχίο τους και τότε τους δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Αυτή είναι μια μεταρρύθμιση που δεν θίγει το υψηλό επίπεδο των μηχανικών. Όπως εγγράφονται οι πτυχιούχοι ΤΕΙ με συναφές ΜΔΕ στο ΟΕΕ, έτσι μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο και για την εγγραφή των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕ στο ΤΕΕ.

 

 

 

Αυτό με τη διάσπαση των κατευθύνσεων δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία διότι στην πράξη είναι αδύνατο να ασχοληθείς με όλες και αν τυχόν γίνει κάποια μετάβαση θα έχεις το χρόνο να μάθεις τις λεπτομέρειες που δε γνωρίζεις. Εκτός από τα οικοδομικά έργα, όλα τα άλλα είναι πάντα δημόσια και απαιτούν ούτως ή άλλως μελετητικό πτυχίο που δε μπορείς να έχεις πάνω από δύο. Έχεις πρόχειρο κανένα πλάνο χωρισμού ειδικοτήτων για να δούμε τι ακριβώς εννοείς?

 

 

Έχει σημασία. Πρώτα απ' όλα έτσι γίνεται στην Ευρώπη. Επιπλέον έτσι θα μειωθεί η ανεργία. Για παράδειγμα στατική μελέτη θα μπορούν να υπογράφουν μόνο οι διπλωματούχοι πολιτικοί μηχανικοί του δομοστατικού τομέα. Έτσι αποκλείονται οι πολιτικοί μηχανικοί των υπόλοιπων κατευθύνσεων/ειδικοτήτων με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ανταγωνισμός σε αυτό το αντικείμενο. Εκτός από αυτό είναι και υπέρ του δημοσίου συμφέροντος καθώς ο πρώτος είναι πιο καταρτισμένος σε αυτό το αντικείμενο από τους υπόλοιπους. Αυτό αναμένεται να υλοποιηθεί με τα αναμενόμενα ΠΔ του ν. 4663/1930, στον οποίο αναφέρεται ότι θα ιδρυθούν νέες ειδικότητες μηχανικών με πρόσθετα προσόντα εκτός του βασικού τίτλου σπουδών.

 

Για παράδειγμα μπορεί να ακολουθηθεί το υπόμνημα του ΣΠΟΛΜΗΚ για το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού:

- Μηχανικός Δομικών Έργων/Δομοστατικός Μηχανικός

- Μηχανικός Υδραυλικών Έργων/Υδραυλικός Μηχανικός

- Μηχανικός Γεωτεχνικών Έργων/Γεωτεχνικός Μηχανικός

- Μηχανικός Θαλάσσιων Έργων/Ακτομηχανικός & Μηχανικός Υπεράκτιων Έργων

- Μηχανικός Συγκοινωνιακών Έργων/Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός

Edited by geoste
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

 Έτσι αποκλείονται οι πολιτικοί μηχανικοί των υπόλοιπων κατευθύνσεων/ειδικοτήτων με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ανταγωνισμός σε αυτό το αντικείμενο.

Και γιατί είναι αυτοσκοπός η "μείωση του ανταγωνισμού" των Μηχανικών;

Θα περίμενα μία πιο εύλογη αναφορά σε "ειδίκευση", "ασφάλεια κατασκευών" κ.ο.κ. Ομολογώ όμως ότι η παραπάνω αναφορά με άφησε λίγο ...άναυδο, καθώς παραπέμπει σε μία ...αυθόρμητη ανακοίνωση του ΤΕΕ η οποία προέκυψε αμέσως μετά την τροποποίηση του νόμου που συζητάμε στο θέμα μας.

 

Στον αντίστοιχο κλάδο των οικονομικών, οι λογιστές θα ήθελαν πολύ να παίρνουν 2000 ευρώ για να τηρούν τα λογιστικά μίας μέσης επιχείρησης. Και κάπου εκεί βρίσκεται το τιμολόγιο του Επιμελητηρίου τους. Όμως, ευτυχώς και για εμάς τους Μηχανικους,  οι λογιστές δεν παίρνουν τέτοια ποσά σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις του δικού μας κλάδου. Ας φανταστούμε τον αντίστοιχο κλάδο "κλειστό", με "μοιρασμένη πίτα" όπου θα μπορούσε ο κάθε λογιστής να σου ζητά 2500 - 5000 ευρώ για την υπογραφή ενός ισολογισμού μίας ΑΕ Επιχείρησης Μηχανικών, ή 1500 - 3000 ευρώ για να μας κλείσει τα λογιστικά βιβλία.

 

Έτσι, διερωτώμαι:

Γιατί είναι κακό να υπάρχει "αυξημένος ανταγωνισμός" στους Μηχανικούς, όταν σε όλα τα υπόλοιπα επαγγέλματα το θεωρούμε αυτονόητο;

Μήπως υπονοείται ότι θα πρέπει να "κλείσουμε το επάγγελμα" ώστε να έχουμε συγκεκριμένες θέσεις και "μοιρασμένη πίτα", όπως κάποιοι ασφαλώς θα επιθυμούσαν;

Μήπως θα μας βόλευε να "αρμέγουμε" τους πελάτες λαβαίνοντας 1500-5000, αντίστοιχα, για μία συνήθη τοπογραφική αποτύπωση εφαρμόζοντας μία "οριζόντια σύμπραξη" (κατώτατο όριο αμοιβής) μέσω κάποιου Επιμελητηρίου;

 

Τέλος, δεδομένου ότι έχω δει ότι η διαχείρηση του forum (σε παράλληλα θέματα) ενδιαφέρεται για την εικόνα που δίνουμε στους συμπολίτες μας μή μηχανικούς, οφείλουμε να τονίσουμε ότι το "άνοιγμα του επαγγέλματος" στο οποίο αντιτίθεται το ΤΕΕ είναι ο σημαντικός λόγος για τον οποίο έχουν πέσει κατακόρυφα οι προηγούμενες υπερβολικές τιμές των υπηρεσιών των μηχανικών τα τελευταία χρόνια. Κι εκεί βρίσκεται ο πυρήνας της διαμάχης του ΤΕΕ με τους Πολιτικούς Μηχανικούς και Τοπογράφους ΤΕ, οι οποίοι διεκδικούν την αυτονόητη πρόσβαση στον ανταγωνισμό των υπηρεσιών κι έργων.

