Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επιλογή διπλόσυχνου Gps


Recommended Posts

Η εμπειρία μου λέει οτι με την δουλεία μαθαίνεις και το όργανο και αναπτύσεις τεχνικές. Αν έχεις να πληρώσεις για την πρώτη γραμμή επώνυμων gps δεν θα βγείς χαμένος σίγουρα. Από κει και πέρα όμως το σίγουρο είναι οτι με την δουλεία μαθαίνεις και την λειτουργεία του οργάνου. Βλέπεις πως αποδίδει και προσαρμόζεσαι. Ετσι αναπτύσεις τεχνικές εξασφαλίσεων ετσι ώστε να αυξήσεις την παραγωγή σου πχ το αποστασιόμετρο είναι πάντα στην τσέπη μου , μετράω πλεονάζοντα σημεία σε ευθυγραμμίες κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 711
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

service εννοώ να πάθει το οτιδήποτε να το στείλεις και να το ξανά έχεις πίσω αυθημερόν κάτι που ίσως στις μέρες μας να μην έχει τόσο αξία λόγω έλλειψης δουλείας αλλά ο διάολος θα το κάνει να πάθει ότι πάθει εκεί που θα πνίγεσαι και όχι εκεί που είσαι χαλαρός.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδερφοι,

 

Το service στους δέκτες GPS, έχει συνήθως τις εξής διαβαθμίσεις:

1) Level 1. Σε αυτό το στάδιο εκτελούνται επικαιροποιήσεις του firmware των συστημάτων του δέκτη (πχ. receiver firmware, integrated UHF και GSM firmware κλπ. Άλλοι κατασκευαστές παρέχουν αυτές τις αναβαθμίσεις δωρεάν, άλλοι πάλι τις χρεώνουν ύστερα από το Maintenance διάστημα.

2) Level 2. Εάν δεν αποκατασταθεί η βλάβη με τις Level 1 ενέργειες, το εξουσιοδοτημένο serivce επεμβαίνει στο δέκτη και αντικαθιστά πλακέτες πχ main board, GNSS board, comm board, κλπ, ανάλογα με τον δέκτη. Στη συνέχεια εκτελεί ελέγχους σύμφωνα με πρότυπο (golden roule), και συμπληρώνει απαραίτητα έντυπα του κατασκευαστή. Τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι καινούργια spare parts και τα ελαττωματικά μέρη επιστρέφονται στον κατασκευαστή για αντικατάσταση με καινούργια. Χρεώσεις υπάρχουν ανάλογα με την ισχύ της εγγύησης. To service εκτελείται από τεχνικό που εκπαιδεύεται περιοδικά σε εργαστήρια του κατασκευαστή.

3) Level 3. Έλεγχος της πλακέτας σε ειδικά μηχανήματα που έχουν το μέγεθος ντουλάπας :smile: και τα έχει ο κατασκευαστής. Ορισμένες φορές εκτελούμε στο service μας επεμβάσεις στην πλακέτα, πχ έλεγχος κρύων κολλήσεων, τροφοδοσίας, συγκεκριμένες διόδους, πυκνωτές, κλπ, ώστε να αποκαθίστανται απλές βλάβες σύντομα.

 

Ανταλλακτικά είναι διαθέσιμα για ορισμένα χρόνια από την παύση πώλησης (EOS) του μοντέλου, και ανά περίπτωση. Στις ιστοσελίδες των επώνυμων κατασκευαστών υπάρχουν οι σχετικές πληροφορίες (Product Lifecycle). Μετά από το διάστημα αυτό (out of service period) εμείς σαν εταιρεία σε συνεργασία με τους κατασκευαστικούς οίκους, διαμορφώνουμε trade-in προγράμματα για την απόκτηση καινούργιου εξοπλισμού με ειδική έκπτωση.

 

Ένα αρκετά ευέλικτο συμφέρον και γρήγορο service είναι το unit exchange. Όπως πιθανά καταλάβατε, γίνεται αντικατάσταση του μηχανήματος με άλλο καινούργιο σε standard κόστος, που φυσικά δεν περιλαμβάνει software options τα οποία και μεταφέρονται δωρεάν στο νέο hardware.

 

Σημαντικός είναι και ο δανεικός εξοπλισμός (loan unit), ώστε να μη ξεμένει ο επαγγελματίας από όργανο όταν το έχει ανάγκη.

 

Σύντομος έλεγχος των δεκτών GPS γίνεται με μετρήσεις μηδενικού διανύσματος, ο οποίος εκτελείται εργαστηριακά, τροφοδοτώντας αυτούς με σήμα από μια κοινή κεραία. Το διάνυσμα που επιλύεται πρέπει να έχει 3D μήκος όσο πιο κοντά στο μηδέν. Zero baseline test. Με τον τρόπο αυτό εντοπίζεται ο εσωτερικός θόρυβος των δεκτών αφού έχουν εξαλειφθεί τα κοινά σφάλματα.

