Μετάβαση στο περιεχόμενο

"Χάνεται" από τις κατασκευές το 44% των νέων μηχανικών


Engineer

Recommended Posts

Μα ακόμα και αν υπάρξει κάποια υποτυπώδης ανάπτυξη στον τομέα των κατασκευών, με τι απολαβές να πας να δουλέψεις, με τι συνθήκες & με τι προοπτικές;

Δε μετράει προϋπηρεσία, δε μετράει βασικός τίτλος, δε μετράνε μεταπτυχιακά, δε μετράνε διδακτορικά (προφανώς υπάρχουν και ελάχιστες εξαιρέσεις και ευκαιρίες, τις οποίες θα καρπωθούν αυτοί που έχουν το υπέρτατο μέσο).

Όλα έχουν ισοπεδωθεί στο βωμό της υπερπροσφοράς, της "κρίσης" και της μεγιστοποίησης του κέρδους από τον εκάστοτε επιχειρηματία.

Δεν αλλάζει αυτό σε μια ή δύο ή τρεις νύχτες.

Link to comment
Share on other sites

Μα εννοείται ότι ο χώρος της κατασκευής δεν απαιτούσε ποτέ σπουδές και εξειδίκευση. Απαιτούσε εμπειρία. Από την άλλη χρήμα έδινε ακόμη και με τα κέρδη των επιχειρηματιών που λες κ.τ.λ. μην τρελαθούμε. Από το να είσαι υπάλληλος σε μία κατασκευαστική με 800 ευρώ , χίλιες φορές οι άδειες οικοδομής και οι εργολαβίες.

Link to comment
Share on other sites

Νίκ εννοούμε μια κατασκευή σαν ανάπτυξη όταν προφέρει εκτός από τον ιδιώτη και στο κράτος κέρδος η στην περαιτέρω αναβάθμιση.. Όταν πχ έχουμε τουριστικές κατασκευές που θα έρθει κόσμος να αφήσει τον οβολό του κτλ.. Δίκτυο οδικό η μέσα σταθερής τροχιάς για να κινηθεί αυτός ο κόσμος, εμπορεύματα κτλ, ανέγερση βιομηχανικών εγκαταστάσεων κτλ κτλ.. Στην μορφή που είναι μέχρι σήμερα η οικοδομή αποφέρει ΕΝΦΙΑ και τα μεγάλα έργα είναι μακέτες που μπαίνουν μπροστά με το σταγονόμετρο και σαν μέσο προεκλογικής εκστρατείας.. Ε αυτό δεν είναι ανάπτυξη..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Απλά η αβεβαιότητα και τα κοστολόγια είναι σε τέτοιο επίπεδο, που πολλοί υπομένουν τα πάνδεινα (απολαβές, ωράρια, συνθήκες) ως υπάλληλοι σε μεγαλοεταιρείες.

Δεν ξέρω, δε διαφαίνεται φως στον ορίζοντα και οι ενδεχόμενες εναλλακτικές όλο και λιγοστεύουν.

Link to comment
Share on other sites

Ο επιχειρηματίας σκοπό έχει να επενδύσει σε κάτι που θα του επιφέρει κέρδος.  Δεν είναι δουλειά του επιχειρηματία να δημιουργήσει παραπάνω θέσεις εργασίας από αυτές που χρειάζεται. Η κατασκευή σε μια επένδυση δεν είναι αυτοσκοπός της επένδυσης αλλά μέσο. Αυτό δεν αλλάζει διότι δεν χρειάζεται να αλλάξει. Στην Ελλάδα τις καλές εποχές το ποσοστό κατασκευών για επιχειρηματική χρήση δεν ξεπέρασε ποτέ το μέγιστο 7,2% ενώ κινήθηκε κατά μέσο όρο στο 2,5-3%. Ο αρθρογράφος στο περιοδικό είναι ή ηλίθιος και δεν μπορεί να δει την πραγματικότητα ή λειτουργεί σε παράλληλο σύμπαν. 

 

Αναφέρει

 

Έτσι κατέστρεψαν απότομα το κλάδο των κατασκευών, που λειτουργούσε ως "ατμομηχανή" της ελληνικής οικονομίας

 

θέλει να πει οι τράπεζες με τα δάνεια, τα ΕΣΠΑ που έγιναν ντουβάρια και το μαύρο χρήμα.

 

Δηλαδή άνθρωποι που έχουν σπουδάσει σε εξειδίκευμένα θέματα υψηλών απαιτήσεων, στερούν τη χώρα μας και ειδικότερα το χώρο των κατασκευών από τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Τις προσφέρουν δε σήμερα σε άλλους χώρους ή σε άλλες κοινωνίες.

 

αντι λοιπόν να καταλήξει στο οφθαλμοφανές οτι δεν χρειάζονται πλέον τόσοι μηχανικοί καταλήγει στο

 

Η κυβέρνηση επιβάλλεται να πάρει άμεσα δραστικά μέτρα για την άμεση ανάπτυξη της οικονομίας και ιδιαίτερα του κλάδου κατασκευών, ο οποίος υπέστη το μεγαλύτερο πλήγμα από όλους.

 

Αντί λοιπόν να προσπαθήσει να αποθαρρύνει τα νέα παιδιά από το να γίνουν μηχανικοί όπως κάνουν ακόμα και πολλά άλλα επιμελητήρια του κόσμου, απαιτεί απο την κυβέρνηση να κάνει ανάπτυξη της οικονομίας και ιδιαίτερα του κλάδου κατασκευών. Στην ουσία λοιπόν

 

Το περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους καλύτερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις του χώρου, αλλά και με εκατοντάδες νέους μηχανικούς που ενημερώνονται τεχνολογικά ώστε να αντιμετωπίζουν με αξιόπιστα τις απαιτήσεις των πελατών τους.