Edited by stavmanr
  • Upvote 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1) Περισσότερο μόρια ή το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών στο δημόσιο τομέα. Στον ιδιωτικό τομέα δεν παίζει ρόλο.

 

2) Δεν χρειάζεται να μετατραπούν σε πολυτεχνεία. Γι αυτό υπάρχουν τα ΜΔΕ. Οι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕ παίρνουν ένα ΜΔΕ συναφές με το πτυχίο τους και τότε τους δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Αυτή είναι μια μεταρρύθμιση που δεν θίγει το υψηλό επίπεδο των μηχανικών. Όπως εγγράφονται οι πτυχιούχοι ΤΕΙ με συναφές ΜΔΕ στο ΟΕΕ, έτσι μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο και για την εγγραφή των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕ στο ΤΕΕ.

 

3) Έχει σημασία. Πρώτα απ' όλα έτσι γίνεται στην Ευρώπη. Επιπλέον έτσι θα μειωθεί η ανεργία. Για παράδειγμα στατική μελέτη θα μπορούν να υπογράφουν μόνο οι διπλωματούχοι πολιτικοί μηχανικοί του δομοστατικού τομέα. Έτσι αποκλείονται οι πολιτικοί μηχανικοί των υπόλοιπων κατευθύνσεων/ειδικοτήτων με αποτέλεσμα να μειώνεται ο ανταγωνισμός σε αυτό το αντικείμενο. Εκτός από αυτό είναι και υπέρ του δημοσίου συμφέροντος καθώς ο πρώτος είναι πιο καταρτισμένος σε αυτό το αντικείμενο από τους υπόλοιπους. Αυτό αναμένεται να υλοποιηθεί με τα αναμενόμενα ΠΔ του ν. 4663/1930, στον οποίο αναφέρεται ότι θα ιδρυθούν νέες ειδικότητες μηχανικών με πρόσθετα προσόντα εκτός του βασικού τίτλου σπουδών.

 

1) Περισσότερα μόρια από ποιόν? Όλων μαζί τα μόρια θα αυξηθούν το ίδιο, άρα μηδέν εις το πηλίκο. Μόνο σε μια αύξηση μισθού μπορεί να οδηγήσει αυτή η αναγνώριση. Κανένα όφελος στον άνεργο διπλωματούχο δε προσφέρει προς το παρόν.

 

2) Ε, αν χωρίς αυτό το μάστερ δεν έχουν κανένα εργασιακό δικαίωμα, τότε στην ουσία έχουν μετατραπεί σε πολυτεχνεία.

 

3) Καθόλου δε θα μειωθεί η ανεργία, ούτε καν των στατικάριων που είναι και οι περισσότεροι και μάλλον από μη στατικές εργασίες ζουν όλοι. Οι δε άλλες ειδικότητες θα εξαφανιστούν τελείως διότι δε θα το ρισκάρει κάποιος να σπουδάσει μόνο αυτές αν δεν έχει στρωμένη δουλειά, αλλά και όσοι έχουν στρωμένες δουλειές θα είναι τόσο λίγοι που δε θα επαρκούν για να λειτουργήσει τμήμα και έτσι και το τμήμα θα κλείσει και θα σταματήσει και κάθε πρόοδος στον τομέα αυτό.  Κι αν κάποιος στατικάριος είναι πιο καταρτισμένος από τους άλλους στη στατική αλλά και λιγότερο καταρτισμένος από εκείνους σε όλα τα άλλα, τότε κατά τη γνώμη μου είναι κακός πολιτικός μηχανικός και κακή η σχολή που του έδωσε μονομερή κατάρτιση και κουλτούρα. Η επιστήμη του πολιτικού μηχανικού είναι επιπέδου system of systems engineering και ο χαρακτήρας αυτός θα πρέπει να ενισχυθεί, όχι να καταργηθεί κι άλλο.

 

@Στάβμαν, ο επαγγελματικός προστατευτισμός συνοδεύεται κι από εξίσου ισχυρές υποχρεώσεις και δεσμεύσεις, οπότε η κοινωνία βγαίνει περισσότερο κερδισμένη από τον ίδιο τον προστατευόμενο. Δεν είναι κακό λοιπόν αυτό που ζητά ο γεώστε, ασχέτως αν δε συμφωνώ. Διότι αν ο άλλος δεν έχει σίγουρη εξασφάλιση για ποιό λόγο να κάτσει να σπουδάσει και να δουλέψει? Κάνει κάτι άλλο ή φεύγει προς μια άλλη χώρα που του δίνουν περισσότερα.

 

Κι αν κάποιος προστατευτισμός δημιουργήσει στρέβλωση στην αγορά, η αγορά είναι πιο δυνατή και θα αυτορυθμιστεί.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.