 

Ο χρήστης μπορεί να εκτελέσει έναν έλεγχο, απλά με την καταγραφή σήματος στη μνήμη του δέκτη και στη συνέχει την εξέταση του S/N ratio στο λογισμικό γραφείου για κάθε ένα δορυφόρο. Προσέχουμε για "χασίματα" του σήματος, loss of lock, κλπ.

Edited by Ioannis_Mougiakos
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ Γιάννη έχω παρατηρήσει στον ένα δέκτη (και δυστυχώς σε αυτόν που έχω το hepos) συνεχή και διαδοχικά κοψίματα στο σήμα. Αυτό πως διορθώνεται??

Link to comment
Share on other sites

GRTOPO, ως πρώτη ενέργεια προτείνω να περάσεις το τελευταίο firnware που είναι διαθέσιμο για το δέκτη αυτόν. Στείλε μου ένα email με λεπτομέρειες όπως μάρκα, μοντέλο, κλπ, θα με βοηθήσει.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Γεια σας και Χρόνια Πολλά

 

Άφησα για λίγο το forum εξ' αιτίας πολλών υποχρεώσεων και με μεγάλη ικανοποίηση βλέπω πως η κουβέντα έχει γίνει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αφού μπήκε σε αυτή και ο Γιάννης.

Θα ήθελα να αναφερθώ κυρίως στο θέμα του service των GPS και να διαλευκάνω λίγο το τοπίο τουλάχιστον από την πλευρά της Leica που γνωρίζω καλά.

Κατ' αρχάς να σημειώσω πως σε αντίθεση με άλλες εταιρίες, η Leica έχει πολύ σφιχτή πολιτική στο Service. Δεν επιτρέπει τη λειτουργία εργαστηρίων τα οποία δε διαθέτουν:

1. Εκπαιδευμένο προσωπικό σε κάθε σειρά οργάνων που πουλάει η αντιπροσωπία.

2. Όλα τα ειδικά εργαλεία που χρειάζονται για την επισκευή κάθε μηχανήματος και πιστέψτε με αυτά είναι πολλά

3. Ειδικό λογισμικό για τον έλεγχο των οργάνων και σύνδεση με την κεντρική βάση της Leica

4. Διακρίβωση από την ίδια τη Leica με 3ετές audit (επανέλεγχο)

 

Ένα εργαστήριο για να εγκριθεί από τη Leica πρέπει να έχει όλα τα παραπάνω και όλοι οι τεχνικοί να επισκέπτονται το εργοστάσιο για επανεκπαίδευση κάθε φορά που βγαίνει μία νέα σειρά. Επίσης όλες οι ρυθμίσεις γίνονται με ειδικό λογισμικό της Leica το οποίο είναι κλειδωμένο με dongle και αναβαθμίζεται κάθε φορά μετά την εκπαίδευση των τεχνικών. Για του λόγου το αληθές στη διάθεση σας όλα τα πιστοποιητικά εκπαίδευσης μας.

Απ' όσο γνωρίζω καμία άλλη εταιρία στο χώρο δεν είναι τόσο αυστηρή σε αυτόν τον τομέα.

 

Σχετικά με το Service των GPS τώρα.

Εγώ την αναβάθμιση του λογισμικού δεν τη θεωρώ ξεχωριστό επίπεδο service από τη στιγμή που μπορεί να γίνει και από τον ίδιο το χρήστη. Εμείς την υπηρεσία την παρέχουμε δωρεάν ακόμα και σε πελάτες που δεν έχουν ενεργό συμβόλαιο υποστήριξης.

Για τη Leica επίσης δε νοείται (και δεν επιτρέπεται) καμία επέμβαση σε πλακέτα (π.χ. κόλληση ή αντικατάσταση ολοκληρωμένου). Αντίθετα σε περίπτωση χαλασμένης πλακέτας γίνεται αντικατάσταση είτε εντός εγγύησης είτε με ειδική χρέωση αντικατάστασης σύμφωνα με το πρόγραμμα ανταλλαγής (Exchange modules) της Leica.

Εκτός όμως από το κατσαβίδιασμα και την αντικατάσταση της πλακέτας, υπάρχουν πάρα πολλοί έλεγχοι που γίνονται μετά, με ειδικό λογισμικό service, ώστε να εξασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του δέκτη.

Εδώ θέλω να αναφέρω πως στα GPS και στους Γεωδαιτικούς Σταθμούς της Leica δεν είναι δυνατή η ανταλλαγή πλακετών μεταξύ δύο όμοιων οργάνων χωρίς να γίνουν ειδικές ρυθμίσεις από το service software. Γι' αυτό προσοχή που πάτε τον εξοπλισμό σας για επισκευή. Μόνο εξουσιοδοτημένο service μπορεί να επισκευάσει όργανο Leica. Και μόνο έτσι μπορείτε να είστε σίγουροι πως ο ακριβός σας εξοπλισμός δουλεύει σωστά και συμβαδίζει με τις προδιαγραφές.