 

δεν αντιμετωπίζει  αξιόπιστα τις απαιτήσεις των πελατών τους άλλα προσπαθεί να διατηρήσει μια εικονική πραγματικότητα που θα τους επιτρέψει μέσω της ελπίδας να διατηρήσουν κάποιες διαφημίσεις.

Link to comment
Share on other sites

Το επιμελητήριο και όσοι ασχολούνται με τον κλάδο π.χ. περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ κ.τ.λ. το μόνο που θέλουν είναι ανάπτυξη στην οικοδομή. Δεν κοιτάνε το βαθύτερο πρόβλημα όπως δεν το κοιτάει κανένας κλάδος στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο οι μηχανικοί.  

 

Το χειρότερο είναι ότι νομίζουν πως η οικοδομή έχει πέσει λόγω ΕΝΦΙΑ ή οι εστιάτορες νομίζουν ότι ο τζίρος πέφτει λόγω ΦΠΑ, οι ξενοδόχοι στα νησιά κατηγορούν τους μετανάστες....γενικά ο καθένας λέει τα δικά του και δεν κοιτάει τον εαυτό του. Πάντα κάτι κάποιος άλλος φταίει. 

Link to comment
Share on other sites

Λογικό, ο καθένας κοιτάζει το συμφέρων του... Ετσι λοιπόν και το συγκεκριμένο περιοδικό, βλέπει την ανάπτυξη μέσα από τις κτιριακές μονάδες, προφανές αφού λέγεται ΚΤΗΡΙΟ και χορηγοί του είναι κατασκευαστές, εργολάβοι, συνεργεία κτηριακών εγκαταστάσεων.

Αντίστοιχα ένα περιοδικό "Γεωργείς" θα είχε σαν στόχο την αγροτική ανάπτυξη αφού από εκεί θα ήταν οι πελάτες του, αν και ο καλύτερος χορηγός του είναι ο Γιώργος ο Καρυστινός αμισθί παρακαλώ :)

Edited by ikaros13
Link to comment
Share on other sites

Εμείς κάνουμε τον σταυρό μας που πάει καλά η τουριστική σεζόν ( και οφείλεται στις αναταράξεις πολιτικού-κοινωνικού επιπέδου).Αν οι γείτονες (Τουρκία ) και κάποιες αραβικές χώρες -ανταγωνιστές μας σε τουριστικό επίπεδο δεν είχαν προβλήματα τα πράγματα θα ήταν δύσκολα-πολύ δύσκολα.Αν αυτή η κατάσταση (δύσκολα βέβαια) αντιστραφεί και τα πράγματα ομαλοποιηθούν τότε θα φανούν τα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού ή αν μας μεταβιβάσουν εσκεμμένα προβλήματα (προσφυγικό κτλ).Η τουρκία ήδη αποκαταστεί σχέσεις με ρώσους, θα υπαναχωρήσει στο κουρδικό (έτσι πιστεύω-ακούγεται με τις ευλογίες των Μεγάλων) και τότε  αρχίζουμε ...   Τα λέω αυτά γιατί ο τουρισμός εχει από τις καλύτερες προοπτικές αυτήν την εποχή και θα πρέπει να στοχευθεί το κομμάτι αυτό ώστε να κερδίσεις κάτι μέσα στην αναμπουμπουλα 

Edited by Elounda
Link to comment
Share on other sites

 Εκτός εξαιρέσεων οι Έλληνες μηχανικοί δεν μπορούν να κάνουν μεγάλα έργα διότι α) δεν μπορούν να ασφαλίσουν τις μελέτες, β) δεν έχουν την εμπειρία της διαχείρισης μεγάλων έργων και γ) θα κάνουν μια τέτοια κοστολόγηση για να ανταγωνισθούν τους ξένους που με μαθηματική ακρίβεια θα τους χώσει πολύ βαθιά ΜΕΣΑ. Ελάχιστα μεγάλα γραφεία θα δουλέψουν υπεργολαβικά και μόνο. Με λίγα λόγια μιλάμε για 1500-2000 μηχανικούς στην Ελλάδα. Δεν απαιτούνται περισσότεροι!!!! Στο μηχανηλίκι των μεγάλων έργων προτιμάμε να έχουμε 10 μηχανικούς με 5000Ευρώ τον μήνα και ποτέ μα ποτέ 100 μηχανικούς με 500Ε τον μήνα.

Δεν θα συμφωνήσω. Υποτιμάς πολύ τους Έλληνες μηχανικούς οι οποίοι κυριαρχούν σε ΜΕΓΑΛΑ έργα στην Μέση Ανατολή και όχι μόνο.

Από την άλλη είναι δεδομένο ότι οι απόφοιτοι είναι χιλιάδες ενώ οι απαιτήσεις είναι πολύ λιγότερες. Εξετάζουμε κυρίως να ανεβάσουμε το δεύτερο σκέλος. Κατόπιν απαιτείται μια εθνική καταγραφή αναγκών ώστε να προσδιοριστεί το πλήθος νέων επιστημόνων. Πράγμα το οποίο δεν γίνεται στην Ελλάδα...

 

Κατά τα λοιπά, παρακαλώ παραμείνετε ον-τόπικ

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.