 

Γι' αυτό λοιπόν μη θεωρείτε ασήμαντη και μην υποτιμάτε τη διαδικασία επισκευής ενός δέκτη. Δεν είναι απλώς αλλαγή καπακιού ή πλακέτας. Είναι πολύ παραπάνω και απαιτεί εξειδίκευση και ειδικά εργαλεία.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

χρησιμοποιησα σημερα το stonex s9 v1 με το προγραμμα survce. στην οθονη του χειρηστηριου εβλεπα αντι για τις γνωστες αποκλισεις HRMS VRMS . αλλαζε η ονομασια σε HSIG VSIG. απο μια γρηγορη αναζητηση που εκανα ειδα οτι στα stonex trimble south εχουν αλλαξει οι ονομασιες αυτες και δινονται με τις HSIG VSIG. δεν υπαρχει δηλαδη καποιο λαθος στην μετρηση. αν μπορει καποιος συναδελφος να με επιβεβαιωσει για να ειμαι 100% σιγουρος και σωστος στη δουλεια μου. ευχαριστω εκ των προτερων.

Link to comment
Share on other sites

And what about channels?Και μιλάω για κορυφαίες εταιρείες...διαπιστώνω (ως αναγνώστης διαφημιστικών) μεγάλες διαφορές ακόμα και στα κορυφαία τους μοντέλα: άλλοι 120, άλλοι 220...Θα έπρεπε να είναι κριτήριο επιλογής και αν ναι με τί συντελεστή βαρύτητας?

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα

 

Να μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για τα κανάλια και τις παρανοήσεις που έχουν γίνει σχετικά με το αν είναι κριτήριο η όχι.

 

Σε γενικές γραμμές κάθε κανάλι αντιστοιχεί σε μία συχνότητα που λαμβάνει ο δέκτης. Δηλαδή αν ένας δέκτης λαμβάνει ενα μόνο δορυφόρο GPS που εκπέμπει σε L1 & L2 τότε ο δέκτης θα έπρεπε να δεσμεύει δύο κανάλια. Οπότε θεωρητικά ένας δέκτης με 220 κανάλια θα έπρεπε να λαμβάνει ταυτόχρονα έως 110 δορυφόρους που εκπέμπουν L1 & L2.

 

Συμβαίνει όμως αυτό;

Εξαρτάται είναι η απάντηση. Εξαρτάται από την τεχνολογία του δέκτη και τη διαχείρισητων καναλιών.

Υπάρχουν δύο τρόποι διαχείρισης. Ο στατικός και ο δυναμικός.

 

Στη στατική διαχείριση, για κάθε δορυφόρο που λαμβάνει ο δέκτης δεσμεύονται (συνήθως) 5 κανάλια. Δηλαδή στο προηγούμενο παράδειγμα ο δέκτης παρ' όλο που θα ελάμβανε 1 GPS δορυφόρο με L1 & L2 θα δέσμευε 5 κανάλια. Με έναν απλό υπολογισμό βλέπουμε πως με 220 κανάλια ο μέγιστος αριθμός δορυφόρων που μπορεί να λάβει ο δέκτης είναι 220/5= 44 δορυφόροι με L1 & L2.

Στατικό εντοπισμό στην αγορά χρησιμοποιεί η TRIMBLE και οι κλώνοι της (βλέπε Κινέζικα) αλλά και η TOPCON τουλάχιστον μέχρι τον GR-5 (αν κάνω λάθος διορθώστε με)

 

Με τη δυναμική διαχείριση ο δέκτης δεσμεύει μόνο όσα κανάλια χρειάζεται, δηλαδή μόνο τόσα όσες είναι οι συχνότητες που λαμβάνει. Στο προηγούμενο παράδειγμα ισχύει πως για ένα δορυφόρο GPS με L1 & L2 δεσμεύονται μόνο 2 κανάλια και άρα ένας δέκτης με δυναμική διαχείρηση και 120 κανάλια μπορεί να λάβει ταυτόχρονα έως 120/2= 60 δορυφόρους με L1 & L2.

Βασικός θιασώτης της δυναμικής διαχείρισης είναι η Leica.

 

Στα παραπάνω παραδείγματα, αν προσθέσετε και άλλους σχηματισμούς ή συχνότητες θα βγάλετε εύκολα τα συμπεράσματα σας.

 

Τώρα για να είμαστε δίκαιοι, υπάρχει πιθανότητα να λάβει κανείς 44 δορυφόρους ταυτόχρονα;

Όχι στο πολύ κοντινό μέλλον (δηλαδή μέχρι το 2018-20).

Το πρόγραμμα διάθεσης τόσο της συχνότητας L5 όσο και των Galileo έχει πάει πολύ πίσω, οπότε το να μιλάμε για περισσότερους από 20 δορυφόρους αυτή τη στιγμή είναι μάλλον άκαιρο.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.